Nu söker vi en en plåtslagare som är duktig på tak
Nordic BR Norr AB
Byggnads- och ventilationsplåtslagare

Är du en engagerad byggnadsplåtslagare som är självgående? Drömmer du om att jobba med renovering av tak i Östersundsområdet? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Vi söker nu en plåtslagare för att stärka vårt team under sommaren, med goda chanser till förlängning. Är du villig att resa är detta ett stort plus. Arbetsuppgifter Tillverkning och bearbetning av olika typer av plåtdetaljer  Mätning och montering av plåt på byggnader  Takbyten och plåtarbeten på tak  Montering av skorstenar och andra detaljer Kravprofil  Yrkesbevis inom plåtslageri eller dokumenterad motsvarande erfarenhet  B-körkort och egen bil  God samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat  Förmåga att arbeta självständigt och lösningsorienterat Arbetstid  Arbetstiderna är måndag-fredag kl. 07:00–16:00 med start omgående eller enligt överenskommelse. Är du villig att resa till andra orter så finns möjlighet till längre uppdrag. Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten?  Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har. Välkommen till oss!

3 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Extra Servicetekniker på Smartify i Östersund
Sft Bredbandsgruppen AB
Supporttekniker, IT

Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya extra servicetekniker i Östersund med omnejd. Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt via egen bil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar. Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden: Datorer och kringutrustning Nätverk och nätverksutrustning TV- och ljudanläggningar, inklusive montage på vägg Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni Montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag Digitala lås & larm Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara Vad söker vi hos dig? Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar. Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Körkort är ett krav. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier eller annat deltidsjobb. Timmarna är förlagda under dagtid, kvällar och helger men vi är flexibla och vi bokar arbetstider utifrån vad som passar oss tillsammans. Tjänsten kräver att man har tillgång till egen bil som man använder i arbetet. Man får milersättning via Skatteverkets stadgar.

3 juni 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Digitaliseringsledare
Åre kommun
Systemförvaltare m.fl.

Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. Som digitaliseringsledare på enheten Digital omställning arbetar du tillsammans med andra digitaliseringsledare, verksamhetsarkitekt och digitaliserings- och AI-specialist under ledning av digitaliseringschefen. Enheten har i uppdrag att accelerera kommunens digitala transformation i nära samverkan med kommunens kärnverksamheter. Vi vill inte bara förbättra, vi vill nå nästa nivå av digital transformation! Du som både är nytänkande och har genomförandekraft kommer spela en central roll i vår transformation mot moderna arbetssätt och framtidssäkra digitala lösningar för både medarbetare och medborgare. ARBETSUPPGIFTER I rollen ingår bland annat att: Identifiera och driva pilotprojekt som främjar innovation och nya digitala lösningar, i nära dialog med berörda verksamheter och intressenter. Planera, organisera, leda och genomföra projekt enligt fastställd projektmodell (t.ex. PPS), där projektgrupper kan bestå av interna medarbetare, externa parter och/eller konsulter. Koordinera pågående projekt utifrån kommunens portföljstyrning och dess prioriteringar för att säkerställa ett effektivt resursutnyttjande. Analysera och följa upp projektens status med särskilt fokus på risker, tidplan, budget och effekter för verksamheten både under och efter implementation. Stödja organisationen genom utbildningar och workshops, exempelvis inom metodstöd, systemförvaltning och verktyg för digital omställning. Samverka tätt med förvaltningar och andra stödfunktioner (t.ex. informations-/cybersäkerhet, inköp, e-arkiv/arkiv) för att skapa en helhetsbild och hålla ihop kommunens digitala ekosystem. Vara en nyckelperson i att upptäcka och utvärdera förbättringsområden genom digitaliseringens möjligheter, och initiera nya satsningar för att stärka kommunens digitala utveckling. Säkerställa att förvaltningarna följer den fastställda förvaltningsmodellen, samt vid behov förvalta vissa centrala system och plattformar. KVALIFIKATIONER • Akademisk examen inom relevant område (t.ex. IT, systemvetenskap, teknik, informationsledning) eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. • Dokumenterad erfarenhet av att planera och leda komplexa projekt, gärna enligt etablerade projektmodeller (t.ex. PPS, PRINCE2, PMI). • God förståelse för digital transformation, verksamhetsutveckling och förändringsledning du ser helheter och drivs av att hitta nya digitala lösningar som skapar nytta. • Praktisk erfarenhet av att analysera projekt mot risk, tid, budget och effektmål, samt av att föreslå och implementera åtgärder vid behov. • Förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt med olika målgrupper, både muntligt och skriftligt. • Erfarenhet av att hålla i workshops, utbildningar och att leda grupper mot gemensamma mål. • Meriterande är kunskap inom AI, systemförvaltning eller verksamhetsarkitektur, liksom erfarenhet av att driva innovations- eller utvecklingsprojekt i offentlig sektor. Som person har du god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i en tvärfunktionell miljö med många olika intressenter. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att erforderliga beslut fattas och ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner Denna tjänst är säkerhetsklassad vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att säkerhetsprövning kommer att göras vid anställning.

3 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
ST-läkare inom Onkologi

Vill du göra skillnad i ditt arbete och utvecklas som läkare? Då tycker vi att du ska söka jobbet som ST-läkare på Onkologimottagningen! Onkologimottagningen vid länssjukhuset i Östersund sörjer idag för onkologisk cancerbehandling till invånarna i Jämtland och Härjedalen. I stort sett all behandling kan vi ge på plats, men när det gäller till exempel strålbehandling samarbetar vi med Norrlands Universitetssjukhus i Umeå samt Sundsvalls sjukhus. På mottagningen bedöms patienter som framför allt tillhör kirurgkliniken. De vanligaste diagnoserna är bröstcancer, gastrointestinal cancer, malignt melanom, prostatacancer och cancer i urinvägarna. Vi har hög kompetens bland personalen med undersköterskor och sjuksköterskor och det finns såväl specialistkompetenta läkare som läkare under utbildning. Varje vecka kommer det dessutom onkologkonsulter från Umeå. Vi har ett mycket välfungerande system med kontaktsjuksköterskor. Vi samarbetar tätt med den palliativa enheten för de patienter som får palliativ onkologisk behandling. På kliniken finns också ett cancerrehabteam. Område kirurgi har status som universitetssjukvårdsenhet och undervisning, handledning och utbildning av läkarstudenter vid Umeå universitet ingår som en del av tjänsten. Vi är positiva och uppmuntrar till klinisk forskning, även om det inte är ett krav. Östersunds sjukhus är det enda i vår region och rymmer de flesta av sjukvårdens specialiteter. Region Jämtland Härjedalen är en av länets största arbetsgivare med cirka 4 200 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionens hälso- och sjukvård. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för både invånare och turister, i en region som erbjuder aktivitet och avkoppling med nära till natur och fjäll. Funderar du på att ta steget att flytta hit kan vi hjälpa dig med bostad. ARBETSUPPGIFTER Arbetet på Onkologimottagningen innebär sedvanliga arbetsuppgifter som läkare. Utbildningen till specialist inom onkologi sker under 5 år och medför att du ska uppfylla de av Socialstyrelsen fastställda mål för specialiseringen. Utbildningens innehåll och längd beror delvis på sökandes basspecialitet. För att tillgodose att ST-läkare uppnår kompetens inom nödvändiga områden, sker en stor del av randningar på Norrlands universitetssjukhus. ST-läkare deltar även i Umeås interna ST utbildningsprogram. KVALIFIKATIONER Legitimerad läkare med tidigare yrkeserfarenhet. Erfarenhet av arbete inom onkologi är meriterande, men viktigast är en vilja och förmåga att arbeta med svårt sjuka patienter och deras närstående. Mycket stor vikt fästs vid dina personliga egenskaper såsom att du; Har förmåga att skapa en bärande relation med patienter och närstående. Har lätt för att samarbeta i tvärprofessionella team, både på sjukhuset, i primärvården och i den kommunala vården. Svenska språkkunskaper motsvarande minst nivå C1 enligt europeiska referensramen för språk. ÖVRIGT Din ansökan ska innefatta: Ett strukturerat CV Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren har fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU.   Legitimationsbevis från Socialstyrelsen.   Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen. (om finnes) Dokumenterad handledarutbildning  (om finnes) Om aktuellt  intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen.   Om tillämpligt  fullständigt uppdaterad publikationslista.   Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter.   Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen.

3 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Specialistläkare Onkologi

Vi söker specialistläkare i onkologi som vill vara med på resan mot att skapa en klinik inom onkologi och palliation i Region Jämtland Härjedalen! Den onkologiska mottagningen vid länssjukhuset i Östersund sörjer idag för onkologisk cancerbehandling till invånarna i Jämtland och Härjedalen. I stort sett all behandling kan vi ge på plats, men när det gäller till exempel strålbehandling samarbetar vi med Norrlands Universitetssjukhus i Umeå samt Sundsvalls sjukhus. Vi har hög kompetens bland personalen på mottagningen med undersköterskor och sjuksköterskor och det finns såväl specialistkompetenta läkare som läkare under utbildning. Varje vecka kommer det dessutom onkologkonsulter från Umeå. Vår resa mot att bli en klinik inom onkologi och palliation är i startgroparna och vi behöver därför bli fler i vårt team!  Onkologimottagningen har idag ett välfungerande system med kontaktsjuksköterskor. Vi samarbetar tätt med den palliativa enheten för de patienter som får palliativ onkologisk behandling. På kliniken finns också ett cancerrehabteam.  Område kirurgi har status som universitetssjukvårdsenhet och undervisning, handledning och utbildning av läkarstudenter vid Umeå universitet ingår som en del av tjänsten. Du som specialistläkare hos oss får vara med och påverka ditt eget uppdrag. Här finns också möjlighet att bedriva forskning. Östersunds sjukhus är det enda i vår region och rymmer de flesta av sjukvårdens specialiteter. Region Jämtland Härjedalen är en av länets största arbetsgivare med cirka 4 200 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionens hälso- och sjukvård. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för både invånare och turister, i en region som erbjuder aktivitet och avkoppling med nära till natur och fjäll. Funderar du på att ta steget att flytta hit kan vi hjälpa dig med bostad. ARBETSUPPGIFTER Arbetet på onkologimottagningen innebär mottagningsarbete med sedvanliga arbetsuppgifter samt medicinskt stöd till övriga medarbetare på onkologimottagningen. På mottagningen bedöms patienter som framför allt tillhör kirurgkliniken. De vanligaste diagnoserna är bröstcancer, gastrointestinal cancer, malignt melanom, prostatacancer och cancer i urinvägarna. Slutenvård av onkologipatienter sker på klinikens kirurgavdelningar. Du samarbetar med kollegor på kirurgkliniken samt palliativa enheten och deltar vid multidisciplinära konferenser. Du är aktivt delaktig i undervisning av läkarstudenter. Strålbehandlingsenheter finns i Umeå och Sundsvall. Vi har ett utvecklat samarbete med Cancercentrum i Umeå och Onkologkliniken i Sundsvall både med avseende på strålbehandling och medicinsk onkologisk behandling. KVALIFIKATIONER Legitimerad läkare med specialistkompetens inom onkologi. Du har lätt för att samarbeta och att arbeta i team är för dig en självklarthet. Du har god förmåga att arbeta med svårt sjuka patienter och deras närstående. Egen forskning och forskarhandledning är meriterande men inte ett formellt krav för tjänsten. Kunskaper i svenska motsvarande C1 enligt Europaskalan. ÖVRIGT Din ansökan ska innehålla nedan medföljande dokument: • Strukturerat CV • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen • Intyg om eventuell genomgången handledarutbildning • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter. • Om aktuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen. • Om tillämpligt fullständigt uppdaterad publikationslista. • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen Som arbetsgivare kan vi erbjuda friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme samt egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika och roliga aktiviteter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

3 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Specialister i allmänmedicin till Hälsocentralen i Hammarstrand

Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter är att förebygga ohälsa, vårda och behandla patienter på en allmän mottagning i den Jämtländska glesbygden. Du kommer att teamarbeta med kollegor samt att vara med och utveckla effektiva arbetssätt. Vidare kommer du att ansvara för ett särskilt boende och BVC. Viss jour kan ingå i tjänstgöringen. KVALIFIKATIONER Svensk läkarlegitimation, gärna specialist inom allmänmedicin. Erfarenhet av glesbygdsmedicin är meriterande. Vidare är det meriterande med körkort, men inget krav. ÖVRIGT Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig! Primärvården är en sjukvårdsenhet inom regionens hälso-och sjukvårdsförvaltning och där det bedrivs högskoleutbildning för läkarexamen och forskning. Detta innebär att samtliga sökande måste sakkunniggranskas av FoU-ansvarig inför eventuell anställning. Med anledning av detta måste ansökan innehålla nedan medföljande dokument: • Ett strukturerat CV • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter. • Om aktuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen. • Dokumenterad handledarutbildning • Om tillämpligt fullständigt uppdaterad publikationslista. • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

3 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Nyexaminerad 1st line IT-supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Till vår konsultverksamhet i Östersund söker nu Centric flera kunniga, engagerade supporttekniker till en servicedesk. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär Arbetsuppgifter Som supporttekniker kommer att arbeta i första linjens support med att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory, administration i Microsoft Office 365 och felsökning relaterat till Windowsmiljö samt kundspecifika applikationer. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer även registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem. Din profil och kvalifikationer Du har ett genuint intresse för teknik och en vilja att ge bra och kvalitativ service. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Som person är du social och driven och har gått en IT-inriktning på gymnasiet. Krav -     Du har gått en IT-inriktning på gymnasiet -     Du har god teknisk kunskap och mycket hög servicekänsla -     Du talar och skriver både svenska och engelska flytande Meriterande -     Du har tidigare arbetat eller praktiserat med liknande arbetsuppgifter -     Telefonvana -     Kunskaper inom Active Directory, Microsoft Office 365 och Citrix Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Undersköterska till Hedegården
Härjedalens kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad varje dag. Du arbetar med förekommande arbetsuppgifter inom vård och omsorg utifrån ett salutogent förhållningssätt. Vi som arbetar inom äldreomsorgen i Hede strävar efter att erbjuda en trygg och stimulerande miljö för våra brukare. Vi arbetar utifrån brukarens behov och önskemål i centrum. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär ett underbart arbete inom äldreomsorgen i Hede. En stor del självständiga beslut och samarbete med andra yrkeskategorier och anhöriga förekommer i jobbet. Kvalifikationer Krav: - Undersköterskeutbildning. - B-körkort. Meriterande: - Specialistutbildad inom demens, geriatrik eller palliativ vård. - Läkemedelsdelegering. - Erfarenhet av den samiska kulturen och sydsamiska. - Erfarenhet från arbete med/utbildning inom rehabilitering, förflyttningskunskap och särskilt boende. - Datorvana och arbete i VIVA.  Personliga egenskaper - Du lockas av nya utmaningar i arbetet, tänker lösningsfokuserat, har en hög grad av flexibilitet och är ansvarstagande. - Du har ett genuint intresse för äldres hälsa och livskvalitet. - Du är lätt att samarbeta med och bidrar till ett glatt arbetsklimat. Ett rehabiliterande förhållningssätt är för dig en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Vi erbjuder - Friskvårdspeng. - Friskvårdstimme. Kontaktinformation Kristina Grubb-Gradin, Enhetschef, 0684 - 168 85, [email protected] Therese Wagenius, Huvudskyddsombud, [email protected] Arbetsplats 846 31 Hede

2 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vård- och omsorgspersonal till Hedegården
Härjedalens kommun
Vårdbiträden

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad varje dag. Du arbetar med förekommande arbetsuppgifter inom vård och omsorg utifrån ett salutogent förhållningssätt. Vi som arbetar inom äldreomsorgen i Hede strävar efter att erbjuda en trygg och stimulerande miljö för våra brukare. Vi arbetar utifrån brukarens behov och önskemål i centrum. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär ett underbart arbete inom äldreomsorgen i Hede. En stor del självständiga beslut och samarbete med andra yrkeskategorier och anhöriga förekommer i jobbet. Kvalifikationer Krav: - Undersköterskeutbildning eller vårdbiträde med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. - B-Körkort   Meriterande: - Specialistutbildad inom demens, geriatrik eller palliativ vård - Läkemedelsdelegering. - Erfarenhet av den samiska kulturen och sydsamiska. - Erfarenhet från arbete med/utbildning inom rehabilitering, förflyttningskunskap och särskilt boende. - Datorvana och arbete i VIVA.  Personliga egenskaper - Du lockas av nya utmaningar i arbetet, tänker lösningsfokuserat, har en hög grad av flexibilitet och är ansvarstagande. - Du har ett genuint intresse för äldres hälsa och livskvalitet. - Du är lätt att samarbeta med och bidrar till ett glatt arbetsklimat. Ett rehabiliterande förhållningssätt är för dig en självklarhet . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Vi erbjuder - Friskvårdspeng. - Friskvårdstimme. Kontaktinformation Kristina Grubb-Gradin, Enhetschef, 0684 - 168 85, [email protected] Therese Wagenius, Huvudskyddsombud, [email protected] Arbetsplats 846 31 Hede

2 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Barnmorska till område kvinna

Är du barnmorska och vill arbeta i ett glatt arbetslag? Välkommen till oss på område Kvinna! Inom område Kvinna vid Östersunds sjukhus bedrivs verksamhet dygnet runt med förlossning, BB, och gynekologi. Vi har även mottagningar inom specialistmödravård, gynekologi och Kvinnohälsa. Verksamheten har ca 1 200 förlossningar per år samt 17 000 mottagningsbesök. Vid vår kombinerade BB/ gyn avdelning finns 16 vårdplatser. ARBETSUPPGIFTER Barnmorska med rotationstjänstgöring fördelat mellan förlossningen, BB/ gyn avdelning, vilket medför stora möjligheter till variation i arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER Legitimerad barnmorska med intresse för gynekologi och eftervård likväl som förlossningsvård. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av barnmorskearbete. Viktigt är att du har god samarbetsförmåga, är noggrann och är professionell i din yrkesutövning. Då arbetet innebär byte av arbetsuppgifter mellan de olika enheterna är det av stor vikt att du är flexibel. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. I mån av tillgång kan arbetsgivaren vara behjälplig med bostad, mer information finns under vår hemsida. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika aktiviteter.

2 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025