Vi söker nu en Strategisk inköpare inom mekanik till en av våra fina kunder i Uppsala. I rollen kommer du att tillhöra inköpsteamet på företaget och arbeta med strategiskt inköp inom området mekanik. Du kommer att ha täta dialoger med både kollegor, leverantörer och intressenter. Företaget exportera mycket utomlands och därför ingår en del resor i tjänsten både inom Sverige och till andra länder. Du ansvarar för leverantörer och produktbasen inom kategorin mekanik. Vi letar efter dig som har god erfarenhet inom området och som vill arbeta i en teknisk organisation med högt i tak och trevliga kollegor. Detta är en form av rekrytering där du först är anställd som konsult via oss på The Place och jobbar ute på kundföretaget för att sedan om båda parter är nöjda kunna bli överanställd av kundföretaget. Arbetsuppgifter I rollen som Strategisk inköpare hos vår kund i Uppsala kommer du att: Arbeta med strategiskt inköp inom mekanik. Ansvara för leverantörer och produktbasen inom området mekanik. Ha tät kontakt med intressenter, leverantörer och kollegor. Tolka och förstå olika tekniska underlag. Förhandla avtal. Kvalifikationer Utbildning inom inköp, teknik, ekonom eller relevant område. Flera års erfarenhet av strategiskt inköp inom mekanik eller liknande. God systemvana. Vana att förhandla och förstå avtal. Har flytande kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska. Personligt Som person tror vi att du är en social och kommunikativ person som har en god erfarenhet av inköp. Du är van att samarbeta med både interna och externa parter och ser vikten av att bygga goda relationer. Vidare har du en god teknisk kunskap och ett bra affärssinne och är bekväm men flera olika kontaktytor. Du är strukturerad, analytiskt och är duktig på att prioritera. Du arbetar ansvarsfullt och har ett bra helhetstänk. Mer om tjänsten: En hyrrekrytering där du först är anställd som konsult i ca 6 månader hos The Place för att sedan ha möjlighet till överanställning hos kundföretaget. Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstider: Kontorstider, 40 tim/veckan Med möjlighet till flex och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma i tjänsten. Låter det intressant? Tveka inte, vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker nu en Facility Manager till en av våra fina kunder i Uppsala. I rollen kommer du att vara övergripande ansvarig över underhållet och förvaltningen av vår kunds fastigheter och system. Du kommer att se till att riktlinjer och krav säkerställs när det gäller miljö och säkerhet i deras fastigheter. Samt arbeta med förbättringsåtgärder och se till att optimera underhåll och drift framåt. Du kommer att ha både interna och externa kontakter och arbeta tätt med flera avdelningar och leverantörer. Vi letar efter dig som har god erfarenhet inom området och som vill arbeta i en teknisk organisation med högt i tak och trevliga kollegor. Detta är en form av rekrytering där du först är anställd som konsult via oss på The Place och jobbar ute på kundföretaget för att sedan om båda parter är nöjda kunna bli överanställd av kundföretaget. Arbetsuppgifter I rollen som Facility Manager hos vår kund i Uppsala kommer du att: Ansvara för den dagliga driften när det gäller underhåll och reparationer av fastigheter och system. Arbeta med samt säkerställa riktlinjer gällande miljö och säkerhet i deras byggnader. Ta fram, förbättra och implementera olika underhållsplaner. Hantera kostnader och upphandlingar av tjänster inom området. Ha koll på och se över tekniska system. Tex Ventilation och nätverk. Kvalifikationer: Utbildning inom teknisk fastighetsförvaltning, byggteknik eller likande. Erfarenhet av fastighetsförvaltning och underhåll av tekniska system. Goda kunskaper i miljö- och säkerhetslagstiftning. God erfarenhet av att leda projekt och hantera ett budgetansvar. Har flytande kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska. Meriterande om du har arbetat med drift och underhåll inom industri- eller företagsmiljö. Personligt Som person tror vi att du är en social och kommunikativ person som har en god erfarenhet av fastighetsförvaltning. Du är van att samarbeta med både interna och externa parter och ser vikten av att bygga goda relationer. Vidare är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad och tycker om att se förbättringsmöjligheter. Du har ett stort tekniskt intresse och är duktig på problemlösning. Mer om tjänsten: En hyrrekrytering där du först är anställd som konsult i ca 6 månader hos The Place för att sedan ha möjlighet till överanställning hos kundföretaget. Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstider: Kontorstider, 40 tim/veckan Med möjlighet till flex och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Låter det intressant? Tveka inte, vi ser fram emot din ansökan!
Flyttfirman Östra Aros söker C-korts Chaufförmed utgångspunkt från kontoret i Uppsala.Tjänsten är en tillsvidare anställning med ProvanställningFlyttfirman Östra Aros är ett svenskägt aktiebolag med huvudkontor, lager, och magasin i Uppsala. Vår affärsidé är att erbjuda transport och flytt tjänster åt företag och privatpersoner. Vi strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder och skapa en smidig och stressfri flytt upplevelse.Flyttfirma Östra Aros är ett väl etablerat familjeföretag som erbjuder professionella flytt tjänster sedan 2012. C.-korts Chaufförexpressarbetare till Flyttfirman Östra Aros ABÖstra Aros har en ökande efterfrågan ochsöker därför 1-2st C-korts Chaufförertill våra flytt tjänster. Vi är ett företag dedikerat till flytt och transport, och vi strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder. Arbetsbeskrivning: I rollen som C-korts Chaufförkommer du att arbeta med allt inom flytt branschen förekommande uppgifter. Körning, packning, lastning, lossning, bärning samt demontering/montering. Tjänsten kräver god fysik och uthållighet. Du kommer att vara en del av vårt team och bidra till att säkerställa en effektiv och smidig flytt upplevelse för våra kunder.Jobbet innefattar mycket kundkontakt, därför söker vi dig som är social, samarbetsvillig och flexibel. Vi söker i första hand dig med C-körkort som innehar YKB men för för rätt person så kan vi även tänka oss att stötta med YKB utbildning om detta saknas. Krav: Minimiålder 22 år. God fysik Något några års erfarenhet Körkort med behörighet C Meriterande: Erfarenhet av arbete med flytt eller lager. YKB God svenska i tal och skift Arbetstider:Arbetstiderna kan varierar men förläggs i huvudsak under kontorstid.Det kan förekomma övertid vid behov Information om anställning:Vi erbjuder tillsvidare anställning med provanställning på 6 månader.Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.Placering: UppsalaAnställningsform: Tillsvidareanställningar inleds ofta med en provanställning.Pga. teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Forsgren/Lundkvist Consulting AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Forsgren Lundkvist Consulting AB för att hitta just dig.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som skåpbilschaufför hos PostNord är du oersättlig. Du hittar vägen och ditt jobb är en resa mot klimatneutrala godstransporter. Transporter är ett måste för att nå hela Sverige och vi tar ansvar från söder till norr, från landsbygd till storstad. Vi arbetar målmedvetet för att minska vår miljöbelastning och du kommer att vara en viktig del av detta genom att bland annat att utbildas i sparsam körning. Tillsammans jobbar vi för att bli fossilfria år 2030. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar vecka 10 och pågår fram till och med vecka 21. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid- förmiddag och eftermiddag, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Täljstensgatan 4, Enköping. Vad du kommer att göra - Lastning, hämtning och distribution av paket. - Möta våra kunder, där de är. Oavsett om de är ombud, privat- eller företagskunder. Vem du är - Nyfiken och självgående: En stor del av jobbet gör du ensam, men lagandan är viktig. - Tålmodig & trygg: Livet på väg är en blandning av lugn och stress. Du håller balansen. - Ordningsam: Smart packning (tänk pussel) förberedelser och leverans är nyckelord. Liksom ordning och punktlighet. Våra kunder ska kunna räkna med att du och deras försändelser kommer i tid. - Har god fysik: Ja, du är stillasittande under färd, men behöver kunna ta i vid hämtning och lämning. För detta behöver du ha en god styrka och rörlighet. - Anpassningsbar: Oplanerade saker kräver flexibilitet. - Serviceinriktad: Kundrelationer behöver rätt attityd och känsla. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Gymnasieexamen - B-körkort samt vana av att köra bil - Svenska i tal och skrift - God kundservice- och kommunikationsförmåga - Positiv attityd och en förmåga att hitta lösningar Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Om Odlingsvägen Gruppbostad Odlingsvägens Gruppbostad, en del av Olivia Omsorg, ligger lantligt belägetmed närhet till Naturreservat i tätorten Lillkyrkautanför Enköping. Vår inriktning är vuxna personkrets 1 LSS 9:9 med intellektuell funktionsnedsättning eller autismliknande tillstånd med inriktning samsjuklighet/psykiatrisk tilläggsdiagnos. Vi ser nu fram emot att välkomna en stödpedagog till oss på Odlingsvägen! Om rollen som Stödpedagog I rollen som stödpedagog kommer du att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål, både i hemmet och i fritidsaktiviteter. Du ska bidra till att den boende ges möjlighet till en aktiv och meningsfull tillvaro. Vidare ska du kunna se till varje persons individuella behov och kunna bedriva pedagogiskt arbete utifrån detta. Då behovet är olika bland brukarna är ingen dag sig lik vilket bidrar till ett utmanande och spännande jobb. Du kommer att arbeta brukarnära tillsammans med dina kollegor och har ett stort ansvar att, i samråd med verksamhetschef, driva och utveckla det pedagogiska arbetet på verksamheten.Vissa delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår i arbetet. Kvalifikationer Examen från stödpedagogutbildningen 200 YH poäng eller 60 HP inom pedagogik Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Erfarenhet av tydliggörande kommunikation, TAKK, AKK och lågaffektivt bemötande B-körkort Meriterande om du därtill har Erfarenhet av att leda en arbetsgrupp i metodarbete Erfarenhet av att hitta lösningar på komplex beteendeproblematik Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, varav 6 månaders provanställning tillämpas.Tjänstgöringsgrad: Ca 95 procentArbetstid: Rullande schema som omfattar dagtid, kvällar och helger.Tillträde: 17 februari 2025Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenSista ansökningsdag 16 februari 2025.Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd.Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Vill du vara med på en riktigt rolig och spännande resa? Är du en drivande och engagerad stjärna inom försäljning? Hos oss kan du nu bli vår nya säljare med stort fokus på både ansvar och möjligheter! Som anställd hos oss blir du en del av ett företag med en stark ägare och mycket hög personal- och kundnöjdhet. Låter detta kanske som du? Läs vidare! Om oss Vesivek är Nordens största takrenoveringsföretag. Vi renoverar över 5 000 villatak per år och har sedan starten för 25 år sedan utfört mer än 36 000 takrenoveringar i Sverige och Finland. Utöver takrenoveringar erbjuds även installation av solcellspaneler. Koncernen omsätter ca 1,3 miljarder kronor och har ca 600 anställda. Vesivek växer kraftigt i Sverige, vilket innebär att du är med och utvecklar både företaget och vår kultur. Du erbjuds en tjänst i en organisation som andas framtidstro och vinnarinstinkt. Här får du möjlighet att utvecklas i takt med organisationen och dina idéer tas alltid tillvara. Läs mer om vårt unika koncept på www.vesivek.se Om tjänsten Som säljare av takrenoveringar får du ett stort ansvar hos oss på Vesivek. Du kommer att ansvara för hela försäljningsprocessen. Du arbetar direkt mot privatkunder och husägare så det är mycket viktigt att kunden känner sig trygg med oss som samarbetspartner. Hög service och stort engagemang är avgörande för kundupplevelsen. Som säljare jobbar du även tillsammans med depåchef och produktionsteam genom hela processen för att uppnå nöjda kunder. Vi på Vesivek utbildar dig till takexpert för att motsvara kundernas förväntningar på professionell rådgivning. Hos oss får du en bra fast grundlön med provision och tjänstebil. I tjänsten kommer du till exempel att kontakta och besöka nya kunder, avsluta affärer och genomföra säljaktiviteter i närområdet vid takrenoveringar. Säljaktiviteter kan även innefatta att ställa ut på mässor där du kommer att boka kunder och synliggöra varumärket. Du kommer också att få ansvar för att upprätthålla kontakten med dina befintliga kunder i syfte att skapa framtida referenser och överträffa kundernas förväntningar. För att lyckas i rollen Vi tror att du, som många säljare, älskar att vinna! Dessutom tror vi att du har en stark drivkraft, en härlig inställning och är bekväm med att ta egna initiativ. Vi söker dig som vet att du lyckas som säljare och dessutom har några års erfarenhet av försäljning, gärna av direktförsäljning mot privatkundsmarknaden. Vi söker dig som vill få möjlighet att arbeta nära dina kundrelationer och lyckas genom att ansvara för en framgångsrik försäljning. Lämplig bostadsort är inom området Uppsala med omnejd. Kvalifikationer för rollen är att du: Har mångårig erfarenhet av uppsökande försäljning mot B2C och/eller B2B Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av byggnation eller renovering Innehar giltigt körkort B (personbil) Behärskar svenska flytande i tal och skrift Vi erbjuder En konkurrenskraftig fast lön med möjlighet till provision Tjänstebil Möjlighet att vara en del av en framgångsrik och växande organisation Kontinuerlig utbildning och utveckling I denna rekrytering samarbetar Vesivek med Rubino Rekrytering. Urval samt intervjuer sker löpande så vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930. Välkommen med din ansökan!
We are a young, fast-growing company with an agile, cross-functional work environment. We promise you open, respectful, and prestige-free colleagues and a leadership team believing in our ability to grow together. Come and contribute with your experience in product development and make our journey yours. Your Role Our products are based on the superRCA technology, which offers ultra-high sensitivity detection of multiple mutation targets simultaneously in liquid biopsies. We have developed mutation targets for both Leukemia as well as solid tumors, and are currently offering standard research kits, custom products, and research analysis services. We are now transitioning from a start-up phase to a scale-up phase and require further focus on verification and validation of our products. You will lead verification studies and analytical performance evaluations, for our research-use and diagnostic products. You will set the requirements, refine and further develop the protocols, and ensure that the documentation is accurate and fit for purpose. We are a small team, and you will collaborate cross-functionally within the company with the aim of translating research into scalable, market-ready products. Your main responsibilities will include: Designing and leading verification and validation studies, including analytical performance evaluations, for research-use and diagnostic products. Define performance requirements, refine existing protocols and define new, when needed, as well as ensure that the documentation is accurate and fit for purpose. Preparing documentation to support in vitro diagnostic device (IVD) registration in compliance with applicable regulations and guidelines, in collaboration with the RA/QA and Product Development manager. Assist in areas such as requirement management, change management, and risk management. In collaboration with statistical expertise and R&D colleagues, evaluate performance studies and reports. You will report to the Product Development Manager and be part of our core team, playing a critical role in making our liquid biopsy and mutation detection technology accessible to clinicians and researchers. We mentioned that we are on a start-up journey, meaning we adapt quickly, so your tasks may evolve as we grow. We are located in Uppsala Science Park, where we have gathered all our business functions. Your Profile We’re looking for a structured, goal-oriented individual committed to making a difference. You should have experience of leading activities, planning effectively, and delivering results independently. We also hope you are a collaborative team player who strives for unified success, but most importantly, we hope you are yourself. We are a team of individuals, and our differences are what make us a dream team. Qualifications: A university degree in Molecular/Cell Biology, Biotechnology, Biochemistry, or a related field. 3-5years of experience in product development, particularly in verification and validation within a regulated environment. Proficiency in report writing and familiarity with statistical methods and data analysis. Experience collaborating with statistical experts and designing performance studies according to standards and guidelines, such as the CLSI guidelines or similar. Professional fluency in English, both written and verbal. Experience from flow cytometry and molecular biology techniques, including PCR and other DNA amplification methods is a plus. Application Join us and be part of a transformative journey in healthcare! We are accepting applications until the 6nd ofFebruary. If you have any questions regarding the position, please do not hesitate to reach out to Sandra Bydell Sveder, Recruitment Consultant ([email protected] or 076-319 96 88).
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du sjuksköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg? En sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorgär en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möta människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med omvårdnadsuppgifter, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Den legitimerade sjuksköterskans specifika kompetens är omvårdnad. Detomfattar både det vetenskapliga kunskapsområdet och det patientnära arbetet grundat i en humanistisk människosyn. Du ansvarar för att våra boendes behov av hälso- och sjukvård tillgodoses. Som sjuksköterska ansvarar du för och leder omvårdnadsarbetet. Detta innebär att självständigt, i teamsamverkan och i partnerskap med den boende och dennes närstående ansvara för bedömning, diagnostik, planering, genomförande och utvärdering av omvårdnaden. En viktig uppgift är också att handleda, stödja och utbilda övrig omvårdnadspersonal och vara ett gott föredöme för dina kollegor. Du arbetar med omtanke i allt du gör med stort eget ansvar och har förmågan att prioritera och leda andra även vid förändrade omständigheter. Flexibilitet och kollegialt samarbete är av stor vikt i uppdraget. Om Gutasund äldreboende Välkommen till Gutasund, ett modernt och trivsamt äldreboende i stadsdelen Gottsunda, Uppsala. Verksamheten är belägen ett stenkast från Gottsunda Centrum med tillgång till flertalet livsmedelsbutiker, café, restauranger, kiosk, frisör och bibliotek. På husets innergård finns en grönskande, rofylld trädgård med flera planteringsytor och sittplatser för våra boende. Gutasund omgärdas av trevliga bostadskvarter, rogivande grönområden och promenadvägar. På Gutasund finns tre våningsplan som erbjuder vård för boende med demenssjukdom samt ett våningsplan med omvårdnadsavdelning. Under ledning av verksamhetschef arbetar enhetschef, omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut med vård och omsorg. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/gutasund Vi erbjuder dig: Förutom att du får arbeta i ett väl sammansvetsat, kompetent, engagerat och härligt arbetslag erbjuder vi: Kompetensutveckling Fredagsfrukostför alla medarbetareför att sätta lite extra mys inför helgen Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbeteför att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Vi söker dig som ärlegitimerad sjuksköterska Det är starkt meriterande omdu har tidigare erfarenhet som sjuksköterska inom äldreomsorg Du behöver ha god kunskap om hälso- och sjukvårdens regelverk Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har kunskap att dokumentera utifrån ICF och KVÅ (internationella och nationella klassifikationer och kodverk) Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: visstidsanställning Omfattning: till en början ca 50% Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:2025-02-15 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Bitr.Verksamhetschef: Annika Ek Telefonnummer: 010-130 38 88 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
I stormens öga befinner du dig. Projektledaren vill avsluta projektet, produktionen väntar på att få komma i gång, men du står stabil och tar ansvar för kvalitetssäkringen. Du har planerat arbetet för dig och ditt team för att säkra en god leverans i tid och håller en god proaktiv kommunikation med leverantörer. Känner du igen dig i detta scenario? Det här blir din rollDu kommer att bli en del av ett team med hög kompetens inom validering. Du får möjlighet att utvecklas och utmanas kunskapsmässigt utifrån dina erfarenheter, agera mentor och leda andra. ”Som valideringsledare hjälper jag både små och stora företag att få koll på sina utrustningar och processer, både de som redan har vana av regelverk och de som är nya inom Life Science. Jag älskar Plantvisions mix av utmaningar, glädje och kunskapsdelning och jag har lärt mig massor under min tid här.” - Jessica Kjellberg Rollen öppnar dörrar för att: Kvalificera utrustningar och/eller instrument, och datoriserade system Validera tillverkningsprocesser och rengöringsprocesser Leda valideringsaktiviteter med ansvar för strategi och dokumentation Samarbeta tvärfunktionellt i projektteam med kravställning och riskanalys Arbeta med avvikelsehantering, CAPA, ändringsärenden, inspektioner, leverantör Utveckla arbetsprocesser, granska dokumentation och uppdatera SOPar vid behov Vi ser gärna att du bor i Uppsalaområdet och har möjlighet att vara hos kund i Mälardalen. Så här kommer du att briljeraMed ditt sätt att alltid sätta kunden först, arbeta lösningsorienterat och leverera med hög energi kommer du glänsa hos oss. Det är självklart att du som person också är noggrann och kvalitetsmedveten. Eftersom en stor del av ditt arbete sker hos kund, behöver du balansera att vara en del av uppdraget och aktivt bidra till ditt team. Att dela kunskap med varandra är vårt hjärta och något som får oss alla att växa! Du har följande kunskaper, erfarenheter och egenskaper: Du har 5 års erfarenhet av validering och kvalificering i GXP-styrd verksamhet, gärna med erfarenhet av att validera datoriserade system eller teknisk erfarenhet av produktion och ett intresse för kvalitet Du har teknisk eller naturvetenskaplig högskole- eller civilingenjörsutbildning Du har erfarenhet av ISO13485, GMP, GDP, 21 CFR Part 11, Eudralex Vol 4 Annex 11/GAMP 5 Du kan flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Du är pragmatisk och lösningsorienterad, med en passion för produktkvalitet, patientsäkerhet och dataintegritet Färdigheter: Förmåga att bygga långsiktiga relationer, samarbeta effektivt i team, agera som mentor och stödja kollegor, samt driva förändrings- och förbättringsarbete Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur. Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta: KonsultchefBas Clarijs073-0604721, [email protected] Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Vi på Vivant assistanserbjuder personlig assistans till människor med funktionsvariation enligt lagen om stöd och service. Vår vision är att, i samarbete med den personliga assistenten, värna om kundenss självbestämmande, goda levnadsvillkor och möjlighet till frihet i det vardagliga livet. Till grunden av vårt arbete på Vivant ligger en gedigen värdegrund och vår ambition är att anpassa det praktiska utförandet av vårt arbete för att det ska passa den enskilda individens behov. Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Vidare ser vi att du är positiv, har en god kommunikativ förmåga, är stresstålig och har lätt för att komma in i en ny arbetsrutin. Att ditt arbete präglas av ett gott omdöme och integritet är en självklarhet för dig. Vi sätter stort värde i att du värnar om andra människors välmående, drivs starkt av att skapa positiva relationer och har ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete. Tidigare erfarenhet av liknande arbete eller adekvat utbildning är meriterande men störst vikt kommer att läggas på personlig lämplighet då tjänsten innebär ett mycket nära samarbete med kunden. OM TJÄNSTEN Vi söker nu personliga assistenter till våran kund i Bålsta. Kunden är kvinna i 50 års åldern som lever tillsammans med sin make i natur fina Bålsta. Kunden har dygnet runt assistans och är nu i behov av vikarie som kan ställa upp när ordinarie personal är borta pågrund av sjukdom/semester.Du som söker är kvinna mellan 35-60 år, du ska vara bosatt i närområdet eller i nära anslutning. Du behöver ha körkort B då kunden ibland färdas i bil.Det är mycket viktigt att du är flexibel, snabbtänkt och lyhörd till hur du bäst kan hjälpa kundens utefter deras behov. Du kommer stundtals att ingå i ett arbetsteam och bör därför även ha en god samarbetsförmåga. Varmt välkommen att söka och bli en i gänget! Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vid behov Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående RekryteringsprocessenVivants'sRekryterare kommer att läsa igenom din ansökanoch sedan återkomma ifall du blir aktuell för en intervju. Vi kommer begära utdrag ur belastningsregistret därmed är det bra att du redan nu beställer den via länken nedan: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vill du veta mera om oss ellertjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss! Hälsningar Vivant Assistans https://www.vivant.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer