Är du en person med analytisk förmåga och har ett sinne för affärer? Vill du vara med och driva digitalisering? Just nu söker vi på Atea Logistics i Växjö dig som vill jobba som controller med fokus på verksamhets- och affärsstöd. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Norden med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Atea Logistics är ett av Nordens största och mest avancerade logistikcenter för IT-produkter. Vi är en del av Atea-koncernen som i Norden har runt 8000 medarbetare varav 300 finns inom Atea Logistics. Vår verksamhet i Växjö förser hela Norden och Baltikum med effektiv, hållbar och säker IT-logistik. Läs gärna mer om oss på www.atea.com Ditt uppdrag Vi är i ständig utveckling och i och med vårt skifte till SAP S4Hana som ERP system under inledningen av året är vi nu redo att stärka upp vår ekonomifunktion med ytterligare en controller. Den här rollen är en kombination av business och financial controlling, vilket innebär att du jobbar mot såväl finansiella funktioner som affärsfunktioner. Ditt uppdrag blir både att analysera helheten och förstå hur vår verksamhet och avdelningarna hänger ihop, samt att dyka ner i detaljerna när det behövs. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Analysera och granska resultat Identifiera avvikelser i resultat och omkostnader, hitta mönster och förklara orsaker Säkerställa korrekt redovisning – ifrågasätta och följa upp Utmana verksamheten och vara ett stöd för våra chefer Delta i månadsbokslut, finansiell rapportering och uppföljning Stötta i budget- och prognosarbete Arbeta aktivt med KPI:er – från framtagning till analys och visualisering (övergång mot Power BI) Hålla dig uppdaterad inom redovisning- och moms/skatteregler samt regelverket runt Transfer Pricing – se till att dokumentation och processer är i linje med regelverk Bevaka och utveckla interna kontrollsystem Du kommer att arbeta nära vår nuvarande Business Controller. Tillsammans har ni ett gemensamt ansvar för vissa delar men även era egna specialistområden – med en god balans mellan självständighet och samarbete. Vem är du? Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet inom redovisning/revision eller controlling. Du kan ha arbetat som controller tidigare – eller komma direkt från revisionsbranschen och nu vilja ta steget in i en mer affärsnära roll. Har du en bakgrund inom revision, gärna från byrå, är det en stor fördel. Den typen av erfarenhet ger dig både goda kunskaper i redovisning, förmåga att hantera stora datamängder och en bra förståelse för ekonomiska flöden. Vi ser det även som meriterande om du har jobbat i producerande bolag. Oavsett bakgrund ser vi gärna att du: Har god förståelse för både finansiell redovisning och affärsanalys Är nyfiken på affären Har erfarenhet av eller förståelse för skattefrågor och moms Har kommit i kontakt med Transfer Pricing-regelverk och förstår begreppet Trivs med att sätta dig in i regelverk och detaljerade processer Är van att hantera stora datamängder och trivs i en datatät miljö Har förståelse för Power BI och gärna ett intresse för automation eller AI-stöd i ekonomiarbetet Det viktigaste för oss är att du är kommunikativ och inte rädd för att ifrågasätta och analysera på djupet i våra ekonomiska transaktioner. Då rollen är ny får du vara med och forma den, och du får ganska stor påverkan på vilka projekt man sätter upp utifrån vad verksamheten finner viktigt. Det är därför extra viktigt att du är självgående och att du har en god förmåga att organisera ditt arbete och ta tag i de frågor som dyker upp. Du är analytiskt lagd och drivs av att förstå – inte bara siffrorna, utan också varför siffrorna ser ut som de gör, men du har också förmåga att avgöra när ditt arbete är ”good enough”. Sist men inte minst kan du förmedla ekonomiska utfall på ett pedagogiskt och logiskt sätt för de personer och avdelningar internt som efterfrågar dina analyser. Varför Atea Logistics? Visste du att Atea är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum? I Norden är vi runt 8000 medarbetare varav 300 finns hos Atea Logistics. Vår styrka ligger i att vi har ett heltäckande utbud av tjänster i vårt erbjudande. Tillsammans med våra kunder och partners bygger vi Norden med IT och förbättra vardagen för bla skolbarn, lärare, äldre, sjukvård och näringslivet. Hos oss får du vara en del av världens mest hållbara IT-servicebolag, där vi är med och påskyndar omställningen mot en mer hållbar IT-värld. På Atea blir du en del av en vardag och en kultur som präglas av framåtanda, laganda och goda värderingar. Här finns stora möjligheter för dig till utveckling och vidareutbildning. Vi har en vision om att vara "The Place to Be" – en plats där alla växer och trivs, med kollegor som bryr sig om dig, om kunderna och om samhället. Låter det intressant? Detta är en direktanställning hos Atea Logistics som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se.Annonsen kommer att ligga ute under semesterveckorna så besked om du går vidare i processen kan förväntas först i början av augusti. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39 eller [email protected] ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget: Gustav R. Johansson Entreprenad är ett innovativt och kundinriktat entreprenadföretag som erbjuder konkurrenskraftiga lösningar till näringsliv, offentliga inrättningar och privatpersoner. Vårt erbjudande omfattar bland annat entreprenadmaskintjänster, mark- och VA-anläggningar, betonghåltagning med mera. Vi ingår i koncernen Gustav R. Johansson. Vi söker nu en betonghåltagare/betongare Arbetsuppgifter: Som betonghåltagare kommer du främst arbeta med borrning, sågning och rivning i såväl nyproduktion som renoveringsobjekt. Vi arbetar vanligtvis med kortare uppdrag och du kommer ha en stor variation av uppdrag och arbetsuppgifter. Arbetet är mycket fysiskt krävande och kan ske i utmanande miljöer. Du kommer också vara med på olika typer av gjutningar som till exempel konstruktionsgjutningar, markbetong och golvgjutningar. Du kommer både utföra arbeten både självständigt och tillsammans med våra andra håltagare. Som betonghåltagare hos oss kan du förvänta dig ett flexibelt och variationsrikt arbete. Du kommer ha en fullutrustad firmabil som du kör hemifrån med till arbetsplatserna. Kvalifikationer: Vi letar efter dig som vill ha ett varierande arbete där du har möjlighet att få en bred variation av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av betonghåltagning eller gjutningar. Vi ser att du har ett ordningssinne och sköter om de maskiner och verktyg du har till din hjälp.
Company Description You see things a little differently. So do we! At IKEA, we believe that what you value is more important than what your CV says. We offer positions that will challenge your skills and let you grow. Come see things a little differently with us. The role of IKEA Supply is to supply the IKEA range at the lowest total cost, making high quality available to the customer under good social and environmental conditions. Are you passionate about the IKEA business, culture and values and want to contribute to make beautiful homes available for the many? Then this opportunity might be for you. Job Description In Customs and Trade Compliance, we act as a strategic partner and trusted resource to create a culture of compliance and drive the continuous pursuit of operational excellence. Our mission is to enable an agile and compliant value chain through active customs and trade facilitation, to make the IKEA vision and strategies a living reality. We are now looking for a new colleague to join us in this exciting mission! The role as Customs Process Developer is responsible to support the development of ways of working, and identify continual process improvements taking into consideration processes, organization, solutions, software, and technology. This role has a global focus and will have a focus on and be assigned to customs classification processes that cover IKEA range products that include home furnishing and food, as well as IKEA Components. The role is required to continuously improve the end-to-end classification process in accordance with ISAG Customs and Trade Compliance roadmap and overall strategies, as well as in close collaboration with key stakeholders within the IKEA Range and Supply businesses to secure a proper and efficient classification of IKEA products and integration of classification master data and processes into overall end to end IKEA value chain. Main responsibilities: Actively identify and propose process/sub process design and/or improvements and prepare basis for decisions. Control weaknesses and improvements must be analysed and included in benefits of proposed improvements. Proactively identify immediate, interim, and long term operational and/or technological resolutions to gain efficiencies and improve processes. Using your advanced technology skills and knowledge (i.e.: VBA, SQL, ACCESS, EXCEL, Power BI but not only) to combine and analyse data, develop functionality that secures compliance while improving workflow, processes and working routines. Lead, manage, and develop process improvement activities and projects, including the use of technology, IT tools and change management methodology to effect process improvements and workflow. Interact with key stakeholders, cross functionally and in forums in the development of processes and solutions. Secure interdependencies towards other connected processes. Develop, improve, and maintain process documentation in accordance with established framework (process maps, working methods, working instructions, task descriptions, measurement specifications, learning material …). Monitor process improvements and take necessary actions to secure expected performance and objectives. Participate in or lead projects and anchor changes through testing protocols and timelines and secure customs co-worker training to new ways of working. Actively support Trade Compliance and Customs teams with process improvements. Provide daily support where necessary. Participate in external networks for benchmarking and to enhance knowledge in relevant processes. Represent line organization in global projects and working groups to ensure global, regional and country customs and classification needs are considered. Ensure changes derived from projects and working groups are anchored within customs organizations and processes of assigned geographical location. Qualifications Two (2) or more years of experience in a process development environment Desire and ability to initiate and implement continuous improvement Strong knowledge and skills with the use of technology towards process improvements Change management, implementation, and process documentation skills Strong skills with the use of technology to improve processes in short-, mid- and long-term environments Strong analytical, investigative, and interpersonal skills with an attention to details, but in context of broader holistic processes and operations Proven ability to lead projects, and inspire people to develop the business together University degree or equivalent experience. High level of communication and negotiation skills. Fluent in English, both written and spoken and can easily communicate complex classification topics. Preferred experience Previous experience or knowledge in working with or within supply chain operations. Experience within the import and export industry Experience with customs brokerage or customs compliance Additional information Please note that we only accept applications in English and we do not accept applications via email. We look forward to receiving your application by the 17th of July at the latest. If you have any questions about the role, please reach out to Linda Rothfield, Deputy Customs and Trade Compliance Manager, Email: [email protected]. For questions about the recruitment process, feel free to connect with Anna-Carin Nicolini, P&C Leader, Email: [email protected].
Vad vi erbjuder 💼 Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna. 💰 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst. 🎯 Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem. 🌟 En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden. Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön? Vem söker vi? Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock. Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som: Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon. Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om oss Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor. Övrig information Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål. Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder. Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser. Välkommen med din ansökan!
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är utbildad speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning som vill arbeta på anpassad grundskola i Ryd! På Trojaskolan i Ryd har vi idag 10 elever åk 1-9 som är uppdelade på två klasser där merparten läser ämnesområde. I uppdraget som speciallärare ansvarar du för undervisningen i vissa ämnesområden samt har ansvarselever med vilka du genomför utvecklingssamtal samt har tät dialog med deras vårdnadshavare. Vilka ämnesområden du undervisar i går i viss mån utforma utifrån dina erfarenheter i dialog med de två andra lärarna på skolan. I uppdraget som speciallärare planerar, genomför och utvärderar du undervisningen både självständigt och tillsammans med skolresurserna som finns som stöd för eleven i dennes kommunikation och behov under hela skoldagen. Tydliggörande pedagogik i kombination med ett lågaffektivt förhållningssätt utgör en gemensam grund i allt arbete inom anpassad grundskola. Skolresurserna, du som lärare, rektor samt elevhälsoteamet har gemensamt möte varannan vecka för att tillsammans utveckla verksamheten framåt med målet att eleverna ska utvecklas. Som prioriterat område har vi arbetat med kommunikation vilket vi kommer fortsätta med under läsåret 25/26. Flera av eleverna kommunicerar enbart eller delvis via tecken, bilder och/ eller talkpad/TD snap och vi hoppas du vill utvecklas tillsammans med eleverna. Det prioriterade området arbetar vi regelbundet med i vår utvecklingsgrupp där även lärarna som undervisar de elever som läser anpassad grundskola, ämne i kommunen är delaktiga. KVALIFIKATIONER Vi söker nu en behörig speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Vi vill att du är väl förtrogen med läroplanen och andra styrdokument. I arbetet krävs god samarbetsförmåga, intresse för skolutveckling och förmåga att skapa goda relationer med eleverna, deras vårdnadshavare samt kollegor. Vi efterfrågar en trygg medarbetare med ett ledarskap i klassrummet. I ditt ledarskap har du förmåga att skapa motivation, delaktighet och engagemang för eleverna i deras lärande. Du tar egna initiativ och når goda resultat. Du förstår att tydliggörande pedagogik är en del i vardagen och planerar din undervisning utifrån elevernas behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i anpassad grundskola och vi ser gärna att du har kompetens inom tydliggörande pedagogik, TAKK och/eller AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), samt att du har erfarenhet av lågaffektivt förhållningssätt. ÖVRIGT Intervjuer planeras genomföras 10 juli eller 23 juli. För att bli aktuell för anställning behöver du visa ett utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret, använd dig av blanketten som heter "arbete inom skola eller förskola". Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad i Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.
Rollen som Väg och Anläggningsarbetare Som medarbetare hos oss så ingår du i vår Anläggnings grupp. Vi utför såväl stora som små infrastrukturprojekt, industrianläggningar, mark entreprenader, saneringar samt VA-entreprenader. Arbetet kan utföras både självständigt och i små eller stora arbetslag, även under tidspress. Du förväntas även ta en aktiv roll i det dagliga arbetsmiljöarbetet för att uppnå en säker arbetsplats. Din Profil Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom mark och anläggning och som vill bidra till att bilda väl fungerande arbetslag och tar ansvar i det dagliga arbetet. Du ska vara engagerad i ditt arbete och kunna arbeta säkert och självständigt. Du har ett positivt sätt gentemot andra och värdesätter en arbetsmiljö där ärlighet, respekt och tillit är centrala värderingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i kombination med din yrkeskunskap. Behärska svenska i tal och skrift B-körkort är ett krav. Ytterligare information Anställningen är en tillsvidareanställning, normalt tillämpas 6 månaders provanställning. Placeringsort är Växjö NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta HR-Specialist Magnus Schill 070-579 29 87 alternativt projektchef Emil Fyhrlund tfn 070-0207494 Registrera din ansökan och CV nedanför. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2025-08-31. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Om tjänsten Nu söker vi svetsare med erfarenhet av manuell MIG/MAG-svetsning, arbetet innebär att noggrant följa ritningar så vi förutsätter att du har god kunskap i ritningsläsning. Vid behov kan TIG-svetsning också förekomma, så erfarenhet av det är meriterande. Vi förväntar oss att du är effektiv i ditt arbetssätt och lägger stor vikt på att slutfört arbete är av högsta kvalité. Förutom erfarenhet av MIG/MAG svetsning och ritningsläsning ser vi att du har datorvana och behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Som person är du initiativtagande, ödmjuk och tillmötesgående. Du gillar att arbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Effektivitet och kvalitet är något du drivs av och ser alltid till att göra ditt yttersta för bästa resultat. Arbetstiderna är 2-skift där du ena veckan arbetar 05.30-14.00 måndag-fredag och andra veckan arbetar du 14.00-23.30 måndag-fredag. Profil & erfarenhet - Erfarenhet av MIG/MAG - Erfarenhet av TIG är meriterande - Svenska i tal och skrift - Körkort och tillgång till bil Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Är du en nyfiken och analytisk ekonom som brinner för utveckling? Vill du använda din kompetens för att utveckla styrning, skapa effekt och bidra till verklig skillnad i en stor organisation? Då kan detta vara nästa utmaning för dig. Ekonomiavdelningen är en central stödfunktion med cirka 80 medarbetare som bland annat ansvarar för att leda, samordna och utveckla ekonomiprocesserna inom kommunkoncernen. Du kommer att ingå i Controllerenheten, ett engagerat team med 16 kollegor, där du tillsammans med andra bidrar till att utveckla kommunens ekonomi- och verksamhetsstyrning. Som controller driver du förbättringsarbete, förenklar arbetssätt och stärker ett datadrivet och hållbart perspektiv. Du är ett konsultativt stöd till chefer i verksamheten och hjälper dem att översätta siffror till insikter så att de kan fatta välgrundade beslut som bidrar till kvalitet och effektiv resursanvändning. Rollen innebär både strategiskt tänkande och nära samarbete med chefer i verksamheten. I uppdraget ingår även att • delta i och driva utvecklingsprojekt inom ekonomi- och verksamhetsstyrning, till exempel införande av digitala verktyg, nya budgetmodeller samt framtagande av rutiner och riktlinjer • vara med och bygga ett mer datadrivet arbetssätt genom effektiv användning av analys- och beslutsstödsverktyg • bidra till att förbättra och implementera ekonomiprocesser med fokus på budget, uppföljning och prognos för att säkerställa smidiga och ändamålsenliga arbetsflöden. Hos oss får du en viktig roll i att utveckla styrningen med fokus på välgrundade analyser och beslutsunderlag som leder till ökad effekt och kvalitet i kommunens verksamheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en kandidatexamen eller högre inom ekonomi, samt erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du har god systemvana och är bekväm med att arbeta i exempelvis ekonomi- eller affärssystem samt beslutsstöd som Power BI eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av, och ett intresse för, digitala lösningar och ny teknik. Du har ett helhetsperspektiv och drivs av att bidra till ett effektivt resursutnyttjande i offentlig verksamhet. Du kommunicerar ekonomi på ett tydligt och pedagogiskt sätt och har ett analytiskt tänkande som hjälper andra att förstå samband och fatta kloka beslut. Vi värdesätter ett lösningsorienterat arbetssätt, mod att utmana gamla strukturer och en vilja att pröva nya idéer. ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Välkommen till Hagavikskolan - Växjö kommuns nyaste högstadieskola! Vi söker nu en lärarassistent under kommande hösttermin. Nästa läsår kommer vi ha ungefär 320 elever på skolan. Läsåret 26-27 utökar vi med ytterligare 3 klasser och då kommer vi att vara 5 paralleller i varje årskurs och ca 400 elever. Vi arbetar för att erbjuda eleverna goda lärmiljöer med elevens bästa i fokus. Vi hjälps åt att hitta lösningar som gynnar eleverna och får dem att utvecklas, både socialt och kunskapsmässigt. Skolans elevhälsoteam bestående av skolledning, speciallärare, skolsköterska, kurator, studie- och yrkesvägledare samt elevkoordinator träffas varje vecka. Vi arbetar för att skapa trygga och förtroendefulla relationer med en god studiero för att alla våra elever ska kunna utvecklas så långt som möjligt utifrån utbildningens mål. På skolan finns även ett närvaroteam och ett trygghetsteam som träffas varannan vecka för att följa upp närvaron hos samtliga elever, arbeta med trygghetsskapande insatser, analysera resultat från skolundersökningar och arbeta med värdegrundsarbete ut i klasserna. Detta är viktiga pusselbitar som påverkar elevernas resultat positivt. Vi värnar om en god kontakt mellan skola och hem. Från skolan vill vi erbjuda alla vårdnadshavare en god inblick i och ett gott samarbete kring elevernas skolsituation. För oss är det viktigt att föräldrarna tycker att deras barns utbildning är betydelsefull för framtiden, vilket är en framgångsfaktor för att de ska lyckas i skolan. I rollen som lärarassistent hos oss förväntas du vara delaktig i det kollegiala lärandet och det är viktigt att du tycker om att samarbeta med andra, såväl pedagoger, personal inom elevhälsan och fritidsgården. Du är behjälplig med administrativa sysslor som krävs under skoldagen i arbetet med kollegor och elever. Tjänsten har en sysselsättningsgrad på 80 % och pågår under höstterminen. Det är av stor vikt att du kan påbörja din anställning 2025-08-11. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill vara med att fortsätta utveckla Hagavikskolan till en trivsam arbetsplats för både elever och personal. Tjänsten passar dig som är lyhörd, flexibel, har god samarbetsförmåga och en positiv elevsyn. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har fullgjord gymnasieutbildning samt erfarenhet av arbete med barn och unga samt administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har lätt att kommunicera i både tal och skrift och är bekväm med att knyta nya kontakter och skapa relationer. Du har god samarbetsförmåga, positiv vilja att utveckla verksamheten, du kan se möjligheter och arbeta självständigt samt ta egna initiativ utifrån behov som uppkommer i verksamheten under dagen. Har du ett starkt engagemang och intresse för att tillsammans med pedagogerna skapa de bästa förutsättningarna för våra elever? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Vill du vara med och forma framtiden för två verksamheter som gör verklig skillnad för människors hälsa? Vi söker en Chief Operating Officer (COO) med hjärtat i Ljungby – en strategisk och operativ ledare som vill vara med och driva utvecklingen av både HVC i Ljungby AB (företagshälsovård) och Läkarhuset i Ljungby AB (primärvård). Tillsammans skapar vi en starkare helhetsupplevelse för våra kunder och patienter – med kvalitet, tillgänglighet och omtanke i fokus. Det här är en roll för dig som vill ha stort inflytande, brett ansvar och möjlighet att växa in i en framtida VD-roll. Om rollen Som COO är du navet mellan våra verksamhetschefer, kunder/patienter och konsulter. Du rapporterar direkt till VD och har en nyckelroll i att utveckla företagets erbjudande, driva förbättringar, utveckla samarbeten och säkerställa att våra verksamheter arbetar effektivt mot gemensamma mål. Du leder projekt, analyserar behov, föreslår lösningar, paketerar nya tjänster, säljer och anpassar tjänster till företagens behov– alltid med människan i centrum. Ditt uppdrag: Implementera och följa upp nya arbetssätt och lösningar tillsammans med teamen. Kartlägga behov hos kunder och patienter genom data, dialog och workshops. Föreslå förbättringar – både operativa och strategiska – som skapar värde. Leda projekt från idé till resultat, inklusive planering, budget och uppföljning. Utveckla kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter. Bidra till tillväxt – du har budgetansvar och arbetar nära VD och ekonomi/HR för att nå våra mål. Identifiera kompetensbehov kopplat till verksamhetens mål och strategier Stötta chefer och team i att navigera i förändring och utveckling Vi söker dig som: Har stark analytisk och kommunikativ förmåga Är van vid att leda projekt och driva förändring Har erfarenhet från konsultativa roller och tvärfunktionellt arbete Trivs i en dynamisk miljö med många kontaktytor Har god förståelse för både individ- och organisationsperspektiv Trivs med att arbeta både strategiskt och operativt Kan planera, genomföra och följa upp insatser på ett systematiskt sätt. Drivs av att skapa konkreta resultat. Som person är du: Självständig, strukturerad och resultatinriktad Relationsskapande och förtroendeingivande Lösningsorienterad, förändringsbenägen och flexibel Strukturerad och målinriktad. Vi erbjuder: En nyckelroll i en organisation med starkt utvecklingsfokus Möjlighet att påverka på riktigt – både internt och externt Ett stimulerande arbete där din kompetens tas till vara En framtidsmöjlighet – för rätt person kan rollen utvecklas till VD
Välj ett jobb för att visa detaljer