Personlig assistent i Tidaholm 75%
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Här har du chansen att få jobba tillsammans med ett härligt och välfungerande gäng som kallar sig för team Dahlin med Peter Dahlin i spetsen.Vi erbjuder ett meningsfullt och givande arbete hos Peter i Tidaholm som behöver ditt stöd i hemmet. I uppdraget ingår personlig omvårdnad, andningshjälp, rehabilitering och aktivering. Arbetet sker i en mycket trevlig arbetsmiljö både rent fysiskt i Peters fina hem, men också socialt då både Peter och hans fru är väldigt trevliga, inbjudande och fina personer.Du får arbeta i ett framåtsträvande och utvecklande uppdrag med varierande aktiviteter. Kika gärna in på team.dahlin20 på instagram för att få en inblick i Peters vardag och bakgrund. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, med fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget, där samspelet och kemin mellan dig och uppdragsgivaren är avgörande för upplevelsen av arbetet. Du är vänlig, lyhörd och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är en aktiv person som är positiv till olika aktiviteter som tex hockey, konserter, resor mm Det är viktigt att du både är punktlig men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Inför arbetet kommer du få introduktion med bredvidgång. Det är viktigt för oss att både du och Peter känner er trygga tillsammans. Erfarenhet av trakealkanyl och PEG är meriterande. Körkort är meriterande Om anställningen 1 tjänst Anställningsformen är efter provanställningen en tillsvidareanställning så länge uppdraget varar. Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar. Man arbetar 12 timmarspass med start och slut kl 08-kl.20 el kl.20-kl.08 Man arbetar alltid två tillsammans. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent i Horda 2 tjänster 60-70%
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Du kommer att inga i en assistentgrupp som jobbar for att ge var uppdragsgivare basta mojliga assistans. Uppdragsgivaren ar en man i 25-årsåldern som bor i egen lagenhet och lever ett aktivt och socialt liv. Mannen jobbar som ungdomsledare inom kyrkan dar du som assistent kommer vara med under hans arbetstid och vi ser det som positivt om du delar mannens kristna livsaskadning. Mannen kommunicerar med hjalp av bildstod (Bliss) och det ar darfor viktigt att du beharskar det svenska spraket i tal och skrift, Utover det soker vi dig som ar en mogen, ansvarsfull, glad och positiv person. Du ar kreativ med en vilja att hitta pa aktiviteter samtidigt som du ar strukturerad da struktur ar viktigt i uppdraget. Novum ar en rikstackande assistansanordnare som arbetar utifran en kristen vardegrund vars ambition ar att gora skillnad for individen, branschen och i samhallet. Lopande urval gors, darfor kan tjansten komma att tillsattas innan sista ansokningsdatum. I detta uppdrag ser vi det som krav att du: Beharskar det svenska spraket flytande i tal och skrift Har korkort Om anstallningen Anställningsformen är tillsvidareanställning så länge uppdraget varar. Vi söker två tjänster på 60-70% Arbetstiden ar forlagd till dygnspass Vi erbjuder fast timlon enligt overenskommelse. Ovriga ersattningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker lopande och mer information om uppdraget fas vid en eventuell intervju. Tilltrade sker enligt overenskommelse. For anstallning hos Novum Assistans kravs att du har ett BankID och godkanner att anvanda ditt BankID i tjansten.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent i Horda Sommarvikarier och behovsvikarier
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Du kommer att inga i en assistentgrupp som jobbar for att ge var uppdragsgivare basta mojliga assistans. Uppdragsgivaren ar en man i 25-årsåldern som bor i egen lagenhet och lever ett aktivt och socialt liv. Mannen jobbar som ungdomsledare inom kyrkan dar du som assistent kommer vara med under hans arbetstid och vi ser det som positivt om du delar mannens kristna livsaskadning. Mannen kommunicerar med hjalp av bildstod (Bliss) och det ar darfor viktigt att du beharskar det svenska spraket i tal och skrift, Utover det soker vi dig som ar en mogen, ansvarsfull, glad och positiv person. Du ar kreativ med en vilja att hitta pa aktiviteter samtidigt som du ar strukturerad da struktur ar viktigt i uppdraget. Novum ar en rikstackande assistansanordnare som arbetar utifran en kristen vardegrund vars ambition ar att gora skillnad for individen, branschen och i samhallet. Lopande urval gors, darfor kan tjansten komma att tillsattas innan sista ansokningsdatum. I detta uppdrag ser vi det som krav att du: Beharskar det svenska spraket flytande i tal och skrift Har korkort Om anstallningen Detta ar en tjänst som både innebär sommarvikariat och behovsvikariat dar vi ser att du kan hoppa in och jobba vid behov under en längre tid. Det kan också bli möjligt att få vissa fasta tider. Arbetstiden ar forlagd till dygnspass Vi erbjuder fast timlon enligt overenskommelse. Ovriga ersattningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker lopande och mer information om uppdraget fas vid en eventuell intervju. Tilltrade sker enligt overenskommelse. For anstallning hos Novum Assistans kravs att du har ett BankID och godkanner att anvanda ditt BankID i tjansten.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kullabygdens DBT-hem söker behandlare
Friab individ & familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Kullabygdens DBT-hem är en del av Nytida/Friab som arbetar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg och behandling som leder till förändring. Vi är specialister inom DBT samt arbetar med flera olika metoder som är KBT inriktade. Målet är att skapa hållbara förändringar till flickor i åldern 14-20 år med psykisk ohälsa samt självskadabeteende oftast i kombination med olika destruktiva betende. Kullabygdens DBT-hem består av Hulta gård, Villa Lerhamn samt stödboende. Enheternas primära behandlingsmetod är dialektisk beteendeterapi som kombineras i individualterapi samt färdighetsträning på gruppnivå. Vi erbjuder dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter där du kan växa i din roll som behandlare. Du som söker kommer att få goda kunskaper i DBT-färdigheter samt möjligheten att bli bättre på det du gör genom stöd från kollegor, chefer och handledare. Kullabygdens DBT-hem söker nu behandlare/sommarvikarier Vi ser gärna att du har relevant utbildning, gärna socionom/beteendevetare 180 HP alt socialpedagog/behandlingspedagog (YH). Du har med fördel arbetat i en liknande roll, har erfarenhet av behandlingssamtal och förmår skapa trygghet och tillit i samspel med klienten. Du har erfarenhet av att arbeta med behandling i grupp samt goda kunskaper om evidensbaserade behandlingsmetoder som till exempel DBT, KBT, ACT och MI. Dina kvalifikationer För att arbeta hos oss ska du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor, du ska ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer samtidigt som du kan sätta gränser och vara tydlig i din vuxenroll. Du är duktig på att hantera situationer där även stress förekommer och förstår vikten av att vara självgående, ha förmåga att ta egna beslut och kunna ta tag i uppkomna situationer. För att trivas i rollen bör du vara driven att uppnå utsatta mål samt tycker om att samarbeta med kollegor likväl som att arbeta självständigt. Du är tydlig och beslutsam, har hög integritet, är professionell och respektfull i ditt bemötande. Du känner arbetsglädje, har självdistans och humor samt gillar skiftningar i arbetsintensitet där det ibland är en mer stilla vardag varvat med högt tempo med fokus på lösningar. Du är prestigelös och tycker om att lära dig nya saker. Som behandlingspersonal arbetar du i direkt behandlingsarbete med våra ungdomar. Du kommer även att arbeta med kontaktmannaskap, vilket innebär att du ansvarar för en eller flera ungdomar. I arbetet ingår det att samverka med deras familjer/nätverk, socialsekreterare och andra aktörer. För att säkerställa att uppdrag och mål uppfylls arbetar vi strukturerat med genomförandeplaner i behandlingsarbetet. Du ansvar tillsammans med din ungdom/dina ungdomar för att upprätta och följa upp den enskildes genomförandeplan. Vi ser gärna att du har vana att dokumentera. I ditt arbete behöver du vara förberedd på att kunna hantera svåra situationer så som att möta våra ungdomar när de är nedstämda såväl som upprörda. Du behöver kunna hantera situationer som tex om en ungdom självskadat. Du ska kunna hantera stressfyllda situationer och ha modet att sätta gränser och vara konsekvent i ditt arbete med våra ungdomar även under svåra stunder. Du ska visa att du står tryggt och stadigt kvar även när stormen lagt sig. I arbetet ingår också att upprätthålla vardagliga rutiner och struktur så som tex städning, matlagning, skjutsa ungdomar till skola, aktiviteter etc. Körkort är ett krav. Vi kommer kalla till intervjuer löpande. Den som erbjuds anställning krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Biståndshandläggare som vill arbeta under sommaren i Stockholm!
Sway Sourcing Sweden AB
Biståndsbedömare m.fl.

Erfarna biståndshandläggare sökes för sommaruppdrag 2025! Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande sommaruppdrag? Vi söker två erfarna konsulter som vill arbeta som biståndshandläggare och göra skillnad för personer under 65 år inom äldreomsorgen! Vad vi erbjuder: Ett spännande och givande uppdrag inom myndighetsutövning och handläggning Arbete med ansökningar inom hemtjänst, vård- och omsorgsboende, korttidsboende och dagverksamhet IBIC-metodik för att säkerställa individens behov Samarbete med kunder, anhöriga och vårdpersonal Utskrivningsplaneringar från slutenvården Vi söker dig som: Har socionomexamen eller likvärdig utbildning Är väl insatt i Socialtjänstlagen och relevant lagstiftning Har erfarenhet av myndighetsutövning och biståndshandläggning inom äldreomsorg Kan uttrycka dig mycket bra på svenska både i tal och skrift Är van vid att samarbeta och skapa trygga relationer Praktisk information: Uppdragsperiod: 2025-06-16 -2025-08-29 Placering: Stockholm Omfattning: Heltid 100% Sista ansöknindags: 28 Mars 2025 Ansökan: Skicka in ditt uppdaterade CV, referensförteckning och eventuella certifikat/examen. Vi ser fram emot att höra från dig! Låt oss tillsammans skapa en tryggare och mer inkluderande omsorg för de som behöver det mest! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sommarvikarier Viljan Ängby HVB
Viljan Individ och Familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

INFOGA BILD Om Viljan Ängby HVB Ängby HVB är inriktat på flickor 13-21 år med neuropsykiatrisk- psykisk ohälsa och eller intellektuell funktionsnedsättning. Beläget i central Knivsta. Upplands län. Om rollen som behandlingspedagog- sommarvikariat Vi söker dig med ett stort engagemang, erfarenhet och relevant utbildning. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra klienter. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, kommunicera dessa och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Tillsammans gör ni praktiska saker i vardagen som t.ex. att träna på ADL, motivera i samtal, upprätta och genomföra planeringar och behandlande insatser. Som behandlingspedagog hjälper du till i kontakter med myndigheter, vårdnadshavare och socialtjänst. Du fungerar som ett stöd för ungdomarna och ni tillsammans utvecklar strategier, tränar existerande strategier för att uppnå mål i vardagen. Målet är att våra ungdomar ska få större självförtroende vilket leder till ökad förmåga att klara sin vardag. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Dagligt genomförande av planering för ungdomarna Dokumentation Kontakt med nätverk och myndighet Närvarande tillsyn och motiverande stöd Dagligt genomförande i verksamhetens planering Kvalifikationer Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socialpedagog eller 400 YHP behandlingspedagog, samt kompetens kring mentaliseringsteori. B-körkort Utdrag ur misstanke-och belastningsregister Minimum 2-års relevant erfarenhet Meriterande: MI KBT TMO ACT Anställningsvillkor Roll: Behandlingspedagog/Socialpedagog Anställningsform: Timanställning Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Dagar, kvällar, helger med sovande jour. Tillträde: Juni 2025 Kollektivavtal: E Omsorg Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendogruppen, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi, tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Därtill kan vi erbjuda: Kompetensutveckling genom ett gediget internt utbildningsbibliotek Ledarskapsprogram Friskvårdsbidrag Vår förmånsportal Attendo plus i samarbete med Benify med samlade rabatter och personalförmåner Erfarna och stöttande chefer Kollektivavtal Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag [infoga sista ansökningsdag] men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för en bättre morgondag Om Viljan Vi på Viljan tror att alla människor har möjlighet till förändring. Det gör att vi skapat en arbetsplats där du som kollega är med och påverkar, gör skillnad och utvecklas. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Viljan samlar det bredaste utbudet av skräddarsydda lösningar inom individ- och familjeomsorg. Våra medarbetare arbetar med omtanke, engagemang och kompetens för att ge varje individ, förutsättningar att ta nästa positiva steg i livet. Tillsammans för en bättre morgondag !

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Rehabkoordinator till ny vårdcentral i Tumba

Rehabkoordinator till ny vårdcentral i Tumba Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av Aliso Tumba vårdcentral, som drivs av Qualicare Sweden AB, ett företag med lång erfarenhet inom primärvården sedan 2009. Företaget har framgångsrikt drivit vårdcentraler och specialistmottagningar inom Stockholms och Uppsalas regioner. Nu startar dotterbolaget Aliso Tumba vårdcentral, en nyöppnad vårdcentral belägen i det väletablerade och livfulla Tumba, med ett rikt utbud av service och nära tillgång till grönområden. Vår verksamhet är belägen på Samaritvägen 12. Vill du vara med och bygga upp vår fina mottagning från grunden? Detta är en unik chans för dig som rehabkoordinator att vara med och utforma verksamheten och arbetssättet på bästa sätt redan från början. Vår målsättning är att bygga ett team som präglas av en entreprenöriell anda, ett ovanligt fint bemötande och ett starkt driv att bedriva god vård med patienterna i fokus. Qualicare Sweden AB tror starkt på lokal förankring och anpassning i verksamhetsutövandet, vilket ger det lokala ledarskapet en verklig möjlighet att anpassa och leverera den vård som förväntas och efterfrågas av våra intressenter såsom patienter, region, samhälle och medarbetare. Qualicare Sweden AB har en tydlig målsättning att vara den mest omtyckta arbetsgivaren inom hälso- och sjukvården. Detta kommer att vara en viktig del i verksamhetens utformning, och stort fokus kommer att ligga på att skapa en bra arbetsmiljö för alla. Ett annat viktigt mål för Qualicare Sweden AB är att ge patienter en säker vård med högsta möjliga kvalitet. Detta kommer att vara en tydlig strävan för verksamheten, och för att uppnå det målet är det viktigt att samarbeta. Intervjuer sker löpande, så sök redan idag om tjänsten låter intressant för dig Kvalifikationer/Meriterande Krav: Legitimerad inom sjukvårdsprofession eller socionom. Meriterande: Genomgången kurs vid Karolinska Institutet: "Koordineringsinsatser - att koordinera sjukskrivnings- & rehabiliteringsprocessen (7,5 hp) eller motsvarande kunskap inom försäkringsmedicin. Utbildning i Motiverande Samtal (MI). Din roll Som rehabiliteringskoordinator (rehabkoordinator) kommer du att stödja sjukskrivna patienter genom rehabiliteringsprocessen och underlätta deras återgång till arbete eller inträde i arbetslivet. Din roll innebär att fungera som en resurs för läkare och andra hälsoprofessioner i frågor som rör rehabilitering och sjukskrivning. Rehabkoordinatorn har tre huvudsakliga arbetsområden: Stöd till patienten. Intern samordning av rehabilitering och sjukskrivning. Samverkan med externa aktörer, såsom Försäkringskassan och arbetsgivare. Din profil Vi söker dig som: Har förmågan att se både verksamheten och patienten ur ett helhetsperspektiv. Besitter god kommunikationsförmåga och har en talang för att skapa goda relationer med både patienter och kollegor. Är lyhörd för patienternas totala behov och bemöter alla med ett professionellt och ödmjukt förhållningssätt. Är stabil, anpassningsbar och arbetar bra både i team och självständigt. Trivs med att ta ansvar och visa engagemang i en liten enhet. Om anställningen Omfattning: Deltid Anställningsform: Tillsvidareanställning Lön: enligt överenskommelse Arbetsgivare: Qualicare Sweden AB Kontaktuppgifter: Adnan Jwayed Mobil: 073-528 82 11 E-post: [email protected]

14 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Intresseanmälan - Personlig Assistent

Vad roligt att du vill jobba hos oss! När du registrerat dig kan du hittas och kontaktas av våra arbetsledare i de olika assistanserna. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Varmt välkommen med din Intresseanmälan! Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

14 mars 2025
Sista ansökan:
9 september 2025
Social och glad personlig assistent SÖDRA STHLM
Familjen utan gräns AB
Personliga assistenter

Familjen är en trygg och engagerad arbetsgivare med över 10 års erfarenhet inom personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsvariation. Vi arbetar personcentrerat, det vill säga att du som individ blir sedd och bekräftad i vår verksamhet oavsett om du arbetar, är anhörig eller har assistans. Vi har även samarbete med Egna arbetsgivare inom personlig assistans. Vi erbjuder ekonomiska och andra administrativa lösningar som vi tillsammans skräddarsyr för att nå varje individs olika behov. Samtliga samarbeten sker med arbetsgivare som är kopplade till kollektivavtal och därför kan vi tillsammans erbjuda trygga och stabila anställningar. Vi är verksamma i hela Sverige, från norr till söder men har vårt kontor i Stockholm. Vi väljer att vara det lite mindre och personliga valet för dig som söker en personligare assistans. Företagets grundare och ägare har tidigare arbetat som personlig assistent, detta ser vi som en extrakraft som hjälper oss att bygga stabila arbetsgrupper där vi levererar högkvalitativ, personcentrerad assistans. Vi söker nu några personliga assistenter till en kvinna som bor i SÖDRA STOCKHOLM. Beskrivning av arbetsplatsen och tjänsten Jag söker nu nya kvinnliga assistenter för arbete hos mig. Jag lever ett aktivt liv, tycker om att vara ute bland folk och hitta på nya saker. Jag har ett stort socialt umgänge som jag värnar om. Jag söker dig som är rolig, social och som gillar att skratta. Du måste kunna anpassa dig efter min vardag. Jag har en medfödd CP-skada vilket innebär att du som min assistent kommer att vara mina armar, ben och röst. Jag har assistans dygnet runt, fördelat på 3 stycken arbetspass. Till en början jobbar du morgon eller eftermiddag och just nu söker jag någon som kan jobba extra eller en tjänst på 50%, men detta kan diskuteras. Det är viktigt för oss att bygga stabila och trygga arbetsrelationer som håller långsiktigt, därför ser vi gärna att du ser detta jobb som något hållbart under en längre tid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För frågor om tjänsten hänvisar vi till samma mejladress som används vid ansökan.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personliga assistenter sökes för sommarvikariat på sydöstra Gotland!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos kunder som bor på sydöstra Gotland har goda kunskaper i svenska har god fysik och kan hjälpa till med förflyttningar har B-körkort och bil tål pälsdjur Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi söker ett flertal personer som vill arbeta hos oss under semesterperioden juni-aug. Tjänsterna varierar mellan 70-100% och är fördelade enligt följande: Dag- och kvällspass (07:00–15:00, 07:00–16:00 eller 09:00–13:00), (15:00–22:00, 16:00–22:00 eller 16:00–21:00) Aktiv natt (22:00–07:00 vardagar), (21:00–08:00 helger) Dygnspass (07:30 till 08:00) med 6 timmars jour. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025