Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba vid behov som personlig assistent i Ljungby.Vad innebär jobbet som personlig assistent?Som personlig assistent arbetar du hos vår kund som har en funktionsvariation. Kunden är en man som sitter i rullstol och behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter samt utflykter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vem söker vi?På kunds begäran söker vi dig som är kvinna, och som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Körkort är ett krav. Vi ser gärna att du:- Har ett genuint intresse av att hjälpa andra.- Kan förstå och göra dig förstådd på svenska.- Har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav).Övrig information:Anställningsform: Tim- och behovsanställning, möjlighet till sommarjobbArbetstider: Man arbetar 07,30-20,00 alla dagarTillträde: Enligt överenskommelseVi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Sista ansökningsdag: 2024-02-28Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:Verksamhetschef Amila Ganic 010 -130 37 67, eller via mejl på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Om Slalomvägen Gruppbostad Vi söker stödassistenter till oss på LSS Slalomvägen Gruppbostad, en del av Unika, som ligger i Enköping. Vår inriktning är vuxna personkrets 1 LSS 9:9 med intellektuell funktionsnedsättning eller autismliknande tillstånd. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att erbjuda en meningsfull och förutsägbar vardag med mycket struktur för de som bor hos oss. Vi arbetar målinriktat utifrån uppdragsplanen, har ett professionellt och rehabiliterande förhållnings- och arbetssätt samtidigt som vi arbetar utifrån verksamhetens resurser och budget. Vårt arbete anpassar vi utifrån varje individs förutsättningar och behov och utgångspunkten är individens personliga genomförandeplan. Vår målsättning är att brukarna ska bli så självständiga som möjligt och vi stöttar dem i att använda sina egna resurser för att de ska utvecklas och få en god livskvalitet. Vårt arbetssätt innebär att ha ett lågaffektivt bemötande samt tydliggörande pedagogik. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande B-körkort är ett krav Meriterande om du därtill har Kunskap och erfarenhet av metodarbete Erfarenhet att arbeta med genomförandeplan Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. AnställningsvillkorAnställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställningTjänstgöringsgrad: Ca 90%Arbetstid: Rullande schema, dag, kväll och helg. Övervägande långa arbetspass.Tillträde: Omgående eller efter överenskommelseKollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenSista ansökningsdag 31 januari 2025.Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Vi söker just nu personliga assistenter till en kvinna i Alingsås med Parkinsons sjukdom. Kunden behöver hjälp i sin dagliga livsföring såsom, matsituationer, hygien och att vara ett allmänt stöd i hennes vardag. Då kunden har väldigt varierande form under dagen pga sin sjukdom är det viktigt att du är lyhörd, inkännande och har ett gott tålamod. Du får gärna vara en glad och positiv person som inte är rädd för att hjälpa till när det behövs men som också har känsla för när man skall ta ett steg tillbaka . Vi söker dig som är initiativtagande, punktlig och ansvarstagande. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av vårdarbete och personer med parkinson. B-körkort är ett krav,( gärna för manuell ) . Lön : Enligt överenskommelse Arbetstid: 10.00-20.00 veckans alla dagar. Tjänst: Detta är en tjänst på 50% med möjlighet att kunna hoppa in vid semestrar eller sjukluckor. . För att kunna jobba hos oss behöver du ha BankID , och godkänna att du använder den i tjänsten för att godkänna din tidsrapport. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Friskvårdsbidrag. -Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan!
OM OMSORGSCOMPAGNIET ABOmsorgsCompagnieti Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö,Örebrosamt Trollhättan. OmsorgsCompagnieti Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende, serviceboende. Viäri dagsläget ca 1000 medarbetare. Besök gärna vår hemsidawww.oc.se Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Örebro. Då vår kund är syn och hörselskadad krävs det att du behärskar teckenspråk. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Du kommer hjälpa vår kund i hemmet med div hushållsgöromål men även följa med på olika aktiviteter utanför hemmet såsom träning, shopping, fika mm Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg. Vi tror även att du är: Noggrann Tålmodig Serviceinriktad Initiativtagare Lyhörd Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagnietvärnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Beskrivning av tjänsten som Personlig Assistent Vi söker dig som vill arbeta extra som personlig assistent hos en glad kvinna på Södermalm, Stockholm. Exempel på arbetsuppgifter är hjälp vid måltider, skötsel av personlig hygien, av- och påklädning och hushållssysslor. Samverkan med vårdpersonal, anhöriga och daglig verksamhet förekommer, så det är viktigt att du kan göra dig förstådd i tal och skrift. Kunden har begränsad kommunikation men gör sig förstådd både via tal och via gester. När kunden inte är på daglig verksamhet gillar hon att göra utflykter med rullstolen. Kunden gillar även att känna sig fin, (så som val av kläder, fixa håret)där du som assistent spelar en viktig roll i att erbjuda hjälp och stöd. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Det söker vi hos dig Kunden önskar endast kvinnliga assistenter.I detta uppdrag är det viktigt att du som assistent är lyhörd, strukturerad och noggrann. Du tar eget ansvar för arbetet och är tydlig i din överrapportering till kollegor. Samverkan med andra aktörer förekommer och det är du som assistent som för kunds räkning ansvarar för att detta sköts korrekt. Personliga egenskaper som lugn, flexibel,tålmodig och nära till skratt är något som uppskattas av kunden. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timvikariat Omfattning:Vid behov Arbetstid: Bl.a tidig morgon (pass som börjar 07:00), kväll och helg. Tillträde:enl. överenskommelseDå tjänsten i första hand är ett timvikariat erbjuds arbete utifrån eventuella vakanser. För att du ska vara aktuell för tjänsten krävs att du är villig att ställa upp med kort varsel och kunna arbeta på tidig morgon och korta pass (3 timmar). Längre pass förekommer också. Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 250131 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Varmt välkommen med din ansökan!
Beskrivning av tjänsten som timvikarie Vi söker dig som vill arbeta hos en pigg och härlig kvinna i Mariefred.Kunden har flertalet funktionsnedsättningaroch varierande behov av stöd för att klara av vardagen. Exempel på förekommande arbetsuppgifter, så som hjälp med Av- ochpåklädning Personlig hygien Hushållssysslor Egenvård (behandling med lymfmaskin), massage Stöd vid vårdbesök och andra aktiviteter Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta kloka beslut i samråd med kunden. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Utbildning, erfarenhetoch personliga egenskaper God kommunikationsförmåga Flexibel Lyhörd Initiativtagare Vi söker efter dig som är en stabil och trygg kvinnlig assistent med stor respekt för dina arbetsuppgifter.Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen. Det är även mycket bra om du som assistent är flexibel då tidsändringar ibland kan ske med kort varsel pga kundens olika vårdbesök.Detta uppdrag passar perfekt om du har en annan sysselsättning men önskar att arbeta extra. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Vid behov Arbetstid: Dag,eftermiddag,kväll. Vardag och helg. Tillträde: Omgående. Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 250131 Varmt välkommen med din ansökan!
Konstnärlig kvinna i , med en stor portion humor och gillar att baka söker nu en likasinnad assistent som kan jobba framför allt helg, dagtid. Ibland kan det bli aktuellt på vardagar. Du som söker behöver vara ansvarstagande, noggrann, lyhörd, lugn, inkännande och besitta ett stort tålamod. Icke rökare. Kommunikation är ett viktigt verktyg och därför behövs god förståelse för det svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård, PEG, sondmatning och andningsvård. Hund finns i hemmet, och därför ser vi gärna att den som söker är djurvän. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Så länge uppdraget varar/ vikarie Omfattning: Deltid Arbetstid: Dag/kväll/helg Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen in med din ansökan!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: - vill arbeta hos en kvinna i 60-årsåldern bosatt på Lidingö - har goda kunskaper i svenska - har erfarenhet inom vård- och omsorg Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av Parkinsons sjukdomsförlopp - är arabisktalande eller har kunskaper i arabiska Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 80%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid, samt omfattar vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]
Som boendehandledare förväntas du planera, utföra, dokumentera och utvärdera aktiviteter och mål tillsammans med ungdomen. Respekt för individens integritet och självbestämmande är grundläggande värderingar i det dagliga arbetet. Vi arbetar för att ge våra ungdomar stöd i vardagen med struktur, social interaktion, meningsfull fritid, vårdkontakter och hushålla med energier. Ett av våra huvudsyften är att ge ungdomarna möjlighet till en välfungerande skolgång. Ett annat syfte är att ge varje ungdom en meningsfullt utformad fritid. Andra viktiga arbetsområden är att i samarbete med övriga medarbetare ansvara för trivsel, ordning och reda i verksamhetens gemensamhetsutrymmen och att aktivt delta i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Utöver dettaförekommer också matlagning till ungdomarna vidvarje arbetspass. Arbete sker dygnet runt med sovande jour, två helger av fem utifrån ett rullande schema och arbete sker både i team och självständigt. Din bakgrund: För att trivas hos oss är du prestigelös ochhar du ett salutogent förhållningssätt, ett genuint intresse för målgruppen och är flexibel i ditt arbete. Förväntningar: Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och med erfarenhet av arbete inomLSS. Du är prestigelös, tror på samarbete och kan arbeta både självständigt och i grupp. För dig är det viktigt med goda och förtroendefulla relationer till både ledning, kollegor, vårdnadshavare och brukare. Du delar våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet. Kvalifikationer Du har eftergymnasialutbildning som socialpedagog 400 YH poäng,eller annan likvärdig utbildning samttidigare erfarenhet av arbete inom LSS. Du har goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift samt erfarenhet social dokumentation.Erfarenhet och kunskap gällande olika förhållningssätt och arbetsmetoder som exempelvis; låg affektivt bemötande, AKK, tydliggörande pedagogik, och MI är att föredra. Du bör ha erfarenhet och kunskap om autismspektrumdiagnos samt ha B-körkort.Vi ser gärna att du har god datorvana och kunskap om Microsoft Office 365. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.Mer information Omfattning: Allmän visstidsanställning/Avtalad visstidsanställning/Vikariat. Vid anställning per timme skrivs "Allmän/Avtalad visstidsanställning vid behov" Omfattning:Timanställning vid behov Arbetstid: oregelbunden arbetstid, vardagar, helg, kväll och sovande jour. Lön: individuell lön Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: : 2025-02-10. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta :Yasmine PoursamadVerksamhetschef, 0720-836729 Välkommen med din ansökan! Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Så roligt att just du funderar på att söka ett jobb hos oss! Vi har hand om den kommunala servicen för Västerbottens, till ytan, minsta kommun. Sett till befolkningsmängd är vi däremot fjärde störst och här bubblar det av möjligheter, gemenskap och framtidstro. Med bara lite drygt 20 minuter med tåget till Umeå är Vännäs en perfekt mix av det enkla, naturnära livet och den stora stadens myllrande möjligheter. Som medarbetare i vår organisation spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Vi bygger välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning - Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor i behov av stöd och som vill vara med och göra skillnad. Vännäs kommun erbjuder en arbetsplats där du är delaktig i ett meningsfullt arbete. Du kommer att få ett arbete som är omväxlande, utvecklande och lärorikt. Vi erbjuder dig arbete under hela sommaren, delar av sommaren eller som timvikarie under andra perioder av året. Du kan arbeta inom äldreomsorg stöd och omsorg (LSS). Arbetet är förlagt under dag, kväll, helg och natt. Att arbeta inom äldreomsorg innebär ett självständigt arbete med äldre personer som behöver stöd i vardagen. Vi söker dig som vill stödja äldre personer i det egna hemmet eller på ett omsorgsboende. De äldres integritet, trygghet och välbefinnande kommer att vara fokus i ditt arbete. Arbete inom LSS innebär att arbeta med personer som har en funktionsnedsättning och behöver stöd i vardagen, antingen i det egna hemmet (personlig assistans) eller på gruppbostad. Arbetets fokus är att ge brukarna möjlighet att leva ett självständigt liv. Arbetsuppgifter Vanliga arbetsuppgifter är stöd/hjälp med - att ta på och av sig kläder - personlig hygien - måltider Du utför hushållssysslor, fungerar som stöd i utförande av fritidsaktiviteter (exempelvis bad, bowling, ridning eller bio) samt finns som generellt stöd i vardagen för brukarna. Kvalifikationer För att arbeta inom vård och omsorg behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket. Det krävs kunskaper i både tal och skrift för att kunna utföra vårddokumentation, ta emot medicin delegering samt kommunicera med brukare. Meriterande om du har - studerat eller studerar på vård- och omsorgsprogrammet, alternativt att du har annan utbildning med inriktning omsorg eller socialt arbete - arbetslivserfarenhet inom stöd och omsorg. Din personliga lämplighet är viktig och vi vill att du är ansvarsfull, pålitlig och lyhörd. Det är mycket viktigt att du har ett respektfullt bemötande gentemot brukare och att du tar hänsyn till deras individuella behov och önskemål. Sommarbonus Du som arbetar hos oss i sommar under perioden 2025-06-23 - 2025-08-17 kan ha rätt till bonus om du arbetar minst 4 sammanhängande veckor. - Kravet för bonus är att du arbetar minst 75% och minst 4 veckor. - 4 veckor sammanhängande arbete 75% eller mer = 3000 kr bonus. - 8 veckor sammanhängande arbete 75% eller mer = 6000 kr bonus. Bonus utgår inte om du varit oplanerat frånvarande mer tid än vad som anges nedan: Arbete 4-7 veckor: 1 frånvarotillfälle om max 5 dagar. Arbete 8 veckor: 2 frånvarotillfällen om max 6 dagar Villkor Du ska ha fyllt 18 år. Till vissa av våra verksamheter krävs körkort. Observera att vi tar emot ansökningar endast via vårt rekryteringssystem, inga ansökningar via andra kanaler kommer att hanteras. Tillsättning sker löpande, vänta inte med att skicka in din ansökan då det finns stora möjligheter att börja arbeta som timvikarie under våren med fortsättning över sommaren. Välkommen med din ansökan! Våra förmåner Som medarbetare i Vännäs kommun får du flera förmåner. https://vannas.se/kommun-och-politik/ledigajobb/vart-erbjudande-som-arbetsgivare
Välj ett jobb för att visa detaljer