Tjänsten som Gruppchef Som Gruppchef är du i hjärtat av verksamheten, där du leder och fördelar det dagliga arbetet för ditt team om cirka 30 personer. Du är en närvarande ledare som arbetar sida vid sida med ditt team för att säkerställa att vi håller våra deadlines och når våra mål. Du utvecklar och coachar cirka sex teamledare som alla strävar efter att vi tillsammans ska uppnå våra gemensamma mål. Med din operativa insats bidrar du aktivt med förslag på förbättringar av arbetssätt och processer. Du rapporterar direkt till driftchefen och samarbetar nära med dina Gruppchefs kollegor och Logistikchefen. Rollen är heltid med tillsvidareanställning, inledd med 6 månaders provanställning. Arbetstiden är dagtid med start redan från 06:45 vissa dagar. Vad söker vi hos dig? Som ledare hos oss är du en förebild som lever som du lär. Du trivs med att vara operativ och är inte rädd för att ta i där det behövs. Du har förmågan att leda både personal och processer framåt i en dynamisk och föränderlig produktionsmiljö. Vår verksamhet är omfattande och komplex, och du och ditt team ser förändring som en naturlig del av arbetet. För att lyckas i rollen tror vi att du har du : Erfarenhet från snabbrörlig produktionsmiljö med stora logistiska flöden. Erfarenhet av lager- eller logistikarbete. Minst tre års ledarerfarenhet med personalansvar. God simultankapacitet och förmåga att se helheten. Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 31 000 receptfria varor och nästan 18 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 5,5 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Är du vår nya Fastighetsförvaltare i Morgongåva? På Apotea händer det mycket – och snabbt! Vi fortsätter att växa och nu söker vi en operativ fastighetsansvarig som vill vara med och utveckla vår arbetsmiljö på vårt logistikcenter i Morgongåva. Gillar du att ha koll på detaljerna samtidigt som du ser helheten? Då kanske det är dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som Fastighetsförvaltare ansvarar du för att våra lokaler uppfyller höga krav på inomhusmiljö, säkerhet och tillgänglighet – både i Morgongåva och på våra kontor i Stockholm. Du kommer att ha en nyckelroll i att skapa en trygg och välfungerande arbetsmiljö genom nära samarbete med driftchefer, fastighetsägare, leverantörer, skyddsorganisationen och kollegor inom Apotea. Placeringsort: Morgongåva Arbetsmodell: On-site, inget distansarbete Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Ta emot och hantera felanmälningar kopplade till fastighet, både inne och ute Arbeta förebyggande med inomhus- och utomhusmiljö för att säkerställa en trivsam och säker arbetsplats Samverka med Morgongåva Företagspark i frågor om underhåll och ombyggnationer Driva och utveckla vårt brandskyddsarbete tillsammans med chefer och skyddsombud Genomföra riskbedömningar och upprätta handlingsplaner Arbeta med dokumentation och kontinuitetsplanering Ansvara för avtal gällande larm, bevakning (Securitas) och andra leverantörer För att lyckas i rollen tror vi att du har du: Gymnasieutbildning i bagaget Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god kunskap om fysisk arbetsmiljö Vana vid att leda och organisera projekt Erfarenhet av brandskydds- och säkerhetsarbete Som person är du självgående och strukturerad med ett stort säkerhetstänk. Du har lätt för att samarbeta, är lösningsorienterad och trivs i en roll där du får ta ansvar och fatta egna beslut – även när tempot är högt. Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, i Varberg och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att få bidra till ett säkrare och bättre Sverige? Drivs du av att arbeta med utveckling, förvaltning och teknisk problemlösning? Då kan befattningen som IT- och Informationssäkerhetsanalytiker vara något för dig! Vår verksamhet erbjuder stor variation och komplexitet med goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärsutveckling. Om enheten och avdelningen Teknik och vidmakthållandekontor Ledningssystem (TVK Ledsyst) har sin huvudverksamhet förlagd i Enköping. Enhetens uppgift är att ta ansvar för hela livscykeln inom IT-området. Uppdragen är breda och kan avse förstudier, utveckling-, förvaltnings-, avvecklings-, konsoliderings- och förändringsprojekt. Avdelningen arbetar genom hela den tekniska kedjan, från slutanvändare via applikationer och middleware ner till IT-infrastrukturen. Realiseringsmetoder är såväl egenutvecklade som standardsystem eller molntjänster. Om tjänsten Du ingår i en grupp där det förutom IT-och informationssäkerhetsanalytiker även ingår IT-samordnare och projektledare. Tillsammans med kollegor inom kompetensområdet lämnar du stöd till projekt, uppdrag och linjeorganisation där kompetens av IT-och informationssäkerhet erfordras. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Genomföra hot- och sårbarhetsanalyser för verksamheter och system inkl. dokumentation av dessa • Tar fram Särskilda säkerhetsskyddsbedömningar (SSB) och IT-säkerhetsspecifikationer (ITSS) och vidmakthåller dessa i kedjan krav-bygg-test-evaluering • Deltar i arkitektur- och designarbete avseende systems konstruktion och svarar för framtagande av beskrivande dokument med avseende på IT- och Informationssäkerhet • Tar fram och granskar systemgodkännande- och ackrediteringsunderlag och/eller beslut för Försvarsmaktens system • Utvärderar och granskar verksamhetsprocesser och tekniska lösningar ur säkerhetssynpunkt • Genomför säkerhetsanalyser avseende IT-system, verksamhets och organisationsuppbyggnad, produkter och tekniska lösningar • Utarbetar eller deltar i arbete med framtagning av riktlinjer och policys rörande IT- och Informationssäkerhet • Genomför kontinuitetsplanering • Analyserar frågeställningar, metoder, incidenter eller liknande inom informationssäkerhetsområdet och lämnar förslag på beslut och åtgärder • Utvärderar, utarbetar och/eller granskar metoder inom informationssäkerhet Kvalifikationer • Relevant akademisk examen inom it-området alt. kompetens som bedöms likvärdig av arbetsgivaren • Minst 5 års aktuell erfarenhet inom IT- och informationssäkerhet • Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor • Erfarenhet av säkerhetsgranskningar, valideringar eller revisioner • Erfarenhet av att genomföra hot- och sårbarhetsanalyser för verksamhet och IT-system • Erfarenhet av att tolka juridiskt bindande regelverk och omsättning av regler till krav på IT-system och verksamhet • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort Meriterande • Relevanta certifieringar inom området IT- och informationssäkerhet. • Arbetserfarenhet av informationssäkerhetsarbete vid utveckling av applikationer och/eller IT-infrastruktur som hanterar säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter. • Arbetserfarenhet av kravställning på IT- och informationssäkerhet vid LOU/LUFS-upphandling för drifthållning både i egen eller extern regi. Personliga egenskaper Du är målmedveten, social och drivs av att skapa förutsättningar för verksamheten att nå uppställda mål. Vidare är du engagerad, självgående, har förmåga att ta egna initiativ samt har god analytisk förmåga. Sinne för struktur och god planering och kunna se helhet. Samarbetsförmåga är en stark sida hos dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Anställningsform Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar 6 månaders provanställning för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad Heltid Arbetsort Enköping. Resor förekommer i tjänsten Tillträdesdatum Snarast enligt överenskommelse Individuell lönesättning tillämpas Ansökan Är du redo att anta utmaningen och bli en del av Försvarsmakten? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-22. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Kontakt För frågor om tjänsten, kontakta sektC Joakim Mårdberg, Stf Avdelningschef Anki Pettersson eller Personalgeneralist Malin Lindqvist. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill vara med och forma framtidens Försvarsmakt! Fackliga företrädare ORF/O – Magnus Johansson SACO-S – Carl-Johan Pettersson SEKO –Christian Hedberg OFR/S – Clarence Arnstedt Samtliga nås via växeln 0171-15 70 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Som operationssjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom operationssjukvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i operationssalen. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt team får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att ge patientsäker vård under operationer – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som anestesi och intensivvård speciallist sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom anestesi och intensivvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i akutsjukvården. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att rädda liv – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi letar nu efter en kreativ och driven frisör som vill bli en del av vårt härliga gäng! Hos oss kan du arbeta heltid eller deltid – det finns även möjlighet att hyra stol för dig som vill driva eget i en trygg salongsmiljö. Vi söker dig som är: Utbildad frisör (både behöriga och obehöriga välkomnas att söka) Kreativ och passionerad för yrket Serviceinriktad och social Van att arbeta i team och bidra till en positiv arbetsmiljö Vi ser fram emot att höra från dig och lära känna just dig som vill växa tillsammans med oss. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om rollen Som Driftkoordinator hos oss blir du navet i vårt logistikmaskineri. Du kommer att ha överblick över våra produktionsflöden och säkerställa att varje order går som den ska genom våra system och automationslösningar. Det är en fartfylld och lösningsorienterad roll där kommer spendera mestadels av din tid nära produktionen på golvet och du jobbar nära våra team i Morgongåva och andra delar av Apotea, som Rx, kundservice och teknikteamet. I tjänsten har du inte något personalansvar men du leder däremot chefer. Ditt fokus ligger på att planera produktionen, fördela resurser, identifiera och lösa problem – och se till att vi håller våra deadlines. Du är också med och driver förbättringar för att göra våra flöden ännu smartare och effektivare. Plats: Morgongåva, inget hybridarbete erbjuds Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning Arbetstider: 2 helger i månaden och då jobbar man 06:30-18:30. Övrig tid jobbar man 13:00-01:00 och torsdagar jobbar man 14:00-21:00 Rapporterar till: Logistikchef Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Dina arbetsuppgifter Produktionsplanering och resursfördelning för att maximera flödet Monitorera våra system (Lima, Wamas, Lighthouse m.fl.) och agera snabbt vid avvikelser Vara operativt stöd vid Rx-orderhantering och säkerställa leverans till kund Lösa produktionsutmaningar i både mjukvara och hårdvara, i nära samarbete med IT och serviceteam Leda och stötta personalen mot våra produktionsmål – vi vinner som ett lag! Följa upp och säkerställa att förbättringsprojekt håller hela vägen i mål Fungera som backup i olika ledningsfunktioner vid behov Ge konstruktiv feedback till utvecklingsteam och rapportera avvikelser Vi tror att du har: God systemvana, gärna från Lima, Wamas, Autostore eller liknande Bra koll på logistiska flöden – från plocklista till spedition Stark social förmåga – du trivs med att både ge och ta emot feedback Och vi hoppas att du är: Lyhörd, prestigelös och flexibel En naturlig ledare som gillar att lära ut och motivera andra Självgående, analytisk och lösningsorienterad Stresstålig och trivs i ett högt tempo där dagarna sällan är den andra lik Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 ca 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Vi söker Sjuksköterskor till Håbo. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Margarethaskolan i Knivsta är en friskola med ca 220 elever från förskoleklass till årskurs 9. Verksamheten har inspirerats av den pedagogik som utvecklats i Reggio Emilia. Utgångspunkten är att alla barn har unika förmågor och egenskaper som ska bemötas med respekt och tas på allvar. Vi vill att eleverna ska få möjlighet att använda alla sina språk för att uttrycka sig, lära sig och visa vad de kan. Demokratiska värden och en tro på alla elevers förmåga är viktiga ledord på Margarethaskolan. Vi söker nu en legitimerad sjuksköterska till vår skola! Som skolsköterska arbetar du hälsofrämjande och förebyggande med bland annat hälsobesök, hälsosamtal och vaccinationer enligt nationellt basprogram. Du samverkar med instanser utanför skolan och ingår i skolans samlade elevhälsa där du bidrar med medicinsk kompetens i elevhälsoarbetet. Skolans elevhälsoteam arbetar tillsammans med övrig personal på skolan för att skapa en trygg miljö och goda förutsättningar för elevens hälsa, utveckling och lärande. För att trivas i rollen som skolsköterska hos oss krävs det att du är strukturerad i ditt arbetssätt och att du självständigt kan planera och prioritera ditt arbete. Du har ett inkluderande förhållningsätt och skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och skolans övriga medarbetare. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Krav för tjänsten är att du: - är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning till skolsköterska, distriktssköterska eller barnsjuksköterska Meriterande är att du: - har tidigare erfarenhet av arbete som skolsköterska Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 40%, med eventuell möjlighet att utökas framöver genom arbete på närliggande skolor inom Cedergrenska skolkoncern. Vi intervjuar fortlöpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden passerat. Sista ansökningsdag är 20/6 Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi duktiga och rutinerade sjuksköterskor för uppdrag runt om i landet inom kommunal sjukvård. Är du sugen att se något annat i vår och sommar eller vill du testa på att jobba som konsult under en period har du alla möjligheter att testa detta nu så våren och sommaren erbjuder många roliga alternativ. Medfind har god ersättning, bra villkor (kollektivanslutna) och personlig kontakt för dig som jobbar för oss ute i olika kundföretag. Vi söker dig som har god kompetens inom sjukvård i hemmet och har arbetat med flera olika typer av patienter (demens, psykiatri, vård av äldre mm). Placering på SÄBO eller i hemsjukvård kan förekomma. Mestadels dagtid men även kväll och helg. Men det finns också möjlighet att arbeta enbart nätter. Ta gärna kontakt med oss för att höra mer om förutsättningar och möjligheter inom bemanning idag. Vi är här för dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer