CNC-operatör till Ebbemåla Mekanisk Verkstad i Ryd Vill du jobba i en toppmodern maskinpark hos ett företag som månar om sina anställda, erbjuder frihet att styra ditt arbete och ger dig möjlighet att växa i din roll? Då kan detta jobbet vara något för dig! ARBETSUPPGIFTER Som CNC-operatör hos oss kommer du att: Programmera, ställa och köra CNC styrda fräsar och svarvar för att tillverka högkvalitativa komponenter. Självständigt läsa och tolka ritningar för att säkerställa att produkterna möter kundspecifikationer. Underhålla och justera maskiner för att säkerställa optimal prestanda och produktionseffektivitet. Bidra till kvalitetskontroll och dokumentation av tillverkningsprocesser. Delta i problemlösning och förbättringsprojekt för att öka produktionskapaciteten. Samarbeta med andra teammedlemmar och avdelningar för att säkerställa smidiga produktionsflöden. PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Krav och meriter: Minst 5 års erfarenhet som CNC-operatör Stor erfarenhet av skärande verktyg. Goda kunskaper i ritningsläsning, kvalitetsmedvetenhet och problemlösning. Självständig användning av CAM-systemet Mastercam. Erfarenhet av Mazak och DMG-maskiner är meriterande. Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp/projektform. Flytande svenska i tal och skrift. Vad vi erbjuder: En toppmodern arbetsplats med avancerade maskiner och verktyg. Ett företag som prioriterar sin personal och deras utveckling. Frihet att påverka ditt arbete och en miljö där din kompetens uppskattas. Vem är du? Vi söker dig som är en del av eliten inom CNC-teknik, en skicklig problemlösare med öga för detaljer och hög kvalitetskänsla. Du har driv, är pålitlig och ser till att alltid leverera det bästa av det bästa. OM TJÄNSTEN Tjänsten som CNC-operatör är en direktrekrytering där du blir anställd av Ebbemåla Mekaniska AB. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor hänvisar vi till Marcus Royson som nås via [email protected]. ÖVRIGT Ansökningar via epost behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna vår nästa stjärna till Ebbemåla Mekanisk Verkstad!
The Intelligence Automation Centre of Excellence has the assignment to create value by providing automation solutions and simplify the life of our IKEA co-worker, working hand in hand with the business and product teams. This role includes essential duties and responsibilities: · Guided by the Development Leader's leadership, lead and coordinate a team of QA engineers (consultants) in the design, implementation, and maintenance of test automation frameworks using UIPath. · Develop and execute automated test scripts as necessary to ensure the quality and performance of software solutions. · Initiate and lead proof of concepts or technologies related to test automation to expand automation capabilities into new areas. · Responsible for leading and guiding teams in performance, load, and security testing to ensure software solutions meet scalability, reliability, and security standards. · Collaborate closely with developers, business analysts, and other stakeholders to understand requirements and formulate testing strategies. · Continuously improve testing processes and automation frameworks, enhancing their efficiency and effectiveness. · Lead the test automation initiative planning in alignment with the Development Leader, ensuring that deliverables are achieved and timelines are met. · Provide technical leadership and mentorship to QA team members, promoting best practices in test automation and supporting the team in overcoming impediments and blockers. · Analyze test results and deliver comprehensive reports to project teams and management. · Stay informed about the latest industry trends and advancements in test automation tools, methodologies, and technological developments, particularly those related to AI. In this role you will report to our Intelligent Automation Development Manager in Data & Technology at IKEA Supply. About you We are on the journey to transform our digital capabilities, bringing core business processes, people, data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. Together we can do great things. We’re doing some amazing things in IKEA Supply; therefore, we need some amazing people – this position is not an exception. To be successful in this role, we expect you have: Experience: · 5+ years of experience in software testing and test automation. · 2+ years of experience working with UiPath platform (UiPath Test Suite could be advantage). · Prior experience as a test leader or QA manager. · Familiarity with agile development practices. · Experience in conducting and guiding team for performance and load testing to ensure software solutions meet scalability and reliability standards. · Experience in performing and guiding team for security testing to identify vulnerabilities and ensure robust protection of system data and functionalities Requirement: · Bachelor’s degree in computer science, Information Technology, or a related field. · Proficiency in designing and implementing test automation frameworks using UiPath. · Strong understanding of software testing principles, methodologies, and processes. · Experience with other automation tools is a plus (e.g., Selenium). · Excellent analytical, problem-solving, and decision-making skills. · Effective communication skills and the ability to collaborate with cross-functional teams. · Proven track record of leading successful test automation projects. · Ability to manage multiple tasks and adjust priorities in a fast-paced environment. Good to have certification: · UiPath Certified Professional – Advanced RPA Developer · Could be an advantage: Certified Tester – Performance Testing, Certified Software Quality Analyst, ISTQB Certified Tester Does this sound like your next challenge? We look forward to receiving your application in English. Please use our SmartRecruiters system to apply for the position, as we do not accept applications via email. This position is based in Malmö or Älmhult, Sweden. We encourage you to apply, but no later than 10 Aug. 2025. We will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidate. Due to the summer holiday period in Sweden, our recruitment process may take a bit longer than usual. We appreciate your patience and understanding. For questions regarding the recruitment process, please contact People & Culture Specialist Katie Pettersson at [email protected]. We look forward to receiving your application.
Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! Älmhults kommun har på grund av sitt geografiska läge utmed stambanan väldigt goda pendlingsmöjligheter över länsgränserna. Med direkttåg tar det 35 minuter till Växjö och mindre än en och en halv timme till Malmö. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som 1:e socialsekreterare på ekonomiskt bistånd innebär att du står för det nära och dagliga stödet till våra socialsekreterare, både nya och mer erfarna, såväl enskilt som i grupp. Du ska se till att arbetet på enheten sker i enlighet med gällande lagstiftning och bedrivs utifrån aktuell kunskap, beprövad erfarenhet och med god kvalitet. Dina arbetsuppgifter kommer även att bestå av handläggning av ärenden genom expertkunskap inom ansvarsområdet. Medarbetarna på ekonomiskt bistånd och på de arbetsmarknadsåtgärdande insatserna har ett nära och tydligt samarbete för att stödja brukaren att komma närmare arbetsmarknaden och/eller i rätt trygghetssystem. Vårt utvecklingsarbete är resultatinriktat och du kommer vara en viktig del i det arbetet. Vårt team inom Arbete och försörjning är ett multikompetent team inom myndighet och verkställighet. Det finns ett tajt samarbete och stort engagemang att stödja våra kommuninvånare tillsammans mot självförsörjning. Vi har uppnått goda resultat, både i vårt arbete och i medarbetarenkäter. Vårt team är aktivt involverat i spännande projekt, och vi gillar att utveckla verksamheten tillsammans. Vi erbjuder: • En arbetsplats med positiv atmosfär och stark teamkänsla. • Möjlighet att vara med och påverka och utveckla vårt arbete. • Engagerade kollegor som stöttar och inspirerar varandra. • Deltagande i och skapande av innovativa projekt och nya arbetssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har socionomexamen och flerårig erfarenhet av myndighetsutövning • är bevandrad inom handläggning och dokumentation samt de lagrum som styr vår verksamhet • är bekväm med att fatta beslut, prioritera och fördela arbetsuppgifter • uttrycker dig väl i tal som skrift • är engagerad, positiv och kreativ • vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling och framgång Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt fantastiska team! ÖVRIGT Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Dasa Control Systems AB är ett ledande företag inom skogsteknik och avancerade maskinstyrningssystem. Vi erbjuder innovativa och skräddarsydda lösningar till våra OEM-kunder, med fokus på att optimera prestanda, effektivitet och hållbarhet i professionella arbetsmaskiner. Genom nära samarbete med våra kunder och partners driver vi teknikutvecklingen framåt och skapar framtidens intelligenta system. Dina arbetsuppgifter Utveckla och underhålla våra IoT tjänster med tyngdpunkt på backend, men i befattningen ingår även utveckling av användargränssnitt Arbeta i team tillsammans med kollegor och nära kund Tillämpa teknik i kombination med ett affärsmässigt tänk för kundens bästa. Tjänsten är tillsvidare med placering på Dasas huvudkontor i Växjö. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom bla följande tekniska områden; Amazon Web Services (AWS): Lambda, DynamoDB, S3, API Gateway Generella Web-kunskaper: Javascript / HTML / CSS, React / React Native, Node, REST API:er Generella IoT-kunskaper: MQTT, Embedded systems development (Linux) Microsoft C#/.net/asp.net, Python, Linux Din profil Du bör du trivas med att arbeta i ett dynamiskt företag med tydligt affärsfokus, där du får stort ansvar och goda möjligheter att vara med och forma vår framtida verksamhet. Genuint intresse för teknisk utveckling God förmåga att kommunicera på ett lättförståeligt och strukturerat sätt Du är nyfiken och lyhörd inför våra kunders behov Som person är du intresserad av din omgivning och trivs med att jobba tillsammans med dina kolleger mot gemensamma mål, och du har förmåga att bygga goda relationer. För att vara aktuell för tjänsten har du Erfarenhet att arbeta med AWS Kunskap i React, Typescript, Node Relevant arbetslivserfarenhet Förmåga att obehindrat uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift Följande är meriterande Ingenjörsexamen inom datateknik, elektroteknik eller maskinteknik Erfarenhet från skogen och/eller mobila maskiner Erfarenhet av att arbeta i Git, Bitbucket, Jira För frågor och ansökan kontakta utvecklingschef Anita Sköldberg: [email protected] +46 70 197 42 97 Kontakt från rekryteringsfirmor undanbedes.
Nu söker vi dig som är allmänspecialist till Achima Care Växjö vårdcentral! Som allmänspecialist på vårdcentralen i centrala Växjö ansvarar du för att ge dina patienter den bästa vården och bemötandet tillsammans med dina kollegor. Hos oss arbetar idag fyra fastanställda allmänspecialister, och nu söker vi en femte kollega för att stärka vårt läkarteam ytterligare. Vår företagskultur innebär att vi strävar efter att erbjuda det bästa patientbemötandet varje dag. För det krävs att du är engagerad, brinner för ditt yrke som läkare och är en god lagspelare. Vi letar efter dig som är intresserad av att vara med och skapa en härlig arbetsplats där vi arbetar tillsammans. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att du delar Achimas värderingar och har ett bra bemötande mot patienter och medarbetare ser vi som självklart! Vi kan erbjuda dig ett utvecklande jobb på en vårdcentral som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Växjö vårdcentral har en stark och positiv företagskultur där vi ser till att ha roligt tillsammans. Du kommer att ingå i ett team om cirka 25 medarbetare där vi tillsammans tar hand om cirka 7 400 listade patienter. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad enligt överenskommelse Arbetstid dagtid vardagar samt bemanning på jourläkarcentralen Tillträde enligt överenskommelse Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården. Idag har vi 11 vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar vi The Achima Way och präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmåner du får som anställd hos oss! För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Linda Gudmundsson, på [email protected] alternativt 070- 199 12 36.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/senior-radgivare-ekonomi-redovisningskonsult-vaxjo-1. Vi ser fram emot din ansökan! Ludvig och Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, inom ekonomi och redovisning, för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: • Uppdragsansvar och kundansvar för större kunder. • Bokslut och deklarationer för kvalificerade uppdrag. • Att aktivt ta initiativ till merförsäljning av Ludvigs ekonomitjänster till befintliga kunder och vara en ambassadör för hela Ludvigs tjänsteutbud. • Handledare för nya kollegor och att bidra till rekrytering till teamet. • Tillsammans med Affärschef ansvara för att effektivisera arbetsfördelningen. På Växjökontoret blir du en del av ett team med ekonomer, jurister och fastighetsmäklare som strävar efter att vara småföretagarnas förstahandsval. Vår ambition är attgöra våra kundermer framgångsrika än sina konkurrenter. Med din erfarenhet kommer du vara avgörande i kontorets fortsatta framgång och utveckling. Möjlighet att utvecklas inom ledarskap kan också finnas för dig med ambitionen att bli en duktig ledare, men ledarambitioner är inget krav för att söka rollen. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: 💙Flextid och möjlighet till distansarbete. 💙Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. 💙Friskvårdsbidrag 5000 kr. 💙Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läshär Vi söker dig För att passa i rollen hos oss: • Erfarenhet som redovisningskonsult med flera år i branschen och ett stort yrkesmässigt engagemang för ekonomi, digitalisering, rådgivning och kund. • Du trivs med ett helhetsansvar för dina kunder och att arbeta med ledarskap i uppdrag samt mentorskap för kollegor. • Är du auktoriserad redovisningskonsult så är det särskilt meriterande. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Förvaltningen Arbete och Lärande ansvarar för bland annat individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och sysselsättning samt vuxenutbildning och gymnasieskola. Vårt grunduppdrag är att erbjuda utbildning och stöd och insatser utifrån individens behov och förutsättningar. Genom tidiga, främjande och förebyggande insatser bedriver vi ett målinriktat arbete i samverkan med andra samhällsaktörer. Avdelningen för Individ- och familjeomsorgen består av fyra enheter; IFO team 1, IFO team 2, Boendestödsteamet samt Stöd- och behandlingsenheten. Avdelningen ansvarar för handläggning och verkställighet inom verksamhetsområdena barn (SoL och LVU) och vuxen missbruk (SoL och LVM), försörjningsstöd, socialpsykiatri (SoL) och våld i nära relationer (SoL). ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare med inriktning mot barn och familj, kommer du att utreda barn, ungdomar och deras familjers behov av skydd och stöd utifrån gällande lagstiftning (SoL och LVU) efter inkommen ansökan eller anmälan. Arbetet bedrivs tillsammans med barnen/ungdomarna och deras föräldrar, deras nätverk och i samarbete med andra professionella som möter målgruppen. Arbetet är oerhört varierande där en dag kan bestå av planerade besök och dokumentation men också av oplanerade händelse som kräver akuta bedömningar. I det dagliga arbetet ingår att träffa barn och deras familjer, dokumentation, hembesök och ibland tjänsteresor. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: • Samverkan med interna och externa aktörer. • Utredningsarbete enligt SoL och LVU. • Uppföljning av beviljade insatser. • Förbereda och föredra ärenden för individutskott för beslut. • Företräda nämnden i domstol. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs socionomexamen eller annan lämplig högskoleutbildning innehållande socialrätt. Du har god kännedom om rådande lagstiftning och dokumentationskrav samt har en god förmåga att på korrekt svenska uttrycka dig i tal och skrift. Du bör ha tidigare erfarenhet av liknande arbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av Signs of Safety och Lifecare. Du har en god förmåga att, med empati, engagemang och respekt, professionellt bemöta människor som befinner sig i svåra livssituationer. Flexibilitet och samarbetsförmåga är av vikt. Du ser samverkan som en självklar del i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du är en trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Är du den vi söker, kan vi erbjuda dig en möjlighet att utföra kvalificerat socialt arbete tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor, vid en avdelning med höga ambitioner när det gäller kvalitet, organisation och resultat. B-körkort för manuell bil är ett krav. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Purmo Group fokuserar på framtiden och vill framåt! Vi satsar på digitalisering och drivs av utveckling. Vi söker nu en engagerad truckförare till vår produktion i Markaryd. Vårt uppdrag är att utveckla produkter för morgondagens behov att styra och reglera inom värme, komfortkylning och sanitet. Som truckförare hos oss arbetar du med bland annat truckkörning inom produktion (lyfta maskiner och maskindelar, tömning av containrar m.m). Hantering av en spåncentrifug (ladda/tömma containrar med motviktstruck), rapportera och skanna inkommande gods och material mellan olika lager. Diverse andra uppgifter kan tillkomma b.la. köra golvskurmaskin och hjälpa till med tvättning av mässingdetaljer från produktion. Som truckförare arbetar du självständigt med förekommande arbetsuppgifter. Trots självständighet i arbetet så är vi samtidigt ett glatt team som alltid stöttar och hjälper varandra, där teamkänslan är en självklarhet. Du är genuint intresserad av att utveckla, modernisera och digitalisera Purmo Group Sweden tillsammans med teamet. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom lager eller produktion, och har liknande erfarenheter som ses som relevanta för tjänsten. För tjänsten krävs truckkort som innehåller minst A2 och B1-2 och önskvärt med truckvana sedan tidigare. Vidare krav är goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Grundläggande engelska. Som person ser vi gärna att du är engagerad, positiv och lösningsfokuserad. Med god förmåga att kunna planera samt ansvara för arbetet. Arbetstiderna för tjänsten avser dagtid. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ledord för oss i alla sammanhang är öppenhet, ärlighet, ödmjukhet, förtroende och respekt. Placeringsort är Markaryd. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! _______________________________ Om oss: Vi tror att det perfekta inomhusklimatet inte får vara på bekostnad av planetens klimat. När 17% av Europas totala förbrukade energi används för att värma eller kyla hem, och vi har världens bredaste erbjudande inom värme, kyla, system och kontroller, anser vi att det är vår plikt att göra skillnad. Detta för att vi är stolta över det vi gör och att vi bryr oss. Vi är fast beslutna att vara ledande inom hållbara lösningar för inomhusklimat. Vi arbetar med spännande ny teknik, smartare produkter, mer kompletta lösningar och tar tag i möjligheter där vi kan vara en kraft för positiv tillväxt. Detta för att vi är modiga och ambitiösa och vi gör förändringar som är viktiga. Om du är stolt över det du gör och du bryr dig; om du är modig och ambitiös. Kom och hjälp oss att göra förändringar som spelar roll. Purmo Group Sweden (fd MMA) grundades 1950 och är idag marknadsledande i Sverige på produkter för rumstemperaturreglering. Vi är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och koncept för flödesreglering. Vi minskar energianvändning och kostnad åt våra kunder i bostäder och kommersiella byggnader på våra utvalda marknader. Huvudkontor, produktion samt forskning & utveckling med 135 medarbetare ligger i Markaryd.
Vi söker ny verksamhetschef till Smedsgård i Alstermo– det familjära boendet för personer med behov av särskiltboende. Om oss Vi är stolta över vår långa historia av vårdverksamhet som vi drivit i familjen sedan 1969. Vi är ett litet privat boende med 23 lägenheter som drivs i Alstermo, Uppvidinge kommun. Verksamheten drivs enligt LOV- och Uppvidinge kommun är vår uppdragsgivare. Som verksamhetschef för Smedsgård kommer du arbeta i en familjär miljö som präglas av gemenskap, värdighet, helhet och service. Vi strävar aktivt efter att ge de äldre en meningsfull tillvaro och arbetar utifrån ett väl utarbetat aktivitetskoncept. Om rollen Som verksamhetschef för Smedsgård har du fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och till viss del ekonomi. Du rapporterar till styrelsen och samarbetar med övriga i ledningsgruppen. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften inklusive rekrytering och bemanning. Tillsammans med medarbetare driver du olika kvalitets- och förbättringsarbeten, bidrar med glädje och kunskap till verksamheten samt skapa förutsättningar för kommunikation/relation och anhörigstöd. Du har också ansvar för att följa upp att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftningar. Din erfarenhet och kompetens Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, gärna med chefserfarenhet inom sjukvård och/eller äldreomsorg. Tjänsten kräver relevant högskoleutbildning (exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut). Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som har en stark initiativkraft och kan skapa entusiasm och delaktighet. Du har en personlig mognad och integritet samt förmåga att utveckla goda relationer och samverka både internt och med externa aktörer. Din ledarstil beskrivs som coachande där kommunikation är en av dina styrkor. Det ger dig förutsättningar att skapa en god arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och vill skapa resultat tillsammans. I verksamheten används bl.a. följande system: Lifecare, Cosmic samt kvalitetsregistren Svenska Palliativregistret, Senior Alert och BPSD. Tjänsten är en tillsvidareanställning där tjänstgötingsgrad kan diskuteras. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten under hösten 2025.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är lugn, trygg, stabil och som har förståelse för att du som personlig assistent är lite mer i bakgrunden och finns som en hjälpande hand vid olika moment. Det är även viktigt att du är lyhörd och följsam, samt är bekväm med att följa med till kyrkan. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 60 års åldern bosatt i Linneryd har goda kunskaper i svenska är rökfri tål pälsdjur då katt förekommer i hemmet Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort har erfarenhet av MS Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 80%. Tjänsten innebär arbete med blandade dag och nattpass (aktiv natt). Schema aktiv tid enbart. Både natt och dag enligt nedan: v.1 - onsdag 8-23, torsdag 14-23, lördag 23-08 v.2 - onsdag 8-23, torsdag 14-23, lördag 23-08, söndag 23-08 v.3 - onsdag 8-23, torsdag 14-23, lördag 23-08 v.4 - onsdag 8-23, torsdag 14-23 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Cecilia Bachir [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer