Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inomretail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef!Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våramedarbetaresförmåga att lösa kundens problem på bästavis! Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points.I en Service Point vi främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Chef eller ledare?- vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligtett stort intresseför ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång,samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag. Vi söker dig som: Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld. Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer.. Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa. Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer. Är resultat-och-målfokuserad. Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande. Viser gärna att du har: -Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln. -Erfarenhet av försäljning till slutkonsument. Vad erbjuder vi dig? I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare,din butiksom din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team. Vi värdesätter ett nära ledarskapgenomhög butiksnärvaro ochi rollen kommer du ha ett tätt nära samarbetemeddin regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsom butikschef: -Skapa ett effektivt och välfungerande team i din butik. -Förvalta och utveckla den höga nivån av kundnöjdhet som vi verkar för. -Arbeta för en välskött butik och ett välorganiserat lager Första åretges duen gedigen introduktiontill rollen– allt för att ge dig bästamöjligaförutsättningar som butikschef hos oss! Vill du veta mer om hur är det att jobbapå Kjell & Company? Övrigt Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Grundlön enligt detaljhandelsavtalet baserad på högsta möjliga branschvana + ansvarstillägg på runt 4500 kr. Utöver det finns möjlighet till bonus om 45 000 per kvartal. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag och vassa internutbildningar. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Kjell & Company
Fackförbundet ST är det största fackförbundet inom statlig verksamhet med 100 000 medlemmar som arbetar inom statliga myndigheter och verk, bolag, universitet, högskolor och statligt finansierade stiftelser. ST har även medlemmar i privata företag med anknytning till statligt uppdrag. Fackförbundet STs studentverksamhet arbetar med att informera studenter om arbetsmarknaden inom statlig sektor och facklig organisering, samt att värva studentmedlemmar och doktorander. Vi vill vägleda och inspirera våra studentmedlemmar att hitta drömjobbet i staten, få koll på sina rättigheter och få en bra start på sitt arbetsliv. Som fackförbund arbetar vi för ett hållbart arbetsliv och vi vill förbättra medlemmars anställningsvillkor när det gäller lön, utvecklingsmöjligheter, inflytande och delaktighet. Förbundet växer och befinner sig i en spännande period av förändring där många arbetssätt och metoder är under utveckling och där du kan se fram emot ett omväxlande och utvecklande jobb. Fackförbundet ST är medlem i TCO och partipolitiskt obundet. När vi tar ställning i politiska frågor gör vi det utifrån medlemmars intressen och i syfte att förbättra medlemmars villkor aldrig utifrån partipolitisk grund. Läs mer om oss på www.st.org. ARBETSUPPGIFTER Som studentinformatör jobbar du med att arrangera aktiviteter med fokus på att värva och bibehålla studentmedlemmar till Fackförbundet ST. Du synliggör STs verksamhet och fackliga värderingar genom att göra klassrumspresentationer, arrangera föreläsningar, hålla infobord och aktiviteter med samarbetsföreningar samt delta vid mässor och arbetsmarknadsdagar. För att arbeta som studentinformatör måste du vara utåtriktad och trivas i mötet med nya människor. Du är ansvarstagande och har samarbetsförmåga. Tillsammans med din arbetsgrupp ansvarar ni för att planera arbetstiden och genomföra aktiviteter. I gruppen har ni stor möjlighet att påverka arbetet samt hur och var ni möter studenter. Arbetstiden som studentinformatör är 20 timmar per månad. Vad kan vi erbjuda dig - Ett meriterande och flexibelt extrajobb där du tillsammans med dina kollegor planerar arbetet. - Utbildning i kommunikation, medlemsvärvning och fackliga frågor. - 147 kr i timlön + 12 % semesterersättning. Du får en terminsvis löneutveckling. - 5 kr per timme i friskvårdsbidrag (skattepliktigt bidrag) KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är student vid universitet eller högskola • Har erfarenhet av att arbeta i grupp, antingen som student eller på en arbetsplats Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete inom försäljning eller service • Har erfarenhet av arbete där du tilldelas arbetsuppgifter som du haft eget ansvar över Som person är du: • Kommunikativ (muntligt) • Självgående • Strukturerad • Samarbetsförmåga Vi utgår ifrån att du delar fackföreningsrörelsens