Lediga jobb i Kronobergs län
Sök totalt 1151 lediga jobb i Kronobergs län
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Hovshagaskolan är en F-6 skola med 335 elever belägen på Hovshaga i Växjö. Det finns goda möjligheter till cykelvägar och kollektivtrafik in till centrum. Runt skolan finns gott om grönområden och skog. Skolan består av två paralleller i varje årskurs som arbetar tätt ihop och ett populärt fritidshem uppdelat efter ålder hos våra elever. Hovshagaskolan har en stor skolgård som inbjuder till varierade aktiviteter. Våra lärare i fritidshem erbjuder planerade rastaktiviteter varje dag vilka är väldigt uppskattade. Rastaktiviteterna är en del av vårt främjande arbete för att skapa trygghet och trivsel på Hovshagaskolan. I arbetet som elevassistent är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera samt att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du har goda kunskaper i att möta elevers olika behov, kunna hantera oförutsägbara situationer och vara öppen för förändringar. Du har ett lugnt och tålmodigt förhållningssätt och en vilja att alltid ha barnet bästa i fokus. Du arbetar aktivt med att stödja och motivera eleverna i deras utveckling, både kunskapsmässigt och socialt. Du bidrar till att skapa en positiv och kreativ lärmiljö så att eleven känner nyfikenhet och lust att lära. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har elevassistentutbildning eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du har ett stort engagemang och ett genuint intresse för barns lärande, både kunskapsmässigt och socialt. Du har ett professionellt förhållningssätt och har en varm och öppen personlighet som möter barn utifrån deras förutsättningar. Du är trygg i ditt ledarskap och har en god förmåga att bygga tillitsfulla relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till verksamhetsområde psykiatri, rehab och hab! Vårt uppdrag är att erbjuda alla invånare i Kronobergs län specialiserad psykiatrisk vård, rehabilitering och habilitering. Vården ska bedrivas i samverkan med andra aktörer inom och utanför Region Kronoberg, med sammanhållen vårdkedja och patientens delaktighet i fokus. Vi vill skapa goda förutsättningar för att våra patienter ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar i alla åldrar. När du kommer till oss möts du av ett stort engagemang - vi är helt enkelt mycket stolta över att jobba på habiliteringen! Det som gör att vi trivs extra bra är vår kultur. Den kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet och viljan att lära sig. Våra jobb är roliga, svåra och intressanta. Vi vill göra skillnad och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning. Hos oss får du möjligheten att kombinera teamarbete och självständigt arbete och lärande, alltid ur ett hälsoperspektiv. Vi tror på att främja människors starka sidor. Du får växa i din roll, det finns alltid saker att lära sig. Nu söker vi dig som vill jobba som kurator på vuxenhabiliteringen. Vuxenhabiliteringen vänder sig till personer i hela Kronobergs län med medfödda eller tidigt förvärvade funktionshinder. Patientkretsen inkluderar personer med varierande svårighetsgrad av autism, flerfunktionsnedsättningar, intellektuell funktionsnedsättning samt olika rörelsehinder. Vi jobbar i hela Kronobergs län. Nu söker vi två kuratorer till vårt team - en till Växjö och en till Ljungby. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som kurator på vuxenhabiliteringen arbetar du med att ge information om samhällets stöd och service, samt att kartlägga och bedöma ärenden. Du planerar habiliteringsinsatser och erbjuder råd och stödsamtal om funktionsnedsättning, både individuellt och i grupp, till patienten och dennes nätverk. Du handlägger även LSS-ärenden. I ditt arbete kommer du att samarbeta nära med patienternas anhöriga och andra instanser, såsom vårdgivare, myndigheter, skolor och regioner. Du ansvarar för journalföring, utfärdande av intyg, och deltar i förbättrings- och utvecklingsarbeten inom habiliteringen. Vi arbetar i tvärprofessionella team i nära samverkan med den enskilde och dennes nätverk. Vad erbjuder vi dig mer? I vår organisation är din utveckling viktig, både genom en bra introduktion och genom utbildning. Vi har en stor och stabil organisation i ryggen. Inte bara inom habiliteringen, utan hela Region Kronoberg. Det ger trygghet och öppnar möjligheter för din utveckling och karriär. Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ KVALIFIKATIONER Du som söker har: • socionomexamen • körkort, eftersom vi har uppdrag i olika delar av länet • engagemang och vilja att lära dig den habiliterande verksamheten Då arbetet till stor del sker teambaserat är det av vikt att du är relationsorienterad, har god samarbetsförmåga men också förmåga till självständigt arbete. Vi söker en strukturerad och målmedveten person som organiserar och planerar sitt arbete väl. Du bör kunna hantera stress på ett konstruktivt sätt och bibehålla lugnet även under press. Vi värdesätter att du är trygg i dig själv även när det är osäkert, att du står upp för dina åsikter, har modet att säga ifrån när det behövs och kan skilja på sak och person. Dessutom är det viktigt att du tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Vi ser det som meriterande om du: • är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator • har erfarenhet gällande personer med funktionsnedsättning • har erfarenhet av arbete inom LSS lagstiftning eller motsvarande. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV samt personligt brev - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker Under semesterperioder kan tillgängligheten för att svara på frågor vara lite begränsad. Du är varmt välkommen att mejla dina frågor till någon av nedanstående kontaktpersoner så svarar vi så snart vi kan. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Hjortsbergaskolan är en F-6-skola med fritidshem. Skolan ligger i Hjortsberga samhälle, ca 1 mil från Alvesta tätort och vi har sjön inpå knutarna. Vårt upptagningsområde är Hjortsberga samhälle och från byarna runt omkring, ca 85% av eleverna åker skolskjuts. Hjortsbergaskolan vill, i samarbete med vårdnadshavare, utveckla aktiva, kreativa, kompetenta och ansvarskännande individer. Vi ska vara en skola där varje elev ges möjlighet att utveckla sina egna förmågor, skapa de bästa förutsättningarna för att eleverna ska motiveras till lärande och erbjudas en trygg plats med god struktur och höga förväntningar. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare med inriktning mot fritidshem. Tjänsten innebär att arbeta med våra barn/elever som är på vårt fritidshem och skola. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor både på fritidshem och skola. Självklart är det viktigt att du skapar ett bra samarbete med barnen/eleverna och dess vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Grundläggande krav är att du innehar lärarexamen mot fritidshem, eller annan pedagogisk utbildning. Du ska ha ett stort intresse av att skapa positiva lärandemiljöer och en god undervisningskultur tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter också att du har god samarbetsförmåga samtidigt som det är viktigt att du har en egen drivkraft. Du ska vara social och ha lätt för att skapa goda relationer till elever, föräldrar och kollegor. Du ska vara strukturerad, tydlig och konsekvent med förmåga att ta egna initiativ med en stor portion av engagemang och flexibilitet. Du ser möjligheter istället för hinder, liksom vikten av barnen/elevernas inflytande över sin kunskapsutveckling där språk, lärande och identitet är av största betydelse för att eleven ska få möjlighet att utvecklas. Du ser det som självklart att skapa förutsättningar för alla elever så att de får en god utveckling i stimulerande miljö. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem och brinner för att arbeta med barns utveckling både under och efter skoldagen. Du kommer att vara en viktig del i vårt pedagogiska team där vi tillsammans arbetar för en meningsfull fritid, trygghet och lärande för elever i åk F6. Linnerydsskolan är en liten byskola, med ca 72 elever, Fritids Diamanten ligger på skolans område i en egen byggnad, vi har ca 45 elever inskrivna på fritids. I tjänsten ligger även rastaktiviteter, Du kommer vara ansvarig för dessa under dagens samtliga raster och du kommer vara den som ansvarar för · Planera och genomföra aktiviteter i enlighet med läroplanen för fritidshemmet · Stödja elevernas sociala och personliga utveckling · Dokumentera och följa upp verksamheten · Delta aktivt i skolans utvecklingsarbete Vi kommer erbjuda dig · Flexibla, drivande och engagerade kollegor · En skola där elevens bästa alltid står i centrum · Otrolig fin omgivning med mängder av möjligheter för ute aktiviteter KVALIFIKATIONER · Goda kunskaper om och förmåga att arbeta utifrån läroplanen för fritidshem och de styrdokument som styr verksamheten. · God samarbetsförmåga och vilja att aktivt bidra till ett positivt arbetsklimat. · Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. · Lärarlegitimation för fritidshem är ett krav för tillsvidareanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och anställning sker löpande. Jag har semester och återkommer onsdag vecka 32. Intervjuer planeras till torsdag och fredag vecka 32 ÖVRIGT Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad vid Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Välkommen med din ansökan!
Om jobbet SIMAB söker sotare, ventilationstekniker och lärlingar till Ljungby! Vi på SIMAB har nyligen tecknat ett sexårigt avtal med Ljungby kommun och söker nu både utbildade sotare, ventilationstekniker och dig som vill utbilda dig till sotare genom lärlings anställning. Hos oss får du en trygg anställning, stora utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats med hög yrkesstolthet! Om tjänsten Som sotare på SIMAB arbetar du med sotning och brandskyddsarbete i Ljungby kommun med omnejd. Du möter dagligen kunder och bidrar till en brandsäker miljö för både privatpersoner och företag. Vid lärlingsanställning arbetar du nära en utbildad handledare, får praktisk träning och möjlighet till vidareutbildning inom branschen. Vi erbjuder: Trygg anställning i ett väletablerat företag Kollektivavtal och schyssta villkor Möjlighet till utbildning och vidareutveckling inom sotning och ventilation Bra sammanhållning och professionella kollegor Vi söker dig som: Är utbildad sotare eller har erfarenhet inom branschen Eller: Vill bli lärling, har erfarenhet från hantverksyrken och är motiverad att lära dig ett nytt, viktigt yrke Har B-körkort Är serviceinriktad och trivs både med självständigt arbete och i team Om SIMAB SIMAB har avtal med 15 kommuner i Småland, Halland och Skåne och är en av de ledande aktörerna inom sotning och ventilation i södra Sverige. Förutom sotning driver vi en omfattande ventilationsverksamhet och samarbetar med kommuner, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Är du vår nästa sotare? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av SIMAB! Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Växjö. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Om tjänsten Vi söker nu en duktig svetsare till en av våra kunder i Åseda. Du kommer få en anställning direkt hos vår kund. Du kommer att arbeta som manuell svetsare i företagets produktion. Arbetat innebär att svetsa MIG/MAG i varierande material och storlekar. Arbetet utförs efter ritning. Du bör ha vana vid att läsa ritningar och dokumentera i affärssystem. Truckkörning kan förekomma. Teoretiskt och praktiskt prov kommer utföras innan anställning. Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid/2-skift Din profil Krav: - Minst 1 års erfarenhet av svetsning - Vana vid ritningsläsning - Kunskaper att svetsa i olika material - Datavana - Truckkort A2 - Traverskort Meriterande: - Erfarenhet av dokumentering i Monitor - Truckvana - Kökort B Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.
Välkommen till Attendo där du kan göra skillnad Attendo Åbovägen är ett naturnära äldreboende med 44 lägenheter fördelat på 4 enheter med respektive 11 kunder på varje enhet. En av våra enheter är en renodlad enhet för personer med demensdiagnos. Vi har en stor och fin trädgård med odlingsmöjlighet, ett solrum för att kunna drömma sig bort och hämta energi samt en stor gemensam matsal för fester och aktiviteter. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Beskrivning av tjänsten 1 tjänst som undersköterska med deltidsanställning till natten. Som undersköterska hos oss ansvarar du för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Rollen kräver att du har god samarbetsförmåga, du bör besitta en viss stresstålighet och kunna prioritera när förutsättningar ändras. Trygg i dig själv och kunna arbeta självständigt såväl som i grupp utifrån gemensamma principer och rutiner. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering. Vi söker dig med undersköterskeutbildning och som har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Körkort B (beroende på segment/tjänst) Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-08-03 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Agnes Johansson [email protected] Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
IKEA is on a constant journey to create a better everyday life for the many people by continuously reinvent ourselves as we continue to grow and develop to meet and exceed our customers’ needs. We will transform our digital capabilities, bringing core business processes, people, data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. We are now looking for a Data Scientist in Supply Chain Development, Data & Technology, Core Business Supply. Job Description As a Data Scientist, you will support the organisation in leveraging data. This you will do in many ways; by supporting business stakeholders in understanding the potential of and what is needed to unlock the power of data science, machine learning, and AI, by being engaged in the community of data scientists across the organisation, creating and disseminating best practices, frameworks, and accelerators across the organisation. We work in a modern cloud-based Azure environment, and you will be a part of the community continuously developing our data science, machine learning, and AI capabilities. You take your colleagues by the hand, and you constructively advise what is needed to enable efficient use of data to reach the organisation's goals. You are regularly involved in activities and meetings with stakeholders to determine large and small data opportunities and support teams regarding data and analytics. More specifically, in this role you will be accountable to: Create new insights and digital products within Supply by having data models and algorithms in place to enable prediction, optimization, and simulation. Aggregate and structure raw data into models, applying learning algorithms, interpret the results and deploy digital products. Perform all stages of advanced analytics, from exploring and blending data, to structure predictive data models and to draw insights and deployment. Drive continuous improvement, collaboration, and knowledge sharing of methodologies, tools, and materials across the Inter IKEA