Kundservicemedarbetare till Concentrix
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du jobba med kundservice och trivs med att hjälpa andra människor? Lockas du dessutom av att utvecklas inom ett område där du gör verklig skillnad varje dag? Concentrix i Kalmar söker dig som gillar service, vill lära dig nytt och göra skillnad i varje samtal. Om tjänsten Det här är en direktrekrytering, vilket betyder att du blir anställd direkt av Concentrix, men rekryteringsprocessen hanteras av Bravura. Om företaget Concentrix är ett globalt företag som hjälper välkända varumärken att skapa fantastiska kundupplevelser. De jobbar med allt från kundtjänst till teknisk support – och har ett stort fokus på att bygga starka team med engagerade medarbetare. Nu söker de fler personer till sitt team i Kalmar, där du får representera ett välkänt varumärke och hjälpa kunder i vardagen. Arbetsuppgifter - vad du kommer att göra Som kundtjänstmedarbetare är du den första kontakten för privatpersoner som hör av sig med frågor om exempelvis fakturor, abonnemang, bredband, TV och streamingtjänster. Din uppgift är att lyssna, förstå och hitta rätt lösning för varje kund. Du får en ordentlig introduktion och kommer snabbt in i jobbet med stöd från både teamet och din närmaste chef. På den här arbetsplatsen hjälps man åt, delar med sig av tips – och har kul på jobbet! Vill du ta mer ansvar i framtiden? Det finns goda möjligheter att växa.  Många av Concentrix ledare har själva börjat sin resa i kundtjänsten – 8 av 10 har klivit vidare internt. Exempel på arbetsuppgifter: Svara på inkommande samtal från kunder Hjälpa till med frågor om fakturor, teknisk support, abonnemang och tjänster Föreslå lösningar som passar kundens behov Du kommer att jobba enligt ett rullande schema: vardagar kl. 08.00–19.00, helger kl. 10.00–19.00. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har med dig  Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Som person är du... Serviceinriktad – du gillar att hjälpa andra Självständig – du tar ansvar för ditt arbete och håller en hög kvalitet Kommunikativ – du har lätt att prata med människor och förklara saker på ett enkelt sätt Övrig information Start: 26 maj  Plats: Kalmar  Lön: Grundlön och provision  Så här går det till Som en del av rekryteringsprocessen görs bakgrundskontroller. Vi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan! Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Välkommen med din ansökan! #Nextgen

12 maj 2025
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Driven och nyfiken tekniker sökes till Kalmar
Mekonomen Detaljist AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en driven och nyfiken tekniker till vår verkstad. Vi vill att du som söker är tekniskt erfaren, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. Du talar, läser och skriver obehindrat på svenska. När du arbetar som tekniker hos oss utför du noggrant kundens beställda arbete, följer tillverkarens anvisningar och dokumentera resultatet på arbetsordern och förstår vikten av att sätta kunden i första rummet. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. Mekonomen tillhandahåller aktuella vidareutbildningar inom alla arbetsområden som vi ser att du tillgodogör dig för att få en gynnsam utveckling inom din arbetsroll. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Erfarenhet av arbete som fordonstekniker • Tala, läsa och skriva på svenska och engelska • Ett gott uppförande och kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skriv lite kort vad du har arbetat med eller besök någon av våra verkstäder i Kalmar för ett möte. Norra Tyska vägen 2. Södra Strömsbergsvägen 11 Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

12 maj 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Linux/Oracle Tekniker
Techster Solutions AB
Systemadministratörer

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Senior Linux/Oracle-tekniker till långsiktigt uppdrag i Oskarshamn Är du en erfaren Linux-tekniker med ett intresse för säkerhet, automatisering och stabil drift? Vill du arbeta i en samhällsviktig och tekniskt avancerad miljö? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu en senior tekniker med primärt fokus på Linux-system, som även är villig att stötta på Oracle-sidan – framför allt när det gäller databaser och viss hantering av Oracle-applikationer. Du behöver inte vara expert på Oracle från start, men det är viktigt att du är öppen för att lära dig och kan bidra vid behov, till exempel med säkerhetspatchning, kloning och exporter. Om rollen Du blir en del av ett erfaret IT-driftteam hos kund i Oskarshamn, där uppdraget är både långsiktigt och säkerhetsklassat (SK3). Vår miljö är komplex och systemnära, där säkerhet och automatisering är i fokus. Din huvudsakliga uppgift blir att driva och vidareutveckla våra Linux-baserade system, men också att bidra till utvecklingen av nya processnära plattformar. Incidenthantering och problemlösning är en naturlig del av din vardag – likaså ett nära samarbete med kollegor inom både drift och utveckling. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet av arbete i Linuxmiljöer (t.ex. RHEL, CentOS, Ubuntu) Goda kunskaper inom automation och scripting (t.ex. Bash, Ansible, Python) Förståelse för IT-säkerhet och nätverk i Linuxmiljö Erfarenhet av att arbeta med drift, incidenter och teknisk felsökning Ett prestigelöst förhållningssätt och viljan att samarbeta och dela kunskap B-körkort och tillgång till bil Meriterande: Erfarenhet av Oracle-databaser och/eller Oracle-applikationer Intresse av att lära dig mer inom Oracle-plattformen Kunskap inom virtualisering (t.ex. VMware, KVM) eller containrar (Docker, Kubernetes) Erfarenhet av säkerhetsarbete enligt etablerade standarder Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

12 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Sjuksköterska med ledarskapsintresse? Bli enhetschef och gör skillnad!
Ideella fören Skyddsvärnet-anno 1910 med firma S
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Skyddsvärnet söker en enhetschef till vårt HVB-hem IMIS i Hultsfred. Vi söker dig som har sjuksköterskeutbildning och vill vara med och leda en vårdverksamhet för vuxna män och kvinnor med samsjuklighet. Om rollen I den här rollen får du använda din vårderfarenhet i ett meningsfullt ledarskap. Du har operativt ansvar för verksamheten, du leder ett mindre team (ca 8 personer). Du ingår i en grupp av enhetschefer och blir en del av en idéburen organisation med lång erfarenhet – och hjärtat på rätt ställe. Utgångsläget är att värna om det som fungerar och vidareutveckla verksamheten mot nya mål.   Vi söker dig som: Är sjuksköterska eller socionom eller likvärdig utbildningsbakgrund, som kan godkännas av IVO (ange i ansökan om du tidigare har haft ett godkänt tillstånd från IVO). Har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna inom psykiatri eller missbruk. Är intresserad av att ta ett ansvar för verksamhetens utveckling och ledning. Trivs i en föränderlig miljö och besitter förmågan att se möjligheter och överför idéer till handling. Har minst tre års erfarenhet av ledarskap och budgetarbete samt kunskap om gällande lagstiftning inom området. Är en coachande ledare med fokus på teamet. Som enhetschef kommer du att ansvara för: Enhetens kvalitet, struktur och ekonomi Arbetsmiljö och personal på enheten Förvaltning av befintliga kunder och identifiering av nya uppdrag Att säkerställa att aktuella regelverk och riktlinjer efterlevs Om oss Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar förebyggande mot social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och pension Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Erfarenhetsutbyte över hela landet Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid (100%) (sex månaders provanställning) Tillträde snarast möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Placering i Hultsfred Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret varför det är bra om du beställer det redan idag. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av Skyddsvärnet anno 1910!

11 maj 2025
Sista ansökan:
28 oktober 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Production Supervisor
Hitachi Energy Sweden AB
Inspicienter och scriptor m.fl.

Möjligheten Letar du efter en möjlighet att inspirera, motivera och leda ett team? Nu finns möjligheten att arbeta i en toppmodern produktionsmiljö på Hitachi Energy i Figeholm tillsammans med vårt ambitiösa och kunniga produktionsteam. Vi tillverkar Presspan som är isolationsmaterial till transformatorer. Vi är ca 100 anställda. Som Produktionsledare på Hitachi Energy i Figeholm är det dina ledaregenskaper som får ta plats där du utvecklar, motiverar och engagerar ditt team som ansvarar för att produktionen producerar uppsatta mål. Du rapporterar till produktionschefen och kommer leda ett team där den tillämpade arbetstiden (5-skift, vilket innebär att produktionen pågår även när du inte är på plats.). Du bidrar även till ett nära samarbete med dina produktionsledarkollegor där ni arbetar efter gemensamma mål. Produktionen är dynamisk med deadlines att hålla och du är bekväm med att ta snabba beslut när så behövs. I rollen får du möjlighet att göra skillnad och påverka i ett företag som innehar en nyckelroll i den gröna omvandlingen i vårt samhälle. Hur du kommer att påverka Driva ett aktivt arbete enligt Hitachis ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Ha personalansvar för cirka 60 personer (fördelat mellan produktionsledarna) medarbetare med målfokus på säkerhet, kvalité och prestation. Leda rekrytering och utveckling av personal. Ha ett visst ekonomiansvar. Målstyra för avdelningen; utarbeta, visualisera, utveckla och följa upp mål. Driva avdelningens förbättringsarbete. Se till att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar och avtal. Din bakgrund Du har tidigare ledarerfarenhet som chef eller haft möjlighet att leda andra inom projekt. Du är trygg i din roll som ledare med god kommunikativ förmåga att förmedla och fördela arbetet. Du ser det som självklart att utveckla ditt team såväl som verksamheten. Som ledare strävar du efter att skapa en gemensam vision och bygga en stark teamkänsla, du gillar att jobba med människor och att lyfta dem. Du hanterar MS Office obehindrat. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, för att kunna interagera med många olika människor i vår organisation. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap inom produktion, gärna industriell. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibel arbetstid Hälso- och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor som stöd under introduktionsfasen Olika utbildningar och kompetensutveckling för anställda Mångfaldigt företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige Extra ersättning för föräldraledighet Förmånsportal för anställda med tusentals rabatter och förmåner Mer om oss Vi är intresserade av att veta vem du är och vad du kan bidra med, tveka därför inte att skicka in din ansökan även om du inte uppfyller alla krav. Hos oss får du ett roligt och energirikt arbete med många kontakter i dagliga arbetet! Skicka in din ansökan redan idag – vi behandlar ansökningarna löpande. Välkommen att forma framtiden tillsammans med oss! Mer information: Rekryterande chef Johan Staaf +46 107-38 02 48, kommer att kunna svara på dina frågor angående tjänsten. Fackliga representanter –Facklig representant Unionen: Jens Lindbäck +46 107-38 18 68; Övriga frågor ställs till Talent Acquisition Partner Antra Volujevica, [email protected]

9 maj 2025
Sista ansökan:
4 november 2025
CNC-operatörer till Axipto
Axipto AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du vara med och skapa något stort tillsammans med ett företag i teknikens framkant? Axipto är en del av industrikoncernen Inducore – vi kombinerar det mindre företagets korta beslutsvägar med det stora företagets resurser. Hos oss får du arbeta i en modern och framåtblickande miljö där vi ständigt investerar i den senaste tekniken – med avancerade CNC-maskiner och robotbaserade automationslösningar som grund för vår produktion. Om rollen Som CNC-operatör kommer du att ansvara för driften inom en maskingrupp. Arbetet omfattar bland annat ställ, övervakning av maskiner, kontrollmätning och kvalitetssäkring. Du samarbetar nära produktionsledningen och du är en viktig del i att vi når våra gemensamma mål. Vi uppmuntrar initiativtagande och ser gärna att du bidrar till förbättringar, både i det dagliga arbetet och genom egna idéer. Vi söker dig som: · Har erfarenhet av industriarbete – gärna som CNC-operatör · Är noggrann, strukturerad och tycker om att arbeta tillsammans med andra · Har ett intresse för teknik och en vilja att utforska nya lösningar · Trivs med att ta ansvar och kan arbeta självständigt · Har datorvana och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vet att ingen kan allt från början – det viktigaste för oss är din vilja att lära, utvecklas och bidra. Hos oss får du: · En trygg anställning med kollektivavtal · Arbeta i en tekniskt avancerad och modern miljö · En arbetsplats där du får möjlighet att växa och utvecklas · Förmåner som friskvårdsbidrag, tillgång till gym och regelbundna personalaktiviteter – allt för att skapa trivsel, gemenskap och en hållbar arbetsvardag På Axipto värnar vi om mångfald och inkludering. Vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar och stärker oss - både som arbetsplats och människor. Därför strävar vi efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ges lika förutsättningar att växa och känna sig välkomna – oavsett bakgrund, kön eller erfarenhet. Tjänsten är på heltid med placering i Nybro. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt till: [email protected] Vid frågor är du välkommen att kontakta: Caroline Darwiche – HR-specialist, [email protected], 0481-475 15 Sam Tabbert – Produktionschef, [email protected]

9 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Veterinär till Gamlebygymnasiet

Om tjänsten Arbetet innebär spännande och varierande uppgifter där du undervisar ungdomar inom djursjukvård både teoretiskt och praktiskt. Du är en viktig del av skolans pedagogiska team och bidrar till att eleverna utvecklar både yrkeskunskaper och ett djuretiskt förhållningssätt. Du bidrar aktivt till utvecklingen av skolans djursjukvårdsutbildning. Tillsammans med kollegorna planerar och genomför du undervisning för elever inom inriktningarna djursjukvård och djurvård. Du samarbetar med skolans djurvårdare, som ansvarar för den dagliga skötseln av våra djur och handleder eleverna i praktiskt arbete. I rollen som veterinär ansvarar du även för delar av djurhälsan i skolans utbildningsmiljöer samt för nödvändiga kontakter med myndigheter för att säkerställa att vår djuranläggning uppfyller gällande krav. Utöver arbete inom skolans verksamhet finns möjlighet att bedriva egen smådjursklinik i våra lokaler om du önskar – ett unikt tillfälle för dig som vill kombinera kliniskt arbete med undervisning och handledning. Skolans klinik består av ett större undersökningsrum, väntrum, ett rum med fem burar samt ett intilliggande rum med höj- och sänkbart hundbadkar. Kliniksalen är utrustad med undersökningsbord, undersökningslampor, våg, inkubator, svets och kylskåp. Arbetstiden är förlagd mellan klockan 08.00 – 16.00 på vardagar. Ingen jour eller helgarbete förekommer. Våra lärare har ferietjänst med kollektivavtal via Almega (Utbildning) - Friskolor Sveriges lärare. Om dig Du brinner för att arbeta med ungdomar och vill bidra till att forma framtidens arbetskraft inom djursjukvården. Du tycker om att förmedla kunskap, främja god djurhållning och arbeta för djurens välmående. Du vill vara med och, tillsammans med dina kollegor, utveckla vår djursjukvårdsutbildning till en av landets bästa. Arbetet i skolan förutsätter att du har pedagogisk insikt, god samarbetsförmåga, att du lyssnar aktivt och kommunicerar på ett tydligt och respektfullt sätt. Du ger eleverna ett demokratiskt och etiskt förhållningssätt och arbetar i linje med skolans värdegrund. Det är viktigt att du kan planera, organisera, dokumentera och prioritera arbetet på ett effektivt och strukturerat sätt samt att du har förmåga att sätta upp och hålla tidsramar. Vi erbjuder möjlighet att läsa in behörighet som yrkeslärare på arbetstid, och vi ser gärna att du påbörjar denna utbildning inom ett par år från det att du börjar hos oss. Vi erbjuder Gamlebygymnasiet är en liten skola med ett stort hjärta som klappar för gröna näringar. Vi är ett naturbruksgymnasium med riksintag för elever som tycker om djur, natur maskiner och som vill ha en praktisk utbildning med möjlighet till fortsatta studier. Alla våra utbildningar ger eleverna möjlighet att antingen börja arbeta direkt efter studenten eller läsa vidare på universitet eller högskola. Skolan präglas av en härlig gemenskap både mellan eleverna men också mellan elever och personal. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ett roligt och omväxlande arbete tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare. Kvalifikationer: Du är legitimerad veterinär, gärna med några års erfarenhet. Du har förmåga att handleda elever både teoretiskt och praktiskt. Pedagogisk erfarenhet är meriterande. Du har god djurkänsla och kan arbeta med olika djurslag. B-körkort är ett krav då undervisning även sker utanför skolans område. Tillträdesdatum 2025-08-07 eller efter överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Inleds med sex månaders provanställning. Omfattning: 50-100 % beroende på önskemål. Tjänsten omfattas av registerkontroll och utdrag från polisens belastningsregister måste visas upp innan anställning sker. Sista ansökningsdatum 2025-05-30 Vi kan komma att behandla ansökningarna löpande. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Märta Jensen, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Gamlebygymnasiet Gamlebygymnasiet ligger ca 2 mil norr om Västervik. Vi är ett naturbruksgymnasium med riksintag för elever som tycker om djur, natur, maskiner och som vill ha en praktisk utbildning med möjlighet till fortsatta studier. Alla våra utbildningar ger eleven valmöjlighet att börja jobba direkt efter studenten eller läsa vidare på universitet eller högskola. Cirka 50 personer är i tjänst för våra knappt 200 elever. De flesta eleverna bor på skolans internat. Det skapar gemenskap både bland elever och lärare samt övrig personal. Skolan drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, som driver tre naturbruksgymnasier. Hushållningssällskapet arbetar med kunskap för att utveckla det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge består av ca 260 medarbetare som är utspridda på sex olika kontor och skolor. Detta gör att vi kan söka kompetenser över en stor del av landet och erbjuda arbetsmöjligheter i tre olika län. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Personlig assistent 30-50% till man i Kalmar
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder, en man på 48 år som bor i Kalmar. Tjänsten innebär att du kommer att vara en del av ett engagerat och roligt team som idag består av fyra assistenter. På grund av att vi behöver fler assistenter söker vi nu en ny kollega som vill vara med och skapa en meningsfull vardag för vår kund. Om kunden: Vår kund är en 48-årig man som för två år sedan drabbades av en hjärnblödning, vilket har gjort att han idag är rullstolsburen. Trots sina fysiska begränsningar har han en positiv inställning och ett härligt skratt som smittar av sig på oss alla. Han har ett stort intresse för musik och bilar, och gillar att gå på livespelningar eller hänga på pub med vänner. Han är en social person som uppskattar när det händer saker, och vi söker nu en assistent som är villig att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med honom. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att vara ett stöd för vår kund i hans vardag. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: Hjälp vid med förflyttningar (till och från sängen). Stöd vid påklädning och byte av kläder. Hjälp med hygien och personlig omvårdnad. Tillagning av mat och att assistera vid måltider. Kunden är rullstolsburen, men han pratar och äter självständigt. Det främsta stödet vi ger honom är hjälp med de praktiska momenten i vardagen för att han ska kunna leva ett självständigt liv. Om arbetsplatsen: Det är en arbetsplats med högt i tak och en god stämning. Vi skrattar mycket tillsammans och har ett nära och positivt samarbete. Vår kund har en härlig humor som gör att arbetsdagarna ofta blir roliga och fyllda med skratt. Vi söker nu en assistent som kan bidra med energi och positivitet till arbetslaget. Arbetstid: Arbetstiderna är varierar mellan kl. 08.00-15.00 eller kl. 14.00-09.00. Det är överlag enkel bemanning men två tillfällen per dag så är det dubbelbemanning. Vem söker vi? Vi söker dig som är: Positiv och öppen för att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med kunden. Ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Flexibel och har lätt för att samarbeta i team. Har ett genuint intresse för att göra en skillnad i en människas liv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav. Det viktigaste är att du är en person som kan skapa en trygg och positiv relation med vår kund. Ansökan: Om du känner att detta är en arbetsplats för dig, tveka inte att söka tjänsten! Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera möjligheten att arbeta tillsammans med oss. Bakgrundskontroll kommer att utföras på alla som går vidare i rekryteringsprocessen. Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

9 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Specialistläkare i allmänmedicin till vårdcentralen Åseda
REGION KRONOBERG
Specialistläkare

Välkommen till Region Kronoberg! Här arbetar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, primärvårdsrehab, primärvårdens hälsoenhet, familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vårdcentralen Åseda ligger i Uppvidinge kommun och har cirka 3600 listade patienter. Här får patienterna vård och behandling genom hela livet, med särskilda mottagningar för barnavård/familjecentral, äldreomsorg, hypertoni, astma/KOL och diabetes. I vårt arbete har vi ett gott bemötande, en god tillgänglighet och arbetar alltid med patienten i centrum. Vi söker nu efter dig som är specialistläkare i allmänmedicin som vill vara med och forma framtidens nära vård tillsammans med oss! Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete på en arbetsplats med god stämning, bra laganda, där vi hjälps åt med patienten i centrum.  Vi arbetar utifrån målsättningen 1100 listade patienter per läkare och har siktet inställt på att skapa en god kontinuitet och tillgänglighet för våra patienter och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Men kontinuiteten i primärvården kan inte vila på bara en person - teamarbete är därför centralt hos oss och samtliga yrkeskategorier i teamet delar ett gemensamt ansvar för att patienten blir väl omhändertagen. Här gäller laget framför jaget och vi arbetar med att skapa förutsättningar för teamet på vårdcentralen att finnas där för patienten. Vårdcentralen Åseda ger dig som specialistläkare goda förutsättningar för samverkan, kompetensutbyte och professionell utveckling inom Region Kronoberg. Läs gärna mer om vad vi erbjuder dig som specialist i allmänmedicin i Region Kronoberg: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/specialist-i-allmanmedicin/ Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna fokusera på det du gör bäst - att vara specialist i allmänmedicin och göra gott för dina patienter. Vi arbetar enligt rätt använd kompetens (RAK) och utreder vilka uppgifter som kan göras av andra yrkesgrupper. Det har bland annat resulterat i att medicinska sekreterare bokar och kallar och håller ihop de medicinska processerna. Vi har även undersköterskemottagningar och sjuksköterskemottagningar som bland annat har som uppgift att följa upp patienterna. Just nu fokuserar vi bland annat på att utarbeta kliniska spår för de stora patientgrupperna och arbetar för att ta fram nya arbetssätt för att kunna ta hand om de patienter som behöver oss mest. Vi har även ett pågående arbete med att lista patienterna på fast läkarkontakt för att ytterligare förbättra kontinuiteten.  Förutom sedvanligt arbete som specialist i allmänmedicin kommer du att: • Vara drivande i att utveckla och bygga upp framtidens vårdcentral. • Få en viktig roll i att utveckla och integrera förebyggande och hälsofrämjande insatser i vården. • Handleda utbildningsläkare, AT-läkare och ST-läkare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin. Som person är du prestigelös, tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att strukturera och prioritera. Du är teamorienterad, lösningsfokuserad och har såklart ett genuint intresse för primärvården. Vi värdesätter att du kan möta olika människor utifrån deras behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Vi tillämpar löpande rekrytering.  Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

8 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025