Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Värends Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för ca 117 000 invånare i Alvesta och Växjö kommuner. Hos oss arbetar idag 250 personer fördelade på förbundets tio brandstationer. Värends Räddningstjänsts uppdrag är att bereda ett likvärdigt och tillfredsställande skydd mot olyckor avseende människors liv och hälsa, samt egendom och miljö. Vår vision: Ett tryggt och olycksfritt samhälle - för alla. Vill du vara en del i ett större sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt och bidra till hur samhället utvecklas? Då kan det här vara tjänsten för dig! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har ett stort intresse för IT, teknik, el och service och som vill vara med och utveckla arbetet med drift och underhåll på Värends räddningstjänst. Som serviceman på räddningstjänsten är du en viktig resurs för att verksamheten ska fungera på bästa sätt. Du kommer primärt att arbeta med montering, underhåll och inköp av räddningstjänstens kommunikations- och utalarmeringsutrustning, både kopplat till fordon och på stationerna. Du fungerar som systemförvaltare och är kontakten mellan Växjö kommuns IT-avdelning och räddningstjänsten. Även andra el-relaterade uppgifter inklusive fordonsel kan bli aktuellt. I övrigt arbetar du med service och skötsel av fordon, utrustning och övningsfält utifrån verksamhetens behov. Servicebehovet inom förbundet påverkas mycket av larm och händelser, arbetsuppgifterna är därmed varierande och uppdragen kan snabbt förändras. I rollen som serviceman är det viktigt att du kan arbeta självständigt och att du är initiativtagande och ser vad som behöver göras. Du blir en del av arbetsgruppen på Drift och underhåll och arbetet sker i nära samarbete med vår driftansvarig som har samordningsansvaret för förbundets drift- och underhållsfrågor. Drift och underhåll ingår i verksamhetsstödet och har förbundschef som närmaste chef. Tjänsten utgår från brandstationen i Växjö där alla gemensamma funktioner som ledning, administration och specialistfunktioner är samlade. I din tjänst kommer du röra dig mellan förbundets samtliga brandstationer och vår övningsanläggning Nothemmet. Eftersom vi startar rekryteringen i semesterperioden kommer vi starta arbetet med urval och intervjuer först i början av augusti. KVALIFIKATIONER Du har gymnasiekompetens med relevant inriktning samt följande kvalifikationer och/eller erfarenhet: - Goda IT-kunskaper. - Erfarenhet av kommunikationsutrustning/utalarmering, från till exempel räddningstjänst, polis eller Försvarsmakten. - Utbildning eller erfarenhet av svagström / starkström och till viss del fordonsel. - Kunskap i programmering av kommunikationsutrustning som Rakel och personsökare. - Goda kunskaper i svenska - B-körkort Meriterande kvalifikationer: - Truckkort - C-körkort - Svetsutbildning Vi tror att du som söker tjänsten är en person med mycket servicekänsla som gillar problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du har en god planerings- och samarbetsförmåga och att du vågar tänka nytt och annorlunda. Du är en allmänt händig, självgående och flexibel person som förstår logistik. Du är positiv och kommunikativ och du har en vilja att utveckla både verksamheten och dig själv! ÖVRIGT Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Som konsult på Eurocon får du möjligheten att arbeta i teknikens framkant och utveckla lösningar som minskar utsläpp, optimerar produktion och stärker Sveriges industris konkurrenskraft! Vi växlar upp ytterligare i Sydost, mitt i hjärtat av Smålands processnav. Här får du inte bara arbeta i teknikens framkant utan också vara en del av ett erfaret team med stor potential och framtidstro! På Eurocon jobbar vi varje dag med att driva industrins gröna omställning framåt. Tillsammans med våra kunder skapar vi lösningar som bidrar till en smartare, mer elektrifierad och hållbar framtid. Nu vill vi ha med dig på resan! OM JOBBET Som ledande instrumentingenjör hos oss får du en central roll i våra kunders förändringsresor – och i expansionen av vårt team. Du kommer att arbeta i projekt från första förstudie till färdig anläggning, med både tekniskt ansvar och stora möjligheter att växa. Oavsett om du brinner för teknik, ledarskap eller båda delarna, finns här en väg för dig. Dina arbetsuppgifter kan till exempel innefatta: - Teknisk rådgivning och stöd vid säljmöten - Offertarbete och kalkyler - Utredningar, förstudier och genomförande av projekt - Projektering av styr- och reglersystem - Konstruktion och framtagning av detaljritningar - Idrifttagning Du kommer att jobba med stöd av erfarna kollegor i hela landet. Tillsammans formar vi både vår lokala närvaro i Kalmar och Växjö och industrins framtid! VEM ÄR DU? Vi söker en erfaren ingenjör med tekniskt intresse och minst tre års arbetserfarenhet inom området som trivs med kombinationen ansvar och teknik. Du arbetar självständigt och strukturerat, med en naturlig drivkraft att ta egna initiativ och föra arbetet framåt. Samtidigt är du ödmjuk, prestigelös och trivs i samarbeten där olika perspektiv får ta plats. Du har lätt för att skapa förtroende hos både kunder och kollegor, och du ser värdet i att bygga starka, långsiktiga relationer. Din kommunikativa förmåga och tekniska förståelse gör dig till en trygg rådgivare i komplexa projektmiljöer. För att lyckas i rollen har du: - Teknisk utbildning (universitet, högskola) eller motsvarande erfarenhet - Gedigen erfarenhet av instrumentkonstruktion inom processindustrin - Kunskap om AutoCAD, ATEX och SIL - Goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av SmartPlant Instrumentation (SPI) eller liknande instrumentingenjörs program - Intresse för att fortsätta utvecklas och växa in i större ansvar VAD DU FÅR Du får oss! På Kalmar- och Växjökontoren hittar du ett erfaret team som idag består av åtta glada kollegor med bredd i både kompetens och erfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår gemensamma resa, vi ska växa både tillsammans med våra kunder och i teamet! På Eurocon får du inte bara ett jobb – du får en plattform för att växa. Här får du: - Möjlighet att vara med i vår nya industrisatsning i Kalmar och Växjö - Stora utvecklingsmöjligheter – disciplinledare, teknisk specialist eller teamledare - Stöd från ett starkt nationellt nätverk och kollegor som gärna delar med sig - Arbete i teknikens framkant – där du faktiskt bidrar till ett mer hållbart samhälle - Kollegor som gillar både teknik och en riktigt bra fikapaus Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren tar vi en paus för att ladda batterierna, vilket innebär att det dröjer lite längre än vanligt innan du får återkoppling. Vi uppskattar ditt tålamod och hör av oss igen så snart vi är tillbaka. Välkommen till Eurocon! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede.
På Eurocon utvecklar vi skräddarsydda och innovativa lösningar som bidrar till en smartare och mer hållbar industri. Här får du vara med och skapa framtidens fossilfria produktion! Läs mer om tjänsten nedan och sök jobbet! På Eurocon i Kalmar och Växjö växer vi – och söker dig som vill vara med på resan! Som elkonstruktör får du möjlighet att bidra med din kompetens i en verksamhet som präglas av teknik i framkant, tätt samarbete och höga ambitioner. Vi är med och driver industrins gröna omställning! Här får du en viktig roll i att skapa hållbara lösningar för framtiden i en miljö där du får växa, påverka och ha roligt på jobbet. Välkommen till Eurocon! OM JOBBET Som elkonstruktör på Eurocon i Kalmar och Växjö får du en varierad och utvecklande roll där du arbetar med tekniska lösningar för industrins omställning. Vi är delaktiga i hela konstruktionsprocessen, från förstudie till driftsatt anläggning. Dina ansvarsområden kan bland annat inkludera: - Framtagning av förstudier, funktionsbeskrivningar och förfrågningsunderlag - Konstruktion och beräkning av elanläggningar, hel eller delar därav, samt produkter - CAD-ritningar och tekniska beräkningar - Digitalisering av dokumentation - Deltagande vid driftsättning, felsökning, besiktning och teknisk uppföljning En arbetsvecka kan innebära allt från projekt i process- eller tillverkningsindustrin till uppdrag inom process- eller pappersmassaindustri. Vi tar oss an uppdrag såväl lokalt i Kalmar och Växjö, som andra delar av Sverige när så passar. Dessutom blir du en viktig del av vår uppbyggnad i regionen – där du får vara med och forma framtidens elkonstruktionsteam. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och minst tre års arbetserfarenhet inom området och vill vara med och utveckla lösningar för framtidens industri. Du har ett tekniskt driv, gillar att lösa problem och trivs med att samarbeta i team där kunskapsdelning och utveckling står i fokus. Som person är du nyfiken, prestigelös och samarbetsinriktad. Du är öppen, positiv och ambitiös – samtidigt som du är noggrann och har lätt för att bygga förtroende både internt och externt. Du har god teknisk förståelse, ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs med att arbeta i nära dialog med kund. Och kanske viktigast av allt – du vill ha roligt på jobbet! För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Teknisk utbildning med relevant inriktning, till exempel el-konstruktion inom produkt och tillverkning eller elkraft-konstruktion - Erfarenhet av något eller flera av verktygen ElproCAD, E-plan, E3 eller liknande programvara. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av felsökning, idrifttagning samt tester och valideringar - Kunskap inom maskinsäkerhet - Erfarenhet av något av följande: ABB 800xA, PCS7, DeltaV, Pluto, Honeywell, FebDok, Sistema/Pascal, Dalux, Jira, Think Project eller programmering i C++ - Bakgrund som industrielektriker eller tekniker VAD DU FÅR Du får oss! På Kalmar- och Växjökontoren hittar du ett erfaret team som idag består av åtta glada kollegor med bredd i både kompetens och erfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår gemensamma resa, vi ska växa både tillsammans med våra kunder och i teamet! På Eurocon får du inte bara ett jobb – du får en vardag fylld av utveckling, gemenskap och tekniska utmaningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren tar vi en paus för att ladda batterierna, vilket innebär att det dröjer lite längre än vanligt innan du får återkoppling. Vi uppskattar ditt tålamod och hör av oss igen så snart vi är tillbaka. Välkommen till Eurocon! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede.
På Eurocon är du med och möjliggör den tekniska revolutionen i industrin. Vill du bidra till innovativa, klimatsmarta och resurseffektiva lösningar? Då är du rätt för oss. Läs mer om tjänsten nedan och sök jobbet! På Eurocon i Kalmar och Växjö får du en unik möjlighet att forma både din egen roll och den framtida riktningen för vår automationsverksamhet. Vi bidrar till industriell omställning genom smart teknik, hållbara lösningar och nytänkande. Tillsammans skapar vi framtidens digitaliserade och elektrifierade industri. Välkommen till en arbetsplats där utveckling, gemenskap och frihet under ansvar står i centrum. OM JOBBET I rollen som automationsingenjör hos oss på Eurocon i Kalmar och Växjö får du en varierad och tekniskt bred vardag. Du arbetar med hela automationskedjan eller delar av den – från behovsanalys och konceptutveckling till programmering, driftsättning, utbildning och överlämning till kund. Här har du möjlighet att påverka, utveckla och forma både uppdrag och verksamhet i ett starkt växande team. Du kommer bland annat få arbeta med att: - Genomföra förstudier, ta fram funktionsbeskrivningar och förfrågningsunderlag - Designa systemlösningar och skapa anläggnings- och bygghandlingar - Programmera, konfigurera och driftsätta automationssystem - Utföra felsökning, besiktningar och uppföljningar - Digitalisera och uppdatera teknisk dokumentation Konstruera och verifiera säkerhetskretsar och skyddsfunktioner Du kommer att arbeta i projekt som spänner över flera branscher – främst inom tillverknings- och processindustrin. En arbetsvecka kan innehålla allt från systemintegration och underhåll till deltagande i upphandlingar och verksamhetsuppbyggnad. Många uppdrag sker i närområdet, men även i övriga delar av landet när så passar. Hos oss blir du en viktig del av den tekniska omställningen – på riktigt. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och minst tre års erfarenhet inom området i kombination med en god förståelse för industriella processer. Du trivs i en miljö där samarbete och teknisk utveckling står i fokus. Du är en lagspelare med eget driv, som tycker att arbetet blir bäst när man har roligt tillsammans. Du är öppen, positiv, prestigelös och ambitiös. Du arbetar strukturerat, kommunicerar tydligt med olika intressenter och bygger förtroende både internt och externt. Hos oss värdesätts din nyfikenhet, initiativförmåga och vilja att bidra till gruppens gemensamma framgång. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Teknisk utbildning med relevant inriktning, exempelvis automationsteknik inom produkt, produktion eller process. - Erfarenhet av programmering av PLC/SCADA-system - Goda kunskaper i något eller flera av följande: Siemens, ABB, Allen Bradley/Rockwell, Citect/Schneider Electric, Pro-view - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av felsökning och drifttagning - Erfarenhet av tester och valideringar av systemkonstruktioner - Kunskap i ElproCAD, E3, E-plan eller liknande programvara - Erfarenhet av ABB 800xA, PCS7, DeltaV, Pluto eller programmering i C++ - Tidigare erfarenhet som industrielektriker eller tekniker VAD DU FÅR Du får oss! På Kalmar- och Växjökontoren hittar du ett erfaret team som idag består av åtta glada kollegor med bredd i både kompetens och erfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår gemensamma resa, vi ska växa både tillsammans med våra kunder och i teamet! På Eurocon får du inte bara ett jobb – du får en vardag fylld av utveckling, gemenskap och tekniska utmaningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren tar vi en paus för att ladda batterierna, vilket innebär att det dröjer lite längre än vanligt innan du får återkoppling. Vi uppskattar ditt tålamod och hör av oss igen så snart vi är tillbaka. Välkommen till Eurocon! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ÖNH-mottagningen i Växjö har huvudansvar för operation- akut- och jourverksamhet samt sluten vård. Vi har även allergiverksamhet och utredningsenhet för sömnutredning, rhinomanometri och balansundersökning i Växjö. På ÖNH-mottagningen i Ljungby har vi främst mottagningsverksamhet men även dagkirurgiska operationer en halv dag/vecka samt polikliniska hudoperationer. Vi har i dagsläget inga fasta läkare i Ljungby på ÖNH men 1-2 läkare från Växjö pendlar till Ljungby dagligen måndag-fredag På ÖNH-mottagningarna jobbar flera överläkare, specialister och ST-läkare. Verksamhetschefen är disputerat ÖNH-specialist och känner till verksamheten väl. Nu söker vi ÖNH-specialist eller dig som är underläkare till mottagningen i Växjö och/eller Ljungby. Är du som söker ÖNH- specialist kan vi erbjuda dig en tillsvidareanställning men är du underläkare kan vi erbjuda dig ett vikariat. Vi erbjuder dig • Ett mycket gott arbetsklimat • Stor flexibilitet • Glada, positiva medarbetare • Välutrustade mottagningar i rymliga lokaler • Generös utbildningspolicy Vår klinik består även av sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och audionomer samt hörseltekniker. Varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Arbetet innehåller mottagningsverksamhet, sluten och öppenvårdsoperationer, avdelningsarbete, handledning samt jourverksamhet/beredskap utanför kontorstid. KVALIFIKATIONER Specialistkompetens inom öron- näs- och halssjukdomar. Du som är legitimerad läkare med intresse för ÖNH kan också söka. Det finns möjlighet till förlängning eller fast tjänst. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Värends Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för ca 117 000 invånare i Alvesta och Växjö kommuner. Hos oss arbetar idag 250 personer fördelade på förbundets tio brandstationer. Värends Räddningstjänsts uppdrag är att bereda ett likvärdigt och tillfredsställande skydd mot olyckor avseende människors liv och hälsa, samt egendom och miljö. Vår vision: Ett tryggt och olycksfritt samhälle - för alla. Vill du vara en del i ett större sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt och bidra till hur samhället utvecklas? Då kan det här vara tjänsten för dig! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en driven och strukturerad medarbetare till en nyinrättad tjänst som verksamhetsutvecklare på räddningstjänsten. Vi befinner oss i en tid av förändring och söker dig som vill arbeta med både strategisk planering och löpande arbetsuppgifter i det verksamhetsnära arbete. Du delar vår tro på nytänkande, samverkan och handlingskraft och du vill vara med och bidra till räddningstjänstens förmåga att möta framtida utmaningar. Du kommer att ha en roll som ledningsstöd till förbundschefen vilket innebär att du har en central funktion i det strategiska ledningsarbetet och arbetar tillsammans med ledningen för att de politiskt beslutade uppdragen ska genomföras med bra resultat. Du bidrar till utvecklingen av organisationen genom att långsiktigt planera och förbereda för ett lyckat genomförande av till exempel strategiska ledningsmöten och implementering av uppdrag. Du kommer också att ha ett utvecklingsuppdrag som innebär att tillsammans med verksamheten utveckla och implementera arbetssätt och metoder, involvera interna och externa intressenter och att omvärldsbevaka för omvandling till verksamhetsutveckling. Det kan handla om att utveckla och leda projekt och uppdrag, att skriva beslutsunderlag, remissvar och utredningar och att planera och följa upp verksamhet. Tjänsten passar dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett intresse för utvecklingsarbete och kommunal verksamhet. Du kommer att ingå i ledningsgruppen och arbeta i nära samarbete med förbundschef och ledning. Organisatoriskt kommer tjänsten att tillhöra verksamhetsstödet med förbundschef som närmaste chef. Eftersom vi startar rekryteringen i semesterperioden kommer vi starta arbetet med urval och intervjuer först i mitten av augusti. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med minst tre års högskoleutbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt och/eller leda i tidigare roller, gärna i politiskt styrd verksamhet. Du har med framgång drivit förändringsarbete och skapat resultat där flera intressenter varit involverade. Uppdraget ställer stora krav på att vara lyhörd och att ha förmåga att identifiera vilka arbetsuppgifter som behöver utföras och vilka frågor som behöver lösas, samt se till att de blir genomarbetade och verkställs av rätt person. Du rör dig naturligt mellan olika aktiviteter och medverkar i flera forum på olika nivåer inom organisationen. Du är en relationsbyggare som trivs med att samarbeta och skapa resultat tillsammans med andra. Du är strukturerad, kommunikativ och skicklig på att se helheter och du har ett starkt driv och vill vara med och göra skillnad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lyhörd och har förmåga att skapa förtroende och samsyn i olika sammanhang. ÖVRIGT Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Språk- och kompetenscenter ansvarar för mottagning av nyanlända elever, modersmålsundervisning och studiehandledning i Växjö kommun. Enheten har också ett kompetensuppdrag inom mottagande, kartläggning, studiehandledning. Vi söker dig som vill vara med i vårt team i SKC för studiehandledning. Som studiehandledare stödjer du eleverna i deras språk- och kunskapsutveckling med hjälp av modersmålet, samt verkar som en kulturell och språklig brygga. Det gör du bl.a. genom ett nära samarbete med elevens mentor och undervisande lärare ute på grundskolorna. Studiehandledningen kan ske före, under och efter lektionstillfället utifrån elevens och ämnets behov. Det innebär att du kommer att arbeta både i klass och enskilt med elev i samråd med ämneslärare. Tjänsten är förlagd på en grundskola inom Växjö kommun. Arbetet innebär samarbete med såväl elever, vårdnadshavare som skolpersonal. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, gärna pedagogisk, och erfarenhet av studiehandledning. Egenskaper som samarbetsförmåga och flexibilitet är viktiga i detta uppdrag eftersom ditt arbete sker i nära samarbete med andra. Vi söker dig som: - har mycket goda kunskaper i studiehandledningsspråket i såväl tal som skrift, - har som lägst godkänt i svenska eller svenska som andraspråk 2 på gymnasienivå, - har god kännedom om svensk kultur och svenskt skolsystem, - är van vid att ta stort eget ansvar och kan arbeta självständigt, Tjänsten tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut tas. Tjänsten är en särskild visstidsanställning på 25 % med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Språk- och kompetenscenter (SKC) är en enhet med ansvar över utbildningsförvaltningens mottagande för nyanlända elever, studiehandledning och modersmålsundervisning. Arbetsuppgifterna består av undervisning enligt kursplan i ämnet modersmål, dokumentation samt bedömning och betygsättning. Undervisningen sker efter elevens ordinarie skoltid och på olika skolor inom Växjö kommun. Undervisningen kan också ges via fjärrundervisning. Som modersmålslärare ingår du i ett arbetslag som leds av en arbetslagsledare och bland annat planerar man tillsammans. Kollegialt lärande utgör också en viktig del i arbetslagsarbetet. Arbetslaget och mentor fungerar som ett stöd i ditt läraruppdrag. I tjänsten ingår även studiehandledning i franska. Studiehandledningen utförs på elevers hemskolor. Det går också att dela upp tjänsten i två tjänster och att endast söka modersmålstjänsten eller endast söka studiehandledningstjänsten. Studiehandledningstjänsten är ca 35-40%. Totalt sett är uppdragets omfattning 60%. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som: - är legitimerad modersmålslärare, men även du som saknar det men har en svensk eller utländsk pedagogisk utbildning riktad mot skolan är välkommen att söka. Det är ett krav att du har någon form av relevant pedagogisk utbildning - har erfarenhet av undervisning i svensk skola - har dokumenterat goda kunskaper i aktuellt språk - har god insikt i såväl svenska traditioner, seder, bruk och samhällsstruktur som de som finns i landet/länderna där språket talas - har datorvana och är van vid att hantera digitala lärverktyg som utgör en självklar del i din undervisning ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Med ca 110 engagerade medarbetare är vi en dynamisk kraft inom akut och planerad operationsverksamhet. Här erbjuder vi inte bara en arbetsplats utan en plattform för personlig och professionell tillväxt. Vi investerar i din utveckling genom interna och verksamhetsspecifika utbildningar som rustar dig för rollen som undersköterska hos oss. Vår enhet präglas av ständig förnyelse och tekniska framsteg. Vi navigerar smidigt mellan akuta och planerade ingrepp och du kommer att vara en viktig del av ett team som trivs i högt tempo och snabba omställningar. Tillsammans tar vi ansvar för varje patient och strävar alltid efter att leverera bästa möjliga vård. Vi är två chefer som gemensamt ansvarar för vår enhet och vi eftersträvar ett öppet ledarskap där du kan känna förtroende för din chef och vara säker på stöd och vägledning när du behöver det. Vi tror på närvarande ledarskap och uppmuntrar till eget ansvarstagande och självständigt arbete i teamet. Lockas du av att arbeta i stimulerande och utvecklingsorienterad miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter, då är du välkommen att bli en del av vårt team på Växjös operationsenhet. Kom och gör skillnad med oss! Vi erbjuder ett brett utbud av personalförmåner för dig som väljer att arbeta inom Region Kronoberg. Om du vill läsa mer om våra förmåner kan du besöka länken : https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER Som en del av teamet tillsammans med anestesi- och operationssjuksköterskan tar ni patienten genom varje steg av operationen från förberedelse till eftervård. Ditt arbete kräver inte bara skicklighet utan också god fysisk kondition då du ansvarar för lyft och förflyttning av patienter. Du kommer läras upp och arbeta i både vår planerade och akuta verksamhet och under ett arbetspass kan det innebära att du växlar mellan dem båda. Som undersköterska hos oss har du en väldigt bred roll. Du kommer bli introducerad i vår tekniska utrustning och du kommer få ta del av våra interna övningar och kompetenshöjande insatser då verksamheten hela tiden utvecklas. På operationsenheten har vi en introduktion på 6 till 12 månader innan du känner dig helt självständig. Specialistundersköterskor har vanligtvis en något kortare introduktionsperiod. Du kommer parallellt med den verksamhetsnära introduktionen också få ta del av våra interna utbildningar. Är du nyfiken på att se hur en dag ser ut hos oss är du varmt välkommen att hospitera. KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad undersköterska och har du tidigare erfarenhet inom akut- eller intensivvård är det meriterande men inget krav. Har du även en YH-utbildning inom operationsvård är det av stor betydelse. Då du arbetar i team och över professioner är det väldigt viktigt med god samarbetsförmåga och hög flexibilitet. Vi vädersätter din vilja av att lära dig och utvecklas och att du arbetar lösningsfokuserat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi kommer rekrytera löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
ProCivitas har som ambition att vara Sveriges Bästa Gymnasieskola. Vi är en liten skola med ca 500 elever. Vi erbjuder programmen samhällsvetenskap, naturvetenskap och ekonomi samt nationell idrottsutbildning (NIU). Vi arbetar i en kreativ miljö och attraherar personal med driv och engagemang. Alla elever som börjar hos oss får en symbolisk guldbiljett till framtiden, en guldbiljett som vi tillsammans fyller med kunskaper, färdigheter och drivkrafter för att de ska kunna nå sina mål. En av våra styrkor är vår litenhet. Våra studiemotiverade elever väljer oss för att de söker en bra utbildning i en trygg miljö där de får utvecklas och där de blir sedda. Idag är vi ca 40 medarbetare på skolan. Det är viktigt för oss att ha medarbetare som trivs och som ständigt vill utveckla sig själva såväl som organisationen. Skolan har en stark koppling till näringsliv, samhället, universitet och idrottsliv. Läs mer på: www.procivitas.se Din utmaning Vi söker dig som är lärare i samhällskunskap / svenska. Arbetet ställer krav på att du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med andra. Som person är du ansvarstagande, förtroendeingivande och flexibel. Vi arbetar med kollegialt lärande för att utveckla verksamheten. Du kommer att undervisa, bedöma och betygsätta kurser i samhällskunskap och svenska. Arbetet ställer krav på att du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med andra. Vi erbjuder dig ProCivitas erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du blir en del av vår personalgrupp där kunskap och drivkraft står i fokus tillsammans med våra värdeord - professionalitet, engagemang och respekt. Undervisningen är på alla program. Du kommer att ingå i ett arbetslag med 6-7 kolleger som undervisar i flertalet ämnen. Anställningsform Tjänsten är visstid. Deltid ca 80% Din profil Du är utbildad gymnasielärare i samhällskunskap / svenska samt med erfarenhet av undervisning, bedömning och betygsättning på gymnasiet.
Välj ett jobb för att visa detaljer