Framtidens primärvård söker distriktsläkare
REGION ÖREBRO LÄN
Specialistläkare

Vill du bli en del av primärvården och bidra till en god och nära vård? Mejla vår områdeschef, Madelene Johanzon på [email protected]. Ange dina kontaktuppgifter så hör Madelene av sig så snart som möjligt. Som en del i förflyttningen mot en god och nära vård har beslut fattats om en förstärkning av primärvården. I Region Örebro län sker nu därför en lönesatsning för läkare som arbetar på länets regiondrivna vårdcentraler. Omställningen till en nära vård pågår i både regioner och kommuner. Primärvården ska vara navet i hälso- och sjukvården och den vårdnivå som verkar närmast invånarna. Både invånare och medarbetare efterfrågar kontinuitet och god tillgänglighet. Fler läkare på vårdcentralerna är en viktig del i detta. Vi söker dig som brinner för primärvårdens kärnuppdrag och vill arbeta för bättre kontinuitet och trygghet för våra patienter. Hos oss får du möjlighet att bygga långsiktiga relationer och bidra med dina idéer i en miljö där vi ständigt strävar efter förbättring. Vi söker nu distriktsläkare till flera vårdcentraler inom Område nära vård. Var vill du arbeta? Utspritt i regionen finner du Bergslagens naturnära, stillsamma och vackra omgivning med mindre orter, samt en nära social koppling till och kännedom om lokalbefolkningen. Med uppemot en timmes resa till närmsta sjukhus är den nära vården, utöver ordinarie vårdutbud, central för att kunna bemöta och hjälpa akut sjuka patienter. De större orterna Karlskoga och Lindesberg är knytpunkter till ytterkanterna av regionen och har varsina sjukhus och en familjär blandning av kultur, stadskärna och naturliv. I Kumla finns en av Sveriges största vårdcentraler med över 20 000 listade patienter och en stor kollegial samhörighet. Den södra länsdelen bjuder på vacker natur med närhet till vatten, med stora möjligheter till en aktiv fritid i bland annat Tiveden. I den livliga, aktivitetsrika och mångsidiga storstaden Örebro kan du uppleva stadsliv och en aktiv kulturscen. Förutom kärnverksamheten kan patientunderlagen ge upphov till olika möjligheter för dig att hjälpa invånarna, bland annat i multikulturella områden eller för de 16 000 studenter som läser på Örebro universitet. Vi vill i dialog med dig hitta en bra matchning, innan intervju på aktuell vårdcentral. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Framtidens primärvård söker distriktsläkare Arbetsuppgifter Som distriktsläkare inom primärvården blir du en viktig del där olika vårdprofessioner samarbetar för att möta patienternas behov på ett samordnat och effektivt sätt. Beroende på vårdcentral kommer du att arbeta med ett varierat uppdrag som inkluderar egen mottagning med bokade patienter, akuta besök, BVC, MVC och kommunal samverkan. Vi ser gärna förändrings- och utvecklingsarbete inom primärvården och planerad tid finns för fortbildning och medicinskt resonemang med kollegor. Det finns även digitala vårdlösningar som möjliggör visst distansarbete. Handledning av utbildningsläkare och studenter ingår i tjänsten. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Legitimerad specialist inom allmänmedicin. Som person är du trygg i din yrkesroll och har ett gott omdöme. Du har drivkraft och engagemang för ditt arbete och en god förmåga att samarbeta med övriga professioner. Att bidra i verksamhetens utvecklings- och kvalitetsarbete ser du som en naturlig del av ditt arbete. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

5 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget  Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.   Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar  Trygga barn Vivant

