Är du vår nästa verksamhetschef på Meliva Vårdcentral Kungshörnet?
Meliva AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Är du vår nästa verksamhetschef på Kungshörnets vårdcentral i Uppsala? Inom region Uppsala bedriver Meliva idag fyra vårdcentraler. Meliva Vårdcentral Kungshörnet är en mindre vårdcentral med ca 3400 listade patienter. Vi söker nu en stark ledare som vill fortsätta Kungshörnets tillväxtresa mot en kvalitativ och livskraftig verksamhet. De fräscha lokalerna ligger lättillgängliga i slutet på Kungsgatan. Snittåldern hos våra listade patienter är lite äldre och vårt fokus ligger på ett kvalitativt omhändertagande och god tillgänglighet, samtidigt som målet är att växa och attrahera nya patienter. Här samarbetar ett team på ett femtontal medarbetare - läkare, distrikts- och sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeut, kurator, psykolog och dietist för att ge bästa möjliga vård. Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden med primärvård, specialistvård och företagshälsa i fokus. Vår ambition är att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem, arbeta patientcentrerat, samt att bli det självklara valet för medarbetaren. Att bli en del av Melivafamiljen som verksamhetschef innebär att du blir en viktig del av vår tillväxtresa, får möjlighet till ambitiös ledarskapsutveckling, tillgång till ett brett nätverk av kompetenta och inspirerande kollegor - men inte minst möjligheten och ansvaret att få driva en vårdcentral i region Uppsala. Som person behöver du vara flexibel, strukturerad, jordnära och sätta verksamhetens behov i centrum. Meriterande kvalifikationer/Arbetslivserfarenhet Minst tre års erfarenhet av primärvårdsarbete Tidigare erfarenhet av ledarskaps- eller chefsroll inom primärvård Tidigare erfarenhet av personal- eller samordningsansvar Grundläggande förståelse för en vårdcentrals ekonomi och budgetläggning Grundläggande datorvana. Vi använder Officepaketet Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Din roll Verksamhetsansvar. Du har hela ledningsansvaret för din verksamhet. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs enligt regionens krav, Melivas riktlinjer samt att vi följer de gällande lagar och förordningar som omfattar verksamheten. Du ansvarar för den dagliga driften genom bl.a. schemaläggning, arbetsfördelning och frånvarohantering. Du samarbetar med medicinskt ledningsansvarig läkare för att säkerställa medicinsk kvalité samt patientsäkerheten. Mål- och utvecklingsarbete. Du identifierar verksamhetens utvecklingsbehov och sätter mål för verksamheten med stöd av regionchef (vid behov). Du säkerställer förankring i medarbetargruppen samt ansvarar för måluppfyllelse. Det kan exempelvis handla om ekonomiska mål, effektivitetsmål, tillgänglighet eller medicinska kvalitetsmål. Personal. Du har personalansvar vilket utöver planeringsansvaret bl.a. innefattar lönerapportering, rekrytering, medarbetarsamtal och kompetensutveckling. Som verksamhetschef har du arbetsmiljöansvaret för din arbetsplats. Ekonomi. Inom Meliva är det viktigt att verksamhetschefen tar fullt ägandeskap för sin budget. Detta innebär att du förväntas följa relevanta nyckeltal och verksamhetens ekonomiska prestation, samt att vara handlingskraftig vid avvikelser från din ekonomiska plan. Du följer upp på relevanta nyckeltal och rapporterar månatligen till regionchef. Samverkan – en del av ett regionteam. Du kommer att ingå regionledningen och samverka tätt tillsammans med andra verksamhetschefer och regionchefen. I regionledningen har vi kortare avstämningsmöten och längre regionledningsmöten. Alla i vårt regionledningsteam har arbetat inom Meliva i flera år och ser fram emot att du blir en del av teamet! Utöver regionteamet kommer du att ingå i Melivarådet, ett forum där alla verksamhetschefer i Meliva Sverige träffas för erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling. Din profil: Vi söker dig som är Trygg med att ta ansvar och är självgående En person som ser styrkor i andra och hjälper dem att växa i sin roll Trygg i att ha ett helhetsgrepp och många bollar i luften samtidigt Vill arbeta med positiv förändring och utveckling, men som också kan stanna upp när det behövs Har en god kommunikationsförmåga och ett ohierarkiskt ledarskap Har god samarbetsförmåga och är lyhörd Om Meliva Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 140 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom sjuk- och hälsovården i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige. Precis som Mehiläinen tar Meliva stolt arbetet vidare med livet som uppdrag. Oavsett var du möter oss har vi alltid den mänskliga omtanken i främsta rummet. Dessutom har vi som målsättning att vare den mest omtyckta arbetsgivaren i vår sektor. Välkommen att följa med på resan! Om anställningen Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader Arbetsgivare: Meliva Tillträde: Från augusti och framåt Kontakt: Biträdande regionchef med ansvar för Uppsala, Simon Hellström Mail: [email protected], 0705-192717

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Hagvidson Diamanten söker resurs 100%
EJB Nyponlunden AB
Barnskötare

Letar du efter ett jobb där du får ta ansvar och utvecklas. Där du är en förebild och ditt arbete är viktigt för framtiden. Hagvidson Diamanten i Uppsala söker resurs 100% kopplat till ett barn med medicinskt behov. Vi söker dig – som ser varje barns unika förmåga med fokus på individens utveckling och lärande. Tjänsten är på 100% september 2025 – december 2025 där möjlighet till förlängning finns. Meriterande: barnskötare eller någon annan pedagogisk utbildning, stort plus om du har erfarenhet av TAKK och tydliggörande pedagogik. Arbetsuppgifter: Du ska tillsammans med dina kolleger - utveckla det pedagogiska arbetet på förskolan utifrån Lpfö 18. Planerar för flexibla lösningar kring enskilt barn och på gruppnivå. Arbeta efter Hagvidsons ledord trygghet, delaktighet och glädje. Utveckla en tillåtande verksamhet för barnen. Arbeta aktivt för att stimulera nyfikenheten och lusten till att leka och lära. Vara flexibel, positiv och tycka om att dela erfarenheter med övriga pedagoger Verka för en god föräldrakontakt. Vår förskola ligger i Norby och har fem avdelningar. På Hagvidson Diamanten arbetar vi i mindre barngrupper under större delen av dagen. Du kommer att vara delaktig i reflektion, planering och dokumentation av verksamheten. Hos oss tas barnens intressen tillvara och deras inflytande är grunden i vår verksamhet. Utomhuspedagogik och projektarbete i linje med Grön Flagg är prioriterat. En förmåga att skapa förtroendefulla och professionella relationer med vårdnadshavarna är av stor vikt. Vi förväntar oss att Du ska vara aktiv och följa barnet, guida och vägleda i dess lärande och progression. Det är av stor vikt att Du talar det svenska språket väl. Du får glada pedagoger och barn som uppskattar att just Du kommer och stärker upp vår organisation. Vår kock lagar mat från grunden i förskolans kök och Du äter pedagogisk måltid tillsammans med barnen och övriga pedagoger. Välkommen med din ansökan! Anne Jansson Rektor Hagvidson Diamanten

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Copy of Fastighetsmäklare till Svensk Fastighetsförmedling i Uppsala

Vi fortsätter att växa och söker därför en registrerad mäklare i Uppsala som vill göra skillnad, varje dag, gentemot våra kunder med våra produkter. Arbetet som mäklare är utmanande och långt ifrån passande för alla. Du förväntas kunna vårt omfattande sortiment, arbeta fler snarare än färre timmar och ge service i världsklass samtidigt som du når din försäljningsbudget varje månad. VAD VI SÖKER Vi söker dig som är en registrerad mäklare och som dessutom är mycket arbetsvillig med en hög ambitionsnivå. Du har ett starkt engagemang för att ge excellent service och trivs med att arbeta mot högt ställda förväntningar. Som säljare har du dokumenterat höga resultat sedan tidigare, och du är en lösningsorienterad "doer" som tar ansvar. Vi söker dig som tänker bli bäst i branschen och som vill ge allt för att bli en del av ett vinnande lag med mycket goda framtidsutsikter. VI ERBJUDER - Att få jobba på ett företag med produkter i framkant - Marknadens största kundregister - Att få jobba med Uppsalas mest kvalitetsmedvetna kunder - En miljö att lyckas och göra karriär i - En marknad som har en enorm potential för tillväxt - Utmärkta lokaler i centrala Uppsala med ett gäng som ger allt OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas och vi har flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss erbjuds du som medarbetare löpande utbildningar, unika verktyg och delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se KONTAKT Vår fortsatta framgång bygger på att vi framöver gör mer av vad vi gör idag, med fler duktiga personer som delar vår höga ambitionsnivå. Vid frågor kontakta Franchisetagare, Andreas Lindqvist på [email protected] eller på 073-657 93 66. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Franchisetagare till Svensk Fastighetsförmedling i Enköping

Svensk Fastighetsförmedling erbjuder nu den unika möjligheten att bli franchisetagare i Enköping. Området täcker hela Enköpings kommun. DIN NÄSTA UTMANING Som Franchisetagare hos Svensk Fastighetsförmedling blir du en del av ett engagerat och väletablerat team. Som Sveriges största oberoende mäklarkedja har vi alla system och processer på plats för att snabbt kunna komma i gång med din verksamhet och dessutom får du ett nära stöd av vår Affärsområdesansvarig Mitt. Idag finns ingen aktiv butik i området utan du kommer bli en del av att starta upp denna tillsammans med ägarna av Uppsala och Knivsta som också äger Enköpingsområdet. Detta kommer att ge dig en stor trygghet i att det finns resurser som mäklarassistenter, tryck av prospekt och anställda fotografer att nyttja. Ditt fokus kommer att ligga på att förmedla bostäder och bygga ett team framåt för att bli marknadsledande på orten. Enköping växer och toppas på listor som attraktiv både gällande boende och att arbeta i. Enköpings samlade läge vid Mälaren och närhet till omgivande städer ger en bra utgångspunkt för utveckling och tillväxt. Tillväxten fortsätter snabbare än riksgenomsnittet och år 2050 beräknas Enköping har fler än 70 000 invånare jämfört med dagens ca 50 000. OM ROLLEN Som Franchisetagare behöver du vara kreativ och driven – både i affären och i lagbyggandet. Du kommer att arbeta självständigt med att leda och växa din verksamhet och tack vare din erfarenhet som mäklare kommer du att kunna stötta andra i utvecklingen. Som franchisetagare ansvarar du för det löpande arbetet på kontoret, bemanning, lokala marknadsföringskampanjer, lokaler, personal och allt annat som får bobutiken att fungera. Vi ser det därför som en framgångsfaktor att du har tidigare erfarenhet eller intresse för att leda team och utveckla personal. Som en del av Svensk Fastighetsförmedling får du flera fördelar; Du och ditt team kan obegränsat ta del av intern juristsupport, marknadsstöd, HR-stöd, ekonomistöd och inte minst ett nätverk av andra ledare som kan stötta och utmana dig. Som Sveriges största oberoende mäklarkedja görs även en hel del kampanjer och aktiviteter nationellt som självklart boostar dig i ditt arbete. VEM SÖKER VI För att lyckas i rollen som Franchisetagare ser vi det som viktigt att du har erfarenhet av fastighetsmäkleri och ett brinnande intresse för att leda och utveckla verksamheter. Har du dessutom erfarenhet av ledarskap så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i rollen. I kedjan erbjuds du också löpande utbildningar inom både arbetssätt, ledarskap och annat som utvecklar dig i rollen. KONTAKT Skicka in din ansökan så snart som möjligt så återkommer vi och berättar mer. Har du frågor om rollen? Vänligen kontakta Andreas Lindqvist på [email protected] Självklart hanterar vi din ansökan konfidentiellt. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Privatrådgivare till vårt kontor i Tierp

LF Uppsala Som rådgivare jobbar du aktivt och proaktivt för att uppfylla våra löften inom bankaffären gentemot dina nya och befintliga kunder – våra ägare. Din ambition är att leverera den bästa kundupplevelsen för våra privatkunder i Tierpstrakten och ditt fokus finns i hela utbudet av våra tjänster kring sparande, lån, pension och försäkra.  Mer om jobbet Tjänsten är tillsvidare med inledning som provanställning. Du hittar dina kollegor inom bank, försäkring och fastighetsförmedling inom räckhåll. Vi jobbar nära varandra, har kul tillsammans och gör många gemensamma affärer. Hos oss får du möjlighet att sitta nära besluten och vara med och påverka den fortsatta utvecklingen av en kundnära verksamhet med stor bredd inom bank och försäkring. Kundkontakten sker idag på plats på kontoret, via telefon eller i digitalt möte.  Satsar du på oss så satsar vi på dig. Vi vet att medarbetare som får utvecklas och växa mår bra och därför har vi en aktiv dialog om din fortsatta utveckling på kort och lång sikt.  Vi vet också att hälsa är en förutsättning för bra prestation och hållbarhet över tid. Det kommer du att märka som medarbetare hos oss.  Du blir en del av lösningen när livet förändras Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av jobbet om att finnas där för dem när livet händer, med fokus på långsiktiga och hållbara relationer. LF Uppsalas värdeord är affärsmässighet, handlingskraft och engagemang och det är egenskaper som vi söker hos dig. Vi söker dig som får energi av och tar initiativ till att göra affärer och har kundens, kollegornas och bolagets bästa för ögonen. Du har Swedseclicens för rådgivning och bolån och pratar bank på ett enkelt och pedagogiskt sätt i olika kanaler. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och framgångsrecept till dina kollegor och med struktur, effektivitet och flexibilitet åstadkommer du goda resultat.  Som lokalt kundägt bolag vill vi möta våra kunder i trakten på bästa sätt. Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför vår verksamhet. För att försöka vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi tester i samband med ansökan. Vi vill gärna ha din ansökan redan idag eftersom vi löpande gör urval och bokar intervjuer.  Om LF Uppsala Att jobba i ett företag med fler än 152 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar. Mer information Vill du veta mer om rollen och Länsförsäkringar Uppsala kontaktar du gruppchef Lisa Harrå på 018-68 55 48  Facklig kontaktperson för Forena är Robert Gustavsson, tel 018-68 57 18 Sista ansökningsdag: 2025-05-04

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Elektriker - Uppsala

Vi söker nu en elektriker till ett spännande uppdrag i en teknisk och praktisk miljö i Uppsala. Om tjänsten Du kommer att arbeta med elinstallationer, felsökning, reparation och nyinstallation av elektriska komponenter i en produktionsmiljö. Arbetet är praktiskt och variationsrikt, där du blir en viktig del av ett team som levererar tekniskt avancerade produkter av hög kvalitet. Vi söker dig som har: Arbetslivserfarenhet som elektriker – exempelvis inom industri, fastighet eller installation Förmåga att läsa och tolka elscheman Gymnasieutbildning inom el eller motsvarande Meriterande med erfarenhet av produktionsmiljö eller teknisk montering Förmåga att arbeta både självständigt och i team Personliga egenskaper Du är noggrann, praktiskt lagd och har ett naturligt kvalitetstänk. Du tar ansvar, är lösningsorienterad och gillar att samarbeta med andra. Du har god kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift. Övrigt I denna process samarbetar företaget i fråga och Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elliot Sahlstrand på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Arbetsledare lokalvård
Kommunfastigheter i Knivsta AB
Städledare och husfruar

Tycker du om att jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, inte är rädd för nya utmaningar och vill växa i din roll samtidigt som du bidrar till vår utveckling. Vi söker nu en driven, serviceinriktad och engagerade arbetsledare till några av våra uppdrag i Knivsta/Alsike. I denna roll får du en central position inom Lokalvårdsgruppen där du bidrar till kvalitetssäkring genom att säkerställa städning av högsta standard. Du hjälper till att skapa en trygg och ren arbetsmiljö för våra kunder och kollegor. Vad du kommer att jobba med: • Lokalvård där vanlig städning kommer att förekomma, dvs 25% Lokalvård och 75% arbetsledning inom geografiskt område. • Planering och fördelning av arbetsuppgifter inom ett geografiskt område bestående av förskolor, skolor samt trappor/tvättstugor • Följa upp den dagliga leveransen och säkerställande hög kvalitet på utfört arbete • Introduktion och utbildning av befintlig och ny personal • Uppföljning och rapportering av arbetet • Utföra kvalitetskontroller och hantering av eventuella klagomål tillsammans med teamet • Bygga och upprätthålla goda relationer med kund, beställare och kollegor Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning eller motsvarande • Utbildning inom ledarskap • B-körkort och tillgång till bil • Minst 2 års erfarenhet som ledare inom lokalvård • Vana av att ta fram offerter och god PC-kunskap • Pryl, SRY eller likvärdig utbildning är ett plus • Ett starkt kund- och verksamhetsfokus • Driv och målmedvetenhet samt förmåga att utveckla både medarbetare och verksamhet • Mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift • Kunskaper inom storstädning-golvvård-fönsterputsning Om tjänsten Omfattning: Heltid (Måndag-fredag 06:00-15:00) Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) Tillträde: Enligt överenskommelse Kontroll av belastningsregister kommer att krävas Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Ansökningsprocessen kan ha en viss fördröjning med anledning av semesterperiod. Frågor besvaras endast via e-post.

12 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Verksamhetschef HVB i Älvkarleby
Humana AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vill du vara med och driva samt utveckla ett av våra boenden? Samtidigt som du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som verksamhetschef hos oss på K-rehab i Älvkarleby. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss K-rehab HVB består av 2 verksamheter. En för kvinnor och en för män mellan 18 år och uppåt. Verksamheterna är inriktade mot beroende i kombination med psykisk ohälsa. I båda verksamheterna jobbar vi med en grund i KBT och en hög struktur i vardagen identifierar vi styrkor att bygga vidare på mot en livsförändring. Vi lägger stor vikt vid klientens känsla av trygghet och omsorg. Om tjänsten Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framförallt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där för stöd till din personal. I rollen som verksamhetschef kommer du huvudsakligen att arbeta med: ansvara för boendets dagliga drift, personal och ekonomi driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten Anställningsvillkor Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgraden är 100% och du kommer arbeta dagtid, måndag till fredag. Lön sker enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker också enligt överenskommelse. Vad får du? Coachande chef och stöttande stabsfunktioner Möjlighet till regelbunden professionell mentorskap Stort utbud av interna utbildningar i vår lärportal Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och kollektivavtal Vem är du? Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. Du ska vara handlingskraftig, resultatorienterad och ha en god självkännedom. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. För denna tjänst krävs det att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom social omsorg (exempelvis socionomutbildning eller beteendevetarutbildning) Erfarenhet av målgruppen, minst 2 år Erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter Erfarenhet av att leda och utveckla arbetsgrupper, minst 2 år B-körkort Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Malin Alvin Regionchef [email protected]

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Business Unit Controller - Forsmarks Kraftgrupp
Vattenfall AB
Controller

Om rollen Vill du kombinera affärsanalys med operativ verksamhet och samhällsnytta? Vi söker en trygg Business Unit Controller som vill hålla ihop, stötta och driva arbetet framåt – i en verksamhetsnära roll med fokus på Forsmarks fossilfria elproduktion. Nu har du möjlighet att göra det på Forsmarks kraftgrupp AB där vi tillsammans arbetar för en fossilfri framtid. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Låter det intressant? Nu söker vi en Business Unit Controller till ekonomienheten på Forsmarks Kraftgrupp. Enhetsbeskrivning Enheten ekonomi ingår i avdelningen Affärsstöd tillsammans med inköp, administration och IT. Ekonomienheten genomför företagsövergripande samt avdelningsvis controlling och är sammanhållande för Forsmarks ekonomiska processer, affärsplan, verksamhetsrapportering, affärsrisker och försäkringsfrågor. Arbetsbeskrivning För denna roll har du en viktig sammanhållande funktion där du både stöttar och driver utveckling med en nära anknytning till Forsmarks operativa verksamhet. Du arbetar nära ekonomichefen och har ett brett kontaktnät – både internt och externt – med revisorer, myndigheter och andra samarbetspartners. Din vardag består till stor del av att: Driva utveckling och agera stöd i utvecklingen av ekonomiska processer och vår interna kontroll Ta fram underlag och stötta i specifika frågor i månads- och årsbokslut Ha en samordnande roll i myndighets- och revisorskontakter, inklusive ansvar för att ta fram korrekta underlag Samordna och säkerställa att teamets styrande dokument och ledningssystem är aktuella och väl förankrade Agera bollplank till ekonomichefen i olika strategiska och operativa frågor Rollen passar dig som ser värdet i att förvalta och förfina processer – du trivs med att jobba långsiktigt och har tålamod att driva förbättring över tid. Kravspecifikation Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som Business Unit Controller ser vi att du har förmågan att tänka strategiskt och analytiskt. Du har lätt för att lyfta blicken, identifiera mönster och förstå grundorsaker till utmaningar – snarare än att fastna vid symptomen. Din analysförmåga bidrar till att skapa långsiktiga förbättringar och hållbara lösningar. Samarbetsförmåga är en annan viktig del i din personlighet. Du är en lagspelare som trivs i samarbete med kollegor både inom teamet och över enhetsgränser. Du delar med dig av din kompetens, lyssnar in andras perspektiv och bidrar till en positiv och lösningsfokuserad arbetsmiljö. Vi tror också att du har en naturlig uthållighet i det du tar dig an. Du står stadigt även när du möter motgångar och har en trygghet i din yrkesroll som gör att du vågar driva frågor, följa upp, och kräva den information du behöver. Du är inte rädd för att utmana nuläget – men gör det med respekt, tydlighet och långsiktighet. Vi ser att du har: En akademisk examen med inriktning ekonomi, alternativt likvärdig utbildning Relevant arbetslivserfarenhet, gärna från industritekniskt verksamhet, vilket har givit dig en god förståelse för arbetets karaktär.[SL1] Goda datakunskaper och vana att arbeta i Office-paketet samt affärssystem (Forsmark använder SAP) Utrycker dig väl på svenska både i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Sandra Wennberg tfn 073-802 49 74 Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Summer Lovlinger tfn 070-194 56 64 Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Hans Lindqvist, Ledarna – Martin Hägglund, SEKO – Leo Lehtinen, Unionen – Mia Friberg. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Placeringsort: Forsmark Välkommen med din ansökan senast den 1 juli, 2025. Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag! Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/jobs Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Företagsbeskrivning Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Läs gärna mer om Forsmark på vår https://karnkraft.vattenfall.se/forsmark

12 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025