Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som vill ha ett omväxlande och meningsfullt arbete hos oss på Rydsvägen 272! I rollen som boendestödjare stödjer och stöttar du den boende i dennes vardag. Du ansvarar för att tillsammans med den enskilde strukturera och planera dennes vardag samt att ni tillsammans utformar insatserna som ges. Omfattningen av insatserna och innehåll utgår alltid från den enskildes behov och upprättas via en genomförandeplan. Insatserna kan vara stöd i olika sammanhang för att klara den dagliga livsföringen exempelvis städ, tvätt, inköp samt att ge stöd i omvårdnad. Stödet och hjälpen du ger gör du med respekt för individens självbestämmande, integritet, delaktighet och att du i din roll stödjer individens tilltro till sin egen förmåga. Arbetet innefattar också att erbjuda och motivera till aktiviteter, social gemenskap och sysselsättning med stöd av motiverande samtal(MI) och ett pedagogiskt förhållningssätt. Du kan också komma att stödja den enskilde vid kontakter med myndigheter och vid behov följa med individen på aktiviteter. Verksamhetens arbetsmetod är ESL (Ett Självständigt Liv) och IBIC (individens behov i centrum) där målet är att individen ska klara ett dagligt liv med hög livskvalitet. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande som präglas av lugn och positiva förväntningar på individen i syfte att minska stress och problemskapande beteende. Att föra social dokumentation och arbeta aktivt med uppföljning av genomförandeplaner ingår i arbetet. Din arbetsplats Socialförvaltningen driver idag flera boenden för personer över 18 år med psykiska/neuropsykiatriska funktionsvariationer och/eller missbruksproblematik. Våra boenden ligger utspridda över Linköping med omnejd och varierar mellan trapphusboenden, korttidsboende samt boenden med kopplade fristående lägenheter ute i respektive område. Rydsvägen 272 är ett särskilt boende för personer över 18 år med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, missbruk kan förekomma. Boendet har en baslägenhet på Rydsvägen och till boendet hör 10 lägenheter. Personalen ger även boendestödsinsatser till personer med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som bor i ordinärt boende. Vid behov av hälso- och sjukvårdsinsatser finns bland annat sjuksköterskor och fysioterapeuter knutna till boendet. Personalgruppen består av 5 medarbetare som arbetar dagar, kvällar, helger och sovande jour på rullande 6 veckors schema. Rydsvägen har en baslägenhet där våra boende kan fika, titta på tv eller andra aktiviteter. Vi möter individer som har en diagnos inom psykiatrin och det förekommer både psykosjukdomar men även missbruksproblematik. Många är välfungerande och behöver ha stöd och stöttning i sin vardag med allt från att stötta i myndighetskontakter, hitta sysselsättning men också att få hjälp med struktur i sin lägenhet och vardag. Som personal finns du också tillhands vid sämre mående. Boendet ligger i Ryd och du tar dig enkelt hit via kollektivtrafiken med buss från resecentrum. Cyklar eller går du finns fina och bra cykelleder hit. Vi värnar om en bra arbetsmiljö genom att bland annat erbjuda hälsoförmån och goda möjligheter till kompetensutveckling, arbetsplatsträffar samt kontinuerlig handledning inom området. Under hösten kommer vi börja med handledning av psykolog för att stärka kompetensen ytterligare. Du som söker Vi söker dig som är undersköterska, skötare eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av psykiatri och/eller neuropsykiatri. Det är meriterade om du har erfarenhet av omvårdnadsarbete, missbruksproblematik, självskadebeteende och/eller socialt arbete. Vi arbetar utifrån ESL (Ett självständigt liv), IBIC (individens behov i centrum) motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande samt pedagogiskt förhållningssätt och det är meriterande om du har kunskap av dessa. Det krävs god svenska i såväl tal som skrift samt att du har datorvana då vi använder språket som arbetsredskap i kontakt med klient samt vid dokumentation och journalföring. Det är önskvärt med B-körkort för manuell växel då utflykter förekommer. Vi söker dig som arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du planerar och organiserar ditt och enhetens arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du lugn och stabil även i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. I ditt arbete kan du väga för och nackdelar med olika beslut och visa på ett gott omdöme i dina val. Du tycker om utmaningar och du tar ansvar för dina uppgifter. Du har en förmåga att lyssna till klienter och kollegors olika behov samt är lyhörd för andras idéer, tillåter misslyckanden och ger kritik på ett konstruktivt sätt. Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillträde: 250818, 250901 samt enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning samt vikariat mellan 250818 - 251231 och 250901 -251229 Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 3 Ref. nr: 15560 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Vill du vara en del av ett proffessionellt arbetslag och arbeta med ett barn med särskilda behov? Sök till oss! Vi söker en stödassistent på 86.65% för arbete med omvårdnad och specifika hälso- och sjukvårdsinsatser för ett barn på 10 år i ett HVB hem, med möjlighet att arbeta 100% och med tillträde enligt överenskommelse. Ditt nya jobb Som stödassistent kommer du att ge stöd till medborgaren utifrån individuella behov och förutsättningar. Du hjälper medborgaren att hantera sin vardag och alla de utmaningar som kan uppstå, både i och utanför hemmet. Ditt jobb är att skapa goda förutsättningar till ett så självständigt liv som möjligt för individen. Vanliga arbetsuppgifter Barnets behov kräver ständig tillsyn under dygnets alla timmar av två personal. Barnet är i behov av teknisk utrustning såsom hemrespirator och sond, dvs en knapp i magen. Du ska även ge socialt och pedagogiskt stöd. Vi arbetar mycket med teckenkommunikation samt annan stödjande pedagogik. Vi är med barnet i skolan under dagtid. Barnet är pigg och glad och vill vara aktiv i samhället. Ett barn med många intressen så som bad, rida, gokart, sitski och allt annat som Du kommer på att erbjuda. Du ska kunna tänka att ”Ingenting är omöjligt” och ha ett öppet sinne. Kan du spela något instrument är det en extra merit, då barnet älskar sång och musik. Det kan också förekomma resor till annat län i samband med läkarbesök, men även semesterresor och dagsutflykter förekommer. Du får genomgå utbildningsinsatser via arbetsgivaren samt en god introduktion tillsammans med erfarna kollegor. Vi har ett anpassat introduktionsmaterial och erbjuder introduktion så trygghet för barn och medarbetare skapas. Din kompetens Omvårdnadsprogrammet, barnsköterskeutbildning eller annan jämförbar utbildning. Det är meriterande att ha arbetat med medicinsk utrustning och/eller barn med stora omvårdnadsbehov. Du har: - Ett professionellt förhållningssätt - Noggrannhet i arbetet - En god empatisk förmåga - Intresse och engagemang för barns utveckling och stöjande pedagogik Vi lägger stor vikt vid bemötande, samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande i alla kontakter med barnet, anhöriga, kollegor, chef samt andra yrkesbefattningar. Meriterande: Mycket goda kunskaper i basal omvårdnad. Goda kunskaper i delegerade arbetsuppgifter (läkemedel och insulin t.ex.) Goda kunskaper om skötsel av PEG. Goda kunskaper om skötsel av trakeostomi. Goda kunskaper i vikten av fysisk aktivitet efter medborgarnas individuella förutsättningar. Goda kunskaper i förflyttningsergonomi. Är du en: Vi ser att du är en lyhörd och engagerad person med stor respekt för våra medborgare. Du har en positiv människosyn och förmåga att skapa goda relationer med både kollegor, medborgare och anhöriga. Du är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras. Vi söker dig som har en stark muntlig kommunikationsförmåga och som uttrycker dig tydligt och engagerat. Du är lojal, följer instruktioner och regler noggrant och bidrar till en trygg och ordnad miljö för medborgare. Ett proffessionellt arbetslag hälsar och ser fram mot Din ansökan Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Utbildningar både via webben och fysiskt. Andra förmåner så som allt från friskvårdsbidrag och friskvårdstimme till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
5-stjärnig LSS bostad på Grindstugvägen söker ny kollega Sektorfunktionshinder söker nu ytterligare en stjärna till vårt LSS äldreboende på 85%. En tillsvidareanställning med möjlighet att arbeta heltid inom vård-och omsorgsförvaltningen. Tillträde 1/10 eller efter överenskommelse. Vi erbjuder en spännande arbetsplats där det verkligen händer grejer! Äldre personer med intellektuell funktionsnedsättning är en ökande befolkningsgrupp till följd av förbättrad hälsovård, omvårdnad och bättre livsvillkor. Därmed får de ett ökat omvårdnads- och boendebehov som äldrebefolkningen i övrigt. I arbetet med äldre personer med intellektuell funktionsnedsättning är det viktigt med ett arbetssätt som gör att personerna kan bibehålla de funktioner de har, och att vi medarbetare bidrar till ett ökat mervärde för personen. LSS bostaden blev tilldelad vård- och omsorgsförvaltningens kvalitetspris 2016. Vi är ett arbetslag som jobbar med utveckling i verksamheten både mot medborgarna på LSS bostaden samt oss själva i vår yrkesroll. Vi vill ligga i framkant i arbetet med målgruppen äldre LSS, vi tar till oss nya arbetssätt och metoder. Vi jobbar utifrån kommunens ledord ”Framåt med hjärtat”. Arbete på LSS bostad för äldre innebär ledsagning vid aktiviteter, medverka till att medborgarna har ett aktivt deltagande i samhällslivet. Arbetstiderna innefattar dag, kväll, varannan helg samt sovande jourtjänstgöring. I arbetet förekommer även delegerande sjukvårdande arbetsuppgifter. Vad vi är ute efter Du har goda kunskaper i basal omvårdnad, har genomgått omvårdnadsprogrammet eller likvärdig utbildning. Du är också en mästare på förflyttningsergonomi och brinner för att använda din kunskap för medborgarnas bästa. Om du dessutom har erfarenhet av AKK, vet du exakt hur du får individer att känna sig trygga och värdefulla. Du ska ha ett intresse av att jobba med metodutveckling och kognitiva stöd för målgruppen äldre. Du ska ha känsla och engagemang att jobba med omvårdnad och omsorg. Verksamhetens målsättning är att med kunskap och intresse för personer med funktionshinder och med ett värdigt bemötande skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för den boende. Du stödjer de boende i områden av deras liv som de har svårt att klara själva. Detta gör du med stor respekt för deras integritet och självbestämmande. Du arbetar utifrån ett individuellt inriktat arbetssätt och ger stöd och service utifrån de boendes egna behov och önskemål. Du kommer att ingå i ett arbetslag där arbetet ställer krav på förmåga att samarbeta och kommunicera samt att ta eget ansvar. Vi ser att du som söker är serviceinriktad och som ser till helheten och strävar efter att leverera bästa möjliga lösning för både medborgare och verksamheten. Vi är en politiskt styrd organisation och arbetar utifrån uppdragsbeskrivning och kvalitetskrav. Följande kunskaper är meriterande Mycket goda kunskaper i basal omvårdnad. Goda kunskaper i delegerade arbetsuppgifter (läkemedel och insulin t.ex.) Goda kunskaper om skötsel av PEG. Goda kunskaper om skötsel av trakeostomi. Goda kunskaper i vikten av fysisk aktivitet efter medborgarnas individuella förutsättningar. Goda kunskaper i förflyttningsergonomi. Ditt uppdrag • Omtänksamhet: Stötta och uppmuntra våra äldre i deras dagliga aktiviteter. • Kompetens: Hantera delegerade arbetsuppgifter som läkemedel och insulin. • Aktivitet: Inspirera till fysisk aktivitet, allt utifrån varje individs unika förutsättningar. • Samarbete: Arbeta nära dina kollegor för att skapa en fantastisk miljö för alla. • Kommunikation: Använd metodarbete, som AKK, för att verkligen nå fram till våra boende. En arbetsplats med höga visioner och stort hjärta: Vi tror på att skapa ett bättre och mer inkluderande samhälle och vi värdesätter verkligen den enorma insats våra medarbetare gör för våra medborgare. Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Utbildningar både via webben och fysiskt. Andra förmåner så som allt från friskvårdsbidrag och friskvårdstimme till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Vi på 36:an ser fram mot Din ansökan Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker dig som vill göra skillnad som personlig assistent för en ung kvinna i övre tonåren med en komplex sjukdomsbild. Rollen kräver att du är varm, förtroendeingivande och har förmågan att skapa trygga och långsiktiga relationer. Arbetet innebär att vara ett stöd i vardagen på många olika sätt, och därför är det viktigt att du är både initiativrik och engagerad. På arbetsplatsen finns lyfthjälpmedel, men du bör ha en god fysisk grund eftersom vissa tunga lyft förekommer. Eftersom assistansen sker i dubbelbemanning under vakna tider, är det också viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Om du känner att detta stämmer in på dig och vill bidra till en meningsfull vardag, ser vi fram emot din ansökan! Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung tjej i övre tonåren bosatt i Bollebygd har erfarenhet av epilepsi kan arbeta i ett hem med hund har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg har erfarenhet av demens har erfarenhet av arbete med PEG Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är på ca 20%. Arbetspassen är förlagda till lördagar och söndagar kl. 10:00–18:00, med möjlighet till viss flexibilitet som kan diskuteras vid intervju. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 1/7 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans
Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare. Vi söker dig som är: En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende. En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus. Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt. Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi. Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull. Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen. Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik. Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker en lugn och omtänksam personlig assistent åt en kvinna i övre 60-års åldern. I arbetet ingår sedvanliga arbetsuppgifter såsom personlig hygien, måltider, av- och påklädning, hushållssysslor samt övriga behov som uppstår i vardagen. Andra aktiviteter kan vara att följa med på diverse utflykter eller bara promenera i närområdet. Kvinnan talar utan problem och kan själv berätta vad hon behöver hjälp med. Vi söker dock en person som snabbt kan sätta sig in i hennes rutiner och som är lyhörd och har ansvarskänsla. Du som söker jobbet får gärna vara kvinna och över 40 år. Du behöver kunna tala och förstå svenska obehindrat. Önskvärt är att du bor i Märsta med omnejd. Parkeringsplats finns att tillgå om du kör bil till jobbet. Du måste kunna jobba både dagar, kvällar och nätter. Under natten har vår uppdragsgivare väntetid, vilket innebär att du har möjlighet att sova under natten men assisterar vid behov. Vi söker dig som vill och kan hoppa in extra vid behov, men som kan tänka dig få en rad med ca 2 kvällar/nätter per vecka framöver. Om du är intresserad av att göra en positiv skillnad i någons vardag, vänligen skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som Mottagningssocionom Individ- och familjeomsorgen med placeringsort i Hammarstrand! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). Ragunda kommun är en liten kommun och den lilla kommunens styrka är bland annat korta beslutsvägar och nära till samverkan. Vi värderar samarbete och samverkan högt, både internt inom den egna verksamheten och andra verksamheter inom kommunen samt med externa samverkansparter. Vi erbjuder en arbetsplats där du får växa i rollen. ARBETSUPPGIFTER IFO Ragunda är en kompetent, hjälpsam och trevlig arbetsgrupp som tycker om att arbeta med varandra. Just nu har vi behov av att ersätta vår mottagningssocionom. Arbetet i mottagningen är till största del riktat mot barn och familj men kan även innefatta arbete inom IFOs övriga områden. Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning, framför allt avseende barn och ungdomar inom socialtjänsten. Vi söker dig med erfarenhet och engagemang inom området. Du är intresserad av utvecklingsarbete och trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du behöver vara flexibel och lätt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behöver även ha en förmåga att begränsa ditt uppdrag och arbeta lugnt och metodiskt. Du kommer vara en viktig del av socialtjänsten ansikte utåt. Tjänsten innebär att du kommer ta emot anmälningar och ansökningar. I ditt uppdrag ingår att göra initiala skyddsbedömningar, hantera anmälningar och ansökningar, ge information, konsultation, rådgivning samt hänvisa personer till rätt instans inom socialtjänsten och/eller annan verksamhet. Du kommer även att samverka med andra aktörer, samarbeta med andra myndigheter och organisationer för att ge barn och familjer ett samordnat stöd. Utifrån den lilla organisationens behov av flexibilitet så kan uppdraget och arbetsuppgifterna eventuella förändras utifrån förändrade förutsättningar. Tjänsten är placerad i Hammarstrand men du har hela kommunen som arbetsområde. Goda möjligheter för busspendling finns och arbetstiderna går till viss mån att anpassa utifrån dessa. Som anställd på IFO i Ragunda kommun har du möjlighet att välja friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. Det finns också möjlighet att semesterväxla vilket ger dig fler semesterdagar än vad kollektivavtalet ger. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete samt att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du behöver vara flexibel och lätt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behöver även ha en förmåga att begränsa ditt uppdrag. Vi söker dig som är bra på att utrycka dig i både tal och skrift samt har förmågan att leda samtal och knyta relationer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och särskilt med fokus på barn och familj. B-körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare. Vi söker dig som är: En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende. En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus. Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt. Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi. Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull. Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen. Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik. Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig!
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Bergets barn- och ungdomsboende i Taberg. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är deltidstjänst på 90%. Om Berget Berget vänder sig till barn och ungdomar som har en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning och som därför behöver hjälp och stöd i sin vardag. Båda verksamheterna har fem platser vardera och åldersspannet ligger mellan 6-14 år. En tydlig pedagogisk inriktning ska göra det enkelt att bo men också att arbeta hos oss. Tydliggörande pedagogik och AKK ska genomsyra hela verksamheten och skapa en förutsägbarhet för såväl våra boende som våra medarbetare. Låter det som en spännande resa att vara med på och därmed bidra till att göra världen lite bättre en människa i taget? Tveka isåfall inte att skicka in din ansökan! Till Taberg finns goda buss- och tågförbindelser och med buss tar du dig till Jönköping på 37 minuter, tåget tar 18 minuter. Kika gärna in på våra verksamhetssidor nedan: Berget – Nytida Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, anhörigkontakt och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har minst gymnasieutbildning inom vård och omsorg, barn- och fritid eller annan likvärdig utbildning. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana samt erfarenhet av att dokumentera. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn med autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för att arbeta med människor och är ansvarstagande. Du måste trivas med att jobba i team och att samarbeta, för att gemensamt ge våra barn och unga det bästa i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning. För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Välj ett jobb för att visa detaljer