Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

28 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Lagermedarbetare/Kundmottagare, Kalmar
Bevego Byggplåt & Ventilation AB
Butikssäljare, fackhandel

Bevego Kalmar söker nu efter en lagermedarbetare/kundmottagare som vill vara med på vår tillväxtresa - är du en av dem? Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på cirka 40 platser i landet från Luleå i norr till Malmö i Söder och är totalt cirka 440 anställda. Nu söker vi efter dig som drivs av att skapa och bibehålla goda kundrelationer, du kommer att få vara del av ett härligt team och inneha en viktig roll i filialens fortsatta framgång. Till vår filial i Kalmar söker vi nu efter dig som vill vara en del av en grupp med härliga människor och varierande arbetsuppgifter, i rollen som lagermedarbetare/kundmottagare kommer du främst arbeta på lagret men även vara behjälplig i butik. Arbetsuppgifter Lastning/lossning av gods Plocka/kvittera utleveranser och boka frakter Plocka upp/rapportera in inleveranser Arbeta med Bevegos rutiner Hålla ordning och reda och städat i butik/lager Betjäning av hämtkunder i butik Kvalifikationer Du som söker har minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning eller orienterad till försäljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lagerarbete samt god erfarenhet från serviceyrket, har du tidigare arbetat inom branschen ser vi detta som ett stort plus. Du är en social person som gillar mötet med andra människor och brinner för service. Du är praktiskt lagd och trivs med ett fysiskt arbete, du har lätt att hitta lösningar där andra ser problem samt har ett strukturerat arbetssätt och du tar ansvar för dina uppgifter. Det är också värdefullt att du har en god samarbetsförmåga, arbetet kräver att du är duktig på att uttrycka dig på svenska och gärna engelska – fler språk är meriterande. B-körkort är ett krav för denna tjänst medans truckkort och traktorkort är meriterande. Övrigt Tjänsten är vikariat på 12 månader, urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Upplysningar lämnas av Platschef Joacim Benker, på mail [email protected]

28 maj 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Bilmekaniker/fordonstekniker
Amkoos Bilar AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi specialiserar oss på begagnade bilar i segmentet 50 000-250 000 kronor. Med ett brett utbud av bilmärken och modeller, fokuserar vi på att skapa en trygg och smidig upplevelse för våra kunder. Vi har bokningar från privatpersoner men framför allt löpande bokningar från andra företag. Service och löpande underhåll är den största delen av jobben. Nu söker vi en kunnig och engagerad mekaniker till vårt team. Som mekaniker hos oss kommer du att: · Utföra service och reparationer på begagnade bilar av olika bilmärken och modeller. · Genomföra felsökning och diagnostik för att identifiera och åtgärda problem. · Försäkra att alla arbeten uppfyller våra kvalitetsstandarder. · Samarbeta med säljteamet för att förbereda bilar för försäljning. · Bidra till en säker och välorganiserad verkstadsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som: · Har erfarenhet av arbete som mekaniker, gärna med olika bilmärken. · Har kunskaper inom modern fordonsdiagnostik och reparationsmetoder. · Är noggrann, ansvarstagande och problemlösningsorienterad. · Har ett intresse för bilar och teknik. · Innehar B-körkort. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Team Member EXTRA Kalmar Sveaplan
Mister York AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Mister York söker fler stjärnor till Kalmar Sveaplan Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över!   Nu söker vi fler medarbetare till vårt grymma team i Kalmar Sveaplan   Tjänst Nu söker vi nya stjärnor till vårt team som vill jobba någon/några dagar i veckan, exempelvis vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Arbetstid kan variera alla dagar i veckan.  Tjänsten beräknas starta omgående   Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & duktig på att samarbeta väl i grupp. Du kommer att jobba i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan.   Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar.   VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är flexibel gällande arbetstider och ställer upp när det finns behov.     På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.

27 maj 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Bilmekaniker sökes omgående till Vimmerby
Mekonomen Detaljist AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Teknisk sälj- och offertingenjör – bli en nyckelperson i Ventims team i ...
Ventim AB
Ordersamordnare m.fl.

Har du hög teknisk kompetens och en känsla för affärer? Trivs du i en roll där du får kombinera tekniska beräkningar med kundkontakt och affärsmannaskap? Då är det kanske dig vi söker som vår nya offertingenjör / tekniska innesäljare på huvudkontoret i Kalmar! Om Ventim AB Ventim är en ledande leverantör av ventiler, mätinstrument och flödestekniska lösningar för industri, VA, VVS, energi och automation. Med ett brett produktutbud, starka leverantörsrelationer och teknisk expertis hjälper vi våra kunder att optimera sina processer. Vi är ca 40 medarbetare med hög kompetens och engagemang, och vi är en del av teknikhandelskoncernen Indutrade. Vi verkar i en framtidsbransch där hållbarhet, digitalisering och teknisk utveckling är i fokus. Vår värdegrund – Respekt, Samarbete och Glädje – präglar vårt arbete varje dag och skapar en inkluderande och trivsam arbetsmiljö. Din roll hos oss Som offertingenjör/teknisk innesäljare är du en viktig del av vårt tekniska försäljningsteam. Du: Tar fram tekniska offerter, dimensionerar och gör beräkningar för våra flödeslösningar Stöder kunder och kollegor med teknisk rådgivning och applikationskunskap Hanterar inkommande ärenden, transaktioner och affärsavtal Arbetar dagligen med order, avrop och tekniska dialoger via telefon, mejl och digitala verktyg Samverkar med inköp, marknad, utesälj och verkstad för att säkerställa en högkvalitativ leverans Du blir en del av ett kunnigt team där vi arbetar tillsammans för att lösa kundens behov och skapa värde i varje kontakt. Din profil Vi söker dig som: Har teknisk utbildning inom relevant område ex energi, mekanik Teknisk förståelse och kunskap industriella processer, reglerteknik, hydraulik, pneumatik eller strömningslära Är analytisk, lösningsorienterad och trygg i att göra tekniska beräkningar och dimensioneringar Har erfarenhet av tekniskt sälj, offertarbete eller support i liknande bransch Gillar att kombinera teknik och service i ett affärsnära sammanhang Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, och är van vid affärssystem och digitala verktyg Har en positiv inställning och trivs i en roll där du får både ta ansvar och samarbeta tätt med andra Vad vi erbjuder dig Ett utvecklande arbete i skärningspunkten mellan teknik, kund och affär Möjlighet att bli expert inom ett tekniskt område med stort kundvärde En arbetsplats med tydliga värderingar, trygghet och tillväxt Kollegor som delar kunskap, stöttar varandra och har roligt på jobbet En organisation där initiativ uppmuntras och där din kompetens gör skillnad Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid, tills vidare Tillträde: Enligt överenskommelse Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra hur just du kan bidra till Ventims fortsatta framgång!

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
IT-ansvarig på Takteam – bli vår digitala motor i ledningsgruppen
Takteam i Sverige AB
Systemadministratörer

Om oss Vill du vara en del av ett växande företag som erbjuder bra utvecklingsmöjligheter? Våra medarbetare är vår största tillgång, vi jobbar alltid för att skapa bästa förutsättningar för att utvecklas i sin roll och som människa. Skicka in din ansökan redan idag, urval görs löpande. Om rollen I din roll som IT-ansvarig har du det övergripande ansvaret att samordna och säkerställa IT-behovet hos Takteam. I rollen kommer du att: Vara med och påverka vår digitala riktning Rapportera direkt till VD och ingå i ledningsgruppen Få mentorskap och tekniskt bollplank från koncernens CIO Arbeta nära marknad, sälj och ledning – där du får en nyckelroll i vår utveckling Vem är du Du kanske är nyutexaminerad systemvetare, i början av din karriär eller kanske vill ta nästa steg? Du har ett tydligt driv, stor nyfikenhet och en förmåga att snabbt förstå både teknik och affär. Där andra ser hinder i arbetsprocesser och flöden ser du möjligheter att implementera systemstöd som avhjälper problemet och ökar både produktivitet och affärsnytta. Du gillar när teknik gör saker enklare – inte krångligare – och du vågar testa nya lösningar. Du är kommunikativ, pedagogisk och van vid att förklara teknik på ett begripligt sätt. Är självgående, strukturerad och gillar att ta ansvar – men uppskattar också samarbete. Dina ansvarsområden:IT-drift & support  Ansvara för den dagliga driften av vår tekniska miljö (MacBook, iPhone, WiFi, skrivare, bildskärmar, konferensteknik m.m.). Ge löpande teknisk support till medarbetare och säkra stabilitet i IT-miljön. Vara kontaktperson gentemot externa IT-partners vid behov. CRM & automatisering Leda uppsättning och förvaltning av vårt kommande ERP & CRM-system (ex. Easoft). Skapa användarflöden, rättighetsstrukturer och kopplingar till Fortnox, Google Sheets m.fl. Bygga automatiseringar i Zapier, Make.com eller liknande verktyg som förenklar sälj- och kundprocesser. Dataanalys & Business Intelligence Skapa dashboards i Looker Studio eller Power BI som stödjer datadrivna beslut inom marknad, försäljning och drift. Vara med och sätta upp databaser (t.ex. MySQL, BigQuery) för att samla data från Fortnox, CRM och andra system. Samarbeta med ekonomi och ledning för att ta fram KPI:er och relevanta beslutsunderlag. AI & digitalisering Utforska och implementera AI-stöd – t.ex. GPT, AI-chatt på webben och automatiseringar för intern effektivitet. Skriva enklare skript i t.ex. Google Apps Script, JavaScript eller Python. Inspirera organisationen i hur digitala lösningar kan skapa värde. Systemadministration & säkerhet Vara systemägare för Google Workspace: hantera användare, rättigheter, dokumentstruktur och säkerhetsinställningar. Säkra efterlevnad av GDPR genom rätt rutiner, policyer och tekniska lösningar. Bidra med kravställning, dokumentation och testning i digitala projekt. Meriterande: Webb & SEO Ha det tekniska huvudansvaret för SEO – exempelvis struktur, laddningstider, mobilanpassning, indexering och data markup. Arbeta nära marknadsteamet för att säkerställa organisk trafik som genererar affärsresultat. Analysera, följa upp och föreslå förbättringar med hjälp av verktyg som Google Search Console, GA4, Looker Studio och Ahrefs/Semrush. Vara teknisk projektledare för framtida webbprojekt (t.ex. CMS-val, migrering, kravställning, struktur och SEO-säkring). Vi erbjuder Mentorskap från CIO inom koncernen. En roll i ledningsgruppen där du får påverka företagets digitala riktning. Möjlighet att växa med ansvar inom både IT, analys och affärsutveckling. En arbetsplats med högt tempo, entreprenörsanda och stark framåtanda.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Verkstadschef till Bennesveds Åkeri AB
OnePartnerGroup Sydost AB
Produktionschefer inom tillverkning

Bennesveds Åkeri AB grundades på 1930-talet av Thorbjörn Bennesveds farfar, Sture, och har sedan dess varit en familjeägd verksamhet, där både Thorbjörns far och farbror varit engagerade. År 1970 blev företaget renodlat med timmerbilar, och sedan 2009 har Thorbjörn drivit verksamheten i tredje generationen. Under hans ledning har företaget växt och antalet lastbilar har ökat markant, vilket har lett till att verkstaden fått en central roll i verksamhetens framgång.   Vi söker nu en engagerad och målmedveten verkstadschef som vill ta en nyckelroll i vår utveckling.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som verkstadschef har du det operativa ansvaret för den dagliga driften och samarbetar nära både medarbetare och andra avdelningar. Du driver verksamheten framåt genom tydlig struktur, ett lösningsorienterat arbetssätt och fokus på ständig utveckling. Rollen omfattar även ansvar för reparation och underhåll av både tunga och lätta fordon, där kvalitet, effektiva arbetsflöden och god kundservice är i centrum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, fördela resurser och följa upp reparationer och servicearbeten. Kvalitetssäkra att alla reparationer och underhåll utförs enligt högsta standard. Säkerställa att säkerhets- och kvalitetsrutiner följs. Driva förbättrings- och effektiviseringsarbete i verkstaden. Samarbeta med inköp, logistik, transport och försäljning. Ha regelbunden kundkontakt och säkerställa hög kundnöjdhet. Ansvara för inköp av material och utrustning.   Din Profil: Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, är strukturerad och trivs i en ledarroll med ansvar. Du är en trygg beslutsfattare med ett prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt. Du har ett starkt driv, ett gott affärssinne och motiveras av att nå resultat. Samtidigt har du lätt för att planera, kommunicera och bygga goda relationer – både med teamet och kunder. När utmaningar uppstår agerar du snabbt, analytiskt och målinriktat. Du vill utveckla både människor och arbetssätt, och gör det med energi och engagemang.   För att lyckas i rollen ser vi att du har: Teknisk utbildning, med fördel inom fordonsmekanik eller motsvarande. Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna med fokus på tunga fordon. Goda tekniska kunskaper, inklusive erfarenhet av underhåll, reparationer, diagnostikverktyg samt system som EBS, ABS och AC. Körkort med minst behörighet C – gärna CE. Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Flexibilitet vad gäller arbetstider.   Vad vi erbjuder: Hos Bennesveds Åkeri får du en viktig och utvecklande roll i en verksamhet där kvalitet, ansvar och samarbete är centrala värderingar. Du får möjlighet att leda ett engagerat team och aktivt bidra till vår framtida tillväxt. Genom ditt arbete får du också chansen att påverka både den dagliga verksamheten och företagets långsiktiga utveckling. Du blir en viktig del av vårt team och en drivande kraft i vår fortsatta framgång.  Din ansökan: Detta är en direktanställning hos Bennesveds Åkeri AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingår för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller [email protected].  Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!

27 maj 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Specialist doctor in obstetrics and gynecology
REGION KALMAR LÄN
Specialistläkare

The Women’s Clinic at Kalmar hospital is now offering a position as a specialist doctor/senior consultant in a team full of competence and dedication. We have a process-oriented approach and work in teams together with midwives, nurses, nursing assistants, and medical secretaries to meet the needs of our patients Depending on your qualifications, you will have a variety of tasks and work in delivery care, obstetric outpatient care, gynecological outpatient care, inpatient wards, daytime on-call shifts, as well as in maternity and specialist maternity care. The work is scheduled during daytime, evenings, and weekends About You We are looking for a specialist doctor or senior consultant in obstetrics and gynecology, educated within EU/EES. You will be part of a responsible and friendly team, so it is important for us that you are professional and approachable in your interactions and can drive your work forward together with your colleagues. We place great importance on personal suitability. Before moving to Sweden you need to reach B2 level in the Swedish language. Your license as a doctor needs to be recognized by the Swedish National Board of Health and Welfare. https://legitimation.socialstyrelsen.se/en/licence-application/ About Kalmar and Region Kalmar County Kalmar County is located in the southeast of Sweden, nicely overlooking the Baltic Sea, which means you are working and living in beautiful nature surroundings. In the city of Kalmar, you get to experience the city's vibrancy while living close to nature. Kalmar is a great place for the whole family with many activities and outdoor life. Region Kalmar County provide further language studies in Swedish to reach the C1 level. You will receive continuous information and support from us regarding relocation, establishment and language education. Your Future Workplace At the Women’s Clinic, over 200 employees work together. The clinic consists of Maternal Health Care, Obstetrics, and Gynecology. We provide services in delivery and postpartum care, gynecology, specialist maternity care, and maternal care. At the delivery/postpartum unit, mothers and babies are cared for in connection with childbirth, as well as pregnant women with pregnancy complications from the 22nd week of pregnancy. The specialist maternity care provides most of the ultrasound exams during pregnancy and addresses pregnant women with complicating medical conditions. The gynecology department focuses on both benign and malignant gynecological diseases, as well as the treatment of early pregnancy complications up to the 21st week of pregnancy. The maternal health care department focuses on pregnancy monitoring, parenting groups, contraceptive counseling, gynecological smear testing, and youth clinic services. Kalmar hospital is one of three hospitals in Kalmar County. The hospital is an emergency hospital with specialized care, maternity care, and postpartum care. Over 2,300 employees work here to provide high-quality care and ensure patient safety for the residents of the county. Region Kalmar County is the main health care provider in Kalmar County with approximately 7300 employees. There are 3 hospitals and 28 primary care centers that provides for the general population. The organisation is also responsible for regional and cultural development, public transportation, and education amongst other things. We meet people at all stages of life and have meaningful and developing work - every day. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

26 maj 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Electronics Designer to Innovative Jemac
EdZa AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you passionate about electronics and eager to work hands-on with real IoT products? We're now helping Jemac Sweden AB find their next Electronics Designer – someone who thrives in a creative, tech-driven environment and wants to help shape the connected solutions of tomorrow. About Jemac Jemac is a development and product company based in Kalmar, Sweden, specializing in industrial Internet of Things (IoT) solutions. Founded in 2010, the company has strong roots in the telecom sector and now offers cutting-edge technology used in applications such as water pumps, elevators, and energy monitoring. With an annual turnover of over 10 million SEK and a highly skilled, close-knit team, Jemac handles everything from hardware and firmware development to mechanical design, testing, and prototyping. It's a dynamic and creative work environment where every individual truly makes a difference. The Role As an Electronics Designer, you'll play a key role in developing Jemac’s IoT platforms. You'll be involved in the entire product development lifecycle from technical studies, customer discussions, and requirement specifications to design, verification, and product qualification. You’ll work closely with experienced colleagues in embedded software and mechanical design to deliver integrated, high-performing products. Tools like ARAS and KiCAD will be part of your everyday toolkit. What we’re looking for We believe you're someone who: Holds a bachelor’s or master’s degree in electronics, electrical engineering, or a related field. Has 5+ years of experience using CAD tools for PCB design. Has a good understanding of IoT technologies and communication protocols. Enjoys solving complex problems, both independently and in teams. Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Bonus: Experience with product development and PDM/PLM systems. Why Jemac? At Jemac, you’ll be part of an open and welcoming culture where innovation drives everything. You'll take on exciting, meaningful challenges that foster both professional and personal growth. We believe great collaboration happens when people come together – that’s why we value team members who enjoy working from our office. While some flexibility may be possible, we see the office as the natural hub for creativity, problem-solving, and team spirit. Most importantly, you’ll contribute to real-world solutions in a company that genuinely values creativity, teamwork, and individual impact. We look forward to receiving your application! The recruitment process is managed by Ed:Za Group. If you have any questions regarding the position or the process, please don’t hesitate to contact Tyra Nguyen at [email protected].

26 maj 2025
Sista ansökan:
28 september 2025