Restaurangchef - Vikariat
Streetfood från Norrbotten AB
Restaurang- och kökschefer

Leader of Bastard Burgers Välkommen till Bastard Burgers! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en mycket progressiv och ständigt utvecklande miljö. Tillsammans med andra kollegor är du med och skapar nästa generations streetfood. I din roll kan du förvänta dig mycket skratt, samarbeten, utmaningar och utveckling. Att vara en Leader of Bastard betyder att du är flexibel, ser möjligheter och har stor förståelse för hela restaurangen, så väl köket som kassan. Genom ett positivt mindset är du högst delaktig i att få ditt team att arbeta tillsammans. En Leader of Bastard leder med gott exempel i enlighet med Bastard Burgers ledarskapsprinciper och värderingar. I rollen förväntas du ta ett högt ägandeskap för tilldelad enhet samt strävar efter att ge bästa kvalité och service till våra gäster. Genom att följa Bastard Burgers strukturer, rutiner och använda att vår sociala plattform för att interagera med dina kollegor bidrar du till en ”vi-känsla” som kan ta oss hur långt som helst. Vi kommer göra vårt bästa för att du ska utvecklas men vi förväntar oss också ditt engagemang och nyfikenhet och på så sätt skapar vi kontinuerligt lärande. Restaurangchef - Vikariat till 08.01.2027 Om rollen Vi vill jobba med dig som älskar människor och mat lika mycket som oss. Som restaurangchef på Bastard Burgers ansvarar du för att servicen håller en hög nivå och att såväl gäster som medarbetare är nöjda och glada. Du leder teamet med rätt inställning och bra energi. Du har erfarenhet från tidigare restaurang- eller serviceyrke och förstår att det blir stressiga stunder men att servicen/maten alltid måste vara utmärkt. Du får ett övergripande ansvar för schemaläggning, inköp, personalkostnader och i princip allt som händer i restaurangen. Arbetet innebär ett stort driftfokus, kök och kassa, med administrativa inslag där du förväntas ta ett högt ägandeskap. Operativt arbete i driften ca 80 % av arbetstiden. Övergripande ansvarsområden: Ta ansvar för resultaten och enheten som helhet – i relation till uppsatta nyckeltal Utbilda och rekrytera personal Ansvarig för att mäta, utvärdera samt utveckla och rapportera resultaten på sin enhet Systematiskt göra uppföljningar i interna system Upprätta säkra arbetsförhållanden och följa det interna systematiska arbetsmiljöarbetet Se till att livsmedelssäkerheten följs i enlighet med hygienbestämmelser Aktivt arbeta med och implementera Bastard Burgers likabehandlingsplan och värdeord på sin enhet Är vi en match? Vi söker dig som... Utbildningskrav: inget Har tidigare erfarenhet från restaurang- eller serviceyrke, gärna med personal och budgetansvar Du skall kunna svenska och/eller engelska, meriterande att behärska båda språken Möjlighet att arbeta flexibla timmar, inklusive kväller och helger Önskvärda beteenden och erfarenheter:  Har en utmärkt kommunikationsförmåga God organisations- och ledarskapsförmåga, där du är strukturerad och ansvarstagande Motiveras av och kan motivera medarbetare till att jobba efter uppsatta mål Har ett engagemang för Bastard Burgers och har gärna koll på oss sedan tidigare! Vi ser gärna att du bor i närområdet av enheten   Vi erbjuder dig Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Perks: • Föräldraförmån – vi toppar upp föräldrapenningen!* (upp till ett visst belopp). • Kollektivavtal (tjänstepension, förmåner etc.) • Veckovis pulsmätning • Friskvårdsbidrag • Betald startavgift för lopp och tävlingar • Personalrabatt på alla Bastard Burgers i Sverige, Norge, Finland Om Bastard Burgers Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som grundades i Luleå, Sverige, år 2016. Idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland och Norge. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa personlighet eller bli basic. Kom hit för att du gillar musik, graffiti, streetwear, riktigt bra streetfood, klistermärken på borden, svengelska – allt det där som gör Bastard Burgers till Bastard Burgers. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Utvecklingsledare inriktning skola/arbetsliv
