Om tjänsten Jag är en glad tjej på 32 år, boende i centrala Fagersta som nu söker nya kvinnliga assistenter att dela min vardag med. Du som söker till mig ska ha ett engagemang för ditt yrke som som assistent, vara flexibel och gilla att jobba som ett team där vi tillsammans skapar en attraktiv arbetsplats. Jag har en förvärvad ryggmärgsskada och är förlamad från nacken och nedåt och är alltså helt beroende av pålitlig hjälp i min vardag. Tillsammans med mina assistenter tycker jag om att baka, laga mat eller bara se på film hemma i soffan. Arbetstiderna hos mig är dels dygn men har även lite kortare kvällspass på schemat. Omfattning: ca 50% på en fast schemarad, samt timvikarier vid behov. Om dig som person Trygg i dig själv och en vilja att jobba med människor är viktigt för mig. För att vi ska förstå varandra måste du behärska det svenska språket i både tal och skrift. Du måste dessutom ha humor, då kommer vi att trivas med varandra! Har du erfarenhet av taklift och koff-assist så är det toppen, annars får du lära dig på plats. Det är bra om du har körkort, men det är inget krav. ____________________ Vilka är vi? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ____________________ För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och vill jobba tillsammans med en kille i 20-års åldern som personlig assistent i Junsele med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har en stor portion humor, gillar att vara aktiv och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av kön, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Önskvärt är att du är motorintresserad och är någonstans mellan 18-30 år. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, helg och natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Timanställning med chans till visstidsanställning Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner, verksamhetschef. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos vår kvinnliga kund som är i 50-åldern och bosatt i Tibro, vår kund söker första hand en kvinnlig assistent i "sina bästa år" har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift har god fysik och kunskap om/med insulin och astmamedicin Det är även meriterande om du: är undersköterska eller har längre erfarenhet av liknande arbete har körkort och bil för ta sig till arbetsplatsen delar kundens intressen av matlagning/bakning och dansbandsmusik Mycket stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär i dagsläget rullande 2 veckors schema. Varannan helg lördag och söndag och 2 vardagar varannan vecka. kl. 08.45-20.15. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående, Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Annika [email protected]
Nu söker vi på Berglunda HVB vikarier, både för att täcka behov just nu men även till sommaren. Berglunda är ett HVB-hem i Eksjö som tar emot vuxna personer, 20 år och uppåt, med olika psykiska funktionsnedsättningar och till viss del även med skadligt bruk och beroende. På Berglunda HVB strävar vi efter att ge en god och säker omvårdnad, ett gott bemötande, en meningsfull och förutsägbar vardag samt att ha hög kvalité i de insatser vi erbjuder till inskrivna klienter. Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta vuxna med funktionsnedsättning till en meningsfull vardag. Tillsammans gör vi olika aktiviteter, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Berglunda HVB På Berglunda och Kompassen finns cirka 35 medarbetare (alla anställningsformer) med lång erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen. Vi har en god gemenskap mellan arbetsgrupperna och samverkar mellan våra tre olika avdelningar. Vår målgrupp är intressant och lärorik att arbeta med och vi lär oss nya saker varje dag i mötet med våra inskrivna klienter. Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller under utbildning till behandlingspedagog, gärna med erfarenhet av psykiatri och till viss del missbruk. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 2025-06-01 Sista ansökningsdag: 2024-06-01 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] eller [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Gärdesgatans gruppbostad är ett boende som erbjuder personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller autismliknande tillstånd ett hem där man kan växa och utvecklas i sin egen takt, med stöd och uppmuntran från personalen. Boendet är beläget i en lugn och naturskön omgivning, vilket bidrar till en hög livskvalitet för de boende. Personalen arbetar med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och utgår från motiverande samtal i deras bemötande för att skapa en positiv och utvecklande atmosfär. Om tjänsten Som boendestödjare med vaken natt-tjänst arbetar du med att säkerställa trygghet och stöd för individer med funktionsvariationer under natten. Denna roll innebär att vara tillgänglig och beredd att agera vid behov, vilket kan inkludera att hantera eventuella akuta situationer, erbjuda emotionellt stöd och praktisk hjälp. Det kan även vara uppgifter som att hjälpa till med personlig hygien eller att vara ett stöd under natten genom att ha lugnande samtal. I arbetet som vaken natt ingår även vissa hushållssysslor i boendets gemensamma utrymmen samt dokumentation om observationer som sker under natten. Anställningsvillkor Vi söker nu en medarbetare för ett vikariat. Tjänsten är på 70-100% och arbetstiderna är förlagda både vardagar och helg natt. Vi tillämpar individuell lönesättning och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde för tjänsten sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person behöver du vara serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Tjänsten som boendestödjare nattetid kräver även tålamod, flexibilitet och lyhördhet då du kommer att arbeta nära människor med olika behov. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du har: Utbildning som undersköterska eller boendestödjare Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av jobbet Erfarenhet inom LSS Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik B-körkort/ Manuell Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter [email protected]
Om Unikas ledsagning och avlösning Avlösar- och ledsagarservice är ett stöd som gör det möjligt för dig att delta i samhällslivet och ha kontakt med andra. Det kan handla om att delta i fritids- och kulturaktiviteter, såsom att gå på café, vara ute i naturen, träna, promenera eller träffa vänner. Avlösarservice sker mer i hemmet och fokus är att vårdnadshavare ska få ägna sig åt andra sysslor/ aktiviteter. Om rollen som Ledsagare Som ledsagare ger du stöd och omsorg till en person med funktionsvariation i sina fritidsaktiviteter. Det kan vara gå på café, vara ute i naturen, träna, gå promenader eller träffa vänner. Din främsta uppgift är att skapa en trygg och stimulerande tillvaro för individen. Stödet anpassas efter individens behov, vilket kan inkludera kommunikationsstöd, träning av självständighet eller aktiviteter som stärker personens välbefinnande. I rollen är det viktigt att ha ett pedagogiskt och lågaffektivt bemötande samt att kunna arbeta självständigt och flexibelt utifrån varje individs unika förutsättningar. Som ledsagare bidrar du till att skapa en positiv och utvecklande samspel där individen känner sig trygg och delaktig. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Till denna kund behöver vi någon som har personlig mognad och har viss erfarenhet av utåtagerande personer. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov Erfarenhet av utåtagerande och självskadande beteenden Anställningsvillkor Anställningsform: Visstidsanställning, timanställning Tjänstgöringsgrad: Deltid, kunden är beviljad 10 timmar ledsagning/ månad Arbetstid: Kväll- och helgtid Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna som är bosatt i Porjus. Kunden är född i Thailand och har lättare att förstå sitt modersmål än svenska, även om hon förstår svenska väl. Denna kund är mån om sitt utseende, tycker om att få håret och naglarna fixade och att sminkas. Hon tycker också om att titta på TV samt att träna. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien och promenader. Tjänsten är en timanställning för att kunna täcka upp vid behov. Arbetstiderna är i första hand fördelade på dagtid under vardagar. Kvällstid kan däremot förekomma vid behov. Arbetstiderna ser oftast ut som följande: 09:00-16:00 under vardagar. Omfattning: Timanställning. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Behärskar det thailändska språket. Det är krav på att du: Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om Unikas ledsagning och avlösning Avlösar- och ledsagarservice är ett stöd som gör det möjligt för dig att delta i samhällslivet och ha kontakt med andra. Det kan handla om att delta i fritids- och kulturaktiviteter, såsom att gå på café, vara ute i naturen, träna, promenera eller träffa vänner. Avlösarservice sker mer i hemmet och fokus är att vårdnadshavare ska få ägna sig åt andra sysslor/ aktiviteter. Om rollen som Ledsagare Som ledsagare ger du stöd och omsorg till en person med funktionsvariation i sina fritidsaktiviteter. Det kan vara gå på café, vara ute i naturen, träna, gå promenader eller träffa vänner. Din främsta uppgift är att skapa en trygg och stimulerande tillvaro för individen. Stödet anpassas efter individens behov, vilket kan inkludera kommunikationsstöd, träning av självständighet eller aktiviteter som stärker personens välbefinnande. I rollen är det viktigt att ha ett pedagogiskt och lågaffektivt bemötande samt att kunna arbeta självständigt och flexibelt utifrån varje individs unika förutsättningar. Som ledsagare bidrar du till att skapa en positiv och utvecklande samspel där individen känner sig trygg och delaktig. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Till denna kund i Bromma utför vi även hemtjänst vilket gör att du som söker skall vara behjälplig med sådana sysslor också. Det är tvättning, städning och matlagning till kunden. Då kunden är känslig med vilka hen har hemma hos sig ser vi helst kvinnliga sökanden. Kunden har marsvin hemma. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov Är kvinna från 25 år. Matlagningsintresserad Anställningsvillkor Anställningsform: Visstidsanställning, timanställning Tjänstgöringsgrad: Deltid, kunden är beviljad 16 timmar ledsagning/ månad Arbetstid: Dag-, kväll- och helgtid Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en glad och social kille på 23 år som bor i Hägersten. Jag har en cp-skada och sitter i rullstol. Jag har inget tal men kommunicerar med tecken, ljud och bliss. Som personlig assistent förväntas du vara mina armar och ben, vilket innebär att du kommer hjälpa mig med vardagliga sysslor som att laga mat, städa, diska, duscha och övrig personlig hygien. Mina intressen är musik, jag gillar framförallt dansbandsmusik. Det är inget krav att vi ska dela det intresset, men det är en fördel om du gillar att lyssna på musik eftersom jag ofta gör det. Jag tycker även om att resa med Viking Line samt till släktingar i Göteborg och varje år besöker vi Böda Camping. Detta innebär att resor i arbetet förekommer. Jag går även på daglig verksamhet fyra dagar i veckan mellan 9-15 där jag har med mig min assistent. Tjänsten är vid behov och ordinarie personals frånvaro. Den fördelas på dag- och nattid, mån-sön. Det är ca. 7,5 timmars väntetid/natt. Omfattning: Behov/extra. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Som person vill vi att du ska ha en positiv grundsyn, vara social och gilla att vara aktiv. Du behöver ha "skinn på näsan", kunna ta egna initiativ och vara intresserad av att lära känna mig och mina behov. Det finns hund i hemmet så du får inte vara allergisk mot pälsdjur eller hundrädd. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg, Har erfarenhet av kommunikation med bliss, Kan hoppa in med kort varsel. Det är krav på att du: Inte är pälsdjursallergiker, Har flytande kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Olofström. Vad innebär den här tjänsten? Vi söker sjuk/timvikarier med chans till schemarad, hos en aktiv medelålders, rullstolsburen man. Arbetstiderna är fördelade på alla veckodagar & dygnets alla timmar. Arbetstiderna är uppdelade på dagtid eller vaken natt. Som personlig assistent arbetar du i kundens hem. Det är viktigt att du har god självinsikt och är van att möta människors olika behov. Du som söker är lyhörd och har ett ödmjukt och bra förhållningssätt mot andra människor. Du är professionell och värnar om kundens personliga integritet. Personlig Assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis att klä sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen fungerande. Vår bransch gör skillnad för människor – på riktigt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker på kunds önskemål efter kvinnliga assistenter, gärna +35 år. Du som söker är rökfri, har manuellt B-körkort, är social, glad, pålitlig och trygg. Vi ser gärna tidigare vårderfarenhet. Djur finns i hemmet. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift och kunna vara vår kund behjälplig med hygien och hushållsuppgifter som matlagning och att hålla fint i hemmet och vara med på aktiviteter. Som assistent i detta uppdrag krävs att du är flexibel och har en bra samarbetsförmåga. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: är kvinna. är +35 år. är rökfri. har manuellt B-körkort har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: timanställning vid behov med chans till visstidsanställning Omfattning: deltid Arbetstider: Alla veckodagar (inkl. helg) 09:00-21:00 och 21:00-09:00 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Sonja Westlin Norrman Verksamhetschef 010-130 32 15 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer