Trygg och engagerad personlig assistent till mitt team i Nacka
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag är en tjej på snart 16 år som söker en ny stabil assistent till mitt team på 75%!  Jag gillar att göra precis allt som alla som är snart 16 tycker om att göra! T.ex. hänga med vänner, göra TikToks, sminka mig, åka och bada, spela spel, gå promenader och mycket annat.  Men jag behöver din assistans för att jag ska kunna göra allt det roliga, som jag gillar. Du ska finnas vid min sida om jag behöver dig. Jag behöver till exempel assistans när jag ska utföra mina olika aktiviteter och allt annat i vardagen. Jag behöver även hjälp med att tolka det jag säger, men ju mer vi umgås desto mer kommer vi förstå varandra. Jag behöver även hjälp vid förflyttningar. Jag har också olika hjälpmedel som jag använder i min vardag, så som olika rullstolar.  Jag ser gärna att du tidigare har arbetat som personlig assistent, men det är inget krav. Det viktigaste är att vi klickar och kan ha kul tillsammans. Pga alla aktiviteter i min vardag så är det också bra om du har en stabil och bra grundstryka.  Jag ser gärna att du som söker arbetet är kvinna och mellan 20-30 år. Hoppas vi hörs! Som assistent i Balans får du kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, du får en god introduktion, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning.  Tjänsten är på 75% + bemanningsansvar 1 vecka/månad ca. För bemanningsansvaret utgår givetvis ett arvode. Du kommer att få möjlighet att hoppa in extra på upp till heltid om det är din önskan. Ladda upp CV och personligt brev i formuläret nedan.  JAG SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Glöm inte att beställa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det i tid påwww.polisen.se”

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vi söker personliga assistenter till en aktiv, positiv kvinna utanför Karls
God Assistans i Värmland AB
Personliga assistenter

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se  Vi söker vikarier! Är du en självständig person som tycker om att hjälpa andra? Tycker du om att vara aktiv och utevistelse och träning är en del av ditt liv? Då tycker vi att du ska jobba med oss på God assistans.   Vi söker nu personliga assistenter till en härlig kvinna i 55-års åldern. Hon är bosatt på landsbygden utanför Karlstad. Hon är en positiv person som gärna är ute i naturen och på cykelturer. Hon har behov av hjälp med sin dagliga livsföring föranlett av sjukdomen Parkinson atypisk av MSA typ. Hon behöver hjälp med sin personliga omvårdnad och förflyttningar. Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet. Du som söker ska kunna ta egna initiativ och vara aktiv som person och tycka om att vara utomhus. Du ska också vara lyhörd för kundens önskemål. Kunden ser gärna att du är kvinna och gärna i mogen ålder. Du som söker ska ha körkort, detta är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen. Arbetstiden är förlagd under dagtid och kommer göras upp i samråd med kunden.    God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4 000 kronor/år.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vi söker vikarier till charmig 10 - åring i Västerås!
God Assistans i Värmland AB
Personliga assistenter

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Hej! Är du en person som är flexibel, tar ansvar och är engagerad i dina arbetsuppgifter? Du har ett lugn samtidigt som du är initiativrik, lekfull och älskar att arbeta med barn? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu assistenter till en glad och charmig pojke som är 10 år. Han tycker om sång/musik, rörelselekar, massage, kramar och att vara ute i friska luften. Pojken bor i Västerås tillsammans med sin varma familj som består av mamma, pappa och syskon. På vardagarna är pojken i skolan och hans behov av assistans är främst under eftermiddagar, kvällar, nätter och helger. Vid lov och ledigheter förekommer även dagarbete. Pojken har en hjärnskada, epilepsi och är blind. Detta medför att han har behov av hjälp med hela sin dagliga livsföring. Han behöver hjälp med på- och avklädning, hygien, kommunikation och förflyttningar. Han behöver hjälp att matas och får även mat genom en PEG (sondmatning). Han behöver hjälp med lek, träning och att stretcha kroppen.  Du kommer att få inskolning om du erbjuds arbetet men erfarenhet är meriterande. Du behöver vara i god fysisk form eftersom arbetet innefattar en del träning och lek. Du som söker ska förutom kravet på engagerad, flexibel och ansvarsfull även vara rökfri och på arbetsplatsen används inte starka dofter. Det är en fördel om du har körkort men inte ett krav. Arbetstiden är förlagd under eftermiddag, kväll och helg. Även visst nattarbete förekommer och det är en kombination av aktiv tid och jour. Vid skollov och röda dagar kommer även dagtidsarbete vara aktuellt.   God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4 000 kronor/år.  Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se)

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Lyhörd assistent sökes -Deltid
Aberia AB
Personliga assistenter

Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Personlig assistent sökes – deltid Vi söker dig som är lyhörd, lugn, lojal och engagerad, gärna med erfarenhet av yrket som personlig assistent. Om arbetsplatsen Här skapar vi tillsammans en atmosfär som anpassas efter min dagsform, där både arbetsglädje och omtanke får ta plats. Det är en lugn och trivsam miljö där samarbete och tillit är viktigt, och där vi uppskattar humor och ett öppet klimat. Teamet består av ett fantastiskt gäng där alla trivs tillsammans. Om tjänsten Tjänsten är på i genomsnitt 35 procent per vecka och fördelas på varannan söndag kl. 10–22 och varannan torsdag kl. 07–23. Det finns även möjlighet att arbeta extra vid behov. Om mig Jag är en person som gillar att ha ett levande och varierat liv. Konserter, fika, heminredning och resor är några av mina intressen, och jag älskar spontana utflykter – särskilt roadtrips. Film är också något jag tycker om, och mina aktiviteter kan variera över tid. Jag lever med en CP-skada och GAD (generaliserat ångestsyndrom), vilket gör att jag behöver stöd i olika former i min vardag, inklusive viss hjälp med hygien. Vem vi tror att du är Vi söker en kvinna i åldern 30–50 år som: · Är lugn, inkännande och pålitlig · Tycker om att laga mat · Gärna är praktisk och lösningsorienterad · Har körkort (meriterande men inget krav) Dina arbetsuppgifter Som assistent hos mig kommer du att stötta i bland annat: · Viss hjälp vid av- och påklädning · Personlig hygien · Matlagning och hushållssysslor · Inhandling och ärenden · Övrig handräckning vid behov Låter det intressant? Skicka in din ansökan! För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vikarier som personlig assistent
Storumans kommun
Personliga assistenter

Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska vinterljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv. Storumans kommun är en samisk förvaltningskommun och vi värderar kunskaper i samiska språket och kulturen. ARBETSUPPGIFTER Storumans kommun söker timvikarier som personlig assistent. Du ska vara behjälplig i de vardagliga sysslorna, städ, matlagning och personlig omvårdnad i hemmet. Arbetsplatsen är i Storuman samhälle. Arbetstiden är dygnet runt, dag, kväll och sovande journatt. Inskolning sker löpande, omfattning timvikarie, vid behov, samt under semesterperioden ca 100 %. KVALIFIKATIONER Du ska vara trygg och flexibel, både ensamjobb samt dubbelbemanning. Du som söker skall kunna tala och förstå svenska språket. ÖVRIGT Kommunen har valt medier för denna rekrytering och undanber sig därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare i rekryteringstjänster.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Engagerad personlig assistent sökes för 8-årig flicka i Danderyd
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Engagerad personlig assistent sökes för 8-årig flicka i Danderyd, 50% maj månad därefter + extra vid behov. Är du en pålitlig och hängiven kvinna med erfarenhet av vård och omsorg? Vill du göra skillnad i en ung flickas liv? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker en personlig assistent till en härlig 8-årig tjej som bor centralt i Danderyd med sin familj. Gångavstånd från Danderyds sjukhus och busstorg. Flickan behöver hjälp med det allra mesta i sin vardag och med sin hälsa därför söker vi nu någon som kan ge henne den omsorg och trygghet hon behöver. Om rollen: Du kommer att arbeta i en dubbelassistansroll, där samarbete med andra assistenter är avgörande. När flickan går i skolan så är hon där med en assistent och en resurs från skolan. Hon har annars dubbelassistans all annan tid på dygnet. Vi söker någon med erfarenhet av medicinsk omvårdnad, särskilt inom områden som epilepsi, akutmedicin, syrgas, peg, pepmask och andra hjälpmedel. Även en person som är mycket barnkär och relationsskapande. Dina kvalifikationer: * Erfarenhet av arbete med barn är meriterande. * Du måste vara noggrann och pålitlig, särskilt med tanke på flickans infektionskänslighet och hjälpbehov. * Vid arbete hos oss är det viktigt att du byter kläder och tvättar dig noggrant om du har åkt med kollektivtrafik. * Ansiktsmask har man alltid vid integritetsnära arbete. Du beskriver dig själv som: * Omtänksam, snäll och glad. * Aktiv, fokuserad och alert. * Har förmåga att skapa en relation med flickan trots att hon inte har verbalt tal. * Villig att se och uppmuntra hennes förmågor i stället för att fokusera på begränsningarna. Vi erbjuder varierande arbetstider men majoriteten är dag- och kvällspass, passen är förlagda: * Dagpass kl. 8.30-14:30/17 * Kvällspass kl. 14:30-22 * Nattpass kl. 22-08.30 * Sommar vikarie samt extra vid behov och innebär arbete, varierande vardagar och helg.  Om flickan: Hon är en 8-årig tjej som älskar när någon läser böcker för henne och tycker om att få sina händer och fötter masserade. Hon mår bra av närhet och uppskattar att vara ute när vädret tillåter, åka bil är också en riktig hit! Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag och bli en del av ett engagerat team som gör skillnad varje dag! Övrigt: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. Det går jättebra att beställa det digitalt.  Kontaktperson på God Assistans: Karolina Malek #MITT

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Biståndshandläggare till funktionsstödsförvaltningen
Malmö kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Ref: 20251638 Är du redo för nästa utmaning? Vill du tillsammans med engagerade kollegor bidra till att göra skillnad för personer med funktionsnedsättning i Malmö? Har du dessutom erfarenhet av myndighetsutövning enligt lagstiftningen LSS och SoL är just du personen vi söker! Vi letar efter vikarier i sektionen som handlägger insatser enligt LSS och SoL då vi har kollegor som valt att prova andra tjänster.  För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare på Malmö stad det viktigaste vi har. Vi månar därför om vår personal och erbjuder bland annat: • Goda möjligheter till löpande kompetensutveckling så att du kontinuerligt fortsätter utvecklas i din roll som biståndshandläggare. • Extern handledning • Ett nära tillgängligt ledarskap • Genomarbetade rutiner och kärnprocesser som ett stöd i arbetet. • Flexibel arbetstid • Semesterväxling • Friskvårdsbidrag Arbetsuppgifter Som utredande biståndshandläggare inom assistanssektionen, arbetar du med att utreda rätt till insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt Socialtjänstlagen (SoL). I arbetet som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen möter du stor variation av brukare och deras vårdnadshavare eller företrädare. Ditt huvudsakliga uppdrag innebär att bedriva utredningar samt att genomföra uppföljningar av insatser. I utredningsarbetet ingår även samverkan med personers nätverk, socialtjänst, regionen samt andra aktörer. Arbetet är självständigt samtidigt som du är en viktig del i ett team där gott samarbete och ett gott bemötande är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Som stöd i myndighetsutövning finns kollegor, förste biståndshandläggare, chefer och förvaltningsjurist nära i det dagliga arbetet. Målet för verksamheten är en mycket väl fungerande myndighetsutövning som präglas av rättssäkerhet, god service och hög kvalitét. Vår arbetsplats kännetecknas av tillsammansarbete, ett öppet klimat och prestigelöshet. Vi ser varandra som viktiga resurser för att utvecklas och nå våra mål. Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö där din medverkan ses som värdefull. Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet. Kvalifikationer Du behöver ha socionomexamen och vara genuint intresserad av att möta barn och vuxna i svåra livssituationer. Du har goda kunskaper i tillämpning av aktuell lagstiftning. Vidare krävs god förmåga att uttrycka dig på svenska både i tal och skrift. Tjänsten innebär att du snabbt kan behöva anpassa dig till förändrade omständigheter, du behöver därför ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du som söker är ansvarstagande och har en god förmåga till struktur som gör att du effektivt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i tjänsten ser vi att du är trygg och stabil för att kunna fokusera på rätt saker även i pressade situationer. Vi ser även att du tycker om att dokumentera då detta är en stor del av ditt arbete. För att lyckas i ditt uppdrag hos oss krävs det att du har: • Socionomexamen  Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Myndighetsutövning. • Handläggning av insatser enligt LSS och SOL. • Verksamhetssystemet LifeCare handläggare Om arbetsplatsen Arbetsplatsen är belägen på Fänriksgatan 1 i Malmö, i centrala Malmö med bra bussförbindelser. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: 4 vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 4 Tillträde: Enligt överenskommelse Belastningsregister kommer begäras om du blir aktuell för tjänsten. Intervjuer kommer hållas 21 augusti och det är därför viktigt att du är tillgänglig då. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
VERKSAMHETSSAMORDNARE TILL HYRESBOSTÄDER – KUNSKAPENS HUS

Vi står inför en spännande tid av förändring inom Hyresbostäder. Vår målbild är att bidra ännu mer till Norrköpings utveckling och tillväxt.  Vi vill ytterligare stärka samarbetet med våra hyresgäster och med våra samverkansparter för att tillsammans förbättra och utveckla våra hus, områden och våra hyresgästers hem. Vårt förändringsarbete, som kommer att innebära en rad initiativ och projekt, syftar till att skapa ekonomisk stabilitet över tid och att vara en tydlig förebild inom social och ekologisk hållbarhet. Som Verksamhetssamordnare får du en viktig roll i den omställningsresa som startar hos oss nu! Om Kunskapens hus och Föreningarnas hus Kunskapens hus i Klockaretorpet är idag en mötesplats för kunskap och kompetens. Hit kommer de boende för att skapa möten, sammanhang och gemenskap. Kunskapens hus har aktiviteter för att öka delaktigheten i samhället och samtidigt inspirera individens egen vilja att lära sig nya saker. Men också för att stötta och uppmuntra boende till att engagera sig för en positiv utveckling av stadsdelen. I Kunskapens hus skapar vi nätverk och en stark samverkan för att utveckla en mötesplats där verksamheten utformas efter de boendes behov – och med ett starkt fokus på att växa och utveckla kunskap hos alla. Kunskapens hus är en del av ett centrumkluster i Klockaretorpet kopplat till idrott, kultur, fritid och lärande och bakom detta finns ett partnerskap av organisationer bestående av Norrköpings kommun, RF-SISU, Svenska kyrkan, Hyresgästföreningen och oss på Hyresbostäder. Övriga verksamheter i centrum är Idrottens hus, Föreningarnas hus, Fritidsbanken, Fritidsgårdar i Norrköping och delar av enheten idrott, kultur och fritid inom Norrköpings kommun.   OM TJÄNSTEN Rollen som verksamhetssamordnare innebär att vara en del av vidareutvecklingen av konceptet Kunskapens- och Föreningarnas hus i stadsdelen Klockaretorpet i Norrköping. I ditt uppdrag kommer du att arbeta tillsammans med den interna arbetsgruppen, samarbetspartners och inte minst, tillsammans med de boende i området. Tillsammans med verksamhetsledaren ansvarar du för verksamheten med fokus på daglig drift, schemaläggning av verksamheten, extern kommunikation, bemötande av besökare, platsens förhållningssätt och utveckling. Rollen innefattar även att knyta nya kontakter och bygga ett förtroende med de intressenter som finns i området. DET HÄR BIDRAR DU MED Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor. Du vill utveckla samhällen där alla människor kan känna sig hemma och du har några års erfarenhet av socialt arbete. Du känner dig trygg i rollen som samordnare och har en förmåga att se helheten utan att tappa fokus på de viktiga detaljerna. Ditt lyhörda, flexibla och prestigelösa sätt skapar förtroende och du har lätt att få människor att dra åt samma håll. Vi ser det som en styrka att du har erfarenhet av samtalsteknik, exempelvis motiverande samtal. Tidigare erfarenheter av föreningsliv är ett stort plus i rollen. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, talar du fler språk är det utmärkt. Du behöver god erfarenhet av att arbeta i Officepaketet och har gärna erfarenhet av grafisk kommunikation och även av att arbeta med exempelvis film, audio, photoshop med mera I tjänsten behöver du ha B-körkort och tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom personlig mognad, samspel i grupp samt förmåga att organisera arbetet utifrån relativt flexibla strukturer. VÄRT ATT JOBBA FÖR Hyresbostäder har ett uppdrag som är unikt för bostadsbranschen i Norrköping. Det sträcker sig långt bortom att ”bara” hyra ut bostäder. Vårt perspektiv och ansvar är så mycket större. Därför är också möjligheterna så mycket större. Hos oss får du göra skillnad för människor idag, och påverka framtiden.   Utöver dina varierande och självständiga arbetsuppgifter erbjuder vi en härlig gemenskap med goda samarbeten och rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb. Vi vill att du ska känna dig som hemma – även när du är på arbetet! Vår senaste kundundersökning och medarbetarundersökning visar även att både våra hyresgäster och medarbetare trivs hos oss. ANSÖKAN Tycker du att en trygg framtid i Norrköping är värt att jobba för? Då är vi nyfikna på dig. Varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 2025-08-15. Vill du veta mer? Hör gärna av dig till Tomas Lindquist, chef Stadsdelsutveckling, [email protected], 011-21 09 28. Frågor besvaras  under v26-28 och under v 33. För att vi på Hyresbostäder ska kunna skapa en inspirerande, trygg och hållbar stad för alla, måste vi som jobbar här också vara alla. Vi behöver människor med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv. Därför eftersträvar vi mångfald och välkomnar alla sökanden. Var med och skapa framtiden i Norrköping. Välkommen till oss på Hyresbostäder!

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Personlig assistent till trädgårdsintresserad kvinna i Kungälv
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker en eller två personer som vill bidra till en trygg och fungerande vardag för en äldre kvinna som behöver stöd med olika sysslor i hemmet. Hon är en social och aktiv person som tycker om att sy, laga mat, shoppa och pyssla i trädgården – därför ser vi gärna att du delar hennes intressen och uppskattar att hitta på saker tillsammans. För att passa i rollen behöver du vara rökfri och inte vara allergisk mot hundar, då det ibland kommer fyrbenta besökare. Vi söker dig som är mogen, plikttrogen och har ett genuint engagemang för andra människor. Du har båda fötterna på jorden, hjärtat på rätt ställe och är ute efter ett långsiktigt samarbete. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med äldre ser vi det som ett plus. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 80-årsåldern bosatt i Kungälv är rökfri kan arbeta i ett hem med hund har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till och från arbetsplatsen  Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta med äldre delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 100%. Arbetspassen är förlagda till måndagar, onsdagar, torsdagar, lördagar och söndagar, med arbetstid kl. 09:00-14:00 samt 18:00-21:00. Det finns möjlighet att dela upp tjänsten mellan två personer. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personlig assistent till trädgårdsintresserad kvinna i Kungälv
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker en eller två personer som vill bidra till en trygg och fungerande vardag för en äldre kvinna som behöver stöd med olika sysslor i hemmet. Hon är en social och aktiv person som tycker om att sy, laga mat, shoppa och pyssla i trädgården – därför ser vi gärna att du delar hennes intressen och uppskattar att hitta på saker tillsammans. För att passa i rollen behöver du vara rökfri och inte vara allergisk mot hundar, då det ibland kommer fyrbenta besökare. Vi söker dig som är mogen, plikttrogen och har ett genuint engagemang för andra människor. Du har båda fötterna på jorden, hjärtat på rätt ställe och är ute efter ett långsiktigt samarbete. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med äldre ser vi det som ett plus. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 80-årsåldern bosatt i Kungälv är rökfri kan arbeta i ett hem med hund har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till och från arbetsplatsen  Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta med äldre delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 100%. Arbetspassen är förlagda till måndagar, onsdagar, torsdagar, lördagar och söndagar, med arbetstid kl. 09:00-14:00 samt 18:00-21:00. Det finns möjlighet att dela upp tjänsten mellan två personer. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025