Är du en trygg ledare med intresse av second hand? Har du erfarenhet av sortiment och försäljning? Drivs du av att utveckla människor och vill göra världen mer hållbar? Sök tjänsten som arbetsledare för vår varuförsörjning! Intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Genom second hand, utvecklingssamarbeten och arbetsintegrering arbetar Artikel2 för en värld som håller, på riktigt. Vi är en ideell organisation, som är religiöst och partipolitiskt oberoende, med kollektivavtal och 90-konto. OM ROLLEN Som arbetsledare i produktionen hos Artikel2 ansvarar du för att varuförsörjningens drift och leverans sker enligt fastställda planer, budget och målsättning. Arbetsledaren har god överblick över hela varuflödet och arbetar i nära kontakt med transport och butiker. Gruppen du leder består av både anställda och personer i arbetsmarknadsåtgärder. Rollinnehavaren behöver därför ha ett genuint intresse för människors utveckling och ser möjligheter framför begränsningar när krav ställs och förväntningar klargörs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Säkra en effektiv och kvalitativ varuförsörjning till våra butiker. Planera, prioritera och fördela arbetet på bästa sätt utifrån dagens förutsättningar. Leda ditt team genom arbetet med varuframtagning (som exempelvis sortering, värdering och prismärkning) så att produktionstakt och -kvalitet hålls enligt mål. Följa upp nyckeltal och dess efterlevnad. Rollen är övervägande operativ men du har också ansvar för utveckling av processer, sortiment och verksamhet i samråd med varuförsörjningschefen. Övergripande ansvarsområden: Kvalitetsansvarig för sortiment och prissättning. Introduktion, utveckling och uppföljning av avdelningens tilldelade personer i arbetsmarknadsåtgärder. Säkerställa effektiv lagerhållning. Underhåll av inventarier. OM DIG Du har ett gott och tydligt ledarskap som präglas av lyhördhet och en positiv människosyn. Du delar vår vision om en arbetsmarknad där det finns förståelse för att människor har olika förmågor och förutsättningar – och att personer kan växa. För att trivas i rollen tycker du om snabb problemlösning och kan hantera det oväntade, detta då det inkommande second hand-flödet till stor del är oförutsägbart. Du kan självständigt prioritera mellan uppgifter beroende på situation och är både strukturerad och flexibel i din roll. Hos dig finns förståelse för affären, logistiken bakom och helheten. Du har ett genuint intresse av second hand och motiveras av utmaningen att nå leveransmålen oavsett hur dagen ser ut. Krav: Erfarenhet av varuflöde och försäljning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbetsledning för 5 personer eller fler. God planeringsförmåga och ekonomisk förståelse. Initiativrik och lösningsfokuserad. God administrativ och digital kompetens. God kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande: Tidigare erfarenhet av sortiment och prissättning inom second hand. Tidigare erfarenhet av att arbeta med arbetsintegration. Vana att arbeta mot interna kunder och tillhandahålla service med hög kvalitet. Tidigare erfarenhet av logistik. Eftergymnasial utbildning inom relevant område (exempelvis mode, inredning, ekonomi, hållbarhet) eller likvärdig erfarenhet
Olivia Solution AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområden lager-logistik, transport, industri och bygg. Olivia Solution AB är medlem i Almega Bemanningsföretagen och Svenskt näringsliv, har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Arbetet hos oss ska genomsyras av ansvar, engagemang och kvalitet. Du är ambassadör för vårt företag hos kund och representerar Olivia Solution AB på ett professionellt sätt. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som ditt bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling. Till vår kund i Stockholm söker vi nu erfarna skjutstativsförare. Vi söker personer som har erfarenhet av att arbeta på lager.Vi söker dig som är en positiv, arbetsvillig och flexibel person , samt har lätt att samarbeta med andra människor. Arbetsbeskrivning: Ordersammanställning och truckkörning. Krav Truckkort ( B skjutstativ) God Fysik Erfarenhet av ordersammanställning samt truckkörning Erfarenhet av skjutstativstruck Personliga egenskaper Ansvarsfull Punktlig / Noggrann Flexibel Tillsättning sker löpande, välkommen med din ansökan omgående. Ansökan skickas till [email protected]
Vi på Submit söker nu efter flera lagerarbetare till vår samarbetspartner i Älvsjö.Arbetsuppgifter: Som plockare kommer du huvudsakligen att arbeta med färska varor, vilket innebär arbete i kyla. Erfarenhet av arbete i kyllager är därför mycket meriterande. Du kommer att plocka enligt en orderlista och använda armar och ben för att plocka. Vilket kräver en god fysisk. Plockning och paketering Hantering av in- och utleveranser Andra relaterade arbetsuppgifter förekommer Profil: Vi söker en driven och engagerad lagspelare som trivs med att arbeta i högt tempo. Du fungerar bra i grupp, bidrar med en positiv inställning och strävar alltid efter att leverera arbete av hög kvalitet. Noggrannhet och ansvarskänsla är en självklarhet för dig. Krav: Tidigare erfarenhet av lagerjobb Flytande svenska i tal och skrift Tidigare jobbat natt regelbundet Tjänsten beräknas pågå fram till 29 augusti. Det kommer finnas stor chans till att få förlängt även efter sommaren. Intervjuer sker löpande tills dess att tjänsten är tillsatt. Plats: Älvsjö, Stockholm Start: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Arbetstid: Sön - tors: 22:00-06:30 Låter detta som något för dig? Ansök idag! Observera att vi tar inte emot ansökningar vi mail.
Nu söker vi en rangerare samt en fjärrchaufför! Rangerare, där innebär arbetet att rangera in enheter i portar kvällstid. Man kommer alltid vara 2 personer för att utföra denna tjänst. Tiderna är måndag till torsdag 17:00-02:00 samt fredagar 15:30-00:30 Tjänsten är på heltid med start omgående.
Har du erfarenhet inom transport och logistik och trivs med att arbeta nära och leda personal? Trivs du i en dynamisk miljö med övergripande ansvar för driften? På ett av Sveriges största åkeriföretag får du nu chansen att leda ett engagerat team i en roll där du samtidigt har stora möjligheter påverka själv! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DHL Åkeri. Om företaget DHL Åkeri är en del av DHL Freight (Sweden) AB som ger fördelarna av att tillhöra ett stort globalt bolag med goda karriärvägar och diverse stödfunktioner men drivs samtidigt som en underleverantör där man har åkerikänslan kvar. Här går det att fatta snabba beslut och finns stor möjlighet till att vara med och påverka. DHL Åkeri sysselsätter idag ett hundratal egna bilar och ca 200 medarbetare som ansvarar för att leverera en kvalité i världsklass genom att lasta, lossa och leverera sändningar till och från våra privat- och företagskunder. För tredje året i rad har DHL blivit utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B! De är även certifierade i Top Employer vilket innebär att DHL är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Arbetsuppgifter I denna roll har du ett stort ansvar för personalhantering och det är viktigt att du trivs med att arbeta nära och leda personalen för att vara framgångsrik i din roll. Du erbjuds en utvecklande och spännande tjänst där du ansvarar för att planera, fördela och schemalägga det dagliga operativa arbetet för chaufförer som är stationerade i Västberga och Uppsala. Arbetsuppgifterna omfattar både strategisk och operativ planering där du säkerställer att rätt förutsättningar finns för den dagliga verksamheten att löpa effektivt. Vidare ansvarar du även för rekrytering, schemaläggning och bemanning av personal, vilket kräver ett proaktivt förhållningssätt och goda ledaregenskaper för att säkerställa att bemanningen är optimal och att alla operativa mål uppfylls. Transportplaneringen innebär att du säkerställer att processer och rutiner följs så att logistikflödet upprätthålls. En annan viktig uppgift är att du ansvara för uppföljning av avvikelser i verksamheten. Du hanterar även faktureringen för depån. Slutligen håller du en kontinuerlig dialog med de som rapporterar till dig samt uppföljning med din närmsta chef. Att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten med tillhörande personalansvar Säkerställa att arbetet utförs enligt definierade processer och följer upp avvikelser Måluppföljning, serviceutfall samt löpande rapportering Kontakt med transportledare och administration Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av arbete inom transport- & logistikbranschen Du har arbetslivserfarenhet inom ledande befattning Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska God datorvana CE-behörighet är meriterande ADR- och YKB-behörighet är meriterande Meriterande med eftergymnasial utbildning inom logistik, personal eller ekonomi Du drivs av att leda och motivera andra så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. För att leda enheten effektivt är du tydlig samt tar beslut, prioriterar och delegerar arbetsuppgifter. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du blir inte nervös av arbete som innebär att du behöver få mycket gjort på kort tid. Därtill besitter du en analytisk förmåga och van att hantera fakta och data för att utifrån det kunna analysera och dra slutsatser. Det operativa ansvaret med många kontaktytor kräver att du har förmågan att kommunicera på ett effektivt sätt även i pressade situationer. Du är mål- och resultatinriktad med intresse för att utveckla såväl service och kundbemötande likväl som ditt ledarskap. För att lyckas i rollen krävs även ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga funktioner inom DHL Freight och med de lokala kunderna. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse Plats: Västberga, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Nextgen
Vi söker nu dig som vill jobba som budbilsförare med Växjö som start och slutpunkt. Anställningen är 75%. Du som söker behöver vara väldigt serviceminded och flexibel i arbetet. Vi sätter stor vikt på ditt egna ansvar när det gäller vård o skötsel av bilen du kör. Det kan ibland bli tunga lyft så din fysik måste vara god. Det blir mycket kundkontakt så viktigt att du kan behärska Svenska flytande i tal o skrift. Arbetstiden är varierande både dag o kvällstid. Tillträde Augusti. Citybudet har idag terminal och kontor i Kristianstad och Växjö. Antalet anställda ca 75 och ett 65 tal lastbilar o budbilar. Vi levererar dagligen till hela Skåne, Småland, Blekinge, Halland o Öland. Våra fordon är nya och uppfyller de senaste kraven för vårt miljöarbete. Vi erbjuder ett utvecklande arbete med kollektivavtal, arbetskläder o friskvård. Vid anställning kommer vi att ta ett utdrag från ditt belastningsregister. Truckkort är meriterande. Då vi söker flera tjänster så märk ansökan med budbil dagtid. Skriv några rader om dig själv och ett CV. Endast ansökan på mail till [email protected]
Blomstergrossisten i Uppsala är del av Noviflora familjen sedan 2019. Vi är ett familjeföretag som har funnits sedan 60-talet. Vi har i flera decennier levererat de finaste importerade och lokala varor som en blomsterhandlare kan behöva i sin verksamhet. Idag sträcker vår marknadsregion sig från Södermanland, Stockholm, Västmanland och Örebro och alla vackra landskap norr ut, hela vägen upp till Jokkmokk och Haparanda. Moderbolaget Noviflora, grundat 1974, är ett nederländskt familjeföretag och ett av Europas ledande exportföretag som erbjuder ett omfattande högkvalitativt sortiment av såväl gröna som blommande kruk- och trädgårdsväxter samt snittblommor. Tillsammans kombinerar vi vår passion för naturen med en effektiv försörjningskedja och personlig kundservice. Förutom i Uppsala har vi filialer i Holland, Helsingborg, Borås och Göteborg samt ett försäljningskontor i Stockholm. Till vår filial i Uppsala söker vi: En Lastsamordnare med inriktning lastbilschaufför Om tjänsten Tjänsten är en heltidstjänst som nnebär att lastsamordna samt köra växter och snittblommor som är lastade på cc vagnar (blomstervagnar) till våra kunder i Sverige. Tjänsten kan innebära körningar på kvällar och helger och kan innehålla 10–15 stopp där man behöver plocka av växtlådor och snittblomshinkar. Man är även delaktig i lastning av sitt eget ekipage samt kollegors ekipage. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann och inte rädd att ta ansvar samtidigt som du är relationsskapande, kommunikativ och driven. Du förstår vikten av kundnöjdhet i alla led och det är en självklarhet för dig att ge kunderna en förstklassig service. Eftersom vi är ett internationellt företag och har mycket kontakt med utländska leverantörer och kollegor, är det en fördel att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på engelska och svenska. Du har C körkort samt giltigt YKB. Du har tidigare erfarenhet av att köra lastbil och känner dig bekväm i din körning. Vana vid att köra växter eller dagvaruhandel är en fördel. Kontaktperson Vänligen skicka ansökan till [email protected] . Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande. Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Helen Wretman på [email protected]
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Örebro Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Köping Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har B-körkort eller förarbevis för moped. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete, men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? I denna roll börjar du vanligtvis ditt pass någon gång mellan kl 9-11. Arbetspasset är 4-6 timmar långt beroende på mängden post och paket du ska dela ut för dagen. Du startar ditt pass på utdelningsenheten där du hämtar upp ditt fordon för dagen med tillhörande brev och paket. Vi använder främst elcykel under utdelning men det kan även förekomma utdelningsrundor med moped, bil eller vanlig cykel. Därefter sker utdelningen inom området. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar ditt pass. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du blir inbokad på arbetspass vid behov. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
I sann Gigstep anda är här en riktigt gig-möjlighet för dig med B-körkort och en vilja att resa mellan städer eller slippa betala tåg/flygbiljett när du ska längre sträckor! Låter det för bra för att vara sant? Icke! Som Gigförare för vår kund Flovi kan du antingen tjäna pengar genom att köra transporter som beställts av deras kunder eller att ta en körning som tajmar perfekt när du ska åka till annan ort och skippa tågbiljetten. Kanske kan du bara köra någon gång i veckan? Du kanske älskar att köra bil och vill köra varenda dag? Det bestämmer du själv utifrån Flovis utbud av körningar. Om gigget Flovi är en väletablerad tjänst i Sverige som kopplar ihop förare med transportuppdrag mellan olika städer. Bilarna som körs är beställda av Flovis kunder – ofta handlar det om att flytta en bil från en stad till en annan. I tjänsten kommer du att få körningar utskickad till dig när det är aktuella och där du själv väljer om du vill köra eller inte. Det innebär att du inte själv väljer uppdrag via en plattform, utan blir tilldelad körningar via Gigstep när Flovi har ett behov och du är tillgänglig. Uppdraget passar dig som gillar flexibilitet, frihet och som vill ha möjlighet att påverka dina arbetsdagar – samtidigt som du är öppen för att bli kontaktad med kort varsel när ett behov uppstår. Det här passar dig som: Vill ha ett extraknäck vid sidan av jobb eller studier Reser mellan städer och gärna kombinerar nytta med nöje Söker ett uppdrag där du har viss flexibilitet men också är redo att hoppa in vid behov Har ett serviceinriktat sätt och gillar att ta ansvar Krav för att kunna köra: B-körkort för manuell växellåda Minst ett (1) års körvana Tillgång till smartphone Kommunicera flytande på svenska och engelska Kör trafiksäkert och har ett gott bemötande Godkänd bakgrundskontroll (belastningsregister) Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer