Yrken med teknisk inriktning

Sök lediga jobb inom Yrken med teknisk inriktning

Uniper söker Traineer - Nordic Nuclear Trainee Program

Uniper söker Traineer - Nordic Nuclear Trainee Program Nu söker vi Nuclear Heroes till Unipers traineeprogram. Är du nyfiken på kärnkraft och vill få en unik inblick i Nordens mest framstående kärnkraftsbolag? Då skall du läsa mer om möjligheten att bli en del av Nordic Nuclear Trainee Program. Uniper har tillsammans med Vattenfall, Fortum och TVO ett gemensamt traineeprogram där du som trainee får möjligheten att prova på olika arbeten och arbetsplatser vid någon av kärnkraftsbolagens olika anläggningar i Norden. Programmet som är på 15 månader ger dig en unik introduktion och karriärmöjlighet att knyta kontakter inom en framtidsbransch. Hej! Det är vi som är Uniper, ett internationellt energiföretag som driver utvecklingen mot fossilfri elproduktion. Vår framgång bygger på en arbetsplats där människor med olika perspektiv, tankesätt, kompetenser och erfarenheter möts. Vi tror på en arbetsplats där varje människa kan bidra med något värdefullt. Där alla känner sig lika uppskattade och respekterade, oavsett om man arbetar vid våra produktionsanläggningar, kontoret eller hemma. Det är så vi utvecklas som företag och skapar en framtid tillsammans. Vi kallar det för Uniper Way, vår företagskultur. Vi tror att vägen till en hållbar framtid går genom att steg för steg utveckla och förändra, genom att sätta upp mätbara mål som vi uppnår tillsammans. Tror du också på en fossilfri framtid? Följ med oss på vår resa. Energy evolution starts with U! Din roll hos oss Nuclear Heroes! Nu söker vi flera traineer som vill vara med oss på vår tillväxtresa och utveckling mot framtidens energilösningar. Som trainee erbjuds du en tillsvidareanställning på OKG i Oskarshamn som är en del av Uniper Sverige. Som Trainee kommer du att få utforska olika delar av Uniper och OKG:s kärnkraftsverksamheter med möjlighet till två rotationer, i både Sverige och i Norden tillsammans med Uniper- och/eller våra partnerföretag. Du får möjligheten att bygga ett ovärderligt nätverk inom branschen och ges en djupare förståelse för företag som är verksamma inom kärnteknik i Norden. Under de 15 månader som traineeprogrammet fortlöper kommer fysiska träffar att varvas med digitala seminarier som fokuserar på dig och din personliga utveckling. Samtidigt kombineras Traineeprogrammet med ordinarie arbete på OKG. Efter avslutat traineeprogram kommer du att övergå till en ordinarie befattning inom verksamheten på OKG baserat på din branschkunskap, dina önskemål och företagets behov. Besök gärna vår gemensamma hemsida för mer information: https://nuclearhero.com/ Vem vi söker Vi söker nyfikna och engagerade personer med intresse för kärnkraft och energibranschen, som värdesätter kvalitet och delar vår ambition om att upprätthålla högsta möjliga standard och tillgänglighet på våra anläggningar. Självklart kommer din personliga motivation och intresse vara viktigt för oss på din resa i att forma din framtid med oss och i valet av inriktning. Traineeprogrammet vänder sig till dig som är ny i karriären och har en akademisk examen som ingenjör inom relevant område, tex teknik, drift, kemi, strålskydd, fysik, underhåll, säkerhet, organisation och/eller projektledning eller annan bakgrund med relevans för kärnkraft. Då Uniper är en global koncern med internationella kontaktytor behöver du ha goda språkkunskaper i såväl svenska såsom i engelska, skriftligt såväl som muntligt. Även en del resor kan förekomma.Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi ser gärna att du medverkar till att bredda vår mångfald. Vi anser att olikheter skapar möjligheter. Är du redo att ta steget mot en spännande och utmanande karriär inom energibranschen? Ansök redan idag för att ta del av denna unika möjlighet att växa och utvecklas inom kärnkraftsteknik tillsammans med oss! Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bl.a. av regler kring säkerhetsskydd, exportkontroll och nukleär icke-spridning. Vi kommer därför att genomföra säkerhetsprövning av alla våra tjänster och komplettera med registerkontroll för säkerhetsklassade befattningar, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Eventuell hälsoundersökning inklusive drogtest kan också vara aktuellt innan anställning. OKG - en naturlig del av framtidens energilösningar OKG är ett kärnkraftsbolag inom Uniper. Företagets fossilfria elproduktion bidrar till elförsörjningen och motverkar också den globala uppvärmningen. Vi är övertygade om att kärnkraft är en oumbärlig teknik för att nå de övergripande klimatmålen och hantera klimatutmaningen. Därför stöttar vi utveckling inom området och arbetar också med effektiv och säker nedmontering av anläggningar som inte längre är i drift, som en naturlig del i vårt ansvarstagande. Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi ser gärna att du medverkar till att bredda vår mångfald. Vi anser att olikheter skapar möjligheter. Ta chansen att bli en av oss och vår spännande verksamhet! Vi erbjuder lön, förmåner och kompetensutveckling Våra anställda är vår viktigaste tillgång. Därför erbjuder vi personalförmåner och arbetsvillkor för att du som anställd ska kunna göra ett bra jobb. Lön En bra arbetsinsats ska löna sig. Vi erbjuder lön som utgår från din erfarenhet, ditt ansvar och din arbetsinsats. Trygghet Att arbeta hos oss ska kännas både utvecklande och tryggt. Vi ser till att alla våra anställda får bra försäkringar och pensionslösningar. Familj Barn är en naturlig del av livet. Vi erbjuder alla anställda med barn extra ekonomiskt stöd under tiden man är föräldraledig. Flexibilitet Det är viktigt med balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder möjlighet till flextid, distansarbete och arbetstidsförkortning. Utveckling Vi gillar innovation och utveckling. Hos oss får du hjälp med bidrag till studier och verktyg som mentorskap och coaching. Hälsa Jobb och hälsa hänger ihop. Vi erbjuder alla anställda företagshälsovård, friskvårdsbidrag, fri medicin, läkarvård samt ett årligt ekonomiskt stöd via ”Uniper-kontot”. Kontaktinformation Vid frågor om traineeprogrammet är du varmt välkommen att kontakta: Kompetenssamordnare/Sammanhållande för Trainee-programmet; Martin Kullman + 46 76-128 18 23, [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Underhållschef

Sydkraft Hydropower AB söker Underhållschef till vår svenska vattenkraftsverksamhet. Hej! Det är vi som är Uniper, ett internationellt energiföretag som driver utvecklingen mot fossilfri elproduktion. Vår framgång bygger på en arbetsplats där människor med olika perspektiv, tankesätt, kompetenser och erfarenheter möts. Vi tror på en arbetsplats där varje människa kan bidra med något värdefullt. Där alla känner sig lika uppskattade och respekterade, oavsett om man arbetar vid våra produktionsanläggningar, kontoret eller hemma. Det är så vi utvecklas som företag och skapar en framtid tillsammans. Vi kallar det för Uniper Way, vår företagskultur. Vi tror att vägen till en hållbar framtid går genom att steg för steg utveckla och förändra, genom att sätta upp mätbara mål som vi uppnår tillsammans. Tror du också på en fossilfri framtid? Följ med oss på vår resa. Energy evolution starts with U! Din roll hos oss “We shape the future of Hydropower – better for People, Assets and our Planet”. I rollen som ledare inom Uniper Vattenkraft är du med och skapar förutsättningarna för att ta oss in i framtiden och mot vår vision. Vi behöver nu en ledare till vårt ledningsteam som drivs av att leda människor, leda verksamhet och leda förändring i nära anslutning till våra anläggningar. Vi har ambitionen att vara i framkant inom Drift och Underhåll, använda oss av arbetssätt och verktyg som ligger väl i tiden och som säkrar en långsiktig och hållbar vattenkraftsverksamhet – I denna rollen är du ansvarig för vår utförande personal samtt att implementera de arbetsätt och verktyg som säkerställer vårt underhåll i anläggningarna. Inom Uniper Sverige ansvarar Sydkraft Hydropower AB för storskalig och småskalig elproduktion från vattenkraft. Vi står för ca 25% av den totala vattenkraftsproduktionen i Sverige och har ett 70 tal anläggningar i hela landet, från Helgeå i Skåne till Lycksele i Västerbotten. Våra största anläggningar finner vi längst älvarna i norr, från Ljungan till Umeälv. Vi arbetar i nära samarbete med funktioner inom Uniper koncernen både inom Sverige och internationellt. Som ansvarig för vår det uförande underhållet vi gör med egen personal blir du del av ett engagerat och kompetent team som tillsammans svarar för utvecklingen av vår svenska vattenkraft. Inom Anläggning & Underhåll är vi idag ca 85 medarbetare, uppdelade på 5 verksamhetsområden, som jobbar med allt från Underhållsstrategier, Dammsäkerhet, Anläggningsutveckling och Anläggningsförvaltning. Vad kommer du arbeta med? Som ledare på Uniper får du möjlighet att skapa dig en hållbar karriär inom en framtidsbransch och samtidigt vara med att bidra till energiomställningen på ett väldigt påtagligt sätt. Vi ser olikheter som en styrka och värdesätter alltid olika perspektiv. Vi vill ha ett modernt ledarskap som ger individen och gruppen de förutsättningar som krävs för att skapa en hållbar verksamhet med högt engagemang. Du kommer att leda en avdelning bestående 6 stycken team/driftgrupper stationerade i Lycksele, Ramsele, Junsele, Sollefteå och Rätan, bestående av sammanlagt 46 personer, varje driftgruppering har en underhållsledare som ansvarar för gruppen och direktrapporterar till dig i din roll som övergripande ansvarig. Uppgiften är att utföra förutbestämt, förebyggande och avhjälpande underhåll enligt överenskomna planer och processer inom Hydro Operation, detta på de 30 anläggningar som underhållsorganisationen ansvarar för i Norr. I arbetsuppgifterna ingår främst ansvar för: - Resultat, budget och personal - Beredskapsverksamheten för anläggningarna - Samordningsansvar och brandskyddsansvar på fasta driftstället. - Aktivt delta och driva förbättringar, utveckling och förnyelse av organisation, underhållsinsatser samt implementera nya arbetsmetoder och stödjande system. Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bl.a. av regler kring säkerhetsskydd, exportkontroll och nukleär icke-spridning. Vi kommer därför att genomföra säkerhetsprövning av alla våra tjänster och komplettera med registerkontroll för säkerhetsklassade befattningar, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Uniper är en del av samhällskritisk verksamhet i Sverige varför den här befattningen kan omfattas av krigsplacering. Eventuell hälsoundersökning inklusive drogtest kan också vara aktuellt innan anställning. Vem vi söker Vi söker en motiverad och inspirerad ledare som har lätt för att samarbeta och skapa engagemang, som person är du strukturerad och organiserad. Du är riskmedveten och säkerhetsorienterad i din natur och ser medarbetarna som det viktigaste för att skapa värde i en verksamhet. Som de flesta internationella koncerner behöver du goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, detsamma gäller svenskan. Resor i tjänsten förekommer och körkort är ett krav. Vi hanterar inkomna ansökningar fortlöpande. Välkommen med din ansökan! Vi erbjuder lön, förmåner och kompetensutveckling Våra anställda är vår viktigaste tillgång. Därför erbjuder vi personalförmåner och arbetsvillkor för att du som anställd ska kunna göra ett bra jobb. Kontaktinformation Vid frågor är du välkommen att kontakta; Rekryterande chef Joakim Holfelt, [email protected] Fackliga kontaktpersoner Jonas Sandberg, Akademikerna: [email protected] Kent Hammarström , Unionen: [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Industrial and process engineers to Scania's new battery production

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. The roles We are looking for new colleagues to join our engineering team in the battery production. If you want to be part of a high performing, tight knit and value creating team of engineers working towards a more sustainable future, we are looking forward to your application! Regardless of which role you take on, we want to find a person who can contribute to the good cooperation and high spirit within our team and organisation. You will have the possibility to affect the development of Scania’s batteries to ensure a safe and sustainable production and usage of our products. You will work with internal and external stakeholders and communicate with colleagues on all levels. At Scania we strive for continuous improvements, therefore the development and documentation of our common ways of working is part of the job. For an industrial engineer, the main tasks include: • Responsibility for the function of Scania’s new battery production line • Leading sub projects related to new equipment installations • Analysing impact on equipment when new products are introduced in the factory For a process engineer, the main tasks include: • Responsibility for the processes of Scania’s new battery production line • Leading introductions of new products, processes and quality improvements in the factory • Developing the right methods and ensuring conditions to achieve quality, right time and cost for manufacturing • Analysing quality deviations and problem solving together with Scania’s R&D department Who are you? We believe that you are a curious and kind person who enjoys finding solutions to small and big problems. You need to be generous with your learnings, so that we all can collectively benefit from our achievements, and learn from our mistakes. As we are standby to support our colleagues in production with trouble shooting and problem solving at unplanned production stops, it is important that you are flexible and have the possibility to adapt your communication to different people in a constructive way. You take responsibility for delivering your tasks on time, and ensure the progress of your activities independently. Qualifications • We highly appreciate the diversity of our team and we encourage applicants of all genders, ages and backgrounds • Experience of industrial or process engineering is meriting, but interest and willingness to learn are also highly valued • Bachelor or Master of Science degree, Scania Technician (internal education) or similar experience from previous relevant roles • Knowledge of Scania’s production processes and work methods for investments is meriting • Professional level of spoken and written English is required and proficiency in Swedish is meriting Who are we? We are here to make a difference. We are a diverse team with different levels of experience, spanning from a few months, to over a decade of expertise. Together, we are now exploring an exciting new area of the automotive industry. We have various responsibilities within industrial engineering, covering processes, equipment and software. As an old basketball player, I strongly see the benefits of a productive and supportive team work, and this is something I now apply in my role as the group manager. I do my best in creating an atmosphere where all team members understand and feel the importance of their contributions. For our team to create the most value, I believe it is important to be clear where we are heading, and why we are going in that direction. More information If you would you like to know more about the positions feel free to contact me, group manager Elsa Jans, [email protected] Application Your application must include a personal letter, CV, and grades. Scania is using tests as a part of the recruitment process. A background check may be done for this position. Selection and interviews will take place on an ongoing basis. Apply via scania.com/career as soon as possible, but not later than 2024-04-26.

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Process Engineer

High level purpose of function. The role of a process engineer is to work on developing and refining lithium-ion cell formation processes and equipment. This includes taking entire processes development which means moving from initial concepts to near-production-ready stages regarding procedure in formation. And identify and specify internal and External customer expectations. Understanding what stakeholders need and ensuring that the processes meet those expectations is essential. Key Responsibilities Overall areas of responsibility and activities. Establish process metrics and goals for new processes and processes optimizing perspective. Develop and issue process designs as well as providing support to the Production / Cell design / Quality control. Data driven planning and execution of process DOEs. Creating, processing, visualizing, and analyzing datasets. Implement and support standardized process for industrialization. Troubleshooting in process & process regarding field. Requirements: Qualifications and experience A degree in Electro Chemical engineering and/or mechanical /Electrical engineering is typically required. Expertise in Li-ion battery process engineering & Aging is a strong plus. Research and development collaboration and expertise Industry background: Semiconductor or Electrical Engineering is a plus General understanding of the cell chemistry configuration during the charging and discharging process. Statistical Process Control (SPC) and capability analysis experience Data analysing skill & 6sigma knowledge is preference Experience for manufacturing process / equipment / production / QA Electrical and Electro-chemical charging and discharging knowledge Specific skills Excellent English written and oral skills, Swedish / Chinese / Korean / Japanese is a plus Proactive and goes beyond expectations Good negotiation and problem-solving skills Has a can-do attitude and an entrepreneurial spirit Ability to work well with others in a team environment, as well as independently Ability to work in a high profile and often high-pressured international environment Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit, and a sense of humor Demonstrable record of innovation Passionate & purpose driven Personal success factors Excellence in building trust and communicating Northvolt’s vision and values. Communicative and “likeable” personality Highly organized and result driven Passionate about technology and innovation

28 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
eTruck Solution Sales Readiness - Implementation Manager

Do you want to build Scania’s future and lead the electrification shift? The world of transport and logistics is electrifying rapidly, and Scania is facing the biggest shift in our history. Our target is to take a leading role in the transformation by quickly building a sustainable transport solution through a steady flow of new tailor-made products, services and not the least, enhanced abilities. eTruck Solution Sales Readiness is pioneering in ensuring the development of the Scania network’s capabilities to manage a rapid scale of sales of eTruck solutions the coming years. For this we need to make sure to onboard new markets and support them to increase the capability to offer and support operations of eMobility solution. The task to support the markets in this first part of the journey is the Sales Readiness Implementation Manager. Working at eMobility Solutions – KF department You are an awesome individual and will have the opportunity to work with other awesome people from a multitude of backgrounds, united by a passion for e-mobility as the means to create a better planet. We put efforts into our teams; to bring out the greatness of everyone and to have an ambition that going to work should recharge your batteries rather than draining them. To support you we have mood managers, great coffee and we continuously work on ensuring that we have premises and setup to accommodate a modern work-life in a start-up atmosphere. Assignment The main responsibility of an Implementation Manager within eTruck Solution Sales Readiness is to plan and manage activities related to sales readiness together with new markets, just starting their eMobility journey. In the role you will work closely with the markets in the implementation phase as well as a number of cross functions at head office to secure market capabilities in all seven areas of sales readiness and how they relate: MarCom and Communication; Staff Preparation; Methods and Tools; Offering Description; Back Office; Ramp-up and Phase-out; and Service Network Readiness. In the role you are also continuously developing the Sales readiness implementation process together with key stakeholders – Market Exploration manager, the markets and eMobility Solution Sales Management – with the aim to increase both quality and efficiency over time. Your profile You are a curious and dedicated person interested in engaging our commercial organisation in eTruck solution sales readiness. Using your networking and communication skills along with your drive for development and progress, you enjoy facilitating necessary market activities and keep track of minor and major deviations. You are a doer with the ability to convert requirements into plans well anchored with all key stakeholders. Lastly you enjoy working in and actively contributing to a work environment built on trust and open communication. Competences/experience To succeed with the role it is important to be able to communicate and break-down an overall ambition to actions more relevant to a specific target group. Having business related experience guides you in what is needed in the different sales and service areas. Project management is one of your tools that you use for efficiency and control. Experience from running projects, implementations and/or agile planning is favourable as well as Scania experience from working with non-European markets, perhaps physically located. About Solution Sales Readiness, KFES Our purpose is to ensure that volume and profitability targets (strategic as well as tactical) are achieved by preparing, training and supporting market organisations to take customers through the awareness, consideration, purchase, operation, and retention journey. As a group we all work closely together with interconnected responsibilities and competencies to enable open and engaging discussions and to assure quick support when needed. This includes co-operation with our sister functions in e-Truck solutions, KFE, as well as other functions co-existing in a virtual Solution Sales Readiness organisation working towards the same vision. Sales readiness is our core and includes all areas needed to make the sales interaction between Scania and our customers as smooth and efficient as possible. For further information Please contact Therése Lindahl, Head of eTruck Solution Sales Readiness, +46 (0)70 642 97 19 Application Please apply as soon as possible, but no later than the April 11, 2024. Applications might be handled throughout the whole application period. We are looking forward to hearing from you! Kindly notice that a background check might be conducted for the position.

28 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
System Verification Engineer for Traction Batteries

. Are you a passionate and skilled ESS System Verification Engineer within Energy Storage System (ESS is a system of several high voltage traction batteries) who wants to work with the innovative technology impacting the future of sustainable transport? We at Volvo Group now have an opportunity for you to join us in developing the absolute best energy storage solutions on the market!   Who are we?   We at Electromobility develop world-class electromobility solutions for Volvo Group products. You will not only get to work with cool technical challenges – but also be part of an optimistic atmosphere where joy, knowledge-sharing, and openness are key characteristics. In our team you will be a part of work with energy storage system testing for our various battery products.   What you will do    In this role you will be at the heart of battery technology, working with verification of battery pack, ensuring fulfillment of safety, performance, and functional requirements. Testing will be done to understand the characteristics and functionalities of complete battery packs configurations. The work is done in close collaboration with development teams, suppliers, and other functions. You therefore need great communication skills and to be able to work in a cross-functional and international environment.   We are seeking experienced system verification engineers...  ...who are passionate for both electromobility and verification. To be successful in this role you need to have prior knowledge within energy storage system testing. You are a person who is always looking for improvements in our way of working, a true team player with great communication skills.  We also believe that you are action- and result-oriented and can prioritize your time in an effective way to accomplish your goals. With us you, together with your team of highly skilled engineers get the opportunity to develop both your professional and your individual skills.  We expect you to have hands-on experience with battery hardware testing like test planning, test method development, creation of Design Verification Matrices (DVMs), conducting battery tests in both rig and vehicle environments. As well as collecting and analyzing test data, doing test execution/evaluation (thermal/electrical performance, legal/certification tests, functional verification, durability test).  In addition, you have: * Bachelor’s or master’s degree in engineering, preferably in Electrical, Power Electronics, Mechatronics, or an equivalent field.  * Minimum of 10 years of experience in the automotive industry, with at least 4 years focused on energy storage systems, particularly high-voltage traction batteries.  * Proficiency in programming languages such as Python, Matlab, and the use of Vector Tools for data analysis and visualization.  * Strong knowledge of measurement technology and equipment used in battery testing, including but not limited to multimeters and data acquisition systems.  * Excellent communication and cooperation skills, with the ability to collaborate effectively with cross-functional teams and external stakeholders.  Meriting:   Experience from Electromobility and AVL testing environments for battery packs. Knowlage within commercial vehicle or automotive product development, DVP (Develop Product and Aftermarket Product Portfolio) and Alpha testing support.   Support for PIL’s (Failures observed on the field), benchmarking (Ex: e-Actros tests), reliability tests (hot & cold) in vehicle. We also value if you have a truck/bus driving license.  What we can offer    Electromobility is changing the way we travel, commute and transport goods. In our different teams of committed and diverse engineers we are fighting the environmental challenges of the future. By joining us, you will be able to contribute with your skills and knowledge alongside be an active participant in developing test methods for our future battery platforms. We also offer many opportunities to grow and develop, and a wide variety of career paths to follow within the group. Are you curious and have some questions? Please contact, Shahram Saghafi, Manager, Mail: [email protected] We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.  Who we are and what we believe in  Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities.  Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.

28 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Verifieringsingenjör till spännande roll!

Beskrivning För vår spännande kund söker vi nu en driven verifieringsingenjör till en spännande möjlighet att arbeta med säkerställande av kundens produktuppfyllelse. Konsulten kommer att ha en nyckelroll i att sammanställa krav och genomföra olika analyser för att verifiera systemets prestanda och funktionalitet. Arbetsuppgifter I rollen som verifieringsingenjör kommer dina arbetsuppgifter exempelvis kunna vara: Du kommer att sammanställa kravmassa och kravbild för systemet samt genomföra olika metoder och analyser för att verifiera systemets prestanda och funktionalitet. Du kommer också att arbeta nära tillsammans med Systems Engineering-teamet och andra discipliner samt tillämpa ett strukturerat ordningssinne för att säkerställa noggrannhet och kvalitet i arbetet. Dessutom kommer du att använda dokumentationsverktyg som DVM (Dokumentationsverktyg för Målbeskrivningar), SSDD (System Specification Document), SSS (System Safety Specification) och andra relevanta verktyg. Kvalifikationer - Högskoleutbildning inom relevant område som exempelvis elektronik, datavetenskap eller relaterat område; - Minst två års arbetslivserfarenhet inom verifiering; - Strukturerad; - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Villkor I denna roll blir du anställd och en del av oss på Q och uthyrd till vår spännande kund. Vi arbetar med löpande rekrytering och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

28 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Leveranskoordinator för våra orderprojekt

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Leveranskoordinator för våra orderprojekt. Detta är ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 11 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning (alternativt hyrrekrytering). Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Under upplärning så är det arbetet på kontoret. Möjlighet till hemarbete 2 dagar per vecka finns när upplärningen är klar och man har ett godkänt hemma kontor. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker en Leveranskoordinator för våra orderprojekt. Arbetet innebär bland annat att ansvara för att beställa, bevaka och skicka material, verktyg och instrument till våra maskiner runt om i världen. Du jobbar arbete med ett gränssnitt med många olika avdelningar inom företaget. Din profil - Officepaketet, speciellt Excel kunskap, krav. - Engelska och svenska i tal och skrift, krav. - SAP-vana, mycket meriterande. - Tidigare erfarenhet inom export/import logistik samt lagerflöden, är meriterande. Vi letar efter dig som tycker om ordning och reda och är ”serviceminded”. Du vill utveckla och hitta förbättringar inom ditt arbetsområde. Du trivs att jobba i projektteam men är inte främmande för att ta eget ansvar i olika uppgifter. Du är bekväm med möten både fysiskt och digitalt på både svenska och engelska. Detta är ett roligt och utmanande arbete som skulle passa en person med följande egenskaper: - Glad och lättsam, driven och envis. - Kan hålla flera bollar i luften och är hungrig på att lära sig. - Tålamod är en bra egenskap och att ha lätt att kommunicera personligen, över mail, telefon och TEAMS. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Cecilia Alegria Furberg073-925 25 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Hitta rätt ingenjörstjänst efter examen?

Vill du jobba hos tillverkningsindustrier i världsklass? Våra kunder söker nu juniora ingenjörer inom olika delar av verksamheten till framtida projekt. Vi ser till att du hittar rätt utmaning för din framtida karriär hos våra kunder. Är detta din nya utmaning? Din anställning inleds via oss som konsult och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. För rätt person finns det goda chanser till anställning hos kunden. Vi ser till att du lyckas på ditt uppdrag! Om tjänsterna Vi söker dig som tar examen i juni som ingenjör med tekniskt intresse och som har ett eget driv och vill utvecklas genom att matchas till ditt drömjobb. Vår målsättning är att hitta rätt tjänst för dig hos våra samarbetspartners som möter dina kompetenser, förväntningar och personliga karriärsmål. Vårt mål är dina mål och kommer jobba för att förverkliga dessa i alla lägen. Tjänsterna vi erbjuder kan till exempel vara inom konstruktion, produktionsteknik, planering, beredande arbete till produktion eller inom tvärteknik som stöttar ett team av seniora specialister inom flertal områden i projekten. Du arbetar med ett klart leveransfokus och tar tidigt hjälp när du inte behärskar uppgiften. Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete. Din bakgrund * Nyligen/kommande slutförd akademisk utbildning inom teknik * God datorvana * Meriterande med arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri, så väl administrativt som i produktion Personliga egenskaper * Kommunikativ och välfungerande lagspelare i ett team * Stort tekniskt intresse * Tålamod och uthållighet * Prestigelös * Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter Hos vissa samarbetspartners krävs godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap. Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells? Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa: https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ingenjörskonsult, Atasun Özturk, 0705-671002, eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Projektledare efter examen?

Vill du jobba som projektledare i en tillverkningsindustri i världsklass? Vår kund söker nu flera junior ingenjör som kommer att arbeta inom olika delar av verksamheten till spännande projekt. Du kommer få erfarenhet inom flera områden och riktigt bra kollegor med goda möjligheter till att skapa ett gynnsamt kontaktnät inom organisationen för framtiden. Är detta din nya utmaning? Uppdraget planeras över ett år med övergång till kund och vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor. Vi ser till att du lyckas! Om jobbet Vi söker dig som är nyexaminerad ingenjör med eget driv har stort tekniskt intresse. Arbetsuppgifterna innefattar att stötta projektledning med uppföljning, processer eller planering samt supporta teamets ingenjörer på olika områden inom projektet. Exempel på arbetsuppgifter är projektarbete, rapporthantering, inhämtning av information från underleverantörer, systemsäkerhet och kvalitetskontroller. Du arbetar självgående och med klart leveransfokus samt har god förmåga att bli klar inom givna tidsramar. Som person bör du vara tekniskt intresserad, kommunikativ och engagerad i ditt arbete. Din bakgrund * Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet * God datorvana * Administrativ vana * Goda kunskaper med kunskaper från Office-paketet med fokus på Excel Personliga egenskaper * Social kompetens och fungerar i ett team * Självgående och målfokuserad * Stort tekniskt intresse * Tålamod och uthållighet * Prestigelös * Förmågan att kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter För att bli anställd så kan det krävas godkänd säkerhetsprövning gjord av myndighet. Detta kräver svenskt medborgarskap. Du har säkert fler erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja Jefferson Wells? Här kan du läsa om Ihab och Victors erfarenheter som gjort samma resa: https://www.jeffersonwells.se/sv/insikter/inlagg/2023/01/11/så-är-det-att-jobba-som-konsult Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ingenjörskonsult, Atasun Özturk på 0705-671002 eller Konsultchef Jonathan Sundh på 0455-302782 eller e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024