värderingar, men du behöver inte ha några förkunskaper om Fackförbundet ST eller facket - det får du av oss. Urval kommer att ske löpande ÖVRIGT ST använder sig av e-post för att kalla till intervju. Vi välkomnar sökande oberoende av kön, ålder, etnisk bakgrund, funktionsvariation eller sexuell läggning och vi förutsätter givetvis att du delar våra fackliga värderingar. Inför rekryteringsarbetet har Fackförbundet ST tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Av Umeåborna, för Umeåborna Vi är ett energi- och kommunikationsbolag som ägs av Umeå kommun och alla som bor här. Med trygga och tillgängliga lösningar ser vi till att ett växande Umeå alltid är uppvärmt, upplyst och uppkopplat. Genom att sprida kunskap, driva samhällsprojekt och stötta ett levande föreningsliv är vi med och formar framtiden. Inom Distribution Elnät så säkerställer vi att de ambitioner som Umeå Energi som företag, och som Umeå som region har, verkställs både genom att vi projekterar/bereder de arbeten som ska göras men också att vi genomför det praktiska ute i fält. Vi är en intern leverantör mot vår affär men verkar i symbios för att vår totala elprocess ska bli så säker, affärsmässig och bra som möjligt. Vi är i dagsläget totalt ~70 medarbetare. Energibranschen står inför många utmaningar, en av de mest intressanta är att vi ska bli klimatneutrala och fossilfria. I den här rollen kommer du att kunna bidra till det! Ditt uppdrag I din roll kommer du att ha ansvar för och leda ett team med 8 interna medarbetare och ett antal externa resurser som jobbar som vägbelysningstekniker och projektingenjörer. Din grupp jobbar med att ta emot beställningar gällande Umeås behov av vägbelysning som de bereder/projekterar för att sedan i fält utföra arbetet samt mycket annat spännande. De ansvarsområden som gruppen hanterar styrs till stor del av gällande lagar och föreskrifter. Som chef inom vägbelysning har du en viktig roll i att skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare och du ansvarar för alla frågor genom hela medarbetarlivscykeln vilket bland annat kommer att innebära: - Medarbetarsamtal/lönesamtal/individuella avstämningsmöten - Fördelat arbetsmiljöansvar - Rekrytering och kompetensplanering - Process för årsplanering - Driva förändrings- och utvecklingsarbete utifrån uppsatta mål - Flertalet olika kontaktytor, exempelvis via samarbetsforum med affären/kunder, andra elbolag och branschorganisationer - Deltagande i ledningsgruppsarbete där du tillhör en grupp med ett antal chefer - Ansvara att gällande föreskrifter om elarbete och tillhörande områden följs. För att lyckas i rollen har du - Ingenjörsutbildning alternativt utbildning/arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant - Några års ledarerfarenhet med personalansvar - Bevisad erfarenhet av att driva framgångsrik förändringsledning och strategiarbete - Erfarenhet av att sätta, följa upp och återkoppla mål - B-körkort. Meriterande - Erfarenhet av att jobba mot en beställare/i en utförandeorganisation men också i att själv varit kravställande funktion - Elkraftskompetens - Erfarenhet av att jobba med Elfrågor - Erfarenhet gällande vägbelysning - Erfarenhet av förändringsledning. Personliga egenskaper Du är en aktivt närvarande ledare som skickligt balanserar chefs- och ledarrollen. Du har ett starkt eget driv och skapar goda relationer och främjar samarbete genom delaktighet och engagemang. Du ser alla människors potential och har en vilja att stötta genom att ge individen de bästa förutsättningarna. Vidare ser vi att du är strukturerad och har förmågan att se till helheten, vad som behöver förändras och prioriterar utifrån övergripande strategier. Några ord från rekryterande chef Samuel Aho: "Jag söker efter en ledare som på ett naturligt och genuint sätt är intresserad och duktig med både människor och affären. Det är endast när vi har dem båda i balans som vi kan uppnå våra höga ambitioner både vad gäller vår arbetsmiljö & trivsel på jobbet såväl som våra leverans/affärsmässiga målsättningar. Gruppen kommer att möta dig med ett stort engagemang och en stark drivkraft till att möta de förväntningar som finns från Umeå som region. Hos oss finns en otroligt välkomnande och inkluderande kultur där du direkt kommer involveras så att vi gemensamt kan få största möjliga utveckling framåt." Hos oss får du mer än ett jobb: En arbetsplats där vi bryr oss om varandra och Umeåborna Möjlighet att utvecklas och göra skillnad - på riktigt Förmåner som gör vardagen lite enklare Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på jobb.umeaenergi.se Välkommen med din ansökan senast: 2025-06-16 För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Samuel Aho 076-77 47 592. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Susanne Sundstén på 0761475887. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00. Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Reklam? Nej tack. Vi har valt partner för rekryteringsannonsering.
Avsluttende tekst Vi söker nu en distributionsförare för sommaruppdrag med omgående start eller enligt överenskommelse! Du har lokalkännedom, är ansvarstagande, noggrann och har ett gediget säkerhetstänk. Om tjänsten Ditt huvudsakliga uppdrag är att lasta och lossa kyl- och frysvaror i centrala Umeå men även utanför stan kan förekomma. Arbetstider måndag till fredag mellan kl 05.00 och 14.00, så morgonpigga sökande kommer trivas särskilt bra. Start omgående eller enligt överrenskommelse t.o.m. v32. Vi söker dig som Har C-körkort och giltig YKB Innehar truckkort Har erfarenhet av att hantera kyl- och frysvaror är meriterande men inget krav Är självständig, lösningsorienterad och gillar att ta ansvar Trivs med att samarbeta och har ett trevligt bemötande gentemot kunder Dina arbetsuppgifter Distribution av kyl- och frysvaror till butiker Lastning och lossning med truck samt för hand vid behov Säkerställa att leveranser sker enligt schema och riktlinjer Ansvara för att fordon och utrustning används på ett säkert och korrekt sätt Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har. Välkommen till oss!
Vi söker en medarbetare till Klipporama i Umeå. Är du utbildad frisör är du välkommen att lämna din ansökan till oss! Har du gesällbrev så är det meriterande men inte ett krav. Vi hoppas att du ska passa vårat team.
Vi söker dig om vill ha ett litet sommarvikariat under veckorna 25-31, nära Tomtebo. Arbetstiderna är måndagar 15.30-22.00, tisdag - torsdag 15.30-18.00 och fredagar 10.00-16.00. Du kommer att arbeta som personlig assistent hos en mycket trevlig man som behöver hjälp med bland annat förflyttningar, handräckning och dusch. Att arbeta som personlig assistent innebär att du hjälper en annan människa att leva ett så självständigt liv som möjligt. Du är den som ska kompensera för den personens funktionsnedsättning och hjälpa till med både stort och smått. Att bygga en stark relation som ändå är professionell är grunden för en bra assistans. Det måste finnas ett förtroende mellan dig och den du ska arbeta med och det är viktigt att ni fungerar tillsammans. God personkemi är viktigt! Om oss: Care of Elin & Lotta är ett lokalt företag som arbetar med personlig assistans och personlig omsorg. Vår värdegrund bygger på ödmjukhet, respekt och en genuin vilja att hjälpa. Vi förstår att det vi gör påverkar människors liv, och därför tar vi vårt ansvar på största allvar. Vi är tacksamma för det förtroende som ges oss, och arbetar alltid för att vara ett stöd som känns nära, tryggt och pålitligt. Vi söker de bästa medarbetarna Som anställd på Care of Elin & Lotta så blir du en del av ett härligt Team med närvarande chefer som vill ge dig de bästa förutsättningarna för att kunna göra ett bra arbete. Vi vill ge våra kunder den allra bästa assistansen och omsorgen och det innebär att vi även har höga krav på vår personal. När du arbetar hos oss så förväntar vi oss att du har ett professionellt förhållningssätt till yrket och är en god lagspelare som tillsammans med dina kollegor och chefer arbetar aktivt för att skapa en bra och lösningsfokuserad arbetsgrupp. Det finns inget krav på vårdutbildning när du arbetar hos oss. Det viktigaste är att du har de personliga egenskaper som gör dig lämplig att jobba med vård och omsorg.
Är du en energisk person med bra fysiksom inte tvekar inför att ta dig an kroppsliga utmaningar? Har du dessutom en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och har fallskyddsutbildning eller likvärdigt? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Om rollen Vi söker nu en driven och ansvarstagande Ställningsbyggare för extrajobb. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att bygga och montera ställningar för olika projekt. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av ställningsbygge är meriterande, men inte ett krav. Bra fysik och förmåga att utföra fysiskt arbete. Inte rädd för att arbeta på höga höjder. Fallskydd eller likvärdigt är ett krav. Möjlighet att kombinera denna tjänst med en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har. Välkommen till oss!
... men om du tycker att det som spelar roll är personlighet och engagemang och vill vara med och utveckla cirkulära lösningar på jobbet - välkommen till Elis! Om tjänsten Elis kärnverksamhet bygger på att hyra ut deras olika produkter och textilier i en cirkulär affärsmodell, allt för ett mer hållbart samhälle. Elis säljer en service och tvättjänst till sina kunder där kunden alltid har hela och rena produkter. Vi söker nu en säljare som vill hjälpa Elis att fortsätta växa. Elis är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Elis brinner för att ge sina kunder professionell och personlig service och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för sina kunder. Du kommer arbeta med uppsökande försäljning och som säljare hos Elis kommer du ansvara för nyförsäljning till potentiella kunder. Potentiella kunder kan vara företag som redan arbetar mot något av Elis affärsområden men också helt nya. I tjänsten ingår bokning av dina egna kundbesök men även spontanbesök, offertskrivning, förhandling och avtalsskrivning. Det geografiska området du ansvarar för är Örnsköldsvik i söder till Skellefteå i norr. Vi tror därför att du bor någonstans kring Umeå med omnejd. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du arbetar självständigt mot egen budget. Tillsammans med ditt team och din försäljningschef kommer du utforma och sätta ramarna för din framgång! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar, men innebär också viss flexibilitet utifrån verksamhetens och kundernas behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Start för tjänsten är i början av september Adress till arbetsplats: Du kommer att ha tillgång till kontorsplats på Elis i Umeå. I stor utsträckning kan du utgå hemifrån. I rollen som säljare hos Elis kommer dock merparten av din tid läggas på säljmöten ute hos kund. Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Elis produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 24 anläggningar spridda över landet. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Gymnasieexamen Meriterande Erfarenhet av försäljning av tjänster mot företag Erfarenhet av att arbeta mot egen budget Erfarenhet av uppsökande försäljning Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara disciplinerad, självgående, proaktiv och affärsdriven. Du behöver också inneha en stark social förmåga och du är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå och överträffa dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierar affärsmöjligheter. Du är snabbtänkt, bra på att hitta lösningar och trivs allra bäst ute hos kund.Att göra affärer är det bästa du vet! Väldigt stor vikt läggs även vid dina personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt överenskommelse med Elis Förmåner: Förmånsbil Kollektivavtal & Tjänstepension Löpande externa och interna utbildningar Regelbundna säljtävlingar med möjlighet att åka på resor Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg i processen är en juridisk bakgrundskontroll via fortcheck. Sista steget innan presentation för Elis är referenstagning som sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Elis själva över processen för utvalda kandidater och genomför intervju och personlighetstest. Även kreditupplysning genomförs på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma goda möjligheter att sälja in sig själva för jobbet. Hemsida: www.marketpeople.se
Om oss Capio Hälsocentral Dragonen är en centralt belägen hälsocentral med 21 000 listade patienter och cirka 70 medarbetare. Vår vision är att förbättra människors hälsa varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter och kunder genom att se, lyssna och finnas här idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. I Sverige finns vi från Umeå i norr till Ystad i söder. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster, digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Din roll Som dietist hos oss tar du emot patienter både på plats, telefon eller digitalt. Du arbetar utifrån nutritionsbehandlingsprocessen och upprättar individuellt anpassade åtgärder vid exempelvis undernäring/malnutrition, diabetes, mag-tarmproblem eller övervikt. Under samtalen utgår du från patientens behov och förutsättningar, ger praktiska råd, verktyg, utför nutritionsordinationer och följer upp resultaten kontinuerligt. Du arbetar självständigt men samarbetar med övriga professioner för att säkerställa bästa möjliga vård. Vi erbjuder dig Capio Hälsocentral Dragonen är en trivsam och välfungerande arbetsplats med trevliga medarbetare. Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare, vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Om inte det var nog, erbjuder vi även frukost och fika varje fredag. Om dig Vi söker dig som är legitimerad dietist med erfarenhet av och/eller intresse för att arbeta i primärvården. Vi vill att du är positiv och engagerad, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta med andra och är en god kollega, där du bidrar till vår gemensamma arbetsmiljö. Du behöver trivas med att arbeta självständigt, men även tycka om att samarbeta med andra professioner. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet, där bland annat personlig mognad, integritet och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Om tjänsten: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar alltid först 6 månaders provanställning. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vill du ha ett omväxlande arbete och samtidigt göra skillnad för människor som behöver stöd och hjälp? Vi söker dig som vill arbeta med människor och är intresserad av ett viktigt, omväxlande och roligt sommarjobb. Ett jobb hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Du kan arbeta på boende för äldre människor, i hemtjänsten där du tar hand om brukare i deras hem eller med personer med olika former av funktionsnedsättning. Våra verksamheter pågår dygnet runt, varje dag i veckan så du kan få arbeta dag, kväll, helg eller natt. Vi behöver sommarvikarier under juni, juli och augusti. Du som kan arbeta under hela sommaren prioriteras då det är viktigt för våra brukare med kontinuitet, att träffa samma personer och lära känna dem. Vilken verksamhet du än väljer, ska du kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att ge stöd, hjälp och omtanke. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker vikarier till: - Hemtjänsten - Äldreboenden - Personliga assistenter - Funktionsnedsättningsomsorgen Arbetsuppgifter Som sommarvikarie kommer du att ge omvårdnad, stöd och service till brukare som är beviljade insatser enligt socialtjänstlagen samt utföra arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvårdslagen. Du kommer tillsammans med andra professioner att stödja och hjälpa brukare till ett värdigt liv och välbefinnande utifrån brukarens egna förutsättningar. Arbetet passar dig som tycker om förändring, utmaning och att se möjligheter istället för problem. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift. Du ska kunna hantera mobiltelefon och dator. Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Vi sätter stort värde vid att du som söker är lugn och stabil, även i stressade situationer, ansvarsfull och pålitlig. Vi ser att du har empatisk förmåga, är lätt att samarbeta med samt tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som en del av rekryteringen utför vi även ett språk och språkförståelse test för att upprätthålla dom rekommendationer som Socialstyrelsen har för arbete inom äldreomsorgen och tillsammans med den få en helhetsbedömning. Vi ber dig därför klicka på denna länk och utföra testet innan du skickar in din ansökan, om vi i vårat system ser att du inte utfört det trots att du svarar Ja i ansökan kommer du inte gå vidare till nästa steg i rekryterings processen! https://app.educateit.se/rec/3ndMf96SKU Villkor Antal tjänster och sysselsättningsgrad varierar efter behov. Det är viktigt att du i din ansökan uppger inom vilken verksamhet du önskar arbeta. Rekrytering sker löpande. Vid ett erbjudande om arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. Om vi inte får in några underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning. Ansök gärna så snart som möjligt eftersom tillsättning sker löpande. Bonus till dig som arbetar hela sommaren Om du väljer att arbeta båda semesterperioderna som innefattar åtta veckor, på schemalagd arbetstid om minst 80%, får du 10 000 kronor utöver din ordinarie bruttolön. Summan betalas ut efter sommaren. För dig som är pensionär gör vi en särskild satsning. När du anställs och arbetar under tidsperioden 2025-06-01 – 2025-08-31 får du 25 procent extra utöver din grundlön. Efter sommarperioden återgår du till ordinarie grundlön. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer