Behandlingsassistent/behandlingspedagog till Nytida Yxe Herrgård Utsluss...

Nu söker vi en behandlingsassistent/behandlingspedagog till vårt team på Nytida Yxe Herrgård Utsluss i Nora. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en heltidstjänst på 100%. Om Nytida Yxe Herrgård Utsluss Nora Yxe Herrgård startades 1984 och hos oss finns totalt 50 platser varav 9 platser på utslussboendet i Nora. Vi arbetar med människor över 18 år med substansmissbruk och psykiska funktionsnedsättningar. Vi erbjuder vård och behandling efter ett individuellt, kognitivt förhållningssätt i en trygg och hemtrevlig miljö - med människan i centrum. På Nytida Yxe Herrgård Utsluss i Nora arbetar 3 medarbetare men du ingår även i ett team tillsammans med Nytida Yxe Herrgårds 30 medarbetare. Vi som arbetar här är sjuksköterskor, psykolog, psykoterapeut, behandlingspedagoger, undersköterskor mm. Vi har bred erfarenhet och kompetens inom våra respektive områden. Personalen får ta del av fortlöpande vidareutbildningar inom våra verksamhetsområden. Arbetsgruppen på utslussen är liten men du samarbetar med en större arbetsgrupp på Nytida Yxe Herrgård. Boendet är i centrala Nora och det finns goda bussförbindelser hit från Örebro. Om rollen I rollen som behandlingsassistent/behandlingspedagog utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba ensam och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Ledarskapsutbildade chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Friskvårdsbidrag och skobidrag - Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 10/1-2024 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta verksamhetschef: [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

12 december 2023
Sista ansökan:
30 maj 2024
Nya kollegor till Naverviken

Vi söker nu dig som har tidigare erfarenhet av produktionsmiljö och är en stjärna inom svetsning, industrilackering eller teknisk projektledning. Vi erbjuder dig det lilla bolagets fördelar tillsammans med koncernens resurser, utvecklingsmöjligheter och support. Naverviken är en del av Matenco Group-koncernen som idag består av fem industribolag som tillsammans har en försäljning på cirka 230 MSEK. Med vår långa historia och erfarenhet förser vi industrin med kunskap, kompetens, kreativa lösningar och ledande teknik. Vi levererar brett till olika branscher över hela världen där tre stora kundsegment är pump- och vattenlösningar, medicinteknik och energiindustrin. Naverviken grundades 2003, och är därmed det yngsta verkstadsbolaget inom koncernen. Bolaget har historiskt vuxit både organiskt och genom egna förvärv, och produktionen bedrivs idag med 47 kompetenta medarbetare fördelade på två orter utanför Karlskoga. Naverviken är inriktad på plåtbearbetning, svetsning, ytbehandling och montage, vilket är moment som Matenco-koncernen till stor del saknat in house. Kunderna verkar i huvudsak inom försvaret och energisektorn. Bolaget omsätter cirka 47 MSEK. Naverviken erbjuder en chans att vara del av en spännande resa. En roll där du kommer att få utvecklas med bolaget samtidigt som du får möjligheten att utveckla relationer såväl internt som externt. Till din hjälp har du kompetenta kollegor, närheten till ledningsgruppen och koncernens kompetens, innovation och expertis. Placering blir i Karlskoga. Din bakgrund Vi tror att du motiveras av en roll där din tekniska expertis värdesätts men där du också får leverera god service, inspirera dina kollegor och utveckla kundrelationer. Rätt person har förmågan att prioritera, samarbeta och få andra med sig. Vi vill gärna komma i kontakt med dig som har: - erfarenhet från teknisk produktionsmiljö - tidigare erfarenhet från teknisk problemlösning och projektledning, svetsning eller lackering - driv att utvecklas, lära nytt och leverera med noggrannhet - obehindrat för dig i svenska och engelska För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du har även en god känsla för vad kvalité innebär och ser ditt arbete som ett hantverk. Du är en problemlösare som tar tag i vardagliga utmaningar samt har förståelse kring förbättringar som krävs ifall en detalj behöver justeras. Om Matenco Group Koncernen växer och vi rekrytera ny personal inom alla våra bolag. I bolagen finns mångårig erfarenhet och gedigen produktkunskap, där vi bidrar med att driva ett generationsskifte i form av ny kompetens, inspiration och innovation. I och med det nära samarbete som bedrivs mellan koncernens alla olika bolag finns det stora möjligheter för dig som vill utvecklas och utmanas. Läs mer på: https://karriar.matenco.se/ Kontakt Vid frågor kontaktar du Ovidiu Onaca på 072 722 7345 Sista ansökningsdatum Sök gärna så snart som möjligt, dock senast den 9 januari.

8 december 2023
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kock för vietnamesisk mat

Vi söker en kunniga kock för vietnamesiska matlagning . Vi söker en som kan hantera stress och jobba i hög tempo. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 december 2023
Sista ansökan:
1 maj 2024
Extra truckförare till Örebro

Dina Arbetsuppgifter och profil Vi söker just nu duktiga lagermedarbetare som kan jobba extra hos våran kund i Örebro. Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker ett extrajobb inom lager? Då har vi det perfekta extrajobbet för dig! Arbetet går ut på att utföra sedvanliga arbetsuppgifter inom lager. Det kan vara så som truckkörning, packa och plocka, containerlossning, sortera produkter med mera. Vi letar just nu efter personer som är intresserade av att jobba minst 2-3 dagar i veckan och kan vara tillgänglig både dag-och kvällstid. Med start omgående. OBSERVERA ATT MAN MÅSTE HA EN ANNAN HUVUDSAKLIG SYSSELSÄTTNING, ANTINGEN STUDIER PÅ 100% ELLER ANNAT ARBETE PÅ MINST 50%. Vi erbjuder dig Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt. Villkor. - God förståelse i det svenska språket i både tal och skrift. - Truckkort A+B och erfarenhet av att köra truck. - Kunna arbeta både dag och kvällstider - Körkort - Insitepart tillämpar bakgrundskontroll hos de kandidater som blir aktuella för anställning. - Annan huvudsaklig sysselsättning, antingen studier på 100% eller annat arbete på minst 50%. Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.

7 december 2023
Sista ansökan:
25 maj 2024
Har du Autism och vill jobba som IT-konsult i Örebro?

Vi på Unicus söker nu en person som vill arbeta som konsult inom systemutvecklingsområdet i Örebro. Krav för att börja jobba på Unicus Vi har egentligen bara tre krav: - Du har en asperger-/autism diagnos - Du kan programmera och kan minst ett programmeringsspråk bra - Du har slutfört gymnasiet eller har motsvarande erfarenhet i form av annan utbildning/arbete Kan du c++ är det meriterande. Vi ser gärna att du är analytisk, logisk, noggrann, uthållig, har förmåga att se detaljer samt uppskatta struktur. Ett stort intresse för teknik, datorer och IT är så klart bra. Vi kan enbart erbjuda heltidstjänster, du behöver därför ha viljan och förmågan att göra det efter en introduktionsperiod på Unicus. Arbetsuppgifter Som konsult hos oss kommer du arbeta med systemutveckling. Exempel på områden du kan arbeta med är: - Programmering - Automatisera tester - DevOps Meriterande - Högre studier inom systemvetenskap / IT / programmering - Arbetslivserfarenhet inom IT - Kunskap inom c++ Dina förmågor är viktigare för oss än dina meriter! Intresseanmälan Varmt välkommen att visa ditt intresse genom att skicka in din ansökan via knappen nedan. Urval sker löpande. Frågor Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Malin Allard på [email protected] alt 070 485 69 03.

6 december 2023
Sista ansökan:
24 maj 2024
Bli försäljningsmästare - Upplev ekonomisk framgång med vårt vinnarteam!

Optimera din framtid hos Sellify i Örebro! Välkomnar dig till en värld av generösa provisioner och möjligheter. I vårt toppmoderna kontor formar du din karriär. Vi söker passionerade måluppfyllare med vinnarmentalitet. Leverera toppresultat varje vardag och klättra snabbt i karriären. Är du en vinnarskalle som behärskar svenska i både skrift och tal? Då letar vi efter just dig! Skicka in din ansökan nu och bli en del av vårt framgångsrika team! Våra Förmåner: - Försäljning för ledande varumärken. - Exklusiv säljutbildning. - Branchens främsta provisioner. - Daglig coachning för individuell tillväxt. - Spännande resetävlingar och priser. Din Profil: - Engagerad heltidsarbete, måndag till fredag. - Flytande svenska i tal och skrift. - Driven av mål och positiva resultat. - Ambitiös med storslagna drömmar. Varför Sellify? - Prytt som Årets Säljpartner i Sverige. - Exceptionellt team med prisbelönta prestationer. - Vi formar vinnare! Trivs i en dynamisk miljö. Är du redo för nästa steg? Skicka in din ansökan nu! Har du frågor? Kontakta våra rekryterare för en personlig diskussion om ditt framtida Sellify-äventyr.

4 december 2023
Sista ansökan:
22 maj 2024
Drifttekniker

Vill du också jobba på en av världens bästa IT-arbetsplatser? Enligt Computerworld är Nethouse en av världens bästa arbetsplatser inom IT. Nethouse ligger på 4:e plats bland small organizations! Är du Drifttekniker? Vill du vara med och lyfta Nethouse till nästa nivå? I omsättning, storlek och lönsamhet? Då ska du läsa vidare! Vi söker dig som är prestigelös, kundfokuserad och som trivs att arbeta både med problemlösning och proaktivt förbättrande arbete i kundens IT-miljö tillsammans med oss. Har du några års erfarenhet som Drifttekniker? Då är det dig vi söker! Om rollen I rollen som Drifttekniker hos oss på Nethouse tror vi att du är affärsdriven, noggrann och ansvarstagande. Du har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet samt minst två års erfarenhet av praktiskt arbete med renodlad serverdrift i större komplexa Microsoft-miljöer. För att lyckas i rollen Söker vi dig som har goda kunskaper och en vilja att utvecklas inom de flesta av följande områden - Windows Server - AD, Azure AD - Office 365 - Molnlösningar, Azure, AWS - Nätverk/Brandväggar - Exchange - PowerShell - VMware, Hyper-V Det är även meriterande om du har certifieringar inom ovan områden. Du talar och skriver obehindrat både i svenska och engelska och ser vikten av teknisk dokumentation. Som person tar du stort ansvar för dina egna prestationer och har en utpräglad servicekänsla men också ett brinnande intresse för teknik. Du trivs med att prata med kunder och har lätt för olika typer av människor. Passar vi dig? Vi är ett varmt, engagerat och professionellt gäng med mycket på gång. Vår kultur och våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi arbetar med kunden i fokus. På Nethouse har vi en arbetsmiljö där du kan utvecklas både personligt och kompetensmässigt. Du får möjlighet till ett flexibelt och självständigt arbete med stor frihet att forma din egen vardag. Tillsammans utgör vi en prestigelös och öppen arbetsplats med hög trivsel där vi delar med oss av våra kunskaper och har nära till både skratt och beslut. Vi erbjuder dig en flexibel, hybrid arbetsmiljö, individuell lönesättning med ett förmånligt pensionspaket och möjlighet till löneväxling. Hos oss kan du ta ut en förmånscykel och ett friskvårdsbidrag som gör skillnad. Vi har 30 dagars semester och att du har balans i livet är för oss en hjärtefråga. Intresserad? Skicka din ansökan redan idag då urval sker löpande. Vill du veta mer om Nethouse och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Camilla Teigen på 070-414 37 80 eller [email protected] Inför anställning hos oss genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater samt begär utdrag ur belastningsregistret. Om oss på Nethouse Nethouse är ett IT-konsultbolag som tar ansvar för applikationer och IT-miljöer som alltid måste fungera. Vi hjälper verksamheter att lösa sin tekniska skuld och samtidigt dra maximal nytta av digitaliseringens möjligheter. Vi verkar i nära partnerskap med våra kunder och tror på långa och förtroendefulla relationer. Vi har funnits sedan 1998 och är idag ca 80 medarbetare i Örebro och Karlstad. Nethouse ingår i CombinedX, en familj av specialistbolag inom digitalisering och automatisering. Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!

1 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024
Fastighetsmäklare till Svensk Fastighetsförmedling i Örebro

Vill du bli en viktig del av Sveriges största oberoende mäklarkedja? Då är det dig vi söker för att förstärka vårt team i Örebro! Vi söker dig som är registrerad mäklare eller befinner dig i slutskedet av din fastighetsmäklarutbildning och som vill utmana dig själv i mäklarrollen. Hos oss finns möjligheten att utvecklas, utmanas och arbeta i en kollegial miljö som främjar din professionella tillväxt. Kravprofil: - Registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning eller i slutskedet av utbildningen. - Erfarenhet av framgångsrika försäljningar. Vi erbjuder: - Marknadens största kundregister och ett lukrativt område. - Förmånen att tillhöra ett etablerat varumärke med över 85 års branscherfarenhet och starka samarbetspartners. - En framgångsrik försäljningsmetod, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system. - Gemenskap och erfarenhet inom kedjan, landet runt. - Goda förutsättningar och verktyg för din framgång som mäklare. Vi strävar efter att ligga i framkant för att möta framtidens krav på en banbrytande mäklartjänst. Om du är nyfiken och vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig. Slå en signal eller skicka in din ansökan - vi ser fram emot att lära känna dig! Om oss: Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se (http://jobb.svenskfast.se/). Kontakt: I denna rekrytering söker vi en registrerad fastighetsmäklare, nyregistrerad eller med några års erfarenhet i bagaget. Vid frågor är du välkommen att kontakta Franchisetagare Robert Olsson på telefon 076-788 44 58 (tel:0046767884458) eller via e-post på [email protected]. Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här https://jobb.svenskfast.se/ https://www.facebook.com/svenskfastkarriar/ https://www.instagram.com/livetpasvenskfast/ Är du inte fastighetsmäklare idag? Läs då mer om Mäklarskolan https://jobb.svenskfast.se/pages/maklarskolan

1 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024
Account Manager till Telexia, Örebro

ACCOUNT MANAGER TILL TELEXIA, ÖREBRO Telexia är en helhetslösning inom IT för företag som vill samla allt på en plats, hos samma leverantör. De arbetar bland annat med lösningar inom telefoni, IT-support, skrivare och andra arbetstillbehör, kaffemaskiner, körjournaler och arbetsordersystem. Genom att samla allt ett företag kan tänkas behöva utgör de den ultimata samarbetspartnern för företag som vill förenkla sin vardag och erhålla bästa möjliga service och support av en och samma kontaktperson. Denna annons avser en tjänst som planeras att tillsättas vid årsskiftet, kontoret är beläget i centrala Örebro där man precis flyttat in i nya fräscha lokaler. OM TJÄNSTEN Vi söker nu till vår kund, Telexia, en Account Manager som vill arbeta med långsiktiga relationer gentemot kunder genom relationsbyggande försäljning. Denna process är en direktrekrytering där du kommer att erbjudas en anställning direkt hos Telexia som inleds med en 6 månaders provanställning. Detta är en heltidsanställning, arbetstiderna är kontorstider med möjlighet att styra sina egna tider. Telexia erbjuder en arbetsplats med möjlighet till utveckling och chans till att påverka din arbetsdag. Du utvecklar och förvaltar din egen kundbas och är ansvarig för hela säljprocessen. I säljprocessen ingår bland annat prospektering, mötesbokning via telefon, genomförande av möten på plats hos kund samt att kontinuerligt agera driftstöd för dina egna kunder. Din första tid på Telexia består av en introduktion där du bland annat får en gedigen upplärning av erfarna säljare i deras vardag och utbildning av produktkatalogen. När du byggt upp din kundbas kommer din roll framåt att innebära en hel del prospektering, kalla samtal med stort fokus på att boka möten och etablera dig på marknaden. Telexia har en trivsam arbetsmiljö med inkludering i teamet där de tillsammans planerar in och utför roliga tävlingar och andra aktiviteter tillsammans. De har sedan sin start, under 2020, öppnat upp kontor på 6 olika orter i Sverige och ser nu fram emot att utöka dessa ytterligare, ta därför chansen att bli en viktig del i deras härliga team genom att skicka in en ansökan! OM DIG Till denna roll söker vi dig som har ett starkt driv, rätt inställning och ett stort intresse för försäljning. Du bör även ha viss erfarenhet av försäljning, exempelvis inom butik eller över telefon, samt trivas i en roll där du på egen hand får skapa och bygga upp en kundbas med hjälp av dina kunskaper inom försäljning och relationsskapande. Vi ser gärna att du har ett sinne för struktur och planering då du själv planerar din kalender med kundbesök och liknande. I denna roll är det även viktigt att du är initiativtagande och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Vidare tror vi att du som person gillar att tävla och drivs framåt av en utmaning. Krav: - B-körkort - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Tidigare erfarenhet av försäljning - I denna rekryteringsprocess läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med b2b-försäljning, samt om du har erfarenhet av telecom. OM JOBANDTALENT Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon. Varmt välkommen med din ansökan!

30 november 2023
Sista ansökan:
18 maj 2024
Askersunds kommuns förskolor söker barnskötare

Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag. Askersunds kommun vill erbjuda dig som medarbetare ett meningsfullt arbete med goda villkor. Du bidrar med delaktighet i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang! Askersunds kommun består idag av 13 förskolor utspridda på orterna Zinkgruvan, Åmmeberg, Olshammar, Hammar, Snavlunda, Åsbro, Rönneshytta och Askersund. Vi har en förskoleorganisation bestående av en rektor med tre biträdande rektorer som har ett nära samarbete för att arbeta likvärdigt på alla Askersunds kommuns förskolor. Förskolorna i kommunen är uppdelade i tre områden där de biträdande rektorerna ansvarar för varsitt område. Vi har ett eget barnhälsoteam bestående av två specialpedagoger och har ett gott samarbete med IFO samt BVC som inkluderar regelbundna träffar. Vi har sedan starten på vårterminen 2023 anställt två planeringspedagoger som kommer ut till förskolorna cirka sex gånger per termin för att lösa av pedagogerna på avdelningen så de kan planera och reflektera tillsammans. Utöver den planerings/reflektionstiden har hela förskolan tid utanför mellan 16:00 och 17:30 två gånger i månaden. Vi är en kommun under tillväxt där vi söker dig som vill vara med och utveckla kommunens förskoleverksamhet. Vi söker barnskötare till flera av våra förskolor i hela kommunen. Om du är intresserad av att jobba på en specifik förskola i kommunen, berätta det i ditt personliga brev. Det finns goda pendlingsmöjligheter från Örebro och andra orter med omnejd. Askersunds kommun erbjuder bland annat: * friskvårdsbidrag * pedagogiska luncher i förskola * fem kommungemensamma planeringsdagar/år för pedagoger i förskolan ARBETSUPPGIFTER Är du en barnskötare som ser möjligheterna i att utveckla barnskötarens viktiga uppdrag på förskolan och vara en del i det kollegiala lärandet så tveka inte att söka denna tjänst. Vi söker dig som kan arbeta med både de allra yngsta barnen likväl som de äldsta barnen på förskolan. Vi söker dig som: *är intresserad, engagerad och drivande medforskande pedagog. *har god samarbetsförmåga med stora och små. *utvecklar goda, tillitsfulla relationer med föräldrar. *organiserar och strukturerar verksamheten så att den utmanar barnens förmågor, vilja att ta ansvar och utöva inflytande i verksamheten. *professionellt och medvetet planerar, genomför, dokumenterar och analyserar avdelningens verksamhet. *är intresserad att arbeta med förskolans systematiska kvalitetsutveckling. *är väl förtrogen med förskolans styrdokument. *är förtrogen med digitala verktyg. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt och tillsammans i arbetslag. Har god social förmåga och är en ansvarsfull person. Askersunds kommun erbjuder: * pedagogiska måndagar * arbetskläder till alla tillsvidareanställda * friskvårdsbidrag * pedagogiska luncher * fem kommungemensamma planeringsdagar/år KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad barnskötare. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att våra medarbetare speglar samhällets mångfald. Körkort B är ett krav, och tillgång till egen bil är önskvärt. Ingen erfarenhet krävs. ÖVRIGT Askersunds kommun - vår pärla vid Sveriges hemligaste skärgård. Askersund är en plats där historisk skönhet möter naturens vilda underverk. Inte att förglömma vår unika skärgård som är en skatt som bara väntar på att utforskas. Det som gör Askersunds kommun ännu mer speciell är dess invånare! 11 500 starka individer som kallar denna plats sitt hem, och vi är stolta över att vara deras gemenskap. Vi är något över 1 000 medarbetare som arbetar tillsammans för att se till att vår kommun fortsätter att blomstra. Vi välkomnar och värdesätter olikheter och ser till att vår arbetsplats är öppen för alla. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag. Kom och bli en del av vår gemenskap och låt oss tillsammans fortsätta att bygga en plats vi är stolta över att kalla hemma med lust, mod och engagemang. Vi känner oss stolta över vårt Askersund! Besök gärna: https://www.visitaskersund.se/ Observera att vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

29 november 2023
Sista ansökan:
1 maj 2024