Personliga assistenter sökes till nytt team i Falkenberg, olika % Vill du vara med från början när vi bygger upp ett nytt assistansteam? Nu söker vi 6-7 personliga assistenter till en man i 50-årsåldern som snart flyttar hem från sjukhuset. Du kommer in i ett läge där din insats gör stor skillnad – varje dag, varje arbetspass. Assistansen är dubbel dygnet runt – det betyder att du aldrig jobbar ensam, utan alltid har en kollega vid din sida. Om uppdraget Jag är en positiv man i 50+ som tidigare levde ett aktivt liv. På grund av sjukdom är jag nu förlamad med viss rörlighet, men mitt mål är att komma tillbaka – så mycket som möjligt, på mitt sätt. Nu behöver jag hjälp med allt det praktiska i vardagen: förflyttningar, måltider, hygien, hushåll och så vidare. Du blir en del av det team som hjälper mig att landa hemma igen och forma ett nytt liv, med värdighet, trygghet och så mycket självständighet det bara går. Vem söker vi? Du får gärna ha arbetat inom vården och/eller som personlig assistent tidigare. Som person är du lyhörd, stabil och har en god känsla för ansvar. Du är uppmärksam, kan läsa av stämningar och är inte rädd för fysiskt arbete. Du märker när jag är trött, när jag är på gång och när jag behöver dig som mest – utan att jag alltid behöver säga det rakt ut. Vad erbjuder vi? Arbetspass dag, kväll, helg och vaken natt (dubbelbemanning hela dygnet) Praktisk upplärning i trach-omvårdnad och gastrostomi ges på sjukhuset Tjänsterna tillsätts allt eftersom vi hittar rätt assistenter Tjänsterna börjar som timanställning och kan sedan komma att övergå till visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med överenskommen tjänstgöringsgrad. Ett nära och viktigt jobb – där du verkligen är med och gör livet möjligt för någon annan GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Är du vår nästa stjärna på lagret? Se hit! Vår kund i Kungsbacka växer och vi letar nu efter nya lagermedarbetare som vill vara en del av ett starkt team! Arbetsuppgifter Plocka och packa varor enligt order Ta emot, kontrollera och registrera inkommande gods Ompaketering och förberedelse av gods för vidare distribution Truckkörning och hantering av interna transporter inom lagret Arbete i lagerhanteringssystem för att säkerställa korrekt lagerstatus Bidra till ordning och säkerhet på lagret Samarbeta med kollegor och ibland kundkontakt vid behov Kvalifikationskrav Erfarenhet av lagerarbete är meriterande men inget krav Körkort B samt tillgång till bil Truckkort (A2-A4 & B1-B3) Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Noggrann, effektiv och lösningsorienterad God svenska i tal och skrift Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Larminstallatör hos oss. Hur ser din nya roll som Säljande Larminstallatör ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder runt om i Halmstad med omnejd. Som larminstallatör: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Larminstallatörer. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Larminstallatör får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för tionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan idag (om du hinner!). I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Halmstad. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ottilia Porselid på 0733 759407 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Naturvårdsenheten består idag av 50 medarbetare som arbetar inom olika sakområden. I enhetens uppdrag ligger att nå miljökvalitetsmålen och bidra till en hållbar utveckling i länet. Enheten har bland annat uppdrag att skydda natur, förvalta länets naturreservat och Natura 2000-områden, värna vattenkvaliteten, förvalta rovdjur samt att göra åtgärder för hotade arter. Enheten stöttar också övriga enheter på länsstyrelsen med naturvårdskompetens. Du kommer att ingå i en grupp på tio personer som arbetar med skydd av värdefull natur. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att göra en analys om det finns områden som efter lagändringen i år saknar strandskydd, men som har så höga naturvärden att de kan behöva ett skydd. Tjänsten kan även innebära andra arbetsuppgifter inom området skydd av natur. I arbetet kan ingå kontakter med markägare, allmänhet, andra myndigheter och organisationer. Arbetsuppgifterna passar dig som tycker om problemlösning, är resultatinriktad, har ett gott ordningssinne och som uppskattar att möta människor både på plats och i telefon. Kvalifikationer Du ska ha en naturvårdsbiologisk examen på högskole- eller universitetsnivå eller annan utbildning som vi bedömer vara likvärdig. B-körkort är ett krav för denna tjänst. Det är särskilt meriterande med erfarenhet av arbete med skydd av värdefull natur. Det är även meriterande med erfarenhet av ett arbete med naturvård ur ett bredare perspektiv. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av eller utbildning inom GIS samt miljörätt. Goda art- och biotopkunskaper av relevans för arbetsområdet är också meriterande. Arbetet ställer krav på en förmåga att kunna uttrycka sig väl i både tal och skrift på svenska. Vårt arbete handlar mycket om kontakter med omvärlden och därför är det viktigt att du har lätt för att ta kontakt och skapa relationer. Du ska även ha förmåga att självständigt driva och slutföra stora och/eller komplicerade projekt. Att du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat ser vi som en förutsättning. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 2025-12-31. Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Om företaget SafeSack är ett familjeägt, solitt och expansivt företag med huvudkontor i Örkelljunga. Sedan starten 1999 har de blivit en av Nordens ledande aktörer inom industriella förpackningar med ett särskilt fokus på storsäckar för bygg, lantbruk och farligt avfall. Med närvaro i hela Norden, Tyskland och Polen och med en gedigen kundbas är SafeSack en innovativ partner med stark kundfokus. Företaget omsätter dryga 350 miljoner kronor och har en hög grad av självfinansiering, långsiktighet och hållbarhet i allt de gör. Läs mer på safesack.se. Om rollen I rollen som säljare på SafeSack får du chansen att växa och utvecklas in i en komplex och internationell affär med fokus på att utveckla och stärka företagets närvaro i Polen. Tjänsten är baserad i Örkelljunga och innebär resor till Polen cirka en vecka per månad. Din roll är bred och varierad – du arbetar både med befintliga och nya kunder inom en rad olika industrier såsom jordbruk, livsmedel, läkemedel och tung industri. Det är en lösningsorienterad och rådgivande försäljning där varje affär är unik och där du får använda både ditt affärssinne och din tekniska nyfikenhet. Du erbjuds en gedigen introduktion där du under provanställningen följer med på sambesök och lär dig affären i grunden. Med tiden bygger du upp din egen kundbas och har stor frihet att påverka både pris, kundrelationer och arbetssätt. Mer konkret innefattar tjänsten: - Prospektering och kundbesök – initialt tillsammans med en erfaren kollega - Skräddarsydd försäljning och offertarbete - Koordinera med leverantörer och fabriker för att matcha kundbehov - Långsiktig kundvård och affärsutveckling - Hög närvaro i Polen med regelbundna resor och kundbesök Om dig Vi söker dig som är en genuin, nyfiken och engagerad person med ett naturligt intresse för teknik, affärer och människor. Du är lyhörd, kommunikativ och har en förmåga att anpassa dig till olika personligheter och kulturer – detta är särskilt viktigt då rollen innebär nära samarbete med kunder och leverantörer internationellt. Att bygga långsiktiga relationer är något du värdesätter och du har tålamodet som krävs för att skapa förtroende över tid. Du är en person som gillar att ta eget ansvar, hitta lösningar och lära dig nya saker. För dig är det självklart att vara strukturerad i ditt arbete – du dokumenterar, följer upp och använder de digitala verktyg som finns. Samtidigt är du ödmjuk, prestigelös och trivs i en miljö där hjälpsamhet och samarbete är en självklar del av vardagen. Följande är krav för tjänsten: - Ett par års erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll, alternativt erfarenhet av B2B försäljning - Flytande kunskaper i svenska och engelska - Körkort B - Har ett intresse för teknik och affär, och gillar att förstå hur saker hänger ihop Följande är meriterande: - Kunskaper i polska Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Du utgår från huvudkontoret i Örkelljunga och reser till Polen ca 1 vecka per månad Omfattning: Heltid Arbetstider: måndag-fredag Lön: Grundlön samt förmånlig bonus Övrigt: Förmånsbil erbjuds efter ca 6 månader Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anna Svensson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Nyckelord: Sälj, försäljning, säljare, resande säljare, internationell säljare, utesäljare, account manager, AM, kundkontakt, service, polska, Polen, B2B, export, kundfokus, leverantörskontakt, rekrytering, Örkelljunga, Helsingborg, Ängelholm
Vi söker en semestervikarie i Varberg/Falkenberg under vecka 29-32 som kan plocka upp varor i butiker. Kan bli förlängt efter perioden. Du är självgående, noggrann, morgonpigg och glad. Vissa dagar är det fler butiker då beställning ska läggas, andra dagar endast plock och datumkoll. Ca 25 tim/veckan. Egen bil krävs. Upplärning innan start, sen jobbar du själv med löpande kontakt med en teamledare på fältet.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Verksamhetsledare Hylte Kulturskola Arbetsuppgifter Kulturskolan erbjuder alla barn och unga mellan 6-18 år kostnadsfri undervisning inom sång, musik, dans, bild och form, teater, animation, nycirkus och Komtek. Verksamheten är förlagd ute på kommunens skolor samt i Hyltebruk. Vi söker nu en verksamhetsledare, som också undervisar Kulturskolans elever. Du har verksamhetsansvar och är sammanhållande för Kulturskolans dagliga verksamhet samt dess utvecklingsarbete tillsammans med chef. Vi söker dig som har kompetens inom till exempel piano, sång, gitarr eller något annat av våra ämnen. En stor del av vår verksamhet sker på eftermiddagar och kvällar, helgarbete förekommer. Kulturskolan erbjuder lovaktiviteter och strävar efter att öka den uppsökande verksamheten. Kulturskolans vision är att skapa förutsättningar för alla barn och unga att utbilda sig och utvecklas inom konstnärliga och skapande ämnen i enlighet med sina personliga förutsättningar och mål, samt att ge förutsättningar för en kreativ och meningsfull fritid. Detta ser vi som ett led i demokratiarbetet, genom att skapa möjlighet för barn och unga att vara i ett sammanhang och känna meningsfullhet, tillhörighet och glädje. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Kvalifikationer Vi söker dig som har konstnärlig pedagogisk högskoleexamen eller annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av att undervisa barn och ungdomar, enskilt och i grupp, såväl nybörjare som långt komna elever. Du lyssnar in elevernas behov och önskemål och väver in dessa i din genre-breda undervisning. Alla barn får delta efter sin egen förmåga och du hjälper barnen att utveckla färdigheter och tilltro till sig själva. God förmåga att entusiasmera och inspirera är viktigt. Vi söker dig som är driven, utvecklingsinriktad, strukturerad och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du har hög social kompetens, god kommunikationsförmåga liksom administrativ förmåga och är flexibel, lösningsfokuserad och ansvarsfull. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Retail24 söker nu extrapersonal till butiksplock i området mellan Halmstad och Ängelholm. Vi söker dig som brinner för serviceyrket och gillar att arbeta både självgående och vara en del av ett team med högt tempo. Att jobba som merchandiser för Retail24 kan innebära att du jobbar i flera olika butiker under samma dag. Som merchandiser besöker du butiker för att hjälpa till med varuplock på uppdrag av våra kunder. Du kommer endast plocka upp våra kunders produkter i hyllorna, inget annat. Ditt jobb är att se till att vår kunds hylla i butiken är välfylld och fin! Du ansvarar också för att fylla upp respektive kunds exponeringar och gavlar under butiksbesök. Vi söker dig med hög arbetsmoral är en positiv lagspelare, utåtriktad och noggrann i ditt arbete. I denna roll kommer du få arbeta under eget ansvar. Retail24 erbjuder dig: • Lön enligt handelskollektivavtal + milersättning. • Utvecklingsmöjligheter hos Retail24. • Arbeta med stora kända varumärken. • Självständigt och flexibelt arbete. Krav är följande: • Svenska, flytande. • Körkort & Bil Du behöver i denna tjänst ha körkort samt egen bil, detta då du kan komma att besöka flera olika butiker under samma arbetsdag. Hos Retail24 finns även möjlighet att jobba med fler uppdrag för våra kunder, b.la. har vi uppdrag inom elektronikhandeln. Har du tekniskt intresse har vi möjligheter till uppdrag inom denna kategori. Vi utvecklar gärna under intervju. Rekrytering sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan! Om Retail24: Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder. https://retail24.se/om-oss/
Har du ett tekniskt intresse eller erfarenhet av arbete som tekniker? Då kan detta vara ett utvecklande arbete för dig! Markverkstad Väst Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter i en verksamhet under förändring som bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare! Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både möjlighet att ta eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss och här får du goda möjligheter till en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger dig möjlighet att träna på arbetstid och har generösa avtal gällande arbetstid och semester. Markverkstäderna (MvE) är en enhet inom Försvarsmakten tekniska skola FMTS, som utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, flygbasmateriel, marinmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning. Du kommer att tillhöra Markverkstad Väst som bedriver verksamhet i Halmstad och Göteborg och som tillsammans är cirka 75 medarbetare. Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med service och reparation, både äldre men framförallt ny teknik. De tekniska områdena är mekanik, hydraulik, elektronik och elkraft. Lv (Luftvärn) verkstaden i Halmstad består av 12 tekniker. Du kommer att ingå i arbetslaget och utföra underhållsarbete på luftvärnsmateriel men även andra tekniska produkter vilka varierar över tiden. Du blir en medarbetare som är delaktig i förbättringsarbete och utvecklar arbetsgruppen genom egna erfarenheter och ett ödmjukt förhållningssätt. KRAV Kvalifikationer • Lägst fullgjord och avslutad två- eller treårigt gymnasium med någon av inriktningarna verkstad, el, tele alternativ kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedöms som likvärdig. • Allmän datorvana • B-körkort • Behärska svenska och engelska i tal och skrift Personliga egenskaper Som person är du trygg, stabil, har självinsikt och du arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Du är strukturerad, ordningsam, planerar ditt arbete och gör tydliga prioriteringar. Du är en viktig lagspelare vilket kräver hög samarbetsförmåga och flexibilitet för att lösa arbetsuppgifter i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. (läs mer på www.forsvarsmakten.se) Meriterande • Kunskaper om försvarsmaktens organisation och verksamhet • Erfarenhet från mekanik och elektronik • C/CE körkort Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid – varierande arbetstider kan förekomma Arbetsort: Halmstad Nationella och internationella resor med arbetsuppgifter och utbildning kan förekomma. Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse Tjänsten är en civil befattning Upplysningar om befattningen Detaljchef Dan Larsson: 070-675 24 48 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-24. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Välj ett jobb för att visa detaljer