Lediga jobb i Uppsala län
Sök totalt 2729 lediga jobb i Uppsala län
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från SÄBO. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Knivsta intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Är du farmaceut med erfarenhet av extemporetillverkning och brinner för kvalité och processutveckling? Nu söker vi en erfaren tillverkningsfarmaceut som vill anta rollen som GMP-ansvarig för Apotekets nationella enhet för steril extemporetillverkning. GMP ansvarig på Apoteket I denna roll kommer du att arbeta som GMP-ansvarig för vår enhet för steril extemporetillverkning på Nationella enheten i Uppsala. På enheten arbetar idag ca 35 medarbetare i våra nya moderna tillverkningslokaler. Som GMP-ansvarig är du med och skapar strukturer, rutiner och processer som bidrar till ökad patientsäkerhet och verksamhetens framgång. En del av din arbetstid kommer du att arbeta i driften, vilket ger dig tillfälle att coacha dina kollegor i vardagen och där du även får en god inblick i hur rutiner, processer och system fungerar och efterlevs i det dagliga arbetet. Som GMP-ansvarig rapporterar du till lokal driftchef och ingår i ett nätverk av övriga GMP-ansvariga inom Apoteket. Du har ett nära samarbete med lokal läkemedelsansvarig (LMA) och enhetens övriga medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsområden: Skapa och implementera rutiner, processer och strukturer för enheten Coacha och vägleda medarbetare i regulatoriska frågor och farmaceutiska bedömningar Ansvara för att lokaler, utrustning och arbetsteknik uppfyller regulatoriska krav Hantera avvikelser samt planera och följa upp åtgärdsplaner tillsammans med LMA Dina kompetenser Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna för denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Utöver det vill vi att du: Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker och utifrån dessa finna orsak och lösning Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla samarbeten Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! För att öka vår träffsäkerhet och ge dig bättre förutsättning att visa dina för tjänsten relevanta erfarenheter och kompetenser, ber vi dig besvara ett par urvalsfrågor i samband med din ansökan. Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Är du den Validation Engineer vi söker? Ta chansen att arbeta med spännande projekt inom Life Science! Vill du vara en del av ett framstående team som arbetar med innovativa lösningar för framtidens tillverkning? Vi söker nu en erfaren Validation Engineer till ett uppdrag hos en internationell aktör inom Life Science i Uppsala. Du kommer att spela en viktig roll i ett projekt som sträcker sig över både Sverige och USA, och få möjlighet att utvecklas inom ett högteknologiskt och globalt team. Arbetsuppgifter: • Stödja installation av laboratorieutrustning och relaterad programvara. • Sammanställa dokumentation och utföra validering enligt etablerade rutiner. • Arbeta enligt ett detaljerat projekt-schema, antingen självständigt eller tillsammans med andra i Sverige eller USA. • Stark fokus på dokumentation och noggrannhet. • Möjlighet att resa till Michigan för att stödja projektet på plats finns, om du är öppen för och villig att resa men är inte obligatoriskt. Uppdraget innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar ute hos vår kund i Uppsala. Uppdragslängden löper till och med 2025-12-31 med god chans till förlängning eller anställning hos kunden. Arbetstiderna är förlagt dagtid under vardagar med möjlighet till flex och distansarbete 1-2 dagar/vecka efter genomförd introduktion. Innan anställning kommer du att få göra ett alkohol-/drogtest samt utföra en bakgrundskontroll. DETTA SÖKER VI • Relevant utbildning - gärna kandidat- eller magisterexamen inom science • Minst 3 års erfarenhet av validering av analytisk utrustning och programvara i en kvalitetsreglerad miljö • Flytande svenska och engelska • Erfarenhet av MS Office, samt gärna erfarenhet av programvara som används i kvalitetslaboratorier • Strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga, då du kommer att ha flera interaktioner med kollegor både i Sverige och USA. Vi söker dig som är noggrann, självgående och har en stark teknisk förståelse. Du har en naturlig förmåga att planera och strukturera ditt arbete och trivs i en internationell miljö där samarbeten är nyckeln till framgång. Är detta nästa steg i din karriär? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att arbeta i ett globalt Life Science-projekt och få värdefull erfarenhet både i Sverige och USA! Vi ser fram emot din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Har du tidigare erfarenhet som Processoperatör? Är du en noggrann och kvalitetsmedveten person som är van vid att ta eget ansvar? Academic Resource söker nu en Processoperatör till ett medicintekniskt företag i Uppsala. Tjänsten är ett konsultuppdrag till slutet av september, med eventuellt möjlighet till förlängning. Start omgående. Arbetstider: 2-skift Förmiddagspasset är Mån-Tors: 06.00-14.30. Fre: 06.00-12.30 Eftermiddagspasset är Mån-Tors: 14.15-22.45. Fre: 11:30 – 18:00 Arbetsuppgifter: • Kvalitetsmedvetet utföra produktionsprocesser och kontroller • Rotation och upplärning vid flera stationer i processen • Övervakning vid semi-automatisk maskin och manuell påfyllning • Noggranna kontroller som sker löpande vid maskin • Bildgranskning vid skärm • Avsyning av produkt • Arbetar efter styrda instruktioner och dokumenterar noggrant arbetet • Arbete både i grupp och självständigt Kvalifikationer: - Färdig Gymnasieexamen - Minst 3 års erfarenhet inom verksamhetsområdet - Svenska och Engelska - Baskunskaper i MS Word/Excel - Meriterande med erfarenhet av ISO-13485 eller GMP Vi söker dig som är mycket noggrann, kvalitetsmedveten, tar eget ansvar och har en blick över vad som behöver göras. Vidare är du kommunikativ, drivande och kan arbeta både självständigt och i grupp. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV samt personligt brev i PDF/Word format på svenska. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: SAP0125 Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att maila: [email protected] we take you further!
Verksamhetsområde psykiatri Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet På Akademiska sjukhuset är Verksamhetsområde psykiatri organiserad i fyra sektioner varav sektionen för affektiva sjukdomar är en. På sektionen finns såväl heldygnsvård som flera öppenvårdsmottagningar samt en prehospital akutpsykiatrisk mobil enhet som tillsammans ansvarar för specialiserad psykiatrisk vård för vuxna personer i Uppsala län. Det finns inom sektionen även en könsidentitetsmottagning, ätstörningsenhet för vuxna, DBT enhet samt affektiv behandlingsenhet. På sektionen arbetar olika professioner i team kring patienterna. Vi arbetar processorienterat för att kunna fortsätta driva en modern psykiatrisk vård med hög kvalitet. Det finns stora möjligheter att för dig som läkare i heldygnsvården att vara med och vidareutveckla vårdprocesserna och få till säkra övergångar mellan olika vårdformer. Som specialistläkare/överläkare i vår heldygnsvård, kommer du att arbeta främst med patienter med t.ex. bipolär sjukdom, djupa depressioner, svåra ångest- och personlighetssyndrom. Till din hjälp har du vårdavdelningens övriga medarbetare inklusive underläkare. Professionellt kommer du att utvecklas genom stimulerande möten med både patienter och deras närstående, men också med kollegor från den egna och andra sektioner och verksamhetsområden, universitet och studenter. Samarbetsklimatet i läkargruppen är positivt där diskussioner kring enskilda patientärenden och medicinska frågeställningar välkomnas. Vi gläds nu åt att kunna välkomna ytterligare en kollega i gruppen. Ditt uppdrag Dina arbetsdagar kommer att bestå av sedvanligt specialistläkararbete på affektiv heldygnsvårdsavdelning. Handledning och undervisning ingår i uppdraget och vi erbjuder alla en personlig utvecklingsplan. Jour- och beredskapstjänstgöring ingår med möjlighet till bakjoursutbildning genom dubbel tjänstgöring med erfaren specialistkollega. Dina kvalifikationer Du ska vara legitimerad läkare med specialistkompetens i psykiatri. Då mycket av arbetet sker i samarbete med andra ställer vi stora krav på god samarbetsförmåga och ödmjukhet. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av arbete inom heldygnsvården. Vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Datum för tillträde kan diskuteras. Tjänstgöringsgraden är 100% men det finns goda möjligheter till individuella lösningar. Jour- och beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Har du ett intresse för undervisning eller forskning finns goda möjligheter att utveckla det vidare. Regelbunden fortbildning ser vi som nödvändigt både för att upprätthålla och utveckla egna kompetensen. Hjärtligt välkommen med din ansökan via länken nedan! Inför tillsättning tas utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Du kommer även fylla i en hälsodeklaration. Övriga förmåner som regionen erbjuder läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Chefsöverläkare och tf läkarchef Carina Occasus, 018-617 32 34 Facklig kontaktperson nås via Upplands allmänna läkarförening kansli, 018-611 34 95 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. OBS! Viktig information gällande din ansökan: • Tillsättning av tjänster för specialistutbildade läkare på universitetssjukhus kräver sakkunnigprövning enligt Hälso- och sjukvårdsförordningen (2017:80) 5 kap. 8§. • Bifoga alltid CV, personligt brev och specialistläkarbevis. • För befattningar där akademisk meritering i form av doktorsexamen eller motsvarande anges som kompetenskrav, ska även disputationsbevis bifogas ansökan. • Även om du tidigare sökt tjänster hos Akademiska sjukhuset, behöver du skicka in ovanstående dokument för att ansökan ska vara komplett. Samtliga handlingar ska vara oss tillhanda senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan går inte vidare i processen. • Tjänsteförslagen publiceras på Region Uppsalas officiella anslagstavla; https://regionuppsala.se/politik-och-paverkan/handlingar/anslagstavla/ Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Ansvarar för den verksamhet som Svenska kyrkan bedriver i sina församlingar utomlands. Svenska kyrkan finns där människor finns. Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle. Enheten för Svenska Kyrkan Utlandet söker nu en Präst för pastoralt främjande Vår verksamhet Svenska kyrkan i utlandet står inför en spännande framtid att öka engagemanget i Sverige och utomlands för verksamheten, svara mot stora diakonala behov och möta människor i gudstjänst och samtal. Samverkan med utlandsförsamlingarna och dessas kyrkoråd ska stärkas och samverkan med Visby stift prioriteras. Svenska kyrkan i utlandet finns på drygt 26 platser i cirka 25 länder runt om i världen. På ytterligare 100 platser firar man regelbundet gudstjänst. I församlingarna runt om i världen arbetar drygt 100 medarbetare, både präster, diakoner, kyrkomusiker och församlingspedagoger samt övriga medarbetare. Utöver dessa engagerar Svenska kyrkan i utlandet många frivilliga utomlands och ombud i Sverige. Avdelningen för Svenska kyrkan i utlandet består av en utlandsenhet med medarbetare utomlands och en utvecklingsenhet som bland annat ansvarar för arbetet i Sverige. Till avdelningen finns också knutet resurser för ekonomi, fastighetsstöd, kommunikation och HR och sammantaget arbetar fjorton medarbetare på kansliet för avdelningens räkning. Avdelningens uppgift är att leda och utveckla främjandet av utlandsverksamheten och vara ett stöd i ekonomi-, personal- och fastighetsfrågor. Visby stift med biskop ansvarar för tillsynen i Svenska kyrkan i utlandet. Kyrkostyrelsens Råd för Svenska kyrkan i utlandets är organisationens styrorgan och direkt utsett av kyrkostyrelsen. Om rollen Som handläggare för Pastoralt Främjande får du en nyckelposition där du arbetar nära avdelningschefen för att stödja och främja utlandsförsamlingarnas verksamhet. Tillsammans med avdelningschefen, som har det övergripande ansvaret, kommer du att vara en viktig resurs för kyrkoherdar och kyrkoråd, bistå biskopen i pastorala frågor och bidra till att stärka utlandskyrkans arbete. I denna roll kommer du att hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter, inklusive frågor rörande ekonomiska anslag, fastigheter, juridiska ärenden och personalfrågor inom utlandsverksamheten. Dessutom ingår arbete med ombudsverksamhet för utlandskyrkan, vilket ger dig möjlighet att spela en betydande roll i att forma och utveckla kyrkans närvaro både hemma och utomlands. Som handläggare för Pastoralt Främjande rapporterar du direkt till avdelningschefen och arbetar i en dynamisk och utvecklande miljö där du får möjlighet att göra skillnad på både nationell och internationell nivå. Exempel på Arbetsuppgifter: - Kontinuerligt följa upp verksamhet och kyrkoherdar utifrån aktuella mål inom de övergripande verksamhet. - Ansvar för utbildning och fortbildning för både personal och förtroendevalda - Bistå avdelningschef utifrån kompetens och ansvar. - Bistå avdelningschef i arbete för effektivisering av arbetet och en hållbar ekonomi. - Följa lagar och avtal samt arbeta för att övriga anställda följer dessa. - Vara en viktig kontaktpunkt mot utlandsförsamlingarna och skapa goda relationer - Proaktivt arbeta med förbättring och utveckling av processer Vem är du? Vi söker en ansvarstagande, analytisk och kommunikativ person med noggrant öga för detaljer. Du är självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Med din analytiska förmåga löser du komplexa problem effektivt och fattar välgrundade beslut. Du kommunicerar tydligt och skapar goda relationer, samtidigt som du är noggrann och levererar högkvalitativa resultat Som en kommunikativ och lösningsorienterad teammedlem arbetar du effektivt både självständigt och i samarbete med andra. Du vet hur man hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och har en förmåga att hålla ordning på flera uppgifter samtidigt, då kan detta vara rollen för dig! Krav - Prästvigd och minst 5 års arbetslivserfarenhet som kyrkoherde - Bred akademisk inom humaniora, teologi, förvaltning, HR - Svenska, flytande i tal och skrift - Engelska, mycket god kunskap i tal och skrift - God kännedom om Svenska kyrkan i utlandet och tidigare erfarenhet av församlingsarbete - särskilt utlandsverksamhet Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Läs mer om vår värdegrund https://www.svenskakyrkan.se/kristentro/kyrkans-vardegrund Vi erbjuder Vi erbjuder en trivsam och modern arbetsplats i centrala Uppsala och ett sammanhang med många erfarna och kunniga kollegor. Vi arbetar efter ett flexibelt arbetssätt, vilket innebär att du har möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan. Kyrkokansliet som arbetsplats lägger stor vikt vid hälsa och balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du möjlighet att arbeta hos en stor och trygg arbetsgivare med förmåner såsom flextid, lunchförmån, kollektivavtal , lokalt årsarbetstidsavtal, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Mer information Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef mailto:[email protected] Fackliga företrädare, mailto:[email protected](Vision), mailto:[email protected] (Akavia) och mailto:[email protected] (KyrkA). Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-03-31. Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Verksamhetsområde psykiatri Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Vår verksamhet På Akademiska sjukhuset är psykiatrin organiserad i fyra sektioner varav sektionen för affektiva sjukdomar är en. På sektionen finns såväl heldygnsvård som flera öppenvårdsmottagningar samt en prehospital akutpsykiatrisk mobil enhet som tillsammans ansvarar för specialiserad psykiatrisk vård för vuxna personer i Uppsala län. På sektionen arbetar olika professioner i team kring patienterna. För att vi ska fortsätta driva en modern psykiatrisk vård med hög kvalitet arbetar vi aktivt med handledning, konsultation, utbildning, utredning samt behandling genom evidensbaserade metoder. Vi arbetar med att processbasera vår verksamhet utifrån våra kliniska processer, för att kunna erbjuda mer kunskapsbaserad och jämlik vård. I din roll kommer du kunna medverka och bidra i det arbetet. Kontinuerlig utveckling av verksamheten är hos oss en självklarhet liksom forskning och undervisning. Tillsammans skapar vi en stimulerande och utvecklande arbetsplats där frihet under ansvar och interaktion med andra är självklara delar. Inom vår öppenvård har vi en mottagning för Unga vuxna (18-25 år), två mottagningar för patienter över 25 år samt DBT enhet och affektiv behandlingsenhet. Vi bedriver nationell högspecialiserad vård på våra enheter för ätstörning samt könsdysfori. Som specialistläkare i vår öppenvård kommer du att arbeta främst med specialiserad psykiatrisk öppenvård, allmänpsykiatri, men också ha ett nära samarbete med slutenvårdsavdelningarna. På mottagningarna finns i dagsläget en stabil läkargrupp bestående av fast anställda specialistkollegor samt ett antal ST- och underläkare. Samarbetsklimatet i läkargruppen är gott och det är högt i tak för diskussioner kring patientärenden och medicinska frågor. Du får även möjlighet att utvecklas personligt och professionellt genom stimulerande möten med både patienter och deras närstående, men också med kollegor från den egna och andra sektioner och verksamhetsområden, universitet och studenter. Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och driven specialistkollega med intresse för affektiva sjukdomar och öppenvård. Dina arbetsdagar kommer att bestå av sedvanligt specialistläkararbete på mottagningen med patientbesök och nära samarbete med kollegor och andra professioner i teamet. Handledning och undervisning ingår i uppdraget. Jour- och beredskapstjänstgöring ingår med möjlighet till bakjoursutbildning genom dubbel tjänstgöring med erfaren specialistkollega. Dina kvalifikationer och din kompetens Du ska vara legitimerad läkare med specialistkompetens i psykiatri. Då en stor del av arbetet på mottagningen är teambaserat ställs det stora krav på interaktion med kollegor och andra professioner varför god samarbetsförmåga och ödmjukhet är värdefulla personliga egenskaper. Att du tycker om att arbeta tillsammans med andra för patienterna och verksamhetens bästa ser vi som en självklarhet. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträde sker enligt överenskommelse, provanställning kan komma att tillämpas. Tjänstgöringsgraden är 100% men individuella önskemål kan diskuteras. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Läkarchef Isak Sundberg, 018-6112536 Sektionsadministratör Ellinor Rijnen Wester, 018-611 21 23 Facklig kontaktperson nås via Upplands allmänna läkarförening kansli, 018-611 34 95 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. OBS! Viktig information gällande din ansökan: • Tillsättning av tjänster för specialistutbildade läkare på universitetssjukhus kräver sakkunnigprövning enligt Hälso- och sjukvårdsförordningen (2017:80) 5 kap. 8§. • Bifoga alltid CV, personligt brev och specialistläkarbevis. • För befattningar där akademisk meritering i form av doktorsexamen eller motsvarande anges som kompetenskrav, ska även disputationsbevis bifogas ansökan. • Även om du tidigare sökt tjänster hos Akademiska sjukhuset, behöver du skicka in ovanstående dokument för att ansökan ska vara komplett. Samtliga handlingar ska vara oss tillhanda senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan går inte vidare i processen. • Tjänsteförslagen publiceras på Region Uppsalas officiella anslagstavla; https://regionuppsala.se/politik-och-paverkan/handlingar/anslagstavla/ Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vi på WorkShop söker nu efter en Butikssäljare som vill jobba extra vid behov och under sommaren för ett nytt spännande butikskoncept i Uppsala! Ica vill öka sitt fokus på husdjur och lanserar därmed sitt nya husdjurskoncept Gaston. Är du en driven, social och flexibel person som gillar både försäljning och att erbjuda kunder förstklassig service? Är du dessutom intresserad av retail och älskar husdjur? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om rollen: Som butikssäljare på Gaston så kommer du att marknadsföra och demonstrera butikens produkter, samtidigt som du agerar som ambassadör för varumärket. Du bidrar med en förstklassig kundupplevelse genom att ha en bred kunskap om produkterna och en positiv attityd. Du kommer att arbeta i den dagliga driften i butiken i nära samarbete med kollegor och butikschef. Vi kommer ge dig all nödvändig produktutbildning och kunskap som behövs för att kunna skapa en hög servicenivå och kundupplevelse. Dina arbetsuppgifter består främst av följande: Erbjuda butikens kunder bemötande och service i världsklass Professionell rådgivning gällande butikens produkter Hantera kund- och produktbeställningar samt varulager Kassahantering Delta i olika event som utförs av butiken Om dig: Du är en person med mycket energi, som är duktig på att kommunicera och ser problemlösning som en del av vardagen. Du värdesätter ordning och reda och har god struktur. Vidare ser vi det som meriterande om du jobbat med liknande produkter eller närliggande branscher sedan tidigare. Du har ett intresse för husdjur och retail och sporras av nya utmaningar, eget ansvar och drivs av att prestera goda resultat tillsammans med dina medarbetare. Vidare ser vi att du har följande kvalifikationer: Har god erfarenhet av service och försäljning Har erfarenhet av försäljning av husdjursprodukter Meriterande om du har erfarenhet från kloklippning Är flexibel, lösningsorienterad och initiativrik Är en naturlig glädjespridare och relationsskapare Har goda språkkunskaper i svenska och engelska Arbetsplats: Uppsala Start: April Anställningstid: Deltid, jobb på kvällar och helger förekommer Anställningsform: Extra vid behov Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-03-31. Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram! Lär dig mer om vårt företag på WorkShop och följ oss gärna på Facebook, LinkedIn och Instagram!
AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterskor för uppdrag i Uppsala! Perioden: 2025.03.24 - 2025.06.01 Arbetstid: Dag/kväll/natt enligt schema. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Ev. övrigt: Hör av dig så berättar vi mer. Ref.nr: ANSAS2025-00271 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård. AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du: - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år. - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende! Om AnnSam AB: AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning. För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter. Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete. AnnSam har avtal med häften av Sveriges kommuner och även regionernas nationella avtal vilket ger bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg! Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan! www.annsam.se [email protected] Tel: 016-55 12 450
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 2729 jobb