Administratörer till kund i Kalmar
Bemannia AB (Publ.)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du arbetat med administrativa uppgifter i minst ett år samt erfarenhet av ärendehanteringssystem? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan.  Om uppdraget Vi söker flera administratörer/arkivassistenter till vår kund i Kalmar. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Bemannia som preliminärt startar under augusti och pågår till 2025-10-31. Du arbetar på kundens kontor i Kalmar under vardagar och kontorstider. Inför start kommer en UC-kontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter Som arkivassistent kommer du att arbeta med rensning och utsortering av arkiv. Du kommer även att förbereda inför gallring av handlingar. Vidare kommer du att: Gå igenom pappersakter Gå igenom fysiska handlingar för utsortering av bevarandehandlingar Gallra arkiv Dina kvalifikationer Fullständig gymnasieexamen Erfarenhet från minst ett års arbete med administrativa arbetsuppgifter Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10 juli 2025.  Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Driftchef sökes till Gatuavdelningen på Oskarshamns kommun
Oskarshamns kommun
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun! På Tekniska förvaltningen hittar du vår gatuavdelning, fastighetsavdelning, Kost- och städavdelning samt VA-avdelning. Vi är ca 200 anställda inom förvaltningen och som ytterst leds av vår Tekniska chef. Gatuavdelningen ansvarar för kommunens skogar, parker, gator, parkeringar, vårt vatten och spillvattenledningsnät. På vår avdelning arbetar totalt 37 medarbetare. Till vår avdelning söker vi nu en ny Driftchef. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som driftchef på Gatuavdelningen innebär att leda och utveckla medarbetare på individ- och gruppnivå men även att arbeta mot uppsatta mål och driva utveckling inom ramen för gatuenhetens område. I rollen ansvarar du för drift och underhåll i gatumiljön. Du har ett budget- och arbetsmiljöansvar, samt personalansvar för 6 till 8 medarbetare. I ditt uppdrag ingår det även att besvara synpunkter och föra dialog med medborgare, företagare och myndigheter i olika frågor. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs effektivt, kostnadsmedvetet och i enlighet med politiskt uppsatta mål. Kommunen tillämpar en löftesstyrd modell med medborgare och näringsliv i fokus, bland annat för en hållbar framtid med trygga utemiljöer.  I dagsläget innefattar tjänsten även ett uppdrag som Gatuingenjör med ansvar för planering och underhåll av beläggningarna på gator och vägar i kommunen. Därför är det meriterande om du tidigare arbetat med gatufrågor över hela året så som tjälskador, vinterväghållning och beläggningsplanering. En naturlig del i din roll är att använda IT-verktyg för att öka transparens och underlätta planering. Du bidrar till kommunens utveckling i samverkan med dina två chefskollegor inom drift och underhåll på gatuavdelningen som är driftchef skog och park och driftchef fordon och transport där du är direkt underställd avdelningschefen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har:   • arbetat som chef tidigare alternativt har ett intresse för övergripande frågor i en verksamhet och människorna som arbetar i den. • arbetat med styrning och uppföljning av ekonomi och personal mot uppsatta mål och visioner. • erfarenhet av arbete med eller i en politiskt styrd verksamhet med god förståelse för den politiska beslutsprocessen. • erfarenhet av upphandling enligt LOU (lagen om offentlig upphandling). • en akademisk utbildning motsvarande lägst kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget till exempel inom teknik eller samhällsbyggnad, alternativt lång erfarenhet från liknande uppdrag kombinerat med annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarar utbildningskravet. • genomfört utbildningen utvecklande ledarskap (UL).  • B-körkort.  I din roll som ledare har du helhetssyn, är handlingskraftig och agerar utifrån hela kommunens förutsättningar och behov där långa och kortsiktiga mål integreras. För dig är det självklart att utveckla organisationen och medarbetarna med ett förhållningssätt som grundar sig i tillit till den enskildes kunskap, förmåga och vilja. Du har förmåga att skapa goda relationer och bygga effektiva nätverk inom och utanför organisationen. För jobbet krävs mycket god kommunikativ förmåga och du uppfattas som lyhörd, trygg och tydlig. Du är en ambassadör i din roll och har ett professionellt förhållningssätt som bygger på mycket god självkännedom. Du delar vår värdegrund som bland annat innebär att vi visar respekt, har en helhetssyn, främjar arbetsglädje och att vi är aktiva och engagerade. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o Intervjutider kommer att bokas i vecka 30 efter planerad semester. Intervjuer är planerade att hållas vecka 31 till 32.  Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Undersköterska till Kastanjegården och Bockara hemtjänst
Oskarshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen (ÄO) är ett av fyra områden inom Socialförvaltningen. Det är vår största verksamhet med ca 700 anställda och omfattar boende, hemtjänst, aktivering samt biståndshandläggning. Äldreomsorgen samverkar i olika frågor med diverse områden, förvaltningar, region och myndigheter. Hos oss är värdegrunden viktig – den präglar allt vi gör och fungerar som vår ledstjärna. Nu söker vi en undersköterska till särskilda boendet Kastanjegården i Bockara och Bockara hemtjänst. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, undersköterskor och vårdbiträden. Tillsammans bedrivs ett nära samarbete med sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du arbetar brukarfokuserat och utför insatser gällande vård och omsorg till våra brukare som är bosatta på det särskilda boendet. Det kan även förekomma sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Kastanjegården är ett särskilt boende med åtta platser fördelat på både somatik- och demensinriktning. Personalgruppen ansvarar även för att enligt planering utföra hemtjänstinsatser i ett geografiskt område runt Bockara. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har förmåga att se helheten men också varje enskild individs förutsättningar. För oss är det självklart att du gillar att arbeta i en verksamhet med högt tempo där arbetsglädje står i fokus. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten med god problemlösningsförmåga. Vi vill att du är stresstålig, lyhörd och trygg i dig själv med en professionell framtoning. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. ÖVRIGT Eftersom vi har löpande rekrytering så vill vi gärna ha in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://flyttahit.nu/ och https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Underhållselektriker
Jobway AB
Industrielektriker

Är du en erfaren underhållselektriker som är ute efter nya utmaningar? Trivs du i en omväxlande vardag som präglas av problemlösning och engagerade kollegor? Då kan du vara Plannjas nya underhållselektriker, ansök idag! Som underhållselektriker hos Plannja kommer du tillhöra underhållsavdelningen med 10 medarbetare där ni tillsammans jobbar med att säkerställa driften. Du kommer att, tillsammans med underhållschef, prioritera och planera elektriskt och mekaniskt underhåll samt reparationer för att minska produktionsstörningar. Arbetsuppgifterna innefattar att utföra felsökning, förebyggande och avhjälpande underhåll för att upprätthålla god produktionssäkerhet. Du kommer att vara en viktig spelare vid nyanskaffning av utrustning men också föreslå alternativ vid förbättringar i produktionsanläggningen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Järnforsen. För att lyckas i rollen har du: Relevant utbildning inom el/automation och några års erfarenhet av underhållsarbete Kunskaper i PLC- och HMI-programmering, samt läsa och rita el ritningar Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Vana vid att dokumentera i datasystem Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är ordningsam med förmåga att planera och samverkan med andra. Du är nytänkande och är van att skapa goda relationer både internt och externt. Plannja erbjuder dig: Friskvårdsbidrag Bonussystem Tidbank som ger utrymme för planerad ledighet I denna rekrytering samarbetar Plannja med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40 eller rekryterare Emelie Danielsson, 073 981 35 84. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Plannja Plannja började tillverka plåttak redan 1967 och vi drivs av samma tanke nu som då: att skapa bättre byggnader. I dag är vi ett av Europas ledande varumärken inom tunnplåtsprodukter för byggmarknaden. Vi utvecklar och producerar tak- och fasadprofiler, takavvattning och tillbehör som ökar komforten och höjer värdet på ditt hus. Våra produkter är utvecklade speciellt för Norden. Det betyder dels att kvaliteten är så hög att de klarar vårt tuffa klimat, dels att de är nordiska i sin estetik med design och kulörer som tar fram det bästa i hus och byggnader. Vårt huvudkontor ligger i Järnforsen, Småland. Vi har tillverkning i Järnforsen och Landsbro i Sverige. Plannja är ett varumärke inom Ruukki Construction. Ruukki Construction har stark närvaro i 10 Europeiska länder och tillsammans är vi en del av SSAB, med delade värderingar och lång erfarenhet av stål- och byggbranschen. www.plannja.se Behöver ert företag hjälp att rekrytering av elektriker - kontakta oss!

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Ekonomi- och löneadministratör
Vimmerby Prefab Betong AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en noggrann och självgående person med erfarenhet inom både ekonomi och lön? Då kan du vara den vi söker! Vi på Vimmerby Prefab Betong AB söker nu en ekonomi- och löneadministratör som vill bli en viktig del av vårt team. Vi är ett väletablerat företag inom betongbranschen med säte i Vimmerby och söker dig som trivs i en bred och ansvarsfull roll. Om rollen Som ekonomi- och löneadministratör hos oss kommer du att ha en central funktion i företagets ekonomiarbete. Du arbetar självständigt men nära företagets ledning, med ansvar för både löpande ekonomiuppgifter och löneadministration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra In- och utbetalningar Månadsavslut och avstämningar Löneadministration och hantering av alla delar kopplade till löneprocessen Ge ekonomiskt stöd och information till både interna och externa parter Hålla dig uppdaterad kring aktuella lagar, regler och kollektivavtal Kontakt med redovisningsbyrå samt övriga administrativa uppgifter inom ekonomi och lönehantering Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (minst två år), alternativt motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet av lönehantering Goda kunskaper i ekonomi- och löneadministration God datorvana, särskilt i Excel Mycket god förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och lösningsfokuserat En positiv inställning, god samarbetsförmåga och känsla för service Erfarenhet från liknande roller inom små till medelstora företag är meriterande. Om Vimmerby Prefab Betong AB Vi är ett företag med lång erfarenhet och bred kompetens inom betongbranschen. Våra tjänster omfattar tillverkning, transport och montering av betongprodukter såsom väggar till betonghus, betongplintar och plintgrunder. Företaget har cirka 37 anställda och en omsättning på omkring 65 miljoner kronor. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Skicka din ansökan till [email protected] Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Simon Wideen [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Första linjens chef NKA
REGION KALMAR LÄN
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker nu en driven och engagerad verksamhetschef till Nationellt kompetenscentrum anhöriga (Nka). Nka är en nationell resurs inom anhörigområdet och ligger organiserat inom Region Kalmar län kopplat till Regionstab lärande och förnyelse med utvecklingsdirektören som närmsta chef. Verksamhetens huvudsakliga uppgift är att vara ett kunskapsstöd till kommuner, regioner och enskilda utförare och därmed också bidra till likvärdigt stöd till anhöriga i hela landet. Kompetenscentrum ska verka för utveckling och högre kvalitet inom anhörigområdet avseende perspektiven individ, hälsa, vård och omsorg och samhälle. Nka:s verksamhetsidé är att skapa och utveckla möten mellan olika kunskaps- och erfarenhetsformer som tex förstahandserfarenheter hos anhöriga, brukare och deras organisationer, praktisk erfarenhet hos personal, organisatorisk- och policyerfarenhet samt vetenskaplig- och metodkunskap. Uppdraget avsåg ursprungligen anhöriga till äldre och har successivt utvecklats till att idag omfatta anhörigskap, anhörigomsorg och anhörigstöd för anhöriga i alla åldrar (barn, vuxna och äldre anhöriga) till personer med långvarig sjukdom, funktionsnedsättning och äldre personer. Nka är också en länk mellan forskning, praktik och beslutsfattare. Vi samverkar med FoU-verksamheter och universitet både nationellt och internationellt. Vi verkar för frågor inom området när det gäller nordiskt samarbete samt samarbete med andra länder och internationella organisationer. Nka har en forskningsgren vid Linnéuniversitetet, vars verksamhet består av externfinansierad forskning inom anhörigområdet. Nka har medarbetare spridda över landet. Det finns fysiska kontor i Kalmar, Borås och Stockholm. I nuläget sysselsätter verksamheten 25 medarbetare samt tjänsteköp av forskare, praktiker och konsulter. Om dig Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens planering, genomförande, innehåll, kvalité och uppföljning i samråd med Nka:s styrgrupp. Du ingår och  samverkar med relevanta nätverk och organisationer regionalt nationellt och internationellt. I rollen kommer du bland annat arbeta för att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att leverera och utvecklas. Du kommer att omsätta aktuell forskning i lättillgängligt material. Du kommer även att ansvara för utbildning och handledning, konferenser, webbutbildningar, webbinarier och poddar. För oss är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, lätt kan skapa helhetssyn och förhålla dig till komplexa utmaningar samt att du är uthållig och långsiktig i ditt sätt att arbeta. Du har djup och bred kunskap inom området anhörigskap, anhörigvård och anhörigstöd.  Du kan analysera resultat, sätta upp projekt och leda ett team, inspirera att ta nya steg samt tryggt guida genom förändring när resan till nytt mål börjar kännas motig. Du ser en självklarhet i att utgå från behov och fakta, involvera samt samla kunskap genom omvärldsbevakning  Du har av arbetsgivaren bedömd relevant akademisk utbildning samt god förmåga att leda på distans och en god interpersonell förmåga att bygga och underhålla relationer. Vidare har du en god utbildnings- och handledningsförmåga och god förmåga att organisera och skapa struktur. Du trivs i den digitala världen – och ser digitala lösningar som naturliga möjligheter i ditt arbete. Du navigerar obehindrat i Office-paketet och vet hur du skapar en kommunikativ presentation. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av brukarmedverkan och kunskap om att skapa möten mellan olika kunskapsbärare. Du har erfarenhet av arbete i externfinansierade forsknings- och utvecklingsprojekt på regional, nationell och EU-nivå.  Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska och svenska samt erfarenhet av sociala medier. Särskild vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet samt erfarenhet och kompetens för att utveckla ett likvärdigt, evidensbaserat och förebyggande stöd till anhöriga i Sverige.    Vi ser gärna att du även har en forskarutbildning inom ämne av betydelse för verksamhetens genomförande och genom det kunskap inom forskningsetik, data management i fältforskning samt kvalitativa och kvantitativa metoder. Du bör ha en forskarutbildning inom ämne av betydelse för verksamhetens genomförande och genom det kunskap inom forskningsetik, data management i fältforskning samt kvalitativa och kvantitativa metoder. Det finns möjlighet att bli affilierad som forskare till Linnéuniversitetet. Din framtida arbetsplats NKA arbetar med anhörigfrågor på uppdrag av Socialdepartementet via Socialstyrelsen och tillsammans med kommuner, regioner, enskilda utförare, idéburna organisationer och Sveriges Kommuner och Regioner. Nka är lokaliserat inom utvecklingsenheten för lärande och förnyelse vid Regiondirektörens stab, Region Kalmar län och som en forskningsgren vid Institutionen för hälso- och vårdvetenskap vid Linnéuniversitetet.  Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

19 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Led framtidens säkerhet – som projektledare brand hos Securitas Technology
Securitas Technology Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Securitas Technology - See a different world.  På Securitas Technology ser vi inte bara risker – vi ser möjligheter. Med banbrytande teknik och människan i centrum skapar vi trygghet för samhällen, företag och individer. Nu söker vi en projektledare som vill vara med och göra skillnad. Vi är en global ledare inom säkerhetsteknik med över 70 års erfarenhet – men vår styrka ligger i människorna bakom tekniken💡👥. Hos oss kombineras den stora koncernens resurser med en varm och familjär kultur där varje individ räknas. Är du intresserad av komplexa lösningar i framkant, och vill arbeta i en organisation med avancerad teknik och kunder som myndigheter, kommuner och nationella samt internationella företag? Då kan Securitas Technology vara ett nästa steg i din utveckling. Din roll: Som projektledare inom brandtekniska lösningar kommer du att ta stort ansvar och ha en koordinerande roll där du fungerar som spindeln i nätet. Våra kunder vänder sig till oss för att få en brandteknisk lösning utöver det vanliga, därför ställer det höga krav på din förmåga att leverera den bästa lösningen. Du kommer att: • Leda komplexa projekt för myndigheter, kommuner och företag. • Följa upp budget och ta ansvar för projektens resultat. • Samordna tekniker och underentreprenörer. • Samarbeta nära med säljare för att säkra rätt leverans i rätt tid. • Resa inom regionen som en naturlig del av arbetet. Vi söker dig som🔍  • Har minst 2 års erfarenhet av projektledning eller brandteknisk roll. • Har gymnasieutbildning, gärna med inriktning teknik, ekonomi eller el. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. • Har god projektekonomisk förståelse, B-körkort och MS Office-vana. Meriterande: • Kunskaper BAS-U & BAS-P.  • Kunskaper inom entreprenadjuridik. • Vana att jobba med/i installationsprojekt med elinstallatörer. Vem är du?🧠💪 • Du är inte personen som låter dig skrämmas av komplexa problem. Istället ser du dem som spännande utmaningar och har en naturlig förmåga att hitta lösningar.  • Resultatorienterad och självgående. Du är inte beroende av andras styrning utan tar initiativ och för arbetet framåt utan att tveka.  • Ansvarstagande och prestigelös, samt värdesätter att bygga relationer såväl internt som externt. • Du är väl bekant med vikten av att ha välstrukturerade tidsplaner. När du lovar att leverera något, kan kollegor och kunder vara säkra på att det kommer att bli gjort i tid.  Vad erbjuder vi?🎯 • Möjligheten att representera Nordens marknadsledare inom innovativ säkerhetsteknik.💻 • Utvecklas tillsammans med några av dom mest spännande kunderna i branschen.🚀 • En prestigelös kultur med fokus på samarbete - det finns alltid någon man kan ringa!📞 • Bli en del av ett företag där alla delar passionen att leverera den bästa lösningen till kunden.✨ Securitas – See a different world🌍 Vi ser möjligheter där andra ser hinder. Och vi arbetar varje dag för att göra världen säkrare – tillsammans. Ansök redan idag! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan direkt. Då vi närmar oss semestertider kommer intervjuer att ske i augusti/september. 📩 Kontakta oss gärna: Jacob Palmqvist – Rekryterande chef 📧 [email protected] Ida Häll – Rekryteringsspecialist 📧 [email protected] Facklig kontakt: Christer Persson (Unionen) 📧 [email protected] Läs mer om hur det är att jobba på Securitas Technology här. Ansök idag – och See a different world. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt godkänd bakgrunds- och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). #LI-DNI

19 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Miljö- och hälsoskyddsinspektör
Västerviks kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Miljö- och byggnadskontoret Miljö-och byggnadskontoret är en mycket mångfasetterad och händelserik arbetsplats. Kontorets huvuduppdrag är att driva myndighetsärenden effektivt och rättssäkert inom ramen för plan- och bygglagen, miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. Våra ärenden har många gånger påverkan på både nutid och framtid där långsiktigt hållbar användning av mark, vatten och fysisk miljö står i främsta rummet. Många kontakter sker med medborgare och företag. Hög kompetens, bra bemötande, god service och vägledning är viktiga grunder i verksamheten. Hos oss kan vi erbjuda dig - Ett stimulerande jobb med närhet till både organisations- och ledningsbeslut - Delaktighet i att planera, organisera och genomföra ditt arbete mot ständig utveckling och förbättring - Gemenskap och trivsel bland engagerade kollegor - Friskvårdsbidrag och friskvårdstid - Flextid - Kompetensutveckling Dina arbetsuppgifter Vi söker en erfaren miljöskyddsinspektör med inriktning mot miljöfarlig verksamhet. Som inspektör genomför du främst tillsynsarbete enligt miljöbalken vilket innebär en blandning av besök ute i verksamheter och skrivbordsarbete. Dina kvalifikationer och önskemål kan påverka vilka områden du kommer att arbeta med, det skulle kunna röra sig om exempelvis tillsyn inom specifika branscher, förorenade områden eller fokus på vissa ärendetyper. Du kommer att ingå i ett team om 5 personer som tillsammans ansvarar för miljöfarlig verksamhet. Teamet lämnas stor frihet att lägga upp sin planering, uppföljning och sitt förbättringsarbete själva. Intern och extern samverkan ses som en viktig och naturlig del i vardagen. Vår externa samverkan sker främst genom miljösamverkan inom länet där tillsynsprojekt, kunskapsförstärkning och erfarenhetsutbyte sker men också internt inom kommun och som rådgivning till våra företag. Din kompetens Vi söker dig som har en högskoleexamen inom miljöområdet och några års erfarenhet av arbete som inspektör. Du har goda kunskaper inom miljöbalken och myndighetsutövning. För den här tjänsten så krävs det också att du har B körkort samt vana att köra manuell växlad bil. Våra huvudsakliga tillsynsområden är miljöfarliga verksamheter, förorenade områden, avfall och kemikalier och vi driver tillsyn mot ett stort antal olika branscher. Erfarenhet av tillsynsarbete är meriterande och det är också meriterande att ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. För att lyckas i tjänsten är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du tar eget ansvar för att självständigt driva egna ärenden och processer framåt. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta och ser samverkan både internt och externt som naturligt och inspirerande. Du är lugn och stabil i ditt bemötande och kan förhålla dig till många olika situationer. Du är van att göra avvägningar och fokuserar på omdömesfullt beslutsfattande. Med ett gott bemötande kommunicerar du så att budskap når fram och att förväntningar på alla parter är tydliga. Du kommunicerar flytande i både tal och skrift på svenska. Övrigt Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi utvärderar inkommande ansökningar och kan hålla intervjuer löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Bemanningsassistent, Kirurgkliniken
