Hemstädare / Home cleaner - Hemfrid Linköping

We are looking for new home cleaners to join our team in Linköping. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Linköping. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

15 april 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Elkonstruktör – Bli en viktig del av vårt tekniska team!
Ingenjörsfirman Elektromontage i Söderköping AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du en driven och noggrann Elkonstruktör som vill vara med och skapa högkvalitativa lösningar för styr- och kraftautomation? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Vi söker nu en Elkonstruktör till vårt tekniska team. Hos oss får du en varierad och utvecklande roll där du bidrar med din expertis i hela kedjan. Du kommer att arbeta nära både produktion och inköp och ha möjlighet att påverka arbetssätt och resultat. Elektromontage är ett företag som har mer än 50 spännande år bakom sig och planerar för minst lika många framgångsrika år framöver. Vi levererar högkvalitativa kompletta lösningar för styr- och kraftautomation till världskända företag inom kraftgenerering och shipping. Cirka 95 % av vår produktion exporteras. Vi jobbar i team och har en kultur som präglas av ständiga förbättringar och respekt för individen. Arbetsuppgifter Genomföra elkonstruktioner för t.ex. motorstartutrustningar, kontrollutrustningar, reservkraft och ställverk. Ta fram ritningar och tekniska underlag för olika typer av konstruktioner. Ge teknisk support till produktionen under projektens gång. Stötta inköpsavdelningen såväl som säljavdelningen vid tekniska frågor och val av komponenter. Arbeta enligt gällande nationella och internationella standarder. Granska och kvalitetssäkra ritningar och underlag. Utveckla kostnadseffektiva konstruktioner inom uppsatt tids- och budgetram. Skapa teknisk dokumentation samt inköpsunderlag i vårt affärssystem. Aktivt delta i förbättringsarbeten och bidra till ständiga förbättringar. Arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor i teknikteamet. Om dig Du är strukturerad, lösningsorienterad och gillar att arbeta med både teknik och människor. Du har relevant teknisk utbildning och några års erfarenhet av elkonstruktion. Du har god förståelse för tekniska ritningar och system samt ett öga för detaljer. Du får gärna ha arbetat i vårt system E-plan. Vi erbjuder: En spännande och omväxlande roll i ett teknikdrivet företag. Möjlighet att påverka och förbättra våra produkter och processer. Ett engagerat team och en öppen arbetsmiljö. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Utvecklare inom Computer Vision
Centric Professionals AB
Designer inom spel och digitala medier

Vill du utveckla framtidens förarassistanssystem och bidra till ökad trafiksäkerhet? På detta uppdrag hos vår kund i Linköping får du möjlighet att arbeta med avancerad Computer Vision-teknik i realtid, tillsammans med några av branschens skarpaste hjärnor. Du blir en viktig del av ett team som utvecklar lösningar för att tolka trafikskyltar, ljussignaler och vägmarkeringar – en central del i moderna ADAS- och självkörande system. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som utvecklare inom Computer Vision arbetar du i ett team som kombinerar algoritmer, mjukvara och praktiska tillämpningar i fordon. Du är med och driver utvecklingen från idé till test i verklig miljö. Arbetsuppgifter: - Designa och utveckla inbyggd mjukvara för Computer Vision - Implementera och testa funktioner för trafikinformation (skyltar, ljus, vägmarkeringar) - Delta i kravanalys, arkitektur och algoritmdesign - Träna maskininlärningsmodeller och validera resultat i testfordon - Utföra kodgranskningar och skriva teknisk dokumentation - Felsöka och hantera kundärenden Din profil och kvalifikationer Vi söker dig med hög teknisk kompetens och flera års erfarenhet inom inbyggda system, gärna från fordonsbranschen. Du är analytisk, nyfiken och gillar att samarbeta med andra i komplexa projekt. Krav: - Civilingenjörsexamen inom teknik, datavetenskap eller motsvarande - Minst 5 års erfarenhet av mjukvaruutveckling för inbyggda system - Mycket goda kunskaper i C/C++, Python och gärna TensorFlow - Erfarenhet av Git/Gerrit, Jenkins, Jira och CodeBeamer - God kommunikationsförmåga på engelska  Meriterande: - Erfarenhet av Deep Learning inom Computer Vision - Kunskaper inom signalbehandling (t.ex. Kalmanfilter, objektspårning) - Erfarenhet av SPICE och ISO26262 - God kommunikationsförmåga på svenska Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

15 april 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Junior supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du passionerad för teknik och service? Som supporttekniker får du en varierande arbetsdag där du jobbar med teknisk support. På detta uppdrag hos SAAB i Linköping tar du emot och löser ärenden i fronten och samarbetar med kollegor för mer komplexa problem. Med fokus på kundservice och teknisk utveckling, får du möjlighet att växa och utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö. Sök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som junior supporttekniker kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten, men ärenden som du inte lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska, men all dokumentation kommer ske på engelska. De arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget, men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten. Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar, men vissa moment måste helt enkelt göras av en person. Din profil och kvalifikationer Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus. Vi ser gärna att du har: -     Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT / teknik -     En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem -     Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift -     Goda kunskaper om Windows Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

15 april 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Platform Engineer
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vår kund inom försvarssektorn i Linköping växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med samhällsnyttiga projekt i fokus. På denna resa spelar IT en avgörande roll, och de söker nu flera Platform Engineers till ett projekt i framkant. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som Platform Engineer blir du en del av ett mindre, dynamiskt och drivet team inom Business Application. Man arbetar med ny teknik för att framtidssäkra IT-lösningar och skapa värde för verksamheten genom kontinuerlig utveckling, testning och drift. Arbetet sker i nära samarbete med andra team och innefattar allt från behovsanalys och kravställning till implementation och förvaltning. Kunden tillämpar remote-arbete och virtuella lösningar för samarbete och parprogrammering, men har även teamdagar på plats 2–3 gånger per kvartal. Det finns även möjlighet att arbeta från en närliggande hub. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är tekniskt nyfiken, har ett brinnande intresse för systemutveckling och DevOps samt vill vara en del av ett innovativt och samarbetsinriktat team. Vi tror att du har: -     8–10 års erfarenhet inom IT-branschen -     Erfarenhet av DevOps och ett starkt intresse för DevSecOps -     Kunskap inom något av följande områden: - Containers / Kubernetes - Openstack / Azure / GCP / AWS - Nätverk / Applikationslastbalansering - Utvecklingsverktyg för containers i YAML-format - Infrastruktur som kod (Terraform / Ansible) - Open Source-lösningar (FOSS) -     God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift Kunden värdesätter självgående och proaktiva personer som vill vara med och forma framtidens IT-lösningar. Om du dessutom är en lagspelare med starkt engagemang och lär dig nya saker med glädje, kommer du att trivas hos oss! Vad blir du del av? -     Ett spännande och samhällsviktigt uppdrag inom försvarssektorn -     Ett team där nyfikenhet, samarbete och värdeskapande står i fokus -     Stor möjlighet att påverka och utveckla framtidens IT-lösningar -     Flexibelt arbete med remote-möjligheter och hub-kontor Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande säkerhetsskyddsbestämmelser. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

15 april 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
IT-tekniker med fokus på Linux
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Är du en erfaren IT-tekniker med djup kunskap inom Linux och ett intresse för att skapa stabila och användarvänliga IT-lösningar? Till ett uppdrag i Norrköping söker vi dig som vill arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utveckla och underhålla en större Linuxmiljö samt samarbeta över flera kompetensområden. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som IT-tekniker kommer du att: - Arbeta med utveckling, underhåll och djupare felsökning i en omfattande Linuxmiljö - Samarbeta tvärfunktionellt med infrastruktur- och förvaltningsteam för att säkerställa stabilitet och effektivitet i IT-miljön - Etablera en god förståelse för verksamhetens behov och skapa användarvänliga lösningar - Hantera och optimera övervakning, automation och skriptning - Leda uppdrag eller projekt inom ditt ansvarsområde Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är initiativrik och analytisk med förmåga att lösa komplexa IT-frågor. Du har en god struktur i ditt arbete och samarbetar smidigt med kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmåga att bidra till kunskapsöverföring inom teamet. Krav: - Gymnasieexamen eller motsvarande erfarenhet inom IT - 9+ års erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker i större Linuxmiljöer - Erfarenhet av att leda uppdrag eller projekt - Kunskap om ITIL och dess tillämpning - Goda kunskaper i Linux (Ubuntu), automation, övervakning och skriptning (t.ex. Bash, Python) - Erfarenhet av virtualisering - Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Meriterande: - Kunskap inom arkitektur och teknisk design - Erfarenhet av integrationer - Erfarenhet av Canonical Landscape - Erfarenhet av centraliserad konfigurationshantering i Linux (t.ex. Ansible, SaltStack) - Erfarenhet av VMware vSphere/vCenter - Erfarenhet av kontainerorkestrering Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

15 april 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Säljare av förnybar energi på Sesol
Sesol AB
Företagssäljare

Letar du efter ett arbete där du får bidra till en hållbar framtid? Vill du arbeta på ett företag där vi hjälper varandra att lyckas? Har du en önskar att kunna påverka din egen lön genom att göra det lilla extra? Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Vi erbjuder dig Säljutbildning i världsklass Mycket fördelaktig lönemodell Fantastiskt arbetsklimat Frihet under ansvar Förmånsbil Vi letar efter säljare som vill träffa våra privatkunder i deras hem för att stötta i deras val av solpaneler, batterier och laddboxar. Arbetet innebär mycket kontakt med människor där det krävs en bra kommunikationsförmåga och en förmåga att lyssna på kunden. Våra kunder är ibland mycket kunniga inom solenergi och ibland är området helt nytt för dem, därför är det oerhört viktigt att du kan anpassa din kommunikation så de förstår och får svar på sina frågor.  På Sesol strävar vi efter mångfald eftersom vi anser att det skapar ett bra klimat och ökar vår förmåga att lyckas genom att vi ser olika perspektiv. Det alla våra säljare dock har gemensamt är viljan att lyckas! Vi tror att dutidigare har arbetat med uppsökande försäljning på något vis. Det kan vara inom fältförsäljning men det kan också vara genom aktiv merförsäljning. Om du tidigare har bearbetat nya kunder är det bra, men kanske har du drivet att ta din vana som innesäljare till en ny nivå. Det är ett krav att du har B-körkort.  Din nya vardagSom säljare hos oss på Sesol har du två till tre möten per dag. Ungefär hälften bokas av våra mötesbokare men du behöver vara bekväm i att ringa upp kunder och knacka dörr för att boka egna besök. För att lyckas i arbetet hos oss har vi också sett att det krävs arbete en eller två kvällar i veckan samt en helg i månaden. Vi stöttar dig i tillvägagångssätt genom en gedigen onboarding, säljutbildningar, genomtänkt introduktion av din chef samt kontinuerlig feedback.  På Sesol finns alla möjligheter att lyckas som säljare för dig som är villig att arbeta, lära dig och utvecklas. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Anna Henebäck, 0735 236398, [email protected] Bra att veta om anställningen  Lön: Fast och rörlig, provision från första sälj Placering: Norrköping Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning på samtliga av våra anställda. Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i flertalet andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och in i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus på Cypern, så fortsätter vi vår resa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Undersköterska sökes till Gåsens äldreboende, Norlandia Äldreomsorg
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega!   Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Gåsen äldreboende Gåsen har 19 lägenheter fördelade på två våningsplan. Verksamheten har inriktning omvårdnad. Varje våning har kök, matsal/ vardagsrum och balkonger som vetter mot verksamhetens trädgård. I gemensamhetsutrymmen finns goda möjligheter till umgänge, trevliga måltider och aktiviteter. I trädgården finns möjlighet till utevistelse och utomhusaktiviteter. Goda bussförbindelser finns från Skäggetorps busstation. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/norlandia-aldreomsorg/gasen-norlandia-aldreboende Vi erbjuder dig:   Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund.  Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg  Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus.  Övrig information Anställningsform: tillsvidaretjänst Omfattning: 80%  Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-05-31. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Biträdande verksamhetschef: Lucdy Gutierrez Telefonnummer: 076-1443993 E-postadress: [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Skadeberäknare till Werksta Norrköping
Werksta Sweden AB
Skadereglerare och värderare

Om rollen som Skadeberäknare i Norrköping Är du noggrann och analytisk med ett starkt intresse för skadeberäkning? Vi på Werksta söker nu en kompetent och engagerad Skadeberäknare till vår nya anläggning i Norrköping. Här blir du en del av ett dynamiskt team som sätter kvalitet och kundnöjdhet i fokus. Kvalifikationer för en Skadeberäknare Flerårig erfarenhet inom skadeberäkning och djup kännedom om branschens processer. Förmåga att använda skadekalkylsystem såsom CABAS med precision. God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga inom teamet och med kunder. Strukturerad och detaljfokuserad med stark analytisk förmåga. B-körkort är ett krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utvärdering av skador: Utföra noggranna skadeinspektioner och bidraga till korrekta kostnadsanalyser. Kalkyl och dokumentation: Förbereda och dokumentera noggranna kalkyler av reparationskostnader för varje kundfall. Samarbete och kommunikation: Arbeta nära teamet och kunder för att säkerställa en tydlig och effektiv kommunikationsprocess. Uppföljning: Ansvara för uppföljning och uppdatering av skador och kalkyler i företagets system. Vi erbjuder dig På Werksta erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas inom skadeberäkningens område. Vi satsar på kontinuerlig utbildning och använder de senaste verktygen och teknikerna inom branschen. Mer information om våra karriärmöjligheter hittar du på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta platschef, Rasmus Sporrong på telefonnummer 072-071 04 97 . Om Werksta Werksta Norrköping är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan 2015 har Werksta expanderat snabbt, och omfattar nu ett stort antal verkstäder runt om i Sverige. Vi strävar efter att leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara det självklara valet för försäkringsbolag och kunder vid bilskador. Werksta är även aktivt i Finland och har flera verkstäder i Norge. Välkommen med din ansökan!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Erfaren kock till vårt team på Östgöta Kök Garnisonen
Östgöta Kök i Norrköping AB
Kockar och kallskänkor

Vår enhet Östgöta Kök Garnisonen  söker en engagerad och erfaren kock som vill vara med och vidareutveckla en restaurang med starkt varumärke, trogna gäster och ständigt nya möjligheter. Här driver vi lunchservering (ca 300 gäster per dag), catering för företag och privatpersoner, event och fester – allt från stilrena företagsmiddagar till oförglömliga bröllop. Vår styrka? Vi är inte en traditionell restaurang – vi är ett gastronomiskt nav med många ben, och alla är lika viktig. Vem är du?Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter ytterligare en prestigelös, engagerad och kreativ kollega som har flera  års erfarenhet av att arbeta som kock och god generell förståelse för matlagning. Strävar alltid efter att servera vällagade rätter rätter av hög kvalitet. Du trivs i det kreativa och har förmåga att organisera och strukturera. Du är en prestigelös har lätta att samarbeta och med glädjen som drivkraft. Östgöta Kök är restaurangkoncern i Linköping och Norrköping som under snart tjugo års tid har fokuserat på att laga Östgötsk mat när den är som bäst. Vår resa startade med en restaurang i Norrköping där vi idag driver Östgöta Kök Nya Torget, Burgers and Bangers, Nous Bistro samt ett skärgårdshotell i Arkösund.  I Linköping driver vi Östgöta Kök Garnisonen och ÖK Smak & Tak. Vi brinner för att servera vällagad mat som grundar sig på kärlek till utvalda råvaror, både på plats på våra restauranger samt via catering och på events. Vår verksamhet genomsyras av råvara, hantverk och omtanke.

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025