R&D Portfolio management specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The opportunity HVDC (High Voltage Direct Current) is a business unit within Hitachi Energy located in Ludvika. The unit develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. HVDC is also used to connect power systems. Are you ready to take on a position where you can influence the future development of the power industry? In the role of R&D Portfolio management specialist, you will be part of T&SD HVDC Portfolio management office, developing systems and solutions for power transmission. How you’ll make an impact Support R&D strategy and roadmap visualization and provide regular updates based on stakeholder inputs Maintain the R&D ideas and proposal backlog, supporting evaluation and decision-making processes Build university and technology partner collaboration strategies and processes for faster decision-making Contribute to technical reporting to stakeholders and to R&D newsletters based on project reviews and monthly project updates Maintain and facilitate decision-making based on actions from project reviews and portfolio alignment meetings Your background You have at least Bachelor’s degree in Electrical/Power/Physics/Power Electronics/Computer Science or other relevant area. You are structured, driven and like to continuously improve processes and come with new ideas. You are collaborative, solutions-oriented approach, and strong communication skills. Fluency in English, written and spoken alike, is required for this role. Team player with drive and interpersonal competence, strong leadership and communication skills. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Manoj Pradhan, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Gustaf Hedström, [email protected].

6 mars 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Orderkonstruktion
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Möjligheten Vi gör något unikt inom kraftbranschen – vår teknik möjliggör större mängder av kraft att nå kunder med minimal miljöpåverkan. Som pionjärer och marknadsledare inom energisektorn levererar vi banbrytande teknologi till kunder över hela världen! Vi fortsätter att växa och rekryterar just nu till vår konstruktionsavdelning på High Voltage Components Avledare, där vi söker dig som vill vara med och påverka den gröna energiomställningen. Inom konstruktionsavdelningen har vi ett positivt klimat där vi nyttjar varandras olika bakgrunder och kompetenser. Du blir en del av ett spännande lag med ena benet i Ludvika och det andra i Indien, där du som individ får chansen att utvecklas både som konstruktör och som person, och får chansen att fördjupa dig inom tekniken kring produkter för att förbättra elkvaliteten i vårt kraftnät. Inom Hitachi Energy arbetar vi målinriktat för att skapa en framtid där innovativ digital teknik ger större tillgång till hållbar energi som bidrar till den gröna energiomställningen. Även om du inte uppfyller alla kraven nedan ser vi gärna att du söker tjänsten om du finner den intressant då vi lägger stor vikt vid personligt driv och lämplighet. Hur du kommer att påverka Orderkonstruktion av Avledare, vilket inkluderar CAD-arbete (Creo) för layoutritningar och detaljritningar samt ta fram materialspecifikationer i affärssystemet SAP. Tillsammans med kollegorna driva tekniska projekt, utvärdera kundspecifikationer och förbereda/leda designstudier för leveransprojekt till våra kunder över hela världen. Kvalitetssäkring genom granskning av kollegors konstruktioner. Fungera som stöd för försäljningsavdelningen med att hitta tekniska lösningar och förbereda anbudsritningar. Bidra i arbetet med att utveckla avdelningens arbetsmetoder och verktyg samt jobba med ständiga förbättringar. Din bakgrund Du har en teknisk utbildning, gärna med examen inom elektro- eller maskinteknik. Du har erfarenhet av konstruktionsarbete, gärna mek-konstruktion som huvudområde. Erfarenhet av 3D CAD-verktyg, Creo är meriterande. Erfarenhet av att jobba i affärssystem, SAP är meriterande. Du måste vara bekväm med att ha engelska som arbetsspråk, i både tal och skrift. Behov finns även av att du kan prata/läsa svenska då många av våra instruktioner och arbetsbeskrivningar fortfarande är dokumenterade på svenska. Som person har du god samarbetsförmåga och du ser utmaningar som en möjlighet. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibel arbetstid Hälso- och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor som stöd under introduktionsfasen Olika utbildningar och kompetensutveckling för anställda Mångfaldigt företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige Extra ersättning för föräldraledighet Förmånsportal för anställda med tusentals rabatter och förmåner Mer om oss Skicka in din ansökan redan idag – vi behandlar ansökningarna löpande. Välkommen att forma framtiden tillsammans med oss! Rekryterande chef: Tomas Arnoldsson, [email protected] samt Maria Larsson [email protected] svarar gärna på dina frågor kring rollen. Fackliga företrädare - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107 38 25 17; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Laiv, [email protected]

6 mars 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Instrumentkonstruktör
Södra Skogsägarna ekonomisk fören
Övriga ingenjörer och tekniker

Vill du vara med och forma framtidens teknik på Södra? Nu söker vi en ny medarbetare till vårt team på Södra Cell i Mönsterås – en spännande möjlighet att ta nästa steg i din karriär och vara en viktig del av vårt arbete mot ett hållbart och innovativt skogsbruk. Som konstruktör hos oss får du både möjlighet att utvecklas och bidra till att driva tekniska lösningar framåt i en dynamisk och framtidsorienterad arbetsmiljö. Det här får du jobba med på Södra I rollen som konstruktör kommer du att arbeta med att genomföra och leda konstruktionsuppdrag inom det instrumenttekniska området. Du ansvarar för beräkningar och dokumentation, och som delprojektledare i större projekt kommer du att ha ett centralt ansvar för att leda och koordinera interna och externa resurser. Du kommer också att driva mindre egna projekt kopplade till ditt kompetensområde. Vi erbjuder dig ett varierande och ansvarsfullt arbete där du får möjligheten att arbeta nära produktion, underhåll och labb – och vara en nyckelperson i utvecklingen av våra processer och investeringar. Här får du friheten att bidra till både tekniska lösningar och till en god arbetsmiljö, samtidigt som du samarbetar med olika yrkesgrupper för att hitta de bästa lösningarna. Dina arbetsuppgifter i korthet: - Ansvara för konstruktionsuppdrag inom instrumentteknik - Leda och vara en aktiv del i både små och stora projekt - Säkerställa effektiv dokumentation och överlämning till produktion, underhåll och labb - Leda arbetsmiljö- och elsäkerhetsarbete Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och dagtid, med placering vid Södra Cell i Mönsterås. Vem söker vi? Vi söker sig som är högskoleingenjör med inriktning mot el eller automation och som har erfarenhet av programmering av styrsystem och konstruktion i CAD-miljö. Erfarenhet från processindustrin eller annan industri är också något vi värdesätter. Du är en person som trivs med att bygga och underhålla ett brett kontaktnät och som gillar att samarbeta med olika yrkesgrupper. Vidare är du skicklig på att planera och genomföra dina uppdrag med god struktur och tydlig kommunikation till alla inblandade. Du tycker det är roligt och är duktig på problemlösning och kan enkelt anpassa dig och prioritera bland dina arbetsuppgifter. För tjänsten krävs B-körkort och språkkunskaper i svenska och engelska. Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Mikael på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Södras HR-avdelning på 0470–89500. Fackliga frågor besvaras av Lars-Olof Sand, Unionen, på [email protected] och Pontus Lord, Sveriges ingenjörer, på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi ser verkligen fram emot att få höra från dig och du är varmt välkommen med din ansökan via länken nedan så snart du får möjlighet. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudande om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
R&D Engineer HVDC HMI and SCADA
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The opportunity As R&D Engineer, you will be part of the Technology & Solutions Development (Business R&D) organization in HVDC, Hitachi Energy, Ludvika, Sweden. The HVDC technology has been on the market for the past 60 years and is an enabler for renewable energy integration, support futures energy transition for a sustainable future. Please find out more about our world leading technology at www.hitachienergy.com/HVDC At Hitachi Energy we have an employee-centred approach designed to nurture diversity of thought and embrace the power of connetions to foster innovation for our customers and partners. We believe Diversity + Collaboration = Great Innovation! At HVDC R&D Control and Protection System Solutions, we work extensively with Real-Time Hardware-In Loop innovation and development. The cutting-edge solutions developed in this team are the building blocks for commercial HVDC projects, enhancing the HVDC Control and Protection System offering by Hitachi Energy. You will join a global and dynamic team of 50+ colleagues, based in Sweden and India. This position will be based in Ludvika, Sweden. How you will make an impact Design and develop Human Machine Interface (HMI) solutions for HVDC Control and Protection Systems Create and validate HMI configuration and components, visualization of plant items, operating states, and parameters on the HMI screens Your innovative and smart applications will enable HVDC to fulfill advanced technology need and derive higher customer value As team member, you will work in a global team, technically collaborate with colleagues Live Hitachi Energy core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background Experience in development and maintenance of HMI applications in Industrial SCADA systems eg. AVEVA System Platform and InTouch Ability to work well in Agile project teams and deliver towards common goals, with attention to details and accuracy It is important that you have a strong interest in technology and a willingness to share your knowledge You contribute with a strong problem-solving mindset and endurance to deliver and document high-quality technical solutions What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before for this position! Recruiting Manager Aditya Deb, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Ingrid Schjelderup, [email protected]

6 mars 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
System Architect
Polarium Energy Solutions AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

We develop and manufacture turnkey energy storage solutions, based on lithium-ion battery technology. Our goal is to engineer technology that both stores and optimizes energy as we shift towards more efficient energy usage and renewable energy sources on a global scale. You’ll have the opportunity to work with exceptional engineers, scientists, developers and more to pave the way for the next big leap in the energy industry through our battery energy storage and optimization systems. Location: Stockholm Responsibilities: Contribute as a system architect in all phases of development. Leverage your broad and deep knowledge of both hardware and software to ensure seamless system integration. Define requirements to ensure hardware, firmware and cloud solutions are seamlessly integrated into a well-functioning architecture. Drive the system architecture. Create system descriptions, test requirements and manage certification strategies. Create, maintaine and supervice the different system architectures within Polarium including, Hardware, Software, Cloud infrastructure. Participate foras that including affecting decisions. Qualifications and experience: A minimum of 5 years of documented experience in complex system design, including both hardware and software. Proficiency in system architecture, firmware, and cloud solutions. Experience in cyber security and its regulatory requirements. Confidence in shifting from detailed analysis to a holistic perspective and clearly communicating concepts to engage the team. Excellent communication skills with the ability to manage external contacts effectively. A proactive, innovative problem-solving mindset and the ability to work both independently and as part of a team. Fluency in English (both oral and written). Occasional travel is a part of this role We offer Bonus system Wellness contribution Pension Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Panasonic Service Coordinator - Stockholm
NRG Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Service Coordinator for Panasonic (Temporary Position) Panasonic is looking for a consultant for a 6-month temporary position as a Service Coordinator, starting in mid-April and running until the end of September or mid-October. About Panasonic Panasonic is a worldwide leader in the development of diverse electronics technologies and solutions for customers in the consumer electronics, housing, automotive, enterprise solutions, and device industries. Every moment of every day, people all over the world turn to Panasonic to make their lives simpler, more enjoyable, more productive, and more secure. Since our founding almost a century ago, we’ve been committed to improving people’s lives and making the world a better place–one customer, one business, one innovative leap at a time. Come join our journey. About the Role In this role, you will be responsible for ensuring efficient data entry, scheduling, and administrative procedures to optimize resource allocation for exceptional customer service. Your focus will be on prioritizing the service team’s efforts to achieve the best customer outcomes while maintaining a resilient and effective operational capability. Responsibilities Control and optimize service contracts, and appropriate resource allocation for service needs. Proactively identify and feedback suggestions for improvement to the management. Analyze data and track KPI’s on service activities and suggest appropriate measures for improvement. Coordinate the commissioning activities with internal and external partners, including control whether all necessary information is available, cost calculation, and control whether the activity can be authorized for payment. Keep track of costs related to service activities to feedback for the Team Leader or manager in case of extra cost and required authorizations. Continuously optimize and manage the service schedules. Handle administrative tasks, including reporting, benchmarking, and supporting relevant projects. Qalification & Experience Experience and proficiency with Sales Force, SAP, and Excel is essential. 3-5 years of experience in service planning or technical service. Experience with process management, KPIs, and analysis. Strong organizational and time-management skills, with the ability to prioritize tasks. Excellent communication and collaboration skills. Fluent in both Swedish and English, spoken and written. We Offer A 6-month temporary position with a start in mid-April. A dynamic and exciting role in a global company. The opportunity to be part of Panasonic's successful team and develop in a fast-paced environment. Other In this postion, you will be employed by NRG Sweden AB but perform the work on behalf of panasonic. This is a full-time temporary position from April until the end of September or mid-October. Please send in your resumé as soon as possible as interviews are taking place on an ongoing basis. Questions (not applications) about the service can be asked to Ella Seger: [email protected] About Nordic Retail Group Nordic Retail Group is a full-service retail agency, founded in 1997 and is represented in all four Nordic countries and Benelux. We focus on helping our clients build their brands and reach their goals by offering staffing, recruitment, creative studio, and innovative inventions for our clients. We have built a strong team and we know what’s needed for a brand to succeed in retail, and how to increase sales both locally and globally. We highly value having a diverse team with different types of experiences and backgrounds included in the mix. It’s important to us that everyone feels valued, appreciated and like an important part of our team. Most importantly, we want our staff to love coming to work. Like our founders always says: “You should not only whistle on your way home from the office – but also on your way to the office.” Visit our website www.nordicretailgroup.com for more information.

5 mars 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Servicechef till 3ButtonGroup
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en resultatinriktad ledare med erfarenhet inom eftermarknad och service samt en stark känsla för affärsutveckling? Som Servicechef hos 3Button Group får du möjlighet att leda och utveckla en service- och eftermarknadsavdelning och ett team av servicetekniker i en miljö präglad av entreprenörsanda, korta beslutsvägar och stort inflytande. Välkommen att vara med och forma framtidens kundfokuserade automationslösningar, som Servicechef på 3ButtonGroup! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos 3ButtonGroup. Om företaget 3Button Group är en entreprenörsdriven automationsgrupp bestående av Front Automation (Jönköping), Fröjd Automation (Lidköping), IML Technologies (Jönköping) och Front AGV (Mölndal). Med cirka 50 medarbetare arbetar dessa bolag i nära samarbete under gemensam ledning för att leverera användarvänliga och intelligenta automationslösningar. Front Automation, specialiserar sig på robotautomation inom plock, pack och palletering, främst för konsument- och livsmedelsindustrin. Fröjd Automation fokuserar på kompletta automationslinjer för tillverkningsindustrin, medan IML Technologies betjänar plastindustrin och förpackningstillverkare. Front AGV utvecklar och implementerar automatiska truckar (AGV) för att optimera materialhantering. 3Button Group präglas av bra sammanhållning, korta beslutsvägar och en öppen kultur där alla har möjlighet att påverka. Som en del av ett mindre, entreprenörsdrivet företag finns det inga toppstyrda strukturer utan de arbetar nära varandra och erbjuder möjlighet att påverka och bidra. Arbetsuppgifter Som Servicechef får du en nyckelroll där du kombinerar strategiskt affärs- och försäljningsansvar med operativ processutveckling. Redan i ett tidigt skede av försäljningsprocessen säkerställer du en lyckad maskinresa och lägger grunden för långsiktiga serviceavtal. Du driver initiativet att integrera serviceavtal i försäljningen och är delaktig i utvecklingen av användarvänliga IT-system som effektiviserar arbetsflöden. Du leder ett team på upp mot åtta servicetekniker med personal-, resultat- och budgetansvar. Genom att delegera, coacha och inspirera ditt team säkerställer du hög servicekvalitet och en engagerad arbetsmiljö. Som första kontaktpunkt för kunder bygger du starka relationer och samarbetar med både interna och externa parter för en smidig och effektiv serviceleverans. Reservdelsförsäljning och ombyggnationer Ansvar serviceavtal Budget, personal- och resultatansvar för serviceavdelningen Kundkontakt och ansvar för serviceleveransen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Ett par års erfarenhet av en ledande befattning med resultat och personalansvar Erfarenhet av att driva och utveckla en eftermarknads- eller serviceavdelning Teknisk eftergymnasial utbildning inom ex. el eller maskinteknik är meriterande IT-systemutveckling kopplat till service och eftermarknad är meriterande Goda kunskaper i affärssystem, t ex. CRM-system Mycket god svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Vi söker en serviceinriktad och självgående ledare med en stark affärsmässig känsla som trivs i en miljö med högt tempo. Du har ett naturligt initiativtagande, är stresstålig och har förmågan att fatta egna beslut samtidigt som du utvecklar och driver utveckling och förbättringsinitiativ. Som ledare utmärker du dig genom tydlig och empatisk kommunikation, strategisk inriktning samt en mycket god förmåga att motivera och engagera personal – allt för att skapa långsiktiga kundrelationer och en dynamisk affärsutveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-30

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Verification Engineer
Procruitment AB
Laboratorieingenjörer

Om kunden Vår kund jobbar med att förse professionella- och konsumentanvändare med utomhusprodukter inom skog-, park- och trädgårdsskötsel. Från utveckling till färdiga produkter. Mer information ges vid intervjutillfälle. Om tjänsten Rollen innefattar avancerad testning, mätning och utredning inom elektromagnetisk kompabilitet (EMC). Som verification engineer inom EMC-Testing kommer du att arbeta med testning, analys och utredning av elektromagnetisk kompatibilitet för olika produkter. Du ansvarar för att genomföra EMC-tester, tolka resultat och kommunicera insikter till interna kunder. I takt med att labbet byggs upp kommer du också att ha möjlighet att bidra till metodutveckling och sättandet av standarder inom testning. Detta är en unik möjlighet att vara med från start och påverka hur labbet etableras och bedrivs. Arbetsuppgifter Planera, genomföra och analysera EMC-tester enligt relevanta standarder. Samarbeta med interna kunder för att förstå testbehov och definiera mätmetoder. Felsöka och identifiera åtgärder för att optimera produkters EMC-egenskaper. Dokumentera testresultat och presentera förslag på förbättringar. Arbeta med metodutveckling och bidra till etableringen av det nya EMC-labbet. Din kompetens Civilingenjör eller högskoleexamen inom Elektronik, Fysik eller Mikrovågsteknik. Erfarenhet av EMC-testning och standarder. Minst ett par års erfarenhet av arbete med elektronik, testning eller mätsystem. Förmåga att tolka och tillämpa relevanta standarder. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Mekanikkonstruktör
Procruitment AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om kunden Företaget är en innovativ och kundfokuserad verksamhet med huvudkontor i Jönköping. Företaget arbetar de med kundprojekt inom mekanikkonstruktion och produktutveckling, där fokus ligger på att skapa tekniska lösningar som verkligen gör skillnad. Här får du arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppdrag och en stark teamkänsla, där samarbete och kreativitet är centrala delar av vardagen. Om tjänsten I denna roll arbetar du med produktutveckling och mekanikkonstruktion i CAD för att skapa innovativa lösningar åt kunder. Du bidrar naturligt till att driva projekten framåt genom att tillsammans med kollegor och kunder hitta de bästa tekniska lösningarna. Du får använda din kreativitet och tekniska kompetens för att lösa komplexa utmaningar – från robusta industrilösningar till innovativ produktutveckling. Samtidigt blir du en del av ett engagerat team där samarbete, utveckling och trivsel står i fokus. Arbetsuppgifter Skapa, utveckla och presentera tekniska lösningar för kunder och projekt. Vara en central del i att driva projekt framåt genom tekniskt arbete och problemlösning. Samarbeta nära kunder och kollegor för att utveckla innovativa konstruktioner. Analysera och förbättra befintliga lösningar med nya kreativa angreppssätt. Delta i kundmöten för att förstå behov och bidra med teknisk expertis. Din kompetens Kandidatexamen inom maskinteknik, produktutveckling eller motsvarande. 4 års erfarenhet av mekanikkonstruktion och CAD-arbete. Erfarenhet av att arbeta med tekniska utmaningar och utveckla kreativa lösningar. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort. Personliga egenskaper Teknisk nyfikenhet – du gillar att förstå hur saker fungerar och hitta innovativa lösningar. Kreativ problemlösare – du ser möjligheter och vågar tänka nytt. Kommunikativ och samarbetsvillig – du trivs i team och har en naturlig känsla för att lyssna på kundens behov. Strukturerad och analytisk med en förmåga att hantera flera utmaningar parallellt. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Supply Planner
Apoteket AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du vara med och driva utvecklingen för vår e-handel och förbättra Apotekets kunderbjudande? Vi letar nu efter en driven och engagerad Supply Planner till vår e-handel i Eskilstuna. Här får du möjlighet att göra skillnad och bidra till en bättre hälsa för varje individ – och samhället som stort. I rollen som Supply Planner för receptbelagda läkemedel har du en viktig roll i att säkerställa rätt vara, på rätt plats vid rätt tidpunkt och i rätt mängd. Du är en del av vår avdelning Sortiment och Logistik och ingår i teamet Varustyrning Förskrivet (Receptbelagda läkemedel) med ansvar för att optimera påfyllningen av e-apoteket, både ur ett kund- och lagerperspektiv. Det här är en helt ny roll vilket innebär att du tillsammans med Teamchef Varustyrning Förskrivet kommer definiera rollens omfattning och ansvarsområden. Du tillhör ett team på 9 personer med olika ansvarsområden inom inköp, supply och sortiment för receptbelagda läkemedel. Din huvudsakliga placering kommer att vara i Eskilstuna, men du kommer att rapportera till Teamchef Varustyrning Förskrivet som är placerad i Solna. Du förväntas vara på vårt huvudkontor ca 2 dagar i månaden. DINA HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN Säkerställa lagerprecision och se till att rätt mängd varor finns på rätt plats vid rätt tidpunkt för att undvika brist eller överskott Uppföljning av avvikelser, identifiera och analysera avvikelser i det förskrivna sortimentet Hitta och implementera förbättringar i befintliga processer för att öka effektiviteten och minska kostnaderna Etablera goda kommunikationskanaler med teamet i Solna och andra relevanta avdelningar för att säkerställa smidiga arbetsflöden Kontinuerligt förbättra styrparametrarna för att maximera servicegrad, omsättningshastighet och lönsamhet Utveckla och implementera nya processer som kan förbättra lagerhanteringen och kundnöjdheten Bygga starka och långvariga relationer med leverantörer och interna team för att säkerställa en stabil och effektiv leveranskedja Representant för vår E-handel i olika projekt DINA KOMPETENSER Vi söker dig som har en utbildning inom logistik eller supply chain. Antingen har du precis tagit examen alternativt har något års erfarenhet av en liknande roll. Du har ett stort intresse för att förbättra och effektivisera och är inte rädd för att utmana befintliga arbetssätt och processer. UTÖVER DETTA VILL VI ATT DU HAR God förmåga att på egen hand planera och organisera ditt arbete Har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska Avancerad kunskap i Excell och stort intresse för analys En god samarbetsförmåga och duktig på att bygga och bibehålla relationer både internt och externt Förståelse för större lagerverksamhet När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025