REGION KALMAR LÄN
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi erbjuder På kirurgkliniken i Kalmar erbjuder vi ett tidsbegränsat uppdrag som bemanningsassistent på vår klinik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta i vårt personalsystem, Heroma samt med schemaläggning för vårdavdelningarna. Du kommer med en helhetssyn över kliniken vara en väldigt viktig del av vår organisation. Arbetet kommer vara dagtid, 40h/vecka. Vi söker Vi söker dig med erfarenhet av service och kunskap kring schemaläggning. Du har god logistisk förmåga samt god kommunikationsförmåga. Tidigare erfarenhet av arbete inom vården som sjuksköterska eller undersköterska, erfarenhet av Heroma samt Excel är meriterande. Som person har du god samarbetsförmåga, är inspirerande och ser vikten av goda relationer samtidigt som du också kan vara självgående och tydlig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är tidsbegränsad, med möjlighet till förlängning. Intervjuer och tillsättning sker löpande så vänta inte med din ansökan! Vår arbetsplats Kirurgkliniken bedriver en bred verksamhet indelad på övre respektive nedre bukkirurgi, kärl, bröst, endokrin, urologisk kirurgi samt kirurgisk akutvård. Totalt arbetar drygt 200 personer, varav cirka 90 sjuksköterskor vid kliniken. Sedan några år tillbaka är Kirurgklinikerna i Kalmar och Oskarshamn en gemensam klinik. I Kalmar förläggs avancerad kirurgi, och i Oskarshamn bedrivs verksamhet som normalt inte förväntas kräva intensivvård. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Timvikarie stödassistent / personlig assistent
Nybro kommun
Vårdare, boendestödjare

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Individ- och familjeförvaltningen ansvarar för insatser enligt SoL och LSS som omfattas av individ- och familjeomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Kommunmedborgare som är i behov av socialtjänstens insatser kan erhålla råd, stöd och bistånd. I de flesta fall ges vårt bistånd och våra insatser efter en individuell bedömning som del av vår myndighetsutövning. Vi har ambitionen att de insatser vi ger ska leda till självständighet. Verksamheten fokuserar på insatser till barn, ungdomar och deras föräldrar, missbruksproblematik, våld i nära relationer, personer med funktionsnedsättning som behöver stöd i sin dagliga livsföring, personer i behov av försörjningsstöd, arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering och integration. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som timvikarie eller som kanske vill få in en fot för framtida tillsvidareanställning inom omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Vi har behov av vikarier inom: -Gruppbostad -Socialpsykiatri -Barnverksamhet -Trapphusboende -Personlig assistans -Mobila team -Mobila natt Ange i din ansökan om du har särskilt intresse för någon av verksamheterna. Du kommer att träffa människor med olika bakgrund. Vår verksamhet pågår dygnet runt: dagtid, kvällstid, helg, vaken natt och dygn med jour, arbetstiden varierar på de olika arbetsplatserna. Ange vilka tider du är tillgänglig för arbete i din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent eller personlig assistent arbetar du med att ge stöd och omsorg till personer som har olika former av funktionsvariationer och unika livssituationer. Arbetet kan innehålla bland annat stöd och motivation i vardagssysslor, hjälp och stöd med personlig omsorg och sociala kontakter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du behöver kunna arbeta självständigt och ha ett socialt och flexibelt förhållningssätt. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande, där vi strävar efter att arbeta på ett lugnt och tryggt sätt. Genom ett gott bemötande och god kommunikation skapar vi förtroendefulla relationer. Utbildning inom vård- och omsorg, barn- och fritid eller annan relevant utbildning är meriterande. Inom vissa verksamheter är körkort B ett krav. Du behöver goda kunskaper inom det svenska språket för att kunna kommunicera och dokumentera. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vid anställning ska utdrag från belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025