Yrken med teknisk inriktning

Sök lediga jobb inom Yrken med teknisk inriktning

Elkonstruktör inom lågspänning

Om kundenVår kund är ettglobalt företag inom energisektorn som kombinerar innovation, hållbarhet och teknisk expertis för att möta dagens och morgondagens energibehov. Deras omfattande portfölj och globala närvaro gör dem till en pålitlig partner i strävan efter en renare och mer hållbar energiframtid.Med en stark global närvaro i över 90 länder och har de ett brett nätverk av kunder och samarbetspartners. Deras globala räckvidd och lokala expertis gör dem kapabla att hantera komplexa energiprojekt över hela världen. De söker nu en ytterligare enerfaren elkonstruktör till sitt kontor i Solna eller Norrköping.Om tjänstenDu kommer att arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor med bred kompetens inom pappers-, massa- och energibranschen. I rollen som elkonstruktörkommer du att få ta det fulla ansvaret för ditt arbetsområde och kundprojekt.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du i kundprojekt ansvarar för konstruktion och teknikfrågor angående olika typer av system som förekommer inom industrianläggningar t.ex inom hög-och lågspänningsställverk, motorer, frekvensomriktare och automationsutrustning.Du kommerkommunicera samarbetetinternt och externt kring planerade underhåll inom anläggningarna och ta framkostnadsförslag.Mycket arbete sker på kundens anläggningar, så resor förekommer i tjänsten.Din kompetensVi söker dig som harstuderat antingencivil-, högskole- eller YH-utbildning ocharbetat några årinom elkraft, elkonstruktion och/eller el- och hjälp kraftutrustning i roll som konstruktör eller projektör.Vi ser att du har: Erfarenhet av AutoCAD eller EPLAN Godakunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Körkort BSom person ser vi att du har bra samarbetsförmåga och arbetarstrukturerat samt är lösningsorienterad och är relationsskapande.Du är kreativ, analytisk, trivs med utmaningar och har en stark egen drivkraft. ÖvrigtLön: Fast månadslönOmfattning: Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort: Stockholm / Norrköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om ProcruitmentProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär.

24 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Chef för Produktionstekniker Linjestöd

At the factory in Karlskrona, NKT is designing, developing and manufacturing the high-voltage power cable solutions enabling the transition to renewable energy. Here, you will join a diverse organization at an internationally recognized engineering center operating one of the most advanced high-voltage test halls, a state-of-the-art cable manufacturing and the NKT Victoria – the most sustainable cable-laying vessel in the offshore industry.  At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world.  www.nkt.com Spännande möjlighet att bli en del av den gröna omställningen! Vill du vara en del av ett globalt team som arbetar framåt inom området för produktionsteknik? Besitter du förmågan till tydlig kommunikation och effektiv organisering när du arbetar med team? På grund av expansion söker vår avdelning inom produktionsteknik två nya chefer som kommer att ha ansvar för produktionstekniskt linjestöd. Bidra till Produktionstekniks strategiska arbete Som Chef för Produktionstekniker Linjestöd kommer du ha en löpande och nära dialog med medarbetarna på din avdelning. Personal- och budgetansvar ingår i rollen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Se till att mål för avdelningen utarbetas enligt gällande strategiska plan och att dessa fördelas, kommuniceras och följs upp med medarbetarna i teamet. * Rekrytering, utveckling och ev. avveckling av medarbetare. * Se till att omkostnads- och tidsskrivningsbudget upprättas, uppdateras och efterföljs. * Ansvara för att avdelningen bedrivs i enlighet med gällande direktiv, lagar, och tekniska normer. * Ansvara för att avdelningens medarbetare utför sina arbeten enligt NKT´s processer, rutiner och ledningssystem. Förmåga att bilda team   Vi söker dig som är kommunikativ, organiserad och har en tydlig förmåga att bilda team. För att lyckas i rollen bör du vara skicklig på att koordinera både projekt och människor. Du är en duktig kommunikatör som skapar goda relationer med både ditt team och övriga kontaktytor i organisationen. Utöver ovanstående förväntar vi oss att du har: * Utbildning som Civilingenjör inom Maskinteknik/Marin teknik/Industriell Ekonomi eller Högskoleingenjör inom motsvarande. * Erfarenhet av att leda andra. * Förmågan att kommunicera på både svenska och engelska, muntligt och skriftligt. * Kunskap om CE-märkning, maskindirektiv och tillämpliga standarder betraktas som meriterande Även om du inte uppfyller alla krav - låt oss veta. Kunskapsluckor kan fyllas och det viktigaste är din potential, motivation och intresse för att bidra till vår framtid.

24 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Supply Chain Specialist

Supply Chain Specialist ValueOne söker en Supply Chain Specialist för ett längre konsultuppdrag i Danderyd, norr om Stockholm, hos vår kund inom läkemedelsindustrin. Uppdraget ska tillsättas i början av juli. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: ·      marknadsmässig lön, som du själv kan påverka ·      tjänstepension ·      sjuk- och vårdförsäkring  ·      friskvårdsbidrag ·      personlig coachning och karriärrådgivning ·      nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  ·      kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen I rollen som Supply Chain Specialist kommer du att ha ansvar för 7-10 leverantörer och utföra leveransplanering, hantera avvikelser, supportlanseringar med mera. Du förväntas också övervaka varuflödet från till centrala lager i Sverige och sedan vidare till Danmark via (distributör). Huvudsakliga arbetsuppgifter: Delta i implementeringen av det nya Demand planning-systemet. Samarbeta med demand- och supply-planerare för att etablera en ny S&OP-process. Hantera Demand and Supply i nära samarbete med sälj- och marknadsorganisationen för din tilldelade portfölj. Övervaka inköps- och orderhanteringsprocesser. Säkerställa att optimala lagernivåer upprätthålls för att möta kundernas krav. Ansvara för att sätta upp supply chain-aktiviteter och processflöden för nya produktlanseringar. Hantera relationer med 3PL-leverantörer. Lagerhantering. Bidra till förbättringsprojekt som syftar till att effektivisera leveranskedjan. Underhålla masterdata i affärssystemet. Fungera som backup för Supply Chain Specialisten vid behov. Erfarenhet och kompetens För att du ska bli aktuell för uppdraget är det viktigt att du har kunskap om distribution och varuförsörjning inom läkemedelsbranschen från ax till limpa. Du bör också ha kunskap om S&OP. Det är en fördel om du har erfarenhet från mindre, snabbväxande organisation där beredskap att hantera ständigt föränderliga affärskrav hör till de dagliga utmaningarna.  Rollen ställer krav på god kommunikationsförmåga och utmärkta kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel, samt ett stort intresse för ny IT-teknik. Du är en person som trivs med utmaningar inom Supply Chain-området och du löser problem tack vare ditt proaktiva förhållningssätt till problemlösning och välutvecklade analytiska förmåga. Vidare är du en skicklig projektledare och har lätt för att samarbeta med stakeholders på olika nivåer i organisationen.  Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

24 maj 2024
Sista ansökan:
23 juli 2024
Hjälpmedelstekniker

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Kommunens rehabilitering är ett komplement till den rehabilitering som region Värmland erbjuder. Hos oss arbetar vi för att äldre och personer med funktionsvariationer ska kunna bibehålla eller förbättra sin aktivitetsförmåga. Vi arbetar i patienternas hem, på särskilda boenden och på korttidsavdelningen samt i våra egna lokaler. Vi är i dag nio personer som arbetar inom Kommunrehabiliteringen. En hjälpmedelsassistent, en rehabiliteringsassistent, tre sjukgymnaster/fysioterapeuter och fyra arbetsterapeuter. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med reparation, rekonditionering, service och avhjälpande underhåll av hjälpmedel och besiktningar. Vi tillhandahåller både enkla lösningar och avancerad teknik för att uppfylla patienternas behov. Vanligt förekommande hjälpmedel är vårdssängar, personlyftar, manuella rullstolar och rollatorer. Det kan också ingå visst förrådsarbete i tjänsten för att stötta upp vid behov. Som hjälpmedelstekniker kommer du dagligen i kontakt med personer med olika hjälpmedelsbehov och deras anhöriga. Du ska också samverka med olika professioner inom vård och omsorg. I arbetet förekommer leverans av hjälpmedel som kan innebära många lyft och en hel del bilkörning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med god teknisk kompetens och intresse av att arbeta med service och nära patienter. Du ska vara praktiskt lagd och ha stor kunskap om de tekniska hjälpmedel du ska hantera. Du måste också ha datorvana. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha mångårig erfarenhet av att arbeta som hjälpmedelstekniker i kommun och/eller region. Vi har krav på B-körkort, då du i tjänsten kommer att leverera och hämta hjälpmedel. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, flexibel, noggrann, och har god förmåga att planera och utföra arbetsuppgifter under eget ansvar. Du är kommunikativ och kan arbeta i team med andra. I mötet med patienter är det särskilt viktigt med ett gott bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas på social kompetens. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

24 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Valve Cooling Project Engineer - Project execution

Our client is committed to advancing a sustainable energy future for all. They bring power to homes, schools, hospitals, and factories, making a real impact on our communities and society. The HVDC Products team are designing, manufacturing, testing, and managing the converter valves for HVDC and SVC applications. Our clientis looking for a Valve Cooling Project Engineer, and your main responsibility is executing the projectsand toensure the design of cooling system is with the right quality and right cost. Valve cooling system is a pressurized closed loop system with air cooled heat exchangers to dissipate power losses generated in high power converter valves. It is designed to meet the specific requirements regarding performance, reliability, with minimized maintenance. Thesystems consist of pumps, vessels, filters, measuring devices, air cooled heat exchangers or liquid to liquid heat exchangers, interconnecting piping and redundant control and protection systems. Your responsibilities: Ensure projects delivery through everything from meetings withstakeholders,writing and reviewingrequirement specification to the commissioning of the cooling systems on our customer sites, both in Sweden and abroad. Responsible to create the requirement for the cooling systems and participate testing of the cooling systems. The role will also consist of both design and coordination work, and you will be the link between the different HVDC departments and the suppliers within the project. The position requires ability to work at site (1-4 weeks) a few times per year and includes workingfrom height in MEWP or boom lifts. It can also include travels to sites offshore,via varying vehicles. Living company core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. There is a possibility to work partly remotely after agreement with recruiting manager. Your background You hold a Bachelor or Master degree within mechanical,electrical and electronics, thermodynamic engineering or equal through experience Relevant work experience is highly meritual. You are practical and have a deep technical interest. You are analytical and self-driven. You are an easy learner with excellent problem-solving skills and structured approach to work. With your strong communicative and collaborative skills, you build trust for long term business relationships and contribute to a great team spirit. Since you will be working in a global, multicultural environment, we expect you to be fluent in English, written and spoken alike. Please note that for this role, Swedish citizenship is required due to the nature of the position, which involves occasional travel to various sites. This requirement is necessary for compliance with local regulations and security protocols. With that said, if this sounds like you andyou are looking for very broad and varying position,where you for example canboth beout traveling,working hands gettingyour hands dirty on site, as well as work from the office, where you'll among other things be havingsome time periods where yousit andread and review documents, this could be the position for you! Other: Start: After agreement Location: Ludvika Hiring form: You will work as a consultant for 12 months with the ambition to be employed directly by the client thereafter. If you find this position interesting, think this sound like an interesting opportunity for you, don't hesitate to apply today! We apply an ongoing selection.

24 maj 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Project Manager Development till växande läkemedelsbolag i Malmö

Har du erfarenhet inom formuleringar inom läkemedelsindustrin och är redo för nästa steg ? Vi på Bioglan i Malmö letar nu efter en kollega till vår utvecklingsavdelning som ska vara ansvarig för att projektleda och utföra formuleringsutveckling på topikala läkemedel och medicintekniska produkter. Hos oss blir du en del av en spännande arbetsplats där personlig utveckling, stor yrkeskompetens och kvalitet representerar vår verksamhet! Om tjänsten Vi är en liten avdelning med bra laganda och många interna och externa kontaktytor. Rollen omfattar omväxlande arbetsuppgifter, alltifrån ren projektledning till hands-on formuleringsarbete på lab eller tillverkning av klinikmaterial i renrum. Tjänsten innebär ett helhetsansvar för både projektledning och formuleringsutveckling av nya eller befintliga produkter. Som Project manager är man med på hela produktresan, från utveckling till överlämning av dessa för kommersiell tillverkning. Produkterna är huvudsakligen för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Projekten som Project manager ansvarar för kan vara av olika karaktär dels beroende på produktens kliniska fas, dels beroende på om det är ett externt projekt för kunds räkning, eller ett internt utvecklingsprojekt. Rollen kommer även att vara en supporterande funktion till vår övriga reguljära verksamhet där du förväntas kunna bidra med dina kunskaper inom formulering. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Aktivt projektleda och driva utvecklingsprojekt (interna och externa) från idé till prototyp Ansvara för och utföra formuleringsutveckling Tillverkning av kliniskt prövningsmaterial Ta fram tillverkningsmetod och lämplig förpackning Hitta lämpliga tillverkare av råvaror samt göra miljöriskbedömningar på de nya råvarorna Bistå med support vid regulatoriska ärenden Vid behov supportera som specialist för tilldelat produktansvar i avvikelseutredningar, CAPA, CC ärenden och pågående projekt Produktvård av befintliga reguljära produkter Din profil Vi söker en kollega som trivs med lagarbete och som kan bidra med god stämning, kunskap och erfarenhet. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och variation i din vardag. För att lyckas i rollen krävs det att du har drivkraft samt är van att arbeta självständigt med många arbetsuppgifter och har förmågan att prioritera, genomföra och slutföra. Som kollega är du en jordnära och prestigelös lagspelare som har integritet, agerar beslutsamt och tänker nytt med ett positivt förhållningssätt till din omgivning. Utöver detta ser vi att du har: Civilingenjör eller motsvarande utbildning gärna med inriktining i fysikalisk kemi 2-3 års erfarenhet inom läkemedelsindustri/ medicintekniska produkter/GMP är meriterande Har erfarenhet med att leda utvecklingsprojekt Har erfarenhet från produktutveckling av läkemedel, medicintekniska eller kosmetiska produkter. Erfarenhet från tillverkning av topikala produkter är önskvärt Erfarenhet av koordinering av olika typer av utredningsarbeten Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi erbjuder Centralt läge i Malmö hamn med gratis parkering, Förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag, gratis frukost och frukt dagligen och möjlighet till förmånscykel, Flexibel arbetstid, Ledighet röda dagar, kortare arbetsdag dag före röd dag samt ledighet dagarna mellan jul och nyår, Kontinuerlig kompetensutveckling Praktiskt Tjänsten är en heltidstjänst med tillsvidareanställning Tillträde omgående / efter överenskommelse Placerad i Malmö - ej hybrid Anställningen omfattas av kollektivavtal Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande då vi avser tillsätta tjänsten snarast möjligt, vänta därför inte med att söka. Du ansöker med CV och personligt brev genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Skicka din ansökan senast den 31 Augusti 2024. Notera att ansökningarna kommer hanteras först efter sommarsemestern. För mer information om företaget och tjänsten - kontakta Aygul Residovski, Teamlead Development, på [email protected]. Om oss Bioglan AB utvecklar, tillverkar och marknadsför läkemedel, medicintekniska produkter, kosttillskott och kosmetika som varje dag hjälper människor över hela världen. I Malmö tillverkas produkter för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Bioglan AB ingår i den spanska läkemedelskoncernen Reig Jofré Group. Kvalitetssystemet följer GMP (Good Manufacturing Practice) och ISO 13485. På Bioglan värderar vi modiga och nyfikna medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv och vår organisation. Vi värdesätter en positiv och nyfiken inställning och ett professionellt och kompetensbaserat arbetssätt. Bioglan AB har strax över 100 medarbetare som definieras av en stor mångfald, med hänsyn till ålder, nationalitet och utbildning, vid anläggningen i Malmö. Organisationen är ansluten till IKEM-förbunden.  Läs mer om oss på www.bioglan.se Ansökan sker via https://careers.bioglan.se/    Bioglan AB undanber oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras.

24 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Utvecklingsingenjör mot Hydraulik till Kalmar Solutions

Välkommen att söka tjänsten som Utvecklingsingenjör mot hydraulik till Kalmar! Här erbjuds du möjligheten att fördjupad dina kunskaper om kretsat och kablage, samt få en stor bredd av ärenden och skapa många kontakter inom organisationer. Om rollen I rollen som Utvecklingsingenjör mot hydraulik kommer du att arbeta inom området Sustaining Engineering. Flera av Kalmars kunder önskas kundanpassningar av produkterna, därför arbetar du och dina kollegor i flera olika projekt för att svara upp mot dessa önskemål. Ofta arbeta ni i flera små projekt samt några större projekt som löper parallellt. Ni arbetar också med produktvård, korrigeringar av underlag, utredningar och reparationer. Ni supporterar även kollegorna i Kalmars fabriker utomlands. Arbetsgruppen består av 9 medarbetare som besitter kompetenser inom mekanik, hytt och elektronik. Detta gör att du enkelt kan be om hjälp och få flera olika perspektiv på dina frågeställningar. Du som Utvecklingsingenjör mot hydraulik kommer du gör mycket utredningar inför anpassningar och verifiering av konstruktion. Du kommer även att rita kretsar och chassikablage i E3. Därefter förs informationen över till CATIA, för att formgivningen av anpassningarna ska kunna ta vid. Du kommer ha mycket kontakt med Principal System Engineer (PSE) som ger godkännande till olika ändringar. Programmering förekommer också i det grafiska gränssnittet Plus1Guide. Du kommer i huvudsak arbeta på kontoret, men Kalmars verkstad finns till förfogande om du behöver kolla upp något. Din profil I rollen som Utvecklingsingenjör mot hydraulik kommer dina projekt och arbetsuppgifter att variera under perioder och därför är det viktigt att du har en förmåga att se vilka uppgifter som behöver utföras. Du är inte rädd för att ta kontakt med kollegor och be om hjälp när det behövs. Du visar hänsyn till din omgivning och vill vara med och bidra till ett gott arbetsklimat på Kalmar. Skallkrav för tjänsten: •Relevant arbetslivserfarenhet/utbildning/intresse inom Mekanik/Produktutveckling/Elektronik/Mekatronik/Motsvarande •Kunskaper inom hydraulik förvärvade genom utbildning/intresse/arbetslivserfarenhet •Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: •Kunskaper i CATIA/E3.series/Plus1Guide/C-programmering •B-körkort Om Kalmar Solutions Kalmar tillverkar och utvecklar truckar och hjullastare. På Kalmars site i Ljungby arbetar strax över 200 dedikerade medarbetare. Här har ni både toppmoderna kontorslokaler samt en prototypverkstad med stor testbana utanför. Som anställd på Kalmar blir du en del av ett härligt gäng som besitter en mycket hög kompetens. Du erbjuds möjligheten till flera olika förmåner, flextid samt roliga aktiviteter med kollegorna. Som anställd på Kalmar finns stor utvecklingspotential där du både kan fördjupa och bredda dina kunskaper. Hur du ansöker För att söka tjänsten som Utvecklingsingenjör mot hydraulik, vänligen ansök via www.framtiden.com. Vid frågor om tjänsten kontaktar du Lisa Hannerz: [email protected] alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas så fort vi hittat rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som Utvecklingsingenjör mot hydraulik kommer du inledningsvis vara anställd som konsult via Framtiden. Därefter har du mycket goda möjligheter att anställas av Kalmar. Villkor Start: September 2024/Enl. ö.k. Omfattning: Heltid Arbetstid: Mån-fre 07:30-16:00, flex Ort: Ljungby Antal tjänster: 3 st

24 maj 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Ingenjör | Elkraft | Nätkraft Borås AB

Är du utbildad Civilingenjör med ett starkt intresse för elnätsbranschen och vill vara en del av ett härligt team i ett välmående bolag? Då ser vi fram emot att höra ifrån dig! Ditt uppdrag Borås växer och i takt med det ökar även efterfrågan på energi. Nätkraft Borås AB har en betydelsefull roll när det gäller att säkerställa elförsörjningen för invånarna i Borås. Med ökad efterfrågan och behovet av att stärka bolagets kompetens inom elkvalitetsfrågor och nätberäkningar, söker vi nu en Ingenjör inom Elkraft. I tjänsten som Ingenjör ingår du i Enheten Affärsstöd och utveckling på Nätkraft Borås AB. Enheten Affärsstöd och utveckling ansvarar för arbetet med nättaxor, regionnätsabonnemang, förlustenergi, nätreglering, NIS-system, upphandlingsstöd samt omvärldsbevakning och bevakning av förändringar av lagar och myndighetsbeslut. Enheten stöttar även affärsområdet med utrednings- och utvecklingsarbete. Du kommer att få vara med och utveckla kompetensen kring elkvalitetsfrågor och nätberäkningar i GIS-systemet på Nätkraft Borås AB. Tjänsten kommer även att innehålla varierande uppgifter såsom förekommande utredningar, deltagande i utvecklingsarbete och utvecklingsprojekt samt stöttning inom affärsområdet. Nätkraft Borås AB strävar efter att förbli en av de ledande aktörerna inom branschen där du som Ingenjör inom Elkraft har en viktig roll. Genom att öka kompetensen inom elkvalitetsfrågor och nätberäkningar, samt genom kontinuerlig utveckling av arbetsprocesser, strävar Nätkraft Borås AB efter att säkerställa en effektiv och pålitlig drift av elnätet. Kvalifikationer Du har en förmåga att driva frågor med entusiasm och ser mervärdet i att samarbeta med andra. Ett krav för tjänsten är att du är utbildad Civilingenjör. Du har kunskap inom elkraft, elektroteknik eller liknande genom din utbildning alternativt din arbetslivserfarenhet. Du har en teknisk nyfikenhet, ett intresse för elkraft och drivs av att arbeta med effektivisering och ständiga förbättringar. Som person är du prestigelös, nyfiken och kommunikativ med stark analytisk förmåga. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har kunskap inom elkvalitet, nätberäkningar och/eller ekonomi. Nätkraft Borås AB Nätkraft Borås AB står för trygghet, modernitet och närhet. Vi är ett lokalt, kommunägt bolag med i dagsläget drygt 80 anställda. Vårt arbete präglas av samhällsnytta - vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el- och IT-kommunikation, för att boråsarna ska ha möjlighet att leva ett modernt liv. På www.natkraftboras.se hittar du mer information om oss och våra tjänster. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Nätkraft Borås AB med Jefferson Wells och du blir anställd direkt hos Nätkraft Borås AB. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 23 juni. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Ekdahl på [email protected]. Våra fackliga representanter är Ola Ståhl Vision Fackförbund, telefon 033-35 31 71 och Therese Benjaminsson Sveriges Ingenjörer, telefon 033-35 72 49. Varmt välkommen med din ansökan! ​​​​​​​

24 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Automationsingenjör

Nu söker vi en ny motiverad kollega som vill ansluta till vårt Automationsteam! Arbetsuppgifter Som automationsingenjör på Gränges jobbar du på automationsavdelningen, som är en del av underhållsorganisationen. Här koordinerar och driver du arbetet avseende automations- och produktionsutveckling för att effektivisera företagets produktionsprocesser avseende säkerhet, kvalitet, utbyte, produktivitet och framtida strategier. En viktig del i rollen är att leda och initiera förbättringsaktiviteter samt tekniska utvecklingsplaner och långsiktiga strategier inom automationsområdet. Vid behov stöttar du vid avancerad felsökning. Vem är du? Du behöver ha god kompetens inom El, Automation, Teknik & IT. Minst 2 års erfarenhet av automation inom industrin. Som person tar du ett eget ansvar och gillar att jobba i team, men är självgående i arbetet. Du har god förmåga att kunna ta egna initiativ och beslut. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift. Utbildningskrav är högskole-/eftergymnasial utbildning inom El och automation eller motsvarande förvärvad kompetens. Vad kan vi erbjuda dig? På Gränges samverkar vi mellan våra olika kompetensområden. Det skapar spännande möjligheter till att utforska nya miljöer och att få lära sig om alla delar inom industrin. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du ges möjlighet att utvecklas i din roll. När du blir en del av Gränges förväntas du bidra och engagera dig i vårt arbete till att utveckla en avancerad teknisk miljö där vårt mål är att bygga världens bästa aluminiumteknikbolag. Med en ömsesidig respekt för varandras kunnande och ett starkt fokus på att hela tiden göra saker smartare och bättre, utvecklar vi vårt bolag tillsammans. Kontakt Har du frågor angående tjänsten kontakta rekryterande chef, Tomas Karlsson på telefon 0708-754049 eller via mail [email protected] Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast 2024-06-20

24 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Utvecklingsingenjör mot Elektronik till Kalmar Solutions

Välkommen att söka tjänsten som Utvecklingsingenjör mot elektronik till Kalmar! Här erbjuds du möjligheten att fördjupad dina kunskaper om kretsat och kablage, samt få en stor bredd av ärenden och skapa många kontakter inom organisationer. Om rollen I rollen som Utvecklingsingenjör mot elektronik kommer du att arbeta inom området Sustaining Engineering. Flera av Kalmars kunder önskas kundanpassningar av produkterna, därför arbetar du och dina kollegor i flera olika projekt för att svara upp mot dessa önskemål. Ofta arbeta ni i flera små projekt samt några större projekt som löper parallellt. Ni arbetar också med produktvård, korrigeringar av underlag, utredningar och reparationer. Ni supporterar även kollegorna i Kalmars fabriker utomlands. Arbetsgruppen består av 9 medarbetare som besitter kompetenser inom mekanik, hytt och elektronik. Detta gör att du enkelt kan be om hjälp och få flera olika perspektiv på dina frågeställningar. Du som Utvecklingsingenjör mot elektronik kommer ansvara för kretsar och kablage. Din roll innefattar mycket utredningar inför anpassningar och verifiering av konstruktion. Du kommer även att rita kretsar och chassikablage i E3. Därefter förs informationen över till CATIA, för att formgivningen av anpassningarna ska kunna ta vid. Du kommer ha mycket kontakt med Principal System Engineer (PSE) som ger godkännande till olika ändringar. Programmering förekommer också i det grafiska gränssnittet Plus1Guide. Du kommer i huvudsak arbeta på kontoret, men Kalmars verkstad finns till förfogande om du behöver kolla upp något. Din profil I rollen som Utvecklingsingenjör mot elektronik kommer dina projekt och arbetsuppgifter att variera under perioder och därför är det viktigt att du har en förmåga att se vilka uppgifter som behöver utföras. Du är inte rädd för att ta kontakt med kollegor och be om hjälp när det behövs. Du visar hänsyn till din omgivning och vill vara med och bidra till ett gott arbetsklimat på Kalmar. Skallkrav för tjänsten: •Relevant arbetslivserfarenhet/utbildning/intresse inom Elektronik/El/Mekatronik/Motsvarande •Grundläggande kunskaper i CAD •Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: •Kunskaper i CATIA/E3.series/Plus1Guide/C-programmering •B-körkort Om Kalmar Solutions Kalmar tillverkar och utvecklar truckar och hjullastare. På Kalmars sight i Ljungby arbetar strax över 200 dedikerade medarbetare. Här har ni både toppmoderna kontorslokaler samt en prototypverkstad med stor testbana utanför. Som anställd på Kalmar blir du en del av ett härligt gäng som besitter en mycket hög kompetens. Du erbjuds möjligheten till flera olika förmåner, flextid samt roliga aktiviteter med kollegorna. Som anställd på Kalmar finns stor utvecklingspotential där du både kan fördjupa och bredda dina kunskaper. Hur du ansöker För att söka tjänsten som Utvecklingsingenjör mot elektronik, vänligen ansök via www.framtiden.com. Vid frågor om tjänsten kontaktar du Lisa Hannerz: [email protected] alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas så fort vi hittat rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som Utvecklingsingenjör mot elektronik kommer du inledningsvis vara anställd som konsult via Framtiden. Därefter har du mycket goda möjligheter att anställas av Kalmar. Villkor Start: September 2024/Enl. ö.k. Omfattning: Heltid Arbetstid: Mån-fre 07:30-16:00, flex Ort: Ljungby Antal tjänster: 3 st

24 maj 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024