Är du positiv, engagerad, gillar att resa och vill ta mycket ansvar i ett självständigt arbete? I sådant fall passar detta jobbet dig perfekt! Anställningen börjar i mitten av april. Better Business är ett företag som har kontrollanter och mysteryshoppers utspridda över hela Sverige och vi i team Norr utgår från Umeå. Som Ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 3-5 dagar i streck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Umeå. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på åldersbegränsade varor. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med service yrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distans studier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma. Du behöver kunna arbeta minst 3veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12.000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Varmt välkommen med din ansökan! Med vänliga hälsningar, Better business teamet i Norr.
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta ca 50% i våra butiker i Umeå. Den här tjänsten förutsätter att du kan jobba dagtid, men även kvällar och helger. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company
Aimo Park vill spela en viktig roll i övergången till smartare städer och mer miljövänliga transporter. Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Vill du ha ett omväxlande, fritt och ansvarsfullt arbete? Vi söker nu Parkeringsvakter till vårt kontor i Umeå Om rollen Som parkeringsvakt hos oss har du en viktig funktion och erbjuds ett omväxlande och roligt arbete med stor frihet under eget ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och god framkomlighet. Arbetet erbjuder mycket variation, stor frihet och ett viktigt ansvar. Du kommer till exempel att: Bevaka ditt arbetsområde med bil. Kontrollera att parkeringsregler följs. Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom området. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tiderna varierar efter schema och kvälls- och helgarbete förekommer. Under sommaren kommer tjänsten ligga på heltid. Våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Umeå. Om dig För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer, att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Gymnasiekompetens Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt Tidigare erfarenhet inom bevakning Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Innan anställning begärs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Ansökan Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-04-20. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om företaget hänvisar vi till vår hemsida www.aimopark.se Har du frågor om tjänsten kontakta Områdesansvarig, Daniél Johansson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Aimo Park kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag. Vi är Nordens ledande parkeringsbolag och har idag cirka 800 anställda. Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt! Vi vill berika våra kunders vardag genom smart parkering och mobilitetslösningar där vi är övertygade om att allt ska ledas av innovation. Hur kommer framtidens smarta städer att se ut med självkörande bilar, en anpassning efter fler elbilar i städerna är några av de frågor som väntar. Vi vill vara med och svara på dessa frågor och bidra till ett samhälle där människan alltid kommer först. Det genom att bevisa att saker som trafiksäkerhet och "sharing economy" kommer att gynna inte bara dagens människor utan även kommande generationer.
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta ca 6 timmar i veckan i vår butik i Skellefteå. Den här tjänsten passar därför perfekt för dig som studerar eller har en annan flexibel sysselsättning vid sidan av. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company
Jag är en 46 årig kvinna med ledgångsreumatism. Jag bor tillsammans med med min sambo och vårt barn på 8 år. Jag behöver hjälp med allt i vardag, därför är det ett stort plus om du också är van och trivs att arbeta med barn. Som person är jag glad, utåtriktad, positiv, ganska envis och pedantisk. Några av mina största intressen är allt inom mode, inredning, samt att rita och måla. Vi har stuga uppåt i Norrland och försöker åka dit så ofta vi kan ,därför är det bra om du vid behov har möjlighet att följa med på resan. Om dig: Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg men det är inget krav. Du är noggrann, lyhörd ,ansvarsfull, flexibel. och kunna rycka in vid behov. Assistans uppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk och förstår andra människors behov och gärna komma med egna initiativ. Det är ett krav på att du har körkort, vana att arbeta med barn och trevligt om du behärskar det finska språket. Vi har djur allergiker i vår familj och kan därför inte ta emot ansökningar av specifikt kattägare. Övrigt: Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. Välkommen med din ansökan!
Vi söker efter assistenter som har möjlighet att jobba extra hos vår brukare. Brukaren känner sig mest bekväm med kvinnor så vi söker kvinnliga assistenter. Vi behöver nu stärka upp vår arbetsgrupp med extrapersonal som kan hoppa in vid sjukdom, sommar och övrig frånvaro. Arbetsdagen är uppdelad på två arbetspass, dagtid och kvällstid. Vardag som helg, beredskap en timme på eftermiddagen samt på nätterna. På grund av beredskapen underlättar det om du har egen bil eller bor i närheten av brukaren. Om brukaren Brukaren är en kvinna på snart 80 år som är i behov av ytterligare assistenter till sin arbetsgrupp. Hon har MS och är rullstolsburen. Hon behöver hjälp med mycket i sin vardag, allt från hushållsarbete, ledvård och hygien. Hennes sjukdomsproblematik gör bl.a. att hon blir väldigt lätt trött och utmattad samt känslig för ljud. Även om sjukdomen begränsar henne är hon i grunden en väldigt aktiv person, du kommer därmed följa med henne på olika aktiviteter och ärenden. Om dig För att du och brukaren ska trivas tillsammans behöver du vara positiv, lugn och tålmodig. Du tycker om att motivera personer och du ska vara ordningsam. Du ska gärna ta egna initiativ men alltid med brukarens godkännande. I rollen ingår matlagning så du ska kunna hantera fläsk- och andra typer av kött. Har du erfarenhet inom vårdyrket och/eller MS är det en fördel men inget krav. Övrigt Om du går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter är det en fördel om du har (mobilt) Bank-Id. Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kommer rutinmässigt att begära ett utdrag ur belastningsregistret om ansökan leder till en anställning. Välkommen med din ansökan!
Personlig assistent sökes till Holmsund – Timanställning Vill du ha ett meningsfullt arbete där du får vara en del av någons vardag och göra skillnad? Nu söker vi en personlig assistent till en trevlig kvinna i 70-årsåldern bosatt i Holmsund. Om tjänsten Vi erbjuder en timanställning vid behov, med arbetspass förlagda på dagtid, kvällar och helger. Som personlig assistent kommer du att ge stöd i vardagen och bidra till en trygg och meningsfull tillvaro för brukaren. Om brukaren Brukaren är en glad och trevlig kvinna som uppskattar samtal och gott sällskap. Hon bor ensam i en lägenhet i Holmsund, och därför är det en fördel om du bor i närheten eller har tillgång till bil för att lätt kunna ta dig till arbetsplatsen. Om dig Vi söker dig som: Är ansvarsfull, lyhörd och noggrann Har ett empatiskt förhållningssätt och en positiv inställning Är lösningsorienterad och ser möjligheter i arbetet Har erfarenhet inom vård och omsorg (meriterande, men inget krav) Om oss Vi är ett familjärt assistansbolag med över 26 års erfarenhet i branschen. Vi tror på att skapa den bästa assistansen genom nära samarbete och öppen dialog – både med våra brukare och våra medarbetare. Vår målsättning är att erbjuda en trygg och kvalitativ assistans där både brukare och assistenter trivs. Ansökan Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Jag är en 23-årig tjej som letar efter vikarier som kan hjälpa mig i vardagen, med möjlighet till en fast anställning längre fram. Jag föddes med AMC, en led- och muskeldiagnos, och använder rullstol och permobil för längre sträckor. Till vardags jobbar jag som parasportsamordnare, spelar elinnebandy och hänger med min familj, flickvän och min extremt gosiga katt. I mitt vardagsliv behöver jag hjälp med personlig hygien, av- och påklädning, hushållssysslor och handräckning. Jag har högt i tak, gillar humor och tycker att bra personkemi är det viktigaste. Du som söker är gärna en positiv och ansvarsfull tjej i åldern 23–30 år med körkort. Du är lyhörd, stöttande utan att vara för på och tycker om att ha roligt på jobbet. Det är viktigt att du inte är allergisk mot djur och att du är rökfri (snus går bra). Detta är en perfekt möjlighet för dig som exempelvis studerar eller vill ha en extra inkomstkälla.Till en början kommer det att vara en vid behovs anställning/ timanställning, men det finns chans till en mer stadig anställning på sikt. Välkommen in med din ansökan om det låter intressant, så ser vi om vi klickar!
Sommarvikarie som personlig assistent hos Assistera Skandinavien AB – En meningsfull och givande upplevelse! Är du en empatisk, ansvarsfull och positiv person som vill göra skillnad i en annan människas vardag? Då är jobbet som sommarvikarie hos Assistera Skandinavien AB något för dig! Vi erbjuder en arbetsplats där engagemang, respekt och individens behov står i fokus. Som personlig assistent hos oss arbetar du nära våra kunder, personer med olika funktionsvariationer, och stödjer dem i deras dagliga liv. Dina arbetsuppgifter kan variera från att assistera vid personliga behov, matlagning och aktiviteter till att följa med på utflykter och sociala sammankomster. Ingen dag är den andra lik, och du får möjlighet att skapa starka och meningsfulla relationer. Vad vi erbjuder: Flexibilitet: Anpassade arbetstider som passar din sommarplanering. Utveckling: En chans att utveckla dina kommunikations- och samarbetsfärdigheter. Meningsfullhet: Varje arbetsdag ger dig möjligheten att göra skillnad i någon annans liv. Stöttande team: Du blir en del av en arbetsplats där du får stöd och utbildning från erfarna kollegor och handledare. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och självständig. Har du tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är det meriterande, men det viktigaste är din inställning och viljan att lära. B-körkort är ett plus, men inget krav. Hos Assistera Skandinavien AB är vi övertygade om att varje individ förtjänar att leva sitt liv på sina egna villkor. Som personlig assistent är du en nyckelspelare i att förverkliga detta. Låter detta som något för dig?Ansök redan idag och bli en del av vår engagerade och omtänksamma arbetsplats. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i sommar!
Vill du ha en förändring i ditt liv? Mer frihet? Mer pengar? Bestämma dina arbetstider själv? Hyr ut PENSIONÄRER! Om du funderar på att starta företag, men kanske är lite tveksam eftersom du vet att det krävs hårt arbete för att lyckas. Då har jag goda nyheter till dig! Bli franchisetagare! Du behöver inte kämpa ensam med ditt företag när du ansluter dig till oss. Vi hjälper dig på vägen så att du snabbare och enklare kan njuta av friheten av att vara företagare, hjälpa kunder och få möjligheten att tjäna pengar. TEST Ta det här testet för att se om du passar som franchisetagare hos oss: Vill du ha både privatpersoner och företag som kunder i branschen som omsatta över 50 miljarder 2024? Ser du fördelarna med personal som är 55+? Vet du att få kan leva på sin pension? Tror du kunder uppskattar kompetens, erfarenhet och rutin? Vill du få möjligheten att tjäna bra med pengar? Gillar du att göra andra människor nöjda och glada? Svarade du JA på frågorna? GRATTIS! Det är dig vi vill ha som franchisetagare! Hej förresten, jag heter Michael Strauss och det är jag som startade GOveteran för över 20 år sedan. Jag letar nu efter dig som vill ta ett nytt steg i livet och prova något nytt. Så här kommer dina dagar att se ut Som franchiseföretagare hos oss får du hjälp att starta upp och bygga din verksamhet. Du bör vara inriktad på att arbeta med försäljning, rekrytering och ledarskap. Du kommer att bygga upp ett team av medarbetare som med hjälp från huvudkontoret ska ge våra kunder riktigt bra tjänster och kundupplevelser. Men du kommer framför allt arbeta med att skapa och bevara goda kundrelationer. Är du rätt person så kommer det här att vara roligt och lönsamt. Den här möjligheten passar lika bra för kvinnor som män i alla åldrar. Du är aldrig ensam Hos oss får du alltid hjälp med att bli så framgångsrik som möjligt. Intresserad? I så fall vill jag att du kontaktar mig så fort du kan. Varför inte göra det nu, när du har det i tankarna? Vi intervjuar löpande så ring eller maila mig redan idag så att inte den här möjligheten glider dig ur händerna. Du når mig på telefon 070- 6625464 eller så mailar du mig på [email protected] Bästa hälsningar Michael Strauss
Välj ett jobb för att visa detaljer