Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en lyhörd och vänlig kvinna som kan vara mina förlängda armar och ben? Jag är en 43-årig kvinna som är född med en flerfunktionsnedsättning. Därför behöver jag hjälp och stöd med det mesta. Med mig gör man allt ifrån att hjälpa mig med personlig omvårdnad till att promenera och hitta på andra aktiviteter. Det är viktigt att du som assistent hjälper mig med balans mellan aktivitet och vila. Jag har inget verbalt tal men visar vad jag vill med hjälp av tecken och kroppsspråk. De som känt mig länge tycker att min kommunikation är tydlig. Mina intressen är ridning och att bada i simhallen så viktigt att du är bekväm med att vara med på det. Har du tidigare erfarenhet inom vård eller av epilepsi är det meriterande, men allra viktigast är den personliga lämpligheten. Jag sitter i rullstol utomhus, men gör även korta förflyttningar med stöd av assistenterna. Är du; - Lugn och empatisk - Lösningsfokuserad - Gillar att delta i aktiviteter - Körkort och rökfri är meriterande - Ordningsam - Positiv - En god kollega Då kan detta jobbet vara något för dig! Arbete förekommer alla tider på dygnet, med väntetid på nätterna. Rekrytering sker löpande!
Om tjänsten Som Säkerhets- och beredskapskoordinator utvecklar, leder, stödjer och samordnar du arbetet inom säkerhet, beredskap, krisledning, och kontinuitetplanering. Din roll omfattar såväl intern verksamhet som externa uppdrag åt kunder. Arbetet utförs dagligen inom Kalmar, Kronoberg och Blekinge men även andra platser runt om i landet kan vara aktuella. Du arbetar brett med fysisk säkerhet, personsäkerhet, informationssäkerhet, driftsäkerhet och brandskydd. Inom krisberedskap ansvarar du för att upprätthålla och utveckla organisationens krisledningsförmåga på central nivå samtidigt stöttar du de lokala krisledningsfunktionerna. Cybersäkerhet hanteras i samverkan med vårt affärsområde NIT (nationellt IT) som har specialkunskaper inom området och chefen för NIT leder arbetet med cybersäkerhet. Arbetet med arbetsmiljö leds av HR-funktionen men allt arbete som berör personsäkerhet ska vara väl samordnat i en sömlös samverkan mellan funktionerna och är därför en del av ditt arbete också. Vi arbetar med många olika miljöer som sträcker sig från rådgivning med ensamarbetande rådgivare till skola som är vårt största affärsområde med ungefär 650 gymnasieelever på tre olika platser. Inom rådgivningen utför vi arbete inom såväl lantbruk, skogsbruk som vattenbruk och vi arbetar både på kontor, land, på vatten och i vatten. I rollen ingår även att stärka vår kontinuitetsförmåga. Vår kontinuitetsförmåga ska planläggas på en nivå som medger att driften av våra tre skolor ska kunna upprätthållas vid olika störningar och kriser i samhället. I uppdraget ingår som betydande del att på ett pedagogiskt sätt utbilda och instruera personal inom området. Du kommer att planera och genomföra utbildningar och övningar, formulera och uppdatera rutiner och riktlinjer samt hantera akuta ärenden, incidenter och säkerhetsrelaterade frågor. Ditt arbete sker i nära samverkan med övriga funktioner inom verksamheten, där även dotterbolag ingår. Avgränsningar Arbetsmiljöfrågor hanteras av HR-funktionen. Cybersäkerhetsarbetet leds av Affärsområde Nationellt IT. Kvalitetsarbetet inom skolorna leds av skolchefen. Om dig Vi söker dig som har en stark bakgrund inom säkerhet, kvalitet eller krishantering. Du är analytisk, kommunikativ och van vid att arbeta i en dynamisk miljö. Du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och genomföra strategier inom SQC. Kvalifikationer För att kunna ta dig an det breda uppdraget ser vi att du behöver ha utbildning och erfarenhet inom minst ett område av följande: Säkerhet, brand, krisledning, beredskapshandläggning och risk management. För oss är det särskilt meriterande med kunskap och erfarenhet av säkerhetsarbete i skolmiljöer samt arbete med beredskapsfrågor inom totalförsvaret. Vi verkar i en dynamisk miljö där snabba förändringar är vardag. För att du ska lyckas i ditt arbete och trivas behöver du vara rationell, lösningsorienterad och initiativrik. Du måste trivas att arbeta i nära samarbete med andra människor, du ska uppskatta arbete i skolmiljön och vi ställer stora krav på hur vi bemöter varandra och vi värnar våra elevers trivsel och trygghet. För tjänsten krävs B-körkort, då resor ingår i arbetet. Anställning och placering Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Då säkerhet är en viktig del av verksamheten genomförs bakgrundskontroller och säkerhetsintervjuer inför en eventuell anställning. Du rapporterar direkt till VD, som även är din närmsta chef. Placering är möjlig på något av våra sex kontor Kalmar, Ingelstad, Gamleby eller Bräkne-Hoby. Vi erbjuder På Hushållningssällskapet får du möjlighet att utvecklas, ditt arbete präglas av frihet under ansvar samtidigt som du är med och bidrar till den gröna sektorns utveckling och en levande landsbygd. Du får möjlighet att arbeta med breda och varierande uppgifter, samtidigt som du får stöd och resurser för att lyckas i din roll. Vi erbjuder också flexibla arbetsmöjligheter, kompetensutveckling och friskvård i form av friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdag är 2025-04-15. Urval kommer att ske löpande under ansökningsperioden så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Paul Robertson telefon 070-524 27 02 eller epost [email protected] Välkommen med din ansökan! Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge Kunskap för landets framtid är vårt löfte. Vi är ett av 15 fristående Hushållningssällskap med målet att främja landsbygdens utveckling. Hushållningssällskapet är en oberoende, icke vinstdrivande organisation som verkar för kunskap, forskning och utveckling av landsbygdens gröna näringar och en ökad försörjningsgrad inom svenska livsmedel. Vi är en medlemsstyrd organisation vilket innebär att det är våra medlemmars behov som utgör ryggraden i vår verksamhet. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge består av ca 250 medarbetare som är utspridda på sex olika kontor och skolor. Detta gör att vi kan söka kompetenser över en stor del av landet och erbjuda arbetsmöjligheter i tre olika län. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se
Operatör till produktion av kättingprodukter i stål Är du en händig, noggrann och lösningsorienterad person med intresse för industriproduktion? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Som operatör spelar du en viktig roll i vår produktion av kättingprodukter i stål. Du arbetar nära dina kollegor i ett team där kvalitet, säkerhet och effektivitet står i fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Drift och övervakning av maskiner för tråddragning, glödgning, svetsning, härdning, målning och kalibrering. Genomföra operatörsunderhåll och maskinomställningar vid behov. Bidra till ordning och reda på arbetsplatsen genom löpande städning. Arbeta i affärssystemet SAP samt följa upp maskinernas effektivitet och tillgänglighet via Balthzar. Vara flexibel och stötta teamet där det behövs för att säkerställa en smidig och effektiv produktion. Tjänsten är förlagd till tvåskift, vilket innebär att vi söker dig som är flexibel och trivs med skiftarbete. Vi söker dig som: Har erfarenhet av industriarbete – men har du rätt vilja och engagemang ser vi gärna att du söker även utan tidigare erfarenhet. Är positiv, praktiskt lagd och tar gärna initiativ. Har god förståelse för vikten av säkerhet, kvalitet och effektivitet i industrimiljö. Är noggrann och har lätt för att samarbeta i team. Behärskar svenska i tal och skrift. Meriterande (men inget krav): Industriutbildning Truckkort och/eller traverskort Observera att utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras inför eventuell anställning. Vi erbjuder: En varierad och utvecklande arbetsmiljö Ett sammansvetsat team med stark laganda Stora möjligheter till kompetensutveckling inom industrin Urval sker löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Låter det intressant? Ansök redan idag via vårt rekryteringssystem och bli en del av vårt team!