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Säljare
Fair energy group Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt? Fair Energy Group söker en engagerad säljare som vill bidra till en grönare framtid genom att hjälpa villaägare och företag att ta kontroll över sin energiförbrukning. Har du passerat 30-strecket, samlat på dig livserfarenhet och drivs av att bygga relationer och nå resultat? Då kanske det här är nästa steg i din resa. Som dörr-till-dörr-säljare hos oss arbetar du med direktförsäljning av framtidens energilösningar – främst Emaldos smarta batterier och våra solcellspaket. Du utgår från Örebro med omnejd och är ute där det händer: i mötet med kunden. Vad du får hos oss: Branschens högsta provision – du får rejält betalt för din prestation. Tydlig onboarding och utbildning – vi rustar dig med kunskap och trygghet från dag ett. Stark teamkänsla och personlig utveckling – vi stöttar, lyfter och utmanar varandra. Förmåner och gemensamma resor – för att belöna hårt arbete och bygga gemenskap. Möjligheten att vara med och bygga något nytt – din insats gör skillnad varje dag. "Det bästa med jobbet är friheten, energin i teamet och att man gör skillnad på riktigt – både för kunden och miljön." – Monika, säljare på Fair Energy Group Vi söker dig som:  Trivs i mötet med människor och är duktig på att bygga förtroende  Är handlingskraftig, målinriktad och tar ansvar för dina resultat  Har B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift  Har erfarenhet av försäljning eller energibranschen – meriterande, men inget krav  Har du arbetat med Emaldo? Det ser vi som ett stort plus! "Att jobba på Fair Energy passar mig perfekt. Det ger frihet under ansvar, härliga kollegor och stora möjligheter att styra min ekonomi. Är stolt och glad att ha en sån bra och positiv arbetsplats." – Stenar, säljare på Fair Energy Group Redo att ta nästa steg? Vi hanterar ansökningarna löpande – vänta inte! Välkommen till Fair Energy Group – där din drivkraft gör skillnad.

5 maj 2025
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Windows Systemadministratör till kund i försvarssektorn
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Centric söker en Windows Systemadministratör till  kund i försvarssektorn i Karlskoga. Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Här får du chansen att arbeta i en spännande och teknikintensiv miljö där du spelar en nyckelroll i drift och utveckling av IT-infrastrukturen. Ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett innovativt team hos vår kund! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Systemadministratör kommer du att ha en central roll i drift och underhåll av IT-infrastrukturen. Du blir en del av drift- och supportteamet där du ansvarar för att leverera stabila och effektiva klient- och servertjänster. Rollen innebär ett proaktivt arbete med patchhantering och uppgraderingar av både klient- och servermiljöer för att säkerställa en säker och uppdaterad IT-miljö. En viktig del av arbetet är att utveckla script och använda automationsverktyg för att effektivisera processer och förbättra arbetssätt. Du kommer att arbeta med serviceutveckling kopplat till infrastruktursystem och säkerställa att de säkerhetskrav som finns uppfylls. Vidare kommer du att vara delaktig i teknikförbättringsarbete, där du aktivt identifierar och implementerar lösningar för att optimera infrastrukturen. Du förväntas även driva och dokumentera arbetet enligt etablerade rutiner och processer för att säkerställa en strukturerad och spårbar hantering av IT-miljön. Din profil och kvalifikationer Vi söker en erfaren och engagerad Systemadministratör som trivs i en roll där samarbete och säkerhet står i fokus. Du är en prestigelös lagspelare som värdesätter teamets gemensamma leverans mot kund och har en lösningsorienterad och pragmatisk inställning. Du är självgående, drivande och har ett strukturerat arbetssätt där du hanterar utmaningar med tålamod och noggrannhet. För att lyckas i rollen ser vi att du har: -     Gedigen erfarenhet av Windows Server och Windows Client -     Relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet -     Minst fem års dokumenterad erfarenhet inom IT-området Meriterande kunskaper: -     Powershell -     VMware Horizon -     Djupa kunskaper i Active Directory -     Automationsverktyg (exempelvis Ansible) -     MECM -     PKI / Smartcard -     Teradici -     VMware vSphere -     OP5 -     GIT -     MS SQL Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där kunden har krav på säkerhetsklassinplacering kan det, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

5 maj 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Linux Systemadministratör till kund i Karlskoga
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Centric söker en tekniskt driven Systemadministratör med god erfarenhet av UNIX- och Linux-miljöer, till ett uppdrag hos kund i försvarssektorn i Karlskoga. Du är en kommunikativ och samarbetsvillig lagspelare som trivs med att interagera både internt och externt. Vidare har du en analytisk ådra och uppskattar att bidra med idéer och förbättringsförslag. Att prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt är en självklarhet för dig. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som Systemadministratör kommer du att arbeta systematiskt med att utveckla lösningar, koncept och idéer för att driva förbättring och innovation inom ditt ansvarsområde. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera både daglig drift och långsiktig utveckling av system och infrastruktur. Du kommer bland annat att hantera patchning och uppdateringar, felsökning av system, versionsuppdateringar samt teknikutvärderingar för att säkerställa en stabil och säker drift. Ärendehantering blir också en del av din vardag, där du ansvarar för att lösa felärenden och hantera beställningar. Som en del av ett större team av systemadministratörer i Sverige får du samarbeta med kollegor för att optimera och förbättra IT-miljön. Rollen innebär ett varierat arbete där du får möjlighet att bidra med din expertis och utvecklas inom avancerad systemhantering. Din profil och kvalifikationer Krav:  -     Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet -     Minst 5 års erfarenhet inom drift av UNIX-LINUX området -     Mycket god erfarenheter av arbete med Redhat och Centos -     Tidigare erfarenhet av att sätta upp nya utvecklingsmiljöer innehållande ovanstående produkter/tekniker -     Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska Det är meriterande om du tidigare arbetat med: -    Härdning av system -    Scriptning, (Bash, Python eller Perl) -    IT-/informationssäkerhet -    Nätverkskunskap (TCP/IP, switching, routing och brandvägg i datacentermiljö) -    Övervakning: Nagios/op5 -    Erfarenhet av: Docker/Podman, Kubernetes, Golang, Git, Jenkins, Artifactory, PostgreSQL, Grafana -    Virtualiseringsmiljöer (VMware) -    Konfigurationshantering (Ansible, Puppet) Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

5 maj 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Fullstack-utvecklare med fokus på Java
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Örebro behöver nu stärka upp teamet med flera fullstack-utvecklare med fokus på Java. Vi söker dig som har: Minst 5 års yrkeserfarenhet av Java samt goda kunskaper av Kotlin och Spring Boot. Erfarenhet av att arbeta med Kubernetes för deployment och hantering av mikrotjänster. Arbetat i TypeScript och har praktisk erfarenhet av ramverk som React. Arbetat agilt, utifrån Scrum eller Kanban. Det är ett stort plus om du har erfarenhet från offentlig sektor. För den här rollen har du med fördel en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom Computer Science, Software Engineering eller motsvarande. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Vilka är vi på Nexer i Örebro? På Nexer i Örebro får du som konsult möjlighet att ta dig an spännande och utvecklande uppdrag hos våra kunder samtidigt som du är en del av ett team med olika erfarenheter, roller och kompetenser. För oss är det viktigt att våra medarbetare känner tillhörighet och gemenskap till vår verksamhet och att det finns en balans mellan arbete och fritid. På Nexer är vi övertygade om att mångfald är en styrka och där varje enskild individ ska ha möjlighet att växa och utvecklas, både som person och i sin yrkesroll. Våra värdeord är Passion och Execution. Det är hjärtat i vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör. Vi strävar hela tiden framåt för att bli bättre och vi sätter dig som konsult i första hand. Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Våra kunder inom privat sektor finns inom bland annat försvarsindustri, kraft & energi, automatiserad industri och medtech. Du som konsult arbetar antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-XG1

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Testingenjör inom elektronik
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås behöver stärka upp teamet med fler testingenjörer med intresse för elektronik. Vi söker dig som har minst 5 års yrkeserfarenhet inom felsökning och test av mjukvara. Du kommer arbeta mot en av våra kunder i Arboga där du som testingenjör kommer arbeta nära hårdvaran med elektronik och elsystem. En del i rollen innebär att du är med och utvecklar automatiserade tester och simuleringsmodeller därför är erfarenhet av testutveckling ett stort plus. Du kommer också arbeta med dokumentation av testresultat samt granskning av krav och specifikationer. För den här rollen har du med fördel en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom elektronik, mjukvara eller motsvarande. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Som person är du noggrann och strukturerad samtidigt som du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du lyssnar in andras idéer och bidrar med egna insikter på ett öppet och lyhört sätt. Vem är du? Nexer i Örebro behöver stärka upp teamet med fler testingenjörer med intresse för elektronik. Vi söker dig som har minst 5 års yrkeserfarenhet inom felsökning och test av mjukvara. Du kommer arbeta mot en av våra kunder i Arboga där du som testingenjör kommer arbeta nära hårdvaran med elektronik och elsystem. En del i rollen innebär att du är med och utvecklar automatiserade tester och simuleringsmodeller därför är erfarenhet av testutveckling ett stort plus. Du kommer också arbeta med dokumentation av testresultat samt granskning av krav och specifikationer. För den här rollen har du med fördel en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom elektronik, mjukvara eller motsvarande. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Som person är du noggrann och strukturerad samtidigt som du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du lyssnar in andras idéer och bidrar med egna insikter på ett öppet och lyhört sätt. Vilka är vi på Nexer i Örebro? På Nexer i Örebro får du som konsult möjlighet att ta dig an spännande och utvecklande uppdrag hos våra kunder samtidigt som du är en del av ett team med olika erfarenheter, roller och kompetenser. För oss är det viktigt att våra medarbetare känner tillhörighet och gemenskap till vår verksamhet och att det finns en balans mellan arbete och fritid. På Nexer är vi övertygade om att mångfald är en styrka och där varje enskild individ ska ha möjlighet att växa och utvecklas, både som person och i sin yrkesroll. Våra värdeord är Passion och Execution. Det är hjärtat i vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör. Vi strävar hela tiden framåt för att bli bättre och vi sätter dig som konsult i första hand. Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Våra kunder inom privat sektor finns inom bland annat försvarsindustri, kraft & energi, automatiserad industri och medtech. Du som konsult arbetar antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-XG1

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
C-chaufförer Örebro!
Libera i Sverige AB
Lastbilsförare m.fl.

Nu söker Libera dig med C -behörighet som är intresserad av ett långsiktigt jobb inom distribution!  Uppdraget Arbetsuppgifter innefattar distribution av livsmedel, lastning och lossning på terminal samt ett högt säkerhetstänk ute på vägarna! Tjänsten är placerad med utgångsläge Örebro. Vem är du? Vi söker dig som antingen är ny i branschen eller som har tidigare erfarenhet inom C körningar. Du som söker har ett högt säkerhetstänk samt är noggrann i din körning. Jobbet innefattar mycket kundkontakt, därför söker vi dig som är social, samarbetsvillig och flexibel. Du innehar C-behörighet Giltigt YKB Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Truckkort A+B ADR Arbetstider Dagtid Måndag- Fredag Tillsättning Omgående eller enligt överenskommelse av start för uppdraget   Vi utför ett utdrag från belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi genomför detta moment.    Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Nu söker vi erfarna Container lossare till kund i Örebro
Fordonsakademin Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

När du söker efter en möjlighet att växa i din karriär och arbeta inom logistik och transport, kan detta vara rätt tjänst för dig. Vi söker nu erfarna container lossare till en av våra kunder i Örebro. Detta är en möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där precision och effektivitet står i fokus. Om FöretagetVår kund är en framstående aktör inom logistikbranschen med fokus på att erbjuda skräddarsydda lösningar för transporter och lagring. Företaget strävar efter att hålla en hög standard av kvalitet och säkerhet i alla led och erbjuder en inkluderande arbetsplats där varje medarbetare ses som en värdefull del av teamet. Arbetsuppgifter och Ansvar Säkra och effektivt lossa containrar på företags anläggning. Sortera, arrangera och rapportera inkommande gods i enlighet med bestämmelserna. Bidra till en säker arbetsmiljö genom att följa etablerade säkerhetsrutiner och protokoll. Samarbeta med lagerarbetare och logistikpersonal för att optimera arbetsflöden. Kvalifikationer och Erfarenheter Erfarenhet av containerlossning eller liknande arbetsuppgifter inom logistik. God fysisk kapacitet och vana vid att arbeta i ett fysiskt krävande jobb. Förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är en teamspelare. Grundläggande kunskaper i svenska språket för att hantera dokumentation och kommunikation. Personliga Egenskaper Noggrann och ansvarsfull med en stark arbetsmoral. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändrade arbetsförhållanden. God lösningsförmåga och effektiv problemlösning. Ansökan Är du intresserad av att bli en del av vårt dynamiska team? Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV. Vi behandlar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta oss via e-post: [email protected] Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Vår erfarenhet sträcker sig över flera decennier, och vi har hjälpt både företag och individer att hitta den perfekta matchningen genom vår professionella rekrytering och bemanningstjänster.Som en del av Arenakoncernen, med över 160 kontor i Sverige, strävar vi alltid efter att sprida positiv utveckling för alla parter genom kompetenshöjning och långsiktiga lösningar.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Ekonomiassistent till Närkefrakt
Oak Consultant Group AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vill du arbeta med stora ekonomiska flöden – men i ett litet, tryggt team där skratten är lika viktiga som siffrorna? Hos oss på Närkefrakt får du det bästa av två världar: en miljardomsättning att ansvara för och ett arbetsklimat som känns som hemma. OM ROLLENSom ekonomiassistent kommer du att vara nyckelperson i hanteringen av koncernens kundreskontra – det är ett komplext men roligt pussel att lägga varje dag! Dessutom får du förtroendet att hantera stora likviditetsflöden. Du arbetar tätt tillsammans med kollegor i en familjär och hjälpsam miljö med hög kompetens nära till hands.  Vi arbetar i Visma Control. Då en av våra kollegor ska vara tjänstledig pga. studier söker vi nu hans ersättare. Det är ett vikariat på inledningsvis 6 månader men med goda chanser till förlängning om vår kollega trivs i skolbänken. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:  Dagligen: Hantera kundreskontra för Närkefrakt och dess dotterbolag Leverantörsreskontra: registrering, periodisering, kontroll av korrekt bokföring Likviditetsstyrning och factoring Veckovis: Påminnelsefakturering Månadsvis: Månadsbokslut i dotterbolag och delar av moderbolaget Moms-/arbetsgivardeklarationer och vissa löner Hantering av anläggningstillgångar och avskrivningar NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG - Att grotta ner dig i siffror – särskilt inbetalningar! - Stort ansvar; du hanterar inbetalningar på över 1 miljard kronor per år - Ett tryggt och kompetent team med högt i tak - Kollektivavtal  - Gym på anläggningen  Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus. Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga. Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas. VI SÖKER DIG SOMSkallkrav: -Dokumenterad erfarenhet av redovisning och bokföring  -God kunskap i Excel  -God data - och systemvana i ERP-system -Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift -Goda kunskaper i engelska, tal och skrift  Meriterande: -Högskole - eller univeristetsutbildning inom ekonomi    -Tidigare arbete med kund- och leverantörsreskontra och likviditetshantering  -Systemvana i Visma Control Som person ser vi att du är en relationskapande och kommunikativ lagspelare. Som ekonom är du givetvis noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Samtidigt kräver verksamheten att du är flexibel och kan skifta fokus mellan arbetsuppgifter och störningsmoment under dagen. Slutligen är du nyfiken och tar stort ansvar för ditt arbete. Även om du i din roll hanterar många detaljfrågor har du god förståelse för hur helheten påverkas av ditt arbete. ÖVRIGT - Heltid, 100%  - Start: Snarast möjligt, vi tror att en överlämning på en månad bör äga rum under augusti månad.  - Anställningsform: Vikariat med chans till förlängning - Plats: Arbetet utförs på plats på Pilängsgatan i Örebro  - Teamet: Här kan du spana in oss som jobbar på Närkefrakt!   ANSÖKAN Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på [email protected] eller telefon 072-219 64 73. Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans. OM VERKSAMHETEN  Se Närkefrakt hemsida

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025