Få ett arbete du älskar
Ledarskap Hub Sweden AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till MedialVagledning.nu. Hos oss får du möjlighet att starta din egen verksamhet och stöd på vägen så du kan driva den. Vi ger intuitiv och medial vägledning genom att läsa av dina energier på avstånd och se grundorsaken till människors problem till arbetslöshet, skillsmässor, livskriser, ohälsa, svårighet att komma igång eller få kunder, relationsproblem osv. Vi arbetar så igenom att vi skannar av dig innan vi pratas vid via telefon genom våra mediala och intuitiva gåvor. Du berättar bara grundproblem till varför du söker hjälp. Vi kan också ibland förmedla information och meddelande från dina nära och kära som är på andra sidan. Vi som är bakom organisationen är utbildade inom olika område, bland annat doktorer inom medicin, vägledning, coachning, studie och karriärvägledning, affärscoachning, ljudhealing och livsvägledning. Vi har +20 års erfarenhet med vägledning inom alla livsområde och kan snabbt identifiera grundorsaken till olika problem samt hjälpa våra kunder med att lösa upp trauma, blockeringar, svårigheter, lidande, värk och andra saker som håller dem kvar där de befinner sig, utan att få de pengar, överflöde, lycka, kärlek, hälsa de förtjänar. Tillsammans med vägledningen lär vi våra klienter kunskap så de kan faktiskt göra de förändringar i hela deras system (kroppen, sinnen och själen) vid ögonblicket. Läs gärna flertal recensioner på vår sida www.medialvagledning.nu ** Är du med vår kurs EMC2 (energi mästerskapskurs) eller är medlem i vår klinik online (månadsprenumeration) kan du ha tillgång till våra Zoom samtal där vi tar upp verkliga fall och svårigheter du har och arbetar genom att stärka dina svagheter samt din intuition och perception. När du går vår utbildning online på EMC2 lär du även dig djupare kunskaper och att bemästra själv-ledarskap - vilket kan ta dig framåt i livet på olika sätt, fatta bättre beslut, lösa upp egna trauma samt lära dig hjälpa andra på ett mer effektivt och intuitivt sätt än andra kurser som finns där ute som inte kan generera resultat vid ögonblicket. Du kan söka kursen här: https://com.medialvagledning.nu/produkt/emc2-energy-master-course-enrollment/ ** Om du är antagen är du med oss under 6 månader samt ha tillgång till kunskapsbiblioketet med +100 videos och kan ansöka om en coaching certifiering från oss. Du kan därefter även starta din egen verksamhet samt integrera kunskaper i vilket arbete eller karriärsrikning du väljer. ** Vi ska snart stänga anmälningen för 2025. ** Du kan också boka vägledning via e-mail med oss (https://com.medialvagledning.nu/produkt/medial-vagledning-via-e-mail-guidance-via-e-mail/) ** Vill du vara med vår online klinik kan du ansöka här https://com.medialvagledning.nu/medlemskapskonto/member/ och få hjälp varje månad med vägledning via Zoom samt tillgång till videomaterial, aktiveringar och verktyg som du kan stärka din intuition, perception, fysiska förmågor samt andra gåvor.

31 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
CE-chaufförer – Dagdistribution av livsmedel
Jobwise AB
Lastbilsförare m.fl.

Om rollen Vi söker nu en ansvarstagande och engagerad CE-chaufför som vill arbeta med dagdistribution av livsmedel. Tjänsten är på heltid och förväntas starta i slutet av våren. Arbetstiderna är förlagda dagtid enligt ett rullande schema, där helgarbete förekommer. Besitter du en stark arbetsmoral, är självgående och trevlig gentemot kollegor och kunder? Då passar du utmärkt för denna roll som erbjuder en stabil arbetsmiljö och möjligheter till personlig utveckling inom transportbranschen. Våra hjärtan slår extra hårt för transportbranschen och vi har många anställda chaufförer. I videoklippet (om du klickat in dig på vår annons) får du veta mer om vad våra chaufförer tycker om oss som arbetsgivare. Arbetsbeskrivning Korta och långa körningar Distribution med 5–9 stopp till butiker och terminaler Backning och lossning vid butik Kundkontakt och service genom hela arbetsdagen Våra kompetenskrav CE behörighet Yrkeskompetensbevis (YKB) Digitalt förarkort Truckkort Behärska svenska i tal och skrift Detta är även meriterande Erfarenhet av körning och backning med lastbil och släp, gärna till butiker och terminaler Erfarenhet av livsmedelstransporter och hantering av kylaggregat Erfarenhet av balkning och/eller dubbelplan Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Sfi-lärare Växjö
Merit Utbildning Malmö AB
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Är du intresserad av att bli en viktig resurs för nyanlända på deras olika vägar mot arbete och delaktighet i samhället? Är du intresserad av att arbeta flexibelt med nya arbetssätt med till exempel sfi i digital lärplattform och med metoder som utgår från riktigt deltagarinflytande? Är du också intresserad av att driva pedagogiskt utvecklingsarbete, att arbeta i ett team med andra och att lära med och av andra så tycker vi att du ska söka tjänsten som sfi-lärare på Merit. Vi söker dig som • är kreativ, öppen och har ett stort driv och engagemang • har kunskap om sfi och vuxenutbildning • har tankar och idéer om nyanländas etablering • är behörig lärare i sfi eller legitimerad lärare med intresse av att läsa in ämnet svenska som andraspråk Merit AB är ett företag som drivs av pedagoger. Ca 80 lärare och coacher är anställda på Merit och vi är i dagsläget verksamma i Malmö, Landskrona, Helsingborg, Arlöv och Växjö. Våra olika utbildningar har ett och samma övergripande syfte - att förbereda för och leda till arbete. Alla insatser på Merit utgår från varje persons drivkrafter, erfarenheter och kompetenser för att motivera och snabba på inlärningen. Merit genomför olika typer av utbildningar som Arbetsinriktad sfi, Yrkessvenska, Hotell-trainee och Stöd och matchning. Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Handledare i Karriärvägledning
Merit Utbildning Malmö AB
Studie- och yrkesvägledare

Vi söker en resultatinriktad handledare till Merits Karriärvägledning. Karriärvägledningen ska ge deltagaren ökade insikter om sin väg till utbildning och arbete efter individuella förutsättningar. Karriärvägledningen ska på lång sikt bidra till kompetensförsörjning och förbättrad matchning på arbetsmarknaden samt motverka en könsuppdelad arbetsmarknad. Vi söker dig som kan vägleda och matcha, är nyskapande och har ett stort driv! Vi söker dig som har: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar rekrytering omställningsarbete för arbetssökande studie- och yrkesvägledning handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi karriärvägledning Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank i Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

27 mars 2025
Sista ansökan:
13 september 2025
Kundservicemedarbetare till DHL Freight med startdatum 7/4
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 7/4 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 7/4 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Språkcoach - Extrajobb för språkentusiaster i Växjö
SpeakCharlie AB
Grundskollärare

Har du ett brinnande intresse för språk, pedagogik och integration? Då vill vi komma i kontakt med dig! Vi på SpeakCharlie har siktet inställt på att förbättra integrationen för internationella talanger i Sverige. Det här gör vi genom att erbjuda skräddarsydda kurser i det svenska språket och svensk kultur. Just nu förstärker vi utbildningsteamet i Växjö och söker dig som vill använda och utveckla dina kunskaper inom pedagogik, retorik och ledarskap. Om rollen Som språkcoach hos oss får du utbilda och coacha internationell talang i det svenska språket och samtidigt guida dem genom vardags- och arbetslivet i Sverige på ett engagerat och kreativt sätt. Vi erbjuder både grupp- och privatkurser genom klassrumsbaserad undervisning. En eller flera gånger i veckan träffar du dina deltagare på våra kunders kontor och hjälper dem att lära sig svenska med hjälp av vårt skräddarsydda material. En standardkurs hos oss är 16 lektioner à 90 minuter. Förfrågan för nya kurser förmedlas smidigt via vår kursportal där du enkelt anmäler intresse på de kurser som passar dig och som du har möjlighet att fullfölja från start till slut. Arbetet är flexibelt och på timbasis, och passar därför utmärkt för dig som har någon annan huvudsaklig sysselsättning. För att förtydliga är detta således ett extrajobb där arbetstiderna oftast ligger måndag-fredag inom kl. 8-17. Som start brukar vi rekommendera att börja med två kurser för att komma in i rollen på ett bra sätt, vilket innebär 2-4 lektioner i veckan. Vem är du? Vi söker dig som har passion för att lära ut och ett nyfiket förhållningssätt. Du har god problemlösningsförmåga och gillar att vara kreativ i ditt arbete. Vi ser att du har svenska som modersmål, och mycket goda kunskaper i engelska. Meriterande är avslutad eller pågående utbildning inom exempelvis lingvistik, språk, pedagogik, eller retorik. Har du erfarenhet av att bo och/eller resa i olika länder samt erfarenhet av att själv ha studerat flera språk kommer det att vara till din fördel i tjänsten. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi just nu söker språkcoacher till alla kommande spännande uppdrag. Varmt välkommen med din ansökan!

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Timvikarier till Linné Hemvård Ljungby
Linné Omsorg AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Timvikarie med hjärtat på rätt ställe? Vi söker dig till Linné Hemvård i Ljungby! Vill du ha ett meningsfullt jobb där du varje dag får göra skillnad för någon annan? Nu söker vi timvikarier med körkort och erfarenhet från hemtjänsten till vår verksamhet i Ljungby. Hos oss får du jobba tillsammans med engagerade kollegor i ett företag som värdesätter trygghet, samhörighet och omtanke. Om Linné HemvårdHos oss gör våra medarbetare skillnad – varje dag. Vi är Kronobergs största privata aktör inom hemtjänst och hemsjukvård med verksamhet i Växjö, Ljungby, Värnamo och Gislaved. Våra tre kärnvärden – enkel kommunikation, samhörighet och omsorg på individens villkor – genomsyrar allt vi gör. Vi levererar inte bara omsorg – vi skapar livskvalitet. Om tjänstenSom timvikarie på Linné Hemvård i Ljungby får du en varierad arbetsdag med mycket eget ansvar. Ditt uppdrag är att hjälpa våra omsorgstagare med både omvårdnad och serviceinsatser i hemmet. Du arbetar självständigt men har alltid ett team i ryggen. Arbetsuppgifter kan bland annat vara: Personlig omvårdnad och hygien Hjälp med måltider, städning och inköp Social samvaro och trygghet Dokumentation och kommunikation med teamet Arbetstider: Dag, kväll och helg vid behov Start: Enligt överenskommelse Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet från hemtjänsten Har B-körkort och kan cykla Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Är trygg, självgående, positiv och serviceinriktad Gillar att arbeta med människor och bidra till deras trygghet i vardagen Krav: Utdrag ur belastningsregistret Det här får du hos oss: Lön enligt kollektivavtal Friskvårdsbidrag Möjlighet till utbildning och utveckling Ett viktigt jobb där du gör skillnad – varje dag Personalaktiviteter och en gemenskap som värmer Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – intervjuer sker löpande! Rekryteringen sker i samarbete med WorkForce. Anställning sker direkt hos Linné Hemvård. Vi ser fram emot att höra från dig!

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank i Åseda
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. Rollen utgår från vårt kontor i Åseda. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. För den här rollen är det nödvändigt att du från anställningens start har möjlighet att delta i upplärning och onboarding i sin helhet för att kunna bli självständig i arbetsrollen. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har ett eget driv Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

25 mars 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Intresseanmälan timvikarie anpassad skola
Markaryds kommun
Barnskötare

Välkommen till utbildnings- och Kulturförvaltningen! Vill du jobba i en engagerad och tillitsfull organisation är vi på Anpassad grundskola något för dig! Vi söker dig som vill vara vikarie hos oss när behovet finns. Hos oss kommer du att arbeta tillsammans med klasslärare med möjlighet mot att öka elevernas kunskapsutveckling. Du ingår i ett arbetslag med ansvar för ca 5-6 elever tillsammans med lärarkollegor och elevassistenter. Våra elever läser utifrån Anpassade grundskolan kursplaner där de flesta läser ämnesområden. På skolan finns lärare, specialpedagog och erfaret kollegium som kommer att stötta upp dig om behov finns. Vi söker vikarier som gärna har erfarenhet av lågaffektivt bemötande och som har ett engagemang för att arbeta inom Anpassade grundskolan. I arbetsuppgifterna ingår både att vara med eleverna under skoldagen men även vara på fritids under morgon och eftermiddag. Hos oss möter du ett stort engagemang där du hela tiden får utvecklas tillsammans med härliga kollegor. Om du vill utveckla och utvecklas, finns det egentligen ingen anledning till att du inte arbeta i Markaryds kommun. Välkommen! Vilka är vi? Tillsammans gör vi varandra bättre – det är vår värdegrund och vi tar den på allvar. Hos oss möter du kompetenta kollegor och engagerade chefer som tror på styrkebaserat och systemiskt ledarskap. Som medarbetare hos oss kommer du möta en positiv och välkomnande stämning. Vi kommer att tro på dig, stötta dig i ditt uppdrag och ha kul när vi tillsammans utvecklar verksamheten vidare. Vi behöver din kompetens, erfarenhet och energi i arbetet! Ditt nya jobb Som timvikarie inom anpassad skola kan du erbjudas arbete vid kort varsel och i olika delar av kommunen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med övrig personal. Vem är du? För oss är det viktigt att du har ett stort hjärta, driv och engagemang för våra barn, ungdomar, vårdnadshavare och pedagoger. Du har god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och samverkansparter. Du är också flexibel och lösningsorienterad i förhållande till verksamhetens skiftande behov.  Dina kvalifikationer Vi söker dig som är fyllda 18 år och det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom fritidshem, anpassad skola, skola och förskola. Som person är du social, empatisk, initiativrik och du ska kunna arbeta både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Bra att veta Skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) Tjänsten tillsätts under förutsättning att sökande motsvarar önskade kvalifikationer och personlig lämplighet. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Under rekryteringsprocessen undanber sig Markaryds kommun kontakt med mediesäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

25 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025