Som verkstadsmekaniker hor oss kommer du att arbeta med service, felsökning och reparation av personbilar och lätta transportfordon. Ditt arbetet har direkt påverkan på kundernas trygghet, säkerhet och nöjdhet. Vi tror på att alla i teamet spelar en viktig roll för att vi ska kunna leverera service i toppklass varje dag. Ta kontakt med vår verkstadschef på 070-2550547 eller mail [email protected]
Nordic Retail Group söker nu engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och ansvara för deras shop-in-shop. Tjänsten är främst schemalagd mellan torsdag-söndag och är en deltidstjänst som kan variera i antalet timmar per månad (Genomsnittligt är passen mellan kl 10-18). Avtalet är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Arbetsbeskrivning Du kommer att vara en av ansiktena för Swedish Match, och tillsammans med dina kollegor kommer du att sköta den dagliga driften av butiken, informera konsumenter om deras produkter och guida dem genom snusblandningar. Självklart kommer du att få all nödvändig träning, det viktigaste är att du verkligen är intresserad av produkterna och framför allt, fantastisk service! På plats i butiken arbetar du ensam, vilket innebär ett ansvar att hålla butiken ren och fräsch samt att lägga beställningar och se till att butiken alltid är välfylld med både produkter och förpackningar. Även om du är den enda på plats kommer du att ha kontinuerlig kontakt med dina kollegor i andra butiker i landet, särskilt butiken i Strömstad och Store Nordby. Dessa två butiker har personalmöten, informationsmöten och eventuellt personalaktiviteter tillsammans och har samma butikschef. Som Butikssäljare kommer att du agera som Snus Expert och förväntas veta allt inom Swedish Match portfölj och snus i allmänhet (efter intern träning). I butiken andas det Snus och Nicotine pouches. Information som tillverkningsprocesser, innehåll, kvaliteter, egenskaper, historia och kultur är saker som våra kunder/konsumenter är intresserade av och förväntar sig att få svar på i butiken. Dina arbetsuppgifter Informera konsumenter om Swedish Match-produkter och historia. Föreslå och bidra med arbetsrutiner för att säkerställa en hög konsumentupplevelse. Stödja Swedish Match övergripande initiativ som leder till ökad försäljning, varumärkeslojalitet och förbättring av marknadsandelar i Sverige och Norge. Allmänna dagliga butiksoperationer såsom beställning, inventering och dokumentation. Öppnings- och stängningsrutiner. Samla in, dokumentera och rapportera konsumentinsikter. Vägleda konsumenter genom snusblandningar MYO - Make Your Own. Bibehålla en hög servicenivå. Säkerställa att lagerbalanser för produkter samt förpackningar och andra material är tillgängliga. Hålla sig uppdaterad om aktuell information (lanseringar, riktlinjer etc.). Delta i obligatoriska utbildningar, informationsmöten och personalmöten. Rapportera försäljningssiffror, statistik, etc. Högt närvarande på arbetsrelaterade samarbetsplattformar som t.ex. Outlook, Teams, Intranet. Vi erbjuder dig Produktutbildning Sälj och marknadsutbildning En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare Din bakgrund Erfarenhet: Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande) Du har tidigare arbetat med service Du är intresserad av snus Egenskaper: Du är en social person som lätt kommer överens med andra Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska Du har ett genuint intresse för Swedish Match produkter. Du är en bra säljare Du är service minded och stresstålig Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra ett uppdrag hos Swedish Match. Tjänsten är främst schemalagd mellan torsdag-söndag och är en deltidstjänst som kan variera i antalet timmar per månad men genomsnittligt pass är mellan kl 10-18. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. När man arbetar för Swedish Match så är det ett ålderskrav på 21+ pga tobakslagen. Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Ella Seger på: [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet.Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Din framgång är vår drivkraft.
Laboratoriemedicin inom Region Jämtland Härjedalen är en avancerad diagnostikorganisation med mycket expertkompetens. Verksamheten har ansvar för diagnostiken samt blodförsörjningen för hela region Jämtland Härjedalen och omnejd, varför vi nu behöver utöka vår läkargrupp med ytterligare två specialister inom Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin. Organisationen genomgår en omfattande förändringsresa och expansion, och vi söker nu nya kollegor som vill vara med i vår intressanta utvecklingsresa där vi bedriver avancerad medicinsk diagnostik samt forskning och utveckling. Laboratoriemedicin är en ackrediterad verksamhet med ett stort och varierat diagnostiskt panorama. Här arbetar, och samarbetar, många olika yrkesgrupper och professioner för att ge patienter och remittenter en hög grad av service dygnet runt, året om. Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin omfattar även Immunhematologen, plasmaaferesen och blodgivningsverksamheten (Blodcentralen). Här finns det stora möjligheter för utveckling samt för aktivt deltagande i verksamhetens snabbväxande utveckling. Vi söker därför Dig som är intresserad av att arbeta i en dynamisk miljö med fokus på verksamhetens utveckling både inom klinisk diagnostik och Blodcentralen/Blodgivningsverksamheten. Verksamheten bedriver flera regionövergripande och omfattande projekt inom verksamhetsområdet och är även aktiv i nationella arbeten inom bl.a. blodförsörjningen vid oförutsedda händelser i samhället. Som person är du professionell, driven och utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår relevanta resultat. I ditt tjänsteutövande och utifrån verksamhetens uppdrag gör du korrekta prioriteringar, fattar snabba kliniska beslut, inom ramen för ditt uppdrag, med ibland begränsad information och visar omdöme under tidspress. Du underhåller aktivt din specialistkunskap inom området samt delar kontinuerligt din kunskap med andra kollegor. ARBETSUPPGIFTER Som specialistläkare har du medicinskt ansvar över ett eller flera områden inom Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin, och inom vilka du förväntas kvalitetsleda arbetet utifrån kvalitetssäkring, metodologisk utveckling och klinisk undervisning. Egen klinisk forskning inom området välkomnas och kan beredas möjlighet. Dagjour inom verksamhetsområdet till exempel på klinisk immunologi, transfusionsmedicin samt blodcentralen ingår i arbetsuppgifterna. Jour och beredskapstjänstgöring kan förekomma p.g.a. dygnetruntverksamhet. Är du specialistläkare i Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin och söker en dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor och en verksamhet som som är under ständig utveckling med hög kvalitet, så kan denna tjänst vara rätt för dig. KVALIFIKATIONER Krav: • Svensk läkarlegitimation och specialistbevis i Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin. • Språkkunskaper i svenska på C1-nivå enligt europarådets nivåskala. Meriterande om du: • Har medicinskt ansvar inom verksamhetsområdet samt haft formell roll som sakkunnig inom något av verksamhetsområden inom Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin. • Är disputerad och har egen forskning inom inom verksamhetsområdet • Har erfarenhet av klinisk handledning och undervisning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi du skapa upplevelser? Vill du se dina kunder njuta av din service och vår goda mat? Är du en utåtriktad och positiv "people person" som gärna hugger i och gillar att ge bra service? Nu har du chansen - sök jobbet idag! Vi på Tripti söker just nu restaurangmedarbetare (helg - dag/kväll) Du blir vårt ansikte utåt i vår restaurang och får ett mångsidigt jobb som innebär att du roterar mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer att få arbeta både i köket, matsalen och med att servera gäster. Vi letar efter någon som vill jobba deltid och är mycket flexible med arbetstider. Mest kommer vi behöva dig under helgerna och kvällarna. Du jobbar på Tripti med ett team som strävar efter kvalitet och resultat men som också har kul på jobbet. Vårt främsta mål är att leverera bra kvalitet och hög service till våra kunder. Huvudsakliga uppgifter: Förberedelse av mat och dryck. Kontrollera matens kvalite. Öppna/stänga restaurangen. Hålla lokalen ren och regelbundet städning. Ta hand om kunder. Kontrollera om alla regler och följs ordentlig. Kvalifikationer Kan jobba på flexibela arbetstider, t ex vardag,röddag, helg, kväll. Kan jobba som extra om någon det händer något oväntad, t ex. vid sjukanmälan. Som person måste du vara mycket ansvarsfull. Du ska vara en glad och trevlig som person med ett leende även under stress Erfarenhet inom restaurang är ett plus men inget krav. Vi är redo att lära dig och utveckla tillsammans. Det gäller massa lager och regler i restaurang verksamhet, som anställd måste du vara noga att följa alla riktlinjer. Låter det som något för dig? Sök jobbet Nu! Vi tar ansökan endast via mejl: [email protected] I mejlet ska du skicka- CV En bild av dig ålder info Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du vår nya medarbetare till åkeriet vi har bedrivit åkeri verksamhet i Strömsunds Kommun i 50 år, och söker nu ytterligare 1-2 chaufförer till vår verksamhet. Arbetet består av miljö transporter, anläggningstransporter, tungtransporter samt kranbilar.
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Conferance & Welcome Office Manager, Clarion Hotel Grand Östersund. Redo att axla rollen som ledare över ett arbetsteam för att skapa oförglömliga gästupplevelser? Då vår nuvarande Conferance & Welcome Office Manager börjar studera till hösten, så söker vi nu en passionerad och driven ledare som vill bli en del av vårt team och leda vår Konferans & Receptions avdelning. Du ansvarar för att leda vårt arbetsteam, säkerställa smidiga arbetsprocesser och skapa en positiv och effektiv arbetsmiljö. Vi värdesätter dina ledarskapskunskaper, ditt kvalitetsfokus och ditt driv att skapa oförglömliga gästupplevelser. Du är i tjänsten ansvarig över det strategiska arbetet på din avdelning. Du kommer att ansvara över den dagliga driften och säkerställa att vi alltid levererar bästa service till våra gäster. Du kommer även vara en del av hotellets ledningsgrupp och bör därför ha intresse och förståelse för de andra avdelningarna och ert viktiga samspel. Dina arbetsuppgifter: • Leda och motivera ditt arbetsteam, främja och utveckla en positiv och samarbetsvillig arbetsmiljö • Säkerställa smidiga arbetsprocesser inom din avdelning, upprätthålla varumärkesstandarder och kundservicelöften • Ha kontroll över den dagliga verksamheten och effektivt hantera flera uppgifter samtidigt i en arbetsmiljö med högt tempo • Ha ansvar för arbetet kring avdelningsbudget och -utgifter samt ha kontroll över och granska kostnader för att säkerställa lönsamhet • • Du kommer att vara en strålande stjärna här om du är: Som ledare inom Strawberry förväntas du efterleva kulturen genom att skapa energiska team och engagerande arbetsplatser som gör att människor älskar att komma till jobbet. Du bygger broar genom relationer, samarbete och förtroende. Du äger genom att fatta beslut med företagets bästa i åtanke, sätta tydliga mål och hålla dig själv och andra ansvariga för att uppnå resultat. Du visar vägen med vision och syfte, och utvecklar potential genom att maximera individuella styrkor för att hjälpa andra att nå sin fulla potential. För oss är det viktigt att du trivs i både en operativ och administrativ roll med närhet till kollegor och gäster. Du tycker om att jobba i ett högt tempo och du har en känsla för detaljer och noggrannhet. Vidare så är du flexibel i ditt sätt att arbeta och trivs med att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar för att på bästa sätt utveckla verksamheten. Varför bli en del av Clarion & Strawberry? Hos oss på Clarion blir du en del av ett varumärke som kombinerar det bästa från urban stil och högsta kvalitet. Ett engagemang som även sträcker sig till vårt arbetsteam. Här kan du läsa vad du kommer att kunna åtnjuta: • En inspirerande arbetsmiljö med högt tempo där dina insatser kommer att värdesättas • Möjligheter att avancera och utvecklas inom den dynamiska Strawberry-koncernen • Personalrabatter och särskilda vän- & familjepriser i våra 200+ hotell • Fyra extra hotellnätter varje år • 25 % rabatt på mat och dryck vid våra restauranger och barer • Exklusiva priserbjudanden på kundupplevelser, resor, shopping och mycket mer • Chefer inom Clarion har möjlighet att anmäla sig till det årliga Clarion Growth Scholarship för att stödja vidareutbildning. • • Jag som rekryterar heter Simone Engqvist och jobbar som Operations Manager på Clarion Hotel Grand Östersund. Jag har lång erfarenhet av hotell &- restaurangbranschen och har arbetat i flera olika positioner inom restaurang/hotell, vilket lett till att jag fått en bred förståelse för verksamheten. Jag tror starkt på ett personligt och individanpassat ledarskap och att det är nyckeln till framgång. Jag strävar efter att vara närvarande, tydlig och jag ser varje individs unika styrkor som en värdefull del av teamets dynamik. Min passion ligger i att arbeta med människor, skapa meningsfulla möten och tillsammans hitta nya vägar för att uppnå våra gemensamma mål. Anställningsgrad: 100 %, tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Arbetstiden är fördelad dagtid, kvällar och helg förekommer, som det är när man jobbar inom Hotell & Restaurang! Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Vid tillsättning presenteras en fullständig arbetsbeskrivning, samt en översikt över mandat och förväntningar. -------------------------------------------------- Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Sista ansta ansökningsdag: 16 Juli 2025 Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du vet mer om Clarion Hotel Grand Östersund? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar.
Du är engagerad i det du gör, är flexibel och har lätt att anpassa dig till varierande omständigheter. Du har hög samarbetsförmåga och ett positivt bemötande. Du tar ansvar för de fordon som du kör och är noggrann för att undvika skador samt håller fordonet i ett bra skick. Vi arbetar för en säker arbetsplats och förutsätter att du arbetar med säkerhet i fokus. Arbete på annan ort och körning på fjärr kan förekomma.
Sektor tillväxt är Östersunds kommuns strategiska funktion för tillväxt, utveckling och ett starkt näringsliv. Vi skapar förutsättningar för innovation, företagande och en hållbar samhällsutveckling – och nu söker vi dig som vill vara med och driva detta viktiga arbete framåt. Vi är navet mellan kommunen och näringslivet, med uppdrag att stärka företagsklimatet, främja etableringar, locka kompetens och bidra till ett växande och attraktivt Östersund. Vårt mål är tydligt: 75 000 invånare till år 2040 – på ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart sätt. Hos oss arbetar du i en organisation där utveckling är nyckelordet – vi utvecklar mark, bostäder, kommunal infrastruktur och samarbetar nära universitet, näringsliv och andra samhällsaktörer. Vi är aktiva inom allt från fysisk planering och exploatering till kommunikation och strategisk markanvändning. Här får du möjlighet att påverka – på riktigt. Ditt nya jobb Som mark- och exploateringsingenjör hos oss kommer du att ha en operativ roll i kommunens arbete med markutveckling. Beroende på vad du har för bakgrund och erfarenheter kan dina ansvarsområden se lite olika ut. Det finns även möjligheter att utvecklas inom nya områden och bredda din kompetens. Du blir en del i kedjan med att planera och organisera arbetet från idé till byggklara tomter för bostäder och verksamheter. Du får möjlighet att samarbeta med både interna och externa aktörer. Dina insatser kommer att ha en konkret påverkan på kommunens mål att erbjuda enklare, rikare och tryggare liv för våra medborgare. Din erfarenhet och utbildning Vi söker dig med akademisk examen, t ex civilingenjör med inriktning mot lantmätare, samhällsbyggnad eller motsvarande. Som mark- och exploateringsingenjör är det bra om du har goda kunskaper och erfarenhet av fastighetsvärdering, fastighetsjuridik, förhandling, projektledning och/eller stadsplanering. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper - det är viktigt att du har ett gott bemötande och ett professionellt arbetssätt gentemot både medborgare, medarbetare och fastighetsutvecklare. Du är uthållig, strategisk, tydlig och ser till helheten för kommunen. Det är viktigt att du har initiativ- och samarbetsförmåga och kan arbeta både självständigt och i grupp med andra. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Intervjuer kan komma att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske under annonstiden. Vad vi erbjuder Östersunds kommun är en arbetsplats där engagemang, innovation och dialog är centrala. Vi erbjuder flexibla arbetsarrangemang som inkluderar distansarbete och flexibla arbetstider. Du har möjlighet att kontinuerligt utveckla din kompetens genom utbildningar och seminarier. I vår organisation får du alltid känna dig delaktig och respekterad i en inkluderande miljö. En hälsning från din blivande chef Jag ser fram emot att välkomna dig till vårt engagerade team! Tillsammans kan vi bygga ett bättre Östersund, där varje dag präglas av kreativitet, samarbete och innovation. Är du den mark- och exploateringsingenjör vi letar efter? Hör av dig – vi ser fram emot att göra skillnad tillsammans med dig! Mvh Lina Byström Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Kommunledningsförvaltningen I arbetet för ett bättre Östersund har demokrati och utveckling en avgörande roll. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi bland annat med medborgarservice och demokratiska uppdrag kopplat till politiken. Här finns också våra näringslivsutvecklare, ekonomer, HR-konsulter, kommunikatörer, IT och administratörer med flera.
Nu söker vi en glad, morgonpigg och arbetsam kollega som vill ta hand om våra frukostgäster samt städa rum och allmänna ytor på hotellet med start efter sommaren! Hotellet ligger i Storlien, i Åre Kommun. Erfarenhet från städ och/eller servering är naturligtvis ett plus men det viktigaste är att du är trevlig mot gäster, stresstålig, ordningssam, bra på att hålla rent och har bra arbetsmoral. Rätt person med rätt attityd är viktigt! De dagar vi har frukost dukar du upp buffen och tar hand om gästerna. En vecka i månaden samt på torsdagar städar du restaurang och hotell, då vår ordniarie städerska är ledig. Är du sugen på att lära dig lunch- och kvällsservering så finns den möjligheten också! Vi är ett glatt ungt team som hjälps åt med det som behövs. "Alla känner alla" i Storlien, så det är lätt att hitta folk att umgås med och gärna hittar på saker ihop på fritiden. Vår fantastastiska omgivning bjuder på skidåkning runt knuten på vintern, vandring och fiske på sommaren. Här blir du snart en i gänget! Personalboende finns, korridorrum med dusch och wc och gemensamt kök och vardagsrum. Ett stort, fint personalgym finns i huset för dig som vill hålla igång! Vi välkomnar sökanden som vill jobba minimum tre månader, eller tills vidare.
Tjänsten som Projektledare informationssäkerhet tillhör Sektor Juridik och Säkerhet vid Kommunledningsförvaltningen, med cirka 15 medarbetare. Här finns Östersunds kommuns strategiska samordningsansvar för verksamhetsskydd, brottsförebyggande frågor och civil beredskap samt den juridiska expertisen. Våra kontorslokaler ligger centralt beläget i Östersund. Vi arbetar varierat både på plats och distansoberoende. Ditt nya jobb Östersunds kommun är mitt i arbetet med införandet av ett ledningssystem för informationssäkerhet och behöver förbereda sig för de utmaningar och möjligheter som NIS2 kommer att innebära. För att ta arbetet med informationssäkerhet till nästa nivå söker vi därför en Projektledare för informationssäkerheten som kan samordna och på plats ute i verksamheterna leda införandet av ledningssystemet. Som strateg kommer du bli en av säkerhetsenhetens 10 medarbetare och tillsammans med säkerhetschefen tillika säkerhetsskyddschefen verka för att utveckla och implementera förutsättningar för ett långsiktigt och systematiskt informationssäkerhetsarbete. Du kommer ha nära samverkan med alla nämnder inom kommunen men även med andra aktörer i samhället. Arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär ingår. Du kommer även att stödja kommunens säkerhetsskyddsarbete och genom detta bistå i frågor som rör informationssäkerhet kopplat till säkerhetsskydd. Det kan innebära att du är delaktig i analyser, upphandlingar och bedömningar kopplat till säkerhetsskyddslagstiftning ur ett informationssäkerhetsperspektiv. Vanliga arbetsuppgifter • utveckla metoder och arbetssätt inom området • samordna arbetet i kommunen inom området samt delta i olika digitaliseringsprojekt • vara uppdaterad på lagstiftning och styrning inom informationssäkerhet • genomföra löpande uppföljningar av efterlevnaden • leda genomförandet av informationsklassificeringar och riskbedömningar samt konsekvensanalyser på plats vid kommunens verksamheter • med din kompetens och erfarenhet ge råd och stöd till verksamheten • planera och genomföra presentationer och utbildningar för att sprida kunskap Din kompetens • - Kunskap om gällande standarder och regelverk inom informationssäkerhet och erfarenhet av arbete med säkerhetskrav för informationssystem - Erfarenhet av informationsklassificering och riskanalyser - Erfarenhet av framtagande av styrdokument, rutiner och liknande inom informationssäkerhetsområdet - Erfarenhet av incidenthantering av informationssäkerhetsincidenter - Erfarenhet av att etablera eller förvalta ett ledningssystem för informationssäkerhet Vi söker dig Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ett relevant område som till exempel juridik, systemvetenskap eller som är ingenjör. Det viktiga är att du har förståelse för systematiskt kvalitetsarbete i stora organisationer. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhet, säkerhetsskydd eller juridik hos kommun, region eller annan offentlig myndighet. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, strukturerad och ha förmåga att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ska vara pedagogisk, målmedveten och tycka om att samordna och utveckla komplexa processer och projekt. Du ska kunna förmedla information så att andra förstår och vara bekväm med att tala inför en grupp. Det är också viktigt att du kan skapa goda samarbetsrelationer med andra, såväl inom som utanför organisationen. Anställningen innebär medgivande till säkerhetsprövning och inplacering i säkerhetsklass 2. Intervjuer kommer att ske i augusti. Eftersom annonsperioden sträcker sig över sommarsemestern rekommenderas att frågor om tjänsten primärt ställs via e-post och att svar då kan ske sporadiskt under vissa perioder. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Kommunledningsförvaltningen I arbetet för ett bättre Östersund har demokrati och utveckling en avgörande roll. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi bland annat med medborgarservice och demokratiska uppdrag kopplat till politiken. Här finns också våra näringslivsutvecklare, ekonomer, HR-konsulter, kommunikatörer, IT och administratörer med flera.
Välj ett jobb för att visa detaljer