Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag och privatpersoner i våra närområden. Vi strävar alltid mot att gästen ska få en bra upplevelse på Heat, och därför är vår trevliga och kunniga personal en viktig del av konceptet. Våra menyer är centralt planerade och utifrån recept kan vi bibehålla Heats kvalitet och hjärta Vi finns för närvarande i Malmö, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Gävle, Sandviken, Sundsvall och Östersund. Om dig och om tjänsten Du har tidigare erfarenhet av arbete som diskare och kan hantera både fin- och grovdiskmaskiner inkl. rengöring/underhåll av dessa. Du är en glad och positiv lagspelare, är prestigelös och ansvarsfull. God svenska eller engelska är ett krav för att vi ska kunna förstå varandra. På Heat har vi väl utarbetade rutiner för arbetet i våra diskrum vilket underlättar ditt arbete och ger en hög kvalitet. Tjänsten är på 100 % förlagd på kväll och helg. Varmt välkommen med din ansökan och till oss på Heat!
Trivs du med friheten att kunna styra ditt arbete helt efter vad som passar din livssituation? Då kan konsult på Trafiko vara rätt för dig! Om Trafiko och uppdraget Vi på Trafiko förändrar körkortsbranschen både för elever som ska ta körkort och för lärare som utbildar. Vi har på kort tid växt till en av de största aktörerna inom körkortsutbildning och har trafikskoleverksamhet i 8 städer runtom i Sverige. Via vår hemsida och app pluggar elever teori över hela Sverige. Totalt utbildas över 30 000 elever årligen med Trafiko. Vi har under 1 års tid framgångsrikt erbjudit våra elever körlektioner i centrala Umeå. Vi vill nu utöka vårt utbud för att möta våra elevers efterfrågan och söker efter dig som vill vara med på resan som trafiklärare. Om dig Vi söker dig som är positiv, pedagogisk och brinner för att få dina elever att nå sina mål genom att anpassa utbildningen efter deras behov. Du är kvalitetsmedveten och har ett tålmodigt bemötande. Du tar stort eget ansvar och har förmågan att fullfölja dina arbetsuppgifter självständigt med framförhållning och struktur. Krav Godkänd trafiklärare Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Meriterande Van att använda digitala verktyg Övriga språkkunskaper utöver svenska Vad vi erbjuder På Trafiko får du en unik chans att vara med och forma en ny körkortsbransch, vi vill lära oss av dina erfarenheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig i ditt arbete. Vi erbjuder ett modernt system för dig som konsult med stor flexibilitet att styra över hur dina arbetsveckor ska se ut. Vi tar hand om all administration så att du kan fokusera på det allra viktigaste- att utbilda säkra bilförare. Vill du veta mer om hur du som konsult kan ta kontroll över din tid och hur vi gör ditt arbetsliv smidigare? Läs mer här Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, vi går igenom alla ansökningar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Har du några frågor kring uppdraget? Tveka inte på att höra av dig till [email protected] Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Holmsund! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Kunden är en man i 30-års åldern som bor i Holmsund (1.5 mil utanför Umeå) Med ett omfattande vårdbehov så är det dubbel assistans dygnet runt. Assistansen utförs i hemmet. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Du får gärna dela kundens intresse för film, data och historia. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker just nu assistenter för tillsvidareanställning samt vid behov med varierande arbetstider. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten: Vi söker en engagerad och målinriktad Utesäljare som kan bidra till vår fortsatta tillväxt i norra Sverige, med placering i Umeå. I den här rollen kommer du att vara en viktig del av försäljningsteamet Region Norr bestående av Innesäljare, Tekniska rådgivare och Utesäljare. Din regionala Försäljningschef och resten av försäljningsteamet utgår från Uppsala och är därför tillgängliga på distans. I rollen som Utesäljare är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för att utveckla relationerna med både nya och befintliga kunder mellan Sundsvall och Kiruna. Du kommer att arbeta självständigt med affärer av varierande storlek, där långsiktiga kundrelationer är avgörande för framgång. I rollen utgår du från hemmet. Arbetsuppgifter: Genomföra kundbesök hos entreprenörer, föreskrivare och kommuner. Utveckla och driva affärer med både nya och befintliga kunder. Arbeta med aktuell budget och nå uppsatta mål. Aktivt deltagande i försäljningsaktiviteter och skapa affärsmöjligheter. Samarbeta med kollegor inom olika delar av företaget. Representera S:t Eriks vid mässor och andra evenemang. Hålla dig uppdaterad om marknaden och rapportera om potentiella affärsmöjligheter. Upprätta projektavtal. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som Utesäljare hos oss krävs en naturlig känsla för försäljning och hållbara affärer. Du drivs av att träffa kunder och hitta lösningar på deras utmaningar och problem. Nyckeln till framgång är ett starkt självledarskap, en lyhördhet för kundens behov samt förmågan att uppnå uppsatta mål och budget. Eftersom vissa kundprojekt kan pågå under en längre period är det en fördel att vara ihärdig och målmedveten. Vi söker dig som: Har god kommunikationsförmåga och trivs med att bygga relationer. Har erfarenhet av försäljning inom bygg- eller industriföretag, gärna inom B2B. Är affärsinriktad, självgående och van att arbeta mot uppsatta mål. Trivs med att resa inom ditt försäljningsdistrikt och förstår värdet av att åka ut snabbt till kunder vid behov. Trivs med att arbeta med digitala hjälpmedel som exempelvis CRM-system. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med offentlig upphandling. B-körkort är ett krav. Tjänstebil ingår i tjänsten. Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Umeå med omnejd. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Som en del av S:t Eriks rekryteringsprocess kan bakgrundskontroll bli aktuellt. Om oss: S:t Eriks är en ledande svensk tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden för infrastruktur, bygg och landskapsarkitektur. Vi är cirka 550 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige och koncernen har en årsomsättning om cirka 1,5 miljarder kronor. S:t Eriks är en del av Volati.
Välkommen till MedialVagledning.nu. Hos oss får du möjlighet att starta din egen verksamhet och stöd på vägen så du kan driva den. Vi ger intuitiv och medial vägledning genom att läsa av dina energier på avstånd och se grundorsaken till människors problem till arbetslöshet, skillsmässor, livskriser, ohälsa, svårighet att komma igång eller få kunder, relationsproblem osv. Vi arbetar så igenom att vi skannar av dig innan vi pratas vid via telefon genom våra mediala och intuitiva gåvor. Du berättar bara grundproblem till varför du söker hjälp. Vi kan också ibland förmedla information och meddelande från dina nära och kära som är på andra sidan. Vi som är bakom organisationen är utbildade inom olika område, bland annat doktorer inom medicin, vägledning, coachning, studie och karriärvägledning, affärscoachning, ljudhealing och livsvägledning. Vi har +20 års erfarenhet med vägledning inom alla livsområde och kan snabbt identifiera grundorsaken till olika problem samt hjälpa våra kunder med att lösa upp trauma, blockeringar, svårigheter, lidande, värk och andra saker som håller dem kvar där de befinner sig, utan att få de pengar, överflöde, lycka, kärlek, hälsa de förtjänar. Tillsammans med vägledningen lär vi våra klienter kunskap så de kan faktiskt göra de förändringar i hela deras system (kroppen, sinnen och själen) vid ögonblicket. Läs gärna flertal recensioner på vår sida www.medialvagledning.nu ** Är du med vår kurs EMC2 (energi mästerskapskurs) eller är medlem i vår klinik online (månadsprenumeration) kan du ha tillgång till våra Zoom samtal där vi tar upp verkliga fall och svårigheter du har och arbetar genom att stärka dina svagheter samt din intuition och perception. När du går vår utbildning online på EMC2 lär du även dig djupare kunskaper och att bemästra själv-ledarskap - vilket kan ta dig framåt i livet på olika sätt, fatta bättre beslut, lösa upp egna trauma samt lära dig hjälpa andra på ett mer effektivt och intuitivt sätt än andra kurser som finns där ute som inte kan generera resultat vid ögonblicket. Du kan söka kursen här: https://com.medialvagledning.nu/produkt/emc2-energy-master-course-enrollment/ ** Om du är antagen är du med oss under 6 månader samt ha tillgång till kunskapsbiblioketet med +100 videos och kan ansöka om en coaching certifiering från oss. Du kan därefter även starta din egen verksamhet samt integrera kunskaper i vilket arbete eller karriärsrikning du väljer. ** Vi ska snart stänga anmälningen för 2025. ** Du kan också boka vägledning via e-mail med oss (https://com.medialvagledning.nu/produkt/medial-vagledning-via-e-mail-guidance-via-e-mail/) ** Vill du vara med vår online klinik kan du ansöka här https://com.medialvagledning.nu/medlemskapskonto/member/ och få hjälp varje månad med vägledning via Zoom samt tillgång till videomaterial, aktiveringar och verktyg som du kan stärka din intuition, perception, fysiska förmågor samt andra gåvor.
Välkommen till MedialVagledning.nu. Hos oss får du möjlighet att starta din egen verksamhet och stöd på vägen så du kan driva den. Om du är coach, vägledare, rådgivare och vill hjälpa fler människor på vägen i deras livs- och karriärsresa, och vill starta eller utveckla din egen verksamhet inom det hjälper dig dig på vägen. Vi erjbuder en vägledningslinje, vägledning som du kan boka via e-mail med oss (https://com.medialvagledning.nu/produkt/medial-vagledning-via-e-mail-guidance-via-e-mail/) , såsom vår kurs EMC2 (energimästerskapskurs) där du får lära dig läsa energier på kroppen, sinnen och själensnivå (https://com.medialvagledning.nu/produkt/emc2-energy-master-course-enrollment/). Där kan du också lära dig hitta obalanser intuitivt innan de materialiseras och uppgradera dina healing gåvor på avstånd. Om du känner dig tillkallad till att vara med vår familj under kommande 6 månader kan du ansöka för att vara med EMC2 via länken http://www.medialvagledning.nu För att vara med våra kliniska samtal på Zoom under kommande 6 månader gratis ska du ha registrerad på EMC2 idag. Under dessa samtal går vi genom dina utmaningar på kroppen, mentala, känslomässiga och andliga nivåer intuitivt och medialt samt hjälper dig transportera lidande, värk, obalanser och annat vid ögonblick. Vi stärker dig genom din process så du kan starta upp, driva och leva det livet du önskar och göra det du älskar.
Varför Komatsu Forest? Hos oss blir du en viktig del av ett sammansvetsat team där vi hjälps åt och lär av varandra. Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats där du får utrymme att utvecklas både tekniskt och personligt. Dina arbetsdagar kommer att vara varierade, och du får möjlighet att arbeta med bred IT-support, tekniska lösningar och användarupplevelse i en global organisation. Vi ser till att du får en bra introduktion, och du kommer att ha kollegor som stöttar dig från dag ett. Här kan du fördjupa dig inom det du brinner för, samtidigt som du breddar dina kunskaper inom IT. Ditt nya jobb Som vår nya supporttekniker på Komatsu Forest arbetar du inom 2nd line support och hanterar IT-infrastruktur och användarsupport. Du hjälper användare både på plats och på distans via vår ServiceDesk, där du blir en nyckelperson i att skapa en smidig IT-miljö för våra medarbetare. Vi uppmuntrar dig att utvecklas och erbjuder dig möjligheten att på sikt växa in i andra roller beroende på intresse och behov. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Att ge teknisk support och felsökning inom Microsoft Windows Server/Client, Active Directory, Azure och Entra ID • Att arbeta med klienthantering, enhetsadministration och IT-säkerhet • Att skapa pedagogisk dokumentation, såsom lathundar och rutinbeskrivningar, för att underlätta för användare och kollegor • Att hantera skrivare, backup-lösningar och datorer samt bidra till en effektiv och säker IT-miljö • Möjlighet att arbeta med automatisering och scriptning i PowerShell om du är intresserad Du blir en viktig del av vårt team på ICT Infrastructure & Operations, där vi arbetar tillsammans för att hitta de bästa lösningarna för våra användare. Vem är du? Vi söker dig som har en utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet inom IT-support och IT-infrastruktur. Du har erfarenhet av att arbeta med Microsofts tjänster, Office 365 och Active Directory, och du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska. Som person är du pedagogisk, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du tycker om att hjälpa andra, är nyfiken på ny teknik och trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Vi värdesätter personer som vill utvecklas, och vi uppmuntrar även dig som inte uppfyller alla tekniska krav att söka – vi tror på potential och lärande! Vad erbjuder vi? • En inkluderande arbetsplats där vi värdesätter olika perspektiv • En roll med utvecklingsmöjligheter – vi stöttar dig i din karriär och ger dig möjlighet att växa tekniskt • Ett samarbetsinriktat team där vi hjälps åt och lär av varandra • En varierad och spännande roll där du får kombinera teknik och problemlösning Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Välkommen med din ansökan! Observera att urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Om jobbet Är du en driven och ansvarsfull verkstadschef som vill växa i en energirik och expansiv miljö? Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag inom bilbranschen, och vi söker nu en engagerad Verkstadschef som vill vara med på vår spännande resa! Hos oss får du ett varierande arbete där du har möjlighet att utvecklas och ta ansvar i takt med att vi växer. Vi är lösningsorienterade, och ett av Sveriges snabbast växande bolag i bilbranschen, och vi tror på att fira våra framgångar tillsammans – både på och utanför arbetsplatsen. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Om rollen Som verkstadschef på Niemi Bil i Umeå kommer du ansvara för vår verkstad där vi jobbar med både de bilar vi köper in och säljer samt externa kundbilar. Vi är även auktoriserade för MG. Du kommer bidra till att forma, driva och utveckla våra reparationsprocesser, samt driva och utveckla arbetet kring iordningställande av sålda bilar inför leverans till kund. Du kommer även ansvara för Niemi Bils övriga servicefunktioner som finns på plats i Umeå, vilket innefattar t.ex säsongsberoende processer såsom hjulskiften och däckhotell. Du kommer att hantera administrativa uppgifter och samordna verksamheten, där du tar det övergripande ansvarat över verkstadsanläggningens effektivitet och lönsamhet. Du kan även behöva stötta det operativa verkstadsarbetet vid behov. Vem vi söker: Vi söker dig med stor erfarenhet av verkstadsbranschen och ledarskap, som självgående kan driva verksamheten och motivera ditt team. Du tar initiativ och kommunicerar effektivt med kollegor och andra anläggningar, och förstår att ni är en del av en stor familj av anläggningar med hög laganda runtom i Sverige. Är du: • En skicklig ledare med bakgrund som mekaniker? • Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad? • Driven och duktig på att se förbättringsmöjligheter? • En motiverande person med starkt kundfokus? • En lagspelare som tycker om utmaningar? Då hoppas vi att just du är den person som ska följa med på vår resa mot Sveriges nöjdaste kunder! B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Övrigt Du kommer arbeta på vår verkstad på Formvägen i Umeå. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Kontakt: Om du har några frågor vänligen kontakta Tom Niemi, [email protected], 070-355 38 70. Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Om Niemi Bil: Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent och som brinner för att ge stöd och trygghet i vardagen. Detta är en möjlighet att bli en viktig del av ett meningsfullt och utvecklande arbete. Om tjänsten: Arbetet innebär att ge stöd både i hemmet och vid olika aktiviteter, vilket kan inkludera daglig verksamhet. Du behöver vara flexibel och beredd att arbeta på varierande tider – dag, kväll, natt och helg. Vi söker dig som: Är positiv, glad och skapar en trevlig atmosfär. Har empati, är ansvarsfull och har lätt för att ta egna initiativ. Är bekväm med att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Har ett intresse för matlagning – det är ett extra plus! Är engagerad och vill bidra till en trygg och inspirerande vardag. Vi uppskattar att du är hjälpsam och stöttar kollegor när behovet uppstår, samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en arbetsplats där du får vara med och skapa en positiv och trygg miljö. Du blir en del av ett team där vi arbetar tillsammans för att skapa en meningsfull vardag. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och kanske blir du en del av vårt engagerade team.
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent och som brinner för att ge stöd och trygghet i vardagen. Detta är en möjlighet att bli en viktig del av ett meningsfullt och utvecklande arbete. Om tjänsten: Arbetet innebär att ge stöd både i hemmet och vid olika aktiviteter, vilket kan inkludera daglig verksamhet. Du behöver vara flexibel och beredd att arbeta på varierande tider – dag, kväll, natt och helg. Vi söker dig som: Är positiv, glad och skapar en trevlig atmosfär. Har empati, är ansvarsfull och har lätt för att ta egna initiativ. Är bekväm med att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Har ett intresse för matlagning – det är ett extra plus! Är engagerad och vill bidra till en trygg och inspirerande vardag. Vi uppskattar att du är hjälpsam och stöttar kollegor när behovet uppstår, samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en arbetsplats där du får vara med och skapa en positiv och trygg miljö. Du blir en del av ett team där vi arbetar tillsammans för att skapa en meningsfull vardag. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och kanske blir du en del av vårt engagerade team.
Välj ett jobb för att visa detaljer