Orderplockare Lager Älmhult
AB Pictura
Lager- och terminalpersonal

Om jobbet som Orderplockare Lager Älmhult Som orderplockare hos oss kommer du arbeta med bland annat plocka order, packa order och packa färdiga säljlösningar till butik. Då rollen innebär manuellt orderplock så kommer du att stå och gå stora delar av arbetsdagen. Det är därför en förutsättning att du känner dig bekväm med fysiskt arbete. Vem är du: Som person är du samarbetsvillig, ordningsam, effektiv och en god förebild för dina kollegor i allt du gör. Du trivs med att vara en del av en grupp och drivs av att leda andra mot uppsatta mål. Du stimuleras av utvecklings och förbättringsarbete som skapar resultat och mervärde i verksamheten. Du är noggrann, ansvarstagande och drivande i det dagliga arbetet. Du har en förmåga att se helheten och är duktig på att prioritera. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och kan även arbeta självständigt. Du är inte rädd för att ta i och är van att hantera och lösa eventuella konflikter. Vad erbjuder Pictura: Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, ett företag som ser möjlighet till förenkling och förbättring och gärna vill ha dina idéer när det gäller förbättringsarbete. Du får vara en del av en organisation som tycker om att ta snabba beslut och du kommer att få ett gäng härliga och trevliga människor att arbeta tillsammans med. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och provanställning tillämpas på 6 månader. Lön enligt Handels avtal för lager och E-handel.  Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-04 Rekrytering sker löpande och kan därför tillsättas innan ansökningstiden gått ut. ___________________________________________________ AB Pictura grundades i Sverige 1969. Vi är marknadsledande i Skandinavien på Gratulationskort och Presentpapper, och vi säljer även ett stort antal andra produktområden till detaljhandeln. Några exempel är Leksaker, Hårmode, Sy, Skotillbehör, Stickers, Party och Presentprodukter. Några av våra största kunder på Fackhandeln (FH) är Akademibokhandeln, Plantagen, Blomsterlandet och övrig bokhandel. Dessutom är vi en stor leverantör till Dagligvaruhandeln (DVH) genom att sälja till Coop, ICA, Bergendahls, Pressbyrån samt fristående dagligvarubutiker och kiosker. Picturagruppen är en internationell företagsgrupp som finns representerade genom hel- och delägda bolag i andra länder runt om i världen

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Orderplockare Säsong Lager Älmhult
AB Pictura
Lager- och terminalpersonal

Om jobbet Orderplockare Säsong Just nu söker vi ca 6 orderplockare till säsongsavdelningen på vårt lager i Älmhult. Startdatum ca v34 med slutdatum ca v43 Som orderplockare hos oss kommer du arbeta med bland annat plocka och packa order och packa färdiga säljlösningar till butik. Då rollen innebär manuellt orderplock innebär det att du kommer att stå och gå stora delar av arbetsdagen. Därför är det viktigt att du känner dig bekvämmed fysiskt arbete. Vem är du: Som person är du samarbetsvillig, ordningsam, effektiv och en god förebild för dina kollegor i allt du gör. Du trivs med att vara en del av en grupp och drivs av att nå mot uppsatta mål. Du stimuleras av utvecklings och förbättringsarbete som skapar resultat och mervärde i verksamheten. Du är noggrann, ansvarstagande och drivande i det dagliga arbetet. Du har en förmåga att se helheten och är duktig på att prioritera. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och kan även arbeta självständigt. Du är inte rädd för att ta i och är van att hantera och lösa eventuella problem som uppstår. Vad erbjuder Pictura: Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, ett företag som ser möjlighet till förenkling och förbättring och gärna vill ha dina idéer när det gäller förbättringsarbete. Du får vara en del av en organisation som tycker om att ta snabba beslut och du kommer att få ett gäng härliga och trevliga människor att arbeta tillsammans med. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Tjänsten är en säsongsanställning på heltid. Lön enligt Handelsavtal för lager och E-handel. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-04, rekrytering sker löpande och kan därför tillsättas innan ansökningstiden gått ut. ___________________________________________________ AB Pictura grundades i Sverige 1969. Vi är marknadsledande i Skandinavien på Gratulationskort och Presentpapper, och vi säljer även ett stort antal andra produktområden till detaljhandeln. Några exempel är Leksaker, Hårmode, Sy, Skotillbehör, Stickers, Party och Presentprodukter. Några av våra största kunder på Fackhandeln (FH) är Akademibokhandeln, Plantagen, Blomsterlandet och övrig bokhandel. Dessutom är vi en stor leverantör till Dagligvaruhandeln (DVH) genom att sälja till Coop, ICA, Bergendahls, Pressbyrån samt fristående dagligvarubutiker och kiosker. Picturagruppen är en internationell företagsgrupp som finns representerade genom hel- och delägda bolag i andra länder runt om i världen

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Busschaufför Malung.
Sälen Buss AB
Buss- och spårvagnsförare

SÄLEN BUSS AB SÖKER BUSSCHAUFFÖRER TILL MALUNG – HELTIDSTJÄNSTER Vill du bli en del av ett familjärt och väletablerat företag i vackra Dalarna? Sälen Buss AB söker nu två engagerade busschaufförer till vår depå i Malung. Vi erbjuder heltidstjänster i första hand inom linjetrafik, men även viss beställningstrafik kan förekomma. OM TJÄNSTEN Som chaufför hos oss kör du huvudsakligen komfortbussar i linjetrafik mellan Malung, Sälen, Borlänge och Mora. Våra bussar håller hög standard och vi lägger stor vikt vid att ge våra resenärer en trygg och trevlig upplevelse. Antal tjänster: 2 Anställningsform: Heltid Placeringsort: Malung Tillträde: Augusti 2025 Provanställning tillämpas VI SÖKER DIG SOM Har D-körkort och giltigt YKB (yrkeskompetensbevis) Är serviceinriktad och trygg i din yrkesroll Trivs med ansvar och självständigt arbete Har erfarenhet som chaufför (meriterande men inget krav) Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är pålitlig, positiv och har ett professionellt bemötande. VI ERBJUDER Trygg anställning enligt kollektivavtal Ett stabilt familjeföretag med trevliga kollegor Hjälp med boende för dig som flyttar hit Moderna komfortbussar och varierande arbetsdagar OM SÄLEN BUSS AB Sälen Buss AB är ett familjeägt företag med bas i Sälen, Malung och Mora. Vi bedriver både linjetrafik och beställningstrafik med cirka 40 bussar samt har ett dussin taxibilar. Med cirka 70 medarbetare är vi en viktig aktör i regionens persontransport. 🔹 Tillträde i augusti 2025 🔹 Intervjuer sker löpande – tjänsterna kan tillsättas före sista ansökningsdag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Ansvarstagande Produktionsledare EM/kvällsskift - Mälartåg till Gredbydepån
Transdev Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Om tjänsten Trivs du i en operativ miljö nära produktionen och brinner för att se människor växa? Nu söker Mälartåg en engagerad Produktionsledare för EM/kvällsskift till vår depå i Gredby. Schemat är upplagt att du arbetar varannan vecka, arbetar sju dagar arbete och därefter sju lediga dagar. Arbete är ojämn vecka och ledigt är jämna veckor. Arbetsuppgifter  Som Produktionsledare på Mälartåg i Gredbydepån ansvarar du för att den dagliga driften fungerar effektivt och att underhåll på våra fordon utförs korrekt och i tid. Du stöttar arbetsledare, tekniker och externa samarbetspartners i det dagliga arbetet och säkerställer att dokumentation och rapportering håller hög kvalitet. I tjänsten är det stor vikt med bra samarbetsförmåga.  Du hanterar planering, inköp och uppföljning av produktionen, deltar i kvalitetsmätningar och ser till att saneringar genomförs enligt plan. Du rapporterar avvikelser och följer upp dessa tillsammans med berörda funktioner. Som ledare ansvarar du för bemanning, kompetensutveckling och arbetsmiljö inom ditt team. Du håller coachande samtal, leder skiftöverlämningar och bidrar aktivt till förbättringsarbete och projekt inom Uppdrag Mälartåg. Kvalifikationer • 2 års erfarenhet av arbetsledning & personalansvarigt ansvar • B – Körkort • Kunskaper i miljö- arbetsmiljö samt säkerhetsfrågor • Tydlig, strukturerat och ordningsamt arbetssätt: Förmåga att leda, planera och prioritera Nice to have • God datorvana, MS Office, Excel • Goda kunskaper i engelska • God förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift Varför Transdev Att arbeta på Transdev innebär mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en del av något större. Här får du ett omväxlande och meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att människor kommer fram tryggt, hållbart och i tid. Vi erbjuder en heltidstjänst på 100 %, med trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal. Din hälsa och utveckling är viktig för oss – därför får du ett generöst friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år, samt vi hjälper dig att växa i din roll och i din karriär. Säkerhetsintervju  En anställning hos oss kan innebära krav på godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning om befattningen är en del av säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Omfattning: Heltid Placeringsort: Eskilstuna Gredbyvägen 7 Anställningsform: 100% em/kväll skift Startdatum: Enligt överenskommelse Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 31/7-25 Obs att svarstiden kan vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Rekryterande chef: Robin Winqvist  [email protected] Rekryterande chef: Emil Svennes  [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Trafikplanerare
Nobina Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Nobina är Nordens marknadsledande operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle genom ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.   Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den trafikplaneraren vi söker!  Om rollen  I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Vem är du?  Har en relevant högskoleutbildning/logistikutbildning eller motsvarande kunskaper  Har erfarenhet av att arbeta som trafikplanerare  Har god praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet  Behärskar svenska och engelska i tal och skrift  Har erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller  Tjänsten är på heltid med placeringen central i Göteborg på vårt kontor på kruthusgatan. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Fälthållningsledare till 31.Flygbasbataljon vid Helikopterflottiljen
Försvarsmakten
Lager- och terminalpersonal

Vill du vara en viktig del och bygga upp Sveriges basförmåga vid krig och kris? Som anställd på 31.flygbasbataljonen tjänstgör du vid Helikopterflottiljens största enhet och blir en viktig del av Sveriges försvar. Vi växer och söker dig som vill arbeta som fälthållningsledare vid 312.Skyddsflygfältskompaniet 31.Flygbasbataljon 31.Flygbasbataljonen består av fyra kompanier samt en bataljonsledning med tillhörande bataljonsstab. De fyra kompanierna består av 311.Stab/logkompani, 312.Skyddsflygfältskompani, 313.Flygbassäkkompani samt 314.Markförsvarskompani/Grundutbildningskompani. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som fälthållningsledare kommer du i huvudsak ihop med övriga befäl leda den dagliga verksamheten på fälthållningspluton på 312.skyddsflygfältskompaniet. Det innebär att du kommer verka som fälthållningsledare och arbetsleda personal i den dagliga flygplatsdriften på Malmens flygplats men även på alternativa flygplatser/baser vid behov, utbilda både i fälthållningstjänst samt i övriga allmänna militära områden.  Arbetet innebär att man periodvis kan ha beredskap under dygnets alla timmar, samt deltar på övningar och utbildningar. Arbetet kan ibland ske på annan ort och innebära att man är hemifrån en del av tiden exempelvis vid övningar, utbildningar eller att man är instruktör på kurser.   Arbetet kan även innebära att man arbetar både kvällar/nätter och helger. Du kommer bli krigsplacerad. Kvalifikationer • Svensk medborgare • B-körkort och militärt förarbevis Lastbil & tungt släp • Befattningsutbildad fälthållningssoldat • Genomfört fälthållningsledarutbildning i flygvapnet • Uppfyller Försvarsmaktens fysiska krav (FM FysS) Meriterande • Utcheckad fälthållningsledare på Malmens flygplats • Pedagogisk utbildning motsvarande SOU Personliga egenskaper • Hög stresstålighet & kunna leda verksamhet under långa dagar • God förmåga att parallellt arbeta med flera olika arbetsuppgifter • Ansvarstagande och initiativrik • Driven och vill utvecklas som person • Föregångsmannaskap och förebild för kollegor och följer Försvarsmaktens värdegrund • Hög säkerhetsmedvetande Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrig Anställningsform: Tillsvidareanställning. Civil befattning Sysselsättningsgrad: Heltid Placeringsort: Linköping Tillträde: Enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Plutonchef Carl-Johan Strålberg Information om rekryteringsprocessen Personalhandläggare, Elin Wrangenby, 013-28 30 00 (vxl) Fackliga företrädare: OFR/O Hkpflj, Mats Häggström OFR/S Hkpflj, Christoffer Willers SACO-S Hkpflj, Annelie Helmersson SEKO Hkpflj, Urban Hellqvist Samtliga företrädare nås vi växeln på 013-28 30 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-20. Ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för befattningen.   Urval samt intervjuer sker löpande. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Truckförare sökes till kund i Rosersberg

Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: * Du kommer att sortera varor och paket i terminalen med truck * Självständigt sortera varor och paket i terminalen med fokus på noggrannhet och effektivitet. * Köra truck och ta ansvar för säker och smidig godshantering. * Utföra olika lageruppgifter med eget driv, där du bidrar till ett välorganiserat och fungerande lagerflöde. Din profil Kvalifikationer: *Flytande svenska och engelska * Truckkort ( erfaren truckförare) *Självgående * B-körkort *Start omgående Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag-Fredag 07:30-16:30 Plats: Rosersberg

25 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Godsmottagare Lager Älmhult
AB Pictura
Lager- och terminalpersonal

Om jobbet som Godsmottagare Lager Just nu söker vi en godsmottagare till vårt lager i Älmhult. Som godsmottagare hos oss kommer du arbeta med bland annat truckkörning, containertömning, leveranskontroll, inleverans, orderhantering, utskrifter av order och plockrapportering. Du kommer att vara med vid inventering, se till att pallplatser är rätt uppmärkta och lagerlistor följs och fungerar för att vi ska vara så effektiva som möjligt. Vem är du: Som person är du samarbetsvillig, ordningsam, effektiv och en god förebild för dina kollegor i allt du gör. Du trivs med att vara en del av en grupp och drivs av att nå uppsatta mål. Du stimuleras av utvecklings och förbättringsarbete som skapar resultat och mervärde i verksamheten. Du är noggrann, ansvarstagande och drivande i det dagliga arbetet. Du har en förmåga att se helheten och är duktig på att prioritera.. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och kan även arbeta självständigt. Du är inte rädd för att ta i och är van att hantera och lösa problem som uppstår Vad erbjuder Pictura: Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, ett företag som ser möjlighet till förenkling och förbättring och gärna vill ha dina idéer när det gäller förbättringsarbete. Du får vara en del av en organisation som tycker om att ta snabba beslut och du kommer att få ett gäng härliga och trevliga människor att arbeta tillsammans med. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och provanställning tillämpas på 6 månader. Lön enligt Handelsavtal för lager och E-handel. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-04, rekrytering sker löpande och kan därför tillsättas innan ansökningstiden gått ut. ___________________________________________________ AB Pictura grundades i Sverige 1969. Vi är marknadsledande i Skandinavien på Gratulationskort och Presentpapper, och vi säljer även ett stort antal andra produktområden till detaljhandeln. Några exempel är Leksaker, Hårmode, Sy, Skotillbehör, Stickers, Party och Presentprodukter. Några av våra största kunder på Fackhandeln (FH) är Akademibokhandeln, Plantagen, Blomsterlandet och övrig bokhandel. Dessutom är vi en stor leverantör till Dagligvaruhandeln (DVH) genom att sälja till Coop, ICA, Bergendahls, Pressbyrån samt fristående dagligvarubutiker och kiosker. Picturagruppen är en internationell företagsgrupp som finns representerade genom hel- och delägda bolag i andra länder runt om i världen

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Mate to the Fleet department (fixed term)
Clinton Marine Survey AB
Fartygsbefäl m.fl.

We are currently looking for one Mate to the Fleet department and are therefore reaching out to you who have an interest in technical solutions and wants to work with navigation and maintenance of a survey vessel during operation. About us Njord Survey was founded in 2015 with the ambition and purpose of bringing cost effective solutions to the offshore survey industry. We offer high quality hydrographic and geophysical surveys for navigation, dredging operations, charting, marine construction for renewable energy and more. Njord Survey is currently in an exciting phase of growth, and we recently reached 110 dedicated employees offering customized solutions for project specific requirements and client needs. We offer opportunities for personal development in a dynamic environment. Scope of work At Njord Survey we have a set-up where the processing of data is carried out from the Gothenburg office while the vessel crews are responsible for collecting survey data offshore. As a Mate, you will be part of the offshore crew and work close to the Master onboard. You will make sure that the vessel is operated in a safe and correct way as well as carry out preventive maintenance on vessel equipment and service systems onboard. A Mate at Njord Survey can independently take on the role as Officer of the watch when the Master is not on duty. The job also includes to continuously evaluate and interpret the safety conditions for vessel, environment and crew to decide if the conditions live up to the established safety requirements for operation. You will work onboard one of our vessels for two weeks followed by four weeks off from work. This is a fixed term employment (vikariat/parental leave cover) from the end of August until the end of February, with the possibility to extension. Who we are looking for We are looking for you who have an interest in technical solutions and preferably someone with previous experience from working on smaller vessels. The organizational language is English and therefore you need to be able to communicate on a professional proficiency level in English in both speech and writing. It is preferred if you have experience from the offshore survey industry and live up to one or several of the criteria list below, but this is not a requirement. • Valid certificates of competency for working on a UK flagged vessel • Completed course for Master of Yacht • Appropriate and valid medical certificates for seafarers • A valid certificate for completed Basic Safety course that is STCW approved • A valid SRC certificate or equivalent For this position we think that it is of great importance that you have the right personal qualities, abilities and mindset since we believe that these will determine how well you will perform and succeed in the role. We value a good seamanship and an interest in technical solutions higher than previous work experience. Having the ability to come up with solutions to problems and the drive to make sure that things get done, is key when working on smaller vessels. Others would describe you as a team player who communicates effectively with others and are happy to help a colleague out whenever necessary. At Njord Survey you become part of an experienced team who have fun together and build on each other’s ideas. Location: M/V Northern Gale (25-meter vessel) Working time: 2 weeks work onboard followed by 4 weeks off from work Type of contract: Fixed-term employment (vikariat/parental leave cover) from the end of August until the end of February, with the possibility to extension. Our recruitment process The recruitment process consists of several evaluation steps to ensure a qualitative process. First a phone interview for us to learn more about your ambitions and for you to get to know Njord Survey and our offers better, followed by online tests and a competence-based interview with the Department Director and Vessel Superintendent. The aim of the process is for you to learn about the content of the role and for us to evaluate if you have the right profile for the position. You can read more about our recruitment process at the career page here. Feel free to hand in your application in Swedish or English. The application will be open until the 10th of August 2025 Let us know if you have any questions along the way! Candidate selection is ongoing, please hand in your application as soon as possible. We kindly ask to not be contacted for external recruitment services for this recruitment process.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Avdelningsansvarig Lager
AB Pictura
Lager- och terminalpersonal

Om jobbet som Avdelningsansvarig Just nu söker vi en avdelningsansvarig till säsongsavdelningen på vårt lager i Älmhult. Som avdelningsansvarig hos oss kommer du arbeta med bland annat orderhantering, utskrifter av ordrar och plockrapportering. Du kommer ha hand om våra inleveranser och ansvara för att vi följer rutinerna kring detta. Du kommer vara den som kommunicerar inkommande frågor och eventuella ändringar gällande orderhantering med våra bolag och se till att rutinerna för bokning av transporter fungerar som dom ska. I rollen ingår också att vara vår kontaktperson mot bolagens kundtjänst och sortimentsavdelningar. I rollen som säsongsansvarig ingår även att se till att allt flyter på vid vår plockbana och med våra plockmallar, vid större säsonger så som till exempel jul, sommarleksaker och examen. Du kommer att medverka till att vi har god kontroll över våra artiklar samt genomföra inventering av dessa efter varje säsong. Du kommer se till så att pallplatser är rätt uppmärkta, att lagerlistor följs och att allt fungerar för att vi ska vara så effektiva som möjligt. Upplärning av ny personal ingår i tjänsten och då även uppföljning för att de nyanställda ska få rätt förutsättningar för att trivas och göra sitt jobb så bra som möjligt. Vem är du: Som person är du samarbetsvillig, ordningsam, effektiv och en god förebild för dina kollegor i allt du gör. Du trivs med att vara en del av en grupp och drivs av att leda andra mot uppsatta mål. Du stimuleras av utvecklings och förbättringsarbete som skapar resultat och mervärde i verksamheten. Du är noggrann, ansvarstagande och drivande i det dagliga arbetet. Du har en förmåga att se helheten och är duktig på att prioritera. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och kan även arbeta självständigt. Du är inte rädd för att ta i och är van att hantera och lösa eventuella problem som uppstår. Vad erbjuder Pictura: Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, ett företag som ser möjlighet till förenkling och förbättring och gärna vill ha dina idéer när det gäller förbättringsarbete. Du får vara en del av en organisation som tycker om att ta snabba beslut och du kommer att få ett gäng härliga och trevliga människor att arbeta tillsammans med. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och provanställning tillämpas på 6 månader. Lön enligt handelsavtal för lager och E-handel. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-04, rekrytering sker löpande och kan därför tillsättas innan ansökningstiden gått ut. ___________________________________________________ AB Pictura grundades i Sverige 1969. Vi är marknadsledande i Skandinavien på Gratulationskort och Presentpapper, och vi säljer även ett stort antal andra produktområden till detaljhandeln. Några exempel är Leksaker, Hårmode, Sy, Skotillbehör, Stickers, Party och Presentprodukter. Några av våra största kunder på Fackhandeln (FH) är Akademibokhandeln, Plantagen, Blomsterlandet och övrig bokhandel. Dessutom är vi en stor leverantör till Dagligvaruhandeln (DVH) genom att sälja till Coop, ICA, Bergendahls, Pressbyrån samt fristående dagligvarubutiker och kiosker. Picturagruppen är en internationell företagsgrupp som finns representerade genom hel- och delägda bolag i andra länder runt om i världen

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025