Vaktmästare skola/förskola
Vimmerby kommun
Vaktmästare m.fl.

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. Barn- och utbildningsförvaltningen i Vimmerby kommun ansvarar för alla pedagogiska verksamheter, från förskola till högskola, och ansvarar även för svenska för invandrare (sfi) och samhällsorientering för nyanlända. Vårt gemensamma mål är att Vimmerby kommuns barn och ungdomar ska få de bästa förutsättningarna att möta framtiden och utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. Nu söker vi en vaktmästare till våra skolor och förskolor! Arbetet är ett vikariat med goda möjligheter till vidare anställning. ARBETSUPPGIFTER Som vaktmästare har du en bred och viktigt roll på våra skolor och förskolor och inkluderar fastighetsskötsel, reparationer, underhåll och att skapa en trygg och trivsam miljö för elever och personal. Det handlar om allt från enklare reparationer och underhåll av skolans lokaler och utrustning till att sköta om utemiljön och vara en kontaktperson för externa hantverkare. Arbetet är varierande och utförs både inomhus och utomhus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig verksamhet och/eller utbildningssektorn. Har du fullständig gymnasieutbildning ser vi det som meriterande. Som person behöver du vara serviceinriktad, ha god samarbetsförmåga och kunna arbeta självständigt. Det är också viktigt att kunna prioritera och organisera arbetet, då det kan vara ojämnt fördelat över året. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sektionschef Tjänsteutveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: verksamhet och produktledning, samverkansarkitektur och UX. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att leda och samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur för en fungerande nationell digital infrastruktur inom hälsa, vård och omsorg. Arbetet omfattar prioritering av utvecklingsinsatser, säkerställande av produktägarskap samt att skapa samordning mellan linjeorganisation och nätverksbaserade uppdrag. Sektionen hanterar både strategiska verksamhetskrav och arkitektoniska aspekter, såsom referens- och verksamhetsarkitektur, samt driver arkitekturrådet. Dessutom arbetar sektionen med UX-frågor genom prototyper, piloter och användningsfall. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • erfarenhet av att samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur • erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket  SAFe (på minst tågnivå)  • erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Analytiker med erfarenhet av kostnadsberäkningar och ekonomisk analys
E-Hälsomyndigheten
Lednings- och organisationsutvecklare

Trivs du i en bred roll där du får arbeta med analys och utveckling? Vill du kombinera din kompetens som analytiker med ett samhällsengagemang där du skapar nytta för Sveriges invånare? Då kan det här vara en roll för dig. Myndigheten har genomgått en omorganisation. På avdelning Analys och statistik finns många professioner och kompetenser. I rollen som analytiker kommer du att arbeta både självständigt och i team med andra analytiker. Om tjänsten I den här rollen arbetar du med att stötta upp vårt team som arbetar med konsekvensanalyser i regeringsuppdrag med kostnadsberäkningar. Du kommer även att medverka i, ta initiativ till och driva analyser som utgör underlag för utvecklingen av digitaliseringen inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att arbeta självständigt, gärna tar initiativ och kan driva processer framåt. Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor utgår vi från att du trivs med att arbete i team. I rollen kommer du att arbeta med komplexa frågor vilket kräver att du har en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.   Vi söker dig som har: • akademisk examen på minst magister- eller mastersnivå med tyngd i nationalekonomi eller motsvarande • erfarenhet av olika typer av kostnadsberäkningar • god förmåga att skriva och sammanfatta texter samt analysrapporter på svenska • erfarenhet av arbete på regeringskansliet. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av digitaliseringsfrågor • erfarenhet av hälso- och sjukvårdsfrågor. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Cecilia Enström Öst: 010-175 37 08 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 4 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 4/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
C-chaufför sökes till kund med start omgående!
TopWork Sverige AB
Lastbilsförare m.fl.

TopWork söker nu C-chaufför till kund i Borgholm! Vi söker dig som är intresserad av sommaruppdrag och vill utvecklas som chaufför tillsammans med vår kund i Borgholm! Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och inkludera körning samt en del stopp där du behöver gå av för att arbeta tungt med kroppen. Vår kund är verksam inom renhållning och det är vad ditt arbete kommer vara fokuserat på. Körningarna kan vara längre med få stopp samtidigt som de kan vara lite kortare men med fler stopp längs vägen, vilket ställer krav på dig som chaufför att vara flexibel då varje dag inte är den andra lik.  Arbetet kommer vara ett sommarvikariat med start omgåendeArbetstider 06-15. Vi söker dig som har: C-behörighet Giltigt YKB Intresse av att utvecklas som chaufför Tidigare erfarenhet som chaufför Att du behärskar det svenska språket i tal och skrift är ett krav för denna tjänst. Är du ute efter nya erfarenheter som chaufför? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

18 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Köksmästare
Iss Facility Services AB
Kockar och kallskänkor

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Nu söker vi en köksmästare till vårat team på Södra Cell Mönsterås, va med och skapa mat i god kvalité & med kärlek. Vi lagar mat till södras anställda & för dem externa gästerna. Om rollen I rollen som köksmästare hos oss är du med i teamet & lagar upp lunch för våran personalmatsal samt för utskicken vi gör till syster-fabrikerna. Som köksmästare hos oss kommer du ta fram lunch menyer tillsammans med restaurangchefen, beställa varor vid behov, hjälpa till med inventering vid månadsslut. Vi söker någon som älskar att laga mat & att kvalité är viktigt. Vi ser gärna att man är bred i sin matlagning. Vi kör även ut cateringar & där vi just nu håller på att utveckla vårat system som vi jobbar med där dem anställda kan beställa i en app. Här hos oss är det viktigt att vi hjälper varandra. Här hos oss inkluderar vi alla i lunch menyn där alla kan vara med att bidra med ideér. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med inledande provanställning. Arbetstiderna för tjänsten är Måndag - Fredag kl 07-16 (kan förekomma beställningar på helger vid vissa tillfällen). Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? • En glad, positiv kollega som älskar service & som har som mål att göra det bästa för gästen & dina kollegor. • En hotell & restaurang utbildning & minst tre års erfarenhet. • B körkort manuell är ett krav Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2025-04-11. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller kommer att förekomma vid vidare process. Vid eventuella frågor om processen, vänligen kontakta Restaurangchef Susanne Leijon via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Besiktningsingenjör till Vibre Termovision & Konsult
Thread AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vibre Termovision & Konsult AB är en nyetablerad aktör på marknaden med stora ambitioner och en stark framtidstro. Nu finns en unik möjlighet att få vara med och bygga något från scratch. Vi söker en besiktningsingenjör för en heltidstjänst. Du kommer att utgå från Kalmar men arbeta på uppdrag som sträcker sig över hela Sydsverige, det är därför av högsta vikt att du trivs med ett flexibelt arbete där majoriteten sker på distans ute hos kund. Om oss Vibre Termovision & Konsult AB grundades i augusti 2024 och har sedan dess haft en flygande start vilket är anledningen till varför vi nu behöver förstärkning på flera led. Vibre är experter inom termografering och besiktning av elanläggningar samt certifierade inom mättjänster. Vi kombinerar det lilla företagets flexibilitet och personliga engagemang med den höga kvalitet och professionalism som branschen kräver. Med fokus på noggrannhet, förtroende och kundnytta hjälper vi våra kunder att upptäcka dolda problem innan de blir kostsamma. Vårt arbete gör skillnad – på riktigt. I rollen som besiktningsingenjör kommer du att bli en del av vårt engagerade team, där samarbete och kunskapsutbyte värderas högt. Närmsta chef kommer vara vår operativa ledare som ger dig stöd och vägledning i det dagliga arbetet. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig och professionell utveckling inom ett snabbväxande företag.  Som besiktningsingenjör kommer du bland annat Utföra termografi på elanläggningar för att identifiera fel, brister & avvikelser Genomföra besiktningar och dokumentation av elnät, fastigheter och industrier Samverka med tekniker och kunder för att implementera förbättrings-och förebyggande åtgärder Visuell och teknisk inspektion med hjälp av bl.a. värmekamera, pd och el-analysinstrument Läcksökning, exempelvis kontroll av tryckluftssystem och bedömning av energiförluster Dokumentation av utfört arbete, sammanställning och rapportering till kund Krav Grundläggande elkompetens B-körkort  Flytande svenska i tal & skrift  God datorvana samt erfarenhet av office-paketet Meriterande  Relevant utbildning inom el AL-behörighet Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med besiktningar & kontroller Relevant erfarenhet är meriterande, exempelvis inom el, kraft, elnät eller industri. Skulle du ha arbetat som elektriker tidigare är det ett stort plus i kanten Kunskaper i engelska & tyska Vi söker dig som Har ett starkt öga för detaljer och en naturlig förmåga att lösa problem. Med hjälp av din sociala kompetens och kommunikativa förmåga är du en skicklig relationsbyggare som alltid sätter kunden i fokus. Du trivs med frihet under ansvar och gillar att arbeta självständigt  men du vet också hur viktigt det är med god kommunikation och samarbete. Du är plikttrogen, genuin och har ett naturligt ordningssinne. Att hålla struktur och leverera med kvalitet är en självklarhet för dig. Samtidigt är du flexibel och prestigelös – du hugger i där det behövs och ser värdet i att jobba brett. För att trivas hos oss tror vi att du uppskattar omväxling, gillar att vara ute på uppdrag och inte har något emot att "flänga runt" lite och njuta av landskapet – det är en naturlig del av vardagen då vi är ett företag under uppstartsfas. Är du driven och nyfiken, och gillar tanken på att vara en del av ett mindre, jordnära företag där man hjälps åt och utvecklas tillsammans? Då kommer du att känna dig hemma här hos oss.  Övrigt Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Förtroendearbetstid Placering: Kalmar med omnejd Anställningsform: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning om 6 månader. Sista ansökningsdag: 2025-08-24 Rekryteringsprocessen: Vänligen notera att ett obligatorisk steg i rekryteringsprocessen om man går vidare till anställning är ett utdrag ur belastningsregistret. Då du kommer att arbeta i högriskanläggningar behöver du ha ett rent belastningsregister för att vara aktuell.  Notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.  Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.

18 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Javautvecklare i början av karriären
Kronofogdemyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för all­män­het och företag. Vi söker dig som är i början av din karriär som java-utvecklare och som vill fortsätta växa i rollen hos oss. Du har grunderna och vill utvecklas vidare med oss, vi erbjuder stöd i form av erfarna kollegor och kompetensutveckling. Just nu anställer vi medarbetare i Göteborg, Malmö och Kalmar/Karlskrona.  Om jobbet I rollen som Java-utvecklare blir du en del av något av våra utvecklingsteam där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Du kommer att arbeta med systemutveckling i en miljö där vi värdesätter samarbete, kreativitet och kontinuerligt lärande.  Dina arbetsuppgifter omfattar: •    Utveckling och förvaltning av våra Java-baserade system •    Samarbete i agila team för att utveckla användarvänliga lösningar •    Delta i kod-reviews och kunskapsdelning med kollegor •    Medverka i förbättringsarbete och teknisk utveckling Du arbetar dagligen i högt prioriterade och strategiskt viktiga IT-system tillsammans med kompetenta kollegor som du delar ditt intresse för teknik med. Du kommer att vara med och utveckla nya system och vidareutveckla samt förvalta befintliga system. Vår nyutveckling görs i Spring Boot.  Vad kan vi erbjuda dig? Som medarbetare på vår IT-avdelning är du en del av en miljö med hög kompetens, hjälpsamma och erfarna kollegor. Vi erbjuder bra möjligheter till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Våra medarbetare har avsatt tid för kompetensutveckling och som nyanställd kommer du få en gedigen introduktion. Här finns goda möjligheter att utvecklas som systemutvecklare, men även möjlighet att så småningom prova andra roller inom IT-organisationen.  Kronofogden bidrar till att motverka brottslighet genom att arbeta mot den kriminella ekonomin och samarbeta med andra myndigheter Vi är närmare 200 medarbetare på Kronofogden som genom IT-utveckling ser till att utforma de bästa tekniska förutsättningarna för våra 2100 kollegor. Vi har många pågående IT-projekt av skiftande karaktär: allt från att ersätta äldre, komplexa system till projekt med automatiseringsfokus och moderna e-tjänster för medborgarna. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår medarbetar-policy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd.  Du har ett genuint intresse för att utveckla dina kunskaper och färdigheter. Du reflekterar över dina erfarenheter och tar tillvara på lärdomar för att kontinuerligt förbättra ditt arbete. Du bidrar aktivt i teamet och samverkar effektivt med andra. Du delar med dig av information och kunskap, och du stöttar dina kollegor för att nå gemensamma mål. Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har: - examen från högskola/universitet eller YH-utbildning inom systemvetenskap, datateknik eller motsvarande - 2-3 års aktuell arbetslivserfarenhet av utveckling i Java - mycket goda kunskaper i svenska och engelska Det är önskvärt om du har: - arbetslivserfarenhet av arbete i databaser, SQL och JPA - arbetslivserfarenhet av Spring Boot v2 eller v3 - arbetslivserfarenhet av utveckling baserat på Openshift Container Plattform eller annan Kubernetesbaserad plattform - arbetslivserfarenhet av agil kravhantering - erfarenhet av REST - erfarenhet av testdriven utveckling Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlingskraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt.  Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Ansök jobbet via följande länk: https://kronofogden.varbi.com/what:job/jobID:831427/ Du väljer sedan en eller flera möjliga placeringsorter i urvalsfrågorna. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT-handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brottslighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och näringsförbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen.  En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kvinnlig Personlig Assistent sökes till kund i Kalmar
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi kvinnliga assistenter till vår kund i Kalmar. Kunden önskar att du som söker är initiativtagande och motiverad. Tjänsten avser två tjänster som är på 80%. Arbetspassen är förlagda ifrån kl. 8.00 på morgonen till 20.000 på kvällen och vaken natt förekommer i tjänsten. Som kundens assistent hjälper du kunden i kundens vardag t.ex. laga mat och i alla dagliga moment. Kundens intressen är att vara i trädgården, shoppa, vara fysisk aktiv och djur. Du som söker bör därför inte vara pälsdjurs allergisk och trivas med djur. Ett plus är också om du delar kundens intressen.    Intervjuer sker löpande och kan komma att tillsättas, innan ansökningsperioden är slut. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av personlig Assistans sedan tidigare eller inom LSS-verksamhet.    Varmt välkommen med din ansökan  Företagsinformation Vi erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov.   Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande.   För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag.   Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bilmekaniker sökes omgående till Vimmerby
Mekonomen Detaljist AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

18 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
HR-specialist
Länsstyrelsen i Kalmar län
Personal- och HR-specialister

Beskrivning HR-enheten består idag av HR-chef, två HR-specialister och en HR-handläggare. En av våra HR-specialister kommer att sluta och en ska vara föräldraledig, så nu söker vi två nya kollegor, en tillsvidare och ett vikariat som pågår cirka 1 år. Det viktigast vi har är varandra, så är du ute efter ett jobb där möjligheter till stort eget ansvar, självledarskap och verksamhetsutveckling är vardag är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Arbetsuppgifter Tillsammans arbetar vi såväl operativt som strategiskt inom HR. Vi arbetar brett med HR-processer inom arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, ledarskap och kompetensförsörjning. I ditt uppdrag som HR-specialist kommer du självständigt driva processer och utvecklingsarbete inom HR-området. Hos oss får du ansvara för hela processerna med allt ifrån analyser av behov, framtagande av arbetssätt och riktlinjer, utförande, samverkan, förhandlingar, implementering och samsyn tillsammans med chefer och medarbetare. Du kommer också ha möjligheter att arbeta med utveckling av HR-processer nationellt för Länsstyrelserna. Utöver dina ansvarsområden inom enheten kommer du även att vara kontaktperson till våra chefer i HR-relaterade frågor. Du stöttar cheferna i allt från ledarskapsfrågor och trygghetsskapande till avtalsfrågor och rehabilitering. Här är det coachande förhållningssättet och fokus på att skapa förutsättningar för ett rimligt chefsuppdrag av största vikt. Arbetet erbjuder också givande samverkan med fackliga parter, skyddsombud och medarbetare som är väl insatta i och bidrar till verksamhetens utveckling. Vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter som finns på enheten och myndighetens uppdrag kan också göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen blir aktuella. Kvalifikationer Till tillsvidaretjänsten letar vi efter dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig - Flerårig arbetslivserfarenhet inom brett och kvalificerat HR-arbete Meriterande är det med: - Fördjupade kunskaper inom arbetsrätt och rehabilitering - Erfarenhet av lönebildningsarbete på praktisk och strategisk nivå - Erfarenhet av ledarskapsutveckling på praktisk och strategisk nivå - Erfarenhet av digitalisering- och kontinuitetsarbete inom HR - Erfarenhet av god facklig samverkan och gemensamt utvecklingsarbete Till vikariatet söker vi dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig Det är meriterande om du också har erfarenhet av: - Brett HR-arbete - Lönebildning och lönekartläggning - Kvalificerat chefsstöd - Rehabilitering - HR-arbete på statlig myndighet För båda tjänsterna:  Som HR-specialist på en liten enhet har du en bred roll och vi söker därför dig som trivs med att arbeta med olika arbetsuppgifter och har förmågan att växla fokus när det behövs. För oss är det viktigt att du är initiativtagande, drivande, lösningsorienterad och motiveras av möjligheten att driva dina processer från start till mål, såväl självständigt som tillsammans med kunniga kollegor. Du är tydlig, noggrann och har en god kommunikativ förmåga. Som person är du mån om att ge ett gott bemötande samt kan skapa och upprätthålla goda relationer. Du anpassar din kommunikation efter mottagare och situation och du har förmåga att utveckla andra i din omgivning inom HR-området. Vi som är kontaktpersoner kommer ha semester olika perioder under sommaren. Mejla oss dina frågor så svarar vi när vi är tillbaka från semestern.  Villkor B-körkort är ett krav för tjänsten.  Länsstyrelsen är en totalförsvarsmyndighet. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen innan beslut om anställning fattas. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra i vår krisledningsorganisation vid en händelse. Frågor om säkerhetsprövning samt registerkontroll görs till kontaktperson. Läs mer om registerkontroll och säkerhetsklass https://sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/registerkontroll.html Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025