Vik/sommarvik Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig till kunden men även dig som anställd. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Vi söker 2 vikarie/sommarvikarie till en ung man i eget boende. Du ska assistera honom med allt från intimhygien till de vardagliga göromålen så som städning, handling, tvätt osv. Hjälpa han med sociala kontakter med såväl familj, kompisar som myndigheter. Du ska inneha B-körkort hantera svenska klanderfritt. Då kommunikation och dokumentation är av yttersta vikt är det viktigt att det fungerar. Sök inte detta jobb om dessa kriterier inte kan uppfyllas.. Schemat innehåller dag/kväll/vaken natt. Även helg! Du mailar din ansökan till oss och fångar den intresse blir kallad på intervju med verksamhetsansvarig. I nästa steg får du träffa kunden/företrädare för mer information gällande det specifika jobbet. Därefter bokas kundbesök/introduktion. #jobbjustnu
Letar du efter ett menigsfullt arbete? Jag är en kille på 38 år som just nu söker fler assistenter till mitt team. Jag bor i min egna lägenhet i Spånga, med närhet till buss för enkel pendling för dig som åker kommunalt. Om du delar mitt stora intresse för hästar och djur i allmänhet är det såklart meriterande men inget krav, dock skulle jag vilja att du inte är rädd för hästar för jag kommer vilja besöka stallet och rida då och då. Jag tycker också om att styrketräna, så om det är ett intresse vi kan dela är det ett stort plus! En dag i veckan praktiserar jag på en brandstation, där håller assistenter en låg profil men stöttar mig när jag behöver. Där är det viktigt att du är lyhörd på om jag behöver hjälp utan att vara precis bredvid eftersom att jag tycker om att få vara med mina kollegor på stationen. Hemma behöver jag hjälp och stöd med dagliga rutiner som planering, städning och matlagning. Allt som det innebär att ha ett eget hushåll, handräckning, vara armar och ben i alla möjliga situationer. Är du en glad och positiv person med en trygg personlighet? Då är det nog dig jag söker! För att passa för rollen behöver du vara simkunnig, vara rökfri, gilla att följa med på aktiviteter, vara lyhörd och prata svenska flytande. Arbetspassen är vanligtvis förlagda mellan kl. 9-17 och kl. 17-09, med sovande jour. Ibland kan det vara dubbelpass och ibland enkelpass. Att arbeta på God Assistans innebär: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) innan anställning. * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt dedikerade team. Ansök nu och bli en del av God Assistans! God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se
Hej! Jag är en man i 70-årsåldern som bor på Södermalm, jag har MS och använder rullstol. Jag är en andlig, öppensinnad och intellektuell person som gillar att diskutera healing, politik, liv på andra planeter och andra filosofiska ämnen. Jag äter ekologiskt och främst vegankost, men även annan mat. Jag söker en lugn, trygg och pålitlig kvinnlig assistent. Jag är över 190 cm lång, så du kan inte vara alldeles för kort då jag behöver en del fysiskt stöd. Jag har astma, vilket innebär att du inte får ha pälsdjur, vara rökare eller använda starka dofter (t.ex. parfym). Du bör tala och skriva svenska flytande och det är ett stort plus om du delar några av mina intressen, då samtal är en viktig del av mitt liv. Arbetsuppgifterna inkluderar att assistera mig i det vardagliga, såsom hygien, handla, laga mat och städa. Jag går även och tränar en dag i veckan, så det är bra om du kan motivera mig till aktivitet och pusha mig till att göra saker på egen hand (med stöd av dig). Du behöver vara lyhörd och kunna känna in när jag behöver vila en stund eller när jag istället behöver motiveras. Vissa timmar har jag dubbel assistans, så det är viktigt att du inte har några svårigheter att samarbeta. Omfattning: Fast dygnspass i veckan, fredagar, plus möjlighet att hoppa in vid andra assistenters sjukdom och ledighet. Tillträde: Enligt överenskommelse Om detta låter intressant för dig, tveka inte att höra av dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Östanbo söker engagerade medarbetare som vill bli en del av vårt team! Är du redo för nya utmaningar och vill bidra till en trevlig och utvecklande arbetsplats? Välkommen med din ansökan! Beskrivning av arbetsplatsen Östanbo är en nybyggd gruppbostad som färdigställdes under våren 2024, och är en del av verksamhetsområdet Funktionsstöd i sektor Välfärd. Du arbetar nära dina kollegor, din enhetschef och andra samarbetspartners och vi samarbetar med andra verksamheter inom verksamhetsområdet. Östanbo gruppbostad erbjuder boende åt fem personer som omfattas av lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Det övergripande målet med lagen är att den enskilde skall kunna leva som alla andra utan att begränsas av sin funktionsnedsättning. Här kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta för att erbjuda de personer som bor på Östanbo så goda levnadsvillkor som möjligt. Ditt uppdrag Du som stödpedagog arbetar tillsammans med stödassistenterna på enheten för att ge hjälp och stöd åt de boende utifrån deras individuella behov och beviljat bistånd. Arbetet sker utifrån upprättade genomförandeplaner och mål, i stödet ingår att ge stöd i alla förekommande sysslor i ett hem såsom planering, personlig hygien, klädvård, tvätt, städning, kosthållning, matlagning, inköp, ekonomi, medicin, social träning samt fritids- och kulturaktiviteter med mera. Som stödpedagog på enheten har du en drivande roll i enhetens systematiska kvalitetsarbete och utvecklingsarbetet inom LSS-området. I din roll ingår att främja ett etiskt och humanistiskt förhållningssätt gentemot brukare för att arbetet ska motsvara lagstiftningen och villkoren för goda levnadsvillkor. I tjänsten ingår att omvärldsbevaka utvecklingen inom LSS-området, uppmärksamma kompetensutvecklingsbehov i verksamheten och förmedla samt föreslå åtgärder till närmaste chef. Du har ett särskilt fokus på brukarens självständighet, delaktighet och möjlighet till kommunikation genom olika alternativa och kompletterande kommunikationssätt. I tjänsten ingår också att aktivt delta och vid behov leda nätverksmöten för stödpedagoger inom verksamhetsområdet Funktionsstöd eller på annat sätt bidra med din kompetens där den efterfrågas. Huvudsakliga arbetsuppgifter är, förutom det brukarnära arbetet, att vägleda och handleda arbetskamrater i särskilda frågor och yrkesetiska dilemman, vara en förebild i det pedagogiska vardagsarbetet samt utveckla, lära ut och följa upp pedagogiska metoder i arbetsgruppen utifrån brukarnas individuella behov. Du verkar som en resurs vid nya uppdrag och kan vid behov stötta arbetskamrater i social dokumentation, upprättandet av avvikelser och i samband med nätverksmöten rörande brukarna. Arbetstiden är förlagd under dygnets alla timmar och anpassas efter verksamhetens behov. Din kompetens Vi söker dig med följande utbildning: - Yrkeshögskoleutbildning till stödpedagog, alternativt högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren anser som lämplig - För titeln stödpedagog krävs en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier. Utbildningen skall ha tydlig inriktning mot funktionshinderområdet i hela sin omfattning Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som stödpedagog eller stödassistent, eller har erfarenhet av omvårdnadsnära och/eller pedagogiskt arbete. Det är positivt om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik. Som person är du bra på att förmedla trygghet, har ett lågaffektivt bemötande och kan hantera komplexa uttryckssätt. Du är stresstålig, värdesätter samarbete och uppvisar ett professionellt bemötande mot alla i ditt arbete. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och har förmåga att planera och strukturera upp arbetet. Vidare behöver du ha förmåga att fatta egna beslut samtidigt som du respekterar fattade beslut och kan utföra arbete på uppdrag av andra. Alla medarbetare har ansvar för att medverka och bidra till ökad kvalitet och säkerhet, söka ny kunskap, ta initiativ till utveckling och rapportera brister. Arbetet på Östanbo gruppbostad är utvecklande och mångsidigt där du som medarbetare blir en viktig del av verksamhetens utformning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in. Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid och vi är måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Läs mer om några av våra förmåner: https://www.soderhamn.se/underwebbar/jobba-hos-oss/formaner-och-fordelar.html I skärgårdskommunen Söderhamn - där Hälsingland möter havet, tänker vi nytt och stort. Vi har viljan att växa till 28 000 invånare och utgår varje dag från Söderhamnarna och deras behov när vi formar och utvecklar vår verksamhet. Tillsammans gör vi skillnad för individer och samhälle. Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering för att skapa en inkluderande och rättvis process. Det innebär att vi bedömer kandidater utifrån deras kompetenser, erfarenheter och förmågor på ett jämställt samt jämlikt sätt. Vårt mål är en objektiv rekrytering där alla har samma möjligheter att visa vad de kan bidra med. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Östanbo söker engagerade medarbetare som vill bli en del av vårt team! Är du redo för nya utmaningar och vill bidra till en trevlig och utvecklande arbetsplats? Välkommen med din ansökan! Beskrivning av arbetsplatsen Östanbo är en nybyggd gruppbostad som färdigställdes under våren 2024, och är en del av verksamhetsområdet Funktionsstöd i sektor Välfärd. Du arbetar nära dina kollegor, din enhetschef och andra samarbetspartners och vi samarbetar med andra verksamheter inom verksamhetsområdet. Östanbo gruppbostad erbjuder boende åt fem personer som omfattas av lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). Det övergripande målet med lagen är att den enskilde skall kunna leva som alla andra utan att begränsas av sin funktionsnedsättning. Här kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta för att erbjuda de personer som bor på Östanbo så goda levnadsvillkor som möjligt. Ditt uppdrag Vi hjälper och stödjer de boende med omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål, enligt beviljat bistånd. Arbetet sker utifrån upprättade genomförandeplaner och mål. I arbetet ingår att ge stöd i alla förekommande sysslor i ett hem såsom planering, personlig hygien, klädvård, tvätt, städning, kosthållning, matlagning, inköp, ekonomi, medicin, social träning samt fritids- och kulturaktiviteter. Andra viktiga uppgifter är att utveckla och upprätthålla individuella förmågor och kommunikation samt stödja brukarnas självbestämmande och personliga integritet. Vi skapar och upprätthåller förutsättningar för livskvalitet, trygghet och självbestämmande. Arbetstiden är förlagd under dygnets alla timmar och anpassas efter verksamhetens behov. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad stödpedagog/stödassistent eller med godkänt vård-och omsorgsprogram eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som stödassistent eller har erfarenhet av omvårdnadsnära och/eller pedagogiskt arbete. Det är positivt om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik. Eftersom arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du har datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. Körkort är ett krav. Som person är du bra på att förmedla trygghet, har ett lågaffektivt bemötande och kan hantera komplexa uttryckssätt. Du är stresstålig, värdesätter samarbete och uppvisar ett professionellt bemötande mot alla i ditt arbete. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och har förmåga att planera och strukturera upp arbetet. Vidare behöver du ha förmåga att fatta egna beslut samtidigt som du respekterar fattade beslut och kan utföra arbete på uppdrag av andra. Alla medarbetare har ansvar för att medverka och bidra till ökad kvalitet och säkerhet, söka ny kunskap, ta initiativ till utveckling och rapportera brister. Arbetet på Östanbo gruppbostad är utvecklande och mångsidigt där du som medarbetare blir en viktig del av verksamhetens utformning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in. Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid och vi är måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Läs mer om några av våra förmåner: https://www.soderhamn.se/underwebbar/jobba-hos-oss/formaner-och-fordelar.html I skärgårdskommunen Söderhamn - där Hälsingland möter havet, tänker vi nytt och stort. Vi har viljan att växa till 28 000 invånare och utgår varje dag från Söderhamnarna och deras behov när vi formar och utvecklar vår verksamhet. Tillsammans gör vi skillnad för individer och samhälle. Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering för att skapa en inkluderande och rättvis process. Det innebär att vi bedömer kandidater utifrån deras kompetenser, erfarenheter och förmågor på ett jämställt samt jämlikt sätt. Vårt mål är en objektiv rekrytering där alla har samma möjligheter att visa vad de kan bidra med. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Beskrivning Utvecklingsarbetet i Karlstad kring metoden Bostad Först är i full gång och vi söker dig som vill vara med oss i detta arbete. Idag arbetar två vägledare inom Bostad Först i Karlstad, nu söker vi ytterligare två vägledare under en projektanställning på 1 år. Om erforderliga beslut fattas kan de komma övergå i tillsvidaretjänster. För att få ett beslut och tillgång till bostad genom Bostad Först ska du ha ett långvarigt behov av stöd och redan fått flertalet insatser från bla socialtjänsten. Du ska vara motiverad och acceptera att följa hyreslagen. Viktigt är det relationsskapande arbetet och förmåga att följa individens växlande behov. Du kommer vara en del av Boendstödsenheten och kommer att arbeta med ärenden inom denna enhet med fokus på målgruppen skadligt bruk och beroende. Bostad först bygger på 8 grundprinciper som är - - Bostad är en mänsklig rättighet - - Rätten till val och självbestämmande - - Bostad och behandling separeras från varandra - - Stöd riktas till återhämtning - - Stöd baseras på Skade minskning - - Aktivt engagemang utan tvång och fostran - - Deltagarstyrt stöd utifrån individens styrkor, behov och egna mål, Flexibelt stöd under lång tid Arbetsuppgifter Du blir en del av teamet tillsammans med olika professioner. Du kommer arbeta med att utforma samt utföra stöd nära och tillsammans med deltagare/klienter. Du kommer även få arbeta med insatsen boendestöd till personer inom målgruppen skadligt bruk och beroende. Du kommer arbeta schemalagd arbetstid där tjänstgöring på kvällar och helger ingår. Arbetet är omväxlande och såväl utvecklande som roligt. Det bygger på stor förmåga till egen planering, självständighet och flexibilitet. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en utbildning och erfarenhet av arbete med målgruppen samsjukliga, skadligt bruk beroende. Du är troligen socionom, socialpedagog, eller har alternativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av arbete med målgruppen skadligt bruk/beroende/samsjuklighet . Körkort är ett krav. Önskvärt att du kan börja i september, eller efter överenskommelse. Intervjuer är planerade att ske va 30 men kan ske löpande under ansökningstiden. Så vänta inte, känn dig varmt välkommen med din ansökan till oss ! Om Karlstads kommun Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Personlig assistent vid behov sökes – timvikarie Vill du ha ett meningsfullt extrajobb där din närvaro verkligen gör skillnad? Jag söker dig som kan arbeta som timvikarie vid behov – främst vid ordinarie assistents frånvaro. Arbetspassen är förlagda till dag (08:00–15:30) eller kväll (15:30–22:30), och arbetstiderna på helgerna kan variera något. Flexibilitet är viktigt då behoven kan förändras med kort varsel. Eftersom jag bor strax utanför Lärbro på Gotland, behöver du ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig hit. Om mig Jag är en kvinna i 50-årsåldern med CP-skada. Naturen är mitt andningshål, och fotografering är min stora passion. Min hund är en självklar följeslagare i både vardag och vila. Jag är oftast social och varm, men behöver också tid för stillhet. Jag lever med GAD (generaliserat ångestsyndrom), vilket gör det extra viktigt för mig att omges av trygga personer som kan bidra med struktur och stabilitet – särskilt i stressiga situationer eller när mitt minne sviktar. Jag söker dig som: Är lugn, trygg och inkännande Har en tydlig och lyhörd kommunikationsstil Kan behålla lugnet i stressiga situationer Förstår vikten av att sätta mina behov i fokus ·Gillar djur – min hund är en viktig del av mitt liv! Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men det viktigaste är att vi fungerar bra tillsammans och att du har förståelse för mina behov. Dina arbetsuppgifter kan vara att: Hjälpa mig hålla struktur och minnas det viktiga i vardagen Assistera vid olika sysslor och aktiviteter Köra min bil vid behov Vara en stabil, närvarande och positiv person i mitt liv Om det här låter som något för dig – skicka gärna några rader om dig själv och varför du vill arbeta som vikarie. Jag ser fram emot att höra från dig!
Vill du arbeta i ett företag med stort hjärta? Sätter du alltid människan och kvaliteten i centrum? Då är du varmt välkommen till SAAND Assistans AB! Vi arbetar med personlig assistans, ledsagning och hushållsnära tjänster. Våra kontor finns i Solna, Sundsvall och Örebro, med huvudkontor i Linköping. Vi söker två kvinnliga personliga assistenter – Start omgående Vill du göra verklig skillnad i en annan människas liv? Vi söker nu två engagerade kvinnliga personliga assistenter till en av våra uppdragsgivare – en kvinna med intellektuell funktions variation samt balanssvårigheter efter en stroke. Hon förstår tal väl men har begränsade möjligheter att uttrycka sig verbalt. Om uppdraget Som personlig assistent kommer du att vara ett stöd i både vardagliga rutiner och aktiviteter utanför hemmet. Ditt uppdrag är att bidra till en trygg, meningsfull och harmonisk tillvaro för vår uppdragsgivare. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Hjälp med personlig omvårdnad Stöd vid kommunikation Aktiviteter i hemmet och utanför Praktiska vardagsuppgifter Om dig Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med personer med autismliknande funktionsvariationer Talar svenska eller bosniska (kundens modersmål är bosniska) Är ansvarsfull, lyhörd och empatisk Är trygg, stabil och har ett genuint intresse för att hjälpa andra Har gärna tillgång till egen bil och B-körkort (meriterande) Har tidigare erfarenhet av arbete med autism eller liknande tillstånd Arbetstider Tjänsten innebär varierande arbetspass enligt följande schema: Måndag–fredag: 07:00–15:00, 15:00–22:00, 22:00–07:00 Helger: 07:00–17:00, 17:00–07:00 Om SAAND Assistans SAAND Assistans är ett tryggt och värderingsdrivet företag med lång erfarenhet av personlig assistans. Vi är stolta över att skapa goda arbetsvillkor för våra medarbetare och värnar om både våra kunder och vår personal. Vi erbjuder dig: Individuell lönesättning Friskvårdsbidrag Möjligheter till kompetensutveckling En engagerad och omtänksam arbetsmiljö Känner du igen dig i beskrivningen? Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum. Omsorg om personer med funktionsnedsättning söker personer över hela Gotland som vill vara med och göra skillnad. Vi söker nu dig som vill bli kontaktperson. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en positiv och driven person med stort engagemang och intresse för människor. Du har tid över för att kunna stötta, hjälpa och umgås med en annan person under ett par timmar i veckan. Kontaktpersonens viktigaste uppgift är att fungera som ett personligt stöd och sällskap i olika situationer. Huvudsyftet är att brukaren kan få komma hemifrån och göra något tillsammans med dig, exempelvis att fika, promenera, samtala, shoppa, göra utflykter eller något annat utifrån önskemål och intresse. Anställningsvillkor: Att vara kontaktperson är ingen anställning utan ett uppdrag. Som kontaktperson får ni ett arvode som ersättning för uppdraget och en omkostnadsdel som skall täcka utgifter för t ex fika och andra aktiviteter. Detta utbetalas varje månad. Arvodet och omkostnadsersättningen följer Sveriges kommuner och regionens riktlinjer. Vem är du? Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av yrket men det är meriterande om du har en utbildning med inriktning mot barn, vård- och omsorg eller pedagogik eller om du har erfarenhet av arbete med barn eller vuxna med funktionsvariationer. För att bli kontaktperson måste du ha fyllt 18 år samt kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vad händer efter att du har ansökt? Vi går igenom de ansökningar vi får in löpande och om vi har behov av din kompetens kommer vi att bjuda in dig på en intervju. Tillsättning sker löpande under annonseringstiden och varaktighet varierar beroende på ärenden. Varmt välkommen med din ansökan. Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent under sommaren 2025, men även dig som kan arbeta vid behov innan sommaren. Vi behöver ersätta ordinarie personals schemarader under semestertider och söker samtidigt timvikarier som kan arbeta både före, under och efter sommaren. För oss är det viktigt att kunna säkerställa en trygg och stabil bemanning för våra kunder året runt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent sedan tidigare. Det är en fördel om du har B-körkort och kan arbeta alla tider på dygnet – morgon, dag, kväll, dygn med sovande jour, samt kunna hoppa in vid kort varsel. Som person är du positiv, lyhörd och har hjärtat på rätt ställe. Du behöver ha hög arbetsmoral, vara tillgänglig för återkoppling och vara engagerad i ditt arbete. Vi ser gärna att du: Är rökfri, då vissa kunder har känslighet mot rök. Är bekväm med att arbeta hos både kvinnliga och manliga kunder för att möjliggöra fler arbetstillfällen. Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, då dubbelassistans kan förekomma. Har god fysik, då arbetet kan innebära lyft och andra fysiskt krävande moment. Behärskar svenska i både tal och skrift. Om du är allergisk mot pälsdjur, skriv gärna med det i ditt personliga brev, då detta kan förekomma hos vissa kunder. Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent hos oss? Skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Önskar vi på Akria Personlig Assistans i Falun Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.
Välj ett jobb för att visa detaljer