Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Individ- och familjeförvaltningen är uppdelad i två verksamheter; Funktionsstöd och Individ- och familjeomsorg (IFO). Förvaltningens huvudsakliga uppdrag är grundat i Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt insatser enligt Hälso-och sjukvårdslagen. Förvaltningen ansvarar för att efter myndighetsutövning ge goda insatser i form av individanpassat stöd till kommuninvånarna. Förvaltningen ansvarar för att ge olika former av stöd till kommuninvånarna, både med och utan myndighetsutövning. Verksamhetens ansvarsområde är utredningar och insatser till barn, ungdomar och deras föräldrar, skadligt bruk och beroende, våld i nära relationer, personer med funktionsnedsättning som behöver stöd i sin dagliga livsföring, personer i behov av försörjningsstöd, arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering och integration. Individ- och familjeförvaltningens mål är att de insatser vi utför ska leda till självständighet. Individ och familjeomsorgen (IFO) i Nybro kommun består av verksamhetsområdena Vuxen och Barn och familj. Verksamhetsområdet Barn- och familj söker nu en ny kollega till mottagningsgruppen inom Enheten för Myndighetsutövning! Vårt mål är att erbjuda barn, ungdomar och deras familjer det bästa möjliga av socialtjänstens barnavård och insatser genom att vara en mål- och resultatstyrd verksamhet. Vår ambition och högsta prioritet är att leva upp till gällande lagkrav och att de familjer som möter oss ska få ett gott och serviceinriktat bemötande. Barn- och familjs arbete utgår från en systemteoretisk grund med barnets bästa i fokus där vi strävar efter att hitta alternativa lösningar i nära samverkan med familjer och deras nätverk. Ett av de övergripande målen inom verksamheten är att barn och unga så långt det är möjligt ska ges möjlighet att bo och växa upp tillsammans med sin familj, alternativt på annat sätt återförenas med sitt ursprung. Barn- och familjs målgrupp är barn 0-18 år och unga vuxna 18-20 år. Mottagningsgruppen består av fyra socialsekreterare som har nära stöd av ledningsfunktioner. Storleken på arbetsgruppen möjliggör tätt kollegialt stöd, och vi vill stötta och hjälpa varandra i det viktiga arbete som sker varje dag. Vill du arbeta med ett givande och utvecklande arbete för barn, unga och deras familjer? Välkommen med din ansökan till mottagningsgruppen i Nybro! ARBETSUPPGIFTER Mottagningsgruppens huvudsakliga ansvar inom verksamhetsområdet Barn- och familj är att hantera inkomna orosanmälningar, ansökningar, göra skyddsbedömningar i ärenden samt hantera förhandsbedömningar. Inom mottagningsgruppens ansvar ligger också att hantera utlämnande av offentlig handling samt att vara rådgivande i kontakt med privatpersoner och andra professioner. Andra arbetsuppgifter som ingår är mindre utredningar, yttranden och ansökningar. Inom Individ- och familjeomsorgen i Nybro arbetar vi i tät samverkan mellan enheter och arbetsgrupper. Vi har utarbetade rutiner för ärendeteam och intern samverkan där du kommer arbeta tillsammans med kollegor från andra delar av verksamheten utifrån att vi vet att det är när vi arbetar tillsammans med gemensamma mål till förändring som vårat arbete når bästa resultat. Vi är medskapande i vårat utvecklingsarbete och det finns goda möjligheter att bidra till verksamhetens utveckling, särskilt när vi nu står inför nya socialtjänstlagen. Vi arbetar enligt BBIC och vårat verksamhetssystem är procapita. Vi kommer framledes att gå över till Lifecare som system. Vi har kontinuerlig externhandledning som erbjuds till alla medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom eller har en av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning som uppfyller kompetenskravet för myndighetsutövning inom området barn och unga enligt Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd HSLF-FS 2017:79. Meriterande är även andra relevanta utbildningar, t.ex. MI. Erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning enligt SoL och LVU är meriterande, men tidigare yrkeserfarenhet är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten som socialsekreterare inom mottagningsgruppen är varierad och innefattar flera olika arbetsmoment som kräver hög kompetens inom arbetsområdet. Det ställer krav på förmåga att strukturera sitt arbete, samverka internt och externt och att kunna upprätthålla en rättssäker handläggning i samtliga arbetsmoment. Vi söker dig som har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift samt har insikt i hur ditt bemötande påverkar familjerna. Du har förmåga att göra avvägningar och fatta välmotiverade och rättssäkra beslut. Du har god samarbetsförmåga samt goda och fördjupade kunskaper i BBIC och lagstiftning företrädelsevis SoL, LVU, OSL, FL och FB. Du behöver ha B-körkort. Intervjuprocessen sker fortlöpande under ansökningstiden. Anställningsdag sker enligt överenskommelse. Tjänsten innefattar registerkontroll. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Socialförvaltningen är en av de större arbetsplatserna i kommunen. Inom socialförvaltningens Individ- och Familjeomsorg (IFO) finns det tre enheter som arbetar med ärenden gällande barn och familj; en Utredningsenhet, en Placeringsenhet samt en Råd och Stödenhet. Vi är samlokaliserade i nya lokaler med närhet till övriga enheter inom IFO. Vill du göra skillnad i ett barns liv? På Utredningsenheten barn och familj får du som socialsekreterare möjlighet att vara en del i att förbättra uppväxten för barn och unga. I arbetet som utredande socialsekreterare får du ett omväxlande arbete med stora möjligheter till fortsatt utbildning och personlig utveckling. Vi utökar vår verksamhet och söker nu två socialsekreterare till Utredningsenheten. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare i Utredningsenheten ingår bl.a. följande arbetsuppgifter: • Utreda barn och ungdomars situation efter ansökan eller anmälan • Följa upp bistånd gällande familjebehandling • Ett nära samarbete med andra enheter inom Individ- och familjeomsorgen, t.ex. ett nära samarbete med Råd och stöd gällande familjer i behandling och ett nära samarbete med Placeringsenheten inför placeringar i familjehem eller HVB • Dokumentera enligt BBIC Introduktion som nyanställd hos oss får du: • Egna introduktörer som följer dig under introduktionen. • Möjlighet att komma in i arbetet utan ansvar för egna ärenden under de första månaderna • Lära dig yrket både genom teori och praktik, du får lära dig handläggning samtidigt som du är med i samtal och besök och får se hur vi arbetar på nära håll Utvecklingsmöjligheter som anställd hos oss får du: • Ta del av Yrkesresan som är en länsgemensam utbildningssatsning • Regelbunden handledning av specialiserade handledare • Möjlighet att nischa dig inom ditt intresseområde inom ramen för vårt arbete • Chansen att bidra med din kunskap och nya perspektiv • Vara en del av att skapa framtidens socialtjänst då vi står inför en ny lagstiftning Hållbart arbetsliv som anställd hos oss får du: • Nära arbetsledning och ett strukturerat arbetssätt som ökar känslan av kontroll i arbetet • Kollegialt stöd, hos oss arbetar man alltid två socialsekreterare i varje utredning • Stöd i ditt arbete via b.la. ärendetavla, regelbundna ärendegenomgångar, ärendetyngdsmätningar och veckomöten • En arbetsledning som i samverkan med fackliga arbetar för en hållbar arbetsplats med socialtrygghet • Möjlighet att arbeta hemifrån i samband med utbildningar, dokumentationsdagar eller vid överenskommelse med arbetsledning KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom med tidigare erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och familj. Du har kunskap om gällande lagstiftning inom SoL och LVU. Vi ser det som meriterande om du är van vid att arbeta utifrån BBIC samt har kunskaper i Treserva. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och tar initiativ till att lösa problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, för oss är det viktigt att du är en trygg och positiv lagspelare som kan skapa hållbara relationer. Du har god förmåga att hantera stressade situationer och anpassar dig väl till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag, därför behöver du kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Körkort B krävs. ÖVRIGT Intervjuer kommer hållas fortlöpande under ansökningstiden. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Linnéuniversitetet har fått en unik möjlighet att skapa en modern och spännande rättsvetenskaplig miljö, där vi tar avstamp i och utvecklar den rättsvetenskapliga diskursen från andra lärosäten. Vi rekryterar nu forskare och lärare som vill vara med och bygga nytt, utveckla det etablerade och i samverkan bygga en komplett akademisk miljö som gör avtryck såväl inom som utom universitetsvärlden. Se vidare www.lnu.se/rv-miljo Institutionen för rättsvetenskap har sin organisatoriska tillhörighet vid fakulteten för samhällsvetenskap. Ämnesområde för befattningen: Civilrätt Placeringsort: Kalmar Anställningens omfattning: 100 procent, tillsvidare. I normalfallet tillämpas provanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna består av forskning, utbildningsplanering, undervisning och examination i renodlade rättsvetenskapliga utbildningar så som det kommande juristprogrammet. Viss undervisning inom andra professionsutbildningar med rättsvetenskapliga inslag kan förekomma. Tjänsten är inriktad mot svensk förmögenhetsrätt i bred betydelse. De första två åren ingår 50 procent forskning i tjänsten, år tre 30 procent, därefter enligt då gällande arbetstidsavtal (för närvarande 20 procent). Det innebär att aktivt bedriva forskning och medverka till en uppbyggnad och utveckling av utbildnings- och forskningsmiljö inom rättsvetenskap. Resor mellan universitetets två campus förekommer eftersom undervisning både i Kalmar och Växjö kan ingå i tjänsten. Behörighet Behörig att anställas som lektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels är juris doktor eller har motsvarande vetenskaplig kompetens inom relevant ämnesområde. Anställningen kräver att den sökande har dokumenterat god samarbetsförmåga såväl i relation till studentgrupp som kollegor inom arbetslag och i forskningsmiljöer. Förmåga att undervisa på svenska och engelska krävs. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en lektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden. Vi ser gärna att den sökande undervisat på utbildningar för andra professioner än de juridiska och/eller har erfarenhet av praktiskt juridiskt arbete. Vägledande för bedömningen av den vetenskapliga skickligheten är den egna forskningens självständighet, omfattning och kvalitet. Den pedagogiska skickligheten ska ha visats genom undervisning och avser såväl utveckling, planering, genomförande och utvärdering av undervisning, som handledning och examination. Den pedagogiska skickligheten ska visa på ett reflekterande förhållningssätt till studenters lärande och till den egna lärarrollen. När universitetet anställer nya lärare ska de sökande väljas som genom en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en framgångsrik utveckling av verksamheten. Välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2025! Kontaktpersoner: Tf. prefekt Sandra Rohdin, [email protected], 0706180702, HR-partner Karolina Österdahl, [email protected], 0470-708674 Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Om företaget Norden är världsledande inom tillverkning av tubfyllningssystem. Varje år levereras ca 150 maskiner över hela världen och idag finns ca 5 000 maskiner i drift. Norden omsätter ca 900 MSEK och har drygt 300 medarbetare i Kalmar där tillverkning av maskinerna sker. Norden ingår i den italienska gruppen Coesia. Läs gärna mer om oss här: www.nordenmachinery.com Tjänstebeskrivning Är du teknikintresserad, praktiskt lagd och trivs i en varierad och serviceinriktad miljö? Vill du bli en del av ett internationellt högteknologiskt företag inom maskintillverkning? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Vi söker nu maskinbyggare med ett genuint intresse för teknik och problemlösning. I rollen arbetar du med montering och installation av kundanpassade maskiner som innehåller avancerade system inom mekanik, pneumatik, elektronik, styrsystem och elmekanik. Produktionen är flexibel och du får arbeta under stort eget ansvar. Du samarbetar nära andra montörer, konstruktörer och projektledare i en miljö där kvalitet, teknik och innovation står i fokus. Vi erbjuder dig en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda på vardagar dagtid Du blir anställd av oss på NearYou och uthyrd till vår kund, Norden Machinery AB. Kvalifikationer Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning och/eller erfarenhet av mekanisk montering, gärna inom avancerad maskinbyggnad. Du har ett starkt tekniskt intresse, är händig och gillar att arbeta praktiskt med komplexa tekniska lösningar. Erfarenhet av 3D-CAD och ritningsläsning är meriterande, då detta används som hjälpmedel i monteringsprocessen. Som person är du öppen, samarbetsvillig och strukturerad. Du trivs med att ta ansvar, arbetar målinriktat och har ett gott ordningssinne. Du är en lösningsorienterad lagspelare med förmåga att driva arbetet framåt – från start till färdig lösning. Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift är ett krav. B-körkort Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson på [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se senast 3 augusti 2025. Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas kort därefter Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Vi erbjuder en roll där du kommer förvalta en bred teknisk plattform, med stora möjligheter till både tekniskt lärande och personlig utveckling. Det är en inspirerande arbetsplats där trivsel, kundservice och säkerhetstänk är i fokus. I rollen som Supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person är du snabblärd, har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och system, och trivs och presterar i en miljö med periodvis högt tempo. Du kommer att arbeta med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden via telefon, portal och mail, från både kunder, interna och externa användare. Arbetsuppgifter: Du kommer att lösa inkomna ärenden med kundservice och säkerhet som högsta prioritet Hantera beställningar av tex behörigheter och konton Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling Bidra med din kompetens till teamet Samarbeta med kunder och leverantörer Kvalifikationer: Erfarenhet av teknisk support Driv att arbeta med ständiga förbättringar Känsla för att hjälpa till Ett brinnande intresse för teknik Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett enkelt sätt för olika intressenter Relevant utbildning och/eller certifieringar är meriterande Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Oskarshamn Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Linnéuniversitetet har fått en unik möjlighet att skapa en modern och spännande rättsvetenskaplig miljö, där vi tar avstamp i och utvecklar den rättsvetenskapliga diskursen från andra lärosäten. Vi rekryterar nu forskare och lärare som vill vara med och bygga nytt, utveckla det etablerade och i samverkan bygga en komplett akademisk miljö som gör avtryck såväl inom som utom universitetsvärlden. Se vidare www.lnu.se/rv-miljo Institutionen för rättsvetenskap har sin organisatoriska tillhörighet vid fakulteten för samhällsvetenskap. Ämnesområde för befattningen: Straffrätt Placeringsort: Kalmar Anställningens omfattning: 100 procent, tillsvidare. I normalfallet tillämpas provanställning.Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna består av forskning, utbildningsplanering, undervisning och examination i renodlade rättsvetenskapliga utbildningar så som det kommande juristprogrammet. Viss undervisning inom andra professionsutbildningar med rättsvetenskapliga inslag kan förekomma. Tjänsten är inriktad mot straffrätt i bred betydelse. De första två åren ingår 50 procent forskning i tjänsten, år tre 30 procent, därefter enligt då gällande arbetstidsavtal (för närvarande 20 procent). Det innebär att aktivt bedriva forskning och medverka till en uppbyggnad och utveckling av utbildnings- och forskningsmiljö inom rättsvetenskap. Resor mellan universitetets två campus förekommer eftersom undervisning både i Kalmar och Växjö kan ingå i tjänsten. Behörighet Behörig att anställas som lektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels är juris doktor eller har motsvarande vetenskaplig kompetens inom relevant ämnesområde. Anställningen kräver att den sökande har dokumenterat god samarbetsförmåga såväl i relation till studentgrupp som kollegor inom arbetslag och i forskningsmiljöer. Förmåga att undervisa på svenska och engelska krävs. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en lektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden. Vi ser gärna att den sökande undervisat på utbildningar för andra professioner än de juridiska och/eller har erfarenhet av praktiskt juridiskt arbete. Vägledande för bedömningen av den vetenskapliga skickligheten är den egna forskningens självständighet, omfattning och kvalitet. Den pedagogiska skickligheten ska ha visats genom undervisning och avser såväl utveckling, planering, genomförande och utvärdering av undervisning, som handledning och examination. Den pedagogiska skickligheten ska visa på ett reflekterande förhållningssätt till studenters lärande och till den egna lärarrollen. När universitetet anställer nya lärare ska de sökande väljas som genom en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en framgångsrik utveckling av verksamheten. Välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2025! Kontaktpersoner: Tf. prefekt Sandra Rohdin, [email protected], 0706180702, HR-partner Karolina Österdahl, [email protected], 0470-708674 Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
Drivs du av att göra nytta och att påverka samhället på riktigt? Är du en utvecklare som gillar att göra saker på rätt sätt – direkt? Vi har en roll för dig som tycker att testning, säkerhet och kvalitet är lika spännande som att bygga snygga gränssnitt och vass backend. Om tjänsten I rollen som fullstackutvecklare hos oss arbetar du i ett tvärfunktionellt agilt team som löpande levererar värde. Teamet kan bli vägvisare för framtidens utvecklingssätt inom myndigheten. Här får du kombinera Java, Vue och Quarkus med moderna testmetoder, CI/CD, DevOps och kanske till och med DevSecOps. Du arbetar nära dina kollegor och ni ansvarar gemensamt i teamet för kvaliteten av den kod som skapas. Ni hjälps åt där det behövs, oavsett om det är utveckling, design, drift eller test. Ni driver utveckling tillsammans för att skapa våra framtida digitala hälsodatalösningar. Teamet strävar efter att vara i teknisk framkant och du får ta stort eget ansvar samtidigt som du är med och bidrar till helheten. Du tillhör avdelningen för hälsa, vård och omsorg där vi utvecklar innovativa tjänster för sektorn. Syftet är att förbättra vården för både patienter och vårdpersonal. Om dig Du är en person som brinner för tekniken och rör dig obehindrat mellan verktyg och miljöer. Det du inte kan lär du dig gärna och du kommer med idéer på nya tekniska lösningar och metoder. Som person trivs du när du får samarbeta med andra, du tar stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt och du är analytisk och kreativ. Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning inom data/IT eller likvärdig arbetslivserfarenhet • aktuell erfarenhet inom programmering inom minst en av följande tekniker/plattformar: Java, JPA/Hibernate, Sonarqube, PostgreSQL, Linux, Kubernetes/Openshift och Vue.js • aktuell erfarenhet av att arbeta med testdriven utveckling, UI-testning och testautomation i verktyg som Cypress och Playwright • goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av agila arbetssätt • aktuell erfarenhet av arbete med användarvänlighet och tillgänglighet. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Patrik Ranhed, 010-106 0915. Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741. Under perioden 8 juli-8 augusti har vi begränsad möjlighet att svara på frågor. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 augusti. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Vi använder oss eventuellt av arbetsprov som en del av rekryteringsprocessen. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Vill du koda för något större än bara nästa feature? Vill du nörda ner dig i teknik samtidigt som du förbättrar hela Sveriges hälsa? Då kan det här vara en roll för dig. Om tjänsten I rollen som fullstackutvecklare hos oss arbetar du i ett tvärfunktionellt agilt team som löpande levererar värde. I jobbet som utvecklare rör du dig ledigt mellan backend i Java/Quarkus och frontend i Vue. Du jobbar testdrivet och får möjlighet att jobba kvalitativt i alla led genom både automatisering och kodknackande. Du arbetar nära dina kollegor och ni ansvarar gemensamt i teamet för kvaliteten av den kod som skapas. Ni hjälps åt där det behövs, oavsett om det är utveckling, design, drift eller test. Ni driver utveckling tillsammans för att skapa våra framtida digitala hälsodatalösningar. Teamet strävar efter att vara i teknisk framkant och du får ta stort eget ansvar samtidigt som du är med och bidrar till helheten. Du tillhör avdelningen för hälsa, vård och omsorg där vi utvecklar innovativa tjänster för sektorn. Syftet är att förbättra vården för både patienter och vårdpersonal. Om dig Du är en person som brinner för tekniken och rör dig obehindrat mellan verktyg och miljöer. Det du inte kan lär du dig gärna och du kommer med idéer på nya tekniska lösningar och metoder. Som person trivs du när du får samarbeta med andra, du tar stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt och du är analytisk och kreativ. Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning inom data/IT eller likvärdig arbetslivserfarenhet • aktuell erfarenhet inom programmering inom minst två av följande tekniker/plattformar: Java, JPA/Hibernate, Sonarqube, PostgreSQL, Linux, Kubernetes/Openshift och Vue.js • goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av agila arbetssätt • aktuell erfarenhet av arbete med användarvänlighet och tillgänglighet • aktuell erfarenhet av att arbeta med testdriven utveckling, UI-testning och testautomation i verktyg som Cypress och Playwright. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Patrik Ranhed, 010-106 0915. Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741. Under perioden 8 juli-8 augusti har vi begränsad möjlighet att svara på frågor. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 augusti. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Vi använder oss eventuellt av arbetsprov som en del av rekryteringsprocessen. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. Barn- och utbildningsförvaltningen i Vimmerby kommun ansvarar för alla pedagogiska verksamheter, från förskola till högskola, och ansvarar även för svenska för invandrare (sfi) och samhällsorientering för nyanlända. Vårt gemensamma mål är att Vimmerby kommuns barn och ungdomar ska få de bästa förutsättningarna att möta framtiden och utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. ARBETSUPPGIFTER Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam vars huvuduppdrag är det hälsofrämjande och förebyggande arbetet. Du strukturerar och samordnar sociala insatser runt elever med olika skolsvårigheter. I tjänsten handleder du som kurator också lärare i psykosociala frågor, arbetar med elever på individ- och gruppnivå samt har stödsamtal med elever. Utifrån elevens behov samarbetar du med lärare, vårdnadshavare och övriga inom elevhälsoteamet men också med socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatrin med flera. Du leder också skolans likabehandlingsteam där du tillsammans med övriga i gruppen arbetar förebyggande och ibland är du behjälplig vid akuta insatser. Exempel på arbetsuppgifter: • Främjande och förebyggande arbete på gruppnivå • Genomföra stöd-, motivations-, kris- och konfliktsamtal liksom utredande, rådgivande och bearbetande samtal med enskilda elever • Initiera och delta i nätverksarbete kring elever • Kartlägga och bedöma den sociala situationen utanför skolan för enskilda elever • Arbeta med grupper vid akuta behov och i förebyggande syfte • Ansvara för att revidera och uppdatera skolans handlingsplan gällande sexualitet, samtycke och relationer • Ansvara för att följa upp skolans likabehandlingsarbete • Ge professionell handledning och konsultation till skolpersonal • Bidra med socialt och psykosocialt perspektiv i utvecklingen av den pedagogiska verksamheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom. Har du erfarenhet av arbete i skolans värld eller erfarenhet av liknande arbete ser vi det som meriterande. Som skolkurator hos oss har du lätt för att samarbeta men kan också planera och prioritera ditt arbete samt utföra det självständigt. Du har ett utåtriktat och inkluderande förhållningssätt och skapar goda relationer med pedagoger, elever och vårdnadshavare. Du har ett respektfullt bemötande gentemot människors olikheter och delar samhällets och skolans värdegrund bl.a. när det gäller inkludering. Vidare är du trygg i att arbeta i både små och större grupper av elever och personal, för att tillgodose skollagens krav om förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du följer aktuell forskning och bygger ditt utvecklingsarbete på en analys av tidigare resultat. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med elever, anhöriga och övrig personal, samt skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer