I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Inom vår verksamhet, kund- och verksamhetsservice, erbjuder vi ett brett utbud av servicetjänster, främst inriktat mot administration, som ska underlätta vardagen för både invånare och medarbetare i Region Kronoberg. Vi är idag drygt 80 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom ett framåtsträvande fokus med invånarna och medarbetarna i centrum ser kund- och verksamhetsservice till att möta kundernas behov på ett professionellt och engagerat sätt. Region Kronobergs chefer är modiga och motiverade ledare - helhet, tillit och tydlighet. I din ledarroll har du förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Du vill utveckla din verksamhet, dina medarbetare och ditt eget ledarskap. I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Avdelningschefen på kontaktcenter ska nu vara föräldraledig så vi söker en vikarie som kan tillträda under hösten. Vikariatet är ca ett år. ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som avdelningschef har du personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för avdelningen med ett självständigt och övergripande ansvar för att leda och utveckla avdelningen och dess medarbetare mot uppsatta mål. Du coachar dina medarbetare i deras dagliga arbete och tar tillvara deras engagemang, styrkor och utvecklingsbehov i förhållande till uppdraget. Tillsammans med dina medarbetare fungerar du som en naturlig partner till regionens övriga verksamheter och stödfunktioner. På kontaktcenter arbetar 20 medarbetare som tillsammans tillhandahåller kundservice till regionens invånare och medarbetare genom att ansvara för regionens sjukhusreceptioner, telefonväxel och kundtjänst för avgifts- och fakturafrågor. Avdelningen hanterar även utveckling av regionens Taxor och avgifter för hälso- och sjukvård Du ingår i kund- och verksamhetsservice ledningsgrupp som består av 4 avdelningschefer. Vi erbjuder dig: - En stor möjlighet att påverka, utveckla och driva verksamheten framåt - Ett omfattande introduktionsprogram för dig som ny chef - Interna chefsutbildningar och chefshandledning KVALIFIKATIONER Vi söker nu dig som vill vara och forma framtidens kontaktcenter. För att lyckas i rollen som avdelningschef ska du ha förmåga att tydliggöra mål och vision, syfte och förväntningar, samt ha förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Genom att du agerar konsekvent och visar tillit till medarbetarna skapar du engagemang och delaktighet, nytänkande och kreativitet. I din roll som chef och ledare strävar du efter ett tryggt, kommunikativt och utvecklande ledarskap som präglas av dialog, tydlighet och närvaro. Du är lyhörd för din omgivning och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Du är en förebild i det dagliga arbetet och främjar en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och gärna erfarenhet av verksamhets-, personal- och ekonomiansvar. Du har förmåga att implementera strukturer och processer som säkerställer att verksamheten uppfyller sina mål och du förmedlar information tydligt och enkelt. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska både muntligt och skriftligt Rekryteringsprocessen: Vi använder arbetspsykologiska test i den här rekryteringen. Tester används för att skapa en rättvis och transparent urvalsprocess, där alla kandidater får samma chans att visa sina förmågor. Genom att fokusera på både personliga egenskaper och meriter kan en bra matchning i testresultaten leda till en intervju, även om alla krav inte uppfylls. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Vi planerar att genomföra intervjuer 26 & 28 augusti Eftersom annonseringstiden sträcker sig över sommaren kan det under vissa perioder vara lite begränsad tillgänglighet för att besvara frågor. Vi hoppas på din förståelse och finns här för dig så snart vi har möjlighet. Tveka inte att höra av dig din fråga är viktig för oss!" Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Can you really reach out to the whole world, creating a better everyday life for the many people? In Älmhult, Sweden you can! Älmhult is home to IKEA of Sweden. Here the IKEA range is developed and made available to stores and customers all over the world. We are here to offer a wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low that as many people as possible will be able to afford them. That is our promise, and we do this every day with great passion and energy! In Range we are ready to put in the next gear of moving IKEA and making us better together. We have decided that we will focus, simplify and concentrate going forward by putting the product in the center – with a full focus on the core of our assignments. This movement cannot be achieved without analysis, business insights and facts and that’s where we within RA Business navigation steps in (and up) and where we now have a gap and a need for a Business Navigator! Come and join us! As a Business Navigator for the range areas, you will be part of a bigger team of Business Navigators where we support and challenge each other, share best practices, and develop a strong team and individuals. Your main task is to stay close to the Range Area (RA)/Home Furnishing Business (HFB) that you support. You will be the main contact to ensure that the range and product development is based on analysis, business insights and facts and navigating vital processes from a full business perspective, both in good times and in challenging times. You will lead HFB performance management within a range area, requiring a passion for identifying business opportunities in data, an analytical and business-driven mindset, and strong communication skills. You will proactively provide insights, recommendations, and scenarios. You need to combine your passion, tools, and approach to ensure that your range area creates a better everyday life for the many people. You will be leading HFB performance management within a range area, which requires a passion for and the ability to spot business opportunities behind data, an analytical and business-driven mindset and strong communication skills. You will work pro-actively to add insights, recommendations, and scenarios. Your secret is to combine the passion, the tools, and the approach to secure that our (your) range creates a better everyday life for the many people. Your main responsibilities as a RA/HFB Business Navigator are: Which products are not loved or needed anymore? What does the “fancy words” mean and how can we convert them to realistic but ambitious, numbers and goals? Do we plan to sell AND produce on same level? The answers to these questions you will secure through existing processes and in collaboration with colleagues in the range area. Identify the unique X-factors for each business, product type, region, and sales channel. Collaborate with your passionate colleagues in the Range area to discover opportunities and mitigate risks. By using analyses to support scenario planning, you will help us drive sustained growth and excellence. We think you are a star and to shine in this role we want you to be a goal-oriented person with the ability to implement, deliver and follow up results. You can create clarity and having both a holistic view and an eye for detail. You can handle a lot of data and make it understandable for colleagues in different positions. You will partner with the RA/HFB to make an impact on the current and future business of “your” home furnishing range. You are flexible, used to handling changes and are always striving for simplicity in everything you do. You work proactively, take initiative, and have the creative ability to find new solutions and optimize and challenge the existing ones. It would be great if you already know the IKEA Business model, our strategic landscape, and our Product Development process (DNP/Improves). But if you don’t, don’t worry, everyone has been where you are, and most things still remains to be done. In the role as Business Navigator, we believe that you have a university degree in Business/Finance/Economics (or a related field). You have previous experience in business performance management and financial management with at least 2 years of experience. Knowledge of calculation systems, MS Office package, reporting tools and business information tools such as Power-BI. Fluent in English, spoken and written. Furthermore, we wish you to have experience from working with performance management, business controlling/analyses or similar topics. For us it’s important that you are guided by our IKEA values in your daily behaviors and are inspired by our vision. Many things you can learn as we go but the values and our vision are crucial that you share from the beginning. More information around our values you can find here: https://about.ikea.com/en/about-us/ikea-culture-and-values Additional information We look forward to receiving your application – CV and answers on below two tasks – in English. Task 1: Describe why you are interested in the role. Task 2: Give examples of how you can contribute as a Business Navigator
EXTRAPERSONAL TILL LYRECO I VÄXJÖ ARBETSUPPGIFTER Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och är tillgänglig för jobb ett par dagar per vecka? Då har vi jobbet för dig! I rollen som lagermedarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Påfyllning och plockning på lagret In- och utleveranser med truck Packning och emballering Arbetstiderna är förlagda mellan 06:00-21:00 måndag-fredag, helgjobb kan förekomma. Du lägger dig själv tillgänglig vilka dagar samt tider som du kan arbeta. Uppdraget är klippt och skuret för dig som vill arbeta några dagar per vecka och gillar att jobba med fysiska arbetsuppgifter. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Tjänsten ställer krav på högt tempo och fysiskt arbete. Som person är du ansvarsfull och har lätt för att sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Du är en god lagspelare som bidrar med en hög arbetsmoral och en positiv inställning bland dina kollegor. OM TJÄNSTEN Tjänsten som lagermedarbetare är ett konsultuppdrag. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos Lyreco. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vill du kombinera din tekniska kompetens med att utbilda andra? Har du erfarenhet från el, mekanik eller mjukvara och trivs du i en roll där du får dela med dig av din kunskap och samtidigt ha en fot kvar i verkligheten ute hos kund? Vi söker en medarbetare att bygga på för framtiden! Är du den vi söker? Om rollen Som teknisk utbildare inom eftermarknad ansvarar du för att ta fram och hålla tekniska utbildningar för både interna tekniker, partners och auktoriserade serviceverkstäder – framför allt i Norden, men även internationellt. I roller ingår: Planera, skapa och genomföra utbildningar inom installation, service, felsökning och garantiprocesser. Hålla i både praktiska och teoretiska moment – på plats och digitalt. Skapa utbildningsmaterial och instruktionsfilmer. Vara backup till teknisk support. Hjälpa till vid installationer eller service när det behövs. Vi söker dig som har: Gärna högskoleutbildning inom exempelvis el, mekanik eller liknande område. Teknisk förståelse och intresse för maskiner Erfarenhet av eftermarknad, service, maskintekniker eller liknande En pedagogisk ådra och trygghet i att stå inför grupp. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Körkort och flexibilitet att resa. Sista ansökningsdag är söndag 17 augusti men ansökningar hanteras löpande. Välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected]. Vid ytterligare frågor kontakta Thomas Olsson (Servicechef), [email protected].
Vad är viktigt för att du ska trivas på jobbet? Är det variation, samarbete och utveckling? Då kan Folktandvården Västerbron vara platsen för dig. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Västerbron är en allmäntandvårdsklinik men vi är också stolta över att vara Folktandvården Kronobergs utvecklingsklinik. Det innebär att vi ligger i framkant när det gäller att testa och utvärdera nya material, produkter och tekniska lösningar innan de eventuellt implementeras i hela organisationen. På vår moderna klinik med sex behandlingsrum arbetar idag 14 engagerade medarbetare. Tillsammans skapar vi en varm och inkluderande arbetsmiljö och nu söker vi en tandläkare som vill bli en del av vårt team. När du börjar hos oss får du vara med på ett introduktionsprogram som ger dig en bra överblick av hela Folktandvården Kronoberg. Du får nyttig information, chans att ställa frågor och inte minst möjlighet att träffa andra nya kollegor från olika kliniker. Självklart ser vi till att du får en gedigen introduktion på kliniken också, så att du snabbt kommer in i jobbet och känner dig som en del av gänget. Om du är nyexaminerad får du handledning av en erfaren kollega som ser till att du är trygg i alla moment som kommer att ingå i din kliniska vardag. Hos oss finns goda möjligheter till kompetensutveckling och möjlighet att bredda din kompetens på olika sätt; dels kommer du att få använda hela din kompetens i din kliniska vardag, men du kan också delta i en arbetsgrupp eller engagera dig i ett utvecklingsprojekt. Är du intresserad av ledarskap finns det möjlighet att söka till Region Kronobergs program för framtida ledare. Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringsprocessen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad tandläkare, gärna med tidigare erfarenhet. Naturligtvis är dina personliga egenskaper viktiga: vi söker en person som har en positiv grundinställning och god samarbetsförmåga. Vi vill också att du främjar teamsamverkan, har en helhetssyn och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Eftersom detta är en tjänst på en utvecklingsklinik ser vi också gärna att du är intresserad av att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete. Detta är en tillsvidaretjänst med en inledande provanställning på 6 månader kan bli aktuell. ÖVRIGT Vi är drygt 340 medarbetare i Folktandvården Kronoberg och vår verksamhet består av allmäntandvård och specialisttandvård, en utvecklingsklinik, mobil klinik, administrativt kansli och Servicecenter. Vi har kliniker i 6 av länets 8 kommuner och vårt gemensamma uppdrag är att skapa en god munhälsa hos kronobergarna. I Kronoberg finns möjlighet till livskvalité för dig som uppskattar att ha nära till jobbet. Här kan du leva i en trygg småstad eller njuta av livet på landsbygden. I Kronoberg finns sport och kultur, puls och vila. Det här är helt enkelt en levnadsvänlig plats för den som vill ha ut mycket av livet. Vi kan erbjuda dig förmåner i form av: • tjänstepension • flyttbidrag samt hjälp med att hitta en bostad i länet • utökad semesterrätt från det år du fyller 40 år • möjlighet till löneväxling • möjlighet till extra ersättning i samband med föräldraledighet • möjlighet att teckna avtal om förmånscykel • friskvårds- och massagebidrag • skobidrag • möjlighet till medlemskap i personalklubb Alla allmäntandläkare som är anställda inom Folktandvården Kronoberg och har minst två års arbetslivserfarenhet ingår i vår helgjours verksamhet. Det innebär att man arbetar i genomsnitt tre lördagar/söndagar eller heldagar per år. Särskilt avtal finns för ersättning på vår helgjour. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Vi söker dig som vill jobba som vapenbärande skyddsvakt i södra Småland. Som vapenbärande skyddsvakt är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder. Detta gör du exempelvis i en bevakningscentral eller vid en inpasseringskontroll. Som skyddsvakt har du större befogenheter än en väktare och jobbar ofta i nära samarbete med våra kunders personal med objekt som har avgörande betydelse för Sveriges säkerhet. Arbetet är självständigt och upplevs ofta som fritt, men med ett stort ansvar. Arbetsuppgifterna är högst varierande och som skyddsvakt kan du jobba både inom- och utomhus, natt eller dag. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men förläggs ofta i 12-timmarspass. Då vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar är det vanligt med arbete varannan helg. Du kommer till exempel att: Hantera ärenden inom ditt uppdragsområde Säkerställa att inga obehöriga äger tillträde till objekten Bemanna stationära objekt vid behov Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Har dokumenterad yrkeserfarenhet från säkerhetsbranschen Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Inga betalningsanmärkningar eller skuld till kronofogden Starkt meriterande om du är utbildad skyddsvakt med giltigt godkännande har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare utbildad väktare minst VU2 är utbildad ordningsvakt med giltigt förordnande har genomförd vapenutbildning enligt FAP 694-1 Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected] eller [email protected] Tjänsten är heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 15/8 - 2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Befattningen innefattar säkerhetsprövning för bedömningen avseende laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet.
Z.ONE är en butik som fokuserar på asiatiska produkter. Allt från snacks, drycker till leksaker har vi i butiken. Att alla medarbetare jobbar tillsammans mot vårt mål som är att bli en av de populäraste butiker är viktigt för Z.ONE. Vi söker därför medarbetare som är nyfikna, engagerade och är intresserad av asiatiska produkter. Just nu söker vi en medarbetare som kan jobba på sommar period. Som säljare brinner du dig för våra produkter och vår uppgifter. Vi erbjuder glädje i vardagen. Tillsammans med dina kollegor skapar en unik och inspirerande butiksmiljö. -Vi söker dig med erfarenhet av detaljhandel och av säljarollen. -Vi vill att du är intresserad av våra sortiment. -Vi förväntar oss att du är initiativrik. -Vi vill att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor. -Vi hoppas att du är en positiv och glad person med energi och engagemang. Övrigt: Vi söker 1 sommarvikarie. Varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välkommen till Huneskolan åk 7-9 i centrala Markaryd! Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö. Engagemang, tillit, tillsammans – det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap. Vi söker nu en specialpedagog/speciallärare som vill ansluta till vårt härliga lärarteam. Genom ditt engagemang kommer du att bidra till skolans utveckling och till verksamhetens helhet. Du lägger stor vikt vid att skapa relationer med eleverna för att ta tillvara elevens nyfikenhet, fantasi och drivkraft. Som speciallärare kommer du ha en nyckelroll i det pågående utvecklingsarbetet och kommer vara en del av ett professionsnätverk med dina kollegor inom specialpedagogik i kommunen. Vilka är vi? Tillsammans gör vi varandra bättre – det är vår värdegrund och vi tar den på allvar. Hos oss möter du kompetenta kollegor och engagerade chefer som tror på styrkebaserat och systematiskt ledarskap. Som medarbetare hos oss kommer du att möta en positiv och välkomnande stämning som var och en aktivt bidrar till. Vi kommer att tro på dig, stötta dig i ditt uppdrag och ha kul när vi tillsammans utvecklar verksamheten vidare. Vi behöver din kompetens, erfarenhet och energi i arbetet. I arbetslaget är vi måna om att utvecklas i kollegialt lärande och sprida goda berättelser. Vi jobbar främjande och förebyggande och ger rum för tvärprofessionellt utbyte. Uppdraget Som speciallärare kommer dina grundläggande arbetsuppgifter innebära: - Arbete tillsammans med pedagoger för trygghet, trivsel och måluppfyllelse - Observerande av lärandemiljön i den ordinarie undervisningen - Operativt arbete med elever, det kan handla om enskild undervisning eller undervisning i grupp - Att delta i och leda kvalificerade samtal, handledning och konsultation, samt att ge stöd vid arbete med extra anpassningar, särskilt stöd, pedagogiska utredningar och åtgärdsprogram Vem är du? Vi är nyfikna på vem du är, vad du vill och kan bidra med. Det är viktigt för oss att du har ett genuint intresse, driv och engagemang för våra barn, ungdomar, vårdnadshavare, pedagoger och rektorer. Du är en självgående lagspelare som ställer höga krav på dig själv och din förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och samverkansparter. Du brinner för relationellt ledarskap och ser vinsten med en öppen och positiv kommunikation där du har förmågan att skifta mellan helhetsbild och detaljseende. Kreativa lösningar, inkludering och den goda kontakten människor emellan ligger dig varmt om hjärtat. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad specialpedagog eller speciallärare med kompetens inom och flerårig erfarenhet av arbete med specialpedagogiska insatser och skolutveckling, alternativt har utbildning, erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha god kunskap i skolans styrdokument och förmågan att tillämpa det i ditt dagliga arbete. Det är viktigt att du har god didaktisk och pedagogisk förmåga samt att du har kunskap kring relevanta digitala verktyg. För att passa som speciallärare hos oss är det viktigt att du är bekväm i mötet med elever och vuxna samt att vara del av ett arbetslag och en riktigt god lagspelare. Tillsammans skapar vi varje elevs bästa skola. Du är väl insatt i skolans styrdokument och förmedlar vikten av den pedagogiska, fysiska och sociala lärmiljön samt sprider kunskap kring kompensatoriska verktyg såväl digitala som analoga. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten tillsätts under förutsättning att sökande motsvarar önskade kvalifikationer och personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde 12 augusti. Sista ansökningsdag 2024-07-28, urval sker löpande. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och kompetensförsörjning.
Vill du ha en nyckelroll i en framtidsbransch och samtidigt göra konkret skillnad för miljön? PreZero söker nu en driftchef till sin anläggning i Växjö. Här får du leda ett operativt team, driva engagemang och förändring och vara med och forma framtidens återvinning. Låter det som något för dig? Då kan det här vara nästa steg i din karriär. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero Recycling. Om företaget PreZero Recycling är en ledande aktör inom återvinning och avfallshantering. De arbetar för att skapa hållbara lösningar genom innovativa och effektiva återvinningsprocesser. Med verksamhet i flera länder och en stark position på marknaden, är deras mål att minska avfall och maximera resurser genom den cirkulära ekonomin; Zero Waste. Bli en del av PreZero och gör skillnad – varje dag! De erbjuder dig: En ledarroll där du får möjlighet att sätta prägel och påverka verksamheten Gedigen introduktion och möjligheter till utveckling En arbetsplats där säkerhet, gemenskap och trivsel är i fokus En meningsfull roll där du bidrar till en mer hållbar framtid Arbetsuppgifter I rollen som driftchef arbetar du med att utveckla, planera och följa upp avdelningens dagliga driftverksamhet. Du arbetar med att förbättra och utveckla arbetsprocesser kopplade till det material och avfall som förs in och ut på anläggningen. Du supporterar anläggningspersonal i deras arbete med att uppnå en effektiv och korrekt insamling från kunder samt stöttar dem och en administratör i arbetet att nå uppsatta mål. Du säkerställer att ni på anläggningen håller er inom ramen för lagar och regler samt hanterar avvikelserapporteringar. Därtill är du delaktig i arbetet med kostnadskalkyler och agerar som stöd för säljavdelningen. Kvalitets- och säkerhetstänk är A och O för dig och du agerar ett föredöme för övrig personal. Leder och planerar det dagliga arbetet med ansvar för personal, utrustning och resultat Säkerställer att verksamheten följer lagar, tillstånd och arbetsmiljökrav Samarbetar med interna funktioner som sälj och råvaruansvariga Driver utvecklingsprojekt och utforskar nya sätt att återvinna material Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Något års erfarenhet av operativt ledarskap, gärna med personal- och resultatansvar, från drift- och produktionsmiljö (såsom logistik, industri, bygg, anläggning) Det är meriterande med erfarenhet från återvinnings- och avfallsbranschen God förståelse för arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas och lyckas i rollen som driftchef behöver du vara en trygg och stabil ledare som skapar förtroende genom tydlig kommunikation och närvaro i vardagen. Du har en god förmåga att motivera och engagera dina medarbetare och du leder med både struktur och lyhördhet. Vi tror att du är självgående och ansvarstagande, och att du trivs med att ta egna initiativ och driva saker framåt – även när allt inte är färdigpaketerat. Rollen kräver att du kan fatta beslut i vardagen och göra kloka prioriteringar när tempot är högt eller förutsättningarna förändras. Ett genuint intresse för miljöfrågor och för att bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö ser vi som en självklarhet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse På PreZero Recycling ser de på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. De välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. Som Servicetekniker lastar och lossar produkter inom byggetablering, tar emot returer och genomför skadekontroller, rengör och funktionskontrollerar av våra produkter samt utför vissa reparationer. I rollen arbetar du med hela vårt sortiment inom byggetablering som består av bod, klimat och hiss. Du ansvarar själv för dokumentation och uppföljning av dina serviceärenden för att säkerställa att vi kan leverera högsta kvalitet på våra produkter. På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sitt fulla potential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade. Kollektivavtal: SVEMEK (IF Metall och Industriarbetsgivarna) B-körkort goda kunskaper i svenska och engelska god datorvana Vi ser gärna att du har erfarenhet av praktiskt arbete med inriktning på att ge service men det viktigaste är att du gillar att ge god service, är praktiskt lagd, nyfiken och har en vilja att lära sig nytt. Du tar ansvar och levererar hög kvalitet i ditt arbete. Vi vill att våra kunder pratar om dig som en person de känner förtroende för och som kommer att hantera alla situationer, även de stressiga, med självtillit och en vilja att kunden ska bli nöjd. Uppstår problem behöver du ta tag i det, berätta och söka information och stöttning i att hitta en lösning. Det ger nöjda och återkommande kunder. Produktutbildning kommer att tillhandahållas av oss vid anställning. Det är meriterande om du har truckkort. Ansökan: Urval och återkoppling sker huvudsakligen i augusti på grund av sommarsemester. Men tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! Vi tillämpar alkohol- och drogtest för att säkra en trygg arbetsmiljö för alla. För att alla ska få samma chans till en rättvis process använder vi oss av en personlighetstest i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med att öka vår mångfald och välkomna alla typer av ansökanden. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktar rekryterande chef Andreas Johnsson via mail: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer