Personliga assistenter sökes i Åkersberga
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Innehar B-körkort för manuell växellåda, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Stödpedagog, Trelleholm Gruppbostad LSS, Frösunda Omsorg
Frösunda Omsorg AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vi på Frösunda Omsorg söker en driven och engagerad stödpedagog som vill jobba på Trelleholm Gruppbostad LSS, i Svalövs kommun. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som stödpedagog på Frösunda? Som stödpedagog arbetar du aktivt på gruppboendet genom att erbjuda stöd, service och omvårdnad samt planerade insatser och aktivitet i samråd med kunden. Du motiverar och stödjer kunderna i sina dagliga aktiviteter. Stödet du ger utgår alltid från kundens individuella behov och skall främja självständighet och delaktighet. Stödinsatserna utförs med respekt för kundens integritet och självbestämmande. Lagstadgad och yrkesmässigt ansvar för fastställda stödinsatser enligt LSS. Ansvar för att, tillsammans med kunden och kontaktperson upprätta genomförandeplaner. Att säkerställa att insatser där i kundens genomförandeplan planeras, utförs, utvärderas och utvecklas. Ansvar för social dokumentation kopplat till uppdraget samt delegerade HSL-insatser. Att samverka med interna och externa nätverk och andra samarbetspartners. Att leda och handleda kollegor det pedagogiska arbetet och pedagogiska metoder som innebär att söka, inhämta och sprida ny kunskap om pedagogiska metoder i verksamheten. Tillämpa fördjupad kunskap och dela med sig av kompetens och sakkunskap till andra medarbetare. Exempel på arbetsuppgifter: Stöd vid måltider, social närvaro, stödsamtal, aktiviteter Ansvara för kartläggning av kundens förmågor Upprätta genomförandeplaner Personlig omvårdnad Handleda kollegor Arbetstiderna är förlagda är dag, kväll, sovande jour och varannan helg. Om Trelleholm Trelleholm är en resurskrävande enhet som vänder sig till vuxna personer inom LSS personkrets 1. Trelleholm har 6 lägenheter och ligger i Svalövs kommun, omgiven av fantastik natur. Vem söker vi? Vi söker dig som är driven och engagerad med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Du har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. I din roll som stödpedagog är du ansvarstagande, strukturerad och har mycket god samarbetsförmåga. Uppmärksammar andras synpunkter och kompetens samt ger dem utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten Du tar självständigt ansvar för egna arbetsuppgifter i såväl framgång som motgång. Tar även ansvar för det gemensamma resultatet och gör det som behöver göras för att organisationen ska uppnå sina mål. Utbildning till stödpedagog 400yh, eller högskoleutbildning minst 60hp inom vad arbetsgivaren bedömer relevant, området skall ha en tydlig inriktning inom funktionshinderområdet. Minst 2 års sammantagen yrkeserfarenhet från pedagogiskt arbete riktat mot personer med funktionsvariationer inom LSS. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. God fysisk förmåga, eftersom arbetet innehåller aktiviteter med kunderna. Utbildning och erfarenhet av flera av följande områden: tydliggörande pedagogik och alternativ kommunikation TEACCH, TAKK, sociala berättelser, utmanande beteende, MI och Låg affektivt bemötande. Krav Körkort Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader. Omfattning: 97% Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Sista ansökningsdag: 2025-06-01 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010-130 33 71 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Polsktalande personliga assistenter sökes för sommarvikariat i Farsta
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 70-årsåldern, boendes i Farsta är polsktalande är rökfri har erfarenhet av liknande arbete har god fysik Det är även meriterande om du: är undersköterska eller sjuksköterska Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: tjänst 1: dag/kvällspass (07:00–14:00 eller 14:00–21:00), omfattning ca 60–70%. tjänst 2: Nattpass (21:00–07:00) med 3 timmars jour, omfattning ca 50–60%. dubbelassistans dygnet runt tjänsterna gäller under 14/7-14/8 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Personlig assistent sökes i Forserum
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi alert och ansvarsfull assistent till ung kvinna som bor i Forserum. Hon bor i villa tillsammans med sin familj och som assistent blir detta din arbetsplats. Hon har flerfunktionshinder och är rullstolsburen, vilket innebär att hon behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Hon kommunicerar med ord men använder teckenkommunikation som stöd. Hennes intressen är att bland annat shoppa, pyssla och pärla, musik, länsdans, bio, åka med familjen på bilträffar, smink och hår, film, ipad, träna på gym, djur eller baka. Så delar du dessa intressen är det ett stort plus! Två dagar i veckan är kunden på daglig verksamhet och du som assistent lämnar och hämtar henne där. Du ska vara trygg och ha lätt för att ta initiativ, vara van vid förekommande hushållsarbete och hjälp i daglig livsföring. Då hon är i behov av personlig assistans dygnet runt så är det av vikt att du är flexibel och kan vikariera vid sjukdom och ledighet inom personalgruppen. Alla förflyttningar sker med lift, det är därmed meriterande om du har kunskap om olika hjälpmedel. Ibland kan manuella förflyttningar förekomma exempelvis vid resor där du som assistent får följa med. Arbetstiderna är fördelade på dagar, kvällar, nätter (väntetid 8h) och helger så du bör vara positiv till att jobba alla tider om dygnet. Vi söker dig som kan arbeta som timvikarie med chans till förlängning. Om dig För att trivas bör du vara flexibel, inkännande, lyhörd och såklart ha hjärtat på rätt ställe. Det finns inga krav på tidigare arbetslivserfarenhet eller relevant utbildning, då det är främst personkemin som är avgörande. Det som du behöver kunskap om i arbetet får du lära dig på plats genom bredvidgång av annan assistent och handledning i hemmet. Du kommer även ha tillgång till assistentutbildning vid eventuell anställning. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Har du även kunskap av tecken som stöd är det meriterande. Krav är att du inte är pälsdjursallergiker då katt finns i hemmet. B-körkort krävs då handikappanpassad bil finns på arbetsplatsen. Viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift då dokumentation ingår i tjänsten. Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

13 mars 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Timvikarierande boendestödjare till Badhusgatan
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi nya timanställda boendestödjare till vårt team på Badhusgatan i Borås. Vi behöver timvikarier både för vaken natt och dag, kväll, helg, jour. Om Badhusgatan Badhusgatan är ett stödboende med 12 lägenheter för vuxna personer med ett mer eller mindre aktivt missbruk i kombination med psykisk ohälsa. Vi har en gemensam matsal där vi serverar frukost, lunch och kvällsmat samt ett gemensamt sällskapsrum. Utanför huset har vi grönytor där vi ställer ut utemöbler på sommaren och boendet ligger precis intill Ramnasjön med sin fina fågelkoloni och den uppskattade Ramnaparken i närheten. Badhusgatan ligger nära centrala Borås och det finns goda möjligheter till pendling med kollektivtrafik. På Badhusgatan arbetar 8 boendestödjare med stor kompetens och erfarenhet av målgruppen, alla med ett enormt engagemang. Utöver boendestödjarna finns en gruppchef för verksamhetsnära stöd och arbetsledning samt en enhetschef som är tillgänglig i verksamheten under kontorstid. Badhusgatans medarbetare har ett nära samarbete med socialsekreterare, hälso- och sjukvård, kriminalvård med mera. Arbetsgruppen får kontinuerlig utbildning och vid behov finns det möjlighet till handledning för hela teamet. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra boendes bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och förmåner Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timvikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Omgående eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-13, intervjuer sker löpande under ansökningstiden. För mer information kontakta: Enhetschef Janne Jacklin tfn: 0723-748351 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Sommarvikarie och timanställd till Nibblevägens serviceboende i Jakoberg...
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Nibblevägen serviceboende boendestödjare som kan arbeta i sommar och vid behov dagtid, kvällstid med sovande jour. Vi erbjuder ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en allmän visstidsanställning (timanställning) Om Nibblevägens serviceboende Nibblevägens serviceboende är en liten personlig enhet där vi arbetar med både hjärna och hjärta. Enheten drivs av Nytida AB/entreprenad på uppdrag av Järfälla kommun. Den ligger 5 minuters promenad från pendeltåget i Jakobsberg. Personerna som bor på Nibblevägen har ett LSS-beslut och är vuxna. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helg samt sovande jour på natten. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Allmän visstidsanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överrenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-23 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Emma Linder [email protected] 073-5403790 Laura Arévalo laura.aré[email protected] 073-8423548 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Sommarvikarie och timanställd till Blomstervägens gruppbostad i Kallhäll
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Blomstervägen gruppboende en sommarvikarie och timanställd som vill arbeta dagtid, kvällstid och/eller vaken natt. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är allmän visstidsanställning Om Blomstervägen gruppbostad Blomstervägen gruppboende ligger en bit utanför Kallhäll Centrum, bussförbindelser finns. Våra boende är personkrets 1 så det är önskvärt att du har erfarenhet av autism och och intellektuell funktionsnedsättning. Har du inte erfarenhet är det viktigt att du vill lära dig. Vi arbetar med individuellt stöd och det är posititivt om du kan tecken som stöd eller vill lära dig detta. Vi arbetar efter vårt ramverk för pedagogik där lågaffektivt bemötande är en viktig del. Vi är en arbetsgrupp som är väldigt inkännande till den enskildes behov och gemensamt skapar en personlig pedagogik som vi alla följer, vi tänker att du vill arbeta enligt detta arbetssätt. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timanställning vid behov Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-06 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Gruppchef Annika Lindblad, [email protected] 073-5121978 alternativt Verksamhetschef Emma Linder [email protected] 073-5403790. Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Givande extrajobb som personlig assistent – nära Malmö!
Humana AB
Personliga assistenter

Vi söker en glad och engagerad personlig assistent till en härlig man i 50-årsåldern som bor i Bara, strax utanför Malmö. Han har en halvsidig förlamning och behöver en pålitlig och positiv assistent som kan stötta honom i vardagen – från träning och aktiviteter till vardagssysslor och personlig omvårdnad. Arbetstider: Du arbetar jämna veckor: Fredagar 09:00–14:30 Söndagar 17:30–22:00 Det finns även chans till extra pass som timvikarie! Vem är du? - Ansvarstagande, lyhörd och trivs med att jobba nära andra människor - Har glimten i ögat och uppskattar humor i vardagen - Tidigare erfarenhet av personlig assistans är ett plus, men det viktigaste är att du har hjärtat på rätt ställe och vill bidra till en meningsfull vardag För denna tjänst krävs det att du har: Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift Det är även meriterande om du har: Erfarenhet av en liknande roll Vad händer nu? En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Zinnia Örnbielke [email protected]

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Samordnare till Hemnovia // Göteborg
Oddwork Sweden AB
Socialsekreterare

Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker. Som Samordnare Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående. Vi söker dig med: …hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap eller som samordnare är detta ett plus. Våra önskemål: Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem. Svenska i tal och skrift. Körkort och möjlighet att resa vid behov. Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling. Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet. Utbildning inom kälvestensutredning är meriterande. Varför Hemnovia? På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats! START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

13 mars 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Personlig assistent Lomma
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Trollhättan och Örebro. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende och serviceboende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se Vi söker dig, med ett genuint intresse för människor och hjärtat på rätt plats. Du är positiv och har ett glatt humör med stor empati. Du sätter alltid kunden i fokus. Är lyhörd för kundens önskemål och förstår vikten av att respektera kundens hem, som även är arbetsplatsen. Du är pålitlig och ärlig, och vill utföra ditt arbete så noggrant som möjligt då du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa. Det är en fördel om du kan prata Albanska men inte ett krav. Arbetet sker under dygnets alla timmar och tjänsten är en deltidstjänst men chans till heltid finns för rätt person. Kunden simmar regelbundet och du kommer att vara med på badhuset. Vi söker hos dig: - gilla att vara i väg på aktiviteter med brukaren - ha ett intresse för träning Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personlig assistans sedan tidigare, men viktigast är personkemin. OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

13 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025