Är du nyfiken, positiv och vill arbeta i en modern verkstad med internationella kunder i framkant? Machinery Scandinavia i Rosenfors söker nu dig som vill växa med oss! Om tjänsten Hos oss får du arbeta inom tillverkningsindustrin med avancerad mekanisk bearbetning - främst 4-axlig fräsning" men även CNC svarvning, drivna verktyg osv. Med fokus på kvalitet, produktivitet och utveckling är du en viktig del av ett mindre men kunnigt team. Arbetet är varierande, och det finns möjlighet att utvecklas inom flera områden. Vem är du? Vi söker dig som är driven, nyfiken och intresserad av teknik och industriproduktion. Du är ordningsam, ansvarstagande och tycker om att samarbeta med andra. Det viktigaste för oss är din inställning - vi tror att rätt personlighet är nyckeln till långsiktig framgång! Krav för tjänsten: . Erfarenhet av CNC eller motsvarande utbildning (t.ex. industrigymnasium) . Förmåga att läsa ritningar och följa instruktioner . Svenska i tal och skrift . B-körkort Meriterande: . Intresse för teknik och IT . Tidigare erfarenhet av svarvning, fräsning, mätteknik . Erfarenhet av att programmera/ställa/byta verktyg i CNC-maskiner . Goda kunskaper i matematik och ritningsläsning Saknar du utbildning och erfarenhet men är intresserad av att lära dig? Ingen fara - vi samarbetar med Arbetsförmedlingen och erbjuder möjlighet att gå en arbetsmarknadsutbildning inom CNC som kombineras med praktik hos oss i en rekryteringsutbildning. Varför ska du söka till oss? Hos Machinery Scandinavia får du: . Arbeta i en modern, utvecklingsinriktad verkstad . Vara del av ett tight team där du kan påverka . Trygg anställning i ett bolag med lång erfarenhet och internationella kunder . Möjlighet till kompetensutveckling och vidareutbildning Plats: Rosenfors, Hultsfreds kommun ________________________________________ Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vid frågor, kontakta oss via vår hemsida: www.machineryscandinavia.se
Vill du arbeta som Guldsmed i en varierad roll? Ser du dig själv i ett dynamiskt företag där hantverkstradition och teknik går hand i hand för att skapa vackra smycken? Sök då gärna till vårt härliga team! Om jobbet Vi söker en medarbetare till vår guldsmedsavdelning. Du välkomnas in i en härlig grupp där du får möjlighet att skapa mervärde för hela verksamheten. I denna roll varvas traditionellt guldsmedsarbete med infattning av stenar. Vi är i en spännande utvecklingsfas och söker dig som vill vara med och utveckla både teamet och företaget. Som guldsmed på Guldbolaget arbetar du nära övrig produktionspersonal för att utveckla och optimera våra tillverkningsprocesser. Tjänsten innehåller många delar och vi utbildar dig efterhand på de delar du tidigare inte varit i kontakt med. Vårt mål är alltid att flera ska besitta viktiga grundläggande kunskaper i vår verksamhet så att vi alltid kan hjälpas åt. Arbetet är förlagt vardagar, heltid mellan 07.00-16.00. Du kommer arbeta från produktionen i Bergkvara. Om dig Du som söker bör känna igen dig i egenskaperna pigg, engagerad, en vilja att ta ansvar och tycker om utveckling. Du uppskattar att vara en del av ett team och gillar samarbete för att uppnå gemensamma mål. Som person ser vi gärna att du är ansvarstagande, flexibel och kan hantera föränderliga situationer med lugn. Du kommunicerar tydligt och är öppen för feedback. Dessutom vågar du komma med idéer och gillar att hitta lösningar. Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad, med ett öga för både viktiga detaljer och helheten i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kvalifikationer Krav: ● Slutbetyg från gymnasieutbildning ● Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift ● Guldsmedsutbildning alternativt har stor erfarenhet inom detta hantverk. Om oss Guldbolaget är en av landets ledande tillverkare av ringar och andra smycken. Våra kunder är butiker och varumärken i Sverige, Norden och Europa. Guldbolagets produktion är en kombination av branschens bästa maskiner och traditionell hantverkskunskap. Målet är alltid att tillverka en produkt av förstklassig kvalitet på bästa sätt och vi söker ständigt nya lösningar. Sunda värderingar genomsyrar företaget. Vi är en platt organisation som bygger på allas ansvar och engagemang. Vi hjälps åt och “hugger i” där det behövs. Vi erbjuder en härlig arbetsplats med högt i tak som värnar om varandra. Kreativa tankar, exakta rörelser och varsam hantering är guldsmedens viktigaste verktyg. Vi för traditionen vidare. Vår kombination av hantverkskunskap och modern teknik gör utvecklingsfasen enkel, från idé till verklighet. Bra att veta Anställningen är en visstidsanställning på ett år med goda chanser till förlängning och tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse och individuell lönesättning. Känner du att detta kan vara rätt jobb för dig? Maila din ansökan med CV och Personligt brev till [email protected] senast 2025-08-31. Märk din ansökan med “Guldsmed”. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta VD Patrik Rejneborg på 0486-20987. För ytterligare information se www.guldbolaget.se Rekryteringen kommer påbörjas efter sommaren, men en rekommendation är att söka omgående då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering i Kalmar. Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster. Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT. Korta fakta om jobbet Anställningsform: Underleverantör. Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten. Önskvärda krav- • Omställning eller coaching • Erfarenhet av rekrytering • Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning • Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. • Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Om jobbet Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag. Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering. För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om företaget AGB Service AB är ett modernt serviceföretag beläget i Kalmar och i Solna som specialiserat sig på underhåll och kalibrering av pressverktyg med tillbehör samt en rad andra verktyg & maskiner. Verksamhet sträcker sig till kunder i hela Europa där vi erbjuder snabb och professionell kalibrering och service samt reparation av utrustning från många olika fabrikat. AGB Service AB expanderar och söker nu därför en till kollega till vårt team i Kalmar. Om tjänsten 🛠 Felsökning inom hydraulik, el och mekanik. Service och reparationer av olika typer av maskiner och teknisk utrustning. Dokumentation av arbetet i våra digitala system Hjälpa kunder med reservdels beställningar. Vem söker vi? 👤 Vi ser gärna att du har någon form av praktisk utbildning, gärna mot verkstad eller har några års praktisk erfarenhet som servicetekniker, reparatör och/eller mekaniker. Självgående, noggrann & lösnings orienterad, och har känsla för maskiner. Bra ordningssinne, kunna hantera många olika arbetsuppgifter under en dag. God förståelse för tekniska ritningar och funktioner. Arbetar självständigt och har lätt för att förstå muntliga och skriftliga instruktioner. Har en professionell attityd och förstår vikten av att ge 100% kundservice. Är en person som ser lösningar framför problem. God fysik, då det förekommer en hel del tunga lyft. Behärskar både svenska & engelska i tal & skrift. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet & att du ska passa in i vårt team! Vi erbjuder dig 💼 En trygg och utvecklande arbetsplats i ett marknadsledande företag Ett engagerat team med hög teknisk kompetens En kultur som präglas av teamwork, kvalitet och ständiga förbättringar Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan: Intervjuer genomförs löpande och rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum har löpt ut.
Ankarsrum Electric Motors AB är en ledande tillverkare av mindre elektriska motorer och drivsystem. Vi har kunder över hela världen, främst tillverkare av produkter inom industri, köksutrustning och medicinteknik. Ankarsrum Electric Motors är ett komplett företag med egen produktion och utveckling och mer än 350 års erfarenhet och kunskap. Under alla år har vi byggt upp vårt globala rykte och är nu känt som en tillverkare av kvalitetsprodukter och högteknologiska lösningar. Vår vision är att vara branschens mest hållbara tillverkare av elektriska drivsystem. Vi söker en Logistik/lageransvarig Vi söker dig som letar efter ett nytt och spännande jobb med ansvar för logistik och lager. I roller kommer du att jobba med att boka och följa upp transporter för vårt inkommande och utgående gods. Det kan vara både avtalsenliga standardtransporter och specialtransporter. I tjänsten ingår även lastning och lossning av material med hjälp av motviktstruck eller ledstaplare. Tjänsten innehåller också ansvar för vårt lager, där du bland annat kommer att flytta material till rätt lagerplats i fabriken, transporterar restmaterial till vår miljöstation och inventerar. Vi arbetar med affärssystemet Monitor där data kring transporter läggs in, mm. Så det är alltså en tjänst med både datorarbete, externa kontakter och truckkörning. Vi söker dig som är: - Noggrann, lugn och lösningsorienterad - Har tidigare erfarenhet av lager eller logistik - Tidigare erfarenhet av truckkörning. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och har lätt för att samarbeta med både interna och externa kontaktytor. Du trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta både självständigt och i team. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du som söker har som minst en fullföljd gymnasieexamen. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är högst meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete med Monitor eller liknande affärssystem är högst meriterande. Personliga egenskaper Vi tror att du som söker gillar att lösa problem samt har ett servicetänk och gillar att hjälpa andra människor Vi vill att du ska trivas på jobbet, då behöver du vara social, flexibel och noggrann. Vi vill att du är en lagspelare som ser detaljer men kan växla upp tempot när det behövs. Det viktigaste för oss är kvalitetsmedvetenhet, hög arbetsmoral, laganda, samt att ha en stark vilja av att lära och utveckla sig. Stor vikt kommer därför att läggas på personlig tillämplighet. Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning, heltid med månadslön. Arbetsplats: Ankarsrum, Västerviks kommun Intresserad? Välkommen med din ansökan. Urval kommer ske löpande så vi ser gärna att du söker så snart som möjligt Skicka ansökan till: [email protected] Ytterligare information finns på: www.ankarsrummotors.com
Vill du driva tillväxt och utveckla framtidens B2B-verksamhet? Vi söker en Operations Manager B2B som kombinerar operativt ledarskap, försäljningsdriv och AI-förståelse – och som vill göra skillnad på riktigt. I rollen blir du en del av vår ledningsgrupp och en strategisk nyckelperson i arbetet med Telenor. Dina huvuduppdrag: Driva försäljning och tillväxt tillsammans med kund och team. Leda vår operativa B2B-verksamhet – med fokus på lönsamhet, kvalitet och kundnöjdhet. Bygga AI-drivna arbetssätt för högre effektivitet, bättre resultat och smartare kundlösningar. Utveckla ledare, skapa en högpresterande kultur och säkerställa leverans. Arbeta nära vår ledning för att forma strategier, affärsutveckling och innovation. Vi söker dig som: ✅ Har minst tre års erfarenhet av att leda försäljning och operationer inom B2B, gärna telekom/outsourcing. ✅ Är en stark ledare som skapar engagemang, bygger team och får med dig andra. ✅ Har affärsförståelse och ser AI som en självklar del av framtidens affärsmodell. ✅ Är van att navigera i komplexa miljöer och driva förändring. ✅ Talar svenska och engelska obehindrat. ✅ Har erfarenhet från att arbeta med budget och kostnadskontroll. ✅ Är vass på kommunikation och presentationsteknik. Vi erbjuder: ✔️ En strategiskt viktig roll i vår ledningsgrupp – med påverkan på kund, team och tillväxt. ✔️ Möjlighet att bygga framtidens B2B-organisation, där AI och innovation är i centrum. ✔️ En kultur präglad av energi, samarbete och resultatfokus. ✔️ Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet till personlig utveckling. 👉 Är du redo att forma framtidens B2B-tjänster? Skicka in din ansökan idag – vi intervjuar löpande! Sista ansökningsdag: 16 juni Tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: 100% Arbetsplats: På vårt kontor i Kalmar Anställningsform: Tillsvidareanställning (med 6 månaders inledande provanställning) Lön: Fast månadslön med möjlighet till bonus Vid frågor om tjänsten, kontakta: Michael Holgersson, Rekryterare, [email protected] Anders Andersson, Ordförande i Unionen, [email protected] Om oss Som en global ledare i kundsupport och kundbemötande inom produkter och företagslösningar samarbetar Foundever med världens mest omtyckta märken, från stora märken till lokala nystartade företag, för att designa, bygga och leverera en konkurrenskraftig support i alla våra kundmöten. Vi på Foundever har 170 000 anställda fördelade över 170 kontaktcenters runt om i världen där vi hjälper 750 klienter att maximera kundupplevelsen och att bidrar till lojala kunder. Vårt företagskultur genomsyras av våra syften: Create your best moments!
Vill du bli en av oss? Skicka din intresseanmälan idag! ⚡👷♀️⚒️ Eltel växer snabbt och söker ständigt nya medarbetare. Vi är alltid intresserade av att anställa nya tekniker och ser gärna att du blir en del av vår kandidatpool! Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng som jobbar både självständigt och tillsammans. Vår arbetskultur präglas av god stämning, samarbete och frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans. Vad gör en service- & installationstekniker på Eltel? Som service- och installationstekniker hos oss är du med och bygger, underhåller och servar kommunikationsnät samt samhällskritisk infrastruktur. Du hanterar alla förekommande utrustningar inom teknikområdet IP, LAN såsom routers och switchar samt andra typer av kundanläggningar och anslutningar. Konkret innebär arbetet: - Nyinstallation samt driftsättning av hårdvara så som routrar, switchar och accesspunkter - Felsökning av förbindelser samt kundutrustning - Konfiguration - Migrering - Utföra funktionstest tillsammans med vår kund - Installation och byggnation av fastighetsnät Som servicetekniker har du många olika kontakter, dels med vår produktionsplanerare som fördelar och lägger ut arbetet på tillgängliga tekniker och dels med kund när det behövs. Ibland behöver du själv se till att införskaffa det som behövs för att lösa problemet åt kund. Då är kommunikation A och O. Som tekniker hos oss på Eltel kan beredskap bli aktuellt, som är 4-5:e vecka och är löneförstärkande. Som person är du ansvarstagande och har ett kundfokus och du gör det som krävs för att lösa uppgiften och du drivs av att serva kunden på bästa sätt samtidigt som du agerar som Eltel's ambassadör. Du är självständig och har lätt för att kommunicera samt samarbeta både med kollegor och med kunder. För att lyckas i en roll som tekniker på Eltel är det viktigt att: - ha B-körkort för manuell växellåda - behärska svenska, både i tal och skrift, samt god förståelse i engelska - ha en slutförd gymnasieutbildning (gärna inom teknik eller el) Det är väldigt meriterande om du har kunskap inom fiber och/eller koppar. Det är vidare meriterande om du har el kunskap, då lättare el arbete kan förekomma i denna tjänst. Det är vidare meriterande med genomförd utbildning i Arbete på väg (nivå 1 och/eller 2). Även ESA och Heta arbeten är meriterande för denna tjänst. Vi tror på visionen det du inte kan, kan vi lära dig! Det viktiga för oss är att vi hittar rätt person som passar in i teamet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så var inte rädd att söka rollen om du inte uppfyller kraven! Har du ett CV eller andra dokument som du tror är relevanta får du gärna bifoga dem. Övrig informationAnnonsen är en intresseanmälan. Syftet är att jobba proaktivt för att hitta våra framtida stjärnor till Karlskrona/Kalmar. Kanske är det du? Våra tjänster är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, därmed är grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (innefattar bland annat rättsliga tvister och ekonomisk status). Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! Har du frågor gällande rekryteringsprocessen på Eltel eller tjänsten så kontakta oss på rekryteringsteamet - [email protected]. Varmt välkommen till oss! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].
Är du en mångsidig, praktiskt lagd person som gillar variation och ansvar? Tuna Gård söker nu dig som är flexibel och självgående - gärna med utbildning och erfarenhet som snickare - till en bred tjänst med fokus på byggnadsvård, underhåll och entreprenadarbete. ________________________________________ Om Tuna Gård Tuna Gård är en levande och mångsidig gårdsverksamhet i hjärtat av Vimmerby kommun. Här jobbar vi året runt med allt från byggnadsvård och fastighetsskötsel till mark- och skogsarbeten. Vi värdesätter kvalitet, ansvarstagande och en stark känsla för det praktiska. ________________________________________ Arbetsuppgifter Tuna gård 25 fristående bostadshus och 10 byggnadsminnen med tillhörande underhåll och byggnadsrenoveringar. Även en attraktiv nybyggnation är på gång med ca ett års arbete enbart där. Inom företaget finns även bergtäkten Tuna grus och ett skogsbruk på 1800 ha. Erfarenhet inom maskinkörning eller skog är en stor fördel som kan komplettera tjänsten. Som allt-i-allo-hantverkare kommer du att ha en varierad vardag med arbetsuppgifter som bl.a. kan inkludera: . Snickeriarbeten, måleri och byggnadsvård . Fastighetsskötsel och reparationer . Mark- och skogsarbeten, vägarbeten (sladdning, snöröjning m.m.) . Reparation och underhåll av maskiner och fordon (meriterande) Arbetet är mest intensivt under vår, sommar och höst - vintertid är det något lugnare. ________________________________________ Vi söker dig som: . Talar svenska obehindrat . Är självgående, ansvarstagande och har hög arbetsmoral . Har B-körkort (C är meriterande) . Har lätt för att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter och miljöer . Gärna har ett intresse för gamla hus och byggnadsvård ________________________________________ Vi erbjuder: . Introduktion och utbildning (t.ex. röjsågskort) vid behov . En varierad och meningsfull roll där du gör skillnad varje dag . Möjlighet att växa med oss i ett jordnära och prestigelöst sammanhang ________________________________________ Övrigt: . Anställning sker enligt överenskommelse . Urval sker löpande - annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdagen ________________________________________
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Välj ett jobb för att visa detaljer