ABOUT THE JOB We are now looking for committed personal assistants for our operations in Gothenburg. ABOUT THE WORKPLACE As a personal assistant, you work closely with the user and support them in their everyday life, which means that you are an important part of their lives. The work takes place in the users' homes and is adapted to their individual needs and wishes. Our goal is to create a safe and meaningful everyday life for our users. YOUR JOB DUTIES • Support the user in daily life, which may involve personal care, help with meals, household chores and leisure activities. • Be a support during social activities and other important parts of everyday life. • Collaborate with relatives and other professions to give the user the best possible support. WE ARE LOOKING FOR YOU WHO: • Have a genuine interest in helping people and creating security. • Are responsible, responsive and flexible. • Have good communication skills and a professional attitude. • Have good knowledge of Swedish or English, both spoken and written. • Have an education in healthcare and/or experience • Speak Swedish or English QUALIFICATIONS: • Have experience and/or education in working with children with autism. • Speaks language: Telugu WE OFFER: • A meaningful job where you make a difference in people's lives. • Opportunity for skills development. • Support and supervision from our experienced team. • Secure employment conditions according to collective agreements. CONTACT AND APPLICATION Do you want to be part of our team? Send your application with CV and cover letter to [email protected] or call us at 0764-22 00 85 for more information. Address: Drottninggatan 38 411 07 Gothenburg Website: www.veraassistans.se We look forward to your application and hope that you want to join us in creating a better everyday life for our users! Interviews are ongoing, so submit your application as soon as possible.
Vi söker nu engagerade personliga assistenter till vår verksamhet i flera orter, bland annat Göteborg. OM ARBETSPLATSEN Som personlig assistent arbetar du nära brukaren och stöttar dem i deras vardag, vilket innebär att du är en viktig del av deras liv. Arbetet sker i brukarnas hem och anpassas efter deras individuella behov och önskemål. Vårt mål är att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. DINA ARBETSUPPGIFTER • Stötta brukaren i det dagliga livet, vilket kan innebära personlig omvårdnad, hjälp vid måltider, hushållssysslor och fritidsaktiviteter. • Vara ett stöd vid sociala aktiviteter och andra viktiga delar av vardagen. • Samarbeta med anhöriga och andra professioner för att ge brukaren bästa möjliga stöd. VI SÖKER DIG SOM: • Har ett genuint intresse för att hjälpa människor och skapa trygghet. • Är ansvarstagande, lyhörd och flexibel. • Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande. • Har goda kunskaper i svenska eller engelska, både i tal och skrift. • Har en utbildning inom vården och/eller erfarenhet • Talar Svenska eller Engelska Meriterande: • Har erfarenhet och/eller utbildning i att arbeta med barn med autism. • Talar språk: Telugu VI ERBJUDER: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad i människors liv. • Möjlighet till kompetensutveckling. • Stöd och handledning från våra erfarna team. • Trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. KONTAKT OCH ANSÖKAN Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] eller ring oss på 0764-22 00 85 för mer information. Adress: Drottninggatan 38 411 07 Göteborg websida: www.veraassistans.se Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att just du vill vara med och skapa en bättre vardag för våra brukare! Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Är du en omtänksam person som tycker om att hålla igång och hitta på roliga saker? Då är detta jobbet för dig! Vem är jag? Jag är en 33-årig kille som bor i Kungsbacka och jag söker nu nya personliga assistenter till mitt team. Jag är en aktiv person med många intressen, som ridning och musik. Jag gillar också att ha kul med mina assistenter, till exempel genom att göra high fives. Jag uppskattar att få olika förslag på aktiviteter att välja mellan och det är viktigt för mig att du involverar mig i vardagen. Jag använder rullstol och kan delvis rulla själv, samt går med stöd av min assistent. På grund av min funktionsnedsättning kommunicerar jag inte med ord, men vi hittar våra egna sätt att förstå varandra. Jag ser fram emot att ha kul tillsammans! Du får gärna följa mig på Instagram! Här hittar du mig: @tobbe.jacobson. Vem är du? Jag söker en assistent som trivs med ett händelserikt jobb! Du bör vara snäll, lyhörd och se möjligheter. Det är viktigt att du är initiativtagande, kreativ och ansvarsfull. Det spelar ingen roll om du är man eller kvinna eller vilken ålder du har, det viktigaste är att vi trivs ihop! Det är bra om du har jobbat inom personlig assistans, äldreomsorg eller fritids tidigare, men inget måste. Det är önskvärt att du har körkort för manuell växellåda eftersom jag behöver skjuts till kören på onsdagar. Vi använder min bil. Det är dock inget krav. Tjänstens upplägg: Två tjänster med rullande schemarad. Omfattning: 2-3 kvällar i veckan samt 1-2 helgpass i månaden. Tider: Vardagar kl. 15-22. Helger kl. 10-16 eller kl. 16-22. Tillträde för tjänsterna är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med assistansansvarig. Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Varmt välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 2052 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter I rollen som stödassistent arbetar du med personer med fysiska, psykiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Du arbetar tillsammans med individen utifrån dennes behov och tillsammans skapar ni en meningsfull vardag där ledord är självständighet och delaktighet. Dina arbetsuppgifter innebär att du ger stöd i såväl vardagsliv som fritidsliv, personlig omvårdnad, hälsa och funktionsförmåga. Du ger pedagogiskt stöd och arbetar medvetet för att individen ska använda och utveckla sina förmågor så självständigt som möjligt. I arbetet ingår också att du är länken till samhället där du kan behöva hjälpa till i kommunikationen med bland annat myndigheter och sjukvård. Utöver dessa arbetsuppgifter ingår att du städar, tvättar, gör inköp samt hanterar mediciner.Vi arbetar med IBIC (individens behov i centrum) vilket innebär att du har individens behov i fokus. Du är kontaktman och ansvarar för att tillsammans med den enskilde strukturera och planera dennes vardag samt att ni tillsammans utformar insatserna som ges. Hos oss på Ålerydsvägen är en meningsfull fritid en central del av verksamheten och våra dagar är fyllda med olika aktiviteter anpassade utifrån de boendes önskemål. Exempelvis kan det handla om ridning, dans eller konserter. Vi åker även gärna på olika utflykter när tillfälle ges. Din arbetsplats Är du vår nya kollega? Du är en viktig pusselbit som saknas hos oss idag för att vi ska kunna skapa bra dagar för individen, verksamheten och personalgruppen. Nu söker vi en ny kollega som vill bli en del av vår arbetsgrupp. Tjänsterna är ett vikariat med tjänstgöringsgrad på 75%. Din arbetstid är förlagd dag, kväll, varannan helg samt sovande jour. Avdelning LSS inom socialförvaltningen erbjuder på social-och omsorgsnämndens uppdrag verksamheter enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Avdelning LSS ansvarar för grupp- och servicebostäder, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Vi har även sjuksköterskor som är inriktade mot kommunens samtliga LSS-boenden. Genom våra cirka 600 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalitet där vi utgår från vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar goda levnadsvillkor för de vi är till för. Ålerydsvägen 11 är en gruppbostad som ligger beläget i Åleryd, ca 4 km från stadskärnan. Vi har en stor gemensam trädgård med tillhörande uteplats. Här finns närheten till skog och mark i Vidingsjö eller Stångån i Johannelund /Jakobsdal. Här bor fem brukare med främst intellektuella funktionsvariationer. Vi arbetar med lågaffektivt bemötande och andra metoder för att tillvaron ska bli strukturerad och begriplig. Till hjälp använder vi oss av sociala berättelser, scheman, bildstöd, tidshjälpmedel samt en mat-app på Ipaden. Boendet har just nu inget stort vårdbehov. Personalgruppen består av 8 kollegor där fokus ligger på att hjälpa, stödja och skapa bra dagar för såväl brukare som kollegor i verksamheten. Verksamheten är bemannad när brukaren kommer åter från sin dagliga verksamhet. Du som söker Vi söker dig som har gått vård och omsorgsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig samt har erfarenhet eller praktik inom stöd, vård och omsorg. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning eller personer inom autismspektrum är det meriterande. Meriterande är också om du har arbetat med och/eller har kunskap om tydliggörande pedagogik, pedagogiskt arbetssätt, problemskapande beteende, lågaffektivt bemötande samt arbetat med aktiviteter för målgruppen. Önskvärt om du har kunskap inom AKK då brukare har begränsningar i verbal kommunikation. Vi ser också att det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av medicinsk omvårdnad. Arbetet innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att det är ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Meriterande för tjänsten är också om du har erfarenhet av digitala verktyg, dokumentera i journalsystem, genomförandeplaner och har arbetat utifrån IBIC. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du har god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor, är lyhörd och kommunikativ. Du säkerställer att budskap är tydliga och når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du har en empatisk förmåga och kan sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att ta över personens känslor. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 250901 Anställningsform: Vikariat till 260126 Sysselsättningsgrad: 75% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15525 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som vill ha ett omväxlande och meningsfullt arbete hos oss på Rydsvägen 272! I rollen som boendestödjare stödjer och stöttar du den boende i dennes vardag. Du ansvarar för att tillsammans med den enskilde strukturera och planera dennes vardag samt att ni tillsammans utformar insatserna som ges. Omfattningen av insatserna och innehåll utgår alltid från den enskildes behov och upprättas via en genomförandeplan. Insatserna kan vara stöd i olika sammanhang för att klara den dagliga livsföringen exempelvis städ, tvätt, inköp samt att ge stöd i omvårdnad. Stödet och hjälpen du ger gör du med respekt för individens självbestämmande, integritet, delaktighet och att du i din roll stödjer individens tilltro till sin egen förmåga. Arbetet innefattar också att erbjuda och motivera till aktiviteter, social gemenskap och sysselsättning med stöd av motiverande samtal(MI) och ett pedagogiskt förhållningssätt. Du kan också komma att stödja den enskilde vid kontakter med myndigheter och vid behov följa med individen på aktiviteter. Verksamhetens arbetsmetod är ESL (Ett Självständigt Liv) och IBIC (individens behov i centrum) där målet är att individen ska klara ett dagligt liv med hög livskvalitet. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande som präglas av lugn och positiva förväntningar på individen i syfte att minska stress och problemskapande beteende. Att föra social dokumentation och arbeta aktivt med uppföljning av genomförandeplaner ingår i arbetet. Din arbetsplats Socialförvaltningen driver idag flera boenden för personer över 18 år med psykiska/neuropsykiatriska funktionsvariationer och/eller missbruksproblematik. Våra boenden ligger utspridda över Linköping med omnejd och varierar mellan trapphusboenden, korttidsboende samt boenden med kopplade fristående lägenheter ute i respektive område. Rydsvägen 272 är ett särskilt boende för personer över 18 år med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, missbruk kan förekomma. Boendet har en baslägenhet på Rydsvägen och till boendet hör 10 lägenheter. Personalen ger även boendestödsinsatser till personer med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som bor i ordinärt boende. Vid behov av hälso- och sjukvårdsinsatser finns bland annat sjuksköterskor och fysioterapeuter knutna till boendet. Personalgruppen består av 5 medarbetare som arbetar dagar, kvällar, helger och sovande jour på rullande 6 veckors schema. Rydsvägen har en baslägenhet där våra boende kan fika, titta på tv eller andra aktiviteter. Vi möter individer som har en diagnos inom psykiatrin och det förekommer både psykosjukdomar men även missbruksproblematik. Många är välfungerande och behöver ha stöd och stöttning i sin vardag med allt från att stötta i myndighetskontakter, hitta sysselsättning men också att få hjälp med struktur i sin lägenhet och vardag. Som personal finns du också tillhands vid sämre mående. Boendet ligger i Ryd och du tar dig enkelt hit via kollektivtrafiken med buss från resecentrum. Cyklar eller går du finns fina och bra cykelleder hit. Vi värnar om en bra arbetsmiljö genom att bland annat erbjuda hälsoförmån och goda möjligheter till kompetensutveckling, arbetsplatsträffar samt kontinuerlig handledning inom området. Under hösten kommer vi börja med handledning av psykolog för att stärka kompetensen ytterligare. Du som söker Vi söker dig som är undersköterska, skötare eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av psykiatri och/eller neuropsykiatri. Det är meriterade om du har erfarenhet av omvårdnadsarbete, missbruksproblematik, självskadebeteende och/eller socialt arbete. Vi arbetar utifrån ESL (Ett självständigt liv), IBIC (individens behov i centrum) motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande samt pedagogiskt förhållningssätt och det är meriterande om du har kunskap av dessa. Det krävs god svenska i såväl tal som skrift samt att du har datorvana då vi använder språket som arbetsredskap i kontakt med klient samt vid dokumentation och journalföring. Det är önskvärt med B-körkort för manuell växel då utflykter förekommer. Vi söker dig som arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du planerar och organiserar ditt och enhetens arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du lugn och stabil även i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. I ditt arbete kan du väga för och nackdelar med olika beslut och visa på ett gott omdöme i dina val. Du tycker om utmaningar och du tar ansvar för dina uppgifter. Du har en förmåga att lyssna till klienter och kollegors olika behov samt är lyhörd för andras idéer, tillåter misslyckanden och ger kritik på ett konstruktivt sätt. Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillträde: 250818, 250901 samt enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning samt vikariat mellan 250818 - 251231 och 250901 -251229 Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 3 Ref. nr: 15560 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Vill du vara en del av ett proffessionellt arbetslag och arbeta med ett barn med särskilda behov? Sök till oss! Vi söker en stödassistent på 86.65% för arbete med omvårdnad och specifika hälso- och sjukvårdsinsatser för ett barn på 10 år i ett HVB hem, med möjlighet att arbeta 100% och med tillträde enligt överenskommelse. Ditt nya jobb Som stödassistent kommer du att ge stöd till medborgaren utifrån individuella behov och förutsättningar. Du hjälper medborgaren att hantera sin vardag och alla de utmaningar som kan uppstå, både i och utanför hemmet. Ditt jobb är att skapa goda förutsättningar till ett så självständigt liv som möjligt för individen. Vanliga arbetsuppgifter Barnets behov kräver ständig tillsyn under dygnets alla timmar av två personal. Barnet är i behov av teknisk utrustning såsom hemrespirator och sond, dvs en knapp i magen. Du ska även ge socialt och pedagogiskt stöd. Vi arbetar mycket med teckenkommunikation samt annan stödjande pedagogik. Vi är med barnet i skolan under dagtid. Barnet är pigg och glad och vill vara aktiv i samhället. Ett barn med många intressen så som bad, rida, gokart, sitski och allt annat som Du kommer på att erbjuda. Du ska kunna tänka att ”Ingenting är omöjligt” och ha ett öppet sinne. Kan du spela något instrument är det en extra merit, då barnet älskar sång och musik. Det kan också förekomma resor till annat län i samband med läkarbesök, men även semesterresor och dagsutflykter förekommer. Du får genomgå utbildningsinsatser via arbetsgivaren samt en god introduktion tillsammans med erfarna kollegor. Vi har ett anpassat introduktionsmaterial och erbjuder introduktion så trygghet för barn och medarbetare skapas. Din kompetens Omvårdnadsprogrammet, barnsköterskeutbildning eller annan jämförbar utbildning. Det är meriterande att ha arbetat med medicinsk utrustning och/eller barn med stora omvårdnadsbehov. Du har: - Ett professionellt förhållningssätt - Noggrannhet i arbetet - En god empatisk förmåga - Intresse och engagemang för barns utveckling och stöjande pedagogik Vi lägger stor vikt vid bemötande, samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande i alla kontakter med barnet, anhöriga, kollegor, chef samt andra yrkesbefattningar. Meriterande: Mycket goda kunskaper i basal omvårdnad. Goda kunskaper i delegerade arbetsuppgifter (läkemedel och insulin t.ex.) Goda kunskaper om skötsel av PEG. Goda kunskaper om skötsel av trakeostomi. Goda kunskaper i vikten av fysisk aktivitet efter medborgarnas individuella förutsättningar. Goda kunskaper i förflyttningsergonomi. Är du en: Vi ser att du är en lyhörd och engagerad person med stor respekt för våra medborgare. Du har en positiv människosyn och förmåga att skapa goda relationer med både kollegor, medborgare och anhöriga. Du är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras. Vi söker dig som har en stark muntlig kommunikationsförmåga och som uttrycker dig tydligt och engagerat. Du är lojal, följer instruktioner och regler noggrant och bidrar till en trygg och ordnad miljö för medborgare. Ett proffessionellt arbetslag hälsar och ser fram mot Din ansökan Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Utbildningar både via webben och fysiskt. Andra förmåner så som allt från friskvårdsbidrag och friskvårdstimme till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
5-stjärnig LSS bostad på Grindstugvägen söker ny kollega Sektorfunktionshinder söker nu ytterligare en stjärna till vårt LSS äldreboende på 85%. En tillsvidareanställning med möjlighet att arbeta heltid inom vård-och omsorgsförvaltningen. Tillträde 1/10 eller efter överenskommelse. Vi erbjuder en spännande arbetsplats där det verkligen händer grejer! Äldre personer med intellektuell funktionsnedsättning är en ökande befolkningsgrupp till följd av förbättrad hälsovård, omvårdnad och bättre livsvillkor. Därmed får de ett ökat omvårdnads- och boendebehov som äldrebefolkningen i övrigt. I arbetet med äldre personer med intellektuell funktionsnedsättning är det viktigt med ett arbetssätt som gör att personerna kan bibehålla de funktioner de har, och att vi medarbetare bidrar till ett ökat mervärde för personen. LSS bostaden blev tilldelad vård- och omsorgsförvaltningens kvalitetspris 2016. Vi är ett arbetslag som jobbar med utveckling i verksamheten både mot medborgarna på LSS bostaden samt oss själva i vår yrkesroll. Vi vill ligga i framkant i arbetet med målgruppen äldre LSS, vi tar till oss nya arbetssätt och metoder. Vi jobbar utifrån kommunens ledord ”Framåt med hjärtat”. Arbete på LSS bostad för äldre innebär ledsagning vid aktiviteter, medverka till att medborgarna har ett aktivt deltagande i samhällslivet. Arbetstiderna innefattar dag, kväll, varannan helg samt sovande jourtjänstgöring. I arbetet förekommer även delegerande sjukvårdande arbetsuppgifter. Vad vi är ute efter Du har goda kunskaper i basal omvårdnad, har genomgått omvårdnadsprogrammet eller likvärdig utbildning. Du är också en mästare på förflyttningsergonomi och brinner för att använda din kunskap för medborgarnas bästa. Om du dessutom har erfarenhet av AKK, vet du exakt hur du får individer att känna sig trygga och värdefulla. Du ska ha ett intresse av att jobba med metodutveckling och kognitiva stöd för målgruppen äldre. Du ska ha känsla och engagemang att jobba med omvårdnad och omsorg. Verksamhetens målsättning är att med kunskap och intresse för personer med funktionshinder och med ett värdigt bemötande skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för den boende. Du stödjer de boende i områden av deras liv som de har svårt att klara själva. Detta gör du med stor respekt för deras integritet och självbestämmande. Du arbetar utifrån ett individuellt inriktat arbetssätt och ger stöd och service utifrån de boendes egna behov och önskemål. Du kommer att ingå i ett arbetslag där arbetet ställer krav på förmåga att samarbeta och kommunicera samt att ta eget ansvar. Vi ser att du som söker är serviceinriktad och som ser till helheten och strävar efter att leverera bästa möjliga lösning för både medborgare och verksamheten. Vi är en politiskt styrd organisation och arbetar utifrån uppdragsbeskrivning och kvalitetskrav. Följande kunskaper är meriterande Mycket goda kunskaper i basal omvårdnad. Goda kunskaper i delegerade arbetsuppgifter (läkemedel och insulin t.ex.) Goda kunskaper om skötsel av PEG. Goda kunskaper om skötsel av trakeostomi. Goda kunskaper i vikten av fysisk aktivitet efter medborgarnas individuella förutsättningar. Goda kunskaper i förflyttningsergonomi. Ditt uppdrag • Omtänksamhet: Stötta och uppmuntra våra äldre i deras dagliga aktiviteter. • Kompetens: Hantera delegerade arbetsuppgifter som läkemedel och insulin. • Aktivitet: Inspirera till fysisk aktivitet, allt utifrån varje individs unika förutsättningar. • Samarbete: Arbeta nära dina kollegor för att skapa en fantastisk miljö för alla. • Kommunikation: Använd metodarbete, som AKK, för att verkligen nå fram till våra boende. En arbetsplats med höga visioner och stort hjärta: Vi tror på att skapa ett bättre och mer inkluderande samhälle och vi värdesätter verkligen den enorma insats våra medarbetare gör för våra medborgare. Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Utbildningar både via webben och fysiskt. Andra förmåner så som allt från friskvårdsbidrag och friskvårdstimme till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Vi på 36:an ser fram mot Din ansökan Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker dig som vill göra skillnad som personlig assistent för en ung kvinna i övre tonåren med en komplex sjukdomsbild. Rollen kräver att du är varm, förtroendeingivande och har förmågan att skapa trygga och långsiktiga relationer. Arbetet innebär att vara ett stöd i vardagen på många olika sätt, och därför är det viktigt att du är både initiativrik och engagerad. På arbetsplatsen finns lyfthjälpmedel, men du bör ha en god fysisk grund eftersom vissa tunga lyft förekommer. Eftersom assistansen sker i dubbelbemanning under vakna tider, är det också viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Om du känner att detta stämmer in på dig och vill bidra till en meningsfull vardag, ser vi fram emot din ansökan! Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung tjej i övre tonåren bosatt i Bollebygd har erfarenhet av epilepsi kan arbeta i ett hem med hund har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg har erfarenhet av demens har erfarenhet av arbete med PEG Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är på ca 20%. Arbetspassen är förlagda till lördagar och söndagar kl. 10:00–18:00, med möjlighet till viss flexibilitet som kan diskuteras vid intervju. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 1/7 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans
Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare. Vi söker dig som är: En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende. En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus. Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt. Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi. Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull. Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen. Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik. Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer