Vill du vara med och utveckla vår åkeriverksamhet i en ledande roll? Vi söker dig som har erfarenhet från transportbranschen, är trygg i ditt ledarskap och trivs i en roll med mycket personaladministration och personalansvar. Arbetsbeskrivning I rollen som vice åkerichef vid vår terminal i Gävle blir du en del av ett team på ca 100 personer som består av chaufförer, terminalarbetare och tjänstemän. Som vice åkerichef är du en nyckelperson i den dagliga driften. Du arbetar nära åkerichefen och ansvarar för att leda, stötta och följa upp medarbetare och arbetsledare. I rollen ingår operativt personalansvar, inklusive bemanning, frånvaro och löpande personaladministration. Du säkerställer att rutiner och arbetssätt följs, ger stöd till arbetsledarna och bidrar till en arbetsplats där medarbetare trivs och utvecklas. Du deltar också i planering, rapportering och kvalitetssäkring av verksamheten. Vi söker dig som har: · Erfarenhet från transportbranschen · Tidigare personalansvar · God administrativ förmåga och datorvana · Erfarenhet av planering, uppföljning och ledarskap Vid eventuell anställning kontrolleras belastningsregistret och ett utslag i belastningsregistret kan påverka din möjlighet till anställning. Som person är du: · Strukturerad, tydlig och självgående · Engagerad, lösningsfokuserad och trygg i ledarrollen · God på att kommunicera och skapa delaktighet Om anställningen Vi månar om våra anställda och erbjuder exempelvis: Friskvårdsbidrag Förstärkt föräldrapenning Rekryteringsbonus Ersättning för landstingsfinansierad sjukvård upp till högkostnadsskydd Trivselpeng Rikskortets lunchförmån Dagligt fika Förmånscykel Vi är även kollektivavtalsansluta och tillämpar Tjänstemannaavtalet för transportföretagen. Välkommen att söka tjänsten som vice åkerichef redan idag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök genom att mejla din ansökan till: [email protected] och ange referens "Vice åkerichef".
Uppdraget Vi söker dig som arbetat med truckkörning tidigare och har god erfarenhet från just godsmottagning. Du kommer att arbeta hos vår kund med godsmottagning men även truckkörning och andra förekommande uppgifter. Arbetsuppgifterna består bland annat av: Registrering av inkommande gods i affärssystemet Stämma av leverans mot följesedel Stötta i påfyllning av inkommande gods, interna trucktransporter, plock av order Du har självklart inga problem att jobba fysiskt också. Arbetstiderna är förlagda på ständig dag eller kväll. Vem du är Vi söker dig som är effektiv och noggrann med intresse för både praktiska och administrativa arbetsuppgifter. Du är pigg och trevlig och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Truckkort A och B 1-4 är ett krav samt goda kunskaper med motviktstruck och skjutstativtruck. Vi ser helst att du har tidigare vana från godsmottagning och arbete i affärssystem. Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet mot kund med möjlighet till övertagande hos kunden. Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Uppdraget Libera söker nu efter rutinerade motviktsförare till kund i Bålsta. Du som söker kommer att arbeta främst med truckkörning av motviktstruck (B1) och arbetsuppgifterna består av plock med hjälp av trucken. Det är högt tempo det krävs att man har en stor vana av att köra motviktstruck. Körningen sker utomhus och det är dieseltruck man jobbar med. Vem du är Du bör vara målinriktad, flexibel och ansvarstagande. Det är även av högsta vikt att du är noggrann och stresstålig. För att klara av arbetet bör du ha erfarenhet från lager sedan tidigare och är van att arbeta med högt tempo. Körkort samt truckkort är ett krav och du skall även kunna kommunicera flytande på svenska. Meriterande om du innehar kort för hjullastare. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Att jobba på Job&Talent På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna. Vem söker vi? Vi söker lastbilschaufförer som är flexibla och kan tänka sig jobba med olika typer av körningar inom distribution. Det kan vara livsmedelsdistribution, styckegods och övriga typer av leveranser. Vi söker personer som kan utgå och arbeta hos vår kunder runtom i Skåne. Körningarna kan ske runtom i olika delar av Skåne, där du kommer att utgå ifrån olika orter beroende på vart du bor och vilken kund som har behov. Vi ser att du tar väl hand om både fordon och godset du levererar, samt att du gillar att röra på dig och har ett trevligt kundbemötande! Arbetstider: Arbetstiderna variera beroende på hos vilken av våra kunder man arbetar hos, men vanligast är dagtid med start någon gång mellan 05.00 - 07.00 och man jobbar 8 timmar. Andra tider kan förekomma. Vi erbjuder: Ett flexibelt arbete med möjlighet till ett varierat arbete inom olika branscher med olika typer av körningar som ger dig omväxling samt bred erfarenhet inom olika områden. Vanligt förekommande är möjlighet att längre fram gå över i anställning hos någon av våra kunder. För dig som är flexibel och gillar omväxling i arbetet, finns också goda möjligheter att bli tillsvidareanställd hos Job&Talent efter sedvanlig provanställning på 6 månader. Krav: CE -körkort Giltigt YKB Digitalt förarkort Truckkort A Du kan svenska obehindrat Meriterande: Minst 6 månaders daglig körning av tung lastbil Tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatser som ligger avsides ADR-grund CE-körkort Krankort över 18 ton Tillsättning: Intervjuer och upplärning sker löpande. Tjänsterna är heltid med möjlighet till en tillsvidareanställning efter 6 månader. Det finns också stora möjligheter att gå över i anställning hos någon av våra kunder. Vid en tillsvidareanställning hos Job&Talent kommer du också att ha tillgång till friskvårdsbidrag. Grundlönen baseras på en snittlön som de ordinarie chaufförerna har hos det åkeri du arbetar hos. Ob-tillägg och övertidsersättning är vanligast enligt transports kollektivavtal, men andra kollektivavtal kan förekomma då vi även här utgår efter det kollektivavtal som våra kunder har. VÅRT ERBJUDANDE På Job&Talent är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder.
Är du en kille eller tjej som trivs i en fartfylld arbetsmiljö, är både fysiskt stark och har ett skarpt sinne för problemlösning? Vill du spela en viktig roll i en stor logistikkedja och bidra till att byggprojekt blir smidigare och mer effektiva? Då är det dig vi söker! Detta är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning. Om rollen: Som Materialansvarig On Site kommer du att ha en varierande och viktig roll. Du ansvarar för att: * Sköta truckkörning och lagerhantering för att hålla ordning och effektivitet i flödet av varor. * Hämta material från lager och säkerställa att det paketeras till byggarbetsplatser. * Lösa praktiska problem som kan uppstå i och anpassning till oförutsedda hinder. * Köra bil mellan olika terminaler Vi tror att du: * Är stark och uthållig - både fysiskt och mentalt. * Har erfarenhet av lagerarbete och truckkörning - truckkort är meriterande. * Har en naturlig känsla för säkerhet och riskhantering. * Är effektiv, noggrann och kan prioritera rätt i en miljö där tempot kan vara högt. * Är flexibel och trivs med att lösa problem och varierande arbetsuppgifter * Är social och har lätt för att samarbeta - du pratar flytande svenska och är en person som andra uppskattar att arbeta med. Vi erbjuder: * En viktig och uppskattad roll där du gör skillnad varje dag. * Ett varierande arbete som kombinerar frihet och ansvar. * Möjlighet att växa i en dynamisk och stimulerande miljö. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast.
Om företaget Som materialhanterare hos Bevent Rasch får du chansen att vara en del av en stabil och framåtlutad familjekoncern som kombinerar trygghet med innovation. Deras nybyggda produktionslokaler i Motala är utformade med modern arbetsmiljö i fokus. Där kombineras deras starka ingenjörsarv med en genuin innovationslust och en ambition att leda utvecklingen. Det gör Bevent Rasch till en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar och stora möjligheter att utvecklas. Bevent Rasch ser på ventilation som en framtidsbransch där deras produkter gör skillnad för både inomhusmiljö och brandsäkerhet i lokaler där människor vistas. Med nära 100 års erfarenhet fortsätter de att sträva efter att leda utvecklingen och erbjuda lösningar som förbättrar ventilationen i alla led. Om tjänsten Som materialhanterare kommer du att arbeta med lagerhantering och materialförsörjning till produktionen. Arbetet innebär daglig körning av både A- och B-truckar, med särskilt fokus på B4-truck, vilket innebär delvis arbete på hög höjd. Du kommer att ansvara för kittning av material till monteringslinjen, hantering av inkommande och utgående gods samt säkerställa att rätt material finns på rätt plats i rätt tid. Du kommer att växla mellan olika stationer och arbetsmoment inom lagret för en ökad variation i din vardag. Arbetet sker i affärssystemet Monitor. Placeringsort: Motala Start: Omgående, eller efter dialog utifrån semester Omfattning: Heltid Anställningsform: Visstidsanställning i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning Din profil Vi ser att du har en god inställning till arbete, är självgående och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du är en god kollega som gillar att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmåga att planera din arbetsdag. Krav: - Truckkort A1-4, B1-4 - Tidigare arbetslivserfarenhet inom truckkörning och lagerhantering. - Grundläggande datakunskaper Ansökningsförfarande Den här tjänsten är en konsultlösning vilket innebär att du inledningsvis anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos Bevent Rasch, men där avsikten är att anställningen tas över av kund efter en tid. Skill är ett kompetensföretag med en unik ägarbild då vi ägs av 14 industriföretag som ställer höga krav på oss att vara en seriös aktör i branschen. Så självklart har vi kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Gustafsson [email protected] och Jesper Björklund [email protected] Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.
Har du någonsin beställt något på internet och önskat att det gick att få det levererat hem till dörren direkt med miljövänlig leverans? Brizo gör just detta möjligt genom att hjälpa e-handlare att erbjuda snabba och hållbara leveranser. Vi söker nu lagerarbetare till vårt lager i Morgongåva. Arbetet innebär bland annat att ta emot varor som kommer till vårt lager, plocka varor från hyllorna och packa beställningar. Du kommer inte att behöva leverera något. Allt sköts via vårt lagersystem som finns på våra datorer och det är en fördel om du är datorvan. Det är även viktigt att du är noggrann och ser till att packa saker rätt och fint. Vi erbjuder: - Schyssta villkor som inkluderar OB, tjänstepension, försäkringar osv. - Arbete heltid eller deltid. - Socialt jobb med god gemenskap. - Aktivt arbete där man rör på sig. - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tjänsten tillsätts löpande, så ansök redan idag!
Ser du lösningar i stället för hinder och har inställningen att ingenting är omöjligt? Är du kundorienterad, trivs med ett högt tempo, vill överträffa kundens förväntningar och har en positiv attityd? Då är det dig vi söker!” Nu ser vi en ökning av trafik för oss både på Skola och beställningstrafik. Det medför att vi nu söker efter busschaufförer som vill köra beställning och skoltrafik. Beskrivning: Vi erbjuder ett roligt och flexibelt jobb för dig som tycker om och drivs av service och kundkontakter. Eftersom vi har många olika trafikslag på vårt företag kan vi erbjuda ett omväxlande arbete. Om dig Vi söker dig som är en lagspelande, serviceinriktad och ansvarstagande person som har en god förståelse och empati för olika människors behov och önskemål. På depån kommer ni vara ett antal chaufförer som arbetar tillsammans och hjälper varandra och då är det viktigt att du har en god förmåga att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du som söker är van att arbeta med trafik och/eller människor. Vi ser helst att du arbetar som busschaufför idag ,det är ett krav att du har körkort för buss. Erfarenhet av arbete med barn/ungdomar i serviceyrken är meriterande. Transport med rullstolar kan ingå i tjänsten Erfarenhet från yrket är ett krav. Start: Kan tillsättas innan utgången av ansökningstiden Plats: Bollnäs Omfattning: Deltid/säsong Lön: Enligt avtal Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om tjänsten Vi söker chaufförer för sommarjobb hos vår kund GB Grossisten i Gävle. Du blir anställd av Uniflex och arbetar på uppdrag hos GB Grossisten. GB Grossisten i Gävle är en del av Varsego Sverige AB – ett rikstäckande sälj- och distributionsbolag. Varsegos affärsidé är att erbjuda försäljning, distribution och god service till hela den svenska marknaden. De är en säljdriven organisation som brinner för att hjälpa sina kunder att sälja mer. Kulturen präglas av högkvalitativ service, stort ansvarstagande och mycket glädje. Varsego distribuerar snabbrörliga produkter från marknadsledande leverantörer och strävar efter att vara Sveriges bästa och mest hållbara grossist. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som chaufför har du en viktig roll i att säkerställa att rätt produkter når rätt kund i rätt tid – med hög kvalitet och god service. Du är företagets ansikte utåt och bidrar aktivt till att bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: • Utföra körningar enligt planerad besöksplan/körtur • Att kontrollera att bilen är korrekt lastad inför dagens körning • Implementera nyhetslanseringar hos kunder • Hantera färdskrivare • Fylla på produkter i glassboxar hos kunder • Plocka och köra ut order vid behov Arbetstid: Heltid, måndag–fredag, ca kl. 07:00–16:00 under veckorna 26–32. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, serviceinriktad och trivs med att arbeta självständigt. Du gillar ett högt tempo och har inga problem med att hantera flera bollar i luften samtidigt. Krav: *B-körkort *Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: *C-körkort Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Vill du arbeta praktiskt med teknik samtidigt som du gör skillnad för miljön? Vi söker en driven vitvarutekniker med hjärta för återbruk! Hos oss spelar du en nyckelroll i vårt hållbarhetsarbete. Som vitvarutekniker ansvarar du för att ge nytt liv åt vitvaror som annars hade kasserats – från reparation och funktionstest till logistik och processutveckling. Om rollen Som vitvarutekniker hos oss får du ett varierat och meningsfullt uppdrag där du bland annat kommer att: Serva och reparera vitvaror hos våra kunder. Reparera och testa vitvaror för att säkerställa att de fungerar och kan återbrukas. Ansvara för återbruksinventering, dokumentation och registrering enligt våra rutiner. Organisera och hantera lagret – och se till att icke-återbrukbara produkter tas om hand på rätt sätt. Samordna transporter och logistik av vitvaror mellan våra lager och kunder. Stötta och ge råd till fastighetsvärdar och samarbetspartners kring återbruk av vitvaror. Vara med och utveckla våra interna arbetssätt och processer för ett effektivare återbruk. Vi söker dig som har: Goda el-kunskaper Förmåga att arbeta både självständigt och i team Problemlösningsförmåga och ett genuint intresse för hållbarhet God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt Meriterande: Erfarenhet som vitvarutekniker eller annan erfarenhet vi anser likvärdig Erfarenhet av lagerhantering, logistik eller liknande. Krav: Mycket goda kunskaper i svenska, goda kunskaper i engelska samt B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Information och ansökan Välkommen med din ansökan snarast, på https://sokajobb.tunabyggen.se, dock senast 2025-08-10. Intervjuer kommer att ske löpande så tillsättning av tjänst kan komma att ske tidigare än sista ansökningsdatum, därför rekommenderar vi dig att söka snarast möjligt. För mer information om tjänsten, kontakta chef för fastighetsservice externa, Henrik Persson, tfn 0243-735 27. Facklig företrädare för Fastighetsanställdas förbund Ari Perdén, tfn 0243-733 75. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj. Läs mer på www.rekryteringslots.se Tunabyggen är ett av Dalarnas största bostadsföretag. Vi äger och förvaltar egna fastigheter och vi har också affärsuppdrag att förvalta Borlänge kommuns och andra externa kunders fastigheter. Vi är ca 100 medarbetare i vår organisation. Vi eftersträvar mångfald vad gäller ålder, kön och kulturell bakgrund bland våra medarbetare. Vår vision är att vara det självklara valet. Tunabyggen har inför rekryteringsarbetet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande. Se mer information om oss på www.tunabyggen.se
Välj ett jobb för att visa detaljer