Svenska kyrkan Växjö har ca 53 000 medlemmar i 11 församlingar inom stad och på landsbygd. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare, ett hundratal förtroendevalda och ett stort antal ideella som arbetar vi för visionen - En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.Ny tjänst i höst? Vi erbjuder nu en komministertjänst Växjö domkyrka, där vi strävar efter att forma en levande katedral med ett rikt och varierat gudstjänstliv, ideellt engagemang och möjligheter till fördjupning. Växjö är en stad som växer snabbt, med många inflyttande studenter som sökt sig till Linnéuniversitetet – många av dem är internationella och söker kristna sammanhang. Vi vill nå människor i alla åldrar, men ser ett särskilt behov av att hitta nya vägar att möta och engagera unga – utöver det redan viktiga konfirmandarbetet. I tjänsten ingår kyrkliga handlingar, beredskapstjänst samt regelbunden medverkan i domkyrkans gudstjänster och andakter. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i det prästerliga uppdraget och trivs med att livet i och kring en katedral rymmer stor variation av människor och liturgiska uttryck. Du har förmåga att växla mellan det nära, lågmälda samtalet och de större liturgiska sammanhangen, har ett öppet förhållningssätt och är bekväm med att företräda Svenska kyrkans bredd av traditioner. Du har en god förmåga att uttrycka dig på fler språk än svenska och vill vara skapa mötesplatser som präglas av mångfald, delaktighet och utveckling av kyrkans uppdrag i vår tid. Fakta om tjänsten: Tillsvidare, heltid Tillträde: Efter överenskommelse Vi lägger stor vikt vid personliglämplighet I samband med rekryteringen begär vi utdrag från belastning- och misstankeregistret. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 via www.svenskakyrkan.se/vaxjo/jobba-hos-oss
Om rollen I rollen som Verktygstekniker på Emballator Lagan AB i Ljungby är dina huvudsakliga arbetsuppgifter akut och förebyggande underhåll genomförs av verktygen för att undvika produktionsstörningar. Förbereda inför verktygsbyten i Produktionen genom insatsbyten och förberedelse av verktyg enligt gällande produktionsplanering. Dokumentation och uppföljning av genomförda åtgärder för att säkerställa hållbara lösningar. Medverkar vid verktygsreparationer samt utbildar Tekniker/Ställare och Maskinskötare i löpande verktygsunderhåll. Dessutom värdesätter vi laganda och förmågan att vara flexibel som person och därmed snabbt kunna ställa om. Du ingår i vårt Produktionssupportsteam på 12 medarbetare och rapporterar till vår Teknikchef. Din profil Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av verktygsunderhåll och datorvana. Något som är meriterande är att du har kunskap inom ritningsläsning. Det är en fördel om du varit inom formsprutningsindustrin men du kan ha annan bakgrund och ändå vara helt rätt för oss! Vi tror på starkt lagarbete, både inom den enskilda arbetsgruppen men också genom hela företaget. Vi strävar efter att vara en öppen och nyfiken organisation, där vi delar vår kunskap och där vi inspirerar varandra. Vill du veta mer Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Teknisk chef Martin Hallberg 0372- 652 11 eller HR chef Ann-Sofi Lindén 070-224 2646. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då urval görs löpande. Om oss Emballator Lagan utvecklar, producerar och marknadsför plastförpackningar för färg, livsmedel och kemtekniska produkter i form av hinkar och burkar. Vi är specialiserade på helhetslösningar av hög kvalitet och bedriver ett omfattande utvecklingsarbete i syfte att tillföra marknaden nya optimala förpackningslösningar. Vi har omkring 120 medarbetare och en omsättning på cirka 450 miljoner SEK. Vi finns i Ljungby och Vittsjö. Emballator Lagan är en del av Emballator-koncernen som erbjuder ett brett utbud av förpackningslösningar.
Volution Sweden AB ingår i Volution-koncernen som är ett börsnoterat bolag med huvudkontor i UK. Gruppen består av ett flertal företag som främst arbetar inom ventilation. I nordiska divisionen ingår Volution Sweden, VoltAir System, Pamon och Air Connection med huvudkontor i Växjö. Vi är inne i en expansiv fas och vi vill fortsätta växa genom förvärv av nya verksamheter och genom organisk tillväxt i våra befintliga verksamheter. Verksamheten i Växjö är baserad centralt i fräscha lokaler. Vill du anta den spännande utmaningen att arbeta som konstruktör där du får chansen att utveckla företagets produkter i en framtidsbransch under snabb utveckling? Arbetsbeskrivning Som konstruktör arbetar du inom teknikavdelningen med utveckling och konstruktion för innovativa och kostnadseffektiva lösningar som genererar kundnytta. 3D och 2D ritningar och framtagning av prototyper är en del av vardagen och du deltar i ändring- och förbättringsarbeten på både nya och befintliga produkter. Teknisk dokumentation ingår i tjänsten, liksom att kunna testa och utvärdera företagets produkter i labmiljö. Hos oss får du goda möjligheter att utveckla och effektivisera företagets framfart inom teknikområdet tillsammans med ett sammansvetsat, erfaret och engagerat team. Du kommer till en arbetsplats med korta beslutsvägar och ett arbetsområde som präglas av ständig förbättring för att vara konkurrenskraftig och miljövänligt. En stor del i arbetet är att hitta tekniska lösningar, där vi efterfrågar en förmåga att se bortom befintliga lösningar på liknande frågeställningar. Kvalifikationer Vi söker dig som gärna har högskole- eller universitetsutbildning och har erfarenhet från en liknande roll i ett tillverkande företag. Du behärskar CAD-system och med fördel Solid Works samt har tidigare labberfarenheter av ventilationsprodukter. Erfarenhet av formbunden plasttillverkning/konstruktion är en fördel med inget vi kräver. Meriterande om du har teoretisk beräkningskompetens runt flöde, tryck och luftfuktighet. Som person är du analytisk, flexibel och kommunikativ. För att trivas i denna roll är du både en lagspelare samtidigt som du har förmågan att på egen hand driva projekt och processer framåt. Arbete sker såväl lokalt på företaget som internationellt inom koncernen och med externa parter. Flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska är ett krav för att klara av rollen som konstruktör. Varaktighet och placering Tillsvidareanställning på heltid fr o m snarast, placeringsort i Växjö. Vill du veta mer? Kontakta Johanna på vår HR avdelning, telefon 0470-324231 Välkommen med din ansökan och CV som du skickar via e-post till [email protected], märk din ansökan med ”Konstruktör Volution Sweden” Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och ser därför gärna att du skickar oss din ansökan snarast möjligt, dock senast 2025-08-15.
Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för alla medborgare, besökare och näringsidkare i vår kommun. Samverkan med den ideella sektorn och näringslivet är således en viktig del av vårt utvecklingsarbete. Som arbetsgivare vill vi se och ta vara på möjligheter. Det skapar potential att bygga och utveckla kommunen tillsammans, för det är just tillsammans som vi gör varandra bättre. Engagemang, tillit, tillsammans – det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap. Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för alla medborgare, besökare och näringsidkare i vår kommun. Samverkan med den ideella sektorn och näringslivet är således en viktig del av vårt utvecklingsarbete. Som arbetsgivare vill vi se och ta vara på möjligheter. Det skapar potential att bygga och utveckla kommunen tillsammans, för det är just tillsammans som vi gör varandra bättre. Engagemang, tillit, tillsammans – det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap. Är du en empatisk och serviceinriktad person som drivs av att ge människor en meningsfull tillvaro? Då kan du vara rätt person för oss. Markaryds kommun söker nu legitimerade sjuksköterskor som semestervikarier till hemsjukvården. I hemsjukvården har du möjlighet att göra skillnad och bidra till en värdig och meningsfull vardag för våra patienter. Vi arbetar i team som utgörs av distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor. Vi har ett nära samarbete med vårdcentralerna och deras läkare. Vad vi kan erbjuda dig: Som semestervikarie i Markaryds kommun erbjuds du som sjuksköterska att arbeta under sommaren. Vi erbjuder dig sysselsättning på 100% och du har möjlighet att arbeta antingen hela perioden eller del av den. Vi arbetar omväxlande dagtid, kvällar och helger. Du som är nyutexaminerad sjuksköterska erbjuds att enbart arbeta dagtid på vardagar, du är på så sätt inte ensam i ovana situationer utan har alltid en mer erfaren kollega att rådfråga. Nattetid arbetar en sjuksköterska med ansvar för hela kommunen och samverkar med nattpatrullen och personal på äldreboenden. Ange i ansökan om du är intresserad av att arbeta på natten. Verksamheter som söker semestervikarier är: Hemsjukvården i Markaryds kommun är uppdelad i två områden: söder och norr. Område söder täcker Markaryd med omnejd inklusive LSS- och äldre-boenden. Område norr täcker Strömsnäsbruk och Traryd med omnejd inklusive LSS- och äldre-boenden. Hur ser din arbetsdag ut? Dagen börjar med en inledande planering och uppdelning av dagens insatser och därefter genomförs hembesök hos patienter. Du utför en mängd varierande insatser som omläggning, medicinska bedömningar, handledning av omvårdnadspersonal m.m. På kvällar och helger arbetar en sjuksköterska i norr och en i söder. Det innebär att man alltid har en kollega att samarbeta med. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. B-körkort krävs. Som person ser vi gärna att du är social, empatisk, initiativrik och du ska kunna arbeta både självständigt och i team. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-15. Rekrytering sker löpande så vänta inte med att ansöka! Sök via systemet och bifoga gärna ett CV och personligt brev. Bifoga aktuella intyg på slutförda eller pågående utbildningar. Bifoga gärna kontaktuppgifter till en eller flera referenser. Ange den/de verksamheter som du är intresserad av att arbeta inom. Under rekryteringsprocessen undanber sig Markaryds kommun kontakt med mediesäljare, rekryteringskonsulter och liknande. Markaryds kommun i södra Småland på gränsen till Skåne är en välskött kommun med god ekonomi. Lånefinansieringsgraden är låg och bland annat har medel avsatts som fullt ut täcker kommunens framtida pensionskostnader. Markaryds kommun ligger i toppen i Svenskt näringslivs undersökning om landets bästa företagsklimat. I Markaryd arbetar vi med ett tydligt medborgarperspektiv och samverkar i stor utsträckning tillsammans med den ideella sektorn och näringslivet i vårt utvecklingsarbete.
Fortifikationsverket söker en drifttekniker med inriktning el till Växjö. Har du några års erfarenhet av att arbeta som elektriker? Söker du en ny roll där du får arbeta med ett annorlunda fastighetsbestånd? Vill du ha ett arbete där du planerar dina dagar och säkerställer att drift och både planerat och felavhjälpande underhåll blir gjort i dina tilldelade fastigheter? Söker du en tjänst där du får jobba tillsammans med duktiga kollegor med lång erfarenhet? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Var ska du arbeta och vad ska du göra? Fortifikationsverkets uppdrag är att äga och förvalta fastigheter som framförallt Försvarsmakten använder i sin verksamhet. Region sydöst förvaltar beståndet i länen Blekinge, Kalmar, Kronoberg och Jönköping och våra medarbetare arbetar som driftchefer, förvaltare, förvaltningsassistenter, fastighetsingenjörer, drifttekniker och fastighetstekniker som är placerade i Eksjö, Växjö, Skillingaryd, Karlskrona, Kosta och Ronneby. Nu söker vi en drifttekniker till distrikt Eksjö med placering i Växjö. I driftdistriktet Eksjö vars arbetsområde omfattar till stor del drift, tillsyn samt mindre underhåll har vi tre stycken placeringsorter, dessa är Eksjö, Skillingaryd samt Växjö. I detta fall avses en drifttekniker till vår etablering i Växjö. I gruppen är vi totalt 21 personer som arbetar med drift och underhåll av Fortifikationsverkets fastighetsbestånd, infra och utemiljöer. Som drifttekniker hos oss arbetar du självständigt och tillsammans med andra. Rollen innebär arbete med tillsyn och skötsel av vårt fastighetsbestånd och infrasystem. Underhåll av olika tekniska installationer t.ex värme/kyla anläggningar, luftbehandlingssystem och infrastruktur som VA-nät med pumpstationer, el-nät och fjärrvärmesystem. Beredskap kan komma att innefattas i tjänsten. Daglig kundkontakt och samarbete med Försvarsmakten samt våra underleverantörer. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har en utbildning inom el eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom mångårig arbetslivserfarenhet. Du har arbetat några år som elektriker eller drifttekniker och trivs med en omväxlande vardag med mycket kundkontakt och eget ansvar. Du har en god administrativ förmåga. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har kunskaper, utbildningar inom el och/eller erfarenhet inom kyla/värme, ventilation och brandlarmcentraler. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet av olika styrsystem, service- och felanmälan, felsökning och arbetat med förebyggande tillsyn, skötsel och underhåll. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Då vi arbetar i en verksamhet där stora delar omfattas av hög sekretess söker vi dig med hög säkerhetsmedvetenhet och ansvarskänsla. Som person har du lätt för att sätta dig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Du är strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl. Vidare är du analytisk och trygg som person vilket innebär att du kan stå för dina åsikter och en förmåga att skilja på sak och person. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 4 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Lukas Larsson, 010-44 45 158 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Under sommaren kommer det vara svårt att nå oss pga semester, men har du frågor går det bra att ringa via växeln 010-44 44 000 och be att få prata med någon på HR-enheten. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.
Om tjänsten Vi söker nu en TIG-svetsare till ett av våra kundföretag i Lessebo! Du som söker bör vara bosatt i närområdet, då tjänsten kan komma att leda till en anställning på företaget. Är du en skicklig TIG-svetsare med erfarenhet av att arbeta i tunnplåt? Då kan du vara den vi söker! I rollen som svetsare kommer du arbeta inne på verkstad med bearbetning av varierande komponenter, främst i tunnplåt. Du kommer dagligen utgå efter ritning, det krävs därför att du har tidigare erfarenhet av detta. Arbetstid: Dagtid Start: Efter semestern eller enligt överenskommelse Din profil Krav: -Erfarenhet av TIG-svetsning -Ritningsläsning -Noggrann och kvalitetsmedveten Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute på våra kundföretag. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Lessebo kommun vill nu anställa en myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri som är en del av socialförvaltningen i Lessebo kommun. Din uppgift som myndighetshandläggare blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser för äldre, och för personer med olika typer av funktionsnedsättning, utifrån gällande lagrum. Handläggning, administration och dokumentation ingår i tjänsten. Arbetet innebär en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras anhöriga. Du förväntas även samverka med andra aktörer både inom förvaltningen samt externa aktörer, som slutenvård och öppenvård, skola och andra myndigheter. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen tror vi att du har högskoleutbildning i form av socionomexamen, juristexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom något av de områden du kommer att arbeta med, och om du arbetat med handläggning enligt IBIC. Vi använder verksamhetssystemet Viva. Det är viktigt för att lyckas i rollen att du är analytisk, lösningsfokuserad och har ett positivt förhållningsätt. Du behöver kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha god digital kompetens. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, liksom förmåga att skapa goda relationer. Att arbeta som myndighetshandläggare är varierat, meningsfullt och utvecklande. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och bidrar aktivt för att skapa arbetsglädje och trivsel i arbetslaget. Körkort B krävs då resor ingår i tjänsten. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Jobbeskrivning Just nu söker vi Elkonstruktör med erfarenhet, med preliminär start efter sommaren. Minst 5 års erfarenhet av elkonstruktion Van att arbeta självständigt och kunna ta rollen som ensam elkonstruktör i projektteam Goda kunskaper i AutoCAD Electrical och Inventor Erfarenhet av att skapa el-scheman och kablage i 3D/2D (stamkablage, likt fordon) Förståelse för CAN-kommunikation och elektriska system mellan 24–1000V DC Heltid på plats i Växjö Vi erbjuder Beroende på förutsättningar erbjuder vi dels anställning hos oss på Sigma Industry South eller Hyrrekrytering där kunden eventuellt tar över anställningen efter en tid. Som konsult hos oss får du arbeta tillsammans med de främsta utvecklingsintensiva företagen inom svensk industri. Uppdragen anpassas alltid i möjligaste mån, för att nivån ska bli så utvecklande och stimulerande som möjligt. Omkring dig kommer du ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vår företagskultur präglas av entreprenörskap och korta beslutsvägar. Gemenskap, engagemang och glädje är viktiga element som vi anser skapar trivsel. Sigma Industry South AB är ett dynamiskt teknikkonsultföretag inom produkt- och produktionsutveckling som utmanar de etablerade standarderna. Kombinationen av lång branscherfarenhet, stort engagemang, interna och externa uppdrag samt ett tätt samarbete mellan Sigmas olika verksamheter i regionen skapar ett unikt branschöverskridande växthus för ingenjörer. Med mångfald, delaktighet och entreprenörskap stärker och utvecklar vi vår verksamhet och våra medarbetare. Skulle du vilja utvecklas i denna miljö?
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 8 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 8/9 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Välj ett jobb för att visa detaljer