Kalmar Stängsel & Transporter AB söker nu ytterligare en montör för montering av stängsel. Vi är experter på stängsellösningar för både företag och privatpersoner. Med gedigen erfarenhet och högkvalitativa material levererar vi säkerhetslösningar som håller i längden. Vi erbjuder montering av stängsel, grindar och områdesskydd anpassade efter kundens behov – oavsett om det gäller industriområden, bostadsfastigheter eller lantbruk. Vi kombinerar kvalitet, service och expertis för att skapa trygga och hållbara miljöer. Med ett engagerat team och stark lokal förankring i Kalmar levererar vi lösningar som gör skillnad. Vi söker nu dig som vill bli en del i vårt härliga team! Vill du arbeta praktiskt, ha varierande arbetsdagar, vara med och bygga säkra och hållbara lösningar för våra kunder? Då är du rätt person får oss. Hos oss får du frihet under ansvar, möjlighet att utvecklas och chansen att påverka både ditt arbete och företagets framtid. Om tjänsten Som montör arbetar du med montering av stängsel, grindar och andra säkerhetslösningar. Ditt arbete sker ute på fältet, där du tillsammans med kollegor skapar skräddarsydda lösningar för våra kunder. Arbetsuppgifter: Montering av stängsel i olika former, inklusive grindar. Kundkontakt – du är vårt ansikte utåt och säkerställer en bra upplevelse. Arbeta i team och projektleda arbetet på plats vid behov. Du får en gedigen introduktion där du börjar med att följa med en erfaren montör och lär dig arbetsuppgifterna steg för steg. Vi söker dig som: Trivs med fysiskt arbete och att arbeta utomhus. Är social, samarbetsvillig och nyfiken – du gillar att lösa problem tillsammans med andra. Har B-körkort (CE, BE är meriterande). Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Har du erfarenhet från bygg-, anläggnings- eller elbranschen (är det meriterande). Extra plus om du har utbildningar som Arbete på väg, Heta arbeten, Safe Construction eller motorsågskörkort. Övrigt: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre 07.00-16.00 (oregelbundna tider kan förekomma) Placering: Utgår från kontoret i Harby/Trekanten. Anställningsform: Heltid, tillsvidare som påbörjas med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2024-04-15 Låter det som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vänlig notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Skyddsvärnet söker en enhetschef med engagemang och ambition! Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar förebyggande mot social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Nu söker vi en enhetschef till vårt nyförvärvade HVB-hem IMIS i Hultsfred. IMIS verksamhet vänder sig till vuxna män och kvinnor med samsjuklighet. I rollen som enhetschef har du operativt ansvar för verksamheten. Här arbetar du med ett team av ca 8 personer och du ingår i en grupp av enhetschefer inom Skyddsvärnet. Utgångsläget är att värna om det som fungerar och vidareutveckla verksamheten mot nya mål. Om dig Du är en person som besitter förmågan att se möjligheter och överför idéer till handling. Du är intresserad av att skapa en effektiv, konstruktiv och kreativ verksamhet och arbetsmiljö. Du är en coachande ledare med fokus på teamet. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö där struktur och tydlighet ger utrymme för flexibilitet och arbetsglädje. Du är antingen socionom, sjuksköterska eller har en likvärdig utbildningsbakgrund, som kan godkännas av IVO (ange i ansökan om du tidigare har haft ett godkänt tillstånd från IVO). Vi ser helst att du har erfarenhet av och ett intresse för förändringsarbete. Du har minst tre års erfarenhet av ledarskap och budgetarbete samt kunskap om gällande lagstiftning inom området. Att jobba som enhetschef innebär att ansvara för: Enhetens kvalitet, struktur och ekonomi Arbetsmiljö- och personal på enheten Att förvalta befintliga kunder och att hitta nya Att aktuellt regelverk och riktlinjer inom verksamhetsområdet efterföljs. Skyddsvärnet erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och pension Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Erfarenhetsutbyte över hela landet Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid (100%) (sex månaders provanställning) Tillträde snarast möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Placering i Hultsfred Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret varför det är bra om du beställer det redan idag. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av Skyddsvärnet anno 1910!
Nu söker vi en Plåtslagare till vår kund i Kalmar. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor Din roll hos oss Som bussplåtslagare hos Bergkvara får du en omväxlande och utvecklande vardag där du arbetar med karosseriarbeten, skadereparationer och plåtbearbetning. Dina arbetsuppgifter omfattar även riktning, svetsning, lackförberedelse samt byte av skadade delar på våra bussar. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Vem är du? För att lyckas i rollen som bussplåtslagare ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning inom tunga fordon eller bilplåtslageri Erfarenhet av karosseri- och plåtarbeten, gärna inom tunga fordon Erfarenhet av svetsning, riktning och plåtbearbetning B-körkort Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av lackförberedelse och ytbehandling Kunskap om avancerade reparationsmetoder för fordonsskador Personliga egenskaper Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt engagerade team! Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Om tjänsten Arbetet innebär spännande och varierande uppgifter där du undervisar både teoretiskt och praktiskt, med fokus på djur och ungdomar. Du är en viktig del av skolans pedagogiska team och bidrar till att eleverna utvecklar både yrkeskunskaper och ett djuretiskt förhållningssätt. Tillsammans med kollegorna planerar och genomför du undervisning för elever inom inriktningarna djursjukvård och djurvård. Du samarbetar med skolans djurvårdare, som ansvarar för den dagliga skötseln av våra djur och handleder eleverna i praktiskt arbete. I rollen som veterinär ansvarar du även för delar av djurhälsan i skolans utbildningsmiljöer samt för nödvändiga kontakter med myndigheter för att säkerställa att vår djuranläggning uppfyller gällande krav. Utöver arbete inom skolans verksamhet finns möjlighet att bedriva egen smådjursklinik i våra lokaler om du önskar – ett unikt tillfälle för dig som vill kombinera kliniskt arbete med undervisning och handledning. Skolans klinik består av ett större undersökningsrum, väntrum, ett rum med fem burar samt ett intilliggande rum med höj- och sänkbart hundbadkar. Kliniksalen är utrustad med undersökningsbord, undersökningslampor, våg, inkubator, svets och kylskåp. Arbetstiden är förlagd mellan klockan 08.00 – 16.00 på vardagar. Ingen jour eller helgarbete förekommer. Våra lärare har ferietjänst med kollektivavtal via Almega (Utbildning) - Friskolor Sveriges lärare. Om dig Du brinner för att arbeta med ungdomar och vill bidra till att forma framtidens arbetskraft inom djursjukvården. Du brinner för att förmedla kunskap, främja god djurhållning och arbeta för djurens välmående. Du vill vara med och, tillsammans med dina kollegor, utveckla vår djursjukvårdsutbildning till en av landets bästa. Arbetet i skolan förutsätter att du har pedagogisk insikt, god samarbetsförmåga, att du lyssnar aktivt och kommunicerar på ett tydligt och respektfullt sätt. Du ger eleverna ett demokratiskt och etiskt förhållningssätt och arbetar i linje med skolans värdegrund. Det är viktigt att du kan planera, organisera, dokumentera och prioritera arbetet på ett effektivt och strukturerat sätt samt att du har förmåga att sätta upp och hålla tidsramar. Vi erbjuder möjlighet att läsa in behörighet som yrkeslärare på arbetstid, och vi ser gärna att du påbörjar denna utbildning inom ett par år från det att du börjar hos oss. Vi erbjuder Gamlebygymnasiet är en liten skola med ett stort hjärta som klappar för gröna näringar. Vi är ett naturbruksgymnasium med riksintag för elever som tycker om djur, natur maskiner och som vill ha en praktisk utbildning med möjlighet till fortsatta studier. Alla våra utbildningar ger eleverna möjlighet att antingen börja arbeta direkt efter studenten eller läsa vidare på universitet eller högskola. Skolan präglas av en härlig gemenskap både mellan eleverna men också mellan elever och personal. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ett roligt och omväxlande arbete tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare. Kvalifikationer: Du är legitimerad veterinär eller legitimerad djursjukvårdare, gärna med några års erfarenhet. Du har förmåga att handleda elever både teoretiskt och praktiskt. Pedagogisk erfarenhet är meriterande. Du har god djurkänsla och kan arbeta med olika djurslag. B-körkort är ett krav då undervisning även sker utanför skolans område. Tillträdesdatum 2025-08-07 eller efter överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Inleds med sex månaders provanställning. Omfattning: Två tjänster; 75%+75% eller 50%+100 % beroende på önskemål Tjänsten omfattas av registerkontroll och utdrag från polisens belastningsregister måste visas upp innan anställning sker. Sista ansökningsdatum 2025-04-29 Vi kan komma att behandla ansökningarna löpande. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Märta Jensen, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Gamlebygymnasiet Gamlebygymnasiet ligger ca 2 mil norr om Västervik. Vi är ett naturbruksgymnasium med riksintag för elever som tycker om djur, natur, maskiner och som vill ha en praktisk utbildning med möjlighet till fortsatta studier. Alla våra utbildningar ger eleven valmöjlighet att börja jobba direkt efter studenten eller läsa vidare på universitet eller högskola. Cirka 50 personer är i tjänst för våra knappt 200 elever. De flesta eleverna bor på skolans internat. Det skapar gemenskap både bland elever och lärare samt övrig personal. Skolan drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, som driver tre naturbruksgymnasier. Hushållningssällskapet arbetar med kunskap för att utveckla det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge består av ca 250 medarbetare som är utspridda på sex olika kontor och skolor. Detta gör att vi kan söka kompetenser över en stor del av landet och erbjuda arbetsmöjligheter i tre olika län. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Engelska Vägen i Kalmar. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Säljare till Yellowprint – Bli en del av ett växande företag med högt tempo och positiv energi! Vill du arbeta med B2B-försäljning, bygga relationer och bidra till ett företags utvecklingsresa? Då kan du vara den vi söker! Yellowprint letar efter en nyfiken, engagerad och strukturerad säljare som vill vara med och ta vårt företag till nästa nivå. Om rollen Som säljare hos oss kommer du att arbeta med försäljning av våra produkter och tjänster mot företag (B2B). Du ansvarar för att skapa egna säljkanaler, driva nykundsbearbetning och vårda befintliga kunder. Ditt uppdrag: Hitta nya kunder och boka möten Genomföra kundbesök och bygga långsiktiga relationer Skapa och skicka ut kundmaterial och säljunderlag via CRM Arbeta med offerter, prisstrategier och avtal Bidra med idéer för att förbättra vårt säljarbete Samverka med teamet för att nå våra gemensamma mål Du kommer att utgå från vårt kontor i Kalmar och ha ett arbetsområde på upp till ca 15 mils radie. Vem är du? Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet av försäljning Är självständig, förtroendeingivande och strukturerad Har gymnasieexamen och B-körkort Talar och skriver flytande svenska, är trygg med dator och gärna har erfarenhet av CRM Har egen bil Förstår värdet i god kommunikation och att förklara komplexa tjänster på ett enkelt sätt Meriterande: Erfarenhet av prisstrategier, CRM-system och ett starkt nätverk i regionen. Vi erbjuder dig: Fast lön med provision Förtroendearbetstid Trygg anställning med kollektivavtal Ett glatt och positivt team Möjlighet att utvecklas tillsammans med ett växande bolag Frihet under ansvar, snabba beslutsvägar och en varierande vardag Om Yellowprint Vi är ett drivet och växande företag inom tryck, design och profileringstjänster. Med bas i Kalmar hjälper vi företag att synas, sticka ut och växa. Vår kultur präglas av energi, samarbete och korta beslutsvägar, och vi söker dig som vill vara med på resan framåt! Tillträde: 15 augusti eller enligt överenskommelse Anställningsform: Heltid Plats: Kalmar med omnejd Sista ansökan: 24 april 2025 Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Upplev känslan av en game-changing karriär! Letar du efter en ny utmaning? Concentrix är ett globalt företag specialiserade inom teknologi och service som supporterar framtidens varumärken i över 70 länder. Vi arbetar med välkända företag - sådana du använder dig av varje dag - genom att förbättra deras verksamhet med ny, innovativ teknologi och lösningar. Om du vill växa i din yrkesroll och bli inspirerad, så uppmanar vi dig att söka rollen som kundservicemedarbetare från vårt kontor i Kalmar. Du kommer att vara del av ett community av medarbetare som supporterar välkända varumärken inom bland annat tech, resebranschen, mode och hälsa. Karriär och personlig utveckling Vi kommer att se till att du får rätt utbildning, toppmodern utrustning samt kontinuerlig support i syfte att du ska lyckas i din nya roll. På Concentrix finns det goda karriärmöjligheter, ungefär 80% av våra ledare och chefer har blivit befordrade internt! Därtill erbjuder vi tillgång till karriärsutvecklingsprogram helt kostnadsfritt för att hjälpa dig att uppnå dina karriärsmål. Detta ingår i tjänsten Som kundservicemedarbetare i vårt team kommer du att arbeta i fina lokaler i gamla chokladfabriken i Kalmar. Vårt kontor ligger på Borgmästaregatan 5. En vanlig dag i ditt arbete jobbar du sammansvetsat med ditt team och löser kunders problem genom inkommande samtal. Du kommer att utföra enklare felsökningar av hårdvara och skräddarsy anpassade lösningar utifrån varje kunds behov. Du arbetar både självständigt och tillsammans med ditt team för att uppnå de uppsatta mål inom kundnöjdhet, samtalstid och merförsäljning. Vi har säljtävlingar och temaveckor. Under vissa veckor bjuder vi på frukost och lunch hela veckan och anordnar roliga aktiviteter samt tävlingar på kontoret. Utöver detta erbjuder vi dig 3500kr per år i friskvårdsbidrag, kollektivavtal med Unionen samt provision utan tak. Du kommer även att få en betald utbildning för att ge dig en stadig grund att stå på innan du börjar. Dina kvalifikationer Concentrix och du är en bra match om du vill utvecklas inom kundbemötande och kundservice, du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet från detta område. Du behöver även vara nyfiken på merförsäljning och besitta viljan att skräddarsy en bra och optimal lösning för varje kund. Utöver detta behöver du ha gått ut gymnasiet med godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 samt kunna arbeta från vårt kontor på Borgmästaregatan 5. Vad vi erbjuder dig Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år I din roll kommer du att få möjligheten att få erfarenhet och kunskap inom kundtjänst och enklare teknisk felsökning Betald grundutbildning Vi har kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning Teamaktiviteter både på och utanför arbetet för att göra jobbet roligare Möjlighet att tjäna obegränsade försäljningsbonusar Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll Goda karriärsutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärsprogram Tjänsten är på plats från kontoret i Kalmar. Experience the best version of you! Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix. Concentrix is an equal opportunity employer We're proudly united as one team, one company, globally. We're committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws
Välj ett jobb för att visa detaljer