Controller till Länsstyrelsen i Stockholm

Om tjänsten Nu söker vi en noggrann och strukturerad Controller till Länsstyrelsen i Stockholm. I rollen som Controller kommer du inledningsvis att ha ett särskilt fokus på höstens kommande budgetarbete. Utöver detta arbetar du även med andra förekommande arbetsuppgifter som är förenliga med rollen såsom sammanställning av rapporter och genomförandet av ekonomiska utredningar. Du arbetar i ett team om fem Controller där ni tillsammans arbetar och stöttar flera av Länsstyrelsens sakavdelningar och dess ledningsgupper i ekonomirelaterade frågor. Förekommande arbetsuppgifter: - Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser - Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat - Sammanställa rapporter - Ta fram prognoser kopplade till verksamheten - Ta fram riktlinjer för budgetarbete - Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning - Servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på heltid som beräknas påbörjas 2025-08-14 och fortlöpa under 6 månaders tid. Uppdraget utförs primärt i Länsstyrelsens lokaler på Regeringsgatan 66. Möjlighet till visst distansarbete finns utifrån verksamhetens behov. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Genomgått utbildning inom aktuellt område • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView, Insikt och Power BI) • Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) • Erfarenhet av statlig redovisning • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig: För att lyckas väl i rollen så är det av största vikt att du har en mycket god samarbetsförmåga, att du är flexibel och följsam. Du är tydlig i din kommunikation och har god förståelse för myndighetens riktlinjer och arbetssätt. Om du dessutom har arbetat som Controller för en annan myndighet samt har erfarenhet av systemet Hypergen kommer det vara en stor fördel. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande, sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kundservicemedarbetare på deltid till Victoriahem
Adecco Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Är du en driven, kommunikativ och självgående person som söker en utvecklande roll inom fastighetsbranschen? Vi söker studenter som vill arbeta som kundservicemedarbetare hos Victoriahem! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare hos Victoriahem får du en unik inblick i fastighetsbranschen och blir en central del av vårt kundserviceteam, där vi alltid sätter våra hyresgäster i fokus! Du spelar du en nyckelroll i att skapa en positiv upplevelse för våra hyresgäster. Med telefon och mail som dina främsta arbetsverktyg ser du till att varje kund får snabb, professionell och högkvalitativ service. Du är skicklig på att hantera olika typer av frågor och utmaningar med ett lösningsorienterat och effektivt arbetssätt. Du blir en del av ett engagerat team, där samarbete och serviceanda genomsyrar vår vardag. Tillsammans med dina kollegor arbetar du i en öppen och modern kontorsmiljö, där vi alltid strävar efter att ge den bästa möjliga servicen till våra hyresgäster. I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Hjälpa kunder att lösa olika ärenden via telefon och mail • Hantera felanmälningar och säkerställa smidig hantering av ärenden • Utföra administrativa uppgifter kopplade till förvaltningen • Bidra till en hög kundnöjdhet genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag via Adecco på deltid med start omgående. Arbetstiderna förläggs både dag, kväll och helg. Om dig Vi söker dig som är driven, målinriktad, serviceminded och är ute efter ett långsiktigt deltidsarbete. Du kan arbeta cirka 15 - 20h per vecka och är tillgänglig att arbeta heltid under kommande sommar. För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikationsförmåga, vara lösningsfokuserad och prestigelös. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående med känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse. Har du tidigare erfarenhet av service och studerar en fastighetsinriktad utbildning är detta meriterande. Vi ser att du har en förmåga att bygga relationer och skapa förtroende – både med våra hyresgäster och dina kollegor! Viktigt för tjänsten är: • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både i tal och skrift • Du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% • Du har minst tre terminer kvar på din nuvarande utbildning Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Victoriahem Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Matilda Nilsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Montörer till världsledande aktör inom fordonsindustrin
Adecco Sweden AB
Fordonsmontörer

Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan. Ansökningar via mail hanteras ej. På grund av högt söktryck kan svarstiden vara längre än vanligt. Vi uppskattar din förståelse! Om tjänsten Vi söker montörer till vår kund inom fordonsindustrin i Skövde. Som montör kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att montera fordonskomponenter med fokus på noggrannhet och kvalitet. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid där arbetstiderna kommer att vara förlagda ständig dag, kväll eller natt beroende på kundens behov. Om dig Vi söker dig om är ansvarsfull, driven och har ett kvalitetstänk. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Det är centralt att du trivs med att arbeta fysiskt med kroppen samt kan hantera ett högt arbetstempo då många praktiska och fysiska moment ingår i arbetsuppgifterna. Som uthyrd konsult får du en möjlighet i att bidra till bättre arbetsprocesser, utveckla nya produkter och forma en hållbar framtid hos våra kunder. Vi värdesätter rätt inställning och viljan att omfamna ny teknik och effektiva arbetsmetoder. Krav för tjänsten: • Trivs med att arbeta fysiskt och har med fördel erfarenhet av att arbeta med händerna • Trivs med repetitiva arbetsuppgifter i ett bestämt arbetstempo • Förmåga att ta egna initiativ och ansvar Meriterande: • Godkänd i svenska 1, matte 1 och engelska 5. Detta ska bifogas i samband med ansökan. • Erfarenhet av att arbeta med montering • Erfarenhet från industri, produktion eller liknande • Truckkort Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på samtliga slutkandidater i processen. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag inom montering. Vi använder oss av videointervju i denna rekrytering vilket är ett obligatorisk steg för att vi ska kunna ta dig vidare i processen. Vänligen genomför den så snart som möjligt efter att du har fått den. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beata Liljesaga via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Truckförare till världsledande aktör inom fordonsindustrin
Adecco Sweden AB
Truckförare

Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan. Ansökningar via mail hanteras ej. På grund av högt söktryck kan svarstiden vara längre än vanligt. Vi uppskattar din förståelse! Om tjänsten Vi söker truckförare till flera avdelningar hos vår kund inom fordonsinustrin i Skövde. Som truckförare kommer din främsta arbetsuppgift vara att bidra med material för att säkerställa att produktionen kan fortsätta på ett smidigt sätt. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid där du jobbar dagtid, kväll, natt eller skift. Arbetstiderna beror på vilka behov vår kund har samt vilken avdelning som söker medarbetare. Detta är en proaktiv annons för kommande uppdrag hos vår kund inom fordonsindustrin och rekryteringsarbetet sker löpande Om dig Vi söker dig om är ansvarsfull, driven och har ett kvalitetstänk. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Det är centralt att du trivs med att arbeta fysiskt med kroppen då många praktiska och fysiska moment ingår i arbetsuppgifterna. Som uthyrd konsult får du en möjlighet i att bidra till bättre arbetsprocesser, utveckla nya produkter och forma en hållbar framtid hos våra kunder. Vi värdesätter rätt inställning och viljan att omfamna ny teknik och effektiva arbetsmetoder. Krav för tjänsten: • B-körkort • Truckkort A1-A4 och B1-B4 • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skift Meriterande: • Godkänt i matte 1, svenska 1 och engelska 5 • Tidigare erfarenhet av att köra truck • Truckkort D1 Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på samtliga slutkandidater i processen. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag som truckförare. Vi använder oss av videointervju i denna rekrytering vilket är ett obligatorisk steg för att vi ska kunna ta dig vidare i processen. Vänligen genomför den så snart som möjligt efter att du har fått den. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beata Liljesaga via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Transportplanerare
Adecco Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du redo för nästa utmaning? Har du erfarenhet av planering med fokus på logistik och transport? Då är tjänsten som transportplanerare något för dig! Om tjänsten I din roll som transportplanerare kommer du att ingå i en arbetsgrupp tillsammans med andra planerare där ni arbetar nära varandra i mindre team. Du har fokus på logistik och transporter och ingår i ett regionalt team och jobba i Region Europe North (REN) Deliver Sweden. De transporter som du planerar består av tankbilstransporter med flytande gas samt leveranser av gas i lastväxlarflak. Leveranserna sker huvudsakligen till kunder i Sverige, Norge och Danmark men det förekommer även andra gränsöverskridande transporter. Dina arbetsverktyg kommer att vara planeringssystemet Liquid Control System, LCS, samt till viss del SAP och du arbetar med: -Planering och koordinering av transporter -Bevakning och orderhantering -0ptimering av transportekonomi och rätt servicenivå till kunderna Tjänsten som transportplanerare är ett konsultuppdrag med tillsättning snarast. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget 12 månader och för rätt person finns möjligheter att uppdraget förlängs. Om dig Vi söker dig som har gymnasial grundutbildning och gärna eftergymnasiala studier med inriktning mot logistik, transportekonomi och transportplanering. Din tidigare erfarenhet av arbete med transport och logistik ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. Det här är ett jobb för dig som är självgående, initiativrik och trivs med att ha många olika kontaktytor. Viktigt för tjänsten är: - tidigare erfarenhet och förståelse av logistiska flöden - flytande engelska och svenska i både tal och skrift Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hans Hedback via mail [email protected]. Alt. Linnéa Strandh via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Eventpersonal till Svenska Mässan 2025
Adecco Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu dig som vill jobba på framtida mässor på Svenska Mässan. Svenska Mässan har några av Nordens största mässor och lockar tusentals besökare från hela landet. I tjänsten som eventpersonal är du ansiktet utåt mot besökarna som kommer till Svenska Mässan. Du kommer bli tilldelad ett huvudområde som entrévärd, sal- och scenvärd, garderobiär eller kassapersonal. Arbetstiden varierar och är förlagd på förmiddagar, eftermiddagar, kvällar samt helger. Detta uppdrag kan innebära att det inte finns arbete under några veckor men att när det väl annordnas mässa så blir det många timmar under några få dagar, vilken kan kompensera för resterande månad. Perfekt för den som är pensioner eller student och vill få in lite extra under vissa perioder. Viktigt för tjänsten är: Vi ser gärna att du är serviceminded, utåtriktad och kundfokuserad. Kontakt med andra människor faller dig naturligt och du tycker om att ta hand om besökarna för att säkerställa en bra upplevelse. Du kommunicerar obehindrat på svenska och till viss del på engelska. Meriterande är om du har ett flexibelt schema och kan hoppa in på kort varsel. För rätt person finns det även goda möjligheter att arbeta på flera event som anordnas under året. Observera att du måste vara studerande, pensionär eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vara aktuell för anställning. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för tjänsten via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Löneadministratör till NWT Gruppen
Adecco Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten Som löneadministratör hos NWT Gruppen kommer du arbeta operativt med hela löneprocessen för ett antal bolag och anställda inom NWT-koncernen. Du ansvarar för administration av löner och ersättningar i personal- och lönesystemet Agda, samt ett försystem kopplat till NWT Direkt. I dina arbetsuppgifter ingår hela löneprocessen från anställningsavtal och löne- och semesterberäkningar till kontroller, utredningar, intyg samt semester- och årsskifteshantering. Du hanterar även administration av pensions- och försäkringsuppgifter och ansvarar för att förmedla information till berörda myndigheter och externa aktörer. I din roll som löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Ansvar för hela löneprocessen i Agda • Hantering av anställningsavtal, intyg samt semester- och årsskiftesrutiner • Administration av pensioner, försäkringar och rapportering till myndigheter • Konsultativt stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag med start i augusti. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt har flera års erfarenhet av självständigt arbete inom löneadministration. Du är van att arbeta i personal- och lönesystem, gärna Agda, och har god kännedom om olika kollektivavtal och arbetsrättsliga regelverk. Vidare ser vi att du är noggrann, strukturerad och trivs med att ta ansvar. Du har en prestigelös inställning, är hjälpsam och tycker om att samarbeta. Din förmåga att hantera deadlines och arbeta i ett stundtals högt tempo är god. Viktigt för tjänsten är: • Erfarenhet av löneadministration • God systemvana, gärna i Agda • Förmåga att tolka och tillämpa kollektivavtal Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om NWT Gruppen NWT Gruppen AB är moderbolaget inom NWT-koncernen, som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen drivs verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Företaget finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland. Kärnan i verksamheten bygger på samhällsuppdraget att stärka demokratin och stå som försvarare av den oberoende journalistiken. NWT Gruppen bidrar till ett inkluderande samhälle där alla får vara delaktiga. Det starkaste hållbarhetsverktyget är journalistiken, där redaktionerna dagligen arbetar med att bevaka och engagera sig i frågor som berör yttrandefrihet och andra hållbarhetsrelaterade frågor. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. [email protected] Mattias Olsson 073-6847297 alt. [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Transportplanerare
Adecco Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Lindab Profil söker Transportplanerare Är du lösningsorienterad och strukturerad? Har du erfarenhet inom lager och logistik, eller har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan tjänsten som transportplanerare vara något för dig! Om företaget Lindab Byggpartner AB är ett bolag inom Lindabkoncernen med ca 300 anställda och med en omsättning på drygt 1,2 miljarder SEK (2023). Lindab Profil erbjuder ett brett urval av byggkomponenter och systemlösningar inom byggbranschen. Företaget tillverkar, lagerhåller och säljer bland annat takavvattningsprodukter, tak- och väggplåtar, stålreglar, lättbalkar och takskyddsprodukter. Vår produktionsenhet i Piteå tillverkar högprofil och sandwichpaneler för hallbyggnader, och vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa där vi nyligt flyttat fabriken till Piteå. Ditt nya jobb Som transportplanerare kommer du att vara en central del av vårt team, där du arbetar med hela vår leveranskedja. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Effektiv transportplanering • Skicka transportbokningar till transportörer • Hantering av transportreklamationer och avvikelser • Fakturahantering och tullfrågor • Kommunikation med transportörer, speditörer och kunder gällande transportfrågor Kvalifikationer Krav: • Några års arbetslivserfarenhet från transport- eller logistikbranschen med liknande arbetsuppgifter eller relevant utbildning inom området. • God IT-vana. • Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Meriterande: • Erfarenhet av fakturahantering och tullfrågor. • Erfarenhet av att arbeta i en föränderlig miljö och bidra till utveckling av processer och rutiner. Personliga egenskaper Vi söker dig som är: • Serviceinriktad och kommunikativ. • Strukturerad och noggrann. • Lösningsorienterad och van att hantera flera kontaktytor. Lindab erbjuder dig • Stabilitet och utveckling: Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom ett starkt och väletablerat företag. • Förmåner: Friskvårdsbidrag, flextid, kaffe och frukt varje dag m.m. • Arbetsmiljö: En positiv och värdedriven arbetsmiljö där vi värdesätter ordning och reda, kundens framgång, engagemang och jordnära attityder. Ansökan • Sista ansökningsdag: 31 aug 2025. • Observera att under sommaren möter vi mycket ledighet med varierande tillgänglighet och processen kan stå stilla under längre perioder. Detta är en direktrekrytering till Lindab Profil AB, och du blir anställd direkt av dem. Rekryteringsprocessen hanteras av Adecco. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta Tommy Norberg på email [email protected]. Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Underhållsmekaniker
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Underhållsmekaniker till Lindab Profil AB i Piteå Är du en erfaren mekaniker med en stark teknisk kompetens och en vilja att bidra till stabil drift och underhåll i ett växande företag? Lindab Profil AB söker nu en ytterligare underhållsmekaniker till deras produktionsenhet i Piteå! Om tjänsten Som underhållsmekaniker hos Lindab kommer du att arbeta med alla förekommande mekaniska arbeten inom industrin. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta: • Felsökning, underhåll och reparation av produktionsutrustning. • Processförbättringar för att optimera produktionsflödet. • Montage vid ny- och ombyggnation i samband med projekt. Du kommer att arbeta dagtid, heltid, och tjänsten är en tillsvidareanställning. Kvalifikationer Krav: • Utbildning: Gymnasieutbildning inom teknik- eller industriprogrammet eller motsvarande relevant utbildning. • Erfarenhet: Gedigen erfarenhet av mekaniskt underhållsarbete inom tillverkande industri. • Färdigheter: Erfarenhet av felsökning, underhåll, reparation samt processförbättringar. • Kompetensområden: Kunskap om skärande bearbetning samt svetsning. Certifikat för Heta Arbeten är ett plus. • Språk: Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • Körkort: B-körkort krävs. Meriterande: • Erfarenhet av lagermontage, hydraulik och pneumatik. • Utbildningsbevis för truck, travers, sax- och bomlift samt fallskydd. Personliga egenskaper Vi söker dig som är händig och engagerad, med en stark problemlösningsförmåga och en god teknisk förståelse. Du är strukturerad, noggrann och har ett sinne för ordning och reda. Dessutom är du en god lagspelare med hög servicekänsla. Vi värdesätter ansökningar från hela landet! Om du är intresserad av att arbeta hos Lindab Profil AB men bor på annan ort, så är du givetvis välkommen att ansöka. Vi kan erbjuda dig stöd i din flytt för rätt kandidat och vi hjälper gärna till med praktiska detaljer kring din flytt till Piteå. Lindab erbjuder dig • Stabilitet och utveckling: Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom ett starkt och väletablerat företag. • Förmåner: Friskvårdsbidrag, flextid, kaffe och frukt varje dag mm. • Arbetsmiljö: En positiv och värdedriven arbetsmiljö där vi värdesätter ordning och reda, kundens framgång, engagemang och jordnära attityder. Ansökan Sista ansökningsdag: 31 aug 2025 Observera att vi under denna period möter mycket ledighet, med begränsade resurser, därför kan processen under delar av sommaren stå stilla. Detta är en direktrekrytering mot Lindab Profil AB och du blir anställd direkt mot dem. Rekryteringsprocessen hanteras av Adecco. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta Tommy Norberg email [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Teknisk systemförvaltare - OT-ansvarig på Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Systemförvaltare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens digitala infrastruktur inom energi och vatten? Som Teknisk systemförvaltare får du en nyckelroll i vår utveckling av våra OT-system. Här bidrar du med din tekniska kompetens till ett meningsfullt uppdrag – att säkerställa driften av samhällsviktig infrastruktur genom smarta och säkra automationslösningar. Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag. Inte minst din egen. Arbeta som teknisk systemförvaltare Som Teknisk systemförvaltare för våra OT-system får du en central roll i att säkerställa driften och utvecklingen av våra tekniska system kopplade till produktion och process. Du arbetar i gränslandet mellan IT och produktion och blir en viktig del i vår digitala resa mot ökad automation och säkerhet Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, med möjlighet att påverka hur våra tekniska system utvecklas för att möta framtidens krav. I rollen ingår bland annat att: •Förvalta och vidareutveckla våra OT-system, såsom SCADA, HMI, PLC-nätverk och datainsamlingssystem. •Säkerställa att systemen uppfyller höga krav på tillgänglighet, säkerhet och efterlevnad. •Koordinera insatser mellan drift, produktion, IT och externa leverantörer. •Leda och delta i förbättringsprojekt, uppgraderingar och implementering av nya lösningar. •Ansvara för dokumentation, systeminventering och konfigurationshantering. •Initiera och stödja cybersäkerhetsarbete inom OT-miljön. Kollegorna Rikard och Paul om rollen och att jobba på FEV: “Att jobba på FEV är en spännande utmaning då vår OT/IT-miljö är både geografiskt utspridd och tekniskt varierande. Dock måste vi lyfta fram att kollegorna (både inom gänget och resterande FEV) är absoluta höjdpunkten.” Din profil För att lyckas i rollen som Teknisk systemförvaltare tror vi att du drivs av att arbeta lösningsorienterat och kreativt. Du är van att arbeta strukturerat, säkerhetsmedvetet och att självständigt driva projekt framåt på ett proaktivt sätt. Vidare så har du förmågan att fatta beslut, planera och prioritera ditt arbete effektivt. Du motiveras av att skapa goda samarbeten och god kommunikation är en naturlig del av ditt arbetssätt. Vi söker dig som har: •Relevant högskoleutbildning, tex inom systemvetenskap, datateknik, elektroteknik eller automationsteknik alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet, och som vi bedömer som likvärdig. •Några års erfarenhet av teknisk systemförvaltning, gärna inom industriell IT/OT-miljö. •Erfarenhet av SCADA/DCS, HMI, PLC och andra automationssystem. •Goda kunskaper inom nätverk, särskilt i OT-miljöer. •Erfarenhet av att arbeta med cybersäkerhet. •B-körkort Det är meriterande om du har: •Erfarenhet av standarder som ISA/IEC 62443. •Erfarenhet av industriella kommunikationsprotokoll som tex Modbus, OPC/OPC-UA eller Profinet. •Erfarenhet av Siemens styrsystem. •Erfarenhet av systemintegration mellan OT och IT. •Bakgrund från energibranschen eller annan samhällskritisk infrastruktur. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-31. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Lindman, IT-chef via [email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstiderna vara längre än normalt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025