Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. OM OSS Energivägens stödboende drivs sedan 2020 enligt ett drifts- och entreprenadavtal med Kungälvs kommun. Boendet består av femton lägenheter med andrahandskontrakt och en jourlägenhet. Vi har ett gemensamhetshus med gemensamt kök och vardagsrum för våra hyresgäster, personalutrymme och två små sovrum för sovande jour. I det gemensamma uteområdet finns pergola med blommor och fikabord, grillplats och gräsmattor att använda. Boendet ligger centralt i Kungälv nära kommunikation med buss. Verksamhetens syfte är att erbjuda ett tryggt och trivsamt boende i lägenhetsform där stödet avser att främja den enskildes förmåga att bo och bo kvar samt en väg till ett så självständigt liv som möjligt. Målet är att den enskildes fysiska, psykiska och sociala behov av stöd utifrån biståndsbeslutet ska tillgodoses, insatserna anpassas efter den enskildes egen förmåga, med utgångspunkten i att nå en ökad delaktighet i samhället. Energivägens stödboende arbetar utifrån individen i centrum och ett högt brukarinflytande. Vi har en stark tro på de boende och uppmuntrar alltid nya initiativ och förslag. Läs mer om Energivägens stödboende via länken https://www.stadsmissionen.org/detta-gor-vi/boenden/energivagens-stodboende/ Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en verksamhet med hög kompetens, där dina framtida kollegor har relevant utbildning och besitter en varierad yrkeskompetens samt arbetserfarenhet inom socialt arbete. Vi jobbar enligt metoder som MI, LAB och CM/VSS för att stödja hyresgästen på bästa sätt. Varje vecka erbjuds schemalagt kollegialt metodstöd. Just nu har arbetsgruppen ingen extern handledning men det kan ändras vid behov. Arbetsgruppen har högt i tak och vi vill bevara vår prestigelösa stämning där vi månar om varandra - vi är ett riktigt gött gäng! Just nu söker vi en boendeassistent för ett vikariat under föräldraledighet. OM TJÄNSTEN Som boendeassistent har du ett nära samarbete med socialtjänst, primärsjukvård och psykiatrisk öppenvård/slutenvård. Du är tillsammans med en kollega kontaktperson för hyresgäster och därför ett viktigt stöd under boendetiden. Ditt arbete syftar till att stärka och stötta den enskilde hyresgästen till att kunna ta eget ansvar för sin livsprocess genom strukturerade stöd- och motivationssamtal. Du ansvarar för upprättande och uppföljning av del-, slutrapporter samt genomförandeplaner. Som boendeassistent arbetar du dagligen med att motivera och entusiasmera våra hyresgäster till att delta i meningsfull vardag. Du arbetar också praktiskt med de arbetsuppgifter som finns såsom exempelvis städning, iordningställande av jourlägenhet, handlingsresor, viss matlagning med mera. Göteborgs Stadsmission är en innovativ organisation, där vill vi följa dem vi möter till en förbättrad livskvalitet. Vi arbetar aktivt med internt utvecklingsarbete och med att hitta samarbetsformer som gynnar den enskilde - ditt engagemang är varmt välkommet! VEM ÄR DU? Vi söker dig som är en engagerad och relationsskapande socialpedagog, socionom eller med annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska kunna möta individer med olika bakgrund på ett prestigelöst sätt. Ett lyhört förhållningssätt, stor personlig mognad och förmåga att skapa en trygg och lugn miljö är därför av stor vikt. Du har förmågan att sätta lämpliga gränser, skapa tydlighet och struktur i vardagen. Du är strukturerad och har god förmåga till samarbete, samtidigt som du uppskattar självständigt arbete. Du är bekväm att hålla och driva kontakter med bl.a. socialtjänst och andra myndigheter. Du är praktiskt lagd och inte rädd för att rycka in där det behövs. Det är meriterade om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor som har ett substansbrukssyndrom och psykisk ohälsa, hemlöshet och utanförskap. Det är också meriterande om du har dokumenterad utbildning och erfarenhet av MI, LAB och CM/VSS. Som kollega är du en viktig pusselbit i en god arbetsmiljö och att du har en vilja att bidra till verksamhetens utveckling är en förutsättning. Det ingår bilkörning i tjänsten, vilket innebär att du behöver ha B-körkort och trivas med att köra i tjänsten. Du behöver även ha en god kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift då det regelbundet förekommer omfattande dokumentationsuppgifter. Det är en förutsättning att du kan arbeta med IT-verktyg och har god datorvana. Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/. PRAKTISK INFORMATION Tjänstegrad ca 90 % med rullande sexveckors schema. Du arbetar schemalagd arbetstid där såväl dag, kväll, helg och sovande jour ingår. Inget schemalagt ensamarbete. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret är ett krav innan anställning kan ges. Intervjuer sker löpande. Vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdagen då tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/ Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/ Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/ Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun. I vårt arbete på vård- och omsorgskontoret utgår vi från våra seniorer och personer med funktionsnedsättningars behov, perspektiv och önskemål. Vi har ett mycket gott samarbete med politiken, föreningar, pensionärsorganisationer, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag. Vi har nyligen gjort en organisatorisk förändring för att skapa tydlighet i roller och ansvar för att på så sätt skapa ännu bättre förutsättningar för utvecklingsarbete. Vård- och omsorgskontoret består av ca 100 medarbetare. Vårt uppdrag är att ansvara för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Kontoret är delvis en beställarorganisation samt att vi har dagverksamhet och seniorträffar för äldre i egen regi. Vård- och omsorgskontoret är uppdelad i två myndighetsavdelningar och en stödavdelning. Vi på avdelning äldreomsorg kommer ha medarbetare på föräldraledighet samt att vi behöver förstärka bemanningen därför söker vi nu fyra nya medarbetare. Arbetsbeskrivning Vi söker er som är drivna och engagerade och som har ett genuint intresse för frågor gällande äldreomsorg. Vi söker er som vill vara en del av vår myndighetsavdelning, som vill vara med och bidra till att vi har rättssäkra myndighetsprocesser och fattar rätt beslut i rätt tid till rätt person. Som biståndshandläggare kommer ni bland annat att arbeta med att: utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen men även ansökningar om riksfärdtjänst förekommer. Ni kommer att följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som hemtjänstutförare. Vi önskar att ni som ansöker ska vara tydliga i er information till enskild samt i de utredningar ni ansvarar för. Arbetet innefattar även samverkan med andra aktörer såväl internt som externt. För oss är det viktigt att ni vill utvecklas tillsammans med verksamheten, bidra med er kompetens, personlighet och erfarenhet samt har förmågan att ta eget ansvar och finner glädje i att samarbeta med dina kollegor. Sollentuna kommun arbetar efter visionen - Sveriges mest attraktiva kommun - och med målet att alltid ha kommuninvånarna i fokus. För oss är därför ett gott bemötande och samverkan en självklarhet. Kvalifikationer Vi söker er som är socionomer eller som vi bedömer har likvärdig högskoleutbildning. Erfarenhet från myndighetsutövning inom äldreomsorgen är meriterande. Utöver det behöver ni kunna uttrycka er i tal och skrift på svenska samt ha kunskap om målgruppen. Önskvärt är att ni kan dokumentationssystemet Pulsen Combine samt att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum). Man behöver samarbeta bra med andra, arbeta självständigt, och vara duktig på muntlig kommunikation. För att möta våra kunder på ett bra sätt behöver ni kunna analysera och lösa problem på ett bra sätt samt arbeta serviceinriktat. Vi erbjuder Hos oss finns en genuin vilja till utveckling och att göra skillnad för de vi är till för. Vi tillvaratar idéer för förbättring och utveckling. Vi har fokus på en hög kvalitet i alla våra verksamheter. Hos oss får ni både trevliga och hjälpsamma kollegor och ett tydligt uppdrag som ger en trygghet i vardagen. Vi har kul på jobbet och löser utmaningar tillsammans. Vi värdesätter olika kompetenser och lär av varandra. Kom och gör skillnad tillsammans med oss! Välkommen med din ansökan! Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Inom socialförvaltningen är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. När du arbetar här kan du vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vi utreder och beslutar om stöd till barn och ungdomar, familjer, äldre, personer med funktionsnedsättning samt människor i behov av stöd i olika livssituationer. Tillsammans arbetar vi för att ge den högsta kvaliteten på den service vi erbjuder. Är du socionom och tycker om att ha omväxlande arbetsuppgifter med stort fokus på service och gott bemötande? Är du nyfiken på att prova på arbetet i en mottagningsgrupp? Då kan det här vara något för dig. Socialförvaltningens Avdelning barn och familj är uppdelad på fem enheter med totalt drygt 40 medarbetare. Våra enheter är små för att möjliggöra ett nära ledarskap. Mottagningsenheten är ofta vägen in till vår avdelning och består av en operativ enhetschef och åtta medarbetare, varav fyra socialsekreterare i mottagningsgruppen (myndighetsutövning) och fyra familjestödjare i skolsocialt team (förebyggande, ej myndighetsutövning). Avdelningens personal har mångårig erfarenhet och personalomsättningen är låg. Vi värnar om ett gott arbetsklimat där humor och nära till skratt premieras. Vi värnar även om att dela med oss av varandras kompetens och att både utmana och utmanas. Ditt nya jobb Då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet söker vi nu en socialsekreterare till mottagningsenheten, ett vikariat på cirka 12 månader. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som socialsekreterare hos oss är att skyddsbedöma inkomna orosanmälningar, göra förhandsbedömningar i enlighet med BBIC och att skriva yttranden enligt LuL. I arbetsuppgifterna ingår även att delta på polisförhör och på anmälningsmöten ute på våra skolor och förskolor. Mottagningsgruppen har även i uppdrag att informera våra samverkanspartners om socialtjänstens arbete och att vara rådgivare och bollplank för både yrkesverksamma och privatpersoner i frågor som rör barn och unga. Arbetet i en mottagningsgrupp är varierande sett till både tempo och ärendens komplexitet. Vi erbjuder dig en glad och trevlig arbetsgrupp med ett nära ledarskap för att du ska få det stöd du behöver i det operativa arbetet. Vi har regelbunden extern handledning och en administrativ enhet som till del stödjer oss i det dagliga arbetet. Möjlighet till distansarbete finns. Din profil Vi söker dig som har kunskaper kring gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning. Vi värdesätter flexibilitet och prestigelöshet, och du behöver klara av att ställa om med kort varsel då arbetsdagarna inte alltid blir som du planerat. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i en mottagningsgrupp och av verksamhetssystemet Lifecare. För att utföra vissa arbetsuppgifter inom barn- och ungdomsvården krävs särskild behörighet. Därför vill vi att du har socionomexamen alternativt uppfyller kraven i HSLF-FS 2019:11. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Anställningens omfattning Heltid Anställningsform Vikariat ett år, med möjlighet till förlängning Tillträde Augusti eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-05-09. Intervjuer kommer att ske löpande. Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Välj ett jobb för att visa detaljer