Bussförare till Kalmar, behovsanställning
Bergkvarabuss AB
Buss- och spårvagnsförare

Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. ARBETSUPPGIFTER Att köra buss är ett roligt och flexibelt jobb för dig som trivs med kundkontakter. I rollen som bussförare träffar du barn, ungdomar och vuxna som alla har olika önskemål med sin resa. Som bussförare är det en självklarhet att du framför bussen med säkerhet och precision. I lika hög grad är du även företagets ansikte utåt, med ett positivt och lojalt uppträdande med ambitionen att alltid ge våra resenärer bästa service och en trevlig och säker färdupplevelse. KVALIFIKATIONER God svenska är ett krav, liksom D-behörighet och YKB. Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är kundfokuserad och har lätt för att samarbeta. ÖVRIGT Intervjuer och urval kommer ske löpande. Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Bergkvara är en av de största aktörerna inom den svenska kollektivtrafiken. Vi bedriver busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av fordonsservice för tunga nyttofordon. Koncernen är etablerad på ett 40-tal orter runt om i Sverige, har drygt 2000 medarbetare och omsätter ca 2,5 mdkr.

10 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kjell & Company Västervik söker säljare med servicekänsla och teknikintr...
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 50% i vår butik i Västervik. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Kjell & Company Kalmar söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Nu söker vi flera säljare till våra butiker i Kalmar! Vi söker nu dig som vill jobba 50% med goda chanser till fler timmar och dig som vill jobba ungefär 6 timmar i veckan, kanske vid sidan av studier. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar XXXX, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company

10 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ambulanssjuksköterska, Hultsfred
REGION KALMAR LÄN
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Vi söker dig som vill arbeta i en omväxlande miljö tillsammans med oss i ambulanssjukvården. Förändringen som sker inom sjukvårdens processer och i samhället medför ökade krav på bredden av den medicinska kompetensen. Prehospitalt bör vi ha kompetens för att kunna ge god, effektiv och säker nära vård till alla medborgare. Det kan handla om prehospital vård till patienter i alla åldrar som kan vara andnings- och cirkulationspåverkade, medvetslösa, smärtpåverkade, förlösande mödrar och/eller psykiskt instabila. Inom ambulanssjukvården bedöms, undersöks och får patienten behandling på plats och/eller under färd till vårdinrättning. I ambulanssjukvården ingår även att transportera patienter mellan vårdinrättningar lokalt, regionalt och nationellt. Ambulanssjukvårdare och ambulanssjuksköterska arbetar i olika interprofessionella team med läkare och övriga samhällsviktiga aktörer, exempelvis RAPS blå aktörer och personal inom akutmottagning. I ambulanssjukvården är kravet att det finns ambulanspersonal med specialistkompetens inom prehospital sjukvård. Du arbetar dag/kväll/natt/helg. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av patientnära arbete och intresse för ambulanssjukvården. Du behöver vara flexibel och gilla att ingen dag är den andra lik. Som person är du trygg och stabil, men har förmåga att snabbt växla tempo. Du vill göra skillnad för människor i deras vardag och när det uppstår akut behov av hjälp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, empatisk förmåga och samarbete. Du är en van förare och har B-körkort, C/C1 är meriterande. Meriterande är även om du har en specialistutbildning inom ambulanssjukvård, akutsjukvård eller intensivvård. Yrket kräver god fysik och först efter godkända fystester genomförs introduktionsutbildning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Din framtida arbetsplats Kalmar län består av 12 kommuner med totalt cirka 247 000 invånare, upptagningsområdet sträcker sig över en yta av 11 694 kvadratmeter. I länet finns glesbygd, landsbygd, städer, sjöar, öar och skärgård. Ambulanssjukvårdens huvudsakliga uppgift är att tillgodose befolkningens behov av ambulanssjukvård. Ambulanssjukvårdens mål är att bedöma patienten, behandla vid behov och hänvisa till rätt vårdnivå. Inom ambulanssjukvården finns resurser som akutambulanser, lättvårdsambulans samt en buss som transporterar patienter mellan länets sjukhus och Regionsjukhuset i Linköping. Ambulanssjukvården i Region Kalmar län har drygt 200 medarbetare. Under sommarhalvåret ökar antalet invånare med anledning av turister och evenemang i länet. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

10 april 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personlig assistent till kvinna i Emmaboda
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en lyhörd och vänlig kvinna som kan vara mina förlängda armar och ben? Jag är en 43-årig kvinna som är född med en flerfunktionsnedsättning. Därför behöver jag hjälp och stöd med det mesta. Med mig gör man allt ifrån att hjälpa mig med personlig omvårdnad till att promenera och hitta på andra aktiviteter. Det är viktigt att du som assistent hjälper mig med balans mellan aktivitet och vila. Jag har inget verbalt tal men visar vad jag vill med hjälp av tecken och kroppsspråk. De som känt mig länge tycker att min kommunikation är tydlig. Mina intressen är ridning och att bada i simhallen så viktigt att du är bekväm med att vara med på det. Har du tidigare erfarenhet inom vård eller av epilepsi är det meriterande, men allra viktigast är den personliga lämpligheten. Jag sitter i rullstol utomhus, men gör även korta förflyttningar med stöd av assistenterna. Är du; - Lugn och empatisk - Lösningsfokuserad - Gillar att delta i aktiviteter - Körkort och rökfri är meriterande - Ordningsam - Positiv - En god kollega Då kan detta jobbet vara något för dig! Arbete förekommer alla tider på dygnet, med väntetid på nätterna. Rekrytering sker löpande!

10 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Hemstädare till stor-, flyttstädning och fönsterputs - Hemfrid Kalmar

We are looking for big house- / house moving cleaners that will also work with window cleaning to join our team in Kalmar. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from working within service. A strong merit within big house - /house moving cleaning and window cleaning. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Weekend work may occur. Have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a big house- / house moving cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Cleaning windows and glazed balconies. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------- Vi letar efter stor- flyttstädare som även kommer att arbeta med fönsterputs till vårt team i Kalmar. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke. En starkt merit inom stor- flyttstädningar och fönsterputs. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Viss helgjobb kan förekomma. Ha ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som stor-flyttstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och i grupp och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Putsa /tvätta fönster, och även inglasade balkonger. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

8 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
frisör-erfarenhets efterfråga

söker en person som kan jobba 3 dagar i veckan till salong klipp in i mönsterås nyutbildade kan också söka tjänst .du ska kunna både dam o herr klipp

6 april 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Innesäljare med samordningsansvar till Kalmar
Thread AB
Företagssäljare

Vill du kombinera kundkontakt, teknik och struktur i en och samma roll? Då kan du vara den vi söker! Sauer Compressors Nordics AB / Söders Maskinservice söker nu en social, lösningsorienterad och tekniskt nyfiken innesäljare med samordningsansvar till vår verksamhet i Kalmar. Om tjänsten I den här rollen arbetar du på butiksgolvet i Kalmar, där du möter kunder, hanterar beställningar och ser till att vardagen flyter på – både för kunder och kollegor. Du har en central funktion där struktur, service och teknikintresse möts i ett varierat uppdrag. Ditt ansvar: Ta emot och hantera kundärenden – både på plats och via telefon/mail Koordinera butik och lager i Kalmar och Oskarshamn Boka tekniker, följa upp ordrar och skapa god kunddialog Fixa enklare tekniska lösningar, exempelvis montering eller slangdragning Arbeta med system och data, sköta orderflöden, lagerhantering och administrativa rutiner Du blir en viktig sambandslänk mellan kunder, tekniker och lager – där du med frihet under ansvar får driva arbetet framåt. Vi söker dig som: Har grundläggande tekniskt kunnande – t.ex. erfarenhet av att meka med maskiner eller motorer Är strukturerad och social, med förmåga att skapa trivsel både för kunder och kollegor Talar flytande svenska, har goda kunskaper i engelska Har B-körkort Har god datorvana – vana vid affärssystem är ett stort plus Meriterande: • Erfarenhet som kundmottagare eller verkstadsadministratör • Kunskaper i tyska • Förståelse för hydraulik, kompressorer, eller industriprodukter Anställningsvillkor & erbjudande Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstid: Vardagar, varannan vecka 07.00–16.00 / varannan vecka 08.00–17.00 Placering: Kalmar, med viss samverkan med vår butik i Oskarshamn Förmåner: Friskvårdsbidrag, årlig hälsokontroll, julfest, trygg arbetsmiljö och stora utvecklingsmöjligheter Sista ansökningsdag: 2025-05-05 Låter det som rätt roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
Servicetekniker till Söders maskinerservice/Sauer Compressors
Thread AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Servicetekniker till Söders maskinerservice/Sauer Compressors – Teknik, frihet och utveckling i en stark industrimiljö Har du ett tekniskt driv, gillar att meka och vill ha ett varierande jobb där du både felsöker, servar och reser? Sauer Compressors Nordics AB / Söders Maskinservice söker en nyfiken och självgående servicetekniker till Kalmar Om rollen Du kommer att arbeta med service, underhåll och reparation av högtryckskompressorer och tillhörande utrustning. Arbetet sker både i våra verkstäder och ute hos kunder – med möjlighet till övernattningar och resor. Exempel på arbetsuppgifter: Felsökning, underhåll och reparation Dokumentation i system och enklare administration Du får frihet att planera och strukturera din dag så länge jobbet blir gjort – men med tydliga ramar, tekniskt stöd och kollegor som backar upp dig. Vi söker dig som: Har erfarenhet från liknande miljöer, t.ex. hydraulik, tryckluft eller kompressorer Är praktiskt lagd, gillar att lösa problem och kan jobba självständigt Talar flytande svenska, har goda kunskaper i engelska God social förmåga, bra på att kommunicera med kunder Har B-körkort Har bra datavana och trivs med kundkontakt Meriterande: Kunskap i tyska, erfarenhet från höga tryck, certifieringar inom gas/säkerhet, utbildning inom hydraulik/mekanik. Varför välja oss? Sauer Compressors är en global koncern med teknik i världsklass. Lokalt i Sverige drivs verksamheten genom Söders Maskinservice, ett företag med hjärtat i Småland och ett starkt servicetänk. Här kombinerar vi stabilitet med framåtanda, och vi växer – gärna tillsammans med dig. Övrigt: Start: Omgående Anställningsform: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstider: Vardagar 7-16. Placering: Kalmar eller Oskarshamn, viss resa kan förekomma med övernattning Sista ansökningsdag: 2025-05-05 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
Sales Coordinator
Nordic Nest AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retailer. Med våra fyra varumärken Nordic Nest, Svenssons, KitchenTime & Lightshop driver vi E-handel i flera länder samt har fem butiker i Sverige; en i Lammhult, en i Malmö, en i Göteborg och två i Stockholm. Nu finns en möjlighet att vara med på resan och bli en del av vårt team i rollen som Sales Coordinator! Så, drivs du av e-handel, försäljning och att arbeta för att förbättra kundupplevelsen? Då kan detta vara rätt utmaning för dig! Vad innebär rollen? Som Sales Coordinator är du en nyckelspelare i att optimera våra sajter och skapa en smidig och inspirerande köpupplevelse för våra kunder. Du arbetar aktivt med merchandising, analyserar kundbeteenden och ser till att rätt produkter syns vid rätt tillfälle. Tillsammans med ditt team jobbar du för att öka konvertering, maximera försäljning och förbättra användarupplevelsen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar... Optimering och merchandising – se till att våra sajter är inspirerande och enkla att navigera Analys av kundbeteenden – identifiera förbättringsområden och optimera köpupplevelsen Prissättning och kampanjhantering – optimera dynamisk prissättning samt administrera kampanjer och prislistor Skapa nyhetsbrev – skapa och schemalägga utskick för att driva försäljning Sökmotoroptimering – analysera sökbeteenden och förbättra synligheten av våra produkter Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, driven och har en passion för e-handel och digital försäljning. Du gillar att analysera siffror, testa nya idéer och se resultat av ditt arbete. Vi tror att du... Är nyfiken, initiativrik och trivs i en dynamisk miljö där varje dag ser olika ut Har en analytisk förmåga och gillar att arbeta med siffror och insikter för att förbättra resultat Är kommunikativ och trivs med att samarbeta med olika team och avdelningar Har en känsla för försäljning och ett affärsmässigt mindset Är strukturerad, självgående och bra på att hålla flera uppgifter igång samtidigt Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift Har goda kunskaper i Office-paketet – erfarenhet av Excel är ett plus! Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på talang och personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Ann Korzonek, Head of Sales Support, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025