När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Vallåsskolan är en F-9 skola med ca 700 elever belägen i de centrala delarna av Halmstad. På Vallåsskolan tar vi alla ett gemensamt ansvar för elevernas trygghet samt för att eleverna når så långt det är möjligt i sin utveckling och i sitt lärande. På Vallåsskolan utvecklar vi undervisningen tillsammans för att höja måluppfyllelse, trygghet och studiero. Vi har ett elevhälsoteam bestående av rektorer, specialpedagoger, kuratorer, skolsköterskor, studie- och yrkesvägledare samt integrationssamordnare. Elevhälsoteamet arbetar nära arbetslagen för att i samverkan med personalen utveckla en tillgänglig lärmiljö för alla elever. Vi har även tillgång till central elevhälsa med skolpsykolog och skolläkare. ARBETSUPPGIFTER Som specialpedagog tar du ett övergripande ansvar för det specialpedagogiska arbetet i verksamheten framför allt med inriktning mot åk 4-9, tillsammans med en annan specialpedagog. Du arbetar nära ledningen med skolutveckling, uppföljning och utvärdering av kartläggningar och särskilt stöd. Du blir också ett viktigt bollplank och stöd till vår resursorganisation som innehåller flex, SPU och SUND. Du har en viktig roll i samverkan med ledning, övrig personal och vårdnadshavare. Du förväntas vara en aktör i arbetet med att utveckla tillgängliga lärandemiljöer för alla elever. Du tar ett helhetsansvar för hela processen kring arbetet med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram. Du utvecklar skolans elevhälsoarbete tillsammans med övriga professioner i elevhälsan. Du förväntas leda och hålla möten med vårdnadshavare och elever. Vi vill att du är med och påverkar vårt ständiga arbete med att utveckla Vallåsskolan vår skola till en ännu bättre skola. KVALIFIKATIONER Du är utbildad specialpedagog med grundskollärarutbildning och har erfarenhet av undervisning. Du har tydliga tankar om hur elever i behov av särskilt stöd ska kunna optimera sin utveckling och sitt lärande samt kan omsätta dem i praktiken. Du möter elever utifrån deras behov och inser att du tillsammans med kollegorna har ansvaret för att eleverna lyckas. Du är medveten om ditt bemötande påverkar din omgivning och anpassar det efter olika situationer och förutsättningar. Du behöver ha en mycket god samarbetsförmåga, vara flexibel och kommunikativ. Du är bekväm i din roll som specialpedagog och medveten om utmaningarna som kan uppstå i och med olika behov och problematik i skolmiljön. Du är trygg i att bidra med dina perspektiv och kunskaper i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du ser möjligheten i att tillsammans med elever, vårdnadshavare och kollegor hantera de utmaningar som behöver hanteras. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas i ditt uppdrag. Vill du arbeta på en arbetsplats där den ena dagen aldrig är den andra lik ska du söka till oss! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer och rekrytering sker fortlöpande, sök gärna snarast. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Vi söker just nu en arbetsterapeut till Avdelningen för hälso- och sjukvård som är en kommunövergripande verksamhet. Vårt uppdrag är att erbjuda basal hälso-och sjukvård till personer i denna målgrupp. Inom enheten arbetar idag totalt ca 40 tillsvidareanställda fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Ingen dag är den andra lik hos oss. Alltmer av den avancerade sjukvården utförs nu i hemmet. Därför behöver vi stärka vår organisation med en bredd av olika kompetenser och erfarenheter. Vår ambition är att bygga team där var och en kan utvecklas och trivas. I rollen så utgår du från patientens behov och resurser och värnar om att skapa bra möten. Arbetet är självständigt och varierande samt erbjuder möjligheter att driva utvecklingsarbete tillsammans med kollegor. Som anställd i Varbergs kommun erbjuds du flera förmåner, som till exempel: en trevlig arbetsplats med högt i tak, friskvårdsbidrag, förmånscykel. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ingå i ett team tillsammans med sjukgymnast/fysioterapeut och sjuksköterska/distriktssköterska och ansvara för rehabiliterande/habiliterande insatser i hela Varberg. Vårt kontor finns på Kardanvägen i Varberg, men det dagliga patientarbetet sker främst hemma hos våra patienter. Exempel på arbetsuppgifter: - Bedömning av hälsotillstånd och behov av åtgärder utifrån ett arbetsterapeutiskt perspektiv. - Förskrivning av medicintekniska hjälpmedel. - Kognitivt stöd i form av hjälpmedel och bildstöd. - Anpassning av boendemiljö. - Hälsopreventivt arbete. - Handledning/utbildning av LSS/SoL-verksamheters personal. - Samverkan med vårdgrannar såsom habilitering, primärvård och psykiatri. - Teamsamverkan inom LSS/SoL-hälsan. Arbetstidens förläggning är dagtid, vardagar 8:00-16:30, med förmånen av flexibel arbetstid, inom ramen för vårt flexavtal. Om du tycker tjänsten låter spännande och vill utvecklas tillsammans med oss, varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Erfarenhet av arbete inom LSS/Habilitering är ett krav samt yrkeserfarenhet som arbetsterapeut i några år. Arbetet kräver god förmåga i att planera, vara strukturerad och lösningsorienterad. Du behöver vara lyhörd och tycka om att samarbeta tätt med kollegor och handleda personal. Det är ett självständigt arbete där du behöver vara trygg i din yrkesroll och ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. Du behöver ha goda datakunskaper. Erfarenhet av målgruppen är meriterande samt kompetens inom intellektuell funktionsnedsättning, autismspektrumtillstånd och kunskap kring kognitivt stöd och förskrivning. Vi kommer lägga särskild vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi intervjuar löpande under ansökningstiden. Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad, vilket innebär att du har rätt att arbeta heltid eller den deltid du önskar. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt var vi annonserar och undanber oss därför kontakt med annons- och bemanningsföretag.
Arbetsuppgifter Som Svetsare hos vårt kundföretag kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara svetsning i rostfritt material och svartstål. I produktionen kommer du huvudsakligen att arbeta med TIG och MIG/MAG utefter ritningar. Du utför arbetet utifrån höga kvalitéts -och miljökrav och kommer att ha ett varierande arbete där du tillverkar kundspecifika produkter. Övrigt verkstadsarbete, ritningsläsning och kontrollera produkterna så att de håller kundföretagets standard ingår också i arbetsuppgifterna. Arbetet är förlagt till dagtid. Bakgrund och personliga egenskaper Du har i grunden en utbildning inom svets, verkstad, fordon eller industri samt ett stort intresse för teknik. Ett krav för tjänsten är att du tidigare har arbetat med TIG svetsning och har kunskap om olika material. Licenser inom svetsning är meriterande. Vidare har du erfarenhet av ritningsläsning samt goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Önskvärt är om du har truckkort, traverskort, heta arbeten och/eller säkra lyft. Som person gillar du att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp. Du tycker om att ta ett stort ansvar då det ställs höga krav på kvalitet, finish och precision i det arbete du utför. Du är fokuserad och engagerad och ser det som en självklarhet att hålla tider och respekterar deadlines. Du har inga problem med att ta direktiv och du förstår vikten av att vara uppmärksam och fokuserad. Vidare ser vi att du har god fysik och trivs med ett fysiskt arbete. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Samhällsbyggnads-, kultur och folkhälsoförvaltningen (SKF) är en av landets bredaste och mest diversifierade förvaltningar och omfattar sju enheter (Räddningstjänst, Miljöenheten, Plan-och byggnadsenheten, Tekniska enheten, Måltidsenheten, Kulturenheten och Fritidsenheten) samt en Förvaltningsstab. Vår målsättning är att vara en framåtlutad, förändringsbenägen och serviceinriktad förvaltning som hålls samman av vårt gemensamma utvecklingsarbete och vår strävan att skickliggöra varandra i våra respektive professioner. På SKF arbetar vi i ett högt tempo med den bredaste palett av kommunala uppgifter vilket ställer krav på våra medarbetade att se utanför sina respektive verksamheter för att bidra till en helhet inom förvaltningen. I vår verksamhet svarar vi mot tre politiska nämnder: Samhällsbyggnadsnämnden, Kultur- & folkhälsonämnden samt jävsnämnden. Om tjänsten Vill du vara med och utveckla mötesplatser för äldre i Laholms kommun? Brinner du för folkhälsa, social samverkan och ett arbete som gör skillnad? Vi söker nu en engagerad hälsolots för ett utvecklingsprojekt med fokus på att stärka träffpunkternas roll i det hälsofrämjande arbetet för äldre. Som hälsolots kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och stärka träffpunkterna i Laholms kommun. Till din hjälp har du kommunens aktivitetssamordnare. Du är en närvarande resurs för besökare, bygger relationer och identifierar behov för att skapa ett rikt och relevant utbud. Genom samverkan med både interna och externa aktörer arbetar du för att främja hälsa, gemenskap och delaktighet. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 50% med start i augusti 2025, under förutsättning att projektet beviljas statsbidrag. Tjänsten kommer att kunna kombineras med studier och liknande, då arbetstiden kommer att kunna läggas i samråd med kollegor och chef. Det finns goda möjligheter att tjänstgöringsgraden kan öka och eventuellt även till förlängning. Vi erbjuder -Ett meningsfullt arbete där du får bidra till äldre personers livskvalitet. -Ett självständigt uppdrag i en utvecklingsfas. -Ett nätverk av engagerade kollegor och samverkanspartners. Arbetsuppgifter - Vara en närvarande och stödjande resurs på kommunens träffpunkter tillsammans med en rutinerad kollega. - Samverka med föreningar, frivilligorganisationer och andra externa aktörer. - Kartlägga behov och önskemål från målgruppen för att vidareutveckla verksamheten. - Delta i planering och genomförande av aktiviteter och insatser. - Bidra till uppföljning och utvärdering av projektet. Är du den vi söker? Du har eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant och erfarenhet av socialt eller hälsofrämjande arbete, gärna med äldre personer. Du har förmåga att arbeta relationsskapande, lyhört och utifrån individens behov. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt, ta initiativ och samarbeta i nätverk. God kommunikationsförmåga i tal och skrift och B-körkort är ett krav för denna tjänst. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är empatisk, handlingskraftig och har ett genuint intresse för att möta människor. Du är lösningsfokuserad, flexibel och har lätt för att skapa nya kontakter. Meriterande -Erfarenhet av arbete i projektform. -Utbildning inom folkhälsovetenskap, socialt arbete eller liknande. -Kännedom om Laholms kommun och det lokala föreningslivet. Om anställningen Antal tjänster: 1 I augusti enligt överenskommelse. Intervjuer är planerade till 10, 11 och 14 juli. Varmt välkommen med din ansökan! Övriga upplysningar Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst. Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Samhällsbyggnads-, kultur och folkhälsoförvaltningen (SKF) är en av landets bredaste och mest diversifierade förvaltningar och omfattar sju enheter (Räddningstjänst, Miljöenheten, Plan-och byggnadsenheten, Tekniska enheten, Måltidsenheten, Kulturenheten och Fritidsenheten) samt en Förvaltningsstab. Vår målsättning är att vara en framåtlutad, förändringsbenägen och serviceinriktad förvaltning som hålls samman av vårt gemensamma utvecklingsarbete och vår strävan att skickliggöra varandra i våra respektive professioner. På SKF arbetar vi i ett högt tempo med den bredaste palett av kommunala uppgifter vilket ställer krav på våra medarbetade att se utanför sina respektive verksamheter för att bidra till en helhet inom förvaltningen. I vår verksamhet svarar vi mot tre politiska nämnder: Samhällsbyggnadsnämnden, Kultur- & folkhälsonämnden samt jävsnämnden. Om tjänsten Mitt i hjärtat av Campus Laholm ligger Campusbiblioteket! Vår bibliotekarie går vidare till nya utmaningar och därför erbjuds nu möjligheten att på heltid arbeta i det toppenfina biblioteket. Detta är den rätta tjänsten för dig som gillar samverkan, läsfrämjande och dagligen vill träffa gymnasielever, vuxenstuderande och medarbetare på Campus Laholm. Osbecksgymnasiet, vuxenutbildningen, Kulturskolan och Ung i Laholm har verksamhet på Campus Laholm. Arbetet är mycket utåtriktat och du arbetar läsfrämjande med bokcirklar och andra inspirerande aktiviteter som du har stor frihet i att själv utforma. Du bidrar till att utveckla elevernas medie- och informationskompetens genom handledning i informationssökning och källkritiskt förhållningssätt, både genom det dagliga arbetet i biblioteket och vid ämnesuppstarter och vägledning i samband med elevernas gymnasiearbeten. Du samarbetar med rektor och skolpersonal för att skolbiblioteket ska vara en integrerad del i undervisningen. Andra arbetsuppgifter är bl.a. medieinköp, läromedelshantering och Legimus. Det finns ett fint upparbetat samarbete med kollegorna på folkbiblioteket kring läsfrämjande, Instagram, programverksamhet m.m. Du deltar i både skolans och folkbibliotekets arbetsplatsträffar. Är du den vi söker? Du har högskoleutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant, t.ex. pedagogisk utbildning. Vi söker dig som har en stark känsla för service och trivs med möten och dialog med elever och kollegor. Du har god pedagogisk förmåga, hög digital kompetens och ett stort intresse för läsfrämjande. Du är utvecklings- och samarbetsinriktad och kan självständigt driva processer och genomföra uppdrag. Erfarenhet av arbete på bibliotek är meriterande. Vi lägger stor vikt vid lämplighet och personliga egenskaper. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV. Varmt välkommen med din ansökan! Om anställningen Antal tjänster: 1 Tillträde i augusti eller september enligt överenskommelse. Intervjuer är planerade till 10, 11 och 14 juli. Övriga upplysningar Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst. Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med service, underhåll och reparationer av skolans fordon, skogsmaskiner, lantbruksmaskiner och inomgårdsmekanik. Du kommer också ha rollen som instruktör vid elevernas praktiska utbildning tillsammans med arbetslaget. Om arbetsplatsen Munkagårdsgymnasiet är ett litet gymnasium med enbart Naturbruksprogrammet med inriktningarna djurvård, lantbruk, naturturism och skogsbruk. Vi har även en anpassning av naturbruksprogrammet för elever med en NPF-diagnos som kallas Spåret. Där erbjuder vi inriktningarna djurvård, lantbruk och trädgård. Skolan ligger i en härlig miljö i Tvååker. Vi är ca 120 personal och lite över 300 elever. Till skolan hör också ett internat där ca två tredjedelar av eleverna bor måndag till fredag. Internatet ligger ca 1 km från skolan. Kvalifikationer Vi söker dig som har intresse för teknik inom den gröna näringen. Du har några års erfarenhet som reparatör för lantbruksmaskiner, traktorer, lastmaskiner, skogsmaskiner och inomgårdsmekanik. Erfarenhet av att använda lantbruksmaskiner i praktisk drift är meriterande. Vi ser gärna att du har intresse för växtodling. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som instruktör är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket samt goda datorkunskaper. Körkort B är ett krav. Körkortsbehörighet D1/D är meriterande. Du är intresserad av att arbeta med ungdomar, 16–19 år och har förmåga att på ett pedagogiskt sätt dela med dig av dina kunskaper. Du gillar att arbeta i team, har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs gärna mer om vilka förmåner Region Halland erbjuder dig som anställd https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Är du i början av din karriär och intresserad av att arbeta i primärvården? Då kanske den här tjänsten är något för dig? Vi har nyligen gått från filial till att bli egen vårdcentral och söker dig som vill vara med på vår resa! Om tjänsten Vi erbjuder dig ett stimulerade och omväxlande arbete på vår vårdcentral. Vi tror att du som söker är intresserad av bredden av specialistområdet allmänmedicin och kan tänka dig en framtid inom primärvården. Som en av våra underläkare kommer du att ha möjlighet att utveckla dina medicinska kunskaper och färdigheter, samtidigt som du ger högkvalitativ vård till våra patienter. Vi söker nu en underläkare för ett vikariat till och med 251231 eller enligt överenskommelse. Om oss Vårdcentralen Tvååker är en trivsam vårdcentral och arbetsplats där vi tillsammans arbetar för patientens bästa och där alla i teamet hjälps åt. Här är vi är cirka 25 medarbetare som arbetar med att ta hand om våra 5 800 listade patienter. För oss är det viktigt att patienten upplever det enkelt och välkomnande i sina kontakter med oss. Vi delar lokal med apotek. Vi erbjuder en välfungerande vård och har förutom läkarmottagning en stabil tvärprofessionell vård med distriktssköterskor, BVC, sjukgymnastik, arbetsterapeut och lab. Vi har även ett psykosocialt team och är också asylnod, vilket innebär att vi har ett särskilt ansvar för planering och genomförande av hälsoundersökningar. Vårdcentralen ligger centralt i samhället Tvååker, endast en kvarts resa från Varberg och du tar dig lätt hit med kollektivtrafik. Om du kör bil finns här goda parkeringsmöjligheter och vårdcentralen ligger nära motorvägsavfarten. Kvalifikationer Du som söker är legitimerad underläkare. Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat i primärvård eller har erfarenhet av andra närliggande arbetsområden är det önskvärt, men inget krav. För den här tjänsten ser vi att du har goda kunskaper och/eller erfarenhet av svensk sjukvård. Vi vill att du är med och bygger framtiden med oss och att du vill det bästa för våra patienter. Du behöver påvisa flexibilitet och engagemang för att ta ansvar på patientens vård. Du behöver trivas med och se din roll som en i ett team och lösa situationer och behov dagligen tillsammans med övrig personal. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER I arbetet hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma god och nära vård och omsorg. Detta sker i nära samarbete med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Som undersköterska utför du kvalificerade arbetsuppgifter som ingår i undersköterskearbetet såsom delgivning av läkemedel, insulin och dialys. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder oss av digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator, mobiltelefon och tillhörande digitala hjälpmedel. Vi tillhandahåller och kör både automatväxlade elbilar och manuella bilar samt el- och traditionella cyklar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde, gärna med erfarenhet av äldreomsorg. Det är vidare till en fördel om du är van vid system som Intraphone, Life Care och Appva. Digitala hjälpmedel används dagligen och du förväntas kunna lära dig att navigera i de digitala systemen vi använder. Du bör kunna ta dig fram med cykel och har ett B-körkort. För att kunna ta dig till arbetsplatsen behöver du ha tillgång till bil. Vi arbetar under alla veckans dagar och du förväntas kunna jobba varannan helg. Arbetstiderna är dag- och kvällstid. Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med, du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du behöver vara engagerad och flexibel i arbetsrollen för att trivas och utföra ett gott arbete. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på svenska och du trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla samt att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden tillit, respekt och ödmjukhet. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du intresserad av att arbeta med publikationstjänst- och informationsområdet inom teknisk tjänst? Utvecklingsenheten söker en kreativ och nytänkande publikationshandläggare. Befattningen innebär informationskoordinering och produktionssamordning av publikationer samt hantering av digitala informationsmängder. Utvecklingsenheten (UtvE) vid Försvarsmaktens tekniska skola (FMTS) bedriver utvecklingsarbete inom logistik och teknisk tjänst. Utvecklingsarbetet syftar främst till att skapa den framtida militär förmåga inom logistiken, den tekniska tjänsten samt vid FMTS krigsförband. Verksamheten vid utvecklingsenheten indelas i tre huvudområden: rekrytering av teknisk kompetens, utveckling av koncept och krigsförband. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Analysera och utarbeta strategier och planer utifrån långsiktiga publikationsdirektiv • Samordna ämnesexperter och roller med ansvar inom berört materiel- och funktionsområde för produktion • Leda redaktionellt arbete utifrån Försvarsmaktens publikationsprocess • Granska produktion utifrån bl.a. grafiska och språkliga anvisningar • Delta i centrala möten för Försvarsmaktens publikationstjänst • Stödja utvecklingen inom informationsområdet med nya hård- och mjukvaruanpassade produktionsmiljöer • Stödja enheten inom kommunikationsområdet KRAV Kvalifikationer • Examen på högskole-/universitetsnivå inom relevant område som exempelvis informationsvetare alternativt motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Relevant arbetslivserfarenhet inom publikationstjänst, dokument- och ärendehantering för offentlig sektor • Kunskap och erfarenhet av att ta fram och hålla i skriftliga och muntliga presentationer • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort Personliga egenskaper Som person är du drivande, initiativtagande och strukturerad i ditt arbete. Du är lyhörd och har kommunikativ kompetens. Du har lätt för att samarbeta effektivt med andra, både inom enheten och externt. För att trivas i rollen är du social och har förmåga att vara flexibel utan att tappa fokus på uppgiften. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av att genomföra utbildningar, föredrag och presentationer • Arbetat i Försvarsmakten eller annan statlig myndighet inom berört ämnesområde • Erfarenhet av Försvarsmaktens interna stödsystem • Erfarenhet av projektledning eller ledning av arbetsgrupper • Erfarenhet av foto och rörliga bilder • Erfarenhet av Photoshop och Indesign • Erfarenhet av mjukvaruapplikationer inom AI-området Övrigt Anställningsform: Civil befattning, tillsvidare anställningsom inleds med sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Halmstad Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid men kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma. För upplysningar om befattningen kontakta: Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta chef konceptavdelningen, Mj Lars-Åke Johansson, via växeln 08-7887500. Fackliga företrädare, nås via växel 08-7887500: SACO: Nermina Dzanic OFR-S: Roland Kramer SEKO: Ulrica Lundh HSOF: Anders Norén Sista ansökningsdag Din ansökan senast 2025-07-01. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Vill du jobba med digital försäljning – på riktigt? Plats: Halmstad Tjänst: Heltid Roll: Account Manager – Digital marknadsföring & industriell annonsering Det här är Industritorget Sweden AB Industritorget har i över 20 år varit en naturlig knutpunkt för industriföretag i Sverige. Vår plattform, industritorget.se, är idag landets mest besökta industrisajt – en etablerad sajt där företag syns, söker och gör affärer. Men för några år sedan såg vi ett behov vi inte längre kunde ignorera. Våra kunder efterfrågade mer än bara synlighet på vår plattform – de ville ha hjälp med sin digitala närvaro i stort. Det var startskottet för vår webbyrå. Sedan dess har vi byggt upp ett komplett erbjudande inom SEO, Google Ads, webbproduktion, företagsfilm och sociala medier – särskilt anpassat för industriföretag. Tillväxten har varit kraftig, men aldrig på bekostnad av kvalitet eller människorna bakom den. Nu söker vi nästa kollega till vårt team i Halmstad – en viktig nyckelspelare i vår fortsatta expansion. En roll med både djup och bredd Som Account Manager hos oss blir du en del av både vår webbyrå och vårt utbud via industritorget.se. Det ger dig en sällsynt möjlighet att arbeta med helhetslösningar – i en bransch där digitalisering ofta är ett nytt område för kunden. Du kommer att: - Ta kontakt med nya potentiella kunder och bygga din egen portfölj - Arbeta rådgivande för att hitta rätt digital strategi för varje företag - Följa kunderna genom hela affären – från behovsanalys till uppföljning - Ansvara och utveckla din kundportfölj - Samarbeta tätt med vårt tekniska team bestående av SEO- & Google Ads-Specialister, webbdesigners och contentproducenter - Ha en tydlig och stödjande onboarding – vi vill att du ska lyckas Det här är inte ett jobb för dig som söker nästa transaktion. Det är för dig som vill bygga något varaktigt – både med kunder och i din karriär. Vem tror vi att du är? Du behöver inte kunna allt från start. Men du bör ha en känsla för affärer, en lyhördhet i samtal och en vilja att göra det lilla extra. Vi tror att du: - Har arbetat med försäljning (gärna inom digitala tjänster eller B2B) - Är nyfiken på hur företag växer digitalt – och vill vara en del av den resan - Trivs med eget ansvar men vet värdet av samarbete - Har ett professionellt och empatiskt bemötande – både internt och externt För oss är personlighet och inställning viktigare än perfekta meriter. Det viktigaste är att du vill framåt – och att du trivs i ett företag där det händer saker. Därför ska du välja oss Vi tror att människor presterar bäst när de får påverka sin vardag. Därför får du hos oss: - Tre lönemodeller att välja mellan, beroende på hur du vill balansera trygghet och resultat - En tydlig struktur, bra verktyg och ett starkt varumärke i ryggen - En kultur där tillväxt inte bara mäts i siffror – utan i teamkänsla och utveckling - Ett kontor där man skrattar mycket, jobbar hårt och firar tillsammans med resor och AW - Friskvårdsbidrag och träning på arbetstid – allt för att du ska må bra Vi finns i Halmstad, Göteborg, Stockholm och Spanien. Tjänsten utgår från vårt kontor i Halmstad. Låter det som något för dig? Skicka ditt CV och ett par rader om dig själv till: [email protected] Märk ämnet med “Ansökan Account Manager – Halmstad” Vi intervjuar löpande och är nyfikna på vem du är – oavsett bakgrund. Vill du jobba med digital försäljning på ett bolag där du får både påverka, växa och trivas? Välkommen till Industritorget.
Välj ett jobb för att visa detaljer