Data Science community and Inter IKEA at-large. Help ensure consistency by supporting the use of relevant development techniques, digital frameworks, and best practices. Collaborate and communicate with other parts of the organisation to understand needs of stakeholders and devise possible solutions. In this role, you will report to our Data & Analytics manager at IKEA Supply and work closely with the Data Science network of expertise. Leading towards increased uniformity and commonality, contributing to the Inter IKEA Digital framework and delivering on the needs of IKEA Supply. Are you looking for the challenge of your life? Come on board! Qualifications We’re doing some amazing things in IKEA Supply chain; therefore, we need some amazing people – this position is not an exception. To be successful in this role, we see that you have experience in building data models with a proven track record. We believe you can inspire, set and mobilize people towards objectives. You are curious and able to build relationships to establish strong trust between the Supply Data & Technology community and its stakeholders. You should also be able to make advanced technical solutions understood and embraced by both technical and non-technical co-workers. Leadership and business development experience from complex organisations is to your advantage. We expect you to have excellent knowledge of digital working methods, in particular project and program management, with the relevant experience and track record. You have knowledge of modern development and deployment techniques such as Agile, DevOps, and MLOps and a comprehensive understanding of statistical and machine learning, as well as data management and visualisation techniques. You have proficiency with an appropriate set of languages, technologies, and frameworks. Typical for this position are python, Databricks, and Azure, but any convertible or additional experiences are appreciated. Most likely you have a graduate degree or equivalent professional qualifications in e.g. statistics, computer science, mathematics, econometrics, physics, or related. Further, machine learning, operational research, forecasting, GenAI/LLM, and software engineering experience from big projects, or familiarity with IKEA or supply chain topics are meriting. You enjoy building a purposeful business by creating engaging and trustful relationships with colleagues, stakeholders, and business partners. As a person, you are appreciated for collaborative spirit and how you lead with strong focus on both technology and people. You create impact and inspiration regardless of function or formal reporting lines. The IKEA culture and values are crucial for our business and day to day work life. For you to thrive and grow with IKEA it’s important for us that you share our values! You can read more regarding our values and life at IKEA on our website www.ikea.com or just watch this video: https://bit.ly/ikea-what-if Additional information For any clarifications about the role, please reach out to Alexander Funcke, Data Science Leader, [email protected], or Robert Pernetun, IKEA Supply Data & Analytics Manager, [email protected]. This position is located in Älmhult or Malmö, Sweden. Please note that we do only handle applications in English and no applications coming in by email. We look forward to receiving your application at the latest 8th of August 2025. Due to vacation period pls be aware that response time might be a bit longer so have patience with us. You might have some questions about the recruitment process, and we are more than happy to answer those! Feel free to connect with the People & Culture Leader Dan Gustafsson at [email protected] At IKEA we believe that we’re better when we’re physically together for collaboration, dialogues and conversations. We believe in the power of human interactions; the informal chats, the energy, belonging and creativity generated by people being in the same place. Our approach is that we spend majority of our time in the IKEA workplace and with flexibility to work from home when relevant.
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Assistans AB SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Värmdö, Västervik, Örebro och med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker två kvinnliga personliga assistenter – Start omgående Vill du göra skillnad i någon annans vardag? Vi söker två engagerade personliga assistenter till vår uppdragsgivare, en kvinna med intellektuell funktionsvariation och balanssvårigheter som följd av en stroke. Hon förstår tal men har begränsad förmåga att uttrycka sig verbalt. Om rollen: Som personlig assistent kommer du att: Stötta vår uppdragsgivare i hennes dagliga liv och aktiviteter, både i hemmet och utanför. Vara ett tryggt stöd i vardagen och bidra till att skapa en meningsfull och harmonisk tillvaro. Om dig: Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med personer med autismliknande funktionsvariationer. Talar svenska, serbiska eller bosniska, eftersom vår uppdragsgivare har en anknytning till Bosnien. Är ansvarstagande, lyhörd och empatisk, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Meriterande om du har tillgång till egen Bil, B-körkort. Tidigare erfarenhet av autism liknande tillstånd. Arbetstider: Tiderna är förlagda Mån - Fre 7-15, 15-22 och 22-07. Helgerna arbetar man 07-17 och 17-07. Om SAAND Assistans: SAAND Assistans är ett företag med lång erfarenhet av att erbjuda personligt anpassade lösningar och skapa trygga arbetsförhållanden för våra assistenter. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår engagerade och omtänksamma arbetsgemenskap. Vi erbjuder; · Individuell lönesättning · Friskvård · Kompetensutveckling. Välkommen in med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1151 jobb