Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under våren och sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team! Vad vi erbjuder dig ett härligt gäng kollegor att arbeta med kollektivavtal friskvård möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar, myror men rondering av tak mot fågel. Det kan även förekomma sanering mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig från vecka 15–33, där vi har som störst behov vecka 19-26 och 28–32. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Se videon som beskriver tjänsten närmare här. Din profil Vi söker dig som behöver ett extra arbete vid sidan om exempelvis högskolestudier. Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning. Välkommen med din ansökan!
Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som regionsansvarig säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Ett aktivt nätverk och en vana att arbeta resultatinriktat är meriterande. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Örebro. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt nya kontor mitt i centrala Örebro. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner runt om i Sverige via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens Industri, Dagens Nyheter samt 40 av Sveriges största lokaltidningar som Närkes Allehanda, Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi på Nikolaigatan 3, i centrala Örebro. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.
Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 22 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter I din roll som ingenjör på SAAB blir du en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där din professionella och personliga utveckling står i fokus. Här får du möjlighet att arbeta i en spännande miljö och vara en aktiv del av företagets utvecklingsresa. Erfarenhet är en fördel, men inte ett krav, då personliga egenskaper och andra faktorer kan kompensera för det. Vi har ett stort behov av tekniskt kunniga individer som är drivna och har en stark känsla av engagemang. Vi har uppdrag till dig som vill arbeta som: - Mjukvaruingenjör - Systemingenjör - Hårdvaruingenjör - Andra roller som kräver en ingenjörsbakgrund Din profil Vi söker dig som är högskoleingenjör eller civilingenjör inom exempelvis Datateknik, Teknisk fysik, Informationsteknologi, Elektronikdesign, Mjukvaruteknik, Innovativ programmering, Medieteknik eller motsvarande. Du har några års erfarenhet inom ditt område och är redo att ta nästa steg i karriären. Som person är du ambitiös och ivrig att utvecklas och lära dig nya saker. Du har ett starkt intresse för teknik och trivs med tekniska utmaningar. Du är strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt. Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta effektivt i grupp, är positivt inställd och visar ett stort engagemang gentemot de uppgifter du får. Kommunikationsförmåga och serviceinriktning är nödvändiga egenskaper då arbetsuppgifterna innebär kontakt med både interna och externa parter. För att passa in på företaget är det viktigt att du kan kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är en generell annons och vi får löpande in nya behov på SAAB så skicka in din ansökan redan idag. Skicka in ditt CV till oss, skriv några rader om vad du har för preferenser och vad du vill framåt så tar vi kontakt med dig när vi har något som kan matcha ditt intresseområde! Uppdraget kommer initialt vara ett konsultuppdrag med anställning hos oss på Skill, med möjlighet att senare bli anställd direkt av Saab. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Ericson på [email protected]
Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker efter en rolig arbetsplats att jobba på? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum hotellet ligger centralt beläget i Örebro vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semestersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar EJ emot ansökningar via telefon eller e-mail!
Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Jobbeskrivning: Vi söker en erfaren elektronikkonstruktör för uppdrag inom såväl digital konstruktion för signal och bildbehandling som analog konstruktion. Dina uppgifter kommer att omfatta allt från kravhantering till utveckling fram till färdig produkt. Du har dessutom goda möjligheter att välja inriktning efter intresseområde, med ett självklart fokus på att produkterna ska ha hög tillförlitlighet och framför allt fungera i krävande miljöer med stora mekaniska påfrestningar och varierande temperatur.Avdelningen som du kommer att tillhöra ansvarar för elektronikkonstruktionen till alla produkter med elektronikinnehåll. Här kommer du, förutom att ta dig an elektronikkonstruktion för missilsystem, arbeta med civila tillämpningar inom områden som övervakning och säkerhet.Arbetet sker i projektform och du kommer att ha omfattande kontakter med andra teknikområden såsom system, mekanik och programvara.För rollen krävs genuina kunskaper inom elektronikområdet. Arbetet inkluderar: Elektronikkonstruktion - analog och digital FPGA konstruktion Analys och problemlösning Tolkning och nedbrytning av krav Stöttning vid test och verifiering Specifikationer, designbeskrivningar och rapporter Kvalifikationer: Högskole- eller Civilingenjör med inriktning mot elektronik eller motsvarande Flera års erfarenhet av hårdvarukonstruktion – analog och digital Praktisk ingenjör inom systemteknik, elektronik och mätteknik Erfarenhet av Siemens Xpedition Enterprise verktyg för elektronikkonstruktion och simulering Erfarenhet av språk för konstruktion av programmerbara kretsar (VHDL) Erfarenhet av hårdvarunära programering (C/C++) Som person tror vi att du är: Strukturerad, kvalitetsmedveten, drivande och kommunikativ Positiv och gillar att jobba med omväxlande arbetsuppgifter Van att ta egna initiativ och är öppen för nya utmatningar Erfarenhet av att ta en ledande roll är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar med krav på säkerhetsklassning kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!
Nordic Retail Group söker nu för kunds räkning flera passionerade och sociala gamingexperter som vill hjälpa andra gamers att hitta utrustningen som tar deras spelande till nästa nivå. Om Kunden En av Sveriges ledande försäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Tidigare utsedda till "Årets Arbetsgivare". Kunden sitter på över 30 års erfarenhet i branschen med omkring 3,600 anställda. Dina arbetsuppgifter Vi letar efter självgående, utåtriktade och sociala personer som vill guida kunder till rätt PC gaming-produkter. Vi söker dig som har stor passion, glädje och nyfikenhet för allt som rör PC-gaming och för kundmötet. Du kommer att hantera olika typer av kunder där intresset varierar, allt från hardcore gamers till mor- och farföräldrar på jakt efter en födelsedagspresent. Du ska alltså trivas lika bra med att snacka om skillnaderna mellan röda, bruna eller blåa switchar som att förklara vad fördelarna är mellan 60Hz och 160Hz på en skärm. I ditt ansvarsområde ingår uppgifter som att: sälja produkter, informera kunder om olika varumärken och dess produkter samt säkerställa att ytorna är i gott skick. Du kommer även hålla kortare utbildningar för säljare i butik. Vi erbjuder dig Produktutbildningar på några av de största varumärkena inom PC-Gaming Sälj- och serviceutbildningar En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare Ett sjukt roligt jobb där du kommer ingå i ett team av service-minded gamers Din bakgrund Erfarenhet: Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande) Du har tidigare arbetat inom service eller event Du gillar att jobba i ett högt tempo Du har ett gediget intresse av PC-gaming (Elite-ranking i CS är meriterande!) Du är den personen dina vänner vänder sig till när de ska köpa ny teknik Personliga egenskaper: Du är social och gillar att träffa nya människor Du brinner för gaming och allt runt det Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer Du älskar att hjälpa andra och är duktig på att interagera med olika typer av människor Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd i Field Flex AB men utför uppdraget hos vår kund. Passen kommer att vara schemalagda torsdag-söndag, antalet timmar kommer att variera per månad. Tjänsten erbjuds som en projektanställning under ett års tid och beräknas tillsättas i början på maj. Intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Daniel Dixgård på: [email protected] OM NRG NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Din framgång är vår drivkraft.
Som Material Planner kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa rätt material på rätt plats i rätt tid. Du kommer att hantera inköp, följa upp leveranser och samordna materialbrister för att uppfylla kundernas behov. Här får du chansen att utvecklas och bidra till effektiva arbetsprocesser i en dynamisk och lösningorienterad miljö! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Säkerställa materialtillgänglighet genom inköp och leveransplanering Analysera och agera på förseningar och andra avvikelser Hantera parameterinställningar och masterdata i SAP Optimera lagernivåer och bidra till transporteffektivitet Utveckla och förbättra leverantörers leveranskapacitet Samarbeta med interna och externa parter för att förhindra materialbrist Vi letar efter dig som har: Högre utbildning inom logistik eller liknande område 2-5 års erfarenhet av materialplanering och inköp Självständigt arbetssätt och stark problemlösningsförmåga Erfarenhet av SAP och MS Office God förmåga att kommunicera och skapa goda relationer Flytande engelska i tal och skrift Praktisk information: Uppdragsperid: 17 mars 2025 - 28 november 2025 Omfattning: Heltid 100 % Plats: Hallsberg Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte – skicka in ditt CV redan idag! Observera att ditt CV bör vara på engelska så att samtliga parter som ska granska har möjlighet att förstå din kompetens. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Jobbeskrivning: Vi söker en erfaren elektronikkonstruktör för uppdrag inom såväl digital konstruktion för signal och bildbehandling som analog konstruktion. Dina uppgifter kommer att omfatta allt från kravhantering till utveckling fram till färdig produkt. Du har dessutom goda möjligheter att välja inriktning efter intresseområde, med ett självklart fokus på att produkterna ska ha hög tillförlitlighet och framför allt fungera i krävande miljöer med stora mekaniska påfrestningar och varierande temperatur.Avdelningen som du kommer att tillhöra ansvarar för elektronikkonstruktionen till alla produkter med elektronikinnehåll. Här kommer du, förutom att ta dig an elektronikkonstruktion för missilsystem, arbeta med civila tillämpningar inom områden som övervakning och säkerhet.Arbetet sker i projektform och du kommer att ha omfattande kontakter med andra teknikområden såsom system, mekanik och programvara.För rollen krävs genuina kunskaper inom elektronikområdet. Arbetet inkluderar: Elektronikkonstruktion - analog och digital FPGA konstruktion Analys och problemlösning Tolkning och nedbrytning av krav Stöttning vid test och verifiering Specifikationer, designbeskrivningar och rapporter Kvalifikationer: Högskole- eller Civilingenjör med inriktning mot elektronik eller motsvarande Flera års erfarenhet av hårdvarukonstruktion – analog och digital Praktisk ingenjör inom systemteknik, elektronik och mätteknik Erfarenhet av Siemens Xpedition Enterprise verktyg för elektronikkonstruktion och simulering Erfarenhet av språk för konstruktion av programmerbara kretsar (VHDL) Erfarenhet av hårdvarunära programering (C/C++) Som person tror vi att du är: Strukturerad, kvalitetsmedveten, drivande och kommunikativ Positiv och gillar att jobba med omväxlande arbetsuppgifter Van att ta egna initiativ och är öppen för nya utmatningar Erfarenhet av att ta en ledande roll är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar med krav på säkerhetsklassning kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!
Som operationssjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom operationssjukvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i operationssalen. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt team får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att ge patientsäker vård under operationer – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer