Vi söker en vikarie för rollen som kommunikationschef, med ansvar att leda och utveckla kommunikationsavdelningen. Avdelningen är en del av en större organisation och arbetar med både intern och extern kommunikation. En nyligen genomförd granskning har identifierat förbättringsmöjligheter för att göra arbetet mer effektivt och ändamålsenligt. Huvudfokus ligger på att definiera avdelningens roll, säkerställa att rätt kompetens finns på plats samt stärka förtroendet inom organisationen. Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för avdelningen, där särskild tonvikt läggs vid förändringsledning för att genomföra rekommenderade förbättringar utifrån granskningsrapporten. Resultaten från granskningen har kommunicerats med ledningen för att säkerställa fortsatt utveckling inom kommunikationsområdet. Rollen innebär också ett formellt chefsansvar, med uppdraget att driva och utveckla både strategiska och operativa kommunikationsinsatser. Förväntningen är att förändringsarbetet ska leda till en välfungerande och effektiv organisation, där uppdraget omfattar både strategiska beslut och det dagliga operativa arbetet inom kommunikationsområdet. Obligatoriska kvalifikationer: • Minst fem års erfarenhet av att leda team och verksamhet.• Dokumenterad erfarenhet av att genomföra förändringsprocesser och skapa en effektiv verksamhet som möter organisationens mål.• Bevisad kompetens inom både strategiskt och operativt kommunikationsarbete.• Relevant högre utbildning inom journalistik, kommunikation eller ett liknande område. Meriterande erfarenheter: • Erfarenhet av att arbeta i komplexa organisationer, såsom offentlig sektor. Tillträde och ansökan: Omfattning:100% eller enligt överenskommelse.Startdatum: 2025-02-17Slutdatum: 2025-12-31. Möjlighet till förlängningAnsök senast:2025-01-28Hybrid arbete: JaOrt: VäxjöKontaktperson: 079 00 627 11 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vi växer och behöver förstärkning med en elkonstruktör inom avbrottsfri kraft. Som elkonstruktör har du ett övergripande systemansvar för våra motordrivsystem inom avbrottsfri kraft. Du kommer arbeta med beredning, design och utveckling av kundanpassade motordrivsystem inom avbrottsfri kraft. Du ingår i ett team som idag består av 10 personer. Vi har stor variation inom våra utvecklingsuppdrag, allt från kortare insatser till längre projekt. Arbetsuppgifter Kundunika projekt, från offert till leverans. Delta i vidareutveckling av strömförsörjningssystem. Tekniskt stöd internt och externt i säljprocessen. Samarbeta i projektform med interna och externa resurser. Teknisk systemägare. Kvalifikationer Vi tror att du har civilingenjörs/masterutbildning inom el eller elektroteknik, helst med kraftelektronikinriktning alternativt högskoleingenjör med relevant arbetserfarenhet. Du har god kompetens inom kraft- och elektronikområdet, samt ett gediget teknikintresse. Som person behöver du vara noggrann och kunna arbeta efter uppsatta tidsramar, både individuellt och i grupp.Vi ser gärna att du kommer från liknande verksamhet eller bransch inom elkonstruktion eller utveckling. Vidare har du har goda kunskaper i engelska, bra datorvana, körkort B och gärna erfarenhet från simuleringsverktyg och CAD. Om oss KraftPowercon har en stadigt växande verksamhet med en platt organisation och korta beslutsvägar. Vi är ett välrenommerat företag med stora internationella kunder Vi har tillverkning i Växjö, Surte, Kina och Indien och arbetar med avbrottsfri kraft, likriktare för vattenrening, ytbehandling och luftrening. Du hittar ossi ljusa och fräscha lokaler centralt på Västra Industriområdet i expansiva Växjö. Läs mer om oss: www.kraftpowercon.com
Vi växer och söker nya kollegor!Vill du vara en del av ett framgångsrikt team som brinner för att leverera högsta kundnöjdhet? Då har vi jobbet för dig! Om rollenSom bilförsäljare hos oss kommer du att ansvara för försäljningen av begagnade bilar och vara en nyckelperson i att skapa långsiktiga kundrelationer. Du guidar kunder genom hela köpprocessen – från behovsanalys och provkörning till avslut och leverans. Utöver försäljning av bilar kommer du även att erbjuda finansiering, försäkringar och serviceavtal, vilket ger dig möjlighet att påverka din egen prestation och belöning. Vi söker dig som: Är serviceinriktad och trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Har ett starkt driv och förmågan att skapa förtroende hos kunder. Är strukturerad och van att arbeta självständigt såväl som i team. Har B-körkort. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande arbetsplats i en dynamisk bransch. Goda möjligheter till personlig utveckling och vidareutbildning. En fast månadslön med prestations bonus. Ett trevligt och sammansvetsat team som stöttar varandra för att nå framgång och uppsatta mål. Ansök idag!Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till oss redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas snabbt, så vänta inte med att söka! Vi utför alltid bakgrundskontroll. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för bilar och försäljning. Välkommen till oss!
Sommarjobb som gör skillnad – Bli en del av Linné Hemvård i Ljungby! Vill du ha ett sommarjobb där du verkligen gör skillnad i andra människors liv? Vi söker engagerade sommarvikarier till vår verksamhet i Ljungby för perioden 1 juni – 31 augusti. Hos oss får du en meningsfull vardag och möjligheten att sprida trygghet och glädje till våra omsorgstagare. Med en gedigen introduktion ger vi dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll! Om Linné HemvårdVåra medarbetare gör skillnad – varje dag.Linné Hemvård är en av Kronobergs största privata aktörer inom hemtjänst och hemsjukvård, med verksamheter i Växjö, Ljungby och Värnamo. Vi arbetar efter våra tre kärnvärden: Enkel kommunikation. Samhörighet. På individens villkor. Hos oss får du vara en del av ett team som arbetar med omtanke, kvalitet och engagemang för att skapa trygghet och livskvalitet för våra omsorgstagare. Om tjänstenSom sommarvikarie hos Linné Hemvård blir du en viktig del av våra omsorgstagares vardag. Arbetsuppgifterna inkluderar: Omvårdnad och serviceinsatser i hemmet. Delegerade medicinska uppgifter, som att ge läkemedel och insulin. Att skapa trygghet och glädje genom ett vänligt och respektfullt bemötande. Arbetstider: Varierande tider (morgon 7-16, kväll 13-22).Period: 1 juni – 31 augusti. Vi söker dig som: Vill ha ett sommarjobb som gör skillnad. Är 18 år eller äldre och kan cykla. (B-körkort är meriterande). Har pågående utbildning inom Hälso- och sjukvård (meriterande men ej krav). Har god svenska i både tal och skrift. Är social, självständig och tar egna initiativ. Krav: Utdrag från belastningsregistret. Det här får du hos oss: Lön enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och roliga personalaktiviteter. Utbildning och möjlighet till personlig utveckling. Ett sommarjobb där du gör skillnad för andra – varje dag. Möjlighet till timvikariat eller deltidstjänst efter sommaren. Är du redo att bli en del av Linné Hemvård? Ansök redan idag via vår karriärsida – intervjuer sker löpande! Rekryteringsprocessen hanteras av Workforce, och du blir anställd av Linné Hemvård. Varmt välkommen till oss i Ljungby!
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Verkstadschef på vår anläggning i Ljungby. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom Verkstadschef ansvar du för den dagliga driften och har det övergripande ansvaret över verkstaden. I rollen kommer du tillsammans med ditt team skapa en effektiv och trygg arbetsplats genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa bra förutsättningar för bra kundnöjdhet, kostnadseffektivitet, intäkter samt produktivitet inom service/eftermarknad och verkstad. Vidare ansvarar Verkstadschefen för attarbetsmarknadsavtal samt skydds- och arbetsmiljölagar följs, samt att uppsatta kvalitetsmål nås. Stort fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - allt från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, till utveckling- och engagemang av personal och lönesättning.Nyckelkompetenser/förmågor:Du motiveras av utmaningar och har en stark drivkraft som gör att du trivs i en roll där du får utveckla och ta ansvar. Du har förmågan att inspirera och leda andra med entusiasm, och du vet hur man skapar en stark teamkänsla. Dessutom har du ett genuint intresse för att förbättra processer och rutiner samt utveckla dina medarbetare, vilket gör att du ständigt strävar efter att höja både teamets och verkstadens prestationer. Vi ser även att du har: Ett par års erfarenhet av bilbranschen och en chefsroll Goda allmänna datorkunskaper, gärnaav affärssystemet Kobra B-körkort Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten. Om du har en fordonsteknisk utbildning ellertidigare arbetatsom Verkstadschef är det ett stort plus! Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Är du en affärsorienterad person med en stark analytisk förmåga som drivs av utveckling och effektivisering? Har du erfarenhet av framgångsrikt förändringsarbete och lockas av möjligheten att vara med och driva utveckling i ett expansivt företag och en expansiv bransch? Då kan rollen som Business Controller på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. ProfilGruppen är ett svenskt, noterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. Idag har koncernen cirka 540 medarbetare, med huvudkontor i småländska Åseda och omsättningen uppgår till cirka 2,5 miljarder svenska kronor. OM ROLLENSom Business Controller har du en nyckelposition i ProfilGruppens nya organisation. Du ansvarar för ett av bolagets två verksamhetsområden och fokuserar primärt på att driva utveckling genom att analysera, förbättra och förändra inom ditt område. Som Business Controller kommer du bland annat att: Driva förändringsarbete i syfte att öka effektiviteten med fokus på produktion, försäljning och inköp. Stödja verksamheten med ekonomisk analys, uppföljning och strategiska rekommendationer för att optimera lönsamhet och effektivitet. Ansvara för att utveckla, övervaka och uppdatera finansiella prognoser och säkerställa att verksamheten följer fastställda planer. Sammanställa och kommunicera viktiga nyckeltal för att ge en tydlig bild över områdets ekonomiska hälsa. Verka som projektstöd för att till exempel stärka investeringsprojekt samt ansvaraför att uppdatera kalkyler och säkerställa att de ger en rättvisande bild. Bidra med rekommendationer till beslut, dels till ditt verksamhetsområde, dels till CFO och VD. Som Business Controller arbetar du tvärfunktionellt mot försäljning, produktion, logistik, inköp och har ett nära samarbete med andra controllers. Du utgår från huvudkontoret i Åseda och rapporterar till CFO. Rollen har ett tydligt mål men är ny vilket innebär att du erbjuds stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. DIN PROFILVi söker dig med erfarenhet från ledande affärsnära roller med resultatansvar. Du är van att arbeta i omfattande förändringsprojekt och din affärsorienterade profil tillsammans med ditt mod och driv att fullfölja förändringar och förbättringar är givna nycklar till framgång i denna nya roll. Från tidigare roller har du utvecklat en mycket god analytisk förmåga ochdu är van att arbeta med analys och kalkyl i produktionsmiljö. En högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande är ett krav och en bakgrund som produktionscontroller är meriterande. Språkmässigt har du goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt. ANSÖKANHoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en erfaren undersköterska som drivs av utveckling och som vill bidra till att hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Att arbeta hos oss ger dig en möjlighet att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Södra Järnvägsgatan i Växjö får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta nära verksamhetschefen och tillsammans med planansvariga så är det vi som får verksamheten att fungera och utvecklas.I verksamheten finns förutom dig som gruppledare,tre planansvariga samt omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut, sjukgymnast,aktivitetsansvarig och verksamhetschef. Exempel på arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga planeringen och fördelningen av arbetsuppgifter inom boendet, samt säkerställa att bemanningen är optimal och i enlighet med verksamhetens behov Ge stöd och vägledning till omvårdnadspersonal i deras dagliga arbete, lösa problem som uppstår samt säkerställa att arbetsrutiner och riktlinjer följs Ansvara för att dokumentation av vård- och omsorgsinsatser är korrekt och uppdaterad, samt delta i vårdplanering och samverkan med sjuksköterskor och annan personal för att säkerställa hög kvalitet i omsorgen Om anställningen Tjänsten är en dagtidstjänst måndag-fredag. Tjänstgöringsgraden är 90% i dagsläget. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För att trivas i rollen som gruppledare behöver du tycka omutvecklingsarbete samt vilja delta aktivti vår utvecklingsprocess genom att kombinera ledarskap med med att vara en tydlig förebild i omvårdnadsarbetet.Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en förmåga att se helheten och du har engod förmåga att ta egna initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska eller annan relevant utbildning som t.ex beteendevetare Har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg Erfarenhet av att arbeta med digitala verksamhetssystem Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av liknande arbete Erfarenhet av att leda En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Patrik Wilhelmsson, 010-4580599, [email protected]
Stationstekniker Just nu söker vi tekniker med stationskompetens till vår stationsverksamhet i Växjö.Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i par tillsammans med andra tekniker inom ett dynamiskt team bestående av apparatspecialister, reläprovare och projektledare. Du rapporterar till avdelningschefen och är hemstationerad. Arbetet är självständigt, fokuserat inom ett område och med stort tekniskt innehåll. Beredskap kan ingå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: Provning, drift, service och underhåll inom lokalnätsstations-, regionnätsstationer och industrianläggningar 0.4 – 130 kV Kopplingsarbeten Underhåll på HSP och LSP apparater, brytare, frånskiljare, jorddon, transformatorer, kondensatorbatterier och likströmssystem Entreprenader stationer/ställverk Utförande av uppdrag på ett säkert, affärsmässigt och lönsamt sätt Vem är du? Du har en avslutad gymnasieutbildning inom elprogram alternativt KY- eller högskoleutbildning med inriktning el/elkraft eller motsvarande. Vi ser det som en merit om du har tidigare erfarenhet av elkraftsentreprenader eller underhåll. Du har relevant arbetslivserfarenhet och teknisk kompetens inom lokal-, och eller regionnätsstationer och ställverk, omkopplingar i ställverk samt installationer i dessa miljöer. Vidare kan du läsa och justera teknisk dokumentation och ritningar och har en viss erfarenhet av provning i fält. Det är meriterande att du är utbildad och van att arbeta enligt ESA vid kopplingsarbete inom elanläggningar. Du har även god kunskap och erfarenhet inom felsökningsarbeten. Som person har du förmåga att kommunicera rakt och tydligt, med en väl utvecklad social förmåga. Noggrannhet och god struktur är viktiga egenskaper för att lyckas i arbetet. Du har också en mycket god förmåga att arbeta självständigt och i grupp samt är initiativtagande, beslutsam och lösningsinriktad. För att uppfylla kravprofilen för tjänsten är det också ett krav att du sätter din egen och andras säkerhet främst. B-körkort är ett krav och du talar och skriver svenska flytande. Krav B-körkort är ett krav. Du talar och skriver svenska flytande. Vårt erbjudande Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är ett företag med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade och vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder: Inspirerande, trevliga och professionella kollegor inom ditt arbetsområde Delaktighet, kompetensutveckling, fokus och tydliga mål Attraktiva medarbetarförmåner Lokalt ansvar och mandat Frihet under ansvar Stimulerande arbetsmiljö Arbete med den senaste tekniken och att utveckla hållbara lösningar till det nya energisamhället Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Henrik Blomdahl på telefonnummer 0706-183682. Stämmer ovanstående in på dig så tveka inte utan skicka in din ansökan idag! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Facklig kontakt Anders Kristiansson, 0705-91 67 89 (SEF) Om oss ONE Nordic är ett av Sveriges ledande företag inom el-infrastruktur. Vi finns på 40 orter i Sverige och servar landets elbolag. Vi utför stora och små entreprenader inom el för industrin och sköter belysning och trafiksignaler i många av landets större städer. Med våra medarbetare har vi marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi brukar säga att vi ser till att elen når både hushållen och industrin, nu och i framtiden. Det är vi som bygger Sveriges hållbara energisamhälle! Varmt välkommen att söka något av våra lediga jobb. Läs mer på www.one-nordic.se.
Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill jobba som barnskötare på vår förskola Skogsbacken i Hovmantorp. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som barnskötare på Norlandia Förskolor ? Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia Förskolor riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. Du som barnskötare är drivande i att jobba med hållbarhetsfrågor via våra koncept som är en del av läroplanen. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen men också för dig som vuxen. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. Du har ett mycket gott förhållningssätt till barn, föräldrar och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Vi vill vara en lärande organisation där du som barnskötare förväntas lära och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga samt att du tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje. Vi tillbringar stor del av våra dagar utomhus där vi både bedriver undervisning samt äter god hemlagad mat. Läs mer om våra koncept här. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad i barns liv. Vi ser gärna att du har lätt att samarbeta med andra samt har en förmåga att vara flexibel och lyhörd för att anpassa efter barnens behov. Kvalifikationer: Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning eller pågående utbildning som barnskötare Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom förskola Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Du har goda kunskaper om läroplanens innehåll och känner att du kan bidra till verksamhetsutveckling tillsammans med kollegor i ett kollegialt lärande. Du har goda kunskaper i Office365 Om förskolan Skogsbacken Skogsbackens förskola ligger i Hovmantorp där vi har skogen som närmsta granne. Förskolan är i dag i ett uppstartsläge och detta innebären unik chans för dig att vara med och skapa en förskola i världsklass. Du behöver vara intresserad och djur och natur då detta är hörnstenarna i vår vardag på förskolan. Har du dessutom erfarenhet inom utomhuspedagogikär det meriterande. Till Hovmantorp är det bra kommunikationsmöjligheter både från Kalmar samt Växjö. Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Norlandia förskolor erbjuder vi dig kompetensutveckling varje termin utifrån förskolans prioriterade mål och satsningar. Du får ta del av våra unika koncept, kompetensutvecklingsdagar på förskolan, centrala insatser samt genom utbud i vår digitala lärplattform. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid samt en kväll i månaden Tillträde: Snarast Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:Snarast Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: E-postadress: [email protected] Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsidahär. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du göra världen bättre genom att utveckla hållbara energilösningar tillsammans med oss? Ända sedan starten 1952 har vi arbetat engagerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar NIBE en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Det är vi stolta över. Vi erbjuder en familjär känsla, där vägen mot beslut är kort och nytänkandet stort. Tillsammans ser vi till att både du och företaget trivs och utvecklas! Nu söker vi en Solution Architect ERP till vår grupp som utvecklar informationssystem. Vi är idag 11 personer som jobbar med att ständigt vara i framkant avseende systemstöd för planering, produktion, logistik, försäljning och övriga funktioner inom bolagen i koncernen. Om rollen: I rollen som Solution Architect arbetar du nära vår verksamhet och våra processer och driver dialogen om verksamhetens behov och krav av stöd från vår ERP-lösning Infor/ XA. Du är involverad i hela processen, från krav och design till införande och utbildning och agerar länk mellan verksamhet och utveckling. Som Solution Architect har du helhetssyn och du jobbar med frågeställningar kopplade till bla kravhantering, förvaltningsbarhet, tillgänglighet, och integrationer. IBM är vår primära plattform och vi använder oss av den senaste versionen av RPG och CL-programmering, men även Java. Tillsammans har vi ett viktigt uppdrag i att modernisera vårt mest centrala system! Dina kollegor är ett gäng kompetenta, prestigelösa och välkomnande individer. Om dig: Vi söker dig som har en god förståelse för både verksamhet och teknik och som gillar att utveckla lösningar i syfte att leverera hög funktionalitet och tillgänglighet för användare och kunder. Du är en duktig kommunikatör och van vid att tolka och förmedla krav som du omsätter till design. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i ett tillverkande bolag. För oss är det viktigt att du förstår såväl teknik som processer. Om du har jobbat med ERP-lösningar tidigare är det meriterande, men du kan också ha jobbat nära verksamhetsnära med andra applikationer. Du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. Några röster om hur det är att jobba på Nibe: ”Jag trivs väldigt bra med kollegorna och alla är väldigt trevliga. NIBE-andan är ett stort plus, med en massa kollegor som bryr sig om en och alltid gör sitt bästa.” Simon Wictorsson, webbutvecklare "NIBE spelar en viktig roll för den gröna omställningen i världen, och att jag får vara en del av detta känns fantastiskt." Hanna Kristensson, projektledare Information: I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz på: [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och konfidentiellt. Varmt välkommen! Placering: Markaryd Fakta om NIBE NIBE AB är en modern och framgångsrik industri med en omsättning på drygt 5 miljarder kr/år med drygt 1450 anställda i Markaryd. NIBE tillhör de marknadsledande i Europa med ett produktsortiment som består av marknadens bredaste program av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, braskaminer mm. NIBE AB ingår i det börsnoterade NIBE Industrier som har en omsättning på cirka 40 miljarder kr och mer än 21 000 anställda i över 30 länder. Sökord: Solution Architect ERP, lösningsarkitekt, requirement management, ERP, lösningsdesign, Infor XA, IBM iSeries, RPG, CL, AS400, produktion, manufacturing, industrial production, logistik, logistics
Välj ett jobb för att visa detaljer