Vimmerby kommun
Studie- och yrkesvägledare

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. Barn- och utbildningsförvaltningen i Vimmerby kommun ansvarar för alla pedagogiska verksamheter, från förskola till högskola, och ansvarar även för svenska för invandrare (sfi) och samhällsorientering för nyanlända. Vårt gemensamma mål är att Vimmerby kommuns barn och ungdomar ska få de bästa förutsättningarna att möta framtiden och utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. Vill du vara med och bygga framtidens samverkan mellan skola och arbetsliv? Barn- och utbildningsförvaltningen och utvecklingsavdelningen söker gemensamt en engagerad och strategisk utvecklingsledare som är en god ambassadör för både uppdrag och verksamhet. OBS! Tjänstens omfattning kommer att vara 100 % år 1 och 2 för att sedan minska till 50 % år 3. ARBETSUPPGIFTER Som utvecklingsledare med inriktning skola-arbetsliv ansvarar du för att driva, samordna och utveckla samverkan mellan skola, näringsliv och andra samhällsaktörer. Du arbetar för att skapa en likvärdig, långsiktig och hållbar struktur där ett flertal processer återkommer genom hela grundskolan för alla elever. I uppdraget ingår att öka och stärka elevernas valkompetens. Du arbetar på strategisk nivå men har även ett operativt ansvar, och fungerar som en brygga mellan olika aktörer. Tillsammans med verksamhetschef, näringslivsutvecklare, rektorer och studie- och yrkesvägledare kommer du att utveckla och implementera ett likvärdigt och systematiserat samarbete mellan skola och arbetsliv, där elever återkommande möter olika yrken och branscher under sina år i grundskolan. Aktiviteterna som utformas ska utgå från undervisningen (LGR22) och ska ha fokus på arbetsliv, arbetsmarknad och utbildningsvägar. Aktiviteterna ska visa bredden i olika branscher och ge eleverna valkompetens om vidare studier och arbetsliv.  Du kommer även följa upp och utvärdera insatser samt bidra till elevernas lärande. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha en pedagogisk eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av projektledning är ett krav. För denna tjänst är det viktig att du har erfarenhet av arbete i skolverksamhet och av arbete i en politiskt styrd organisation. Som person gillar du att ta initiativ och sätta igång aktiviteter för att driva processer framåt. Du strukturerar ditt arbete för att nå resultat och tar ansvar för din uppgift. Du förstår din roll men ser till helheten och tar hänsyn till verksamhetens bästa i både agerande och beslut. För dig är det naturligt att samarbeta och du är lyhörd och smidig i din kontakt med andra. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap på olika sätt och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sjuksköterska ortopedi
REGION KALMAR LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Ortopedkliniken bedriver elektiv proteskirurgi, främst höft och knäplastiker på absolut högsta nivå. Vår verksamhet bygger på tydliga, standardiserade processer och kunnig personal med gott bemötande. Du arbetar i team med undersköterska och har ett tätt samarbete med överläkare och sjukgymnaster. Du kommer främst att jobba med pre – och postoperativ omvårdnad. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska. Har ett positivt förhållningssätt och sätter patientens bästa i fokus. Är ansvarstagande och lyhörd för vårdtagarnas behov med ett gott bemötande och känner en självklar respekt för andra människor. Viktiga personliga egenskaper som vi värdesätter är att kunna arbeta självständigt och vara flexibel, men också ha god samarbetsförmåga. Vi förväntar oss att du aktivt deltar i klinikens verksamhetsutveckling, tar ett eget ansvar och tillsammans med oss arbetar mot våra gemensamma mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av arbete på vårdavdelning är meriterande men inget krav. Introduktion kommer individanpassas utifrån tidigare erfarenhet. Vi tillämpar löpande urval. Din framtida arbetsplats På Ortopedkliniken Oskarshamn är vi drygt 30 medarbetare och vår klinik har under flera år legat bland de bästa i Sverige beträffande patientnöjdhet enligt Nationella patientenkäten. Vi är mycket stolta över våra fina resultat och omdömen från våra patienter. Vi jobbar målmedvetet med att ständigt förbättra kvaliteten i våra processer och har alltid våra kunder i centrum. Detta gör också att en stor del av våra patienter kommer till oss även från andra län. Oskarshamns sjukhus är ett av tre sjukhus i Kalmar län och har drygt 400 medarbetare. Sjukhuset är ett litet sjukhus med snabba beslutsvägar och nära kontakter mellan enheterna. Här finns bland annat akutsjukvård, medicinsk specialistvård, röntgen, planerad kirurgi och ortopedi. Sjukhuset ligger nära Oskarshamns centrum och nära till skärgården. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Distriktsäljare Lindab Plåt Kalmar
Lindab AB
Företagssäljare

Kort om Lindab Lindab Sverige är det svenska försäljningsbolaget inom den internationella Lindab Koncernen. Vi är ca 230 anställda fördelade över våra 31 olika siter i Sverige från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi värdesätter en trygg och säker arbetsmiljö och är måna om att du ska kunna fortsätta vidareutvecklas och hitta din nästa utmaning inom bolaget eller koncernen. Vi tror på ett gediget kundmöte och att vår expertis bidrar till ett bättre klimat. På Lindab Sverige kan vi även stolt säga att vi är certifierad enligt Great place to Work. Lindab Koncernen har positionen som en av branschens marknadsledande företag inom byggplåt och ventilation. Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför samt distribuerar produkter och systemlösningar för byggbranschen inom bygg- och ventilationssektorn. Under 2024 var vi 4 900 stolta medarbetare i 20 länder i Europa tillsammans omsatte 13 323 MSEK. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne. Är du engagerad och driven samt brinner för värdebaserad försäljning och affärsutveckling? Vill du stolt representera ett starkt svenskt varumärke med högkvalitativa produkter på hemmamarknaden? Då kan tjänsten som Distriktssäljare på Lindab vara rätt tjänst för dig!   Ditt nya jobb Vi söker förstärkning till vårt säljteam i Sydöst med placering i Kalmar. Som Lindabs distriktssäljare har du ansvar för proaktiv försäljning och affärsutveckling i distriktet. Du ansvarar för bearbetning och utveckling av plåtslagerikunder och byggföretag inom ditt distrikt. Här får du arbeta med många olika typer av lösningar för att stötta kundens framgång. Du har ett stort ansvar i att självmant planera, genomföra och återkoppla din bearbetning av distriktet för att på ett effektivt sätt utveckla både gamla och nya affärsrelationer. Till din hjälp finns våra etablerade proffsbutiker med lager och välutvecklad logistik samt centrala supportstrukturer som hjälper dig att vara effektiv och erbjuder kunderna tillgänglighet. Ni har ett gemensamt intresse i regionen men olika ansvarsområden, ditt är att representera Lindab ute på fältet bland gamla och nya kunder. Kunderna har varierande storlek och olika typer av behov och utmaningar. Du är duktig på att etablera en grundlig förståelse för kundernas organisation, verksamhet och behov genom att bygga upp och underhålla affärsrelationer på flera nivåer. Du utgår ifrån vårt kontor i Kalmar och kommer att ingå i teamet för försäljningsregionen och planerar självständigt dina resor och kundmöten. Du har din försäljningschef som coachar dig och kollegor runt om i Sverige att samarbeta med.   Din profil Du har en god kommunikationsförmåga och är strukturerad, engagerad och målinriktad. Du har en stor social förmåga och känner dig bekväm både i kontorsmiljö och på arbetsplats. Du är handlingskraftig och van vid att arbeta självständigt men uppskattar också att ingå och utvecklas i ett team. Du är driven, pålitlig och ansvarsfull och finner motivation i utmaningar. Du är trygg i uppsökande försäljning och har ett stort intresse för att driva dina affärer. Du vill vara en stolt representant för Lindab och våra högkvalitativa lösningar.   Kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst, då du kommer att ha mycket kommunikation med våra kunder. Vi ser gärna också att du har goda kunskaper i engelska. Du har B-körkort. Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Isaksson, Försäljningschef, på telefon 070-571 08 50   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15    Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb . Skicka gärna in din ansökan redan idag. Urval sker löpande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
B2B säljare inom IT & Telekom
Anrep Sales AB
Företagssäljare

Anrep Sales är ett nystartat företag som är i en expansiv fas där vi nu letar efter säljare till vårt kontor i Kalmar. Med många års erfarenhet inom försäljning så kan vi erbjuda en gedigen säljutbildning samt coachning som hjälper dig att utvecklas. Är du pusselbiten vi letar efter? Vi söker någon som är Målmedveten Tävlingsinriktad Kreativ Initiativtagande Att jobba som säljare hos oss Som säljare hos oss har du ett stort ansvar i att förvalta och ge en otrolig service till de kunder du kontaktar och gör affärer med. Vi är en del av den fantastiska Easypartner familjen. Du blir kundens kontaktperson och ansiktet utåt för verksamheten. Målet är att skapa långsiktiga relationer och nöjda kunder. Då vi är ett litet kontor med få anställda kommer du välkomnas in i en härlig och rolig arbetsmiljö. Vi utmanar varandra , vi skrattar, och vi utvecklas tillsammans. Vi har ständigt tävlingar för att öka motivationen och se till att prestation alltid ligger på topp. Uppdrag I ditt uppdrag hos oss förmedlar du helhetslösningar till kunder. Du arbetar främst med nya kunder men även med befintliga. Med telefonen som verktyg ringer du till företagare i Sverige för att boka möten samt presentera dina erbjudanden och bygga lösningar som är anpassade efter kunds behov. Du kommer göra affärer via telefon samt på plats ute hos kunder. Vår produktportfölj: - Körjournaler. - Växellösningar. - Telefoni/Bredband. (Tele2,Telia,Tre,Telenor) - Hemsidor / Webbshop. - Digital Marknadsföring (Google Ads, Social Ads mm). - IT-Support (Installation, rådgivning). - Copy/Print. - Kassasystem. Vi ser gärna att du har Erfarenhet inom försäljning Arbetat med B2C eller B2B Goda försäljningsresultat från tidigare arbete Om du inte arbetat inom försäljning innan går det givetvis bra att söka endå, erfarenhet är meriterande men inte ett krav. Det som är viktigast för oss är att hitta personer med en enorm vilja att uppnå höga resultat och utvecklas utan gränser. Lön Provisionsbaserad lön utan tak Månadsbonus med flertal nivåer att uppnå Ingen grundlön, vi erbjuder 100% provisionsbaserad lön. Tala flytande Svenska och kunna samtala på engelska är ett krav. Du behöver även ha fyllt 18 år och ha B-körkort. Våra arbetstider är 08.00 till 16.00 Måndag till Fredag. Ansök genom att skicka ditt CV/Personligt brev direkt via mail till [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Vi söker en Allt-i-allo/Hantverkare med inriktning snickare till Tuna Gård
Kristersson, Robin
Träarbetare, snickare m.fl.

Är du en mångsidig, praktiskt lagd person som gillar variation och ansvar? Tuna Gård söker nu dig som är flexibel och självgående - gärna med utbildning och erfarenhet som snickare - till en bred tjänst med fokus på byggnadsvård, underhåll och entreprenadarbete. ________________________________________ Om Tuna Gård Tuna Gård är en levande och mångsidig gårdsverksamhet i hjärtat av Vimmerby kommun. Här jobbar vi året runt med allt från byggnadsvård och fastighetsskötsel till mark- och skogsarbeten. Vi värdesätter kvalitet, ansvarstagande och en stark känsla för det praktiska. ________________________________________ Arbetsuppgifter Tuna gård 25 fristående bostadshus och 10 byggnadsminnen med tillhörande underhåll och byggnadsrenoveringar. Även en attraktiv nybyggnation är på gång med ca ett års arbete enbart där. Inom företaget finns även bergtäkten Tuna grus och ett skogsbruk på 1800 ha. Erfarenhet inom maskinkörning eller skog är en stor fördel som kan komplettera tjänsten. Som allt-i-allo-hantverkare kommer du att ha en varierad vardag med arbetsuppgifter som bl.a. kan inkludera: . Snickeriarbeten, måleri och byggnadsvård . Fastighetsskötsel och reparationer . Mark- och skogsarbeten, vägarbeten (sladdning, snöröjning m.m.) . Reparation och underhåll av maskiner och fordon (meriterande) Arbetet är mest intensivt under vår, sommar och höst - vintertid är det något lugnare. ________________________________________ Vi söker dig som: . Talar svenska obehindrat . Är självgående, ansvarstagande och har hög arbetsmoral . Har B-körkort (C är meriterande) . Har lätt för att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter och miljöer . Gärna har ett intresse för gamla hus och byggnadsvård ________________________________________ Vi erbjuder: . Introduktion och utbildning (t.ex. röjsågskort) vid behov . En varierad och meningsfull roll där du gör skillnad varje dag . Möjlighet att växa med oss i ett jordnära och prestigelöst sammanhang ________________________________________ Övrigt: . Anställning sker enligt överenskommelse . Urval sker löpande - annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdagen ________________________________________

16 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Sjuksköterska kirurgi
REGION KALMAR LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi erbjuder Ett spännande arbete dag/kväll/helg där ingen dag är den andra lik. Hos oss möter och vårdar du patienter som är i behov både akut och postoperativ vård med inriktning övre och nedre gastro-, bröst-samt kärl, urologi och onkologiska kirurg patienter, men andra specialiteter kan också bli aktuella. För dig som är ny sjuksköterska har vi SPIK (specialistsjuksköterska i klinisk tjänst) som ansvarar för att hjälpa och stötta nya sjuksköterskor. Vi har goda möjligheter att ge dig en bra introduktion både specifikt för kliniken och sjukhusgemensamt. För dig som är mer erfaren finns utvecklingsmöjlighet till betald specialistutbildning eller möjlighet till forskning inom kirurgisk omvårdnad. Nyfiken? Välkommen att höra av dig så berättar vi mer! Vi söker Vi söker dig som är intresserad av kirurgi, vill ha ett självständigt arbete och vill utvecklas i din roll som sjuksköterska. Hos oss är teamarbetet viktigt och vi förutsätter att du är bra på att samarbeta och flexibel. I mötet med patienter och anhöriga är du empatisk och har patienten och dess närstående i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Intervjuer och tillsättning sker löpande så vänta inte med din ansökan! Vår arbetsplats Kirurgkliniken bedriver en bred verksamhet indelad på övre respektive nedre bukkirurgi, kärl, bröst, endokrin, urologisk kirurgi samt kirurgisk akutvård. Totalt arbetar drygt 200 personer på kliniken. Kirurgklinikerna i Kalmar och Oskarshamn en gemensam klinik, i Kalmar förläggs avancerad kirurgi, och i Oskarshamn bedrivs verksamhet som normalt inte förväntas kräva intensivvård. Vi söker nu sjuksköterskor till våra avdelningar i Kalmar.  Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
CNC-operatörer, Epiroc Kalmar
Epiroc Rock Drills AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. Har du ett intresse för tillverkande industri, teknik,och kvalitet? Vill du bli en del av ett engagerat team som arbetar för att förbättra och effektivisera med kundens bästa i fokus? Epiroc i Kalmar söker CNC-operatörer som vill vara med och bidra till vår tillväxtresa! Allt börjar med människor. Människor som du. Epiroc i Kalmar står inför den största expansionen i företagets 60-åriga historia till följd av konsolidering av produktion inom koncernen. Idag tillverkar vi världsledande hydrauliska produkter till gruv- och anläggningsindustrin och under de kommande  åren utökar vi detta sortiment vilket innebär tillväxt av såväl kapacitet och personal som omsättning. Vi kommer att ta oss an nya tekniker inom bearbetning och värmebehandling, utöka vår montering och göra vårt tekniska labb redo för att testa och utveckla nya, större produkter. Vi passar också på att modernisera vår materialhantering. Vi står redo  för en efterlängtad resa och hoppas att du är rätt person att följa med! Ditt uppdrag Nu söker vi CNC-operatörer som kan hjälpa oss att fortsätta producera världsledande produkter som används inom gruvnäring, infrastruktur och utvinning av naturtillgångar hos kunder över hela världen. Maskinbearbetningen på Epiroc i Kalmar bedrivs i både fleroperationsmaskiner och svarvar och kommer inom en snar framtid också att inbegripa slipning. Som operatör ansvarar man för driften av sina maskiner men även för arbetsuppgifter runt omkring, så som planering av arbetet, orderhantering, tillsyn av verktyg och daglig tillsyn av maskiner och dess närområde. Din profil Vi söker dig som: * Har erfarenhet av CNC-arbete och/eller har gått en CNC-utbildning. * Har ett intresse för kvalitet och stort kundfokus. * Är bekväm med att använda datorer för dokumentation och rapportering. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är du noggrann och mån om kvalitet, och trivs i en miljö där förändringar och problemlösning är en del av vardagen. Ditt intresse och engagemang för bearbetning och produktion gör att du vågar tänka nytt och testa nya arbetssätt och metoder för att förbättra våra processer, alltid med stort fokus på säkerhet och kvalitet.  Om du är en engagerad och noggrann person som trivs med att arbeta i en stimulerande miljö där du ges möjlighet att utvecklas och påverka, då är du den vi letar efter! Placering och arbetstider. Denna tjänst är placerad i Kalmar, Sverige. Tjänsten är förlagd till treskift – förmiddag, eftermiddag och natt – vilket innebär att du behöver vara flexibel och trivas med ett rullande schema där vi ser till att alla skift bemannas för att säkerställa en effektiv och kvalitativ produktion. Livet på Epiroc När du blir en del av Epiroc kan du förvänta dig en atmosfär av kreativitet, innovation och mångfald. Du kommer att vara en del av en grupp skickliga och hjälpsamma kollegor som alla lever efter våra kärnvärden: samarbete, engagemang och innovation. Vi arbetar i en global miljö med över 113 nationaliteter.  Ansökan och kontaktinformation  Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt. Ansökningar granskas löpande. Vi är engagerade i en grundlig rekryteringsprocess som inkluderar intervjuer, referenstagning och tester. För att säkerställa en trygg arbetsmiljö genomför vi identitetskontroller och drog- och alkoholtester. Vår process är utformad för att vara rättvis och inkluderande; du kan förvänta dig transparent kommunikation och en balanserad utvärdering av dina färdigheter och erfarenheter.  Är du intresserad av tjänsten? Välkommen att höra av dig till rekryteringsspecialist Sofia Andersson, [email protected]. Har du mer specifika frågor om rollen? Vänligen kontakta rekryterande chef, Ibro Lindh, [email protected]. Vänligen observera att vi på grund av rådande regelverk inte kan hantera ansökningar som skickas in via e-post. Vi har redan tagit ställning till annonseringskanaler och konsultleverantörer och undanber oss därför vänligt från att bli kontaktade i sådana frågor.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Paketering / Etikettering
Jojjen AB
Lager- och terminalpersonal

Typ: Prov/säsong, heltid Period: Snarast, efter ök. Varar till 31/12. Möjlighet till förlängning/tillsvidareanställning efter periodens slut. Paketering/etikettering av charkprodukter. Enformigt arbete, bitvis tungt och stressigt. Fysiskt krävande arbetsuppgifter. Dagtid, heltid (mån – fre 06.30-16.00) Utöver ovan även betydande övertid under perioden nov-dec. Stor vikt läggs vid personlighet och arbetsvilja. Hög arbetsmoral/tempo är en förutsättning. Lön enligt kollektivavtal (Svenska Livs) under perioden. Vid ev tillsvidareanställning förhandlas individuell lön. Skicka din ansökan så snart som möjligt till [email protected]

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Sommarjobba som personlig assistent i Kalmar
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Kalmar med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 010 130 46 20 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025