Supply Quality and Development Engineer (SQE)
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Redo för en ny utmaning? Vi anställer en SQE till Components i Ludvika, Hitachi Energy Sverige! Du kommer att ingå i ett litet men växande team. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikations- och organisationsförmåga då du kommer agera som en länk mellan olika interna avdelningar som SCM, Teknik och Kvalitet. En viktig del i rollen är att säkerställa vår kundnöjdhet genom att kvalificera nya leverantörer samt genomföra audits hos befintliga leverantörer i syfte att säkerställa vår leveranskedja. Du har körkort och en vilja att resa både lokalt och globalt. Dina ansvarsområden Kvalificera nya leverantörer och omvärdera befintlig leverantörsbas genom att utföra revisioner. Leda processen för att lösa avvikelserhos leverantörerna vid eskalerade tekniska problem samt säkerställa effektiv rotorsaksanalys och åtgärder. Övervaka och konsolidera leverantörernas leverans- och kvalitets-KPI:er Utveckla våra kvalitetsprocesser mot vår leverantörsbas. Säkerställa att vi arbetar proaktivt med våra leverantörer för att säkerställa att vi får rätt kvalitet på det material vi köper. Ansvara för att driva våra utfallsprov (PPAP) Din bakgrund Du har erfarenhet eller utbildning inom kvalitet, supply, tillverkande produktion eller materiallära. Relevant erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri och/eller erfarenhet av leverantörsrealtioner. God förståelse för kvalitets- och kontinuerliga förbättringsmetoder (t.ex. 8D, DMAIC, 5Why, A3, Poka-Yoke) och praktisk erfarenhet av teknisk problemlösning. Erfarenhet av processrevisioner och Statistical Process Control. Kännedom om ISO-9001, ISO 14001 och OHSAS 18001-standarder är ett plus. Lean Six Sigma-utbildning och certifiering är meriterande. Materialkännedom inom metall, plast, komposit är meriterande Flytande svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Sjukvårds- och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor som stödjer dig under introduktionsfasen Olika utbildningar och kurser som stödjer medarbetarutveckling Mångsidigt företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige Kompletterande ersättning för föräldraledighet Medarbetarportal med tusentals rabatter och förmåner Mer om oss Är du redo för en ny spännande utmaning? Låter ovanstående beskrivning som du? Välkommen att ansöka! Ansökningar kommer att granskas löpande, så vänta inte – ansök idag! Mer information: Rekryterande chef, Carl Stureson, [email protected] svarar på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. Alla andra frågor kan riktas till Senior Talent Acquisition Partner Cajsa Fellerfeldt Eklund, [email protected] Components inom BU Power Transformers i Ludvika tillverkar Lindningskopplare och Genomföringar. Avgörande komponenter för att möjliggöra högspännings transformation av el.

15 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Produktionsplanerare till Arvid Nordquist
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du erfarenhet av planering inom logistik eller produktion och vill jobba i ett kafferosteri? Är du därtill analytisk, strukturerad och brinner för samarbeten över gränssnitt? I rollen som produktionsplanerare hos Arvid Nordquist erbjuds du en utmanande och spännande roll där du blir del av ett dynamiskt och framgångsrikt team och får göra skillnad från dag ett! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till minst September 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Arvid Nordquist. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Om företaget Arvid Nordquist är ett Stockholmsbaserat familjeföretag med ca 300 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Sedan starten 1884 har man fokuserat på att leverera kvalitet i sina produkter som består av bland annat kaffe, vin, öl och livsmedel. Deras sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö. Den primära arbetsplatsen är till en början på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna där både handelsbolag och kafferosteri ligger sedan 60-talet har företaget nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett nytt modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på: https://www.arvidnordquist.se/om-arvid-nordquist/nya-rosteriet/. Arbetsuppgifter I rollen har du en central del i planeringen från grön böna till färdigförpackat kaffepaket. Du och en annan produktionsplanerare ansvarar för att säkerställa en effektiv produktionsprocess och materialanskaffning, i närtid och långsiktigt, utifrån kapacitet och uppsatta servicegrads- och lagermål. Ditt uppdrag innebär även försörjningsansvar för alla lagerpunkter med omlagringar mellan våra svenska lager och till Finland. Du upprätthåller KPI:er samt analyserar och drar slutsatser av dessa. Du kommer också vara en viktig del i utvecklingsarbetet i nuvarande verksamhet och kopplat till nya rosteriet. De viktigaste gränssnitten är framför allt produktion, lager och kaffeinköp men också marknad och sälj. I rollen tillhör du avdelningen ”Supply Chain Coffee” och ingår i ett team på tio medarbetare som bl.a. består av funktionerna Demand Planning, Supply Planning och lager. • Säkerställa produktionsplan och behovsplanering utifrån verksamhetens mål inom bl.a servicegrad, lageromsättningshastighet • Planering av råkaffe in till rosteriet samt operativt inköp av förpacknings- och insatsmaterial • Aktiv och proaktiv avvikelsehantering, analyser och koordinering av produktionsflödet mot produktionsplan • Driva dialogen med externa parter exempelvis förpackningsleverantörer och externa lager • Arbeta aktivt med artikelvård i SAP så som basdata, MRP parametrar etc. för producerade och inköpta artiklar • Driva utveckling av gränssnitt, processer, ansvarsområden och systemverktyg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning, meriterande med relevant eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande • Arbetslivserfarenhet av arbete inom logistikplanering gärna med fokus på produktions- och materialplanering • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Meriterande med erfarenhet av SAP • Meriterande med erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin I denna roll krävs det att du utmärker dig genom en stark problemlösningsförmåga och tydlig kommunikation. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Som en nyckelspelare i teamet är du driven, kreativ och målinriktad. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga produktionsmiljöer. Utöver detta värdesätter vi din förmåga att analysera och dra slutsatser från data för att driva kontinuerliga förbättringar. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, vilket gör det viktigt att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra. I denna rekrytering läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Solna och Järfälla Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Technical Assistant
Jobbusters AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Job DescriptionWe are seeking a motivated and talented Junior Technical Assistant to support the Senior Manager of Manufacturing Process and Controls GBPO. This position offers an excellent opportunity for a recent graduate to gain valuable global experience in a dynamic and innovative environment. In this role, you will contribute to the development and maintenance of essential documentation for our Quality Management Systems transformation, including Global Standard Operating Procedures and User Requirements. You will also play a key role in establishing and managing business systems that support our network of process experts across manufacturing sites, ensuring smooth coordination of meetings, effective stakeholder management, and clear communication. Additionally, you will collaborate closely with the GBPO on test-and-learn initiatives and pilot programs, providing support throughout the development cycle of innovative production processes and technologies. If you are eager to learn, thrive in collaborative settings, and are excited about contributing to the advancement of manufacturing processes, we encourage you to apply. Qualifications You are arecent graduate with a bachelor’s degree in a process-related engineering field, such as Chemical, Food, Materials, or Industrial Engineering. You have excellent English skills, written and verbal. A second, third language is a plus. You have strong communication and coordination skills to work effectively with global teams. Personal Qualities We are looking for someone with a proactive mindset and a passion for innovation, who thrives in dynamic and collaborative environments. Strong organizational skills, attention to detail, and a genuine enthusiasm for learning and contributing to the advancement of manufacturing processes are essential. The ideal candidate is a natural problem-solver with excellent communication abilities and a drive to make an impact. Company DescriptionOur client isa new consumer health company, is on a mission to become a digital-first leaderin the industry. They're investing heavily in aligning our manufacturing technology strategy with theirglobal strategy, focusing on data, digital, and automation to elevate our supply chain capabilities. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishesto start27-jan-2025 and the assignment is expected to run for at least 10 months, with the possibility of extension. You will be employed by JobBusters and workas a consultant for our exciting client in Helsingborg.Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Controller med inriktning offerter - HVDC
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Möjligheten Vi strävar efter att vara världsledande inom elenergi genom att hjälpa länder att få grönare,och renare elektricitet. Genom att erbjuda hållbar energi till fler människor kan vi minska vår påverkan på planeten. När du arbetar med oss kommer du därför att vara en del av ett högre syfte där varje avdelning och individ bidrar. Tillsammans kan vi uppmuntra nästa innovation - för att göra livet bättre för alla. Vi söker flera controllers med erfarenhet av arbete med offerter/anbud till HVDC (High Voltage Direct Current) som är en produktgrupp inom Hitachi Energy. Vi erbjuder dig en intressant och utmanande roll i en internationell, dynamisk och positiv arbetsmiljö. I din roll kommer du att arbeta nära tillsammans med offert- och försäljningsansvariga. Du ansvarar för att säkerställa kvalitet i de finansiella delarna i flera offerter genom att förbereda finansiella analyser, sammanställa den kostnadsbild som du senare omvandlar till ett kundpris samt ge rekommendationer för hur vi kan optimera de finansiella delarna. För att du ska trivas i ditt dagliga arbete ser vi gärna att du frodas i en snabb och dynamisk arbetsmiljö. “Vårt team idag består av sex controllers med inriktning på offerter inom HVDC. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett positivt team med stark laganda. Gör oss sällskap i vårt arbete mot en grönare framtid!- Thereze Stenestam, rekryterande chef. Tveka inte på att ansöka även om du inte har alla de kärnkompetenser som listas nedan; vi vill gärna höra från dig för att bedöma hur dina erfarenheter och din expertis kan passa in i vårt team. Kom som du är och var redo att lära dig. Ta med din passion, din energi och gå med i ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation Denna tjänst har placeringsort i antingen Ludvika eller Västerås. Hur du kommer bidra Säkerställa din egen efterlevnad av såväl företagets processer och riktlinjer som berörda länders lagar och regler. Sammanställa offertens totala kostnadsbild med input från flera avdelningar och funktioner och därefter omvandla den till ett kundpris. Sammanställa det totala kassaflödet (Cash Flow) samt avräkningsplan baserat på input från planeringsavdelningen, kostnadsinput och betalningsvillkor. Stödja offert- och försäljningsansvarig i att sammanställa offertens risker och tillhörande riskavsättning. Identifiera och föreslå åtgärder för att minska potentiella risker kring skatteuppsättning, kassaflöde, valutaexponering och inflation genom att titta på områden som betalningssäkerheter, valutaklausuler, valutakorgar, index med mera. Leva Hitachi Energys kärnvärden av säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du bryr dig om dina kollegor och verksamheten. Din bakgrund Vi ser att du har relevant branscherfarenhet inom liknande eller motsvarande bransch Finansiell kunskap med ekonomexamen som grundläggande kvalifikation. Det är meriterande om du har mångårig erfarenhet som project- och/eller offert controller. Du har förmågan att konsolidera stora mängder data och presentera detta på ett tydligt och pedagogiskt sätt mot ledningen. Agera ansvarsfullt i termer av integritet, transparens och säkerhet. Vi ser att du som person är ivrig att leverera resultat genom att prioritera, agera och uppnå uppsatta mål. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Mer om oss Är du redo för för en ny spännande utmaning? Vänligen skicka in din ansökan idag! Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att stängas under annonseringsperioden. Recruiting Manager Thereze Stenestam, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Lead Recruiter, Christian Falevik, [email protected].

14 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Material Planner
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

The Opportunity We are looking for a Material Planner to our professional and skilled team. Come and join us if you feel this position could be your next career move. With us you can put your knowledges and experience is work as well get new ones. In this role you will be responsible for the end-to-end planning of inventory incl. sales in excess of forecast from purchase requisition to supplier invoice. How you’ll make an impact Calculate and maintain inventory parameters: Safety Stock, reorder point, lot size, lead time and replenishment strategy Take appropriate action for optimizing inventory performance to match demand, in collaboration with sales, manufacturing / warehouse and SCM Act on deviations from the Supplier to deliver material in time to match delivery of our open order backlog and have meetings with suppliers, communicate demand, follow up on delivery performance and priorities Be a partner for the suppliers, production planning function order management team and delivery planner having daily collaboration Analyze excess and obsolete / aging inventory and take actions to avoid / minimize scrapping Coordinate material availability for larger delivery projects and drive improvement projects within the area of responsibility Your background You are a structured, ambitious and self-motivated person who is able to grasp the bigger picture having a strong customer focus combined with internal company service support. You have good communication and cooperation skills that are especially needed to effectively collaborate with operators, colleagues, suppliers and management Some years of work experience in a similar role is a plus Strong knowledge of SAP Fluent in Swedish and proficient in English since you will be part of an international setting where you will get to exchange knowledge with people from all over the world What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Henrik Berglund, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]

10 januari 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Consulting Engineer - ELECTROMOBILITY ENGINEER - HIGH VOLTAGE DEVELOPMENT
Quokka AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

WE DEVELOP PEOPLE THAT DEVELOP TECHNOLOGY. JOIN US! We at Quokka see ourselves as individuals with great potential and not only as individuals with a certain competence. When becoming a part of us you will be a part of an exciting journey and join a community that help each other and our customers. At Quokka we are passionate about giving our employees the tools they need to develop both personal and professional, as well as the opportunity to develop Quokka and our future direction. Together we want to build meaningful relationships and technology. QUOKKA - CARE, JOY, CURIOSITY & INNOVATION The Quokka kangaroo is known for its curiosity and for being the happiest animal on the planet. Yes, that is right! We are a newly started technical center in Gothenburg who believe in the “Quokka attitude” and our core values CARE, JOY, CURIOSITY & INNOVATION. We offer technical solutions and engineering services to some of Sweden’s leading companies and recent start-ups. At the same time, we also have an innovation hub to support and encourage our employees and partners to realize their business ideas. A combination which we believe makes us unique on the market. QUOKKA WAY & PERSONALITY We believe in being curious about our surroundings and the people around us. Curious about technology, new challenges and our own development. While being curious in finding new ways forward we believe in being caring and spreading joy. We like to call it the “Quokka Way” of doing things! We are looking for authenticity, kindness, and willingness to share experience and joy. Someone that is engaged and wants to develop and listen to others. We believe that we do this together and your contribution to us, and ours to you, is key in the success. We are now looking for ELECTROMOBILITY ENGINEER - HIGH VOLTAGE DEVELOPMENT. Sounds interesting and curious to know some more? Read on! YOUR KNOWLEDGE & EXPERIENCE Minimum B.Sc. Electrical Engineering, Mechanical Engineer or equivalent Minimum 2 years work-experience of electrical system engineering from automotive industry Minimum 2 years work-experience of high voltage (>400V) electrical system engineering or high voltage hardware/components (such as OBC, DC/DC, BMS, EVI, Cooling etc) High Voltage cabling and connectors Knowledge in High Voltage Batteries technology and/or battery casing/housing, cells, modules, fusing, relays etc and/or high voltage battery testing General electrical/electronics knowledge and understanding Proficient skills in Excel Fluent in English (written and spoken) IT IS GREAT IF YOU BRING ANY OF THE FOLLOWING WITH YOU Teamcenter experience CAD skills in Catia V5 or CREO/ProEngineer Knowledge of Low, Mid and High Voltage development in the automotive industry Knowledge of electrical schematics Agile experience according to the SAFe scaled agile framework As Electromobility engineer you will be developing and maintaining high voltage electrical systems, components or perform testing and validation within the area. You will be responsible to ensure on time deliveries with quality and to ensure all engineering work is carried out in accordance with specifications, laws, rules and regulations. You will lead and coordinate the development of the systems and/or components in close collaboration with the development teams and production suppliers. You will assure testing and validation according to the methods and processes. The work includes development, definition of requirements and other pre-requisites needed for the engineering work, as well as product documentation. To be able to succeed in this role, you need to have been working at least a few years and have a good understanding electronics and High voltage systems of minimum 400 Volt. You are also fluent in English, both verbally and written. It is meritorious if you have experience in processes, systems and tools that are used for technical documentation. WHAT WE OFFER We do have all the basics in place like wellness allowance, pension, insurances, and union agreement. But that is not why you choose us. You want to start working at Quokka because: We are the company that put our employees first We have a corporate culture that is unique You get to be a part of creating something new You get the best of two worlds: a caring culture and with great financial security We do not believe in hierarchies. We are a flat organization where all voices are equally important INTERESTED IN JOINING QUOKKA? The recruitment process take place on an ongoing basis, so do not wait with sending in your application. Apply by sending us your CV and a short presentation to [email protected] and let us know what you are interested in working with. We are looking forward to hearing from you! Curious to know some more about Quokka? Check out our website https://www.quokka.se/ Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025