2U Assistans är en privat assistansanordnare för personer med olika typer av funktionsvariationer där det finns ett behov av extra stöd och service i vardagen. Vårt motto är ”Vi vill och kan bättre”, något vi tillsammans med våra kunder och medarbetare arbetar mot dagligen. En viktig del i detta arbete är en god kontakt mellan administrativ personal, de personliga assistenterna och våra kunder där snabb och kvalitativ service är grunden. Som medarbetare hos oss omfattas du av kollektivavtal och har rätt till friskvårdsbidrag. Om tjänsten Vi söker nu medarbetare till en kvinna i Sävedalen som bor på förstaplan i radparhus med trevlig uteplats. Annonsen avser en heltidtjänst. I arbetetet ingår sedvanliga arbetsuppgifter avseende personlig hygien, måltider, av- och påkädning, hushållsysslor samt övriga behov som uppstår i vardagen. Andra aktiviteter kan vara att följa med på dans eller utomhusutflykter om vädret tillåter. Det finns idag ett utpräglad schema där man ofta arbetar dygnspass. Denna tjänst avser 2 dygnspass per vecka Om dig Vi söker dig som är kvinna/tjej i 20-40 års åldern som vill arbeta som personlig assistent. Du som assistent ska kunna vara framåt och ta egna initiativ men samtidigt vara lyhörd och öppen. Tidigare arbetslivserfarenheter inom personlig assistans/annan vårderfarenhet är meriterande men inget måste om personkemin är den rätta. Finns intresse av matlagnng, bakning eller läsning så finns en gemensam nämnare. Det är av stor vikt att du är rökfri och parfymfri under dina arbetspass samt undviker andra starka dofter som hårspray etc. Ett annat krav är att du kan svenska i tal och skrift. Du måste ha ett tydligt tal för att kommunicering ska fungera då kunden har en grav hörselnedsättning. Din profil Kvinna/tjej i 20-40 års åldern Arbetslivserfarenhet meriterande Trygg, lugn och ansvarsfull Rök- och parfymfri Svenska krav i tal, skrift och att läsa B-körtkort Hur ansöker jag? Intervjuer kommer ske löpande så skicka in CV och personligt brev snarast till [email protected] och märk din ansökan med "Annons ID" eller "Sävedalen". Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer så är du varmt välkommen att höra av dig!
Svenska kyrkan Växjö har ca 53 000 medlemmar i 11 församlingar inom stad och på landsbygd. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare, ett hundratal förtroendevalda och ett stort antal ideella som arbetar vi för visionen - En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.Präst till samarbetskyrkan Högstorp, Växjö Är du en präst som tillsammans med en engagerad församling och arbetslag längtar efter att möta människor i alla åldrar och få se Guds rike växa i Växjö? Då är du den vi söker till Högstorps samarbetskyrka! Här har nya frön planterats och vi söker nu någon som vill värna om församlingens tillväxt. Högstorps kyrka är sedan 2023 den nya platsen för samarbetskyrkan i Växjö mellan EFS och Svenska kyrkan. Kyrkan ligger i ett villaområde ett stenkast från staden. Sedan flytten har vi sett en tillväxt i församlingslivet. Detta ger stora möjligheter att tillsammans med församlingen fortsätta utveckla en god miljö för att den personliga tron ska växa. Vi vill att Högstorps kyrka ska vara en livlig kyrka som kännetecknas av att alla åldrar känner sig välkomna och sedda här söndag som vardag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i Högstorps kyrka för att där bygga församlingslivet i samarbetskyrkan. Arbetslaget i Högstorps kyrka består, förutom dig, av kantor, pedagoger och vaktmästare och många ideella medarbetare. Du är också en del av Östra området inom Växjö pastorat där du kommer att arbeta med sedvanliga prästuppgifter såsom kyrkliga handlingar, konfirmander och gudstjänster. Du är en samlande kraft för arbetslaget och leder, inspirerar och stödjer ideella medarbetare och kyrkvärdar. Du är även adjungerad till EFS-föreningens styrelse och ingår i kyrkans verksamhetsutskott. Kvalifikationer Vi söker dig som vill jobba över generationsgränser tillsammans med en engagerad församling och arbetslag. Du är prästvigd i Svenska kyrkans ordning med god kännedom om och intresse för EFS. Erfarenhet av att arbeta i en samarbetskyrka är meriterande. Du tycker om att möta människor i alla åldrar och trivs med att arbeta med konfirmander. Stor vikt kommer vi att lägga vid god samarbetsförmåga, att du bygger och utvecklar goda relationer, samt att du är lyhörd och värdesätter andras engagemang. Du har pedagogiska ledaregenskaper och kan skapa engagemang och delaktighet samtidigt som du är drivande. Fakta om tjänsten Komministertjänst, tills vidare, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. I samband med rekryteringen begär vi utdrag från belastnings- och misstankeregistret . Körkort B och tillgång till egen bil krävs. Stor vikt läggs vid personliga kvalifikationer. Rekryteringen sker löpande. Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.svenskakyrkan.se/vaxjo/jobba-hos-oss För vidare information om EFS missionsförening i Växjö, se hemsidan www.efsivaxjo.se Församlingsherde, Katarina Friberg 0470 - 70 32 73
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Innehar B-körkort för manuell växellåda. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vi söker personer som vill arbeta som personliga assistenter på Gotland i sommar! Nordström assistans söker personliga assistenter som kan arbeta under sommarmånaderna juni, juli och augusti på Gotland. Vi kan erbjuda allt från extra/vid behov, deltid och heltid. Arbetstiderna är varierande beroende på tjänst och hos vem du arbetar, men det är önskvärt att du kan arbeta dag- och kvällstider, och/eller nätter samt under helger. Att arbeta som personlig assistent innebär att vara en annan persons armar och ben. Du kommer utföra sådant som personen inte kan göra själv i sin vardag. Arbetet innebär att man arbetar i kundens hem och arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att man är behjälplig med personlig omvårdnad, medicinhantering, vardagssysslor, hushållssysslor, inköp, matlagning och aktiviteter. Arbetet som personlig assistent är i regel ett ensamarbete även om dubbelbemanning i vissa fall kan förekomma. Du som söker ska vara framåt, flexibel och ha ambitionen att göra det lilla extra för våra kunders vardag. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden, vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Forma ett modernt diakonalt arbete 25 minuter från Göteborgs centrum! Torsby pastorat i Kungälvs kommun söker en diakon. Här får du möjlighet att vara en del i en spännande process där vi tillsammans formar ett aktuellt och angeläget diakonalt arbete. Från Marstrand i norr till Nordre älvs mynning i söder sträcker sig Torsby pastorat. Bara två mil ifrån Göteborg och med en snabb färjeförbindelse från Hisingen når du kansliet i Kärna. Här arbetar vi för en kyrka som är öppen mot människor och lokalsamhället. Det bor drygt 8 600 människor i pastoratet och en kyrkotillhörighet på 62%. Pastoratet växer både till antal invånare och kyrkotillhöriga. Här möter vi människor i alla åldrar och från många olika delar av landet. Torsby pastorat står inför spännande utmaningar. Nu väljer vi att satsa ytterligare på det diakonala arbetet i pastoratet. Vi ska just inleda arbetet med en diakonipastoral så du får möjlighet att vara en del i processen där vi tillsammans formar ett aktuellt och angeläget diakonalt arbete. Detta kan vi erbjuda dig Du kommer främst arbeta tillsammans med kollegorna inom församlingsvården för att utveckla det diakonala arbetet både på strategisk och operativ nivå. Till rollen hör sedvanliga uppgifter så som själavård, andakter, grupper och gemenskapsträffar. Att vidareutveckla det ideella engagemanget är en viktig del i tjänsten. Tillsammans med Kungälvs kommun har vi stödgrupper för barn och vuxna. Det är en relativt ny samverkan som fallit väl ut och som vi önskar arbeta med långsiktigt. Vi delar inte ut ekonomiskt bistånd eller matkassar så det finns utvecklingspotential för att hitta arbetssätt för att möta och att stärka individer i ekonomisk utsatthet. Vi arbetar aktivt för alla människors lika värde. En central mötesplats är Noas park där regnbågsflaggan vajar med budskapet om allas lika värde och att Gud aldrig överger sin skapelse. Vi söker dig som Är vigd diakon i Svenska kyrkan och är trygg i dig själv och din yrkesroll. Tycker om att tänka kreativt kring det diakonala uppdraget och är villig att pröva olika metoder för att nå målen. Har förmåga att se den enskildes behov och en god blick för det diakonala behovet i samhället. Helt och fullt står bakom alla människors lika värde, i enlighet med Svenska kyrkans ordning. Du arbetar måndag till fredag med viss helg- och kvällstjänstgöring. Du rör dig bekvämt i digitala miljöer och ser kommunikation som en viktig förutsättning för ett gott samarbete. B-körkort och tillgång till bil krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Omfattning 100% tillsvidareanställning, pastoratsövergripande. Tillträde Efter överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Kontaktpersoner Anders Radix, kyrkoherde Tfn: 0303-20 68 48 E-post: [email protected] Facklig företrädare Ammi Jonsson, KyrkA. Tfn: 073-852 03 74 eller 031-761 93 74 E-post: [email protected] Ansök senast 30 juni 2025 Välkommen med din ansökan, inklusive personligt brev och CV, som du skickar till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Sugen på ett sommarjobb? Tycker du om människor och gillar att hjälpa till, då har vi jobbet åt dig! Vi på Alma Assistans är i stort behov av Personliga assistenter som vill arbeta hos våra kunder boendes i Uppsala med omnejd. Vi söker timvikarier som kan arbeta i sommar men som redan nu kan påbörja att gå intro. Önskvärt är om man kan arbeta dag/kväll och ibland nattpass. Lite beroende på kund. Om du är lite flexibel så kan du få arbeta hos flera kunder för att komma upp i fler timmar. Stor chans att du kan få fortsätta vara timvikarie efter sommaren om intresse finns. Intro kan påbörjas snabbt till rätt person. Du som söker passar in på följande beskrivning: -är en lugn och trygg person med ett eget driv. -ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. -har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. För att kunna arbeta hos kunden krävs det att du behärskar och förstår svenska språket både i tal och skrift. Välkommen in med din ansökan!
Torsby pastorat i Kungälvs kommun söker en präst med tydlig diakonal inriktning. Här får du möjlighet att vara en del i en spännande process där vi tillsammans formar ett aktuellt och angeläget diakonalt arbete. Från Marstrand i norr till Nordre älvs mynning i söder sträcker sig Torsby pastorat med fyra församlingar. Bara två mil ifrån Göteborg och med en snabb färjeförbindelse från Hisingen når du kansliet i Kärna. Här arbetar vi för en kyrka som är öppen mot människor och lokalsamhället. Det bor drygt 8 600 människor i pastoratet och kyrkotillhörighet är idag 62%. Pastoratet växer både till antal invånare och kyrkotillhöriga. Här möter vi människor i alla åldrar och från många olika delar av landet. Torsby pastorat står inför spännande utmaningar. Nu väljer vi att satsa ytterligare på det diakonala arbetet genom att söka en komminister med diakonal inriktning. Vi ska just inleda arbetet med en diakonipastoral så du får möjlighet att vara en del i processen där vi tillsammans formar ett aktuellt och angeläget diakonalt arbete. Detta kan vi erbjuda dig Du kommer främst arbeta tillsammans med diakonen och de övriga kollegorna inom församlingsvården för att utveckla det diakonala arbetet både på strategisk och operativ nivå. I vardagsverksamheterna möter du alla åldrar i bland annat konfirmandarbete, gudstjänster på äldreboende, sorgegrupp och soppluncher. I tjänsten ingår såväl huvudgudstjänster som kyrkliga handlingar. På Marstrand är antalet dop och vigslar stort på sommaren. Att vidareutveckla det ideella engagemanget är en viktig del i tjänsten. Tillsammans med Kungälvs kommun har vi stödgrupper för barn och vuxna. Det är en relativt ny samverkan som fallit väl ut och som vi önskar arbeta med långsiktigt. Vi delar inte ut ekonomiskt bistånd eller matkassar så det finns utvecklingspotential för att hitta arbetssätt för att möta och att stärka individer i ekonomisk utsatthet. Vi arbetar aktivt för alla människors lika värde. En central mötesplats är Noas park där regnbågsflaggan vajar med budskapet om allas lika värde och att Gud aldrig överger sin skapelse. Vi söker dig som Är vigd präst i Svenska kyrkan och är trygg i dig själv och din yrkesroll. Tycker om att tänka kreativt kring det diakonala uppdraget och är villig att pröva olika metoder för att nå målen. Har förmåga att se den enskildes behov och en god blick för det diakonala behovet i samhället. Helt och fullt står bakom alla människors lika värde, i enlighet med Svenska kyrkans ordning. Du rör dig bekvämt i digitala miljöer och ser kommunikation som en viktig förutsättning för ett gott samarbete. Har B-körkort och tillgång till bil. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Omfattning 100% tillsvidareanställning, pastoratsövergripande. Tillträde Efter överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Kontaktpersoner Kyrkoherde Anders Radix Tfn: 0303-20 68 48 E-post: [email protected] Facklig företrädare Ammi Jonsson, KyrkA Tfn: 0738-520 374 eller 031-761 93 74 E-post: [email protected] Ansök senast 30 juni 2025 Välkommen med din ansökan, inklusive personligt brev och CV, som du skickar till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du göra verklig skillnad i ett barns liv? Vi söker två engagerade assistenter! Vi söker nu två personliga assistenter till en glad och energisk 10-årig pojke som bor i ett lugnt område utanför stan. Han har autism, svår intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. På grund av sin funktionsvariation är han överaktiv och kan ibland visa utmanande beteenden – men med rätt stöd och närvaro kan du hjälpa honom att uppleva glädje och trygghet i vardagen. Om tjänsten Som assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i pojkens vardag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hjälp med personlig hygien, på- och avklädning Matning (via gastrostomi) Deltagande och stöd vid olika aktiviteter, både inne och ute Skapa en trygg, rolig och strukturerad tillvaro för honom Erfarenhet av gastrostomi är meriterande, men viktigast är viljan att lära och att du har ett genuint intresse för att arbeta med barn med särskilda behov. Vi söker dig som är: Lugn, trygg och tålmodig – någon som kan ge trygghet även i utmanande situationer Fysisk aktiv och i god form, då arbetet är krävande både fysiskt och mentalt Har nära till skratt och humor – det uppskattar både vi och pojken! Gärna har körkort och tillgång till bil, eftersom familjen bor lite avsides Vi erbjuder: Flexibla arbetstider – vi är måna om att hitta lösningar som fungerar för båda parter Bra lön och schyssta villkor En meningsfull roll där du gör verklig skillnad varje dag Möjlighet till handledning och stöd från en erfaren arbetsgrupp Låter det här som något för dig? Tveka inte att höra av dig – vi ser fram emot att höra från dig! OBS Det finns katt i hemmet.
Ditt uppdrag Har du ett genuint intresse av att stötta och vägleda blivande- och nyblivna föräldrar? Är du trygg i din profession och har god kunskap om förebyggande socialt arbete? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som kurator vid familjecentralen i Söderhamn. Verksamheten arbetar för att främja hälsa och utveckling och skapa förutsättningar för lust och glädje i kontakten mellan föräldrar och barn 0-6 år. Som kurator samverkar du dagligen med mödravård, barnhälsovård och öppna förskolan och ditt perspektiv är tidigt förebyggande socialt arbete. Du stöttar föräldrar genom enskilda samtal och föräldragrupper, samt vägleder om vart man kan vända sig i olika situationer och erbjuder stöd i kontakt med olika myndigheter. Du deltar aktivt i den verksamhet som erbjuds på familjecentralen, även den du själv inte leder. Arbetsuppgifterna är mycket varierande då verksamheten till stor del utformas utifrån besökarnas behov. Beskrivning av arbetsplatsen Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Barn och lärande fokuserar vi på barn och ungdomar upp till 20 år. Här samlas verksamheter och kompetenser som tillsammans har störst påverkan för att ge alla barn möjlighet att vara entreprenörer i sitt eget liv - så de kan välja sin egen framtid. Pedagogisk verksamhet, förebyggande och främjande verksamhet samt socialtjänst finns inom sektorn. Här arbetar cirka 800 medarbetare som möter barn och ungdomar genom exempelvis förskola, grundskola, grundsärskola, kulturskola, socialtjänst och ungdomsverksamheten Verkstäderna. Vill vill att alla ska lyckas! Familjecentralen är en mötesplats under graviditet och barnets första sex år. Hos oss kan du kan knyta kontakter, hämta kunskap samt få råd och stöd i din föräldraroll. På familjecentralen arbetar kvinnohälsovård, barnhälsovård, kurator och öppen förskola tillsammans. Din kompetens Du är utbildad behandlingspedagog, socialpedagog, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du ska ha flerårig erfarenhet av socialt arbete och gärna erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet. Då vi låter Signs of Safety genomsyra arbetet inom vår sektor är det meriterande om du har grundutbildning och eventuell påbyggnadsutbildning. Utbildning i Trygghetscirkeln (COSP) eller andra föräldrastödsprogram är också meriterande. Tjänsten förutsätter goda kunskaper om anknytning och hög förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till våra besökare. För att passa i denna roll är det viktigt att du, tillsammans med ditt genuina intresse för att arbeta med människor, har väl utvecklad förmåga att bygga och vårda goda relationer. Arbetet innebär många kontaktytor vilket gör att kommunikativa färdigheter, samarbetsförmåga och gott bemötande är i fokus. För att vara framgångsrik i uppdraget ska du vara trygg i din yrkesroll och ha förmåga att möta alla slags människor i behov av stöd. Vi förutsätter att du har väl utvecklad interkulturell kompetens. Förutom detta förväntas du ha en god förmåga att arbeta självständigt då du är ensam i din yrkesroll på din arbetsplats. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper. Signs of Safety Trygghetscirkeln (COSP) MI System- och anknytningsteori God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav då det ingår resor i arbetet. Under rekryteringsperioden kan intervjuer ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi erbjuder Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid och vi är måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Läs mer om några av våra förmåner: https://www.soderhamn.se/underwebbar/jobba-hos-oss/formaner-och-fordelar.html I skärgårdskommunen Söderhamn - där Hälsingland möter havet, tänker vi nytt och stort. Vi har viljan att växa till 28 000 invånare och utgår varje dag från Söderhamnarna och deras behov när vi formar och utvecklar vår verksamhet. Tillsammans gör vi skillnad för individer och samhälle. Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering för att skapa en inkluderande och rättvis process. Det innebär att vi bedömer kandidater utifrån deras kompetenser, erfarenheter och förmågor på ett jämställt samt jämlikt sätt. Vårt mål är en objektiv rekrytering där alla har samma möjligheter att visa vad de kan bidra med. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Om jobbet Vi söker nu en personlig assistent till en glad och social tjej som bor tillsammans med sin familj i härliga Trollbäcken i Tyresö. På grund av hennes fysiska funktionsvariationer behöver hon hjälp i vardagen. Hon älskar att umgås med sina kompisar, lyssna på musik, besöka fritidsgården och ta en fika då och då. Hon har mycket energi, är en positiv person och vi hoppas att du också gillar att vara aktiv och engagerad! Om rollen Som assistent blir du hennes armar och ben och hennes stöd i kommunikation. Du hjälper henne i vardagen och finns med henne under såväl daglig verksamhet som utflykter. Tillsammans skapar ni en vardag fylld av skratt, upplevelser och gemenskap. Ibland blir det också aktiviteter utanför hemmet, du som söker bör vara social och flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi söker dig som har ett genuint intresse för att hjälpa andra och som ser det fina i att vara en del av någon annans vardag. Du är ärlig, pålitlig och har en naturlig förmåga att skapa en varm och trygg miljö. Du har god fysisk styrka eftersom det förekommer både manuella och hjälpmedelsstödda lyft, men framförallt har du hjärtat på rätt ställe. Det är också viktigt att du är lyhörd och flexibel – varje dag är inte den andra lik! Det är ett plus om du har arbetat som assistent förut, men det allra viktigaste att ni klickar och att du ser henne som den nyfikna och livsglada person hon är. Din personlighet, empati och vilja att stötta hennei både stort och smått och att du är engagerad och trygg i din roll är det som gör skillnaden. Vad du kan förvänta dig av jobbet Tillsammans skapar ni en meningsfull och rolig vardag där dina idéer och initiativ är välkomna. Att vara en del av hennes liv betyder att ni både får skratta, hitta på saker, ibland bara ta det lugnt och prata om allt mellan himmel och jord. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Är du redo att bli en viktig del av vår kunds liv och tillsammans utforska nya äventyr? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid/heltid, arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg på ett rullande schema Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Tyresö" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. På Omsorg Assistans har vi som policy att begära utdrag ur belastningsregistret från Polisen för alla personer som arbetar hos våra kunder vid eventuell anställning. Vänligen kontakta oss för mer information.
Välj ett jobb för att visa detaljer