Miljö- och hälsoskyddsinspektör
Hylte kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Välkommen till den lilla och styrkebaserade kommunen med stora möjligheter - där ditt arbete gör skillnad! Här har du chansen att bidra med samhällsviktiga tjänster, till dem vi är till för, tillsammans med dina kollegor. Vi utgår ifrån friskfaktorer och har ett styrkebaserat förhållningssätt som fokuserar på människors samt organisationens styrkor. Det är också det vi kommunicerar och ger återkoppling på. Du ges hållbara arbetsvillkor, förutsättningar att växa och bidra till det kollegiala lärandet. Vi vägleds av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och gör skillnad med oss! Miljö- och hälsoskyddsinspektör Arbetsuppgifter Som miljö- och hälsoskyddsinspektör i Hylte kommer du att ha ett spännande och varierande arbete. Du ansvarar för tillsyn och handläggning inom miljöbalkens områden och får en roll där ingen dag är den andra lik! Du kommer att: Genomföra tillsynsbesök hos företag och andra verksamheter. Ge rådgivning och stöd till både företagare och invånare. Följa upp brister och säkerställa att gällande lagstiftning efterlevs. Arbeta nära både externa och interna målgrupper samt politiker för att skapa en hållbar utveckling i kommunen. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kan anpassa arbetets innehåll utifrån dina tidigare erfarenheter och intressen. Det finns även möjlighet att arbeta delvis på distans, vilket ger dig friheten att planera din arbetsdag på ett sätt som passar dig. Din nya arbetsplats: På bygg- och miljöenheten i Hylte kommun är vi 11 engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att utveckla vår kommun på bästa sätt. Vi är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen och ansvarar för viktiga områden som bygglov, detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedelsfrågor, alkohol, tobak och tillsyn utifrån gällande lagstiftning. Vårt uppdrag är att säkerställa en hållbar och trivsam miljö för våra drygt 10 000 invånare. Vi söker nu en Miljö- och hälsoskyddsinspektör som vill vara med och bidra till vår gemensamma vision: att skapa en framtid där Hylte är en ännu bättre plats att leva och arbeta på. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära med både företagare, allmänhet och interna aktörer - du gör skillnad på riktigt. Varför jobba hos oss? Du får: Påverkan och närhet - Hos oss är vägen från idé till beslut kort. Vi arbetar nära varandra, oavsett roll eller funktion. Här får du chansen att göra skillnad! Livskvalitet och friskfaktorer - I vår kommun arbetar vi aktivt med friskfaktorer, vilket gör oss unika. Vårt fokus ligger på det sunda, det friska och salutogena hos människor. Du som medarbetare är värdefull för oss! Prestigelöshet och enkelhet - Här är det enkelt att jobba, leva och vara. Genom att prioritera samarbeten och skapa attraktiva livsmiljöer gör vi det enkelt och attraktivt att vara verksam här. Vill du veta mer om oss? Titta gärna på vår videopresentation nedan. Övrig information Bifoga ett personligt brev och CV, och berätta varför just du vill bli en del av vårt team i Hylte. Vi ser fram emot att höra från dig! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så ansök gärna så snart du kan. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Kvalifikationer För att passa för rollen ser vi att du har utbildning som miljö- och hälsoskyddsinspektör eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande, men det viktigaste för oss är din vilja att göra skillnad och din förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt. Vi söker en person som: Är bra på att planera, prioritera och ta ansvar. Trivs med att möta människor i olika sammanhang och har lätt för att skapa goda relationer. Har goda kunskaper inom relevant lagstiftning och kan fatta beslut utifrån dessa. Har körkort, eftersom tillsyn och besök ingår som en del av arbetet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ECOS ärendehanteringssystem. Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

9 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
HR-strateg
Hylte kommun
Personal- och HR-specialister

Välkommen till den lilla och styrkebaserade kommunen med stora möjligheter - där ditt arbete gör skillnad! Här har du chansen att bidra med samhällsviktiga tjänster, till dem vi är till för, tillsammans med dina kollegor. Vi utgår från friskfaktorer och har ett styrkebaserat förhållningssätt som fokuserar på människors och organisationens styrkor. Det är också det vi kommunicerar och ger återkoppling på. Du ges hållbara arbetsvillkor, förutsättningar att växa och bidra till det kollegiala lärandet. Vi vägleds av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och gör skillnad med oss! HR-strateg Arbetsuppgifter Vi söker nu en vikarierande HR-strateg som med engagemang, ansvar och drivkraft vill vara med och utveckla våra HR-processer och bidra till en stark organisation. I din roll kommer du, likt de andra HR-strategerna, att arbeta operativt och strategiskt, hälsofrämjande och datadrivet med hela medarbetarresan. Du kommer tillsammans med dina HR-strategkollegor stötta chefer i arbetsrätt, arbetsmiljörätt, ledarskap och i Hyltes personalpolitik. Respektive HR-strateg har återkommande kontakt med våra fackliga organisationer och ansvarar särskilt för stöd till en eller två förvaltningar. Du kommer sannolikt bland annat att ansvara för stödet till cheferna på barn- och ungdomsförvaltningen och delta i samverkan samt i central samverkansgrupp. Rollen är till viss del formbar och kan utvecklas utifrån dina intressen och styrkor. Du behöver också ha ett intresse för teknik, AI och digitalisering samt vilja tillämpa ett datadrivet och styrkebaserat förhållningssätt. Detta är ett område som vi på personalavdelningen håller på att stärka oss i för att förbättra vår leveransförmåga. På kommunledningsförvaltningen arbetar vi dessutom just nu med att stärka oss tillsammans i friskfaktorn kompetensutveckling. Likt övriga kollegor på kommunledningsförvaltningen ska du, utifrån ett HR-perspektiv, arbeta stödjande, samordnande och ledande med ett tydligt uppdrag gentemot våra kärnverksamheter/kommunen. Om oss: Vår HR-avdelning består av tre lönekonsulter, en verksamhetsutvecklare, fyra HR-strateger, en löneassistent och en personalchef. Hos oss ser vi kollegors styrkor, gör varandra bättre och bidrar tillsammans utifrån våra kompetenser för att stärka vår leveransförmåga. Varje måndag har vi på personalavdelningen veckoincheckningar där vi fångar upp varandra genom att checka in med: hur en mår/arbetsbelastning, om en behöver eller kan bistå med hjälp, samt ber om eller delger info. Varför jobba hos oss? Du får: Påverkan och närhet - Hos oss är vägen från idé till beslut kort. Vi arbetar nära varandra, oavsett roll eller funktion. Här får du chansen att göra skillnad! . Livskvalitet och friskfaktorer - I vår kommun arbetar vi aktivt med friskfaktorer, vilket gör oss unika. Vårt fokus ligger på det sunda, det friska och salutogena hos människor. Du som medarbetare är värdefull för oss! Prestigelöshet och enkelhet - Här är det enkelt att jobba, leva och vara. Genom att prioritera samarbeten och skapa attraktiva livsmiljöer gör vi det enkelt och attraktivt att vara verksam här. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, får du kika på vår videopresentation nedan! Övrig information Bifoga inte cv. Svara enbart på urvalsfrågor. Slutkandidater kommer att göra ett arbetsprov som en del av vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. Du kan givetvis ta referenser på rekryterande chef och arbetsplatsen. Hör av dig till Kontaktcenter så kopplar dem dig vidare: 0345 180 00 Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är driven och har ett stort intresse för HR-frågor och ser kopplingar mellan teknikutveckling, människor (beteenden) och organisation. Du är intresserad av att jobba med din och andras potential, du vill lära om och lära nytt, förbättra arbetssätt samt arbeta proaktivt. Det är viktigt för oss att du är en lagspelare som snabbt kan sätta dig in i rollen och bidra både strategiskt och operativt. Du arbetar självständigt, tar ansvar och driver såväl dina egna som våra gemensamma frågor framåt. Om du dessutom har ett coachande förhållningssätt, hög arbetskapacitet och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, är du den rätta personen för oss. Vi ser som meriterande om du: . Har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. . Har ett genuint intresse för hälsofrämjande arbetsmiljöarbete utifrån hela medarbetarresan, samt respekt för den svenska partsmodellen och har kunskaper i arbetsrättsliga frågor. . Har arbetat med AI, digitalisering av arbetsprocesser och HR analytics för att förbättra HR-stöd och verksamhetsutveckling. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Bilvårdare i Kungsbacka/Göteborg
Rena Bilen Kungsbacka AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Var med på resan mot att bli ett av Sveriges bästa bilvårdsföretag! Du blir erbjuden: Möjligheten att bli en del av en positiv och framåtsträvande organisation som präglas av medarbetare som är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling Goda möjligheter att utvecklas och växa inom företaget Ett härligt gäng kollegor som präglas av kommunikation, driv och gemenskap Arbetsuppgifter: Tvätt/polering av bilar Hjulskifte Kundkontakt Vi söker dig som: Har god fysik , då du arbetar med din kropp Är stresstålig, har social förmåga , hög servicenivå och stort initiativtagande Har ett intresse för bilar Det är meriterande om du: Tidigare arbetat inom bilvård Erfarenhet inom stresståliga miljöer Är flytande i svenska, i både tal och skrift Övrig information: Start: omgående Omfattning: heltid, tillsvidare Arbetstider: måndag till fredag 8-17 Placering: Kungsbacka (gratis parkering utanför, goda förbindelser med kollektivtrafik). Finns även möjlighet att utgå från vår anläggning i Mölndal. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
1:e Socialsekreterare till IFO barn och unga
Hylte kommun
Socialsekreterare

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? IFO Barn och Unga På IFO Barn och Unga ingår mottagning, utredning, placering av barn och unga, familjerätt, öppenvård och administration. IFO Barn och unga är indelat i 3 team. Vi söker en positiv och engagerad 1:e socialsekreterare till mottagning och utredning där du ska arbetsleda 6-7 medarbetare. Som anställd hos oss på IFO barn och unga får du: Trevliga, trygga och icke dömande kollegor Nära och dagligt stöd från enhetschef  Omfattande personalförmåner: -Friskvårdsbidrag, flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling. -Tillgång till en förstklassig massagefåtölj på enheten. -Pausgympa, onsdagsträning och lunch-tabata på fredagar. Löpande kompetensutveckling och konto i Yrkesresan för arbetsledare 1:e Socialsekreterare till IFO barn och unga Arbetsuppgifter Som 1:e socialsekreterare arbetsleder du mottagnings-och utredningsteamet. Du förväntas vara tillgängligt för stöd och arbeta nära dina medarbetare. Du ska säkerställa att enheten håller god kvalité och att arbetet utgår från de lagar, föreskrifter och riktlinjer som styr verksamheten. Du fördelar ärenden, har löpande ärendegenomgångar och hjälper medarbetare att prioritera vid behov. Vid mer utmanande klientmöten kan det ibland finnas behov av att du deltar. Du ska vara processbärare mellan enhetens olika verksamhetsgrupper. Du har god tillgång till nära arbetsledning och beslutsstöd. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen och har goda kunskaper om gällande lagstiftning för området barn och unga samt de nationella regler och riktlinjer som styr verksamheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning, men det är inget krav. Däremot efterfrågar vi lång erfarenhet inom området barn och familj. Vi söker dig som är lugn och trygg samt har god självkännedom. I rollen som 1:e socialsekreterare är det viktigt att du är flexibel och anpassar ditt arbetssätt efter verksamhetens behov och mål samtidigt som du är självgående och kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har god förmåga till att kunna skapa bärande relationer och att du trivs med att samarbeta både inom den egna arbetsgruppen och med andra verksamheter. B-körkort är ett krav. Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att du bifogar cv och personligt brev. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

9 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Städare , Fönsterputsare

Vi på Ellen Städ Ab behöver någon som kan jobba med oss 100%. Behöver ingen erfarenhet. Gärna med körkort. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Städare , Fönsterputsare

Vi på Ellen Städ Ab behöver någon som kan jobba med oss . Behöver ingen erfarenhet. Gärna med körkort. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Butiksansvarig till Björn borg Hede fashion outlet
Slashten AB
Chefer inom handel

Slashten har fått äran att rekrytera en superstark butiksansvarig för Björn Borg. Vi letar efter dig som passionerad och brinner för service. Är du den vi söker? På Björn Borg strävar vi efter att vara game changers, både på och utanför planen. Precis som vår grundare Björn Borg, tennisspelaren. En man som hade långt hår i en korthårig sport, spelade med en tvåhandsfattad backhand och träracket – och ändå lyckades vara bäst. Det ligger i vår natur att utmana normer, att alltid vara bättre än våra konkurrenter. Dels genom de underkläder och sportkläder vi gör, men också genom vår kultur. Det är därför vi letar efter aktiva människor som förstår vad det innebär att vara en game changer, att tänja på gränserna och att alltid göra det lilla extra. Människor som inte nödvändigtvis är, men som har viljan att bli, såväl fysiskt som psykiskt överlägsna. Vi söker en passionerad butiksansvarig som ska driva sin egen butik tillsammans med ett litet men dedikerat team butikssäljare. En person som drivs av att göra skillnad och att nå höga resultat tillsammans med andra. Din butik ska vara den som alla vill besöka och där vårt varumärke lever sitt eget liv, genom uttrycket i butiken och genom det som du och dina butikssäljare utstrålar. Varje kund som besöker din butik ska vilja komma dit igen, för att ni gav den något speciellt. En skön känsla. Ditt jobb blir att utveckla och leda den butiken. Och göra det bättre än någon annan. Vem är du? Vi letar efter dig som… är butiksansvarig eller butikssäljare som vill ta större ansvar har minst två års erfarenhet av butiksförsäljning ständigt är på jakt efter nya utmaningar är van att arbeta framgångsrikt mot måluppfyllelse av egna säljmål har arbetat med starka varumärken vågar stå ut gillar att träna och har en sportig livsstil alltid pushar dig själv och andra till den yttersta gränsen Du har ett genuint intresse av att hjälpa andra människor och sprider naturligt energi till alla du träffar. Ditt engagemang går inte att ta miste på och inget gör dig lyckligare än att prestera på topp med ditt team. Du är en duktig historieberättare och förstår att det är en viktig del i att ge spännande service! Du tycker som vi att kundbemötandet är en av de absolut viktigaste delarna för att skapa en fantastisk butik. Tjänsten är på heltid med ansvar för vår butik på Hede fashion outlet utanför Göteborg. Du rapporterar direkt till vår Retail Manager, som är placerad på vårt globala huvudkontor i Stockholm. Om oss. Slash.ten är en retailbyrå med en organisation och ett team som har lång och väldokumenterad erfarenhet inom retail. Vi är individer som byggt gasellföretag, utvecklat varumärken och fått utmärkelser för bästa kundservice många år i rad. Vi vill ständigt utveckla branscherna vi verkar inom genom att arbeta med engagerade och motiverade människor. Målsättningen är tydlig; vi vill hela tiden bli bättre och ge energi till alla de människor vi möter. Vi arbetar redan med några av världens största varumärken. www.slashten.net/

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Maskinoperatör till laserskärmaskin
Today Consulting AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Maskinoperatör till laserskärmaskin – Trumpf TruLaser 3040 Vi söker nu, på uppdrag av vår kund, en erfaren och självgående maskinoperatör till en planlaser av märket Trumpf TruLaser 3040. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag med start enligt överenskommelse. Om tjänsten Du kommer att ansvara för drift och produktion vid laserskärmaskinen som ensam operatör. Det krävs att du har tidigare erfarenhet av laserskärning samt förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och med hög noggrannhet. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att köra laserskärmaskiner, gärna just Trumpf TruLaser-modeller Är självgående och trygg i rollen som ensam operatör Är ansvarstagande, pålitlig och har ett tekniskt intresse Har goda kunskaper i ritningsläsning och produktionsteknik Innehar truck och traverskort Vi ser att du har giltigt truckkort samt traverskort, och att du har vana av att hantera material med både truck och travers på ett säkert och effektivt sätt. Om uppdraget Tillsättning: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid (kan variera beroende på kundens behov) Ort: Strax utanför Falkenberg Omfattning: Heltid Anställningsform: Visstidsanställning via bemanningsföretaget, med möjlighet till förlängning eller övergång till kund

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Programledare (behandling) till anstalten Halmstad
Kriminalvården
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvården växer vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Anstalten Halmstad består av drygt 130 platser och har ca 190 anställda fördelade inom olika yrkesgrupper och kompetenser. Anstalten ligger fem kilometer väster om centrum och strax intill Flygstadens handelsområde i Halmstad. Avstånd till centrum är ca 10-15 minuter med buss eller cykel. Byggnad av ett nytt häkte på området är igång med planerad verksamhetsstart inom de närmaste åren. Läs mer om anstalten Halmstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/halmstad/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som en viktig del av arbetet med att förebygga återfall i brott och arbeta efter Kriminalvårdens vision "Bättre ut" bedrivs omfattande programverksamhet för klienter både i grupp och enskilt. Behandlingsprogrammen är manualstyrda och bedrivs med hög kvalitet och enligt principerna för evidensbaserad praktik. De bygger företrädelsevis på kognitiv beteendeterapi samt social inlärningsteori. Vid anstalten Halmstad bedrivs i huvudsak program riktade mot allmän kriminalitet och våld, men även mot missbruk. Programmen som bedrivs är; OTO/Prism och Krimfokus. Det sammansatta programutbudet innebär att du parallellt kommer att leda flera olika program, både i grupp och enskilt. Uppdraget utförs av ett mycket engagerat programteam, bestående av programledare, till vilket vi nu söker en medarbetare. Programledarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillsammans med kriminalvårdsinspektör, klienthandläggare och övriga medlemmar i programteamet planera, leda, utveckla och följa upp programverksamheten på anstalten. Tillsammans med övrig personal svarar du för säkerhets- och ordningsfrågor under behandlingsarbetet. Viktigt är ett gott samarbete såväl med andra programledare som med personal på anstalten. I tjänsten ingår förutom att leda program även administrativa arbetsuppgifter. Arbetet med klienterna sker utifrån ett kognitivt förhållningssätt. Som programledare arbetar du med behandling i grupp för ett antal intagna med betoning på grupprocess. Du har även enskilda samtal som en del i behandlingen. Det kan även förekomma tillfällen då du bedriver program på andra verksamhetsområden samt att till viss del göra utredningar utifrån RBM, risk, behov & mottaglighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt och har lätt för att samarbeta med andra människor samt god empatisk förmåga. I stressiga situationer behåller du ditt lugn och har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar samt förmåga att sätta gränser. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Du ska även ha en fysisk status som möjliggör att agera fysiskt om situationen så kräver. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav • Akademisk utbildning med beteendevetenskaplig inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Meriterande • Arbetslivserfarenhet av grupp- och individuella behandlingsprogram • Godkänd grundutbildning inom Kriminalvården • Övriga utbildningar med behandlingsinriktning som Kriminalvården bedömer relevanta • Klientnära arbetslivserfarenhet från kriminalvård, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Har genomfört utbildningen för programledare inom kriminalvården • Relevanta språkkunskaper • B-körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Automationsingenjör till Randek AB Falkenberg
Randek AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi är ett tryggt företag som utvecklas snabbt och inom vårt automationsområde är vi idag världsledande. Vi erbjuder våra kunder automationslösningar baserade på Siemens styrsystem.  En av våra Automationsinjenjörer har valt att kliva vidare i sin karriär och därför söker vi nu en ersättare till honom som har erfarenhet av Siemens TIA Portal.   I rollen som Automationsingenjör hos oss kommer du i huvudsak att:   - Vara med att utveckla program till Randeks befintliga och nya maskiner. Du kommer att programmera mjukvara för PLC.  - Medverka vid uppstart av el- och automationssystem vid driftsättningar runt om i världen bl.a. till våra kunder i Nordamerika, Australien och Västeuropa. (Remote eller på plats hos kund) - Producera dokument med anknytning till el- och automationssystem för driftsättning.   Du kommer att arbeta tillsammans med ett bra gäng i Mjukvaruavdelningen som idag består av Automationsingenjörer, el-konstruktörer samt .NET-programmerare. Det är därför viktigt att du kan arbeta tillsammans med dina kollegor men även kunna uträtta stordåd på egen hand. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete som för rätt person kan ge stora utvecklingsmöjligheter.   Din profil:   Vi tror att du är en ambitiös automationsingenjör / PLC programmerare som har ett par års erfarenhet. Vi förutsätter att du har en relevant utbildning inom PLC-programmering, gärna mot tillverkningsindustrin. Det är meriterande om du har goda kunskaper att läsa och följa el-scheman. Personliga egenskaper som värdesätts högt hos oss är att du är prestigelös, ansvarsfull, lyhörd, lösningsfokuserad, samarbetsvillig, trovärdig och ödmjuk. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket både i tal och i skrift. Vi har både resande och stationära tjänster i vår automationsgrupp.    Anställningsform: Tillsvidareanställning och heltid. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning.   Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Frågor besvaras av Pernilla Allhage, HR, tel: 0722-168400 Välkommen med din ansökan!   Vi undanber oss vänligen men bestämt samtal från bemannings-och rekryteringsföretag eller företag som säljer rekryteringsrelaterade verktyg Randek utvecklar produkter och automationssystem för prefabricerade hustillverkare över hela världen. Randek har en lång historik som pionjär inom branschen där merparten av existerade lösningar är våra innovationer. Automationsgraden sträcker sig från manuella startup-system till unika system med den högsta automationsgraden i branschen. Vi kan erbjuda kundanpassade helhetslösningar för kunder som producerar takstolar, vägg-, tak och golvelement. Marknaden är global och hittills har vi levererat till ca 40 länder. På senare tid har vi även introducerat robotlösningar i våra system. Systemen är egenutvecklade och vi har all kärnkompetens in-house: mjukvaruutveckling, mekanisk konstruktion, elkonstruktion, layoutframtagning, service, installation, produktion och försäljning. Läs gärna mer på www.randek.com Krav: Körkort: * B (Personbil)

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025